Novinky
Opět se musím smát.
Takže reálný zaklad za použitelný Elroq je 950 a stejně je dojezd doslova zoufalý.
Karoq ve výbavě 130 let vycházející ze Selection je za 650... 🤣🤣🤣
To je o 1/3 !!! méně proti Elroqu a cenový rozdil je POLOVINA pořizovací ceny Karoqu!!!
To je ta cenová parita... 🤣🤣🤣
Takže reálný zaklad za použitelný Elroq je 950 a stejně je dojezd doslova zoufalý.
Karoq ve výbavě 130 let vycházející ze Selection je za 650... 🤣🤣🤣
To je o 1/3 !!! méně proti Elroqu a cenový rozdil je POLOVINA pořizovací ceny Karoqu!!!
To je ta cenová parita... 🤣🤣🤣
@rohYpnol A to jsi ještě nezmínil, o kolik méně majitel Elroqu oproti Karoqudostane, až ho po několika letech provozu bude prodávat! 😃
@Arese prvni rok si fyzicka osoba odecte 10% amortizace, DPH a dotaci. A je na pulce puvodni ceny. Pak uz je to jedno.
I tomu se rika elektromobilita
I tomu se rika elektromobilita
@Zetti
to tu asi psat uplne nemusim, kdyz ho driv odepises tak to muzes ucetne prodat ..
a druha je koupe kdyz to odepises jednim tahem kupujes z provoznich penez..
to tu asi psat uplne nemusim, kdyz ho driv odepises tak to muzes ucetne prodat ..
a druha je koupe kdyz to odepises jednim tahem kupujes z provoznich penez..
@rohYpnol
moc bych tohle veřejně nepsal, neb soudruzi z VW osolí opět cenu Karoqu aby si česká kolonie nemyslela, místo aby rychle zlevňovali předražené EP (Elektric power, česky elektrický pekáč)...
moc bych tohle veřejně nepsal, neb soudruzi z VW osolí opět cenu Karoqu aby si česká kolonie nemyslela, místo aby rychle zlevňovali předražené EP (Elektric power, česky elektrický pekáč)...
@rohYpnol Tak tohle není úplně fér srovnání, když jedno je novinka a druhé už v podstatě akcí podpořený výprodej na sklonku života...
Navíc i svezení bude trochu jiné...
Navíc i svezení bude trochu jiné...
@rohYpnol Myslím, že srovnávání ceny Karoqu a Elroqu a jásání, jak se ceny obou zbližují, je ztráta času. Pro většinu populace ČR je totiž dle statistik drahé a nedostupné auto od 500 tis. výše. Takže si Karoq jako příliš drahý nekoupí a totéž platí pro Elroq i kdyby stály oba stejně nebo byl Elroq dokonce levnější
rohYpnol
4. ledna 2025 • 22:00
@DonVito
Ok, proč ne vlastně. Ano, máš pravdu. Elroq stojí stejně jako Karoq, je tu cenová parita.
👍👍👍
https😐/www.auto.cz/diskuse/95721/1#…
4. ledna 2025 • 22:00
@DonVito
Ok, proč ne vlastně. Ano, máš pravdu. Elroq stojí stejně jako Karoq, je tu cenová parita.
👍👍👍
https😐/www.auto.cz/diskuse/95721/1#…
Dost slusna nabidka, stoji to stejne jak skvarek a nesmrdi! Bych neveril ze tohodle je Skodovka po vecne klepajicich tdi schopna👍👍👍
@kesumb
Nevím proč tak trapně lžeš. Cenový rozdíl zásadní, viz 15:55
Nevím proč tak trapně lžeš. Cenový rozdíl zásadní, viz 15:55
@rohYpnol
ale ty fialovo drahoto, vyjde to nastejno. Dej tam automat a nezavisly topeni a je to skoro 800 s 1,5, s kamnama 830 a to je holatko. Mrzakovej trivalec vs elektro muzes porovnat jenom ty. Socka elrok 60 je 880. To
mas zpet na prvnim tankovani!
tvl fakt ne srovnat trivalec e ev🤦♂️
ale ty fialovo drahoto, vyjde to nastejno. Dej tam automat a nezavisly topeni a je to skoro 800 s 1,5, s kamnama 830 a to je holatko. Mrzakovej trivalec vs elektro muzes porovnat jenom ty. Socka elrok 60 je 880. To
mas zpet na prvnim tankovani!
tvl fakt ne srovnat trivalec e ev🤦♂️
@kesumb
Čekal jsem kdo zahýká první.
Základní motorizace postačí, většina zvoli 1.5 tsi. A i na lepší tdi tam právě stále je obrovský cenový polštář. A i 2.0 tdi dsg vychází lépe, a to rozhodně není nezbytnost pro vzájemné srovnání s Elroqem.
Čekal jsem kdo zahýká první.
Základní motorizace postačí, většina zvoli 1.5 tsi. A i na lepší tdi tam právě stále je obrovský cenový polštář. A i 2.0 tdi dsg vychází lépe, a to rozhodně není nezbytnost pro vzájemné srovnání s Elroqem.
@kesumb
Karoq stojí od 650 tisíc Kč nahoru, Elroq od 800 tisíc nahoru. Tečka. Vše ostatní jsou výmluvy.
Karoq stojí od 650 tisíc Kč nahoru, Elroq od 800 tisíc nahoru. Tečka. Vše ostatní jsou výmluvy.
@kesumb 1.5 TSI a tříválec? Tvl ty jedeš bomby den co den... Neprobíjí ti nějak podlahou? Cos přesedl do elektrifikovaných povozů z tebe padají divný věty...
@kesumb
I s 2.0 tdi jsi na 700, což na věci nic nemění. Pointa ta totiž je v tom, že ten cenový rozdíl mezi Elroq a Karoq je TAK značný, ty ekonome 🤣🤣🤣 A,právě proto jsem uvedl základní cenu 130 let, protože pooudxnekdo chce 1.5 tsi nebo bude chtít dsg, pořád má v ceně neskutečný polštář.
