Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobilita

Zpět na článek

Existuje trik, jak se vyhnout poplatku za blokování nabíječky. A nevyjde ani moc draho

22 komentářů

hariprasad
@Modrý blesk To vyjde na stejno. Buď sloužite spalováku, olej, ventily, řetěz, katalyzátor... Nebo elektrickému autu. O všechno se musíte postarat. Řešení? Nemít auto.
hariprasad
Tohle se může rychle změnit. Auta, která umožní V2G budou sloužit jako bateriová úložiště. K tomu jsou potřeba Smart Grid nabíječky jako například v Utrechtu v Nizozemí. Přitom je potřeba, aby auto bylo samozřejmě připojené k nabíječce co nejdéle. Takže omezováním doby stání u nabíječky se to nevyřeší. Bude potřeba opravdu hodně nabíječek. Má to tu výhodu, že instalace takové pomalé V2G nabíječky je dost levná a nevyžaduje ani velké investice do infrastruktury, protože síť odlehčí. Pokud je energie nedostatek vybíjí se, pokud přebytek, tak se nabíjí.
jam2015
Kúpiť si elektroauto mi pripomína, ako kúpiť si drahé talianske topánky - tiež s nimi ďaleko nezájdeš 😁
Modrý blesk
Další střípek do mozaiky otroka elektroautu. Děkuji, nechci sloužit!
Avatar - Stejsn
Stejsn
"jak se vyhnout poplatku ... A nevyjde ani moc draho" - to mi připomíná proslulé "nechci slevu zadarmo"
Miroslav Malý
Takze z cloveka se stava otrok elektrokramu.Skvele.
Arese
@jam2015 Až na to, že tie topánky bývajú aspoň krásne! 😀
Meky
A to ešte nie je v cene započítaná spotrebná daň..
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Marek Lalke Ne, mám vždy jen nová auta a ano jezdím do 15 tis. km. Ale jen delší cesty. No tak jednou za 2 roky olej, garančka a po 4 letech k tomu navíc jednou emise a pak další nový auto... Easy.
A tankuju naftu a každých cca 1.200km. Stačí?
Avatar - Mokrous
Mokrous
@hariprasad Super demagogie. Krom oleje jednou za 2 roky neřeším u spalováků nikdy nic. Prostě jezdím. S EV opruz 2-3x týdně, když nemáš vlastní wallbox.
topten
@Meky
soucasti ceny elektriky je i dan z elektriny+ poplatky na OZE + uhlikova dan z fosilu
ze vsech tri pak platis jeste DPH
u benzinu ani nefty poplatek na OZE ani uhlikovou dan neplatis

u nafty platis cca 1kacku za kWh spotrebni, u elektriky cca kackupade za 1kWh za dan z elektriky+OZE+uhlikova dan
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Složité....
Samík
Dobře vám tak by elektrikářšti prudiči. Mně s mým SUV dieselem nikdo neomezuje. A manželka nabíjí svůj električky krosover doma, většinou z FVE resp z její baterie.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Barry Lyndon My primitivní dieseldezoláti to tak máme rádi a opruz přenecháme uvědomělým mravokárcům.
Marek Lalke
@Mokrous takze nejezdis na garancky, ktere jsou casto z pulky o motoru? tak to mas asi starsi auto… co emisni kontroly? Co benzin kazdych 300-600 km?
A kdyz menis olej jednou za dva roky, tak mas najezd 10-15k km rocne… takze opruz spis tak 2-3x mesicne.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@hariprasad S nástupem FSD taxi za 4 Kč/km se z "nemít auto" stane standard. To bude teprve revoluce v automotive - kam se hrabe zákaz spalováků od 2035. 😄
Avatar - Mokrous
Mokrous
A o co lepší je si cestou od obch. partnera přibrzdit na benzínce, když se mi chce čurat. Během minuty nabrat plnou, zaplatit za sekundu QR kódem, dojít se vyčurat, vyzvednout si bonboniéru zdarma a po 3 minutách odjíždět s energií v nádrži na měsíc...
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@Meky to prijde.
Murděj Uktrurný
@hariprasad já u svého auta řeším něco párkrát do roka. Ale benzínka to je fakt peklo, těch 15 minut i s cestu skoro každý měsíc je fakt peklo 👹.
Jason {CZ}
Snažím se to představit na benzince, že bych platil různě podle doby tankování 😆 (diesel mívá někdy turbo tankování), nebo dramaticky rozdílně podle karty-to samozřejmě existuje, platební v. různé firemní a zaměstnanecké karty. Ale rozdíl je tak do 5 Kč/L
No ještě že není elektřina nabízena s aditivy a prémiová 😵‍💫 Nemyslím rychlo nabíječky
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@Mokrous Ano, každý složitý problém má jednoduché nesprávné řešení. ;-D
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@hariprasad Přesně tak. Navíc se ukazuje, že baterie odcházejí spíš stářím, než používáním, takže majitel EV by neměl mít problém auto takto za úplatu propůjčit.

Proti tomu pak ale tak trochu jde koncept fsd taxi, kde bude naopak zájem, aby byla co nejvíce v pohybu...

... Je vlastně otázka, kolik aut do budoucna bude. Někdo předpovídá pokles automotive o 90 % (to by se Česko mělo na co těšit 😃. Třeba pak bude mít vlastní (taky autonomní) auto fakt jen 10 % lidí, co se bude štítit vlézt do těch "sdílených" 😄