Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Videa

Zpět na článek

Martin Vaculík za volantem Škody Favorit: Nejen vzpomínky na dědečka

26 komentářů

Avatar - W.O. PRSCLEY
W.O. PRSCLEY
K Vánocům nebude test nějakého nového elektrovozidla?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@W.O. PRSCLEY
Favorit byl elektrický. Měl elektrické zapalování.
Tycoon
@rohYpnol

Favorit byl v našich luzích a hájích přestovován na elektromobil poměrně často. Existovaly firmy, které vyráběly/přestavovaly "skoro" sériově. A k tomu hodně prototypových přestaveb. Kolega z práce jednu takovou prototypovou přestavbu spolukonstruoval a pak s tím prý každý den do práce dojížděl.
Avatar - Stejsn
Stejsn
@Tycoon Jednoho elektrického favorita mají v muzeu ve Světě Škodovek.
Nebo Nebo
@Stejsn Však Favorit se vyráběl i elektrický, Elmo (pickup) a Eltra (hatchback).
Arese
@Tycoon Ano, elektrické Fávo byl prvotřídní propadák! 😀
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Tycoon

Vím 😉
vencelín
@rohYpnol
Na bázi zkráceně karoserie Favoritů v Ejpovicich nějakého bzucak a vytvořili.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Sice jsme se dozvedeli vice o rodinne historii pana Vaculika, nez o Favoritu, ale to nevadi.
K vanocum to asi trochu patri.

Favorit nebyl vubec spatne auto.

Hezke vanoce vsem lidem dobre vule.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
@Ja Prvni 123
Cloveku sa az nechce verit ze z toho neskor vysla vcelku lubiva felda .... ktora uz na rozdiel od skatule favoritu dokazala svoj skutocny vek daleko lepsie maskovat ... a este aj dnes nejaka ta cierna magic line na14tkach vyzera uplne v pohode ... ale zase nebyt fava... nebola by felda .. Bertone sa ale pri tvorbe dizajnu fava za mna nijako zvlast nepretrhol ... mozno to ale ani nemal za ciel... rozumiem
vencelín
@3_diamanty
To bylo zmíněno ve videu.
Vzhledem k použitý předním svetlzm musela být karoserie značně upravena
Avatar - Stejsn
Stejsn
@3_diamanty Bertone o deset let dřív udělal Ritmo. Když ty auta postavíš vedle sebe, překvapivě najdeš docela dost podobností, i uvnitř.
Arese
@Stejsn Omyl, Ritmo bylo dílem fiatovského designérského centra. Berone navrhl jen verzi Cabrio!
traveldrive
@Stejsn Myslím, že pred Favoritom Bertone navrhoval Citroen BX.
Arese
@3_diamanty Naopak, Favorit měl nezpochybnitelný italský šmrnc. Felicia byla hezká, ale už jiným způsobem. Ovšem jen do faceliftu - naroubovaný čumák z Octavie a nový přední nárazník ji vůbec neslušel! 🙁
traveldrive
@Arese
Súhlas. S novým predkom emócie opadli a Felda dostala smutný výraz jednotkovej Octavie, ktorú všetci velebili, a ktorá sa mne nepáčila od samého začiatku.
Dixik2
Ve favoritu jsem dělal autoškolu.To ale už byla už verze modernizovaná Volkswagenem.Měl vstřikování BOSH Monotronic.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
@Dixik2
Veru tak.. Feldy uz potom dostali mpi-cka... inak aj za mojich cias este behali feldy ako autoskoly ( r.2000 ) ale mal som to stastie ze ja som ju robil na strednej skole este v zlave ( za 6000 korun ) a na vtedy uplne novom prvom yarise ... to bol zaroven aj akysi zazitok k tomu navyse ... aspon pre mna... dovtedy zvyknuteho vozit sa od mala ako spolujazdec na 105Lke
Arese
@Dixik2 Jo, ty jednobodové stříkačky 1.3 SPi byly proti karburátorovým verzím líné jak vandrák, a to i 50 kW verze (ve skutečnosti měla jen 45,5 kW). Naopak 1.3 MPi / 50 kW jezdila parádně! 🙂👍
pjotr
Super, moc chválím, obě videa jsem si užil.

MV : moc hezky popsal historii, úplně mě to vtáhlo do děje

Milan : konečně někdo kdo si naplno dovolil říct pravdu o životě s EV a taky o nařizovaných bezpečnostních asistentech, které jsou ve výsledku dost nebezpečné. Hezky natočené.

Myslel jsem že to bude nuda, ale naopak obě videa jsem si hodně užil, děkuji
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
@pjotr Až na to, jak ten chlap neumí sedět za volantem. To je hrozný pohled.
XTad
@Ada je zase tady Co bys opravil?
Arese
@XTad Přesně tak, Vaculda sedí ve Fávu nejlépe, jak to jen za tím silně našikmo položeným a neseřiditelným volantem jde. 🙂
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
No, Fazol v základu byl strašný krám. Ale v lepších verzích... zpětně musím uznat, že jsem jej nikdy nedocenil, měl i moc hezké specifikace.

Zvlášť po velkém FL po příchodu VW bylo hodně věcí o dost lepší. Mrzí mě, že jsem si jej nepořídil v dobách, kdy je nikdo nechtěl, kdy ještě byly hezké kousky a daly se sehnat za směšné peníze i krásné specifikace jako třeba silver line nebo black line.


Dnes většina opravdu krásných původních stavů jsou právě tyhle základní plečky, které si koupil nějaký důchodce před hrobem a nechal je 25 let stát v garáži... hezčí a vybavené kusy si zkrátka koupil někdo, kdo i jezdil. A ty už tak nejsou buď vůbec, nebo pokud se dožily, tak nejsou originální stav.

Krásná vzpomínka, taky vzpomínám.
ericn
@rohYpnol No jo, dneska ceny pěkných verzí letí do oblak. Já dělal autoškolu na Fáčku - béžovém a doma jsme měli listovou zeleň, oba ještě 46kW verze z roku 1989 😋 V té době první verze Fáva nebylo moc na výběr, pominu-li to, že se na něj stálo 2 dny v pořadníku na Jarově 🙈 Když tatík přišel na řadu byla na výběr jen bílá nebo listová zeleň, ostatní barvy už nebyly… Hrozná doba.

Jinak auto v pohodě odvezlo 4 dospělé kamkoliv, celkem komfortně i s bagáží a dokonce i slušně upalovalo… Jen ten hnědý interiér, to byla hrůza. Nejen že byl nekvalitní, vlnil se, vrzal a praskal, o jeho spasování bych snad raději ani nemluvil. Ale auto jinak solidní a na míle daleko od jeho udýchaných předchůdců 😋

Za mě, taky bych si nějakého na víkendy pořídil, ale bral bych až poslední rok výroby 94 s 1.3 50kW Silver nebo Black line 😉
traveldrive
@ericn

Ona sa vlnila aj karoséria, tak tým tvrdým plastom možno občas aj trochu pomohla. Na druhú stranu mäkké plechy dosť dobre chránili posádku pri kolíziách, s výnimkou tých fatálnych. Moje prvé auto bol Forman, čo bol vlastne predĺžený Favorit, to auto dokázalo odviezť, vzhľadom na svoju veľkosť, až neuveriteľné množstvo batožiny.