Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Stellantis vyvíjí vyhřívané podběhy kol. Mají sloužit u aut do zásuvky

23 komentářů

Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Nádherná limitka Fiat 500e Giorgio Armani, moc líbí 👍

https😐/www.youtube.com/watch?…
traveldrive
Čo treba vyvíjať na odporovom drôte?
Leda že by potrebovali o pár článkov baterky viac...
😁 😁 😁
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ano, všichni vědí, že BEV zkrátka není vhodné do opravdu zimních podmínek.
Proto i v tom Norsku jsou BEV vesměs otázkou velkých měst na jihu.

Minichodem, pocitově v zimě BEV není vůbec příjemné. Je to úplně stejné jako teplo z krbu (ICE) vs. teplo z elektrického přímotopu (BEV)...
Avatar - xxc
xxc
@rohYpnol Nie je prijemne v zime? Staci kliknut na mobile minutu pred nasadnutim a sadam do auta, ktore prijemne hreje. Uz hocico sa da vycitat tym autam, ale prijemnost pouzivania fakt nie 😄 To teplo ide podla mna uplne rovnake, tak isto diesel zacne rovnako elektricky kurit, ale az po nejakom case. Podla mna to uz je na nejaku pomoc, lebo stracate kontakt s realitou.
kyklop
@rohYpnol opatrne s týmto tvrdením, aj súčasné ice skrz kúrenie používajú v prvom momente "etavíro" a zároveň díky tomu ti auto kúri po 200m na konci ulice. V kombinácií s vyhrievanou ***ou máš v interiéry komfort veľmi rýchlo aj bez prídavného bufíka. Pokiaľ by si to etavíro nemal, nachystaj sa na veľmi pozvoľný ohrev a trvalo by to snáď 10km a viac km a motor by bol pri krátkej jazde trvale studený...Samozrejme je to vykúpené vyššou spotrebou pri kratších jazdách (také ja moc nerobím, ale aj tak je nárast zjavný)
Avatar - xxc
xxc
@kyklop Podla mna tam pri spalovacich ovela vyssia spotreba nie je, zvysuje to mierne zataz motora, zvysuje sa ucinnost a rychlejsie sa zahreje motor. Bavili sme sa o prijemnosti pouzitia, mat teplo na konci ulice je asi aj tak menej prijemne, ako mat teplo hned.
kyklop
@xxc ja som zime odolný a teplo mi nechýba, resp. teplo nemám rád 😁 , stačí mi odmrazené okno a zohriata ***. V zime mám klímu v aute zapnutú na minimum (súčasný krám to pod 16,5 nepustí, prijal by som 12-14). Spotreba v prvých km je vyššia kľudne aj o 25-30 percent ako v lete, časť energie padá na to etavíro, časť na ohrev samotného motora a emisného systému.
Avatar - xxc
xxc
@kyklop V tomto pripade je tiez elektromobil idealny, iba v Citigu viem uplne vypnut kurenie a zapnut len vyhrievanie sedadla na kratke trasy 😄 Len chyba vyhrievany volant, v mojom pripade aj vyhrievanie skla.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@kyklop

Neboj, toho jsem si dobře vědom.
A nemám problém připustit, že na krátkou trasu je v zimě co do tepla BEV lepší, pokud auto nemá bufik, což většina ICE nemá.

Jenže je tam opět to ALE... a to je trasa nebo doba, kdy se ICE zahřeje na provozní teplotu, a všechno potom je v BEV horší. A protože v autě obvykle řidič co opravdu jezdí jen dýl jak 10 minut, tak ICE považuji za výrazně příjemnější.

No a pak je druhé ale. A to jsou opravdu krátké trasy, kdy se ICE nezahřeje, ale trasy jsou krátké. Tam se pak stejně člověk nevysléká a ohřev postrádá smyslu, takže i tam je ICE paradoxně ok a nějaký předehřev BEV výhodou příliš není.
kyklop
@rohYpnol čo je to pre teba krátka trasa? Mne čokoľvek pod 25-30 km pripadá v zime ako čisté trápenie ice. Kým sa dostanú náplne na prevádzkovú teplotu ubehne v zime +-20km. Takže až tak špatne mi to s bev nevychádza a to nie len čo sa týka tepla, ale aj samotného namáhania pohonu ( motor + prevodovka)
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@kyklop

Co je podle tebe zima ... 😉

Prostě jak se auto zahřeje (=olej má provozní teplotu), tak je to ok. Jakmlile je alespoň chladící kapalina ohřátá, je to přijatelné.

Všechno ostatní je proměnná. Jel jsi předvedl jizdou? Je 5 nad nebo pod nulou? Stál jsi v garáži? Bylo v noci 5 nebo 15 pod nulou nebo plus 5... Asi tak.
Hendly
@rohYpnol
edit
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly

To by jsi potřeboval, se zeditovat. A dost důkladně 😆
Xprcek
> Nová auta jezdící na elektřinu s sebou přivážejí i nové problémy.

Proto svět neposouvají lidé vidící problémy, ale lidé vidící výzvy.

Stellantis touží přidat další odporový drát. Tesla se snaží odporové dráty odstranit ve prospěch ztrátovému režimu (lossy mode) tepelného čerpadla. Jo aha, Stellantis v autech nemá standardně TČ.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
gil54
@rohYpnol
...nebo tady...
https😐/www.automobilrevue.cz/…padlo_48577.html
...kde je funkce, řešení, a výsledný efekt tepelného čerpadla v automobilech popsán detailněji, přesněji a lépe.
Arese
Další důkaz o absurditě pohonu aut elektřinou! 😀
Avatar - xxc
xxc
@Arese Práveže žiadny dôkaz, aj na spaľovacích autách som mal sneh v podbehoch a nemám pocit, žeby sa topil nejak rýchlejšie. Ako pomôže teplo z motora podbehom vzadu? Jediný taký rozdiel, že za kapote motora sa sneh roztopí pri spaľovacom aute a elektrické príde zasnežené, ale v podbehoch som si rozdiel nevšimol. Trošku treba aj rozmýšľať.
Marek Staněk
@xxc Plot twist:s autem pod sněhem jezdí jen totální prase. Nemluvě o tom, že se to moc líbí dopravním policistům.
MarekAbsolon
Strč si vyhřívanej drát do **rdele a pojedeš jak Tesla.
Tomáš Klouda
Nechápu k čemu taková blbost🙄

Ne každé spalovací auto má motor u přední nápravy, aby jeho teplo ohřívalo podběhy předních kol a bez problémů fungují. Tak proč by to měla potřebovat EV?!

Například my tady v České kotlině jsme s takovými auty jezdili nejméně 40 let a ač ta auta měla k dokonalosti daleko, tak problémy s chybějícím ohřevem předních podběhů na seznamu jejich nedostatků pokud vím schází😉

To zase někdo neví kam nasypat peníze, tak vymýšlí kraviny. A EV haters se toho samozřejmě chytí jako h...no košile, že rohYpnol? 🙄
Avatar - xxc
xxc
@Tomáš Klouda Skôr to má potenciál vyrobiť vyhrievané celé auto, nech sa nemusí ometať od snehu, to by mohlo odlišovať prémiové autá od bežných 😁
Pavel Kozusznik
@Tomáš Klouda Taky tomu nerozumím.