Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Videa

Zpět na článek

Policie ukázala videa, jak to vypadá, když na dálnici řidič nedává pozor

29 komentářů

Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jo, když jsem tady opakovaně upozorňoval na doslova alarmující a katastrofický stav D1 u Brna, mnozí hujeři mi nevěřili...

Dnes už oficiálně staví i přes zimu "ve stanu" a další etapy odkládají až bude D35, protože stav je neúnosný a nekaceptovatelný...
topten
@rohYpnol
StBak nezvlad D1 zrekonstruvat za 8 roku
i kdyz se pred volbama v 2021 chlubil, ze je hotovo
pritom melo byt hotovo v 2018 a to doted chybi staralka
byly roky, kdy otevrel jen 4 kilometry dalnic
nejspis zamer, protoze tim, ze neinvestoval do dalnic, tak moh "investovat" do duchodcu
a jak vime, dalnice ho nevoli, duchodci jo
a tohle chce pristi rok sedet ve strakovce
adamzprahy
@topten když už sem musíme tahat politiku, tak souhlas
Avatar - Mikesus
Mikesus
@rohYpnol
To není chyba dalnice. A ne, u Brna ty kolony nejsou o moc horší než denní u Prahy, kde není ani potreba nejaka uzavírka.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Mikesus

Opět lžeš. Kolony u Brna jsou zásadně horší než Praha.

Postup ŘSD mi dává opět zcela zapravdu.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@rohYpnol
Tka povídej, jak jsou dlouhé a od kdy do kdy. V Praze máš třeba kolonu na D5 od loděnice od rána od půl sedmý do večera do 7. Táhne se až k bareandovu,což je cca 22km. Každý všední den.
Kdyz jedu do Modřic, poslední měsíc 3x, tak si postojim par minut a jedu dal. Kde ty kolony jsou? Vychází mi to ráno v 9 a odpoledne cca ve 4. Postup rsd je jen populistický kvli neschopným křiklounům.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Mikesus
„Chceme se zabývat technickým řešením. Je potřeba první etapu prací vyhodnotit. Nemůžeme zavřít oči nad tím, že se tam tvoří až čtyřicetikilometrové kolony. Ale rozhodně nemůžeme samotné rozšíření dálnice D1 odkládat na neurčito, nebo vůbec. To nepřipadá v úvahu," prohlásil Mátl (ředitel ŘSD pozn.)

Plácáš naprosté nesmysly jako vždy. Vůbec nevíš.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Opakovaná ukázka, že škodovky jsou od sloupku C dále vyráběny z nočníkového plechu...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Barry Lyndon

Jako kdyby na tom někdo byl líp...
Avatar - eLzyx
eLzyx
@rohYpnol Volvo je na tom nejlépe. Jako jedna z mála automobilek dokáže vyrobit celou bočnici z HS oceli od A po C sloupek. Ostatní to svařují, lepí a leckdy ten zadek dělají z ocelí s menší pevností.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@eLzyx

No, vzhledem k tomu, že EX30 a další je Čína, tak už to možná umí i Číňani 😁😉
adamzprahy
@Barry Lyndon starý Roomster, tj. skoro něco jako dodávka od dvojkové Fabie pro pasažéry. Mám za to, že timhle problémem trpí všechny kombíky nebo jinak nafouklá auta dozadu. Proto menší MPV s třetí řadou nevim jestli jsou uplně dobrý nápad.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@adamzprahy
O tom nemusíš ani uvažovat. Zadní náraz = deformační zónou je kufr. Pokud to není sedan, o to horší výsledek.
3. řada je u většiny vyjma velkých amerik a velkých dodávek v kufru... výsledek je jasný.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@Barry Lyndon Které značky mají vzadu deformační zóny s podobnou tuhostí jako vpředu, byť to EuroNCAP nevyžaduje?
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@twistedTSD Nejde o deformační zónu, ale ty zadky u Škodovek se prostě splácnou, jako by byly z papíru (metrový kufr Octavie prostě zmizí), u jiné značky jsem nic tak extrémního fakt neviděl.
Ale třeba je to i skoro jako dobře, deformační zóna to ve výsledku je, imho ale nějak moc měkká... :-)
Avatar - praptak
praptak
@Barry Lyndon To jste neviděl mnoho nárazů zezadu u jiných značek.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Barry Lyndon
https://m.youtube.com/watch?…

