Novinky
Nicméně bez předehřevu a bez tepelného čerpadla a bez informace o průměrné spotřebě to fakt nepůjde...
A nová C3 a C3 aircross, kdy Citroen do Evropy dotáhl indické plechovky, tomu říkám vizitka evropské automotive... USA se musi opravdu bavit tím, co EU nařizuje vyrábět a prodávat...
A nová C3 a C3 aircross, kdy Citroen do Evropy dotáhl indické plechovky, tomu říkám vizitka evropské automotive... USA se musi opravdu bavit tím, co EU nařizuje vyrábět a prodávat...
@rohYpnol
Troll co ma jediny ukol, napsat dostatek postu o “spatne EU”.
Jo i tim je nekdo ziv.
Za skutecnost, ze Stellantis nakupuje vyvoj u Indie EU opravdu nemuze.
Zajimave je ale srovnani aktualnich novinek NIO s evropskou špičkou.
Setrvavat u spalovaku a utápět v nem penize za dalsi vyvoj je jen cesta k rychlemu konci.
Troll co ma jediny ukol, napsat dostatek postu o “spatne EU”.
Jo i tim je nekdo ziv.
Za skutecnost, ze Stellantis nakupuje vyvoj u Indie EU opravdu nemuze.
Zajimave je ale srovnani aktualnich novinek NIO s evropskou špičkou.
Setrvavat u spalovaku a utápět v nem penize za dalsi vyvoj je jen cesta k rychlemu konci.
@Hendly
Samozřejmě že to je nějaký důsledek. A je to důsledek nekonkurenceschopného prostředí a absurdní přeregulovanosti EU. Proto Stellantis protože je v háji jde nejlevnější možnou cestou.
Ale vím že trouba jako ty si ty dvě věci nedokáže spojitost do souvislostí.
Samozřejmě že to je nějaký důsledek. A je to důsledek nekonkurenceschopného prostředí a absurdní přeregulovanosti EU. Proto Stellantis protože je v háji jde nejlevnější možnou cestou.
Ale vím že trouba jako ty si ty dvě věci nedokáže spojitost do souvislostí.
@rohYpnol
Auto vyvinuté v Indii bude muset plnit v EU ty samé podmínky jako při vývoji jinde takže tady si vedle.
Možná si ale myslel cenu vývoje. Ano, v Indii bude nižší díky nižsí ceně pracovní síly a tady jde o dvě základní věci.
Cesta k úspěchu není dělat levně, ale dělat draze co jiní neumí.
A druhá - všichni v EU vědí, že cesta k většímu růstu je založena na deregulaci a větší integraci, ale je zde velké ALE.
Zkus vyhrát volby s tím, že zrušíš některé vymoženosti sociálního státu a osekáš pravomoci států si vymýšlet legislativu.
Mimochodem. Všechny strany co u nás kritizují EU jako jsou komunisti SPD, motoristi (kromě toho že je pojí proruský postoj) nic z tohohle neprosazují. Jen křičí jak se máme strašně špatně.
Jenže cesta ven z toho dopadne zas a pouze na jejich voliče, nejslabší sociální vrstvu což jim samozřejmě neříkají. Paradox co?
Tak hezký vánoční čas.
PS😡trašně nerad si špiní tento čas reakcí na trolla, ale když vidím co se děje na Slovensku, myslím, že není správné mlčet k trollům.
Auto vyvinuté v Indii bude muset plnit v EU ty samé podmínky jako při vývoji jinde takže tady si vedle.
Možná si ale myslel cenu vývoje. Ano, v Indii bude nižší díky nižsí ceně pracovní síly a tady jde o dvě základní věci.
Cesta k úspěchu není dělat levně, ale dělat draze co jiní neumí.
A druhá - všichni v EU vědí, že cesta k většímu růstu je založena na deregulaci a větší integraci, ale je zde velké ALE.
Zkus vyhrát volby s tím, že zrušíš některé vymoženosti sociálního státu a osekáš pravomoci států si vymýšlet legislativu.
Mimochodem. Všechny strany co u nás kritizují EU jako jsou komunisti SPD, motoristi (kromě toho že je pojí proruský postoj) nic z tohohle neprosazují. Jen křičí jak se máme strašně špatně.
Jenže cesta ven z toho dopadne zas a pouze na jejich voliče, nejslabší sociální vrstvu což jim samozřejmě neříkají. Paradox co?
Tak hezký vánoční čas.
PS😡trašně nerad si špiní tento čas reakcí na trolla, ale když vidím co se děje na Slovensku, myslím, že není správné mlčet k trollům.
@Hendly
Aspoň o vánocích by jsi nemusel lhát.
Motoristé sobě😒br /> Je proto třeba se vrátit k základním principům nabídky a poptávky, které přirozeně a bez zbytečných byrokratických zásahů směřují zdroje tam, kde jsou skutečně potřeba. Je třeba opustit model deformování cen umělými stimuly, dotacemi nebo kvótami. To je systém, který vede k neefektivitě, ale také k nátlaku na nepřirozenou změnu chování spotřebitelů na základě politického a ideologického zadání, nikoli podle jejich vlastních preferencí.
