Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
PavelK_
Rozvoz zvětšený o jeden milimetr, to je snad chyba měření, ne?
@PavelK_
Alebo chyba tlače. Asi je zbytočné to rozoberať. Beztak to je len číslo z výkresu, ktoré je v reáli iné a dokonca v závislosti na výbave a použitých komponentoch nebýva rovnaké a pri jazde táto hodnota v závislosti na pružení kolíše sústavne.
Alebo chyba tlače. Asi je zbytočné to rozoberať. Beztak to je len číslo z výkresu, ktoré je v reáli iné a dokonca v závislosti na výbave a použitých komponentoch nebýva rovnaké a pri jazde táto hodnota v závislosti na pružení kolíše sústavne.
Lubo
"Anonymizované dáta" 🤣🤣🤣 keď si môžeš voľne stiahnuť komplet údaje o 800 tis. EV VW koncernu (aj Škoda), vrátane mien, telefónnych čísiel, jazdách, atď? Hlavne, že máme GDPR, ale tuto nejako EU nekoná. 🤫
https://www.theverge.com/…sed-location-evs
Unifikáciu dizajnu a používaných dielov vítam, hádam to zlepší ekonomiku 👍
A bude aj predĺžená 7 miestna verzia onedlho, že? 😉
https://www.theverge.com/…sed-location-evs
Unifikáciu dizajnu a používaných dielov vítam, hádam to zlepší ekonomiku 👍
A bude aj predĺžená 7 miestna verzia onedlho, že? 😉
@Lubo A to tam na střeše není zahrádka a box. A ještě tam není započítáno doporučení, že se má dobíjet jen do 80%. A není tam kalkulátor pro tu levnější verzi s menší baterkou. Mne to spočítalo 275km, no na hory to nebude. A co když dám na střechu kolo? Jaký bude dojezd? A co když tam dám kola čtyři?
Teda za mne automobiloví novináři nedělají svou práci, jen papouškují PR automobilek. Snad kromě Vaculíka, který vezl někam ovce, tak takové testy žádné nejsou. To samé praktické využití - já mám auto na to, abych v něm něco odvezl. Když dám do kufru čtyři pytle betonu, tak dnešní auta klesnou k zemi a jsou nepoužitelný. Je to vidět, když jezdí lidi na dovolenou, jak vláčí zadek po zemi. Opět - takový test nikdo nedělá. Pouze Pepa testuje kufr tak, že tam dá své dva hafany. Za mne dost málo.
Teda za mne automobiloví novináři nedělají svou práci, jen papouškují PR automobilek. Snad kromě Vaculíka, který vezl někam ovce, tak takové testy žádné nejsou. To samé praktické využití - já mám auto na to, abych v něm něco odvezl. Když dám do kufru čtyři pytle betonu, tak dnešní auta klesnou k zemi a jsou nepoužitelný. Je to vidět, když jezdí lidi na dovolenou, jak vláčí zadek po zemi. Opět - takový test nikdo nedělá. Pouze Pepa testuje kufr tak, že tam dá své dva hafany. Za mne dost málo.
@Lubo Ne že bych byl největší fanoušek evropských regulací, ale GDPR nemůže za to, že VW uniknou os. údaje. Naopak pro tyhle případy stanovuje zpracovatelům postup.
simson33
Já mám po přečtení pocit, že je to tak trochu PR článek.
Proč? Protože údajů obsahuje sice hodně, ale pouze těch pro produkt pozitivních. Dozvěděl jsem se tak třeba potenciální dojezd nejlepší verze, ale nikoli té nejhorší. Opačně to asi bude s cenou, ta je zase uvedena pro verzi nejhorší, ale třeba se pletu... Dále pak mi schází údaj o hmotnosti, to je u EV důležitý údaj. Stejně tak typ architektury EV 400 nebo 800 V.
Proč? Protože údajů obsahuje sice hodně, ale pouze těch pro produkt pozitivních. Dozvěděl jsem se tak třeba potenciální dojezd nejlepší verze, ale nikoli té nejhorší. Opačně to asi bude s cenou, ta je zase uvedena pro verzi nejhorší, ale třeba se pletu... Dále pak mi schází údaj o hmotnosti, to je u EV důležitý údaj. Stejně tak typ architektury EV 400 nebo 800 V.
