Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Nebo Nebo
3
Tak super, automobilky tedy začnou dělat mírně prodávané PHEV, nebo téměř nežádané elektromobily (vyjma Tesly, ta jede z těch výrobců EV asi nejvíc). U PHEV automobilky zalepí EU hubu těmi jejími nízkymi emisemi, které stejně většina řidičů PHEV nesplní, protože jezdí v podstatě pouze na spalovací motor.
del42sa
Ano a výsledek bude, že automobilky prodají ještě méně než dřív a celý evropský automobilový průmysl půjde do kopru. Bravo !
EU je první (jedinou) skupinou zemí, která sama pro sebe vymýšlí pokuty, zákazy a omezuje vlastní podnikání. Všechny normálně uvažující země pracují na maximální podpoře vlastního průmyslu a současně tvrdě blokují konkurenci pomocí pokut, zákazů a dovozních daní (platných pro výrobky mimo EU).
EU je první (jedinou) skupinou zemí, která sama pro sebe vymýšlí pokuty, zákazy a omezuje vlastní podnikání. Všechny normálně uvažující země pracují na maximální podpoře vlastního průmyslu a současně tvrdě blokují konkurenci pomocí pokut, zákazů a dovozních daní (platných pro výrobky mimo EU).
@del42sa
Zakázat. Omezit. Nařídit. Dotovat...
A hujeři mají ještě tu drzost tohle nazývat svobodou...
Zakázat. Omezit. Nařídit. Dotovat...
A hujeři mají ještě tu drzost tohle nazývat svobodou...
@del42sa
Pokuty plati pro vsechny kdo prodavaji v EU. Takze i pro Japonske, Cinske a dalsi znacky.
Pokuty plati pro vsechny kdo prodavaji v EU. Takze i pro Japonske, Cinske a dalsi znacky.
@Hendly ty ale v Evropě nevyrábí majoritu své produkce, což ?
žádné jiné země ani Čína ani Japonsko ani USA nepokutují vlastní automobilky kvůli nesplnitelným emisním limitům a nenařizují jim, co mají nebo nemají prodávat jako se tomu děje tady v Evropě a není ani třeba dodávat, že takový postup je pro automobilky likvidační ...
@del42sa
Takze znova.
Pravidla EU plati pro vsechny prodané auto nez ohledu na misto vyroby.
Globalne se proda skoro 80mil aut rocne. V EU je to asi 10 mil.
Jestliže maji evropske znacky problem tak ztrata obrovskeho Cinskeho trhu.
Takze znova.
Pravidla EU plati pro vsechny prodané auto nez ohledu na misto vyroby.
Globalne se proda skoro 80mil aut rocne. V EU je to asi 10 mil.
Jestliže maji evropske znacky problem tak ztrata obrovskeho Cinskeho trhu.
@Hendly Já nevím del42sa ti to napsal celkem jasně. Čemu na tom nerozumíš?
Žádná jiná krajina si nedevastuje průmysl restrikcema a nesplnitelnými cíli jako to dělá vedení EU a žádná jiná krajina nepokutuje vlastní automobilky za to, že vyrábějí a prodávají auta, natož aby jim nařizovali co mají vyrábět navzdory požadavkům trhu. Co na tomhle prostém faktu nechápeš?
Žádná jiná krajina si nedevastuje průmysl restrikcema a nesplnitelnými cíli jako to dělá vedení EU a žádná jiná krajina nepokutuje vlastní automobilky za to, že vyrábějí a prodávají auta, natož aby jim nařizovali co mají vyrábět navzdory požadavkům trhu. Co na tomhle prostém faktu nechápeš?
@ryccardo
Nikdo nezakazuje vyrobu. Jedna se o prodej.
A pravidla prodeje v EU plati pro vsechny vyrobce.
EU automobilky muzou v klidu prodavat bez pokut vsude jinde mimo EU kde se taky proda 80% aut.
Problem je, ze tam ztraceji na ukor cinskych vyrobcu a to v dobe kdy se jim prodeje v Cine zhroutily z důvodu neschopnosti nabidnout solidní elektromobily.
Nikdo nezakazuje vyrobu. Jedna se o prodej.
A pravidla prodeje v EU plati pro vsechny vyrobce.
EU automobilky muzou v klidu prodavat bez pokut vsude jinde mimo EU kde se taky proda 80% aut.
Problem je, ze tam ztraceji na ukor cinskych vyrobcu a to v dobe kdy se jim prodeje v Cine zhroutily z důvodu neschopnosti nabidnout solidní elektromobily.
@Hendly takže znova.
Evropské automobily prodávají majoritu své produkce tady v Evropě a jen zlomek toho v Číně nebo USA, tudíž pokud tady prodají málo nebo budou muset platit vysoké pokuty za to že neprodávají auta která zákazníci nejsou ochotní kupovat, bude to pro ně likvidační
Evropské automobily prodávají majoritu své produkce tady v Evropě a jen zlomek toho v Číně nebo USA, tudíž pokud tady prodají málo nebo budou muset platit vysoké pokuty za to že neprodávají auta která zákazníci nejsou ochotní kupovat, bude to pro ně likvidační
@del42sa
I evropske znacky maji velky podil prodeju mimo EU.
Ale hlavne, auta se tezko přestanou prodavat takze nakonec je to na domacim trhu vyhoda pro domaci znacky.
I evropske znacky maji velky podil prodeju mimo EU.
Ale hlavne, auta se tezko přestanou prodavat takze nakonec je to na domacim trhu vyhoda pro domaci znacky.
@ericn
Ne, ja to chci pochopit.
Chci vedet co se stalo, ze behem par tydnu se z úspěšných evropských znacek misto oslav zaclo ozyvat volani o pomoc.
Ne, ja to chci pochopit.
Chci vedet co se stalo, ze behem par tydnu se z úspěšných evropských znacek misto oslav zaclo ozyvat volani o pomoc.
@Hendly
Chceš pochopit, ale tomu, co říkáme my, nevěříš?
Budu citovat nedávný článek českého autora ekonomických textů, bývalého člena Národní ekonomické rady vlády:
"Bruselské regulace a dotace v uplynulých letech, ba desetiletích evropský autoprůmysl fatálně pokřivily, fakticky zničily fungující trh. Nabouraly jeho aktérům motivaci k dalšímu organickému růstu a rozvoji, ke zdravé konkurenci. Automobilky plýtvaly svojí kapacitou, financemi a dalšími zdroji k vymýšlení způsobů, jak obejít tuhé regulace či jak dolovat dotační rentu. Až všichni zjistili, že jim ujel vlak."
"Evropu ale vedle přeregulovanosti prostředí, v němž spíše než podnikatel a manažer firmy rozhoduje úředník od stolu, dusí také nedostatek technicky vzdělané pracovní síly, která by uměla konkurovat například čínským nebo jihokorejským inženýrům."
Chceš pochopit, ale tomu, co říkáme my, nevěříš?
Budu citovat nedávný článek českého autora ekonomických textů, bývalého člena Národní ekonomické rady vlády:
"Bruselské regulace a dotace v uplynulých letech, ba desetiletích evropský autoprůmysl fatálně pokřivily, fakticky zničily fungující trh. Nabouraly jeho aktérům motivaci k dalšímu organickému růstu a rozvoji, ke zdravé konkurenci. Automobilky plýtvaly svojí kapacitou, financemi a dalšími zdroji k vymýšlení způsobů, jak obejít tuhé regulace či jak dolovat dotační rentu. Až všichni zjistili, že jim ujel vlak."
"Evropu ale vedle přeregulovanosti prostředí, v němž spíše než podnikatel a manažer firmy rozhoduje úředník od stolu, dusí také nedostatek technicky vzdělané pracovní síly, která by uměla konkurovat například čínským nebo jihokorejským inženýrům."
@Tycoon
A cemu od nicku Tycoon, Tohypnol atd mam verit?
Neustalemu opakovani heslo o zle EU?
A nebo treba verit, ze rekordni otepleni je jen nahodou ve stejny cas co rekordne spalujeme fosil?
Protoze tohle presne tvrdis. Vira v totalni nahodu, ze za miliony let je zrovna techto par desetiletí uplne nahodne rekordni bez vlivu cloveka.
Kovanda - toho nekdo jeste bere vazne?
A cemu od nicku Tycoon, Tohypnol atd mam verit?
Neustalemu opakovani heslo o zle EU?
A nebo treba verit, ze rekordni otepleni je jen nahodou ve stejny cas co rekordne spalujeme fosil?
Protoze tohle presne tvrdis. Vira v totalni nahodu, ze za miliony let je zrovna techto par desetiletí uplne nahodne rekordni bez vlivu cloveka.
Kovanda - toho nekdo jeste bere vazne?
@Hendly
Všichni ekonomové, které znám, označují regulace a dotace za příčinu zaostávání naší i evropské ekonomiky.
Ty bys chtěl dát automobilkám jistotu, do čeho mají investovat a pak vyrábět dalších 10, 20, 30 let. Přesně vymezit, co musí a naopak nesmí vyrábět. Prostě evropský autoprůmysl podle vzoru Honeckera a NDR.
Já bych šel opačnou cestou. Dát jim volnost v inovacích. Nechat je vzájemně si konkurovat na evropských i zahraničních trzích. Jinými slovy opakovat úspěch automobilek v dobách Brandta, Schmidta a Kohla v NSR.
Všichni ekonomové, které znám, označují regulace a dotace za příčinu zaostávání naší i evropské ekonomiky.
Ty bys chtěl dát automobilkám jistotu, do čeho mají investovat a pak vyrábět dalších 10, 20, 30 let. Přesně vymezit, co musí a naopak nesmí vyrábět. Prostě evropský autoprůmysl podle vzoru Honeckera a NDR.
Já bych šel opačnou cestou. Dát jim volnost v inovacích. Nechat je vzájemně si konkurovat na evropských i zahraničních trzích. Jinými slovy opakovat úspěch automobilek v dobách Brandta, Schmidta a Kohla v NSR.
@Tycoon
opet si vynechal to zasadni a to dopad CO2 a tva doufani v zazrak.
Zaostavani EU je jinde. Je to neustala snaha o národní staty, nejednotny trh a jazyk, silné sociální stat. Vse je popsano.
Jenze lide co kritizuji EU a elektromobilitu jako je Turek, Konecna atd slibuji silný sociální stat a zaroven uspech. Jak to udelaji nerikaji, jen podporuji rusko.
Nikdo zde ani jinde nerika, ze EU je bez chyb, ale je to zivy utvar ktery se meni na zaklade svobodnych voleb. Alternativa je proti tomu velice temna.
Muj silný pocit je, že kritika EV je silne propojena s vlivem ruska cemuz treba postoj Turka a motoristu nahrava.
CR je mala zeme se zasobou lithia, minimalni dalnicni siti a silnou energetickou siti zalozenou na rekordnim podilu JE a pritom je tu rekordne vysoka nenavist k EV.
Co je duvodem?
opet si vynechal to zasadni a to dopad CO2 a tva doufani v zazrak.
Zaostavani EU je jinde. Je to neustala snaha o národní staty, nejednotny trh a jazyk, silné sociální stat. Vse je popsano.
Jenze lide co kritizuji EU a elektromobilitu jako je Turek, Konecna atd slibuji silný sociální stat a zaroven uspech. Jak to udelaji nerikaji, jen podporuji rusko.
Nikdo zde ani jinde nerika, ze EU je bez chyb, ale je to zivy utvar ktery se meni na zaklade svobodnych voleb. Alternativa je proti tomu velice temna.
Muj silný pocit je, že kritika EV je silne propojena s vlivem ruska cemuz treba postoj Turka a motoristu nahrava.