Aspoň o vánocích by jsi nemusel lhát.
Motoristé sobě😒br /> Je proto třeba se vrátit k základním principům nabídky a poptávky, které přirozeně a bez zbytečných byrokratických zásahů směřují zdroje tam, kde jsou skutečně potřeba. Je třeba opustit model deformování cen umělými stimuly, dotacemi nebo kvótami. To je systém, který vede k neefektivitě, ale také k nátlaku na nepřirozenou změnu chování spotřebitelů na základě politického a ideologického zadání, nikoli podle jejich vlastních preferencí.
@rohYpnol
A to Motoristé ovlivní legislativní regulace ve zbytku světa mimo EU? Jak?
EU se na globálních prodejích aut pohybuje myslím někde kolem 13%. Značky jako Stellantis atd jsou ale globální.
PS: nejvetší dotace v EU jdou do zemědělství.. myslím že třeba v ČR šlo na dotace kolem EV daleko méně peněz než třeba na dotace pro Agrofert.. 😊 Už vidím jak Motoristé toto říkají ANO😊
A to Motoristé ovlivní legislativní regulace ve zbytku světa mimo EU? Jak?
EU se na globálních prodejích aut pohybuje myslím někde kolem 13%. Značky jako Stellantis atd jsou ale globální.
PS: nejvetší dotace v EU jdou do zemědělství.. myslím že třeba v ČR šlo na dotace kolem EV daleko méně peněz než třeba na dotace pro Agrofert.. 😊 Už vidím jak Motoristé toto říkají ANO😊
@Hendly
Mně je, upřímne vzato, úplně jedno, jaké mají regulace v Burkině Faso nebo na Šalamounových ostrovech. Ale zajímají mě regulace, které se týkají naší země. Míra regulace u nás bohužel přerostla únosnou míru a nesvaluju vinu jen na EU, spoustu toho vymyslí i naši byrokraté, ať už v pražském centru, nebo na nejzapadlejší vesnici.
Většina prodejů Stellantisu je na trzích, kde hrají prim spalovací motory. Evropa, USA, Jižní Amerika.
BTW Dotace do zemědělství jsou nezrušitelné, dokud je členem EU Francie.
Mně je, upřímne vzato, úplně jedno, jaké mají regulace v Burkině Faso nebo na Šalamounových ostrovech. Ale zajímají mě regulace, které se týkají naší země. Míra regulace u nás bohužel přerostla únosnou míru a nesvaluju vinu jen na EU, spoustu toho vymyslí i naši byrokraté, ať už v pražském centru, nebo na nejzapadlejší vesnici.
Většina prodejů Stellantisu je na trzích, kde hrají prim spalovací motory. Evropa, USA, Jižní Amerika.
BTW Dotace do zemědělství jsou nezrušitelné, dokud je členem EU Francie.
@Hendly
Tvrdíš, že všechny strany nic z tohohle neprosazují...
Jak je vidět, opět lžeš. Motoristé deregulace prosazují.
Tvrdíš, že všechny strany nic z tohohle neprosazují...
Jak je vidět, opět lžeš. Motoristé deregulace prosazují.
@rohYpnol
“ Zkus vyhrát volby s tím, že zrušíš některé vymoženosti sociálního státu a osekáš pravomoci států si vymýšlet legislativu.”
Tkus si to jeste jednou precist.
Nic z toho Motoriste neprosazuji.
Mozna ale muzou navrhnout zrusit dotace pro Agrofert, nebo ?..😀
“ Zkus vyhrát volby s tím, že zrušíš některé vymoženosti sociálního státu a osekáš pravomoci států si vymýšlet legislativu.”
Tkus si to jeste jednou precist.
Nic z toho Motoriste neprosazuji.
Mozna ale muzou navrhnout zrusit dotace pro Agrofert, nebo ?..😀
@Tycoon
13+- % procent prodeju je EU. Citroen a dalsi maji moznost prodavat vsude jinde po svete mimo legislativu EU. Opravdu chces za jejich stav vinit EU?
Dotace na zemedelstvi maji svuj rozumny duvod stejne jako vetsina legislativy EU.
13+- % procent prodeju je EU. Citroen a dalsi maji moznost prodavat vsude jinde po svete mimo legislativu EU. Opravdu chces za jejich stav vinit EU?
Dotace na zemedelstvi maji svuj rozumny duvod stejne jako vetsina legislativy EU.
@Hendly
Ano, Stellantis je globální. A aby uspěl, musí mít konkurenceschopné spalovací motory. Osmiválce pro USA, čtyřválce na ethanol pro Brazílii a jednoduchuché robustní motory pro Afriku. Kolik takových motorů za posledních x let ze Stellantisu přišlo?
Ze zemědelských dotací v tehdejší EHS (předchůdce EU) pro neschopné francouzské farmáře i nadměrných regulací pocházejících z hlav bruselských komisařů a úředníků si dělali srandu před 40 lety v britském seriálu Jistě, pane ministře a Jistě, pane premiére. Bohužel, dnes je to ještě násobně horší.