@simson33 Vezmu to od konce. Technika zůstala stejná, což znamená platformu MEB se 400V architekturou. Hmotnosti jsem doplnil do tabulky se základními technickými daty. Zveřejněná cena 1,015M je zatím jediná, kterou známe, a vzhledem k tomu, že je to "cena od", samozřejmě to je verze 60. Dojezdy všech zatím nabízených verzí jsou uvedeny v tabulce se základními technickými daty; RS může mít dojezd o něco kratší oproti 85x, ale to opět nebudeme vědět, dokud se nepředstaví.
@simson33 Škoda má kalkulačku dojazdu. Z nej vyplýva, že pri rýchlej jazde v zime na diaľnici, kúrení, atď… klesne dojazd aj na polovicu. Oceňujem transparentnosť 👍, aj keď túto stránku samozrejme veľmi nepropagujú 👀.
https://www.skoda-auto.cz/apps/range
Technika sa zrejme nemenila, tak by nemal ani dojazd. Príp. len kozmeticky SW úpravami.
https://www.skoda-auto.cz/apps/range
Technika sa zrejme nemenila, tak by nemal ani dojazd. Príp. len kozmeticky SW úpravami.
@simson33 Informace o hmotnosti se u koncernových elektrovozů stalo hrou na schovávanou.
stopel
Tak toto je krok zlým smerom od podareneho originálu. Skoda
@stopel 100 lidí, 100 chutí. Vidím to přesně naopak, nějak takto to mělo vypadat od začátku (byť tedy tímto způsobem dělená světla si mohli odpustit). A myslela si to i Škodovka, nicméně při testování zákaznických reakcí byli opič@né nespokojení, tak tam zcela nekonzistentně a dodatečně připlácli ten obří fejkový "chladič", aby se to líbilo... :-D
laco tralala
Strašne rád čítam tieto oslavné články na elektroautá. Tak dajte páni novinári aké auto používate doma. A nehovorte že na elektroauto nemáte peniaze !
Až potom sa uvidí či tieto články myslíte vážne alebo ste len kúpení.
Až potom sa uvidí či tieto články myslíte vážne alebo ste len kúpení.
@laco tralala V čom sú kúpení, keď prezentujú informácie o novom aute? Keď v teste povedia, že auto nemá žiadnu chybu a je úžasné, potom sa bavme o tom, kto je alebo nie je kúpený.
Tomogo
Já bych doplnil nadpis: ... a starou techniku. Což se dočteme i v textu.
Za mě docela fail, je to velké těžké a i další věci se mi na tom nelíbí. Super, že snad zlepšili aplikaci, ale to je tak vše.
Jsem zvědav, co zákazníci, protože Tesla model Y 2025 má mít podle informací baterii 95 kWh a to už bude pořádný argument pro Teslu. Teda ne pro mě, já to auto nesnáším, ale EV Škodu bych taky nechtěl.
Za mě docela fail, je to velké těžké a i další věci se mi na tom nelíbí. Super, že snad zlepšili aplikaci, ale to je tak vše.
Jsem zvědav, co zákazníci, protože Tesla model Y 2025 má mít podle informací baterii 95 kWh a to už bude pořádný argument pro Teslu. Teda ne pro mě, já to auto nesnáším, ale EV Škodu bych taky nechtěl.
@Tomogo
Myslíš, že Tesla bude pokračovať vo vývoji a výrobe aj bez Muska? Resp. že bude existovať?
Myslíš, že Tesla bude pokračovať vo vývoji a výrobe aj bez Muska? Resp. že bude existovať?
@Tomogo Tej technike chýbajú len funkcie ako V2L či V2H, inak sa nemajú za čo hanbiť, po update pred 1,5 rokom je tam už aj predhrev batérie, rýchlejšie nabíjanie. Enyaq je v Európe veľmi dobrý štandard medzi elektro.