I s 2.0 tdi jsi na 700, což na věci nic nemění. Pointa ta totiž je v tom, že ten cenový rozdíl mezi Elroq a Karoq je TAK značný, ty ekonome 🤣🤣🤣 A,právě proto jsem uvedl základní cenu 130 let, protože pooudxnekdo chce 1.5 tsi nebo bude chtít dsg, pořád má v ceně neskutečný polštář.
@mokrous😒br />
ty ses posledni dobou nejakej pomalej, realce byla na panadolovo akcni od a to je s trivalcem
@kesumb
panadole priznej ze blbe kecas! Za 700 je totalne vydechlej tdi zaklad, porovnavas akcni karok v zakladnich motorizcich naprosto neporovnatelnejch s ev. Uskrceny tdi nebo trivalec je dobrej do sekacky ale ne auta!
cenova parita u karoku je tady!
panadole priznej ze blbe kecas! Za 700 je totalne vydechlej tdi zaklad, porovnavas akcni karok v zakladnich motorizcich naprosto neporovnatelnejch s ev. Uskrceny tdi nebo trivalec je dobrej do sekacky ale ne auta!
cenova parita u karoku je tady!
@kesumb
Cenová parita zde je zcela prokazatelně jen přáním hujerů.
Žádná cenová parita zde neni. Navíc ani ten Elroq za těch 850 neni nic hvězdného, aby Elroq byl hezky vybavený s alespoň trochu akceptovatelným dojezdem, tak jsi tom za 1M 🤣🤣🤣
Prostě pořád tam je 200+ tis. rozdilu, což je nic pro novináře nebo hujera v diskusi. Ale reálně je to 1/4 až 1/3 pořizovací ceny Karoqu. To jsou obrovské peníze.
Cenová parita zde je zcela prokazatelně jen přáním hujerů.
Žádná cenová parita zde neni. Navíc ani ten Elroq za těch 850 neni nic hvězdného, aby Elroq byl hezky vybavený s alespoň trochu akceptovatelným dojezdem, tak jsi tom za 1M 🤣🤣🤣
Prostě pořád tam je 200+ tis. rozdilu, což je nic pro novináře nebo hujera v diskusi. Ale reálně je to 1/4 až 1/3 pořizovací ceny Karoqu. To jsou obrovské peníze.
@kesumb
Aká cenová parita? Za 799 tisíc máš elektrický základný model na jazdenie okolo komína. Do tej sumy sa vojde Karoq 110 kW 1,5 TSI aj s automatom a ešte ostane 35 tisíc na výbavu alebo benzín. A nemusíš to dobíjať za každým rohom.
Aká cenová parita? Za 799 tisíc máš elektrický základný model na jazdenie okolo komína. Do tej sumy sa vojde Karoq 110 kW 1,5 TSI aj s automatom a ešte ostane 35 tisíc na výbavu alebo benzín. A nemusíš to dobíjať za každým rohom.
@travel😒br />
kdyz si priplatis 35 tis kc nemusis kazdej tejden na pumpu poslat petikilo pumparovi, tretinu statu a zbytek do ruska ci nekam do naky jiny ***e. Nemusis skubat dsg a cekat az se to cely nejak pohne. Nicmene dobry, ze na rozdil od panadola aspon si schopnej uznat, ze to stoji stejne
kdyz si priplatis 35 tis kc nemusis kazdej tejden na pumpu poslat petikilo pumparovi, tretinu statu a zbytek do ruska ci nekam do naky jiny ***e. Nemusis skubat dsg a cekat az se to cely nejak pohne. Nicmene dobry, ze na rozdil od panadola aspon si schopnej uznat, ze to stoji stejne
@kesumb
Tak proč v zimě EV ujedou sotva polovinu udávaného dojezdu? K ***čkám ale stačí malý maloobjem nebo něco jako R5 e-tech, když už EV.
Tak proč v zimě EV ujedou sotva polovinu udávaného dojezdu? K ***čkám ale stačí malý maloobjem nebo něco jako R5 e-tech, když už EV.
@PJ164 Stare dobre bajky o sotva polovicnom dojazde BEV v zime 😁 , az sem pocujem ako s na tebe v Norsku smeju , vyssie si k tomu pridal bajky o velkej hmotnosti Modelu y, pricom konkurencne BMW X5 ma vyssiu hmotnost 😁, zaklincoval si to bajkami o vysokej degradacii baterii 😁 Ty si ten ukazkovy nevzdelany EVhater 😊
Vytvorit nove lacne BEV zo zle a neefektivne postaveneho vacsieho BEV, len skratenim previsov je velmi nepodareny pristup.. Skoda, PSA a Stellantis maju stastie, ze MG a Tesla nevyrabaju podobne, ale vyrazne lacnejsie mini SUV/Crossover, lebo by to nepredali ani zamestnancom.
@.StenLi. Co je zlého a neefektivního na Enyaqu, kromě toho, že je to SUV?
@twistedTSD SUV nie je neefektivne, naopak je super ziadane, aj najpredavanejsie auta su SUV.. ale neefektivna je platforma, elektricky a singalizacny system (zbernica), SW a hlavne vyroba, preto sa VAG/Skode moze len snivat o takych marziach/ziskoch ako ma Tesla resp. o takych cenach ako ma MG.
@.StenLi. Tak pro zákazníka je plus, že dostane RWD (není to úplně městské auto, prostě Enyaq hatchback). MG bych sem vůbec netahal, to je úplně mimo (auto z tržnice). Pokud jde o Teslu, tak ta je důležitá hlavně pro církev Svědků Elonových a jinak zatím taky není moc kompatibilní se skutečným světem. To se může dramaticky změnit s příchodem FSD (Muskem přislíbeném na rok 2017), kdy Tesla konečně začne dávat smysl.
