V současnosti nabízená Dacia Logan je s akční cenou 184 400,-Kč jedním z nejlevnějších vozů na trhu, ale vedení automobilky Renault uvažuje o ještě levnějším voze.
..je možné vyrábět auto za 3000babek, který ještě bude pořád bezpečné a spolehlivé (ekologii radši vůbec nezminuji)?! Nebo se snad chystají vyrukovat s replikou Dacie z 80.let? A nebo je to tak,že chtějí využít co nejvíc Indů a ušetřit na pracovní síle? At tak či tak, tenhle projekt mi lehce smrdí a nedejbože, že se někdy dostane na naše trhy.. A toho se bohužel nejspíš dočkáme, protože ne nadarmo se říká, že každé zboží má své kupce.. Už ted mi stačí bát se při předjíždění zrezlých stodvacítek, kdy z nich něco upadne.. Třeba se jednou stane, že je budou prodávat v hypermarketech jako ted skútry :-( Snad si LeFI tu cenu jenom vymyslelo.. ;-)
moja rec.....mam tiez lagunu II a som maximalne spokojny,,,,ak sa vyhnes babrakom v predrazenych znackovych servisoch tak si zahojeny.....lebo aj pri obycajnej prehliadke (po 30000 km) ti povymienaju v motore veci :D
moja rec.....mam tiez lagunu II a som maximalne spokojny,,,,ak sa vyhnes babrakom v predrazenych znackovych servisoch tak si zahojeny.....lebo aj pri obycajnej prehliadke (po 30000 km) ti povymienaju v motore veci :D
podla mna je to super krok a myslim ze je to realne. take auto kt bude dostupne v rozvojovych krajinach moze vyrazne ovplyvnit rast ekonomiky v tychto zemiach.Proste nieco ako spravil model T od Forda v amerike alebo Kafer od VW v Nemecku a celej eu. A verim ze s dnesnou urovnou poznatkou je mozne vyvynut auto kt bude splnat dnesne kriteria za taku cenu.
Jasne. A na com Ford usetril, aby mohol zlacnit a predavat take haldy aut? Vyroba bola hromadna, z pasov schadzali velke pocty aut, a vsetky auta boli uplne rovnake. Jediny motor, jedine vyhotovenie karoserie, jediny lak! SLogan v tej dobe hlasal "Model T si mozete vybrat v akejkolvek farbe, ale musi byt cierna..." :-)
Já osobně nevidím důvod kupovat si za 65000 sice nový auto, ale bez výbavy, s šílenou kvalitou a jízdníma vlastnostma, když za tu cenu se už dneska dá sehnat dost dobrá ojetina.. která pojede daleko líp, bude bezpečnější a dýl vydrží..
za 65 tis koupíš leda velké kulové a ne dobrou ojetinu,pokud to má být něco jako Focus1.gen,Mondeo atd...a nemít objetou planetu 10 krát kolem dokola >:D
To sou kecy zrovna jsem prodal svojí Lantru v plný výbavě klima,2bag apod. za 60tis. byla z roku 1996 a najeto měla skutečných 96tis, neb jsem byl 1.majitel.A vrak to rozhodně nebyl ;-)
Za 65 tisic kupis 15-rocny crep, ktory o dalsie dva roky zahodis, ak sa v nom prv nezabijes....
Tu nizku cenu snad dokazu dosiahnut, ked to takto otvorene deklaruju, a moze to byt samozrejme v lacnej pracovnej sile, lacnych materialoch (cena ocele z Indie a z Nemecka rozhodne nebude rovnaka), jednoduchosti konstrukcie, a tiez v malom pocte verzii a vybav, alebo dokonca len v jednej. A v neposlednom rade hromadna vyroba pre nenarocne a takmer bezodne trhy rozvojovych a niektorych byvalych socialistickych krajin.
Dacia je pomerne lacna - bez vybavy. Kazda blbost navyse ale stoji majland a dovybavenie si takehoto auta do nejakeho slusneho standardu navysi cenu o peknych par desiatok tisic. A potom sa uz vyhoda nizkej ceny uplne straca...
asi tak ako skoda. Cokolvek nad zakladnu vybavu stoji strasne prachy. Nehovoriac o tom, ze ine znacky maju zakladnu vybavu ovela bohatsiu. A k Loganovi, renault servisaci hovoria, ze tak bezproblemove auto ako je logan od renaultu nevideli.
když se prodával Fiátek velký jako krabice od bot,nebo Panda se sedačkami zkomponovanými z dvou trubek a kusu látky mezi nimy,nebo Kachna s dvěřmi tenčími než papundekl,taky to nikomu nevadilo...pryč jsou časy diletantnské kdy se po stovkách prodávaly vozy jednoduché a primitivní,které křižovaly celou Evropu a celý svět...oh yeah,ve Světě Motorů by vám řekli,že auto má nedostatek odkládacích schránek nebo palubovku z tvrdého plastu,nebo to a to nelícuje,nebo dráhy řazení má horší než Fabie,a jistě,ojetina může být a asi v mnoha ohledech bude lepší,jenže záruka je záruka,pro některé lidi kritická věc...a...pokud má auto čtyři kola,motor,sedačky a volant,schopnost dojet kdykoli kamkoli,a ten jistý X-faktor který taková levná auta prostě mají,tak co brání tomu aby takové auto bylo dobré auto?Pokud teda nezasáhne ten trotl z AMR který vyslovuje 4Matic jako "fýr-matik"
Uvažujem nad tym,že keď už Logan patrí medzi malé autá realny a vcelku múdry krok by bol zobrať Twingo prerobiť na daciu a predavať za polovicu ceny twinga doteraz...
Půjde-li to takhle dál, tak za tři čtyři roky se těším na následující zprávu: President Renaultu dnes v rozhovoru pro Le Figaro uvedl, že Renault se chystá vyrábět ještě levnější auto, než v Indii od loňska vyráběný Gogan, jehož cena se pohybuje kolem 2500 EUR. Nové auto se bude vyrábět v Čadu a má pomoci rozvoji motorizace v Africe. Bude se ovšem dovážet i na trhy do východní Evropy, kde každý, kdo si ho koupí dostane 1200 EUR na ruku, aniž by cokoliv platil....Jen jestli ten, kdo tohle prohlašoval, nepřišel na rozhovor do redakce ve stylu prezidenta Sarkozyho - udýchaný - přeloženo do češtiny ožralej jako prase a nevěvděl ani co blábolí.....
Myslim, ze nove auto by vzdy melo stat alespon $20k. Uvedomujete si, ze pokud se v Indii a Cine objevi takto levna auta, potom bez ohledu na jejich kvalitu, protoze budou take spalovat ropne produkty, se dockame, ze za par let stat litr benzinu 200 Kc?
Co je lepsi kombinace? Auto za 500k a litr za 35 nebo auto za 100k a litr za 150?
Ty si z akej ceresne padol.... :no: socializmus si asi uz nepamatas. Myslim ale, ze aj vtedy to bolo este stale lepsie ako v niektorych statoch dnes... ;-\