Ano, Stellantis je globální. A aby uspěl, musí mít konkurenceschopné spalovací motory. Osmiválce pro USA, čtyřválce na ethanol pro Brazílii a jednoduchuché robustní motory pro Afriku. Kolik takových motorů za posledních x let ze Stellantisu přišlo?
Ze zemědelských dotací v tehdejší EHS (předchůdce EU) pro neschopné francouzské farmáře i nadměrných regulací pocházejících z hlav bruselských komisařů a úředníků si dělali srandu před 40 lety v britském seriálu Jistě, pane ministře a Jistě, pane premiére. Bohužel, dnes je to ještě násobně horší.
@yHendly
Jsou vánoce, tak tě nechám, jinak bys tu měl mnohem peprnější reakci....
Zřejmě zkrátka lhaní a nechápavost u tebe jdou ruku v ruce... bohužel.
Je proto třeba se vrátit k základním principům nabídky a poptávky, které přirozeně a BEZ ZBYTEČNÝCH BYROKRATICKÝCH ZÁSAHŮ směřují zdroje tam, kde jsou skutečně potřeba. Je třeba OPUSTIT model deformování cen UMĚLÝMI STIMULY, DOTACEMI nebo KVÓTAMI.
Přál bych ti, aby jsi pod stromečkem našel aspoň ždibet pravdomluvnosti. Protože to co předvádíš je opravdu strašné.
Jsou vánoce, tak tě nechám, jinak bys tu měl mnohem peprnější reakci....
Zřejmě zkrátka lhaní a nechápavost u tebe jdou ruku v ruce... bohužel.
Je proto třeba se vrátit k základním principům nabídky a poptávky, které přirozeně a BEZ ZBYTEČNÝCH BYROKRATICKÝCH ZÁSAHŮ směřují zdroje tam, kde jsou skutečně potřeba. Je třeba OPUSTIT model deformování cen UMĚLÝMI STIMULY, DOTACEMI nebo KVÓTAMI.
Přál bych ti, aby jsi pod stromečkem našel aspoň ždibet pravdomluvnosti. Protože to co předvádíš je opravdu strašné.
@Hendly
prodeje ev 2024😒br /> eu +/- 10%
celosvetove +/- 20%
spalovaky nemaj za poslednich 15-20let zadnej vyvoj, elektromobily jsou za poslednich 5 let diametralne nekde jinde a vyvoj jde prekotne dopredu.
Ropu tezime a nikdy zpet nevratime, nasledne ji vozime pres celej svet (30-40% namorni nakladni prepravy jsou paliva) a jeste nam to pak smrdi pod nosem
Elektriku si i u nas dokazeme z 50-80% spotreby vyrobit ze slunicka. A co je na tom to
nejhorsi je, ze je furt lepsi nalejt naftu do kogenerace a z ni nabit auto, nez ji nalejt primo do auta.
Co je nadejnejsi technologie musi bejt zrejmy kazdymu. A o co EU bojuje taky
prodeje ev 2024😒br /> eu +/- 10%
celosvetove +/- 20%
spalovaky nemaj za poslednich 15-20let zadnej vyvoj, elektromobily jsou za poslednich 5 let diametralne nekde jinde a vyvoj jde prekotne dopredu.
Ropu tezime a nikdy zpet nevratime, nasledne ji vozime pres celej svet (30-40% namorni nakladni prepravy jsou paliva) a jeste nam to pak smrdi pod nosem
Elektriku si i u nas dokazeme z 50-80% spotreby vyrobit ze slunicka. A co je na tom to
nejhorsi je, ze je furt lepsi nalejt naftu do kogenerace a z ni nabit auto, nez ji nalejt primo do auta.
Co je nadejnejsi technologie musi bejt zrejmy kazdymu. A o co EU bojuje taky
@kesumb spalováky mají za posledních 15-20 let hodně bohatý vývoj... co do emisí, co do efektivity, co do výkonu.
@kesumb
To je podlitba?
Spalovaky rozhodne vyvoj maji.
Nejvetsi pokrok baterkaren je, ze vyrobili vetsi baterku.
Ale tak, existuje skupina lidi co veri, ze na panenku Marii sestoupil duch svaty a ona otehotnela.
A byla doba, kdy tato skupina lidi byla dokonce ridici tento svet.
😜
To je podlitba?
Spalovaky rozhodne vyvoj maji.
Nejvetsi pokrok baterkaren je, ze vyrobili vetsi baterku.
Ale tak, existuje skupina lidi co veri, ze na panenku Marii sestoupil duch svaty a ona otehotnela.
A byla doba, kdy tato skupina lidi byla dokonce ridici tento svet.
😜
@Ja prvni 123
A teď si představ, že existují lidé kteří věří tomu, že rekordně rychlé globální oteplování se pouze NÁHODOU děje zrovna ve stejný čas kdy se rekordně spalují fosilní paliva....
A teď si představ, že existují lidé kteří věří tomu, že rekordně rychlé globální oteplování se pouze NÁHODOU děje zrovna ve stejný čas kdy se rekordně spalují fosilní paliva....