@Barry Lyndon Och, tieto bajky si nechaj... ano 2 roky po sebe najpredavanejsie auto planety nie je kompatibilne so skutocnym svetom a nedava zmysel 😁 Dufal som, ze tieto trapne reci ostanu v starom roku.. FSD drvivu vacsinu majitelov Tesiel vobec nezaujima a nekupili si ho. Skus ostat pri faktoch, pocity ma kazdy, ale nie vsetky treba zdielat s okolim 😉
@.StenLi. Tak Musk je génius v ledasčem, ale úplně nejvíc v marketingu... Dokáže lidem vnuknout, že takto je to správně a takto mají chtít. Kdyby se Cybertruckem přišel kdokoliv jiný, nesklidil by nic jiného než posměch. Ne tak Musk, ten je schopný obhájit i ten komický Cybertruck. A běžné Tesly jsou jistě fajn, jako FSD vozidla. Nicméně jelikož se to FSD nějak zaseklo, tak tam holt ten volat a pedály (a prakticky nic víc) dali...
Ještě si pamatuju to hýkání Svědků Elonových při prvním představení designu interiéru Tesly 3 nad tím, jak bezkonkurenčně vymazlený to bude mít HUD. Výsledek byl k popukání (teda ne pro Svědky Elonovi, hned druhý den věděli, že HUD je nepotřebná pitomost).
Ještě si pamatuju to hýkání Svědků Elonových při prvním představení designu interiéru Tesly 3 nad tím, jak bezkonkurenčně vymazlený to bude mít HUD. Výsledek byl k popukání (teda ne pro Svědky Elonovi, hned druhý den věděli, že HUD je nepotřebná pitomost).
@.StenLi. CMS system tejto diskusie je totalny bordel, neviem ako vam, ale mne sa neda odpovedat na nikoho, iba na seba sameho 😁 Neviem ci to je bug ci ficura.
Tak to robim. Odpoviem aspon ptr078: si na stranke o autach, taketo zakladne vedomosti by si uz mal mat. Je to samozrejme Tesla Model Y.
Tak to robim. Odpoviem aspon ptr078: si na stranke o autach, taketo zakladne vedomosti by si uz mal mat. Je to samozrejme Tesla Model Y.
Česká republika směřuje k udržitelnější budoucnosti a sebevědomě se zařazuje mezi země podporující elektromobilní revoluci – na našich silnicích jezdí již přes 36 tisíc elektromobilů 👍
A na prvním místě je Tesla 👍
https😐/www.teslafan.cz/…-elektromobility?…
A na prvním místě je Tesla 👍
https😐/www.teslafan.cz/…-elektromobility?…
Silver Spirit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
@Horký Hrom 🤣🤣🤣🤣🤣 Ty se tady projevuješ fakt jak nějaký komunistický propagandista, který prošel přeškolením z marxismu-leninismu na elektrofašismus! 👎
A za tak základní údaj, jako je normovaný dojezd, se u Škodovky stydí? Nebo proč není nikde uvedený??
Cenova parita je tu.
Zhruba.
Alespon podle garaz.cz
https😐/www.garaz.cz/…-karoqu-21013914
Když Škodovka slavnostně shodila plachtu z očekávaného elektromobilu Elroq, nejednou zmínila, že je to první elektrické auto cenově srovnatelné se spalovacím sourozencem. A má pravdu
👍👍👍
Muzeme o tom diskutovat, ale je rok 2025 a parita je tu.
S tim, ze ceny EV budou dal klesat. Kdyby se nahodou nekomu zdal Elroq porad jeste o chlup drazsi nez Karoq....
Zhruba.
Alespon podle garaz.cz
https😐/www.garaz.cz/…-karoqu-21013914
Když Škodovka slavnostně shodila plachtu z očekávaného elektromobilu Elroq, nejednou zmínila, že je to první elektrické auto cenově srovnatelné se spalovacím sourozencem. A má pravdu
👍👍👍
Muzeme o tom diskutovat, ale je rok 2025 a parita je tu.
S tim, ze ceny EV budou dal klesat. Kdyby se nahodou nekomu zdal Elroq porad jeste o chlup drazsi nez Karoq....
@DonVito
Čo to pletieš, nič sa nedeje. Netreba skočiť na každý reklamný trik.
Stále je to auto za 35 litrov.
Stále je to auto s dosť krátkym dojazdom.
Stále to nie je auto pre rodinné použitie.
Stále to nie je auto pre každého.
Stále je lepší spaľovák.
Pre väčšinu verejnosti je to rovnako vzdialený cieľ ako doteraz. 45 tisíc alebo 35 tisíc, oboje pre bežne zarábajúceho človeka prakticky nedosiahnuteľné.
Čo to pletieš, nič sa nedeje. Netreba skočiť na každý reklamný trik.
Stále je to auto za 35 litrov.
Stále je to auto s dosť krátkym dojazdom.
Stále to nie je auto pre rodinné použitie.
Stále to nie je auto pre každého.
Stále je lepší spaľovák.
Pre väčšinu verejnosti je to rovnako vzdialený cieľ ako doteraz. 45 tisíc alebo 35 tisíc, oboje pre bežne zarábajúceho človeka prakticky nedosiahnuteľné.
@traveldrive
Napisu s cim souhlasim😒br /> "Stále to nie je auto pre každého."
Mame dalsich deset let na to, aby EV byly pro kazdeho.
Do ty doby mas moznost vyberu.
Kup si klidne radsi Karoq, jestlize ten je spalovaci rodinny a pro kazdeho. 👍
PS Vyssi verze Karoqu jsou taky pro vetsinu lidi prakticky nedosazitelne a nikdo se nad tim nepozastavuje...
😉
Napisu s cim souhlasim😒br /> "Stále to nie je auto pre každého."
Mame dalsich deset let na to, aby EV byly pro kazdeho.
Do ty doby mas moznost vyberu.
Kup si klidne radsi Karoq, jestlize ten je spalovaci rodinny a pro kazdeho. 👍
PS Vyssi verze Karoqu jsou taky pro vetsinu lidi prakticky nedosazitelne a nikdo se nad tim nepozastavuje...
😉
@DonVito
1. Spaľovací Karoq je stále dostupnejší ako ten elektrický.
2. Aj keby som uznal zatiaľ neexistujúcu cenovú paritu u Elroqu (zbožné želanie, možno sa blíži, ale zatiaľ k nej teda rozhodne nedošlo), nemá to žiadny reálne pozitívny dopad.