@Avantime Tak standard jo, ale když se podíváš na parametry, tak Y má pod dvě tuny a Škoda 2222 - 2366 kg. A to opravdu není zanedbatelné. Pak když porovnáš spotřeby a zjistíš, že Y má podle testů o cca 3-4 kWh na 100 km menší spotřebu, tak už Škoda ztrácí docela dost a pokud k tomu u Y 2025 přibude i 95 kWh baterie, tak to už začíná být jasně pro Y. Samozřejmě zákazníka zajímají i jiné věci a jak jsem řekl, já bych si Y nekoupil.
Prostě je škoda, že to zase neposunuli technicky o kousek dál, třeba i za příplatek. Ale kvituju, že podle fotek Škoda vrátila standard ovládání oken u řidiče.
Prostě je škoda, že to zase neposunuli technicky o kousek dál, třeba i za příplatek. Ale kvituju, že podle fotek Škoda vrátila standard ovládání oken u řidiče.
@Tomogo Hmotnost koncernu fakt nejde, nicméně je potřeba Škodovku pochválit za aerodynamiku, zde je proti Tesle dokonce o fous lepší...
@Barry Lyndon Já bych tě malinko poopravil, má lepší kooficient, ale aerodynamiku bude mít Škoda asi horší vzhledem k průřeu auta.
@Barry Lyndon Jenže Enyaq je v průřezu škatule, Y je nahoře opravdu hodně zůžená. A uvidíme co model 2025, ten asi zase bude o něco lepší.
@Tomogo Chat gpt si myslí, že Tesla má 2,8 m2 a Enyaq 2,7 m2, více se mi to hledat nechce :-)
@Barry Lyndon :-) Jo to pobavilo, Chat GPT si umí strašně vymýšlet. V každém případě to počítat nebudu, kdo ví jak to je :-) Ale dobrý pokus, třeba to tak je, kdo ví... :-)
Mě stejně zaráží, že to neuvádějí, bez té hodnoty průřezu to je k ničemu. Prostě si do vzorce dosaď co chceš...
Mě stejně zaráží, že to neuvádějí, bez té hodnoty průřezu to je k ničemu. Prostě si do vzorce dosaď co chceš...
skejpa
Takže je to stejnej Enyaq jako dosud jen má předělanej čumák. Nabíjení z 10-80% se u verze 85x dostalo z 26 minut na 28minut, takže ještě slabší než doteď ? Nebo že by 26 nebylo reálných ? Komedie... Kam se hrabou na koreu nebo číňany.
@skejpa Takže žádné překvapení a co nám udělala cena? No zas se vrátila nad milion :-)
@ericn
Cena je za verzi 60, která ted není. Verze 50 vypadla, takže srovnávat není zatím s cim mezi sebou. Snatis se porovnávat neporovntalene. Enyaq měl verzi 50 jen kvůli dotacím, jinak nebyla k dispozici.
Cena je za verzi 60, která ted není. Verze 50 vypadla, takže srovnávat není zatím s cim mezi sebou. Snatis se porovnávat neporovntalene. Enyaq měl verzi 50 jen kvůli dotacím, jinak nebyla k dispozici.
@Mikesus To je asi jedno ne, jestli to má 52 nebo 58kWh, rozdíl minimální... Jen FL s novým čumákem bez loga a cena šla nahoru... jak říkám, žádné překvapení...
@ericn
Rozdíl to je. Verze 60 ma 132kw a 62kwh. 50 ma 125kw a 55kwh. To je jako srovnavat třeba 96 a 85kw a ze jedno je levnější a druhé drazsi.
Rozdíl to je. Verze 60 ma 132kw a 62kwh. 50 ma 125kw a 55kwh. To je jako srovnavat třeba 96 a 85kw a ze jedno je levnější a druhé drazsi.
@Mikesus Stejné je, že obojí je nedostačné :-) A když budeš chtít funkční Enyaq, budeš muset sáhnout hlouběji do kapsy...
@skejpa Je to facelift, takže ano, změny jsou "jen" dílčí. Minuty nabíjení jsou uvedené u všech elektromobilů za ideálních podmínek a spoléhat na ně přesně nelze, stejně jako u katalogového dojezdu nebo katalogové spotřeby (konvenčních i elektrických aut).