@kesumb
Prosím o odkaz, jak si třeba teď v adventním oddobí dokážeme 50 až 80 % elektřiny vyrobit ze sluníčka, jaký je na těch prosincových 50 až 80 % potřeba instalovaný výkon FVE a jaké jsou na to investiční náklady. Předem děkuju.
Prosím o odkaz, jak si třeba teď v adventním oddobí dokážeme 50 až 80 % elektřiny vyrobit ze sluníčka, jaký je na těch prosincových 50 až 80 % potřeba instalovaný výkon FVE a jaké jsou na to investiční náklady. Předem děkuju.
@tycoon😒br />
brezen - zari 100%
rijen a unor 75%
listopad a leden 50%
prosinec 25%
v prosinci nenalejes naftu do tdi ale do kogenerace a mas elektriku na ev a k tomu teplo zadarmo
psal sem to uz mockrat
emel😒br /> nemaj, 1,4tsi jela lip s zrala skoro stejne jako 1,5tsi, emise vlastne totez...
40i jako 40i
a tak dale
ja prvni😒br /> ty veris, ja vim, to je ten rozdil
mezi nama...
rijen a unor 75%
listopad a leden 50%
prosinec 25%
v prosinci nenalejes naftu do tdi ale do kogenerace a mas elektriku na ev a k tomu teplo zadarmo
psal sem to uz mockrat
emel😒br /> nemaj, 1,4tsi jela lip s zrala skoro stejne jako 1,5tsi, emise vlastne totez...
40i jako 40i
a tak dale
ja prvni😒br /> ty veris, ja vim, to je ten rozdil
mezi nama...
@kesumb
Kde bych vzal naftu? Jezdil jsem na benzín, jezdil jsem na LPG, topil jsem dřevem, koksem, černým uhlím, hnědým uhlím, šlámem. Ale kamna na naftu, natož auto na naftu, to u nás nikdy nebylo.
BTW Opravdu si od března do září neodebral ze sítě ani 1 kWh? Pokud neodebral, klobouk dolů. Pokud odebral, poděkuj všem v diskuzi.
Kde bych vzal naftu? Jezdil jsem na benzín, jezdil jsem na LPG, topil jsem dřevem, koksem, černým uhlím, hnědým uhlím, šlámem. Ale kamna na naftu, natož auto na naftu, to u nás nikdy nebylo.
BTW Opravdu si od března do září neodebral ze sítě ani 1 kWh? Pokud neodebral, klobouk dolů. Pokud odebral, poděkuj všem v diskuzi.
@tycoon
zari 0 ze site, spotreba 2700kwh
rijen 450 ze site, spotreba 2800kWh
listopad pul na pul
ted mam z fve 500kWh, ze site uz 1500
Celkove mam v planu 30MWh za rok, ze site 6. Navysim jeste fve na 50kWp a mel by vyjit i rijen a unor
nicmene rozestavena je LPG kogenerace, kolem 2kc umi stat 1kwh. Ucinnost rekneme 25%. Takze kWh elektriky kolem 8kc coz neni daleko od toho co mam ze site, ale teplo mi zustane. Bude to primo nabijet baterky. Ostatne pri spotu co byl ted da takova hracka (trivalec htp lpg, 30kVA elektro) da kolem tisicovky za den vcetne odpisu stroje. Teplo zustane "zadarmo". Zasobnik cca 4m3..
jasne, neni to na psi boudu, ale na malou firmu uz to smysl davat muze
zari 0 ze site, spotreba 2700kwh
rijen 450 ze site, spotreba 2800kWh
listopad pul na pul
ted mam z fve 500kWh, ze site uz 1500
Celkove mam v planu 30MWh za rok, ze site 6. Navysim jeste fve na 50kWp a mel by vyjit i rijen a unor
nicmene rozestavena je LPG kogenerace, kolem 2kc umi stat 1kwh. Ucinnost rekneme 25%. Takze kWh elektriky kolem 8kc coz neni daleko od toho co mam ze site, ale teplo mi zustane. Bude to primo nabijet baterky. Ostatne pri spotu co byl ted da takova hracka (trivalec htp lpg, 30kVA elektro) da kolem tisicovky za den vcetne odpisu stroje. Teplo zustane "zadarmo". Zasobnik cca 4m3..
jasne, neni to na psi boudu, ale na malou firmu uz to smysl davat muze
@kesumb
Já myslím, že by jsi měl mít 150 kWp, aby jsi nám dokázal, jak je domácí FVE + BEV použitelné pro všechny... a na zimu bych si na tvým miste postavil vodni elektrárnu, jistě máš jako každý v naší zemi k dispozici vlastni soukromý potok 🤣🤣🤣
Já myslím, že by jsi měl mít 150 kWp, aby jsi nám dokázal, jak je domácí FVE + BEV použitelné pro všechny... a na zimu bych si na tvým miste postavil vodni elektrárnu, jistě máš jako každý v naší zemi k dispozici vlastni soukromý potok 🤣🤣🤣
@kesumb
OK, klobouk dolů. V každém případě by bylo dobré vyčíslit investiční náklady na 1 kW, respektive na 1 kWh za nějaký investiční horizont.