Aby som to vysvetlil - ak budú v ponukách automobiliek dostupné rovnaké alebo porovnateľné autá so spaľovacím aj elektrickým pohonom, za zhodnú alebo porovnateľnú cenu, rozumej v celom portfóliu, potom sa môžeme baviť o cenovej parite, ktorá má význam. Jediný model, čo sa cenovo trochu približuje, nemá žiadny zmysel ani pozitívny dopad. Ak si budem chcieť kúpiť Fabiu s litrovým motorom a 70 kW výkonom, a v ponuke bude aj elektrická Fabia s podobným výkonom a baterkou povedzme 40-50 kWh, a obidve budú za 18 tisíc €, potom môžeme hovoriť o nejakej cenovej parite a možnosti voľby. Detto Karoq a Elroq a detto všetky ostatné modely značky.
Keď sa pozriem k inej značke - rozdiel medzi benzínovým a elektrickým základom C3 je bez mála 8500 €. U C4 je to rovných 10 tisíc €. Rozdiel medzi Golfom a ID.3 je 11400 €.
Karoq/Elroq 5220€ (do parity chýba dosť).
Na záver otázka - koľko normálnych, na denné mestské aj medzimestské jazdenie použiteľných áut s elektrickým pohonom, za cenu pod 20 tisíc € poznáš? Benzínových sa chválabohu ešte niekoľko nájde. Koľko majú elektrických proťajškov? Sorry, kámo, BEV ešte zďaleka nie sú na potrebnej úrovni, ešte nie.
1. Spaľovací Karoq je stále dostupnejší ako ten elektrický.
2. Aj keby som uznal zatiaľ neexistujúcu cenovú paritu u Elroqu (zbožné želanie, možno sa blíži, ale zatiaľ k nej teda rozhodne nedošlo), nemá to žiadny reálne pozitívny dopad.
Aby som to vysvetlil - ak budú v ponukách automobiliek dostupné rovnaké alebo porovnateľné autá so spaľovacím aj elektrickým pohonom, za zhodnú alebo porovnateľnú cenu, rozumej v celom portfóliu, potom sa môžeme baviť o cenovej parite, ktorá má význam. Jediný model, čo sa cenovo trochu približuje, nemá žiadny zmysel ani pozitívny dopad. Ak si budem chcieť kúpiť Fabiu s litrovým motorom a 70 kW výkonom, a v ponuke bude aj elektrická Fabia s podobným výkonom a baterkou povedzme 40-50 kWh, a obidve budú za 18 tisíc €, potom môžeme hovoriť o nejakej cenovej parite a možnosti voľby. Detto Karoq a Elroq a detto všetky ostatné modely značky.
Keď sa pozriem k inej značke - rozdiel medzi benzínovým a elektrickým základom C3 je bez mála 8500 €. U C4 je to rovných 10 tisíc €. Rozdiel medzi Golfom a ID.3 je 11400 €.
Karoq/Elroq 5220€ (do parity chýba dosť).
Na záver otázka - koľko normálnych, na denné mestské aj medzimestské jazdenie použiteľných áut s elektrickým pohonom, za cenu pod 20 tisíc € poznáš? Benzínových sa chválabohu ešte niekoľko nájde. Koľko majú elektrických proťajškov? Sorry, kámo, BEV ešte zďaleka nie sú na potrebnej úrovni, ešte nie.
Zlatá střední cesta... no nevím. Relativně malý nárůst výkonu, nějakých 8kWh kapacity baterie... za +80t?
Mimochodem - v novém ceníku Octavie už není ani 130 let, ani 1.5TSI 85kW.
Mimochodem - v novém ceníku Octavie už není ani 130 let, ani 1.5TSI 85kW.
@Emel
Octavie už nejsou potřeba, Elroq díky cenové paritě nahradí nejen Karoq, ale i Octavii, Scalu a další. Příplatek 80 tisíc je v pořádku, to je investice do UDRŽITELNÉ budoucnosti. Zaprdění Češi si kdysi pripláceli 80 tisíc za chrohtající smradlavé dízly, tak proč by si nemohli to samé připlatit za lepší baterii?
Octavie už nejsou potřeba, Elroq díky cenové paritě nahradí nejen Karoq, ale i Octavii, Scalu a další. Příplatek 80 tisíc je v pořádku, to je investice do UDRŽITELNÉ budoucnosti. Zaprdění Češi si kdysi pripláceli 80 tisíc za chrohtající smradlavé dízly, tak proč by si nemohli to samé připlatit za lepší baterii?
@Horký Hrom
Tak ještě jinak. Cenově je ta 60 přesně uprostřed. Kdyby to mělo platit i o parametrech, musela by tam být 68,5kWh baterka a 167,5kW výkonu... je tam ale jen 63 a 150. Takže té střední cestě k vybalancování chybí 5,5kWh baterky a 17,5kW výkonu.
Tak ještě jinak. Cenově je ta 60 přesně uprostřed. Kdyby to mělo platit i o parametrech, musela by tam být 68,5kWh baterka a 167,5kW výkonu... je tam ale jen 63 a 150. Takže té střední cestě k vybalancování chybí 5,5kWh baterky a 17,5kW výkonu.
@Emel
Máš pravdu. Naprosto souhlasím.
Ale Škoda to takto měla vždy. Zkrátka jakože vždy zvýhodnili holátko, aby mohli mít atraktivní ceny.u již od... Stejně tak Elroq. Můžou takto hrát hry s jskože cenovou paritou a jednodušší jedinci jim to žerou. Realita je jinde. Kdo chce aspoň trochu použitelný Elroq, musí příplácet.
Máš pravdu. Naprosto souhlasím.
Ale Škoda to takto měla vždy. Zkrátka jakože vždy zvýhodnili holátko, aby mohli mít atraktivní ceny.u již od... Stejně tak Elroq. Můžou takto hrát hry s jskože cenovou paritou a jednodušší jedinci jim to žerou. Realita je jinde. Kdo chce aspoň trochu použitelný Elroq, musí příplácet.