CR je mala zeme se zasobou lithia, minimalni dalnicni siti a silnou energetickou siti zalozenou na rekordnim podilu JE a pritom je tu rekordne vysoka nenavist k EV.
Co je duvodem?
@del42sa
EU je první a možná jedina, která mysli na zdravé životní prostředí a zdraví obyvatelstva. Tim taktéž usetri miliardy na zdravotním systému a ve výsledku i sociálním. To usetri nasobne víc oproti uzavření několika tovar podnikatelů neschopnych a neochotnych inovovat.
EU je první a možná jedina, která mysli na zdravé životní prostředí a zdraví obyvatelstva. Tim taktéž usetri miliardy na zdravotním systému a ve výsledku i sociálním. To usetri nasobne víc oproti uzavření několika tovar podnikatelů neschopnych a neochotnych inovovat.
@Mikesus
Chlape, to sú také sprostosti, čo píšeš...
EU nemyslí na zdravé životné prostredie. Jediným cieľom sú peniaze. Keby EU myslela na ekológiu, musí robiť niečo celkom iného, ako decimovať vlastný priemysel kvôli nezmyslu zvaému emisie CO2 Na zdravotnom systéme neušetrí nič, naopak, ťahá ľuďom z vrecák peniaze v prospech farmaceutických korporátov, viď nedávna aféra s covidom a prepojením na Leyenovú a jej bandu.
Chlape, to sú také sprostosti, čo píšeš...
EU nemyslí na zdravé životné prostredie. Jediným cieľom sú peniaze. Keby EU myslela na ekológiu, musí robiť niečo celkom iného, ako decimovať vlastný priemysel kvôli nezmyslu zvaému emisie CO2 Na zdravotnom systéme neušetrí nič, naopak, ťahá ľuďom z vrecák peniaze v prospech farmaceutických korporátov, viď nedávna aféra s covidom a prepojením na Leyenovú a jej bandu.
skejpa
Ty emise a spotřeby PHEV jsou a vždy byly k smíchu. Každej věděl už po první jízdě, že průměr nešel snad u nikoho pod 3l. Ale vykazovalo se vesele 1,69l/100km :D Takže mě ani trochu nemrzí, že se to má teď narovnat. Jo, automobilky zapláčou protože jim to zkazí průměr a asi sníží konkurenceschopnost. Ale z logiky věci je zpřísnění toho výpočtu naprosto správnou věcí.
DonVito
Odhadovana cena 504Kc za g CO2?
To mi neprijde nijak drakonicke.
Chapu to spravne, ze auto s 200gCO2/km zaplati tedy pokutu asi 50.000Kc?
Jestli je to takto, tak mi to prijde jako primerena motivace koupit radeji neco nizkoemisniho.
To mi neprijde nijak drakonicke.
Chapu to spravne, ze auto s 200gCO2/km zaplati tedy pokutu asi 50.000Kc?
Jestli je to takto, tak mi to prijde jako primerena motivace koupit radeji neco nizkoemisniho.
@DonVito
Nevadí, hlavne že si inak zdravý.
Nevadí, hlavne že si inak zdravý.
Ahoj travele,
cekal jsem od tebe vic nez urazky v novem roce...
cekal jsem od tebe vic nez urazky v novem roce...
@DonVito
Tak to si čakal zle. Sviatok nie je dôvodom na zatváranie očí pred ľudskou blbosťou. Skôr je smutné, že si o rok starší, ale nijak pozitívne sa to neprejavilo. Píšeš stále do nemoty isté hlúposti. Nemáš pravdu a nebudeš ju mať, ani keď si naklikáš 30 palcov, nie iba 20...
A ešte v jednom sa mýliš, nie je to urážka, len smutné konštatovanie reality.
Tak to si čakal zle. Sviatok nie je dôvodom na zatváranie očí pred ľudskou blbosťou. Skôr je smutné, že si o rok starší, ale nijak pozitívne sa to neprejavilo. Píšeš stále do nemoty isté hlúposti. Nemáš pravdu a nebudeš ju mať, ani keď si naklikáš 30 palcov, nie iba 20...
A ešte v jednom sa mýliš, nie je to urážka, len smutné konštatovanie reality.
@DonVito
presne tak
oktavka 1.5tsi zaplati cca 12tis
a to pri nezohledneni emisnich bonusu od vlastnich EV
zadna katastrofa se nekona
jestli podle redakturka je emisni pokuta 12tis kacek extremni, tak at jde delat neco jinyho
a fakt by me zajimalo, v jakejch finacnich relacich on zije
.
je potreba strasit,strasit a zase strasit a podle toho volit titulky
protoze jak rika eman - tretina lidi jsou debilove
co si to neumej spocitat a jako ovce jdou za svym slovenskym bacou
a tady v diskusich je pomer "zemanovych" debilu snad jeste vetsi
presne tak
oktavka 1.5tsi zaplati cca 12tis
a to pri nezohledneni emisnich bonusu od vlastnich EV
zadna katastrofa se nekona
jestli podle redakturka je emisni pokuta 12tis kacek extremni, tak at jde delat neco jinyho
a fakt by me zajimalo, v jakejch finacnich relacich on zije
.
je potreba strasit,strasit a zase strasit a podle toho volit titulky
protoze jak rika eman - tretina lidi jsou debilove
co si to neumej spocitat a jako ovce jdou za svym slovenskym bacou
a tady v diskusich je pomer "zemanovych" debilu snad jeste vetsi
@topten
Nejdříve si oba dva ještě jednou přečtěte článek a pak mudrujte. Oficiální pokuta EU je stanovena na 95 Eur za každý g CO2 nad limit. U Octavie 1.5 TSI by to vycházelo na cca 100 tisíc Kč s DPH, pokud by to Škodovka nedokázal nějak vykompenzovat.
Nejdříve si oba dva ještě jednou přečtěte článek a pak mudrujte. Oficiální pokuta EU je stanovena na 95 Eur za každý g CO2 nad limit. U Octavie 1.5 TSI by to vycházelo na cca 100 tisíc Kč s DPH, pokud by to Škodovka nedokázal nějak vykompenzovat.
@Tycoon
504*25 = neco malo pres 12tis
a i kdyby ty E95, tak se u tyhle motorizace na 100k i s DPH nedostanes ani nahodou i bez zapocteni bunusu od vlastnich EV
ale asi i tvoje zadani je strasit, strasit, strasit
504*25 = neco malo pres 12tis
a i kdyby ty E95, tak se u tyhle motorizace na 100k i s DPH nedostanes ani nahodou i bez zapocteni bunusu od vlastnich EV
ale asi i tvoje zadani je strasit, strasit, strasit
@topten
Ještě jednou pro ty pomalejší. Oficiální pokuta je 95 eur.
Pokud bude mít VW prodeje jako letos, tak vykompenzuje svými EV jen část spalovacích aut s nadlimitními emisemi CO2. Za zbylou 1/3 může platit pokuty do pokladny EU, nebo může platit za kredity svým konkurentům, nebo se může rozhodnout ta auta neprodat.
Je potřeba si uvědomit, že mnoho automobilek raději zvolí 95 Eur do pokladny EU než třeba poloviční sumu do pokladny svého konkurenta. Jde o to, že konkurent ty peníze může použít ke snížení ceny svých aut a tím k přitvrzení konkurenčního boje.
Ještě jednou pro ty pomalejší. Oficiální pokuta je 95 eur.
Pokud bude mít VW prodeje jako letos, tak vykompenzuje svými EV jen část spalovacích aut s nadlimitními emisemi CO2. Za zbylou 1/3 může platit pokuty do pokladny EU, nebo může platit za kredity svým konkurentům, nebo se může rozhodnout ta auta neprodat.
Je potřeba si uvědomit, že mnoho automobilek raději zvolí 95 Eur do pokladny EU než třeba poloviční sumu do pokladny svého konkurenta. Jde o to, že konkurent ty peníze může použít ke snížení ceny svých aut a tím k přitvrzení konkurenčního boje.
@Tycoon
tvl
tak to je nejaka nova ekonomicka teorie
radsi zdrazim svoje auto o 10% takze bude min prodejny, nez abych zdrazil o 2% za odpustek konkurentoj a tim padem sem mel vetsi prodeje
.
504CZK jak banka prepoklada, opravdu neni polovina z E95
i kdyz chapu, ze kurs E1 za 5.30CZK by se mnohym libil
tvl
tak to je nejaka nova ekonomicka teorie
radsi zdrazim svoje auto o 10% takze bude min prodejny, nez abych zdrazil o 2% za odpustek konkurentoj a tim padem sem mel vetsi prodeje
.
504CZK jak banka prepoklada, opravdu neni polovina z E95
i kdyz chapu, ze kurs E1 za 5.30CZK by se mnohym libil
@topten
Ty jsi vážně hňup.
Samozřejmě, že může být mnohem výhodnější zaplatit více na pokutě, než o něco méně na kreditu a tím přímo podpořit vlastního konkurenta.
Je to TAK jednoduché na pochopení, až je fakt směšné jak tohle někdo může nechápat...
Ty jsi vážně hňup.
Samozřejmě, že může být mnohem výhodnější zaplatit více na pokutě, než o něco méně na kreditu a tím přímo podpořit vlastního konkurenta.
Je to TAK jednoduché na pochopení, až je fakt směšné jak tohle někdo může nechápat...
@Tycoon
@rohYpnol
hele kluci, nechme to na tom menezmentu
jestli jim prijde lepsi zdrazit tuctovou oktavku o 100k i s DPH (podle tycoona), nebo o 12k bez DPH (podle me) a tech 12k poslat tesle, aby mohla prodat vic EV, ktery ale (prinejmensim podle panadola) vubec nikdo nechce a tak se vubec neprodavaj
@rohYpnol
hele kluci, nechme to na tom menezmentu
jestli jim prijde lepsi zdrazit tuctovou oktavku o 100k i s DPH (podle tycoona), nebo o 12k bez DPH (podle me) a tech 12k poslat tesle, aby mohla prodat vic EV, ktery ale (prinejmensim podle panadola) vubec nikdo nechce a tak se vubec neprodavaj
@topten
Je vidět, že nemáš na to pochopit význam hesla BEV nikdo nechce 🤣🤣🤣 Fakt to nedáš, musel bys mít aspoň
IQ51 🤣🤣🤣
Je vidět, že nemáš na to pochopit význam hesla BEV nikdo nechce 🤣🤣🤣 Fakt to nedáš, musel bys mít aspoň
IQ51 🤣🤣🤣
@Tycoon
Tak treba vrati klapky pred chladic co stoji 50 kc.
O tom to totiž cele je. Automobilky muzou nabidnout auto s nizkou spotrebou a emisema, ale je lacinější prodat auto bez toho.
Tak treba vrati klapky pred chladic co stoji 50 kc.
O tom to totiž cele je. Automobilky muzou nabidnout auto s nizkou spotrebou a emisema, ale je lacinější prodat auto bez toho.
@Hendly
A o kolik ty klapky před chladičem sníží emise CO2 v současné měřící proceduře EU? Asi o moc ne, jinak by to všichni měli.
A o kolik ty klapky před chladičem sníží emise CO2 v současné měřící proceduře EU? Asi o moc ne, jinak by to všichni měli.
@Tycoon
Klapky nemají vsichni z jednoduchého duvodu. Usetri par desetikorun. Stejne jako mnoho dalsich veci co zlepsi emise, ale stoji penize.
No a pokuty tlaci vyrobce k tomu investovat do vyvoje.
Smyslem teto legislativy opravdu neni vybírat pokuty.