Avšak nechápu volbu motoru 1.2 HTP na kogeneraci. Nemá to účinnost, ani životnost. Má to jen jednoduchý servis a ušetří to jednu svíčku. VW dával pro průmyslové účely většinou motory 2.0 8V nebo 3.6 VR6 (ten druhý samozřejmě bez přímovstřiku), pro malé výkony 1.0.
OK, klobouk dolů. V každém případě by bylo dobré vyčíslit investiční náklady na 1 kW, respektive na 1 kWh za nějaký investiční horizont.
Avšak nechápu volbu motoru 1.2 HTP na kogeneraci. Nemá to účinnost, ani životnost. Má to jen jednoduchý servis a ušetří to jednu svíčku. VW dával pro průmyslové účely většinou motory 2.0 8V nebo 3.6 VR6 (ten druhý samozřejmě bez přímovstřiku), pro malé výkony 1.0.
@tycoon😒br />
htp je volba penezenky, je to nejlevnejsi, vr6 lpg jezdi novy v destach, ale v mejch podminkach nejsem schopnej to uchladit aby to melo ekonomickej smysl. Prumyslove by bylo zajimavejsi 1,0mpi, ale fakt netusim jak moc se to efektivitou lisi od htp. Uvidim podle toho htp, na prumyslovejsi pouziti pak bude krok dalsi..
Je to zajimava zabava, dneska si takovydle hracky koupis na netu a muzes se bavit..
Je to zajimava zabava, dneska si takovydle hracky koupis na netu a muzes se bavit..
@panadol😒br />
tvuj problem je totalni neochota otevrit oci, fve ma na strese kdejakej lidl, panelak nebo maly druzstvo (viz treba reference ip polny).
Naopak mezi referencema tedomu (plynovy kogenerace) je cinzak na Palmovce...
Mala voda je svatej gral mezi obnovitelnejma zdrojema, nejvic prace,
nejmin kwh...
tvuj problem je totalni neochota otevrit oci, fve ma na strese kdejakej lidl, panelak nebo maly druzstvo (viz treba reference ip polny).
Naopak mezi referencema tedomu (plynovy kogenerace) je cinzak na Palmovce...
Mala voda je svatej gral mezi obnovitelnejma zdrojema, nejvic prace,
nejmin kwh...
@kesumb
FVE na bytovce je z pohledu ZAJIŠTĚNÍ ZDROJE ENERGIÍ absolutní nesmysl. Plocha vzhledem ke spotřebě je absolutně nepoužitelná, pokud nemáš nezastíněnou jižní fasádu, na kterou bys to mohl navěsit...
Takže ok, hezká utopie nějakého řešení, která je reálně vhodná pro 1 bytovku z 1000, a to stejně jen jako DOPLŇUJÍCÍ zdroj.
Kdyby náš stát neřídili diletanti, tak ty peníze místo do nesmyslné OZE cpeme do udržitelného jádra, které by zajistilo stabilní a levný zdroj.
A ano, vím že zkušenosti s jadernými elektrárnami vzhledem k rozpočtovaným cenam jsou takové jaké jsou.
Jenže kouzlo je právě v tom stavět více bloků, což zředí náklady na vývoj. A 1 blok pro nás strjne nic neřeší, potřebovali bysme stavět dva až tři, jeden jen nahradi Dukovany...
FVE na bytovce je z pohledu ZAJIŠTĚNÍ ZDROJE ENERGIÍ absolutní nesmysl. Plocha vzhledem ke spotřebě je absolutně nepoužitelná, pokud nemáš nezastíněnou jižní fasádu, na kterou bys to mohl navěsit...
Takže ok, hezká utopie nějakého řešení, která je reálně vhodná pro 1 bytovku z 1000, a to stejně jen jako DOPLŇUJÍCÍ zdroj.
Kdyby náš stát neřídili diletanti, tak ty peníze místo do nesmyslné OZE cpeme do udržitelného jádra, které by zajistilo stabilní a levný zdroj.
A ano, vím že zkušenosti s jadernými elektrárnami vzhledem k rozpočtovaným cenam jsou takové jaké jsou.
Jenže kouzlo je právě v tom stavět více bloků, což zředí náklady na vývoj. A 1 blok pro nás strjne nic neřeší, potřebovali bysme stavět dva až tři, jeden jen nahradi Dukovany...
@rohypnol😒br />
az na jeden malej detail. Stat nikdy nedela nic efektivne. Takze postavime za totalni nesmysl jaderku, ze ktery kvuli vysokejm vstupnim nakladum poleze draha elektrika. A tu 9 mesicu v roce nebude nikdo kupovat, takze to stat zasanuje znovu. Coz byl ostatne duvod proc to kolem 2011 zastavili. A v rocnim souctu muze klidne vyjit levnejc fve + plynovy kogenerace, nez obri blok v zemi, ktera na to nema.