@Emel
Nejde mít u všeho přímou úměru mezi cenou a tím, co dostaneš navíc. Není to u potravin, není to u kosmetiky, nelze to očekávat u elektomobilů. Pokud chceš, aby střední baterie vycházela výhodněji, počkej na to, až do elektromobility půjde i Pepsi. U ní střední 1,5L lahev stojí méně než 1L.
Nejde mít u všeho přímou úměru mezi cenou a tím, co dostaneš navíc. Není to u potravin, není to u kosmetiky, nelze to očekávat u elektomobilů. Pokud chceš, aby střední baterie vycházela výhodněji, počkej na to, až do elektromobility půjde i Pepsi. U ní střední 1,5L lahev stojí méně než 1L.
@Horký Hrom
Mně osobně je to celkem jedno, Elroqa nekupuju... jen hodnotím novou nabídku, nesouhlasím s nadpisem "zlatá střední cesta"... a zamýšlím se nad tím, že to tak je proto, že Škodovka šla hodně na dřeň s tím základem. Můj názor je, že těch 80t je dost a větší smysl dává ten základ. Souhlasíš nebo ne?
Mně osobně je to celkem jedno, Elroqa nekupuju... jen hodnotím novou nabídku, nesouhlasím s nadpisem "zlatá střední cesta"... a zamýšlím se nad tím, že to tak je proto, že Škodovka šla hodně na dřeň s tím základem. Můj názor je, že těch 80t je dost a větší smysl dává ten základ. Souhlasíš nebo ne?
@rohYpnol
Já to nemyslím jako kritiku... ta verze "již od" není špatná, za ty prachy je to důstojné auto a lepší EV nekoupíš.
Těch +8kWh baterky nic neřeší... s 55kWh to plnohodnotné rodinné auto není a s 63kWh taky ne, kdyby byl příplatek 30tKč tak fajn, ale těch 80t bych radši dal za vyšší výbavu + tepelné čerpadlo.
Já to nemyslím jako kritiku... ta verze "již od" není špatná, za ty prachy je to důstojné auto a lepší EV nekoupíš.
Těch +8kWh baterky nic neřeší... s 55kWh to plnohodnotné rodinné auto není a s 63kWh taky ne, kdyby byl příplatek 30tKč tak fajn, ale těch 80t bych radši dal za vyšší výbavu + tepelné čerpadlo.
vypada to jako normalni auto
podle me nebudou stihat vyrabet
a cena pujde nahoru nez dorazi konkurence, ktera bude vypadat aspon trochu normalne
problem mnohych EV je ten, ze se chtej odlisovat a tak vypadaj divne jak zvenci tak uvnitr
elroq vypada normalne
az na to jmeno
snad s timhle pojmenovanim s e na zacatku a q na konci skoncej
to by z oktavky byl
ectaviq
podle me nebudou stihat vyrabet
a cena pujde nahoru nez dorazi konkurence, ktera bude vypadat aspon trochu normalne
problem mnohych EV je ten, ze se chtej odlisovat a tak vypadaj divne jak zvenci tak uvnitr
elroq vypada normalne
az na to jmeno
snad s timhle pojmenovanim s e na zacatku a q na konci skoncej
to by z oktavky byl
ectaviq
@topten
jde to rychle, "velkej" buzz stoji 1,2, tohle je za cenu Karoqu a nemusis snaset chrochtani podtocenyho tdi nebo skubani dsg.
Muj etron ma stejnej dojezd jako elroq 60 a za 12tkm me to jeste nikdy neomezilo.
Elrokem 85 az bude 4x4 bych se vylozene chtel svezt, podobne jako s G580..
Ted je dobra doba, ojety ev za super ceny a novy uz pomalu taky, jenom to musis mit kde nabijet.
Ti chytrejsi to resi a chytaji prilezitosti menici se energetiky. Pitomci cekaj na rozpad EU, levnej plyn a statni energetiku...
jde to rychle, "velkej" buzz stoji 1,2, tohle je za cenu Karoqu a nemusis snaset chrochtani podtocenyho tdi nebo skubani dsg.
Muj etron ma stejnej dojezd jako elroq 60 a za 12tkm me to jeste nikdy neomezilo.
Elrokem 85 az bude 4x4 bych se vylozene chtel svezt, podobne jako s G580..
Ted je dobra doba, ojety ev za super ceny a novy uz pomalu taky, jenom to musis mit kde nabijet.
Ti chytrejsi to resi a chytaji prilezitosti menici se energetiky. Pitomci cekaj na rozpad EU, levnej plyn a statni energetiku...
@kesumb
Jak se da chytit prilezitost menici se energetiky?
Jak se da chytit prilezitost menici se energetiky?
@Rezna
podotykam, ze s tim nemam ekonomicky vubec nic spolecnyho, ale treba IP Polna. Puvodne izolace, pak Development a dneska komplexni reseni od zatepleni az po fve s ulozistem a sdilenim pro bytove domy. Coz podle panadola nejde nefunguje nikdy nijak, nicmene ip polna to umi a vydelava na tom. A to je presne ono
podotykam, ze s tim nemam ekonomicky vubec nic spolecnyho, ale treba IP Polna. Puvodne izolace, pak Development a dneska komplexni reseni od zatepleni az po fve s ulozistem a sdilenim pro bytove domy. Coz podle panadola nejde nefunguje nikdy nijak, nicmene ip polna to umi a vydelava na tom. A to je presne ono
@kesumb
taky cekam na 4x4
dnes bych bez 4kolky ani nevyjel od baraku
a to je na ceste jen asi 10cm prasnyho snehu
ale pod 10 litru benzinu mam problem se dostat i v lete
takze jedna elektrika v baraku pro jezdeni v okruhu 150km ideal
a nemusim trapit vecne studenej motor startovanim
resp manzelka, ktera minimalne 5x denne startuje studenej motor a typickej denni najezd ma do 15km
taky cekam na 4x4
dnes bych bez 4kolky ani nevyjel od baraku
a to je na ceste jen asi 10cm prasnyho snehu
ale pod 10 litru benzinu mam problem se dostat i v lete
takze jedna elektrika v baraku pro jezdeni v okruhu 150km ideal
a nemusim trapit vecne studenej motor startovanim
resp manzelka, ktera minimalne 5x denne startuje studenej motor a typickej denni najezd ma do 15km
@kesumb
Typický tvoje bláboly.