Klapky nemají vsichni z jednoduchého duvodu. Usetri par desetikorun. Stejne jako mnoho dalsich veci co zlepsi emise, ale stoji penize.
No a pokuty tlaci vyrobce k tomu investovat do vyvoje.
Smyslem teto legislativy opravdu neni vybírat pokuty.
@Hendly
Wau, poslední větu jsi výjimečně trefil, ani o tom nevíš 🤣🤣🤣 Jen ten důvod je úplně jiný...
Ano, smyslem není vybírat pokuty. Smyslem je zakázat ICE!!! O tom to celé je.
Wau, poslední větu jsi výjimečně trefil, ani o tom nevíš 🤣🤣🤣 Jen ten důvod je úplně jiný...
Ano, smyslem není vybírat pokuty. Smyslem je zakázat ICE!!! O tom to celé je.
@Hendly
Pokud něco stojí desetikoruny a ušetří to emise CO2, tak po tom výrobci okamžitě skočí, protože na pokutách EU jim to může ušetřit vysoké částky.
Zakopaný pes je v tom, že nejde o skutečné emise, ale o emise měřené dle platných měřicích procedur EU. Pamatuješ kolem roku 2010 úsporné edice aut jako Škoda Greenline, Opel EcoFlex nebo Ford Econetic? Ačkoli tehdy výrobci už měli k dispozici šestistupňové převodovky, které by reálné snížily spotřebu a emise, do těchto úsporných variant všichni dávali pětistupňové, jelikož v tehdejším laboratorním měřícím cyklu EU to vycházelo úsporněji. A podobně to může být s klapkami před chladičem. Pokud jim měřící cyklus nedává výhodu, tak jej automobilky dávat nebudou.
Pokud něco stojí desetikoruny a ušetří to emise CO2, tak po tom výrobci okamžitě skočí, protože na pokutách EU jim to může ušetřit vysoké částky.
Zakopaný pes je v tom, že nejde o skutečné emise, ale o emise měřené dle platných měřicích procedur EU. Pamatuješ kolem roku 2010 úsporné edice aut jako Škoda Greenline, Opel EcoFlex nebo Ford Econetic? Ačkoli tehdy výrobci už měli k dispozici šestistupňové převodovky, které by reálné snížily spotřebu a emise, do těchto úsporných variant všichni dávali pětistupňové, jelikož v tehdejším laboratorním měřícím cyklu EU to vycházelo úsporněji. A podobně to může být s klapkami před chladičem. Pokud jim měřící cyklus nedává výhodu, tak jej automobilky dávat nebudou.
@Tycoon
Je fascinující kolik casu a energie venujes vymysleni proc to nejde.
Klapky snižuji odpor vzduchu a to je vec co do měřicího cyklu vstupuje.
Jenze tento rok se pokuty značkám vyšly tak proc tam davat neco co stojí peníze a usetri penize uzivatelum a emise CO2?
Klapky jsou jen priklad.
Znova. Pokuty za CO2 nejsou k vybírání penez, ale nuti k vyvoji a umožni investovat do vyvoje.
Je fascinující kolik casu a energie venujes vymysleni proc to nejde.
Klapky snižuji odpor vzduchu a to je vec co do měřicího cyklu vstupuje.
Jenze tento rok se pokuty značkám vyšly tak proc tam davat neco co stojí peníze a usetri penize uzivatelum a emise CO2?
Klapky jsou jen priklad.
Znova. Pokuty za CO2 nejsou k vybírání penez, ale nuti k vyvoji a umožni investovat do vyvoje.
@Hendly
Opět uhýbáš z toho, v čem je zakopaný pes. A to je měřící cyklus.
Klapky před chladičem nevstupují do měření emisí CO2 přímo, jelikož to probíhá ve válcové zkušebně, kde auto stojí na místě.
Vstupují tam pouze nepřímo tím, že můžou ovlivnit tzv. dojezdovou zkoušku, podle které se pak nastavují odpory na těch válcích ve zkušebně. Ty snad znáš aktuální předpis a praktické provedené dojezdové zkoušky? Jak hodně to ovlivní ty klapky? Pokud je mi známo, tak se dojezdové zkoušky dělají v horách ve Španělsku v letním období, kdy dojezdová zkouška vyjde nejlépe (řídký vzduch). Jenže za takových podmínek potřebuješ chladit motor nejvíce, tudíž klapky musí být plně otevřené, dojezdovou zkoušku jejich přítomnost nezlepší, odpor na válcích ve zkušebně se nebude moci snížit a vliv na měření CO2 pak bude nulový. Takže pak pro automobilku to nemá smysl to tam dávat, i kdyby to stálo korunu.
Před dieselgatem by to VW udělal tak, že software by poznal, že se provádí dojezdová zkouška a klapky by se při ní otevřely. No a ve výsledku by pak klapky měl každý VW.
Doufám, že už chápeš, že stačí změna jednoho slovíčka v tisícistránkových prováděcích předpisech týkajících se emisí CO2, aby se nějaký prvek do evropských aut montoval, nebo naopak nemontoval. Ne vždy je to do očí bijící tak, jak to bylo s těmi pěti- a šestistupňovými manuálními převodovkami, kdy předpis EU týkající se spotřeby paradoxně "nutil" výrobce úsporných aut držet se pětistupňových převodovek.
Já totiž v jiném průmyslu narážím na to samé. Jakmile se tím začne zabývat EU, tak v některých případech jde stranou elementární logika, ale musíš se přizpůsobit předpisu. Stačí změna jednoho slovíčka nebo čísla a mění to pravidla hry.
Opět uhýbáš z toho, v čem je zakopaný pes. A to je měřící cyklus.
Klapky před chladičem nevstupují do měření emisí CO2 přímo, jelikož to probíhá ve válcové zkušebně, kde auto stojí na místě.
Vstupují tam pouze nepřímo tím, že můžou ovlivnit tzv. dojezdovou zkoušku, podle které se pak nastavují odpory na těch válcích ve zkušebně. Ty snad znáš aktuální předpis a praktické provedené dojezdové zkoušky? Jak hodně to ovlivní ty klapky? Pokud je mi známo, tak se dojezdové zkoušky dělají v horách ve Španělsku v letním období, kdy dojezdová zkouška vyjde nejlépe (řídký vzduch). Jenže za takových podmínek potřebuješ chladit motor nejvíce, tudíž klapky musí být plně otevřené, dojezdovou zkoušku jejich přítomnost nezlepší, odpor na válcích ve zkušebně se nebude moci snížit a vliv na měření CO2 pak bude nulový. Takže pak pro automobilku to nemá smysl to tam dávat, i kdyby to stálo korunu.
Před dieselgatem by to VW udělal tak, že software by poznal, že se provádí dojezdová zkouška a klapky by se při ní otevřely. No a ve výsledku by pak klapky měl každý VW.
Doufám, že už chápeš, že stačí změna jednoho slovíčka v tisícistránkových prováděcích předpisech týkajících se emisí CO2, aby se nějaký prvek do evropských aut montoval, nebo naopak nemontoval. Ne vždy je to do očí bijící tak, jak to bylo s těmi pěti- a šestistupňovými manuálními převodovkami, kdy předpis EU týkající se spotřeby paradoxně "nutil" výrobce úsporných aut držet se pětistupňových převodovek.
Já totiž v jiném průmyslu narážím na to samé. Jakmile se tím začne zabývat EU, tak v některých případech jde stranou elementární logika, ale musíš se přizpůsobit předpisu. Stačí změna jednoho slovíčka nebo čísla a mění to pravidla hry.
@Tycoon
proc myslis, že tam ta klapka dřív byla?
“ Ta probíhá následovně - vozidlo zatížené na předepsanou hmotnost se rozjede na rychlost vyšší než 125 km/h. Následně se vyřadí převod a nechá se volně doběhnout až do úplného zastavení.”
A opět, klapky jsou jen jeden z mnoha prikladu.
Jak sam pises, automotiv hledá neustále klicky jak obejít mereni=usetrit a legislativa to dohani.
proc myslis, že tam ta klapka dřív byla?
“ Ta probíhá následovně - vozidlo zatížené na předepsanou hmotnost se rozjede na rychlost vyšší než 125 km/h. Následně se vyřadí převod a nechá se volně doběhnout až do úplného zastavení.”
A opět, klapky jsou jen jeden z mnoha prikladu.
Jak sam pises, automotiv hledá neustále klicky jak obejít mereni=usetrit a legislativa to dohani.
@Hendly
Našel sis princip té zkoušky shrnutý do dvou řádků. V praxi to může mít stovky stran a jednou za čas se to reviduje a doplňuje. A jedno slovíčko nebo číslo může rozhodnout o tom, zda miliony aut koncernu VW dostanou nebo nedostanou klapku.
Ty si myslíš, že lze vytvořit dokonalou legislativu. Že když předpis o dojezdové zkoušce bude místo 200 stran mít 5000 stran, že nastane ráj na Zemi. Ale je to naopak. Čím více se ta legislativa zpřesňuje a sešněruje, tím více vzniká nelogických vazeb. Chtělo by to naopak zjednodušit a dát tam i více volnosti, které umožní vznik nových, inovativních řešení. Třeba by to pomohlo těm klapkám.
Našel sis princip té zkoušky shrnutý do dvou řádků. V praxi to může mít stovky stran a jednou za čas se to reviduje a doplňuje. A jedno slovíčko nebo číslo může rozhodnout o tom, zda miliony aut koncernu VW dostanou nebo nedostanou klapku.
Ty si myslíš, že lze vytvořit dokonalou legislativu. Že když předpis o dojezdové zkoušce bude místo 200 stran mít 5000 stran, že nastane ráj na Zemi. Ale je to naopak. Čím více se ta legislativa zpřesňuje a sešněruje, tím více vzniká nelogických vazeb. Chtělo by to naopak zjednodušit a dát tam i více volnosti, které umožní vznik nových, inovativních řešení. Třeba by to pomohlo těm klapkám.
@DonVito
Ne, chápeš to špatně.
Pokuta je 95 Eur/g CO2, takže auto s emisemi 200 g/km by bylo zatíženo teoretickou pokutou cca 300 tisíc Kč s DPH, pokud by nemohlo být kompenzováno jinak.
Těch 20 Eur/g CO2 je odhad banky Barclays na tržní cenu CO2 kreditů od Tesly nebo jiných automobilek, které jsou "pod limitem". Ten odhad platí za podmínky "budou-li poptávka a nabídka vyváženy tak, jak banka předpokládá", čili reálně to bude výrazně víc, protože zatím všechny odhady se mýlily. V praxi se může stát, že cena kreditů bude plus minus rovna pokutě.
Ne, chápeš to špatně.
Pokuta je 95 Eur/g CO2, takže auto s emisemi 200 g/km by bylo zatíženo teoretickou pokutou cca 300 tisíc Kč s DPH, pokud by nemohlo být kompenzováno jinak.
Těch 20 Eur/g CO2 je odhad banky Barclays na tržní cenu CO2 kreditů od Tesly nebo jiných automobilek, které jsou "pod limitem". Ten odhad platí za podmínky "budou-li poptávka a nabídka vyváženy tak, jak banka předpokládá", čili reálně to bude výrazně víc, protože zatím všechny odhady se mýlily. V praxi se může stát, že cena kreditů bude plus minus rovna pokutě.
@Tycoon
nez internetovymu "expertoj" v tvym podani verim vic bance, ktera predpoklada vyvazeni poptavky a nabidky na 504 kackach
nez internetovymu "expertoj" v tvym podani verim vic bance, ktera predpoklada vyvazeni poptavky a nabidky na 504 kackach
@Tycoon
Jsem rad, ze tu mame vetsiho experta nez banku Berclays, ktera se danym tematem profesionalne zabyva.