Zrovna čínské elektromobily se z mých zkušeností nabíjejí dost pomalu, např. Voyah Dream má baterku přes 100 kWh a nabíjení max snad 100 nebo 120 kW. Hyundai Kona EV se taky nabíjí pekelně pomalu, nedosáhne ani na stovku, ioniq 5 a sourozenci jsou na nějakých 220 kW v ideálních podmínkách a mají 800 V, dále např. BMW i5 má se 400 V zhruba 200 kW. Tomu už není těch 175 kW verze 85x příliš daleko.
Zrovna čínské elektromobily se z mých zkušeností nabíjejí dost pomalu, např. Voyah Dream má baterku přes 100 kWh a nabíjení max snad 100 nebo 120 kW. Hyundai Kona EV se taky nabíjí pekelně pomalu, nedosáhne ani na stovku, ioniq 5 a sourozenci jsou na nějakých 220 kW v ideálních podmínkách a mají 800 V, dále např. BMW i5 má se 400 V zhruba 200 kW. Tomu už není těch 175 kW verze 85x příliš daleko.
@Marek Bednář Ja mam Kiu EV6 a v praci mame asi 8 Enyaqu ruzne verze, ID3 Pro S a jednu Teslu Y tak mam srovnání. V lete je to proti EV6ce dvojnasobny cas a v zime i ctyrnasobny protoze ty 80ky nemely predehrev baterie. Nemuzete to srovnavat s Konou. Je to na srovnani s Ioniqem 5 nebo s EV6 a obe verze si ted polepsily a zvedla se velikost baterie i nabijeci vykon a stale se udrzely s vetsima baterkama na 18 minutach.
Souhlas, ze spousta cinanu v Evropě neni zadna slava ale treba nove dovazeny Zeekr 7X umi 75kWh baterku nabit za 13 minut a 100kWh baterku za 16 minut. A jelikoz ten Zeekr je levnejsi nez Enyaq, je to zajimave srovnani. Proste to zvladnou za polovicni cas. A to v realnem pouziti. Takze me to proste zklamalo, ze se vlastne nic extra nezmenilo. Stale 85ka umi udajne jen 135kW a 85x 175kW. Ten zninovany Ioniq 5 a EV6 se posunuli uz na 260kW a tech 230 drzi jeste v 59%. O tom se muze Skodovce jen zdat... Mimochodem s EV6 jsme dosahovali nabijeci vykon 220kW i pri nule.
Souhlas, ze spousta cinanu v Evropě neni zadna slava ale treba nove dovazeny Zeekr 7X umi 75kWh baterku nabit za 13 minut a 100kWh baterku za 16 minut. A jelikoz ten Zeekr je levnejsi nez Enyaq, je to zajimave srovnani. Proste to zvladnou za polovicni cas. A to v realnem pouziti. Takze me to proste zklamalo, ze se vlastne nic extra nezmenilo. Stale 85ka umi udajne jen 135kW a 85x 175kW. Ten zninovany Ioniq 5 a EV6 se posunuli uz na 260kW a tech 230 drzi jeste v 59%. O tom se muze Skodovce jen zdat... Mimochodem s EV6 jsme dosahovali nabijeci vykon 220kW i pri nule.
@skejpa náskok ioniqu a EV6 nerozporuju, ale tam je to dané dražší 800V architekturou. V rámci faceliftu těžko očekávat, že se změní napětí, a tím, že už od konce roku 2023 mají enyaqy předehřev baterie, dost se posunuly.
Těch 135 kW u verze 85 po faceliftu mě zaujalo, ptal jsem se na to Škodovky, potvrdili mi, že je to správně. V technických datech předfaceliftu je to stejně.
Těch 135 kW u verze 85 po faceliftu mě zaujalo, ptal jsem se na to Škodovky, potvrdili mi, že je to správně. V technických datech předfaceliftu je to stejně.