Takže začněme škrtat pro koho nemá BEV smysl😒br /> 50% lidi žijících bytech
15% lidí žijících v rodinných domech bez možnosti parkovat u domu
15% lidi žijících v rodinných domech s nevhodnou orientací, malým pozemkem, zastínění atp.
A z těch zbylých si odečtěme ty, co jezdí firemním vozem a nebudou jej doma nabíjet za své, ty co jim nestačí jezdit max 150 km denně, ty co potřebuji dodávku, pickup, mpv, offroad...
Ano, pro trn zbytek je BEV k úvaze. A kdo je ten zbytek? Kesumb a pár desítek tisíc domácnosti za celou ČR.
Pro všechny ostatní je BEV jen ideologickým nesmyslem. Koneckonců ani EU nejde o to ICE nahradit BEV.
EU jse jen o to nařizovat, omezovat, dotovat, ovládat. I kdyby všichni mávnutím zelenorudého kouzelného biče přešli na BEV, tak EU prohlásí BEV za nedostatečně zelené a začne zakazovat BEV, protože za jediný zelený způsob dopravy stanoví koloběžku a vlak... A jen hlupák tohle nevidí, že EU nejde o žádnou ekologii, o žádné emise, o žádnou přírodu.
Jen zakazovat, omezovat, nařizovat, diktovat. Tohle je politika EU.
Typický tvoje bláboly.
Takže začněme škrtat pro koho nemá BEV smysl😒br /> 50% lidi žijících bytech
15% lidí žijících v rodinných domech bez možnosti parkovat u domu
15% lidi žijících v rodinných domech s nevhodnou orientací, malým pozemkem, zastínění atp.
A z těch zbylých si odečtěme ty, co jezdí firemním vozem a nebudou jej doma nabíjet za své, ty co jim nestačí jezdit max 150 km denně, ty co potřebuji dodávku, pickup, mpv, offroad...
Ano, pro trn zbytek je BEV k úvaze. A kdo je ten zbytek? Kesumb a pár desítek tisíc domácnosti za celou ČR.
Pro všechny ostatní je BEV jen ideologickým nesmyslem. Koneckonců ani EU nejde o to ICE nahradit BEV.
EU jse jen o to nařizovat, omezovat, dotovat, ovládat. I kdyby všichni mávnutím zelenorudého kouzelného biče přešli na BEV, tak EU prohlásí BEV za nedostatečně zelené a začne zakazovat BEV, protože za jediný zelený způsob dopravy stanoví koloběžku a vlak... A jen hlupák tohle nevidí, že EU nejde o žádnou ekologii, o žádné emise, o žádnou přírodu.
Jen zakazovat, omezovat, nařizovat, diktovat. Tohle je politika EU.
@rohYpnol
tolik nenavisti
.
skoc na bezky a bez se protahnout
prijdes na lepsi myslenky
podminky jsou idealni na vyplachnuti dutiny lebecni
tolik nenavisti
.
skoc na bezky a bez se protahnout
prijdes na lepsi myslenky
podminky jsou idealni na vyplachnuti dutiny lebecni
@rohYpnol
to je ale tvuj dojem cloveka co to znamz webu. Realita je jinde, doma nabijet sluzebni auto pochopitelne kde a firma pak proplati elektromer, naprosto bezna vec...
Offroad jako clovek co bydli v naprosty ***i tvrdim ze nepotrebuje nikdo a SUV je hromada. Pickup bude isuzu treba. A tak dale. To je furt stejny, tvoje domenky vs reslita se rozchazej a rozchazej
to je ale tvuj dojem cloveka co to znamz webu. Realita je jinde, doma nabijet sluzebni auto pochopitelne kde a firma pak proplati elektromer, naprosto bezna vec...
Offroad jako clovek co bydli v naprosty ***i tvrdim ze nepotrebuje nikdo a SUV je hromada. Pickup bude isuzu treba. A tak dale. To je furt stejny, tvoje domenky vs reslita se rozchazej a rozchazej
@topten
To není nenávist ty tupane. To jsou fakta.
Elektromobily nejsou bezemisní, uvědomila si EU
https😐/www.auto.cz/…-rok-2035-151860
To není nenávist ty tupane. To jsou fakta.
Elektromobily nejsou bezemisní, uvědomila si EU
https😐/www.auto.cz/…-rok-2035-151860
@kesumb
Na to co jsi napsal nejde reagovat jinak, než - vytahni si tvou hlavu z vlastní pr*ele a podívej se kolem sebe!!!
Jsi úplně mimo realitu.
Na to co jsi napsal nejde reagovat jinak, než - vytahni si tvou hlavu z vlastní pr*ele a podívej se kolem sebe!!!
Jsi úplně mimo realitu.
@rohYpnol
Co se porad stras o neco cemu nerozumis a nechapes! Napis narovinu ze to nemas kde nabijet a nezabejvej se s tim. Porad ti vyrabej ofci tdi tak si ji kup a nezvracej tady!
Co se porad stras o neco cemu nerozumis a nechapes! Napis narovinu ze to nemas kde nabijet a nezabejvej se s tim. Porad ti vyrabej ofci tdi tak si ji kup a nezvracej tady!
@kesumb
Ty jsi sobec a egoista až za hrob!!!
Fakt nechápeš, že je nějaká realita a je úplně jedno že ty máš nějaké možnosti a požadavky, stejně tak já, ale o tom to vůbec není??? Je to o tom, co má společnost obecně!!!
A u mě jsi ale jakože 100% vedle. Já patřím k těm co mají kde nabíjet. Mám doma FVE vč. nabíjecí stanice. Mám reálné zkušenosti s BEV.