Ale to je pro zdejsi diskuze typicke.
95Eur je neco jako worst case.
Ktereho ses samozrejme chytl, ve snaze vyvolat vetsi flejm.
Btw. i v tom nejhorsim pripade prestoze to vychazi na 250.000Kc pro auto s 200g/km (v pripade, ze by automobilka neprodala ani jedno EV a nechtela si koupit levnejsi kredity od konkurence...), ty jsi to velkoryse zaokrouhlil na 300.000Kc.
👎👎👎
Jsem rad, ze tu mame vetsiho experta nez banku Berclays, ktera se danym tematem profesionalne zabyva.
Ale to je pro zdejsi diskuze typicke.
95Eur je neco jako worst case.
Ktereho ses samozrejme chytl, ve snaze vyvolat vetsi flejm.
Btw. i v tom nejhorsim pripade prestoze to vychazi na 250.000Kc pro auto s 200g/km (v pripade, ze by automobilka neprodala ani jedno EV a nechtela si koupit levnejsi kredity od konkurence...), ty jsi to velkoryse zaokrouhlil na 300.000Kc.
👎👎👎
@DonVito
Skoro všechny dosavadní "profesionální" odhady se mýlily, když prodeje BEV vždy nadhodnocovaly. Mimochodem Barclays (a nejen ona) predikovala, že při ceně 100 USD/kg nastane cenová parita. Nenastala.
Ano, je to worst case, ale nakonec může být reálný. Nejen, že automobilka nemusí chtít podporovat konkurenci, ale může se stát, že by chtěla podpořit konkurenci nákupem kreditů, ale nebude od koho, protože všechny kredity už budou prodané. Kredity totiž nerostou na stromech. Kromě Tesly bude mít relevantní počet volných kreditů málokdo.
Skoro všechny dosavadní "profesionální" odhady se mýlily, když prodeje BEV vždy nadhodnocovaly. Mimochodem Barclays (a nejen ona) predikovala, že při ceně 100 USD/kg nastane cenová parita. Nenastala.
Ano, je to worst case, ale nakonec může být reálný. Nejen, že automobilka nemusí chtít podporovat konkurenci, ale může se stát, že by chtěla podpořit konkurenci nákupem kreditů, ale nebude od koho, protože všechny kredity už budou prodané. Kredity totiž nerostou na stromech. Kromě Tesly bude mít relevantní počet volných kreditů málokdo.
Tycoone, chces nam tu tvrdit, ze VW zaplati za 200g/km auto 300.000Kc, nebo jen strasis?
300.000Kc je horsi nez worst case, coz je absurdni!
A v neposledni rade se jedna o pripad, ze by VW neprodal ani jedno EV!!!
Bylo by fajn zacit se skutecnou podporou zdejsich automobilek, namisto zdejsiho skodeni, lzi a hejtu.
Nejlepsi by bylo UKONCIT hejt BEV (zdravim do Beskyd i Honzu Micku).
To by realne automobilkam prospelo.
Btw. 200g/km jsem tu jen tak nahodil opet jako extremni pripad, to jsou zhruba emise limuziny!
BMW 750i xDrive (BMW 750Li xDrive): Kombinovaná spotřeba paliva: 9,5–9,5 l/100 km [9,6–9,5 l/100 km], emise CO2: 217–217 g/km (218–218 g/km)
I nejzravejsi Superb ma dnes jen 185g/km.
300.000Kc je horsi nez worst case, coz je absurdni!
A v neposledni rade se jedna o pripad, ze by VW neprodal ani jedno EV!!!
Bylo by fajn zacit se skutecnou podporou zdejsich automobilek, namisto zdejsiho skodeni, lzi a hejtu.
Nejlepsi by bylo UKONCIT hejt BEV (zdravim do Beskyd i Honzu Micku).
To by realne automobilkam prospelo.
Btw. 200g/km jsem tu jen tak nahodil opet jako extremni pripad, to jsou zhruba emise limuziny!
BMW 750i xDrive (BMW 750Li xDrive): Kombinovaná spotřeba paliva: 9,5–9,5 l/100 km [9,6–9,5 l/100 km], emise CO2: 217–217 g/km (218–218 g/km)
I nejzravejsi Superb ma dnes jen 185g/km.
@DonVito
Na 200 g/km není potřeba obrovská limuzína, stačí kompaktní SUV s pohonem 4x4.
Například Ssangyong Korando AWD 6AT: 197 g/km
Konec konců, to je jeden z důvodů, proč už v EU nejde
vůbec koupit Suzuki Jimny 1.5 VVVT 4AT v osobní verzi, což je z pohledu aut do terénu asi nejekologičtější auto. Jenže s normovanými emisemi skoro 200 g/km by Suzuki, které neprodává žádné elektromobily, hrozila pokuta od EU 250 až 300 tisíc Kč s DPH za každý prodaný kus (Jimny je lehčí než tzv. referenční hmotnost, takže při stejných CO2 dostane vyšší pokutu než limuzína od BMW). Suzuki pokuty EU obešlo tím, že v EU prodává "nákladní" verzi bez zadních sedaček a jen s manuálem.
Pořád brečíš, že BEV všichni hejtí. Ale tak to není. Nekritizuju BEV, ale nesmyslné regulace EU. Chceš BEV? Tak si ho kup, klidně si kup i dva nebo tři. A jestli se vybereš Teslu, Hyundai, VW nebo něco jiného, tak je to tvoje volba a bude mě to zajímat asi tak, jako jestli si koupíš pračku Whirpool, Electrolux nebo Samsung. Jinými slovy je mi to úplně šumák. Kritizovat to budu jen tehdy, pokud si BEV budeš chtít koupit za peníze náš ostatních.
Na 200 g/km není potřeba obrovská limuzína, stačí kompaktní SUV s pohonem 4x4.
Například Ssangyong Korando AWD 6AT: 197 g/km
Konec konců, to je jeden z důvodů, proč už v EU nejde
vůbec koupit Suzuki Jimny 1.5 VVVT 4AT v osobní verzi, což je z pohledu aut do terénu asi nejekologičtější auto. Jenže s normovanými emisemi skoro 200 g/km by Suzuki, které neprodává žádné elektromobily, hrozila pokuta od EU 250 až 300 tisíc Kč s DPH za každý prodaný kus (Jimny je lehčí než tzv. referenční hmotnost, takže při stejných CO2 dostane vyšší pokutu než limuzína od BMW). Suzuki pokuty EU obešlo tím, že v EU prodává "nákladní" verzi bez zadních sedaček a jen s manuálem.
Pořád brečíš, že BEV všichni hejtí. Ale tak to není. Nekritizuju BEV, ale nesmyslné regulace EU. Chceš BEV? Tak si ho kup, klidně si kup i dva nebo tři. A jestli se vybereš Teslu, Hyundai, VW nebo něco jiného, tak je to tvoje volba a bude mě to zajímat asi tak, jako jestli si koupíš pračku Whirpool, Electrolux nebo Samsung. Jinými slovy je mi to úplně šumák. Kritizovat to budu jen tehdy, pokud si BEV budeš chtít koupit za peníze náš ostatních.
Tycoone, ja uz BEV mam!
Ojete a za sve. 😉
Nejekologictejsi auto do terenu bude tohle:
https://www.auto.cz/…vsech-kol-154551
Suzuki e Vitara
👍👍👍
Ojete a za sve. 😉
Nejekologictejsi auto do terenu bude tohle:
https://www.auto.cz/…vsech-kol-154551
Suzuki e Vitara
👍👍👍
@DonVito No vidíš Doníku a všichni jsou s tím v pohodě. Ty sis koupil za své peníze olítané BEV a prudíš všechny kolem, co podobný krám nechtějí… A to je ten rozdil 😋
ericu, ja predevsim vyvracim myty a lzi ktere koluji dokola v diskuzich!
Treba lzi o pokute 300.000Kc pro auto s 200g.
O fotovoltaice.
O ekologii BEV atd.
Jinak kdyby byl o EV vetsi zajem, nemusely by byt pokuty. 😉
Tak si rozmysli, co vlastne chces.
Svym bojem proti EV jsi sam proti sobe. 🙂
PS Nevadi mne, ze o EV neni zajem. Vadi mne nezajem na zaklade lzi, mytu a polopravd.
https://www.skoda-storyboard.com/…elektromobilite/
Treba TM3 je jednim z nejekologictejsich aut vubec.
https://www.greenncap.com/…del-3-2024-0211/
Ekologictejsi nez cokoli se spalovakem! Pohadkam o (ne)opravitelnosti navzdory.
👍
Treba lzi o pokute 300.000Kc pro auto s 200g.
O fotovoltaice.
O ekologii BEV atd.
Jinak kdyby byl o EV vetsi zajem, nemusely by byt pokuty. 😉
Tak si rozmysli, co vlastne chces.
Svym bojem proti EV jsi sam proti sobe. 🙂
PS Nevadi mne, ze o EV neni zajem. Vadi mne nezajem na zaklade lzi, mytu a polopravd.
https://www.skoda-storyboard.com/…elektromobilite/
Treba TM3 je jednim z nejekologictejsich aut vubec.
https://www.greenncap.com/…del-3-2024-0211/
Ekologictejsi nez cokoli se spalovakem! Pohadkam o (ne)opravitelnosti navzdory.
👍
Greendeal je za hranicou zdravého rozumu. V prvom rade decimuje európsky automobilový priemysel a všetky odvetvia na ňom naviazané. Vďaka greendealu automobilový park mladne oveľa pomalšie, ako by mohol a v prevádzke zostáva podstatne viac starých šrotov, ktoré zďaleka neplnia takzvané emisné normy.
naviac honba za CO2 je smiešna a úplne nepodstatná. Zvýšené množstvo tohto plynu v atmosfére nespôsobuje jeho nadmerná produkcia, resp. len v malej miere. Dôvod je narušenom kolobehu vody v prírode, obrovskom, masívnom odlesňovaní a následnom znečistení a prekyslení oceánov, ktoré už nedokážu pohlcovať dostatočné množstvo CO2. Tam je hlavný problém, ale zelení utopisti radšej riešia výfuky...
naviac honba za CO2 je smiešna a úplne nepodstatná. Zvýšené množstvo tohto plynu v atmosfére nespôsobuje jeho nadmerná produkcia, resp. len v malej miere. Dôvod je narušenom kolobehu vody v prírode, obrovskom, masívnom odlesňovaní a následnom znečistení a prekyslení oceánov, ktoré už nedokážu pohlcovať dostatočné množstvo CO2. Tam je hlavný problém, ale zelení utopisti radšej riešia výfuky...
@ericn
Neni ti divny, ze pod kazdym clankem o EV je nespocet hate prispevku stale od stejnych jmen a pod spalovaky je prazdno?
Neni ti divny, ze pod kazdym clankem o EV je nespocet hate prispevku stale od stejnych jmen a pod spalovaky je prazdno?
@DonVito 08:43
Ojeté, nové, předváděcí, tuzemské, z dovozu ... to je tvoje věc. A nikdo ti nebrání si koupit další BEV. Nabídka se ti rozšiřuje a bude rozšiřovat dále. Nevidím tedy důvod, proč bys měl brečet.
Auto do terénu s velkými 18" či 19" hliníkovými disky a nízkoprofilovými pneumatikami? Takovou pneumatiku v lese dříve nebo později propíchneš a takový disk se při pravidelném ježdění v terénu zkřiví, praskne, odře a já nevím co. A můžeš obojí vyhodit. Na tom nevidím nic ekologického ... Ale pro důchodce na nákupy do Kauflandu to auto bude asi fajn, to jo.