https://m.youtube.com/watch?…

Ono to je o rychlosti hlavně. Tady vidím kámen úrazu v tom, ze ani ten starej vrak nema orednarazovy system. Kdyz uz tocvolant neumi sledovat provoz a používat mozek, tak ten systém by naráz hodne zmírnil.
topten
pokus o zabiti
kdyz vidim, jak dementi jedou stopadesatkou za autem s odstupem 10 metru, tak bych jim bral klicky a nechal je slapat pesky
adamzprahy
@topten no ty dvě nehody ve videu nejsou ten případ, čímž neříkám že to co píšeš je ok. Na druhou stranu na spoustu lidí nic jiného než je doslova vytlačit z levého neplatí. Ač se k tomuhle jevu mohu přiznat, tak netlačím na nikoho když vidím že není kam jet.

Každopádně to video opět ukázka toho že nahánět někoho na prázdné rovince v civilním BMW není prevence vůči typickým smrťákům na dálnicích.
Avatar - praptak
praptak
@adamzprahy V českých podmínkách na Vás tlačí někdo obvykle v momentě, kdy není kam uhnout. Něco, jako bezpečná vzdálenost, u mnohých neexistuje.
adamzprahy
@praptak Jasné když to někdo dělá tam kde není kam uhnout tak je to neomluvitelné a závažné, s tím souhlas.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@topten Tady by úplně stačilo čumět na cestu.
gil54
@twistedTSD

Přesně tak. A nesouvisí to nijak se stavem D1, plechem na škodovkách nebo s důchodci.
topten
@twistedTSD
to fakt nestaci
vem si, ze jedes za dodavkou, pred kterou nevidis
a dodavkar si zdrimne a narazi do stojiciho kamionu
ani si nic neuvedomis a je po tobe taky
jedine, ze by jsi v ty stopadesatce mel odstup minimalne ( 150/3.6 + (150/3.6)^2 / (2*10) ) = 130 metru aby jsi stih zastavit
a to v pripade ze mas zrovna fakt dobrou reakci, je sucho, a nesedis v nejaky bidne brzdici plecce
a jeste aby ses modlil, ze nejakej dement nejede 10 metru za tebou
gil54
@topten

Pokud někdo jede 150 a nevidí dostatečně daleko, aby bezpečně zastavil, tak mu není pomoci a nemůže se divit. A je fuk, jestli před ním jede nějaká dodávka, jestli se zřítil most, propadla se vozovka nebo se sesunul svah.

V tomto konkrétní případě paní ve škůdce udělala všechno dobře, včas a zvolna dobrzďovala před překážkou - kolonou, s varovňákama, s pohodlným odstupem, žádné krizové nebo panické brzdění, pomalu už tvořila i uličku a nepozorný řidič jí zezadu naplno nakouřil. A ve výhledu mu ani žádná dodávka nebránila.