@Marek Bednář Tak nevím pane Bednář, ale Kona 100kWhttps://evkx.net/models/hyundai/kona/kona_long_range/chargingcurve/ nabijí, na jednom českém webu je test kde dosáhla přes 100%, Ioniq5 a sourozenci dasahují výkony přes 250kW, ne 220kW https://evkx.net/models/hyundai/ioniq_5/ioniq_5_long_range_awd/chargingcurve/#google_vignette
Možná že jste na to někdy nedosáhli, ale stejně tak na max výkon nedosáhnete třeba u toho Enyaqu (to totiž také není 100% zaručené).
A 175kW je také jen kratičká špička, číslo pro fotku, důležitý je průběh. to se snad shodneme.
Jste redaktor, prosím o objektivní informace, za které Vám poděkuji.
Možná že jste na to někdy nedosáhli, ale stejně tak na max výkon nedosáhnete třeba u toho Enyaqu (to totiž také není 100% zaručené).
A 175kW je také jen kratičká špička, číslo pro fotku, důležitý je průběh. to se snad shodneme.
Jste redaktor, prosím o objektivní informace, za které Vám poděkuji.
Emel
No... ještě nevím. Mám rád nízká světla a pokud se člověk zaměří na ty horní jako na hlavní, pak je to v pořádku. Nejlépe pokud horní světla svítí a spodní ne, jako třeba tady
https://1884403144.rsc.cdn77.org/…aW1n/9324224.jpg?…
Když ale oko spočine na těch spodních světlech, tak je to taková podivnost... https://1884403144.rsc.cdn77.org/…aW1n/9323985.jpg?…
https://1884403144.rsc.cdn77.org/…aW1n/9324224.jpg?…
Když ale oko spočine na těch spodních světlech, tak je to taková podivnost... https://1884403144.rsc.cdn77.org/…aW1n/9323985.jpg?…
Mikesus
Za mne design o dost lepší. Ten prasečí rypák zmizel a je to už docela pohledné. Na technice se nic nezměnilo, což asi nikdo nepředpokládal, ze by fl měnil techniku. Cena zatím vypadá nižší, nemáme porovnatelne varianty zatím.
Je to za variantu 60, která ted nebyla k dispozici, jen 50, nebo 85. Ale cenik z roku 2022 je za variantu 60 od 1.124M, takže jsme aktuálně o 100tis
https://www.google.com/url?…
Je to za variantu 60, která ted nebyla k dispozici, jen 50, nebo 85. Ale cenik z roku 2022 je za variantu 60 od 1.124M, takže jsme aktuálně o 100tis
https://www.google.com/url?…
Avantime
VL2 a V2H funkcie nič? V tomto smere MEB platforma začína zaostávať za konkurenciou, pritom Česi aj Slováci by sa podľa mňa potešili, keby mohli v práci kradnúť elektrinu na domáce využitie. :)
Inak ale samotný facelift je za mňa veľmi podarený, výber nových farieb je už horší, ta tmavozelená a strieborný spodok vyzerajú otrasne.
Inak ale samotný facelift je za mňa veľmi podarený, výber nových farieb je už horší, ta tmavozelená a strieborný spodok vyzerajú otrasne.
@Avantime Tvl. ukrást v práci každý den 50 kWh a těmi pak přes noc hnát tepelné čerpadlo, resp. celou domácnost. Tak tuhle fíčuru až konečně zavedou, vyskočí prodeje EV ve východní Evropě o bambilion procent. Dobře ty! :-DDD
@Avantime V2H(V2X) je v MEB od počátku, implementovaná už od verze FV 3.7, takže i pro varianty před technickým update. Je tam pro BIDI nastaven limit 10MWh, ten UX pro to najdeš na netu fotek spoustu.
Problémem tedy není auto, ale wallboxy, protože BIDI je u MEB podporováno přes DC konektor, a takové wallboxy zatím nejsou na trhu, navíc i to co je téměř před uvedením na trh je hrozně drahé. Z hlediska ztrát a limitace výkonu je DC určitě správně ale je to dražší řešení, zase umožňující doma nabíjet třeba 30kW když to dá tvůj wallbox (a domovní přívod). Navíc se určitě jednou objeví kombinace solárního střídače a DC nabíječky, což je ten ten ideál. Nemáš pak ztrátu energie na DC-AC solárního střídače a AC-DC u nabíječky a tak by to správně mělo být.