S balonovou pneumatikou 195/80 R15, které má Jimny, se to nestane. A jeho malý plechový disk snese hrubší zacházení. A kdyby se nakonec zkřivil, tak jde snadno srovnat. To je ekologie!
Ojeté, nové, předváděcí, tuzemské, z dovozu ... to je tvoje věc. A nikdo ti nebrání si koupit další BEV. Nabídka se ti rozšiřuje a bude rozšiřovat dále. Nevidím tedy důvod, proč bys měl brečet.
Auto do terénu s velkými 18" či 19" hliníkovými disky a nízkoprofilovými pneumatikami? Takovou pneumatiku v lese dříve nebo později propíchneš a takový disk se při pravidelném ježdění v terénu zkřiví, praskne, odře a já nevím co. A můžeš obojí vyhodit. Na tom nevidím nic ekologického ... Ale pro důchodce na nákupy do Kauflandu to auto bude asi fajn, to jo.
S balonovou pneumatikou 195/80 R15, které má Jimny, se to nestane. A jeho malý plechový disk snese hrubší zacházení. A kdyby se nakonec zkřivil, tak jde snadno srovnat. To je ekologie!
@DonVito “ ericu, ja predevsim vyvracim myty a lzi ktere koluji dokola v diskuzich!” - já s tebou souhlasím, není nad to si to vyzkoušet na delší cestě, tak kudy jezdíš pravidelně a poznáš, proč to chtít nebo nechtít 😋 Za mě je to to druhé, fungování elektra mi nevyhovuje, ač bych si tu iD.3 FL uměl představit, ale jen jako třetí auto do rodiny, do a kolem města… ale ne za milion a víc. Kupoval jsem teď “nové třetí auto” do rodiny a vybral jsem opět benzin 😋👍
PowerHouse
Splnitelné
Pokud bude cena EV klesat jako loni, ID.3 z 40 000 na 30 000,
tak se v EU BEV na těch 22% dostanou.
Pokud bude cena EV klesat jako loni, ID.3 z 40 000 na 30 000,
tak se v EU BEV na těch 22% dostanou.
@PowerHouse
presne tak
a jestli ne letos, tak pristi rok
skodovka ma aktualne dostupnej jedinej EV - eniaq
v tomhle ctrtleti pribude dostupnejsi elroq
a do konce roku dalsi 2 modely EV
.
takze do konce roku misto 1 modelu EV 4x tolik
presne tak
a jestli ne letos, tak pristi rok
skodovka ma aktualne dostupnej jedinej EV - eniaq
v tomhle ctrtleti pribude dostupnejsi elroq
a do konce roku dalsi 2 modely EV
.
takze do konce roku misto 1 modelu EV 4x tolik
@topten A co jako? Až bude mít Škodovka nějaký nový model se spalovacími motory, tak mě to bude zajímat!
@PowerHouse
cenaID.3 sice klesá, ale pořád to je auto v hodnotě 10-11 tis EUR.
Tak proč kupovat takhe předražené auto?
cenaID.3 sice klesá, ale pořád to je auto v hodnotě 10-11 tis EUR.
Tak proč kupovat takhe předražené auto?
@Modrý blesk
Coze?
Muzes rozvest tu hodnotu id.3?
To me skutecne zajima.
🤣
Coze?
Muzes rozvest tu hodnotu id.3?
To me skutecne zajima.
🤣
@Modrý blesk
To si "trochu" prehnal. To auto je silne predražené, ale v cene okolo 25 tisíc € by šlo na odbyt ako teplé rožky. Za 10-11 tisíc nekúpiš ani obstarožnú Pandu v základe.
To si "trochu" prehnal. To auto je silne predražené, ale v cene okolo 25 tisíc € by šlo na odbyt ako teplé rožky. Za 10-11 tisíc nekúpiš ani obstarožnú Pandu v základe.
jersey.se
Schválně, co skončí dřív. Spalovací motory nebo EU? Já bych věděl…
@jersey.se
EU je spolecenstvi jehoz jsme soucasti.
Jedna se o jednu z nejbohatsich a nejsvobodnejsich casti sveta.
Doufam, ze to tak zustane.
Tobe, ktery nez konec spalovani ropy si preje radeji konec EU, navzdory.
Ja nevidim problem s ukoncenim prodeje spalovaku, jelikoz mam urcitou predstavu, jak rychle se EV vyviji.
EU je spolecenstvi jehoz jsme soucasti.
Jedna se o jednu z nejbohatsich a nejsvobodnejsich casti sveta.
Doufam, ze to tak zustane.
Tobe, ktery nez konec spalovani ropy si preje radeji konec EU, navzdory.
Ja nevidim problem s ukoncenim prodeje spalovaku, jelikoz mam urcitou predstavu, jak rychle se EV vyviji.
@DonVito
EU nezůstane právě proto v co se změnila. Právě ta její zrůdná politika povede k jejímu rychlému rozpadu a konci.
Což je velmi vtipné, že hujeři jako ty co tupě a slepě hýkají jak EU žádá vedou EU na popravčí vrch.
EU nezůstane právě proto v co se změnila. Právě ta její zrůdná politika povede k jejímu rychlému rozpadu a konci.
Což je velmi vtipné, že hujeři jako ty co tupě a slepě hýkají jak EU žádá vedou EU na popravčí vrch.
rohYpnole
Misto trolleni v diskuzich si zkus neco zjistit treba o solarech a zasuvce.
Nebo o tom, ze nektera evropska EV zadne vzacne kovy nepotrebuji.
Poucujes tu lidi, kteri sami solary a EV maji.
O solarech a EV. 😀
Neprijdes si blbe?
Zkus si aspon precist, co ti tu lidi pisou!
Misto trolleni v diskuzich si zkus neco zjistit treba o solarech a zasuvce.
Nebo o tom, ze nektera evropska EV zadne vzacne kovy nepotrebuji.
Poucujes tu lidi, kteri sami solary a EV maji.
O solarech a EV. 😀
Neprijdes si blbe?
Zkus si aspon precist, co ti tu lidi pisou!
@DonVito
Pokud soláry máš a meleš takový nesmysly, tak to je jen o to větší zoufalství 🤣🤣🤣
Ty jsi stále nepochopil, že elektromobil není jen baterie a že baterie není jen lithium 🤣🤣🤣 Nehledě na to, že lepší baterie zkrátka vesměs vzácné kovy obsahují i přímo ve složení článků...
Takže nejdřív zkus ZŠ. Pak psychoterapeuta. Pak teprve diskusi ACZ. Opačně to fakt nedáš 🤣🤣🤣
Pokud soláry máš a meleš takový nesmysly, tak to je jen o to větší zoufalství 🤣🤣🤣
Ty jsi stále nepochopil, že elektromobil není jen baterie a že baterie není jen lithium 🤣🤣🤣 Nehledě na to, že lepší baterie zkrátka vesměs vzácné kovy obsahují i přímo ve složení článků...
Takže nejdřív zkus ZŠ. Pak psychoterapeuta. Pak teprve diskusi ACZ. Opačně to fakt nedáš 🤣🤣🤣
@rohYpnol
Nechodim sem, abych nekoho urazel nebo se bavil o vzdelani.
ZS jsem absolvoval pomerne uspesne.
😀
Tak snad alespon k tem solarum.
Ty obsahuji zarizeni s nazvem stridac.
A ten je pripojen pres jistic primo do zasuvky.
🤫
Nemas zac
Preju hezky energicky vecer
PS Priste az nebudes neco vedet, tak se radeji slusne zeptej, ju? Jsem tu pro tebe. 🙂
Nechodim sem, abych nekoho urazel nebo se bavil o vzdelani.
ZS jsem absolvoval pomerne uspesne.
😀
Tak snad alespon k tem solarum.
Ty obsahuji zarizeni s nazvem stridac.
A ten je pripojen pres jistic primo do zasuvky.
🤫
Nemas zac
Preju hezky energicky vecer
PS Priste az nebudes neco vedet, tak se radeji slusne zeptej, ju? Jsem tu pro tebe. 🙂
@DonVito
A jak rychle se tedy EV vyvíjí?
A jak rychle se tedy EV vyvíjí?
@Modrý blesk
s tou americkou sociální psychologií o nadhodnocování jste se celkem trefil,
v roce 2012 již byl svět EV jinde než u odkazovaného EV od Mitsubishi, potom vidíte ten vývoj za 13 let a přitom je to blud:
https://www.auto.cz/…tro-sedanu-63864
s tou americkou sociální psychologií o nadhodnocování jste se celkem trefil,
v roce 2012 již byl svět EV jinde než u odkazovaného EV od Mitsubishi, potom vidíte ten vývoj za 13 let a přitom je to blud:
https://www.auto.cz/…tro-sedanu-63864
@DonVito
Můžete tedy napsat jakou představu vývoje EV a jeho rychlosti máte? Někdy je představa pouze blud...
Můžete tedy napsat jakou představu vývoje EV a jeho rychlosti máte? Někdy je představa pouze blud...
@Modrý blesk
Asi pet let tu pisu o cenove parite 2025 - letos.
V nizsich tridach vidime zpozdeni, ale trend je jednoznacny.
To samy plati o rychlostech nabijeni, zivotnosti atd.
Vsechny parametry se neuveritelne rychle vyvijeji.
A hlavne dalsich deset let se budou bourlive vyvijet.
Nebo si snad myslis neco jineho?
Asi pet let tu pisu o cenove parite 2025 - letos.
V nizsich tridach vidime zpozdeni, ale trend je jednoznacny.
To samy plati o rychlostech nabijeni, zivotnosti atd.
Vsechny parametry se neuveritelne rychle vyvijeji.
A hlavne dalsich deset let se budou bourlive vyvijet.
Nebo si snad myslis neco jineho?
@jersey.se
a co myslis ze skonci driv ?
ropa z rusky nebo arabsky diry v zemi??
nebo energie ze slunicka, ktery na Zemi bude svitit jeste par miliard roku ???
a co myslis ze skonci driv ?
ropa z rusky nebo arabsky diry v zemi??
nebo energie ze slunicka, ktery na Zemi bude svitit jeste par miliard roku ???
@topten
Pochopíš někdy, že sluníčko nemá žádnou elektrickou zásuvku?!? A těch věcí mezi tím je třeba fakt hodně...
Pochopíš někdy, že sluníčko nemá žádnou elektrickou zásuvku?!? A těch věcí mezi tím je třeba fakt hodně...
@rohYpnol
elektrickou zasuvku od solaru na strese ma kde-kdo
ale neznam nikoho, kdo by si doma na sporaku varil z ropy benzin a pak ho lil do nadrze
elektrickou zasuvku od solaru na strese ma kde-kdo
ale neznam nikoho, kdo by si doma na sporaku varil z ropy benzin a pak ho lil do nadrze
@rohYpnol
to se budu muset podivat odkud me vedou ty draty nade vraty ke strese
ten emanuv debil na tebe sedi jako pr*del na hrnec
to se budu muset podivat odkud me vedou ty draty nade vraty ke strese
ten emanuv debil na tebe sedi jako pr*del na hrnec
rohYpnole
Ty draty vedou od solaru pres MPPT DCDC ke stridaci a ze stridace do ZASUVKY.
To jsi nevedel?
Tudiz muzes primo spotrebovavat solarni energii ze sve zasuvky.
Ale ty mas zrejme potrebu urazet nebo slovickarit, jak moc je to naprimo.
👎👎👎
A tim devalvujes diskuzi.
Sorry.
Zkus diskutovat jako clovek.
Myslim, ze to chapes moc dobre.