Jenze ty a hromada dalsich proste hleda duvod, proc nedat panely na svoji strechu a misto toho nechat stat resit energetiku. To je furt dokola, na panelak to nejde, na psi boudu taky ne. A mezitim to CEZ stavi na poli a vam draze prodava... A z druhy strany pak kazdej kdo si v jaderkach namoci penezenku za to v mediich lobuje. Smir se s faktem, ze stat ti levny energie neda
az na jeden malej detail. Stat nikdy nedela nic efektivne. Takze postavime za totalni nesmysl jaderku, ze ktery kvuli vysokejm vstupnim nakladum poleze draha elektrika. A tu 9 mesicu v roce nebude nikdo kupovat, takze to stat zasanuje znovu. Coz byl ostatne duvod proc to kolem 2011 zastavili. A v rocnim souctu muze klidne vyjit levnejc fve + plynovy kogenerace, nez obri blok v zemi, ktera na to nema.
Jenze ty a hromada dalsich proste hleda duvod, proc nedat panely na svoji strechu a misto toho nechat stat resit energetiku. To je furt dokola, na panelak to nejde, na psi boudu taky ne. A mezitim to CEZ stavi na poli a vam draze prodava... A z druhy strany pak kazdej kdo si v jaderkach namoci penezenku za to v mediich lobuje. Smir se s faktem, ze stat ti levny energie neda
@kesumb
Podcenil jsem tě. Takže navrhuješ jaderný reaktor do každé domácnosti... 🤣🤣🤣👍
No, nerad to říkám, ale podobný plan opět měli už komunisti 🤣🤣🤣 (jaderný reaktor do každého okresního města).
Neuvědomuješ si vůbec souvislosti, bohužel. Když všude naplácáš FVE, tak to vyvolává tak drastické a nákladné zásahy do distribuční soustavy, že nezlevňuješ vůbec nic. Navíc neřešíš vůbec nic, protože FVE zkrátka je jen alternativa. A to je to co absolutně nechápeš.
I KDYBY jsi tu měl 100 TWh ročně ve výrobě FVE, tak to neřeší vůbec nic, protrže potřebuješ mít zdroje, které budou vyrábět i když slunce nesvítí. A slunce prostě v noci a přes zimu nesvítí.
Ale jo, já vím že zas vytáhneš dnešní výrobu protže zrovna dnes trochu slunce je a vysvětlíš mi, že na pračku a ranní čaj to stačilo 🤣😆
Podcenil jsem tě. Takže navrhuješ jaderný reaktor do každé domácnosti... 🤣🤣🤣👍
No, nerad to říkám, ale podobný plan opět měli už komunisti 🤣🤣🤣 (jaderný reaktor do každého okresního města).
Neuvědomuješ si vůbec souvislosti, bohužel. Když všude naplácáš FVE, tak to vyvolává tak drastické a nákladné zásahy do distribuční soustavy, že nezlevňuješ vůbec nic. Navíc neřešíš vůbec nic, protože FVE zkrátka je jen alternativa. A to je to co absolutně nechápeš.
I KDYBY jsi tu měl 100 TWh ročně ve výrobě FVE, tak to neřeší vůbec nic, protrže potřebuješ mít zdroje, které budou vyrábět i když slunce nesvítí. A slunce prostě v noci a přes zimu nesvítí.
Ale jo, já vím že zas vytáhneš dnešní výrobu protže zrovna dnes trochu slunce je a vysvětlíš mi, že na pračku a ranní čaj to stačilo 🤣😆
@panadol
a je tu zas, ty na to proste nemas to pochopit. Neni zadna moznost, ze bys pochopil jak distribucni soustava funguje. Pro tebe je to zazrak..
Kazdopdne zkus kdyz sou ty vanoce znovu precist co sem psal vejs. Pak se zamysli a pochop co za pitomost si prave napsal o malejch reaktorech, pretezovani distribuce coz pouze ukazuje, ze vubec nerozumis jak cela fve funguje. A alternativa opet viz vejs.
Pro tebe to zkusim uplne pro debila, takze 8 mesicu roku energie z fve bez zalohy vcetne provozu auta, zbyly 4 bude stacit nenalejt naftu/benzin do auta ale do kogenerace. Usetris to co protopis. Celkova rocni uspora ropy muze bejt vic jak 50% a to i s ohledem na bytovky. Distribucni soustavu muzes naopak klidne oslabit, nedal bych do toho ani korunu. S fve, decentralizaci vyroby (to sou ty kogenerace) muzes klidne snizit hlavni jistic a tim ulevit soustave. V dobe kdy byl spot za 800E spickove byl v noci 100, staci technologie velikosti pracky a muzes usetrit a hlavne setrit distribuci. Do bytu k prdu, ale na malou fabriku, dum.. Ostatne opet viz vejs kogenerace v cinzaku na Palmovce..
je desivy ze veris tem pitomostem co tu pises
a je tu zas, ty na to proste nemas to pochopit. Neni zadna moznost, ze bys pochopil jak distribucni soustava funguje. Pro tebe je to zazrak..