Myslím si, že se čeká na to až to ELLI vyvine, ale už na tom docela dlouho makají a zatím nic.
To co se objevuje jako V2L u některých výrobce je přes AC, protože mají obousměrné AC/DC nabíječky v autech, pak máš laciný wallbox a také ztráty...
Problémem tedy není auto, ale wallboxy, protože BIDI je u MEB podporováno přes DC konektor, a takové wallboxy zatím nejsou na trhu, navíc i to co je téměř před uvedením na trh je hrozně drahé. Z hlediska ztrát a limitace výkonu je DC určitě správně ale je to dražší řešení, zase umožňující doma nabíjet třeba 30kW když to dá tvůj wallbox (a domovní přívod). Navíc se určitě jednou objeví kombinace solárního střídače a DC nabíječky, což je ten ten ideál. Nemáš pak ztrátu energie na DC-AC solárního střídače a AC-DC u nabíječky a tak by to správně mělo být.
Myslím si, že se čeká na to až to ELLI vyvine, ale už na tom docela dlouho makají a zatím nic.
To co se objevuje jako V2L u některých výrobce je přes AC, protože mají obousměrné AC/DC nabíječky v autech, pak máš laciný wallbox a také ztráty...
@psel
solaredge ma mit
nabijecku DC-DC. S tim ze jejich system pracuje se stabilnim 700-850V by to mohlo bejt zajimavy..
solaredge ma mit
nabijecku DC-DC. S tim ze jejich system pracuje se stabilnim 700-850V by to mohlo bejt zajimavy..
@psel Vďaka za informatívne bohatú odpoveď. V praxi to teda majiteľovi auta na MEB platforme nie je nič platné, keďže ako píšeš, je to viazané na wallbox aký vlastne neexistuje zatiaľ a nemáš možnosť BiDi AC adaptéra, aby si si pripojil spotrebiče keď si mimo dosahu elektrickej siete. Takže to beriem, že V2L tam zatiaľ reálne nie je. Veľký facelift Dacie Spring také má, modernizácia Enyaqu nie, to bola moja pointa.
KANKUNEN
Pánové negativisti, uložte si svoje komenty do PC a pak si je přečtěte za 20 let a dejte je přečíst i svým potomkům, aby viděli, jací jste byli prognostici.
@KANKUNEN
Staci se podivat na prispevky par let zpatky dnes.
Staci se podivat na prispevky par let zpatky dnes.
@DonVito
Jj, Tesla zkrachovala už tak 10 let co? Možná i déle a neproda ani 10tis aut, protoze je nikdo nechce.
Jj, Tesla zkrachovala už tak 10 let co? Možná i déle a neproda ani 10tis aut, protoze je nikdo nechce.
@Mikesus Argumentace Teslou je to stejné jako argumentovat 90% elektromobilitou v Norsku .
btw zrušené dotace v Německu a následuje prudký pád prodejů EV
https://www.garaz.cz/…-radost-21014016
btw zrušené dotace v Německu a následuje prudký pád prodejů EV
https://www.garaz.cz/…-radost-21014016
Delto, co tím chceš říct? Asi toto, i přes ukončení dotací, trh klesl jen o čtvrtinu. Teď bude už zase stoupat. Vy Fiaťáci žádnou vizi do budoucna nemáte, jen že už bylo dobře kdysi. A za 20 let půjdou v Itálii e500 jak rohlíky. Leda že by lidstvo vymyslelo něco jiného než elektriku.
@del42sa
Ne, žádná argumentace Norskem. Ale připomínka, co tebou podobní jdte tvrdili před několika lety o tesle. Ze krachu a ma max 2 roky apod. No a teď je to leader v EV, s nejmodernější technikou.
Ne, žádná argumentace Norskem. Ale připomínka, co tebou podobní jdte tvrdili před několika lety o tesle. Ze krachu a ma max 2 roky apod. No a teď je to leader v EV, s nejmodernější technikou.
kruskar
Ale maska ani aerodynamika nebyla opravdovým problémem Enyaqa. Tou je cena, a tam se o facelift nikdo ani nepokusil...