Jen mas potrebu urazet ostatni.
PS Nikdo tady nebude prekvapeny. Jen ty si myslis, ze vis vsechno nejlip. A ostatni jsou ***i, co nemaji ani ZS.
https://cs.m.wikipedia.org/…ger%C5%AFv_efekt
Ty draty vedou od solaru pres MPPT DCDC ke stridaci a ze stridace do ZASUVKY.
To jsi nevedel?
Tudiz muzes primo spotrebovavat solarni energii ze sve zasuvky.
Ale ty mas zrejme potrebu urazet nebo slovickarit, jak moc je to naprimo.
👎👎👎
A tim devalvujes diskuzi.
Sorry.
Zkus diskutovat jako clovek.
Myslim, ze to chapes moc dobre.
Jen mas potrebu urazet ostatni.
PS Nikdo tady nebude prekvapeny. Jen ty si myslis, ze vis vsechno nejlip. A ostatni jsou ***i, co nemaji ani ZS.
https://cs.m.wikipedia.org/…ger%C5%AFv_efekt
@DonVito
No krása. Takže někdo už pochopil, že dráty ze solárů do žádné zásuvky nevedou 👍
Topten to samozřejmě nedá 😅
No a doníček nepochopí, že neslovočkařím, protrže v tomto konkrétním významu debaty tady a teď je právě to, co je mezi FVE panelem a zásuvkou to podstatné 🤣
Naopak doníček zjevně opět vůbec nepochopil předmět debaty, že tu vůbec nejde o to, že by nemělo být možné výrobu z FVE dát do domácí spotřeby 🤣🤣🤣🤣🤣
P.S. Pár věci ti tam i tak stále chybí 🤣
No krása. Takže někdo už pochopil, že dráty ze solárů do žádné zásuvky nevedou 👍
Topten to samozřejmě nedá 😅
No a doníček nepochopí, že neslovočkařím, protrže v tomto konkrétním významu debaty tady a teď je právě to, co je mezi FVE panelem a zásuvkou to podstatné 🤣
Naopak doníček zjevně opět vůbec nepochopil předmět debaty, že tu vůbec nejde o to, že by nemělo být možné výrobu z FVE dát do domácí spotřeby 🤣🤣🤣🤣🤣
P.S. Pár věci ti tam i tak stále chybí 🤣
@rohYpnol
"Dunningův–Krugerův efekt je typ kognitivního zkreslení, které způsobuje, že lidé s nízkými schopnostmi či kompetencemi v dané oblasti sice dosahují přiměřeně nízkého výkonu, mají-li však odhadnout svůj výsledek ve srovnání s ostatními, mají naopak tendenci jej nadhodnocovat."
Neprijde ti, ze se nadhodnocujes?
Jak funguje fotovoltaika zde vi kazdy.
Jeji majitel obzvlast.
😉
Zkus prestat delat z ostatnich blbce.
A nadhodnocovat sve schopnosti...
"Dunningův–Krugerův efekt je typ kognitivního zkreslení, které způsobuje, že lidé s nízkými schopnostmi či kompetencemi v dané oblasti sice dosahují přiměřeně nízkého výkonu, mají-li však odhadnout svůj výsledek ve srovnání s ostatními, mají naopak tendenci jej nadhodnocovat."
Neprijde ti, ze se nadhodnocujes?
Jak funguje fotovoltaika zde vi kazdy.
Jeji majitel obzvlast.
😉
Zkus prestat delat z ostatnich blbce.
A nadhodnocovat sve schopnosti...
@Hendly
🤣🤣🤣no já zapomněl, že BEV jezdi na páru... 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Zatím vtip tohoto roku a rozhodně zlatý ventilek týdne 👍
🤣🤣🤣no já zapomněl, že BEV jezdi na páru... 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Zatím vtip tohoto roku a rozhodně zlatý ventilek týdne 👍
@rohYpnol
“ Elektrickou zásuvku od soláru nemá NIKDO.”
Ale ma viz ohrev TUV.
To je tak kdyz stale mluvis o necem cemu vubec nerozumis.
“ Elektrickou zásuvku od soláru nemá NIKDO.”
Ale ma viz ohrev TUV.
To je tak kdyz stale mluvis o necem cemu vubec nerozumis.
@Donvito a že ty soláry dávaj výkon takhle v lednu vid, nejlépe když je ledovka , k tomu mlha a -3. To je výkon, kolik máš těch panelů na střeš, aby ti utáhli při tkaových podmínkách nabíjení auta či dvou, tepelko, svícení a všechny spotřebiče? Stačí ti těch panelů 20 nebo potřebuješ 60? Ty se ti na střechu asi nevejdou co :)
rohYpnol
Zrůdnost politiky EU a zelenorudých kmérů v přímém přenosu.
Přitom skoro polovina majitelů elektromobilů v USA už auto na baterky nechce...
EU musí ve stávající podobě skončit!!!
Přitom skoro polovina majitelů elektromobilů v USA už auto na baterky nechce...
EU musí ve stávající podobě skončit!!!
@rohYpnol
amici tezej nejvic ropy na svete a ropu vyvazeji
EU nema (skoro) zadnou ropu a (skoro) veskerou ropu dovazi
jen ten, kdo patri k 1/3 proruskejch zemanovejch debilu, tohle nevidi
amici tezej nejvic ropy na svete a ropu vyvazeji
EU nema (skoro) zadnou ropu a (skoro) veskerou ropu dovazi
jen ten, kdo patri k 1/3 proruskejch zemanovejch debilu, tohle nevidi
@topten
Opět lžeš. Ropa neznamená závislost na Rusku.
Naopak EV a OZE znamená závislost na Číně a podporu Ruska.
Údaje např. 2019 ropa
1. Spojené státy americké 15 043 000
2. Saúdská Arábie 12 000 000
3. Ruská federace 10 800 000
4. Irák 4 451 516
5. Írán 3 990 956
Budoucnost evropského i amerického průmyslu ohrožuje závislost na Číně v dodávkách vzácných zemin. Jde o skupinu sedmnácti minerálů používaných v moderních technologiích a 85 procent světových zásob produkuje právě Čína.
Nadávej si komu chceš, jen tím ukazuješ jaký jsi nýmand a hňup...
Opět lžeš. Ropa neznamená závislost na Rusku.
Naopak EV a OZE znamená závislost na Číně a podporu Ruska.
Údaje např. 2019 ropa
1. Spojené státy americké 15 043 000
2. Saúdská Arábie 12 000 000
3. Ruská federace 10 800 000
4. Irák 4 451 516
5. Írán 3 990 956
Budoucnost evropského i amerického průmyslu ohrožuje závislost na Číně v dodávkách vzácných zemin. Jde o skupinu sedmnácti minerálů používaných v moderních technologiích a 85 procent světových zásob produkuje právě Čína.
Nadávej si komu chceš, jen tím ukazuješ jaký jsi nýmand a hňup...
@rohYpnol
nejvetsimi svetovymi vyvozci ropy jsou arabaci a rusaci
amici vetsinou z toho co vydolujou z diry v zemi sami spotrebujou, takze do sveta zas tak moc nepustej
tak hadej, na kom je EU na rope zavisla a co by se delo, kdyby prisun ropy zejtra skoncil ???
.
se skripanim zubu nemam problem z baterkou z chiny, ktera vytrzi 10+roku v aute a dalsich 20 roku v ulozisti a pak se tady zrecykluje, takze ty tvoje "vzacne" zeminy a mineraly nam tady zustanou uz naveky (na lithiu nic vzacnyho opravdu neni).
a je otazka, z ceho bude baterka za 10 roku.
.
je to jako by ti vadilo, ze zlaty prstynky vozime za cenu materialu puvodem z jizni afriky a tedy je pretavujeme na prumyslovy zlato
nejvetsimi svetovymi vyvozci ropy jsou arabaci a rusaci
amici vetsinou z toho co vydolujou z diry v zemi sami spotrebujou, takze do sveta zas tak moc nepustej
tak hadej, na kom je EU na rope zavisla a co by se delo, kdyby prisun ropy zejtra skoncil ???
.
se skripanim zubu nemam problem z baterkou z chiny, ktera vytrzi 10+roku v aute a dalsich 20 roku v ulozisti a pak se tady zrecykluje, takze ty tvoje "vzacne" zeminy a mineraly nam tady zustanou uz naveky (na lithiu nic vzacnyho opravdu neni).
a je otazka, z ceho bude baterka za 10 roku.
.
je to jako by ti vadilo, ze zlaty prstynky vozime za cenu materialu puvodem z jizni afriky a tedy je pretavujeme na prumyslovy zlato
@toptrn
V roce 2022 vyvezla Unie 32,1 milionu tun. Většinu odpadu vyváženého mimo EU (55 %) tvoří odpad ze železných kovů (železo a ocel), který většinou putuje do Turecka...
Opět lžeš.
V roce 2022 vyvezla Unie 32,1 milionu tun. Většinu odpadu vyváženého mimo EU (55 %) tvoří odpad ze železných kovů (železo a ocel), který většinou putuje do Turecka...
Opět lžeš.
@rohYpnol
ocelova baterka???
to jsem jeste neslysel
.
jen ropy se do EU doveze rocne cca 500mil tun
ocelova baterka???
to jsem jeste neslysel
.
jen ropy se do EU doveze rocne cca 500mil tun
@topten
Opět IQ50... Opět nic nepochopil.
Vůbec nešlo o tu OCEL. Šlo o ten VÝVOZ. Ty jsi tak zoufale hloupý...🤣🤣🤣
Opět IQ50... Opět nic nepochopil.
Vůbec nešlo o tu OCEL. Šlo o ten VÝVOZ. Ty jsi tak zoufale hloupý...🤣🤣🤣
@rohYpnol
topten začíná připomínat Danuši Nerudovou.
Ale ani jednomu z nich nevěřím, že jsou opravdu tak blbí, jak se prezentují.
topten začíná připomínat Danuši Nerudovou.
Ale ani jednomu z nich nevěřím, že jsou opravdu tak blbí, jak se prezentují.
@Tycoon
Tetuše je opravdu silný kalibr, ale opravdu si s některými zde v diskusi můžou podat ruce... Zkrátka Tetuše 😆
https://youtube.com/…orts/x57GDT81GXs?…
Tetuše je opravdu silný kalibr, ale opravdu si s některými zde v diskusi můžou podat ruce... Zkrátka Tetuše 😆
https://youtube.com/…orts/x57GDT81GXs?…
topten
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
@topten
Ty myslet nedokážeš. To je ten problém.
Ty jsi sám argumentoval tím, že si sem suroviny dovezeme v podobě FVE/baterií atp. a nebude nedostatek.
A já ti prokázal, že to je nesmyslné tvrzení a demagogie, protože EU nastavuje taková pravidla, že i ekologická likvidace v EU podle pravidel a nařízení EU je ekonomicky nerealizovatelná, a tak odpady EU vyváží (a recyklují se jinde, za zcela jiných energetických, emisních i ekonomických podmínek).
A ve výsledku to znamená, že suroviny jsou opět jinde, jen ne v EU.
Ty myslet nedokážeš. To je ten problém.
Ty jsi sám argumentoval tím, že si sem suroviny dovezeme v podobě FVE/baterií atp. a nebude nedostatek.
A já ti prokázal, že to je nesmyslné tvrzení a demagogie, protože EU nastavuje taková pravidla, že i ekologická likvidace v EU podle pravidel a nařízení EU je ekonomicky nerealizovatelná, a tak odpady EU vyváží (a recyklují se jinde, za zcela jiných energetických, emisních i ekonomických podmínek).
A ve výsledku to znamená, že suroviny jsou opět jinde, jen ne v EU.