Tady není třeba nic počítat ani řešit. Jak píše twistedTSD - stačilo čumět na cestu.
topten
@gil54
ano, pani neudelala nic spatne, jako posledni pri dojizdeni do kolony jela na blikacky a s odstupem. ve spatnou dobu na spatnym miste. jediny co by v tyhle situaci pomohlo - sedet ve vetsim a tezsim aute.
pani kazdopadne preju, aby z nehody vyvazla bez nasledku.
.
ja jsem to myslel obecne jak to s tim odstupem je, a tak to zkusim jeste rozpitvat
a paradoxne mi vychazi, ze extremne malej odstup je min nebezpecnej, nez takovej jakym bezne jezdime
.
kdyz pojedes stovkou a za tebou nalepeny prase s odstupem 5 metru a ty z nejakyho duvodu musis slapnout na brzdu, tak ten za tebou nema sanci vubec zareagovat. takze do tebe narazi, ale rozdilova rychlost nebude velka, tak ani naraz nebude velkej a mas i velkou sanci, ze to ustojis.
ale cim dal za tebou bude, tim vic se ti podari zpomalit, ale dokud ten za tebou nezacne brzdit (reakcni doba se bere 1.5sec), tak tim vetsi rozdilovou rychlosti do tebe narazi a tim vetsi sanci mas, ze to pro tebe nedopadne dobre.
a uplne nejhorsi je, kdyz tobe se podari zastavit uplne, ale tomu za tebou se i pres velkej odstup nepodari zpomalit vubec, protoze treba ladi radio, dloube se v nose, nebo ho zajima, co ma stoparka vedle na sedacce pod minisukni
.
takze uplne nelogicky a paradoxne - prase, ktery te tlaci naraznikem o naraznik, je pro tebe min nebezpecnej nez ten, kterej si drzi ve stovce odstup (sic nedostatecnej) 30 metru, tedy tak jak pri hustsim provozu bezne jezdime ...
.
nekdy zavery, co se na prvni pohled vypadaj logicky, jsou uplne nelogicky a naopak
henry.prta
V diskusi a článku se píše, že paní udělala vše správně. Já o tom pochybuji. Jela v nejrychlejším pruhu dálnice (video je stranově otočené, pozorně si to prohlédněte), v pomalejších pruzích ji předjížděl červený autobus (je vidět na první sekundě videa a pak po nehodě jak stojí vpravo u sjezdu z dálnice) a dodávka (je na sjezdu), oba jeli rychleji než ona a stihli zabrzdit před kolonou, ona měla šanci zajet do pravého pruhu (buď se tam zařadit včas po dokončeném předjíždění, které na videu není (tzn. není jasné proč jela v levém pruhu) nebo po projetí toho busu), neudělala to, měla tvořit záchranářskou uličku ještě před dojetím kolony tím, že zajede na krajnici ke středovým svodidlům, neudělala to. Pokud by udělala cokoli z těch třech možností, další šílenec v levém by ji netrefil. Nehodě by to nezabránilo, ale její nehodě pravděpodobně ano. Odnesl by to pak více ten s kamerou.

Na dálnici je třeba vědět, co se děje minimálně 3-4 auta před tím, kde jste vy. Pokud vidíte brzdy, okamžitě se připravit na scénář zastavení a zmapovat si možná úniková místa kam to poslat, pokud se zastavit nestihne nebo naopak nestihne někdo vzadu. A když se už někdo v ten moment lepí na kufr, je dobré nebrzdit intenzivně okamžitě, ale plynule a dát mu více času na reakci. To vyžaduje neustálou koncentraci a sledovat, co se děje kolem celého auta, vpředu, vzadu, vedle. Stačí mžik nepozornosti a ne průšvih na autech. Nebo hůře smrťák.
topten
@henry.prta
to tak proste nekdy bejva, ze levej pruh jede pomaleji nez ten pravej a vubec to neznamena, ze se to za par metru neotoci.
neni duvod prejizdet z jednoho pruhu do druhyho jako tydyt podle toho, kterej zrovna jede rychleji. navic je videt, ze o kousek dal je plnej i pravej pruh a ja pravej nechavam pro nakladaky, protoze se mezi nima necejtim dobre
pani stojici kolonu teprve dojizdela a jela pri levem kraji ve svem (rychlem) pruhu. kdyby uz byla zarazena uplne vlevo jako ty auta co dojizdela, tak ten zezadu by ji trefil jen na pravou stranu, tedy auto by se roztocilo jeste vic, coz by nejspis pro ni dopadlo jeste hur
a navic to vypada, ze pani tesne pred narazem se do odstavneho pomalu sunula a pred ni bylo auto, ktery jeste v odstaven nebylo (z nej to je kamerovany ze zadni a pak pradni kamery) a ten naraz pani protlacil mezi tim autem a betonovym svodidlem
skoro vzdycky je neco, co muzes udelat lip (treba kdyby jela rychlejc, tak by je ty auta pred ni terba nepredjela a nikdo ji netrefil), ale tady bych problem nehledal ..