Kazdopdne zkus kdyz sou ty vanoce znovu precist co sem psal vejs. Pak se zamysli a pochop co za pitomost si prave napsal o malejch reaktorech, pretezovani distribuce coz pouze ukazuje, ze vubec nerozumis jak cela fve funguje. A alternativa opet viz vejs.
Pro tebe to zkusim uplne pro debila, takze 8 mesicu roku energie z fve bez zalohy vcetne provozu auta, zbyly 4 bude stacit nenalejt naftu/benzin do auta ale do kogenerace. Usetris to co protopis. Celkova rocni uspora ropy muze bejt vic jak 50% a to i s ohledem na bytovky. Distribucni soustavu muzes naopak klidne oslabit, nedal bych do toho ani korunu. S fve, decentralizaci vyroby (to sou ty kogenerace) muzes klidne snizit hlavni jistic a tim ulevit soustave. V dobe kdy byl spot za 800E spickove byl v noci 100, staci technologie velikosti pracky a muzes usetrit a hlavne setrit distribuci. Do bytu k prdu, ale na malou fabriku, dum.. Ostatne opet viz vejs kogenerace v cinzaku na Palmovce..
je desivy ze veris tem pitomostem co tu pises
@Mikesus
Výdaje na zdravotnictví způsobují mimo jiné psychicky vyšinutí jedinci podobní tobě, kteří dlouhodobě potřebují psychiatra.
Předpokládám, že ve tvém světě máš i zákaz lodní, letecké přepravy a raketový kosmický program na baterky 🤣🤣🤣
No, třeba jednou mentálně dosáhneš aspoň plnoletosti 😅
Výdaje na zdravotnictví způsobují mimo jiné psychicky vyšinutí jedinci podobní tobě, kteří dlouhodobě potřebují psychiatra.
Předpokládám, že ve tvém světě máš i zákaz lodní, letecké přepravy a raketový kosmický program na baterky 🤣🤣🤣
No, třeba jednou mentálně dosáhneš aspoň plnoletosti 😅
@rohYpnol
tvl ty nechapes ani inflaci a ted tu ses odbornik na energetiku ale pozor i zdravotnictvi!
OK, mas to, ses nejlepsi troll tady! Na todle nebo absolon eric nema...
tvl ty nechapes ani inflaci a ted tu ses odbornik na energetiku ale pozor i zdravotnictvi!
OK, mas to, ses nejlepsi troll tady! Na todle nebo absolon eric nema...
Mno, neříkám že Citroen nemá pravdu, ale jestli kromě výroby baterii i všeho možného v Asii musi jedné z největších evropských automobilek dělat vývoj vozidel Tata tak to s evropskym autoprumyslem asi opravdu nedopadne dobře
Kdysi v Citroenu jezdil Fantomas, teď budou dělat auta pro jeho uklízečky.
@KANKUNEN
Citroen motorizival Francii, rozmach zažil z 2CV a jen na těchto základech vybudoval DS. I ten 2CV přišel po takových dílech jako byl Traction Avant.
Citroen se správně chytl za hlavu, když ho zákazníci za tu jeho absurdní nabídku postavenou podle směrnic Ursuly a zelenurudé EK nakopali do koulí.
Bohužel začít v Evropě nabízet indický pekáč za evropské peníze možná zní báječně pro ekonomické oddělení vývoje Citroenu ale nemyslím že to je to co chce evropský zákazník.
Každopádně ano, zákazník nechce žádné 300 koňové nesmysly, které mají víc řídících jednotek a kamer jak SpaceShip.
Citroen motorizival Francii, rozmach zažil z 2CV a jen na těchto základech vybudoval DS. I ten 2CV přišel po takových dílech jako byl Traction Avant.
Citroen se správně chytl za hlavu, když ho zákazníci za tu jeho absurdní nabídku postavenou podle směrnic Ursuly a zelenurudé EK nakopali do koulí.
Bohužel začít v Evropě nabízet indický pekáč za evropské peníze možná zní báječně pro ekonomické oddělení vývoje Citroenu ale nemyslím že to je to co chce evropský zákazník.
Každopádně ano, zákazník nechce žádné 300 koňové nesmysly, které mají víc řídících jednotek a kamer jak SpaceShip.
@rohYpnol spíš jde o to, že teď to bude u Citroenu opačný extrém, auto oholené až na kost jen abychom mohli nabídnout co nejnižší cenu, ale blbosti co navrhuje EU tam budou pořád....
Super. Těším se na první auta. Pojďme si dát prodejní cenu 10 000 EUR a postavme na tom auto. S nouzovým brzděním, hlídáním pruhů, EURO7 a dalšími věcmi vyzadovanymi EU.
@Pepa_007
No, ale tak zni zakladni otazka: k cemu je "nouzove brzdeni", hlidani pruhu... a neprehnala uz to Euro 7?
Odpovim si sam: uplne k nicemu. Pridej i stop start, hlidani unavy ridice... atd.
A Euro 7?
Asi mi vadi jen trochu. Jen vyrobci potrebuji cas a volnost v technickem reseni.
No, ale tak zni zakladni otazka: k cemu je "nouzove brzdeni", hlidani pruhu... a neprehnala uz to Euro 7?