@topten Ty perlíš, to je na vtip roku. Arabáci, rusák, afričan a jihoameričan zavčou kohouty a přestanou dodávat do Evropy, kam to budou dodávat místo Evropy?
Eskymákům? Jak vykryjou výpadky v rozpočtu, kde rozpočty těchto zemí sou ZCELA závislé na příjmů z prodeje ropy?
A co se stane, když čínan zítra přestane dodávat kompnenty pro OZE a baterie, kde Evropa bere od čínana 45-99% těchto věcí. To by byla taky mazec vid. Stejná logika
Eskymákům? Jak vykryjou výpadky v rozpočtu, kde rozpočty těchto zemí sou ZCELA závislé na příjmů z prodeje ropy?
A co se stane, když čínan zítra přestane dodávat kompnenty pro OZE a baterie, kde Evropa bere od čínana 45-99% těchto věcí. To by byla taky mazec vid. Stejná logika
@topten
A ty se patříš k těm zemanovským, nebo k nějakým jiným?
Protože USA sice ropu vyvážejí, ale daleko více jí dovážejí, takže ve výsledku jsou čistým dovozcem. Snad už to teď taky vidíš.
A ty se patříš k těm zemanovským, nebo k nějakým jiným?
Protože USA sice ropu vyvážejí, ale daleko více jí dovážejí, takže ve výsledku jsou čistým dovozcem. Snad už to teď taky vidíš.
@Tycoon
https://www.eia.gov/tools/faqs/faq.php?id=727&t=6
Net imports
-1.64
The resulting total net petroleum imports (imports minus exports) were about -1.64 million b/d, which means that the United States was a net petroleum exporter of 1.64 million b/d in 2023.
ja vidim pravej opak
https://www.eia.gov/tools/faqs/faq.php?id=727&t=6
Net imports
-1.64
The resulting total net petroleum imports (imports minus exports) were about -1.64 million b/d, which means that the United States was a net petroleum exporter of 1.64 million b/d in 2023.
ja vidim pravej opak
@topten
Tebou citovaná statistika se týká "ropných produktů", dle které jsou USA opravdu v přebytkové bilanci. Bohužel ta statistika do těch ropných produktů zahrnuje i vyloženě neropné produkty, jako jsou biopaliva nebo zkapalněné plyny z nalezišť zemního plynu.
Já jsem bral surovou ropu, kde dle tvého odkazu je dovoz 6,5 milionů barelů denně, zatímco vývoz 4,1 milionů barelů denně.
Tebou citovaná statistika se týká "ropných produktů", dle které jsou USA opravdu v přebytkové bilanci. Bohužel ta statistika do těch ropných produktů zahrnuje i vyloženě neropné produkty, jako jsou biopaliva nebo zkapalněné plyny z nalezišť zemního plynu.
Já jsem bral surovou ropu, kde dle tvého odkazu je dovoz 6,5 milionů barelů denně, zatímco vývoz 4,1 milionů barelů denně.
@Tycoon
dulezita je celkova bilance
a ta je pro USA prizniva = jsou cistym exporterem
narozdil od EU, ktera je tehle kategorii nejen importerem, ale z velke vetsiny zavizlym importerem
tedy EU se uspory tykaji mnohem vic nez USA
a proto logicky vetsi tlak na EV
EU tlakem na snizovani CO2 maskuje snizovani energeticke zavislosti na rossii a arabacich
dulezita je celkova bilance
a ta je pro USA prizniva = jsou cistym exporterem
narozdil od EU, ktera je tehle kategorii nejen importerem, ale z velke vetsiny zavizlym importerem
tedy EU se uspory tykaji mnohem vic nez USA
a proto logicky vetsi tlak na EV
EU tlakem na snizovani CO2 maskuje snizovani energeticke zavislosti na rossii a arabacich
@topten
USA mají bezesporu mnohem více přírodních zdrojů, ať už nerostných nebo obnovitelných, než Evropa.
USA mají bezesporu mnohem více přírodních zdrojů, ať už nerostných nebo obnovitelných, než Evropa.
Audi
Všetko ide správnym smerom.Koniec lacného plynu z Ruska,nákup drahého plynu z USA.Vďaka tomu prestanú byť fabriky EU konkurenciaschopné a budú následne zatvorené,alebo budú masívne prepúšťať.Ceny energii vyletia smerom hore.EU padne ekonomicky na dno a luď sa konečne vzbúri.Konečne sa dočkáme tvrdého pádu liberálneho progresivizmu,zeleného komunizmu a zeleného Ukrofašizmu.Rok 2025 bude pre zdravo zmýšľajúcich ľudí rokom kedy uvidia pády slniečkárskych vlád v EU.Začiatok konca slniečKÁROV v EU.
@Audi
“ Ukrofašizmu”
asi neni nahoda, jak je anti EV a anti EU scena provazana s ruskou propagandou…
“ Ukrofašizmu”
asi neni nahoda, jak je anti EV a anti EU scena provazana s ruskou propagandou…
@Hendly
Podpora BEV a podpora FVE =podpora Číny =podpora Ruska. Pochopí to i 3leté dítě.
Podpora ICE =podpora neruské ropy z TALu jak víme, že... Takže takto se věci mají ty hujere 😎
Podpora BEV a podpora FVE =podpora Číny =podpora Ruska. Pochopí to i 3leté dítě.
Podpora ICE =podpora neruské ropy z TALu jak víme, že... Takže takto se věci mají ty hujere 😎
@rohYpnol
Takhle jednoduše svět nefunguje.
Ro ze rusko používá elektromobily jako bod na kterem jde lamat spolecnost je celkem zretelne.
Takhle jednoduše svět nefunguje.
Ro ze rusko používá elektromobily jako bod na kterem jde lamat spolecnost je celkem zretelne.
@Hendly
Česku v roce 2025 skončí unijní výjimka na dovoz ropy z Ruska, který je součástí šestého balíčku sankcí, jež EU uvalila na Rusko kvůli invazi na Ukrajinu. Termín se schází s dokončováním prací na projektu TAL Plus, které potrvají 25 měsíců. Zvýšení kapacity Transalpinského ropovodu (TAL), který k nám přivádí ropu z jihu, umožní vystřídat dodávky z východu.
„Všechny zásadní technické úpravy na ropovou TAL, které zajistí navýšení jeho kapacity a plné zásobování naší země ropou ze západu, už jsou hotové. Ropovod TAL dosáhne maximálních přepravních kapacit už na začátku roku 2025 a bude technicky připravený zásobovat Česko výhradně západní cestou,“ popisuje Zdeněk Dundr, provozně-technický ředitel společnosti MERO ČR, jež vlastní a provozuje tuzemské ropovody.
Je to jedna z největších změn v energetické infrastruktuře země za poslední dekádu. Díky projektu bude možné po 60 letech ukončit závislost na surovině z Ruska.
Tak, a teď čekám na vysvětlení, jak podpora ICE znamená podporu Ruska a jak Rusko využívá tému elektromobility ... Jsi jen lhář a hujer!
Česku v roce 2025 skončí unijní výjimka na dovoz ropy z Ruska, který je součástí šestého balíčku sankcí, jež EU uvalila na Rusko kvůli invazi na Ukrajinu. Termín se schází s dokončováním prací na projektu TAL Plus, které potrvají 25 měsíců. Zvýšení kapacity Transalpinského ropovodu (TAL), který k nám přivádí ropu z jihu, umožní vystřídat dodávky z východu.
„Všechny zásadní technické úpravy na ropovou TAL, které zajistí navýšení jeho kapacity a plné zásobování naší země ropou ze západu, už jsou hotové. Ropovod TAL dosáhne maximálních přepravních kapacit už na začátku roku 2025 a bude technicky připravený zásobovat Česko výhradně západní cestou,“ popisuje Zdeněk Dundr, provozně-technický ředitel společnosti MERO ČR, jež vlastní a provozuje tuzemské ropovody.
Je to jedna z největších změn v energetické infrastruktuře země za poslední dekádu. Díky projektu bude možné po 60 letech ukončit závislost na surovině z Ruska.
Tak, a teď čekám na vysvětlení, jak podpora ICE znamená podporu Ruska a jak Rusko využívá tému elektromobility ... Jsi jen lhář a hujer!
@rohYpnol
Dve veci.
To ze rusko pouziva tema EV k lamani spolecnosti a ke kritice EU to tu predvadis kazdy den velice intenzivne.
Rostouci spotreba ropy samozrejme udrzuje a zveda i cenu ropy kterou rusko prodava. Rusko je ekonomicky plně závislé na vývozu fosilních paliv.
Dve veci.
To ze rusko pouziva tema EV k lamani spolecnosti a ke kritice EU to tu predvadis kazdy den velice intenzivne.
Rostouci spotreba ropy samozrejme udrzuje a zveda i cenu ropy kterou rusko prodava. Rusko je ekonomicky plně závislé na vývozu fosilních paliv.
@hendly
Takže znovu - JAK podpora ICE znamená podporu Ruska a JAK Rusko využívá tému elektromobility ... Jsi jen lhář a hujer!
Takže znovu - JAK podpora ICE znamená podporu Ruska a JAK Rusko využívá tému elektromobility ... Jsi jen lhář a hujer!
@rohYpnol
https://cleantechnica.com/…opaganda-target/
While many governments throughout Western Europe and the USA see supporting Tesla solely as a climate change issue that sometimes provokes the typical partisan response, Russia sees Tesla as a serious threat with an intensity that is revealed by the depth of RT’s misinformation campaign.
Zatímco mnoho vlád v celé západní Evropě a USA vidí podporu Tesly pouze jako problém změny klimatu, který někdy vyvolává typickou stranickou reakci, Rusko vidí Teslu jako vážnou hrozbu s intenzitou, kterou odhaluje hloubka dezinformační kampaně RT.
https://cleantechnica.com/…opaganda-target/
While many governments throughout Western Europe and the USA see supporting Tesla solely as a climate change issue that sometimes provokes the typical partisan response, Russia sees Tesla as a serious threat with an intensity that is revealed by the depth of RT’s misinformation campaign.
Zatímco mnoho vlád v celé západní Evropě a USA vidí podporu Tesly pouze jako problém změny klimatu, který někdy vyvolává typickou stranickou reakci, Rusko vidí Teslu jako vážnou hrozbu s intenzitou, kterou odhaluje hloubka dezinformační kampaně RT.
@rohYpnol
Opet jsi svou nenavisti k Tesla (a neusralymi prognozami o krachu Tesla) v naprostem souzneni s ruskou propagandou.
Btw. cerne scenare (nejen) pro rusko jako exportera ropy se jiz diky EV zacinaji naplnovat.
https://www.wsj.com/…oducers-649eee50
China’s EV Boom Is Starting to Pinch Oil Producers
Big, integrated oil companies could face a double whammy from the shift in China’s car market
Opet jsi svou nenavisti k Tesla (a neusralymi prognozami o krachu Tesla) v naprostem souzneni s ruskou propagandou.
Btw. cerne scenare (nejen) pro rusko jako exportera ropy se jiz diky EV zacinaji naplnovat.
https://www.wsj.com/…oducers-649eee50
China’s EV Boom Is Starting to Pinch Oil Producers
Big, integrated oil companies could face a double whammy from the shift in China’s car market
@DonVito
Ptal jsem se, nedokážeš odpovědět. Opět.
Mě fakt nezajímá, co napíše za svůj dojem nějaký trouba. tTakovýchto článků napíšu v opačném významu klidně desítky...
Ptal jsem se, nedokážeš odpovědět. Opět.
