Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Škoda Elroq Sportline
Škoda Elroq Sportline
Škoda Elroq Sportline
Škoda Elroq Sportline
45 Fotogalerie

Nová Škoda Elroq v Česku rozšířila nabídku. Přibyla zlatá střední cesta a Sportline

Ondřej Šámal

Menší sourozenec elektrického SUV Enyaq na českém trhu rozšiřuje nabídku o prostřední verzi s akumulátorem o kapacitě 59 kWh a sportovně laděnou linii Sportline.

Druhá elektrická škodovka v nabídce jako první dostala prvky nového stylistického jazyka Modern Solid, který brzy uvidíme také na omlazené Škodě Enyaq. Oba zmíněné elektromobily sdílejí techniku, liší se de facto jen délkou karoserie: elroq je o 161 milimetrů kratší (4488 mm). V ostatních ohledech jsou velmi podobné či dokonce shodné.

Dosud jste si mohli vybírat mezi základním provedením 50 s akumulátorem s využitelnou kapacitou 52 kWh a výkonem 125 kilowattů a verzí 85 se 77 kilowatthodinami a 210 kW.

Nabídku ovšem nově rozšiřuje prostřední varianta 60 s 59 kWh a 150 kilowatty. Maximální dobíjecí výkon dosahuje slušných 165 kilowattů (o dvacet více než u padesátky a o deset méně než v případě Elroqu 85), přičemž točivý moment 310 Nm je shodný jako u základního modelu. Ve všech případech elektromotor roztáčí výhradně zadní kola, v plánu je ovšem také čtyřkolka 85x, která se na trhu objeví později.

Škoda Elroq 60 v základním výbavovém stupni Essence ve standardu dostala například 19palcová litá kola Proteus, zadní parkovací kameru, sedm airbagů, světelný a dešťový senzor, 5palcový virtuální kokpit, digitální asistentku Lauru nebo řadu asistenčních systémů včetně hlídání mrtvého úhlu. Cena této verze začíná na 882.000 Kč.

Video placeholder
Škoda Elroq Sportline • Škoda

Vyšší linie Selection přidává třeba zadní parkovací senzory, textilní koberce, vyhřívaná přední sedadla i multifunkční volant, volbu jízdního režimu či multimédia s 13palcovým displejem s integrovanou navigací a digitální asistentkou Laurou s funkcí ChatGPT. V tomto případě zaplatíte 948.000 Kč.

Druhou novinkou na českém trhu je dynamicky laděné provedení Sportline. To od běžných modelů poznáte především podle černých krytů vnějších zpětných zrcátek, lišt kolem bočních oken a střešních ližin. Spoiler na předním nárazníku a difuzor na zadním nárazníku jsou rovněž v černé barvě, stejně jako nápisy na kapotě a pátých dveřích. Plaketka Sportline se nově nachází na pátých dveřích namísto původního označení verze baterie.

Černou najdeme též v interiéru s předními sportovními sedadly s integrovanými opěrkami hlavy, které jsou standardně potaženy materiálem Suedia v černém odstínu v kombinaci s kůží a šedým kontrastním prošíváním. Tříramenný vyhřívaný sportovní volant má v základu pádla pro ovládání intenzity rekuperace, nechybějí ani dekor připomínající uhlíková vlákna a kryty pedálů z ušlechtilé oceli.

Verze Sportline bez příplatku dostala třináctipalcový displej s navigací, přední i zadní parkovací senzory, volbu jízdního režimu, přední maticové LED světlomety, boční airbagy vzadu, bezdrátové nabíjení telefonu s chlazením, balíček asistované jízdy 1.6+ a řadu dalších položek. Sportovní podvozek se speciálně naladěnými pružinami a tlumiči je vpředu snížený o 15 milimetrů a vzadu o 10 milimetrů, k dispozici máte též řízení s posilovačem s progresivním účinkem. Škoda Elroq Sportline je dostupná s oběma vyššími kapacitami baterie za 1.012.000 Kč (60), respektive 1.112.000 Kč v případě Elroqu 85.