A právě PROTO si mohu dovolit psát to co píšu. Protože a rozdil od tebe vidím svět kolem sebe!!! A moc dobře vím, že co je reálné pro mě, není pro dalších 9 z 10ti reálné.
Ty jsi sobec a egoista až za hrob!!!
Fakt nechápeš, že je nějaká realita a je úplně jedno že ty máš nějaké možnosti a požadavky, stejně tak já, ale o tom to vůbec není??? Je to o tom, co má společnost obecně!!!
A u mě jsi ale jakože 100% vedle. Já patřím k těm co mají kde nabíjet. Mám doma FVE vč. nabíjecí stanice. Mám reálné zkušenosti s BEV.
A právě PROTO si mohu dovolit psát to co píšu. Protože a rozdil od tebe vidím svět kolem sebe!!! A moc dobře vím, že co je reálné pro mě, není pro dalších 9 z 10ti reálné.
@topten
Píšeš naprostý bláboly.
Z hlediska EV je MEB dinosaurus. Pro zákazníka typu manažer Monety to však nehraje roli. A nikdo jiný stejně tyhle krámy kupovat nebude.
O BEV není zájem, nikdo je nechce. Elroq sebere prodeje "na dotaci" Enyaqu.
Zájemce o Karoq k Elroqu nepřejde, protože cenový skok je obrovský, a kompromisy uživatelské taktéž.
Elroq je dobrým tahem z pohledu Škody pro krátkodobý výhled, jak zkusit vytěžit z Enyaqu a MEB více než zvládl Enyaq a jak zkusit čelit likvidační zelenorudé ideologii EU.
Z dlouhodobého hlediska je Elroq bez perspektivy a smysl vůbec nedává. Prodávat techniku Enyaqu za míň bez zisku je smysluplné jen pro tu zelenorudou likvidační ideologii EU.
Píšeš naprostý bláboly.
Z hlediska EV je MEB dinosaurus. Pro zákazníka typu manažer Monety to však nehraje roli. A nikdo jiný stejně tyhle krámy kupovat nebude.
O BEV není zájem, nikdo je nechce. Elroq sebere prodeje "na dotaci" Enyaqu.
Zájemce o Karoq k Elroqu nepřejde, protože cenový skok je obrovský, a kompromisy uživatelské taktéž.
Elroq je dobrým tahem z pohledu Škody pro krátkodobý výhled, jak zkusit vytěžit z Enyaqu a MEB více než zvládl Enyaq a jak zkusit čelit likvidační zelenorudé ideologii EU.
Z dlouhodobého hlediska je Elroq bez perspektivy a smysl vůbec nedává. Prodávat techniku Enyaqu za míň bez zisku je smysluplné jen pro tu zelenorudou likvidační ideologii EU.
Ak už elektro v cene 30-40 tis. €, prečo nie radšej toto?https😐/www.ssangyong.sk/torres-evx?…
@traveldrive @traveldrive V testoch tomu vyčítajú naladenie podvozka, slabú dynamiku, mizerný pomalý infotainment, predný pohon a problémy s trakciou, v zásade staršia čínska technológia a prečo chcieť auto okrajovej značky.
No a je to, Škodovka přináší jen očekávané, alespoň rozumná použitelnost EV = cena nad milion… tj stále mimo terč…
Cena 880k a nejsou tam ani zadní parkovací senzory? Ty pak za příplatek 80k s textilním koberečky a Laurou. No, to je teda, terno.
Svůj milion na tohle, co je stejně vybavené jako moje oktávka 3, je to o třetinu těžší a méně prostorné, sportovní a pohodlné rozhodně nedám. Doufám, že Vy také ne. Za zvážení stojí s výhradami snad jen nová R5
e-tech a podobně odlehčené a nepředražené ekvivalenty.
e-tech a podobně odlehčené a nepředražené ekvivalenty.
https😐/www.cistadoprava.cz/…ekordnim-tempem/
a to je dobře nebo špatně?
vylepšovat nabídku dražší verzí téhož ......... nevím
Ako si k tej sume 1800 € + prišiel?
Viz googlem nalezená odpověď na zadání "ztráta hodnoty elektromobilu"😒br />
Ojeté elektromobily ztrácejí hodně na hodnotě
Průměrná cena klesla z přibližně 32 249 eur v srpnu 2023 na 24 292 eur v srpnu 2024. Pro srovnání, ceny benzinových vozidel klesly pouze o 4,4 procenta a u hybridních vozidel o 6 procent.. Obzvláště silně jsou zasaženy Tesla.
Co třeba varianta spalovacího auta za 500tis a 400tis s 8% výnosem představuje benzín na cca 15 tis km, tedy to také "jezdí zadarmo".
Obecně likvidace dostupných aut v ceně do, nebo řekněme okolo 500tis není dobrá zpráva. Ony ty ceny elektro cca 1 mil+ se samozřejmě promítnou i do cen všeho navazujícího (až někdo bude tvrdit, že si to koupí firmy a pak to ojeté půjde levně mezi lidi)
Porovnávaš to blbo, spotreba 16 kWh BEV nie je porovnateľná so spotrebou 7 l spaľováku. to si vzal v úvahu dosť rozdielne autá. Reálna priemerná spotreba Škody Enyaq je, ako čítam na fórach a v rôznych testoch je 20-23 kWh, to skôr zodpovedá 7-7,5-litrovej priemerke podobne veľkého crossoveru. Výmenu oleja a filtrov výrobcovia predpisujú až na 30 tisíc km a veľa ľudí to aj tak robí. Takže tá úspora 1800 € za rok nie je taká jednoznačná. Možno k nejakej úspore dochádza, ale aj tá je diskutabilná, lebo s ťažším elektromobilom skôr zoderieš gumy aj brzdy, a to tiež čosi stojí.
Nikto kto ma rad svoje auto nemeni olej po 30 000km 😁 tieto long life PR bullshity su vtip, otec robi 40 rokov v obore vyroby motorovych olejov a maziv. Nikdy v zivote som neprekrocil 15k pri vymene oleja, avsak do financej uspory som to vobec neratal.