Odpovim si sam: uplne k nicemu. Pridej i stop start, hlidani unavy ridice... atd.
A Euro 7?
Asi mi vadi jen trochu. Jen vyrobci potrebuji cas a volnost v technickem reseni.
@Ja Prvni 123
Tak nouzového brzdění i hlídání pruhu je potřebné, kdyz vidim kolik neachopnych tydýtů není schopno se udržet ve svem pruhu nebo zastavit za autem před sebou. Hlidani unavy je asi taky potreba, kdyz je tolik mikrospanku za volantem. Lidi se mohli sami naučit, nechteji a misto toho radia ohrozujou sebe a ostatni. Startstop je jen vymysl automobilek, které nejsou schopny zlepšovat své motory.
Tak nouzového brzdění i hlídání pruhu je potřebné, kdyz vidim kolik neachopnych tydýtů není schopno se udržet ve svem pruhu nebo zastavit za autem před sebou. Hlidani unavy je asi taky potreba, kdyz je tolik mikrospanku za volantem. Lidi se mohli sami naučit, nechteji a misto toho radia ohrozujou sebe a ostatni. Startstop je jen vymysl automobilek, které nejsou schopny zlepšovat své motory.
@Pepa_007
Nějak mi uniká smysl kritiky nouzového brzdění.
Co vám an tom vadí? Z mého pohledu max super věc.
Nějak mi uniká smysl kritiky nouzového brzdění.
Co vám an tom vadí? Z mého pohledu max super věc.
@Hendly
konkretne to, ze to v zadnym aute poradne nefunguje a jestli je to Toyota, Mercedes nebo Tesla je uplne jedno. Tesla je z toho nejhorsi, BMW to sice ma nastaveny velmi dobre stran jizdy (pokud se nastavi pozdni reakce), ale zas je to naprd v pripdny nehode kdy to fakticky nezasahne.
konkretne to, ze to v zadnym aute poradne nefunguje a jestli je to Toyota, Mercedes nebo Tesla je uplne jedno. Tesla je z toho nejhorsi, BMW to sice ma nastaveny velmi dobre stran jizdy (pokud se nastavi pozdni reakce), ale zas je to naprd v pripdny nehode kdy to fakticky nezasahne.
@kesumb
Já jsem s tím zatím nikdy problém neměl. Nebrzdi to zbytečně i když je na nejvyšší citlivost, spíš dříve upozorňuje akusticky
Já jsem s tím zatím nikdy problém neměl. Nebrzdi to zbytečně i když je na nejvyšší citlivost, spíš dříve upozorňuje akusticky
@mikesus😒br />
staci najet svizne do podzemnich garazi na Dejvicke, je tam ocelovej poklop pres rampu s mysli si to, ze je to prekazka. Dalsi moznost je z vedlejsi vyjizdejici auto na t krizovatku, strci cumak do silnice a uz zo brzdi. Protijedouci AD 28, vystri trosku cumak pres caru a zas to brzdi. Faily Tesly popisuje nick lacina na fdrive, je toho pozehnane. Ale nejvic je VW, naposled me Etron vybrzdil na dvoupruhovym nadjezdu v Letnanech, na celym moste sem byl sam, zdny slunce proti, proste nic. Bylo by lepsi kdyby to tam nedavali vubec
staci najet svizne do podzemnich garazi na Dejvicke, je tam ocelovej poklop pres rampu s mysli si to, ze je to prekazka. Dalsi moznost je z vedlejsi vyjizdejici auto na t krizovatku, strci cumak do silnice a uz zo brzdi. Protijedouci AD 28, vystri trosku cumak pres caru a zas to brzdi. Faily Tesly popisuje nick lacina na fdrive, je toho pozehnane. Ale nejvic je VW, naposled me Etron vybrzdil na dvoupruhovym nadjezdu v Letnanech, na celym moste sem byl sam, zdny slunce proti, proste nic. Bylo by lepsi kdyby to tam nedavali vubec
Casy jednoduchych aut sa este vratia ... a bude to prave aj vdaka tomu vsade moznemu pretazovaniu luxusu za kazdu cenu bez ohladu na velkost a ucel vozu ... ved dnes uz aj nejake tie pezoty sa hraju na premiu ... a maju v sebe viac toho co nechces a nepotrebujes ako toho co chces a potrebujes ( a nejde len o pezot... v tomto zakaznika oblbujucom zacarovanom kruhu su namoceni uz aj mnohi ini ) ... no a uz dlhsiu dobu z tohto perfektne tazi prave dacia ktora sa mi javi ako coraz zaujimavejsia a zmysluplnejsia znacka v zaplave toho coraz nezmysluplnejsieho a predrazenejsieho automobiloveho balastu na cestach ... a vyzera to tak ze v stellantise na to chcu vyuzit citrony ktore by konecne mohli uz ist rozumnou cestou po vzore dacie miesto dalsej nezmyselnej hry na kvazi-premiove kusky... no a popravde nova C3 mi je fakt aj sympaticka... na nic sa nehra a aj cenovo az prekvapujuco prijemne posadena.. drzim jej palce...