Mě fakt nezajímá, co napíše za svůj dojem nějaký trouba. tTakovýchto článků napíšu v opačném významu klidně desítky...
rohYpnole, uz mne s tebou dochazi trpelivost.
Ptal jsi se:
"JAK Rusko využívá tému elektromobility ... "
Odpoved jsi dostal.
PS Ta odpoved je spis pro ostatni ctenare diskuze. Vim ze ty ji na vedomi nevezmes.
Ptal jsi se:
"JAK Rusko využívá tému elektromobility ... "
Odpoved jsi dostal.
PS Ta odpoved je spis pro ostatni ctenare diskuze. Vim ze ty ji na vedomi nevezmes.
@DonVito
Vím, že to opět nedáš, prootže jsi opravdh hloupý.
takže znovu - já se ptal JAK!!!
Tvoje odpověď - "Rusko vidí Teslu jako vážnou hrozbu s intenzitou, kterou odhaluje hloubka dezinformační kampaně RT."
Takže tvoje odpověď je jen dojmolgií někoho, kdo napsal nějaký blábol, a je to jen konstatování něčeho (naprostého nesmyslu)...Zatímco já se ptám JAK!!!
No, tohle zjevně nedáš, je to na tebe moc složité.
Vím, že to opět nedáš, prootže jsi opravdh hloupý.
takže znovu - já se ptal JAK!!!
Tvoje odpověď - "Rusko vidí Teslu jako vážnou hrozbu s intenzitou, kterou odhaluje hloubka dezinformační kampaně RT."
Takže tvoje odpověď je jen dojmolgií někoho, kdo napsal nějaký blábol, a je to jen konstatování něčeho (naprostého nesmyslu)...Zatímco já se ptám JAK!!!
No, tohle zjevně nedáš, je to na tebe moc složité.
@Hendly ,že si ty 4x zaočkovaná,tupá ovca?
@Audi
ani neockovany bych nemel na ruskou agresivni valku jiny pohled nez mam naockovany.
Zde je to kdo je agresor celkem jednoznačne.
ani neockovany bych nemel na ruskou agresivni valku jiny pohled nez mam naockovany.
Zde je to kdo je agresor celkem jednoznačne.
@Audi
Když se někdo naočkoval 4x, tak je tupá ovce? A když se naočkoval 3x, 2x, nebo třeba jenom 1x, tak ho označuješ tak? Dělíš lidi i podle typu vakcíny (konvenční, RNA, s virovým vektorem) nebo podle konkrétního typu očkovací látky? Jsi očkovaný proti tetanu, tuberkulóze nebo černému kašli?
Když se někdo naočkoval 4x, tak je tupá ovce? A když se naočkoval 3x, 2x, nebo třeba jenom 1x, tak ho označuješ tak? Dělíš lidi i podle typu vakcíny (konvenční, RNA, s virovým vektorem) nebo podle konkrétního typu očkovací látky? Jsi očkovaný proti tetanu, tuberkulóze nebo černému kašli?
@Hendly
Čo to zase trepeš za hlúposti? Nakupovanie ropy nemá nič spoločné s podporou tej alebo onej strany, to sú len primitívne predstavy niektorých "múdrych" mozgov. Je to ekonomická záležitosť, ale debilkovia v tom vidia americké aj ruské hviezdy a stavajú na tom svoje fantázie a akože argumenty. Pritom je to celé kravina. Absolútna kravina.
Čo to zase trepeš za hlúposti? Nakupovanie ropy nemá nič spoločné s podporou tej alebo onej strany, to sú len primitívne predstavy niektorých "múdrych" mozgov. Je to ekonomická záležitosť, ale debilkovia v tom vidia americké aj ruské hviezdy a stavajú na tom svoje fantázie a akože argumenty. Pritom je to celé kravina. Absolútna kravina.
Pepa_007
To je ale zvrácenost. 🙄
Koukám, že EU se otočila směrem k socialismu. 🤮
Koukám, že EU se otočila směrem k socialismu. 🤮
@Pepa_007 ono to hlavní teprve prijde. Emisní povolenky pro normální lidskou činnost. Topení dřevem, plynem, uhlím, spalování benzínu a nafty. Spalování lihu. A dal to bude pokračovat na emisní povolenky na grill party. Na dýchání. Na maso, protože krávy prdí.
Nebudete vlastnit nic a budete šťastní...... 😉 👍🏻 👍🏻
Nebudete vlastnit nic a budete šťastní...... 😉 👍🏻 👍🏻
DonVito
Blahopreji acz, ze se svym "extremnim" obsahem blizi dezinfo webum.
Zde ochutnavka z nejmenovaneho dezinfo webu, ktery tvrdil, ze ockovani proti covidu se nedoziji roku 2025...
"Elektromobily nie sú všeliekom, za ktorý sa vydávajú. Ich výroba je drahá, údržba je nákladná a spoliehajú sa na dodávateľský reťazec, ktorý nie je zelený.
Ťažba lítia a iných materiálov vzácnych zemín pre batérie je z hľadiska životného prostredia deštruktívna a často sa spolieha na vykorisťovanie pracovníkov a často dokonca aj detí v rozvojových krajinách.
A nesmieme zabúdať ani na preťaženie našich energetických sietí, ktoré už teraz zápasia s kapacitnými problémami.
Ale globalistov tieto nepohodlné pravdy nezaujímajú. Ich cieľom nie je zachrániť planétu, ide im hlavne o upevnenie svojej moci a kontroly nad obyvateľstvom. Tým, že nás nútia opustiť autá na benzín či naftu a prijať elektromobily, nediktujú nám len to, v čom jazdíme, ale aj to, ako máme žiť. Jednoducho povedané, je to obyčajná zelená tyrania."
Jako by to napsal rohypnol.
Zde ochutnavka z nejmenovaneho dezinfo webu, ktery tvrdil, ze ockovani proti covidu se nedoziji roku 2025...
"Elektromobily nie sú všeliekom, za ktorý sa vydávajú. Ich výroba je drahá, údržba je nákladná a spoliehajú sa na dodávateľský reťazec, ktorý nie je zelený.
Ťažba lítia a iných materiálov vzácnych zemín pre batérie je z hľadiska životného prostredia deštruktívna a často sa spolieha na vykorisťovanie pracovníkov a často dokonca aj detí v rozvojových krajinách.
A nesmieme zabúdať ani na preťaženie našich energetických sietí, ktoré už teraz zápasia s kapacitnými problémami.
Ale globalistov tieto nepohodlné pravdy nezaujímajú. Ich cieľom nie je zachrániť planétu, ide im hlavne o upevnenie svojej moci a kontroly nad obyvateľstvom. Tým, že nás nútia opustiť autá na benzín či naftu a prijať elektromobily, nediktujú nám len to, v čom jazdíme, ale aj to, ako máme žiť. Jednoducho povedané, je to obyčajná zelená tyrania."
Jako by to napsal rohypnol.
@DonVito
No, jediné co tu vidíme, je neuvěřitelná demagogie doníčka hujeříčka.
No, jediné co tu vidíme, je neuvěřitelná demagogie doníčka hujeříčka.
rohYpnole
Jsem rad, ze jsi na text z dezinfo-webu zareagoval.
Nepripomina ti to informace, ktere tu siris?
🙂
https://www.nfnz.cz/…nspiracni-media/
Na základě shody mezi NFNZ, Konšpirátori.sk a projektem Atlas konspirací jsme vytvořili přehled konspiračních a dezinformačních serverů.
AC 24
Aeronet
Arfa
Časopis Šifra
Czech Free Press
CZ 24 News
Infokurýr
Nová republika
Outsider Media
Otevři svou mysl
Pravdivě
Protiproud
Pravý prostor
První zprávy (a jeho regionální mutace)
Skrytá pravda
Slovanské nebe
Sputnik News
Svobodný vysílač
Tadesco
TOP News
Věk světla
Zvědavec
Na techto webech najdes obvykle lzive informace, ktere se tu snazis dal sirit.
👎
Jsem rad, ze jsi na text z dezinfo-webu zareagoval.
Nepripomina ti to informace, ktere tu siris?
🙂
https://www.nfnz.cz/…nspiracni-media/
Na základě shody mezi NFNZ, Konšpirátori.sk a projektem Atlas konspirací jsme vytvořili přehled konspiračních a dezinformačních serverů.
AC 24
Aeronet
Arfa
Časopis Šifra
Czech Free Press
CZ 24 News
Infokurýr
Nová republika
Outsider Media
Otevři svou mysl
Pravdivě
Protiproud
Pravý prostor
První zprávy (a jeho regionální mutace)
Skrytá pravda
Slovanské nebe
Sputnik News
Svobodný vysílač
Tadesco
TOP News
Věk světla
Zvědavec
Na techto webech najdes obvykle lzive informace, ktere se tu snazis dal sirit.
👎
@DonVito
Zřejmě se snažíš sugestivně dosáhnout dojmu, že auto.cz nebo diskutéři čerpají informace z tebou prezentovaných médií. Můžu tě ujistit, že ani jedno z těch médií neznám.
BTW
V tebou citované ukázce také vidím desinformace. Kupříkladu, že prý "Celá EU se přitom podílí na světových emisích C02 jen z necelých 10%".
Ve skutečnosti to v roce 2022 dle oficiálních údajů Evropské komise bylo 6,7 % a letos to bude ještě méně, tipuju, že se to bude blížit 5 %.
Zřejmě se snažíš sugestivně dosáhnout dojmu, že auto.cz nebo diskutéři čerpají informace z tebou prezentovaných médií. Můžu tě ujistit, že ani jedno z těch médií neznám.
BTW
V tebou citované ukázce také vidím desinformace. Kupříkladu, že prý "Celá EU se přitom podílí na světových emisích C02 jen z necelých 10%".
Ve skutečnosti to v roce 2022 dle oficiálních údajů Evropské komise bylo 6,7 % a letos to bude ještě méně, tipuju, že se to bude blížit 5 %.
@DonVito
To já nevím, já na ty weby na rozdíl od tebe nechodím, ani je neznám, vím jen že existuje aeronet a sputnik.
Každopádně je fajn, že víme kam chodíš ty.
To já nevím, já na ty weby na rozdíl od tebe nechodím, ani je neznám, vím jen že existuje aeronet a sputnik.
Každopádně je fajn, že víme kam chodíš ty.
Tycoone, Marek Bednar je zde podle me jeden z redaktoru ktery ma k EV nejbliz. 👍
Bohuzel ten titulek je velmi nestastny a vyvolava strach. Uz slovem "extremni".
Nesnazim se vubec rict odkud kdo cerpa informace!
Poukazuji na pozoruhodnou shodu informaci z techto webu a toho co zde siri napr. rohYpnol.
Nebo Jerry Gunmann (obdivovatel putina) alias sushi.
Uz jsem vysvetloval jinde, ze procento evropskych emisi je zcela nepodstatna informace.
Snizeni CO2 je globalni cil a divat se na nej narodnimi podily, vyjde ti vzdy marginalni procento. A je uplne jedno, jestli je to 5% nebo 10%.
Bohuzel ten titulek je velmi nestastny a vyvolava strach. Uz slovem "extremni".
Nesnazim se vubec rict odkud kdo cerpa informace!
Poukazuji na pozoruhodnou shodu informaci z techto webu a toho co zde siri napr. rohYpnol.
Nebo Jerry Gunmann (obdivovatel putina) alias sushi.
Uz jsem vysvetloval jinde, ze procento evropskych emisi je zcela nepodstatna informace.
Snizeni CO2 je globalni cil a divat se na nej narodnimi podily, vyjde ti vzdy marginalni procento. A je uplne jedno, jestli je to 5% nebo 10%.