Co sa vahy tyka, BMW M3 ma rovnaku vahu ako Tesla M3P, Model Y vazi rovnako ako X5 atd.. cim je auto mensie samozrejme vahovy rozdiel v nepreospech BEV narasta, ale za roky zivotnosti je financny rozdiel vyrazne nizzsi ako naklady na vymenu oleja 😉 a ak si myslis, ze BEV ma drahsi servis brzd, tak som si 100% isty ze si nikdy nevlastnil ziadne EV 😊 pretoze tie rekuperuju elektromotorom a trecie brzdy sa skoro vobec nepouzivaju, skor zhrdzaveju ako sa zoderu, takze spalovakom sa moze len snivat o nizkych nakladoch BEV na brzdy. Uspory nie su diskutabilne, su jednoducho vypocitatelne, staci sa spytat realneho majitela BEV, ktory dekady dovtedy jazdil so spalovakmi a vie to porovnat. 1800e je len cisto palivo, pri prechode z Tucson HEV 230k 8,5l benzinu/100km na Model Y 514k to bolo so servisom asi 2200e rocne, olej meneny raz za rok, co inac odporuca kazdy vyrobca.
Při dvou a kus tunové pohotovostní hmotnosti připočtěme náklady na opravy a výměny podvozku, na opravy elektrických rozvodů a elektroniky, rychle klesající hodnotu pro zdegradované akumulátory a motory s permanentními magnety a za opravy havárií po výletech do pangejtu při kluzké vozovce. To jsou TCO.
Ano, víme že lžeš.
Hůř už je na tom z Evropské unie jen Estonsko a Řecko. Řeč je o stárnoucím vozivém parku obyvatel České republiky. Zatímco v roce 2019 se drželo průměrné stáří auta pod hranicí patnácti let, dnes je to podle posledních dat Svazu dovozců automobilů o půl druhého roku více – konkrétně 16,41 roku. Průměrný věk osobních vozů v unii přitom činí 12,3 roku.
Keby to bolo jedno, nerobí sa o tom vôbec štatistika.
Zajímavá by byla statistika vážená tím, kolik km které auto najede. Pak by se nejspíš ukázalo, že ty starší auta najezdí málo a ty novější hodně a 1km najede v průměru auto staré třeba 10 let. Ale u nás není žádná silná motivace auta vyřazovat, takže si spousta lidí ty polopojízdné plečky nechává, kdyby se to náhodou hodilo.
Neviem, či je to celkom tak. Niekto kupuje jazdenky zo zásady, aby ušetril, a po zodratí ich vozí rovno do šrotu. Niekto si drží staré auto preto, že na nové nemá, niekto preto, že nechce vrážať peniaze do nového kým staré funguje. Vídam tiež dosť veľa taxíkov starých jak Matuzalem, lebo zákon povoľuje používať autá do veku 20 rokov. A tie najazdia viac ako dosť teda...
Rozhodne čím starší vozový park, tým je menej ekologický, a tak paradoxne tvrdá emisná politika paradoxne ekológii v tomto smere škodí. Preto si myslím, že vek vozového parku úplne bezvýznamný nie je.
No ale to už zabiehaš do teoretickej roviny, štatistiku urobíš len podľa papiera, nie podľa odhadov. Ak ty povieš, že dvadsaťročné autá najazdia ročne v priemere 5000 km, a ja budem tvrdiť že 10 000 km, obaja môžeme mať pravdu, a rozdiel je tak diametrálny, že z toho žiadny relevantný záver nevyvodíš.
Ak sa budeme baviť o taxíkoch, tiež sa asi nezhodneme. Počet starých áut v taxislužbe je pravdaže vo väčších mestách malý, ale zase malých miest, kde jazdí väčší počet šrotov, je nepomerne viac.
1) Tvrdá čísla - česká statistika ti řekne jen ten počet registrovaných aut, nájezdy už ne.
2) Východiska - shodneme se na tom, že z pohledu ekologie provozu je důležité, která auta jezdí a kolik, než která jsou registrovaná?
3) Úvahy - asi se shodneme, že novější auta obecně jezdí víc. O kolik víc, k tomu už data nemám a můžeme o tom diskutovat a argumentovat. Můžeme se třeba podívat jak je to v Německu, kde je to součást statistik TUV... ale Německo je jiné.
Všimni si, že já netvrdím 5tkm ani 10tkm... jen říkám, že jsem 100% přesvědčený o tom, že kdybys ten věk počítal váhou ujetých kilometrů, tak ten výsledek bude lepší než těch 16. Jestli to bude 12 nebo 10 - to nevím a kdybych si měl tipnout, asi bych musel dost přemýšlet, pročíst si ty TUV atd.
Ono když si vezmeš, že tu polopojízdnou plečku dokážeš levně udržovat v provozu, zatímco nová polopojízdná plečka plná nesmyslné elektroniky a komplikovaných eko nesmyslů se ti sype už od novoty, tak máš odpověď proč si lidi drží stará auta. Plus samozřejmě ekonomická situace obyvatel, kteří řeší spíš kde vzít na drahé energie a ostatní náklady spojené s domácností a auto je až stopadesátá priorita v řadě. To ale nejde změnit žádným nařízením. To se prostě musí změnit postupně a nenásilně samo.
Holt je to jedným z ukazovateľov ekonomickej situácie krajín. Že Európa chudobnie, je už pár rokov známe, len mnohí naši zvolení zástupcovia to stále nechcú vidieť.
Mám rád starší dobře udržovaná nepřeelektronizová auta s hezkým a funkčním designem. Mé nejnovější je proto z roku 2012, spotřeba benzínu 5,5 l/100 km, žádné náklady na servis do 100 km, jen palivo, olej, ramínka stěračů. Na věku nezáleží, záleží pouze na kvalitě a funkčnosti konstrukce a na spotřebě paliva. Proto také procházím na TK bez ztráty kytičky.
Dobrá zpráva. 👏