@kruskar no... když základní Kodiaq stojí mega, tak asi není až takový problém, že základní Enyaq stojí taky mega. Problém je, že jízdní efektivita zaostávají třeba za Teslou.
@Emel Máš k tomu nějaký test? Mě by to zajímalo.
@KANKUNEN efektivita a dynamika jsem chtěl napsat :-)
teď třeba https://www.youtube.com/watch…
teď třeba https://www.youtube.com/watch…
@Emel Problém jsou dva: Kodiaq má cenu uměle zvednutou, Enyaq ji má uměle sníženou, přesto tak vysokou, že nevyvažuje jeho nižší užitné vlastnosti. Zákazníci tak raději vyvalí mega za Kodiaqa.
@kruskar Kodiaq je pokutován za emise, které produkuje... a také za to, že spotřebovává drahou neobnovitelnou surovinu importovanou z nikoli přátelských zemí. Jestli je to oprávněné nebo neoprávněné je politická diskuse, do které bych se nerad pouštěl... prostě to tak je.
Zákazníci v ČR raději vyvalí mega za Kodiaq, to je pravda. Třeba za Evropu už ale ta čísla nejsou až tak jednoznačná. Ale pořád... nemyslím si, že by byl apriori problém, že auto téhle velikosti stojí milion, to je samo o sobě asi v pořádku.
Zákazníci v ČR raději vyvalí mega za Kodiaq, to je pravda. Třeba za Evropu už ale ta čísla nejsou až tak jednoznačná. Ale pořád... nemyslím si, že by byl apriori problém, že auto téhle velikosti stojí milion, to je samo o sobě asi v pořádku.
kesumb
trosku zklamani, myslel sem, ze by zaklad mohl dostat lifepo a drazsi tu vetsi baterku z id7 nebo buzzu...
@kesumb
Volkswagen používá nějakou lifepo?
Volkswagen používá nějakou lifepo?
PowerHouse
400V nabíjení by se mělo zakázat, aby se urychlil nástup BEV,
protože auta s tímto nabíjením zbytečně blokují stojany.
Za 3 roky bude mít 800V i Enyaq, ale ty 400V mu budou blokovat stojany.
protože auta s tímto nabíjením zbytečně blokují stojany.
Za 3 roky bude mít 800V i Enyaq, ale ty 400V mu budou blokovat stojany.
@PowerHouse upřímně, nestalo se mi, že bych kdykoliv přijel k nabíječce a nebylo tam volno, natož aby ji "blokovala" 400V auta. Frontu u nabíječky jsem zažil jedinkrát - u dálnice v Polsku, a byl jsem na jejím správném konci, tj. jsem připojil k poslednímu volnému stojanu a najednou přijela čtyři další auta :)
@PowerHouse Najprv by stačilo CHaDeMo zakázať lebo ostávajú nevyužité stojany. Miesto nich môžu pribudnúť ďalšie CCS, čo sa našťastie aj deje, aspoň v mojom okolí.
PowerHouse
Historický krám
s 400V, mělo být 800V,
Nové baterie od BYD a CATL jsou superrychlé a budou umět 800V .
Tedy snad v příštím roce i do Enyaqu 800V.
s 400V, mělo být 800V,
Nové baterie od BYD a CATL jsou superrychlé a budou umět 800V .
Tedy snad v příštím roce i do Enyaqu 800V.
@PowerHouse Promiň ale co má co CATL / BYD společného s 800V nebo 400V? Ten jejich článek má vždy okolo 4V :D,
rohYpnol
Žádné překvapení. S designem Škody to jde od doby odchodu kabaně jen z kopce...
Pře FL byl Enyaq mnohem hezčí. Tohle jde vstříc uniformitě a šedi. Tyhle dvoudílné světla jsou jednak nehezká, jednak je má kdekdo... Volant s nápisem hnus, nápisy místo loga spatně...
Jediné pozitivum - je to EV, takže pokazili model, který nikdo nechce.
Pře FL byl Enyaq mnohem hezčí. Tohle jde vstříc uniformitě a šedi. Tyhle dvoudílné světla jsou jednak nehezká, jednak je má kdekdo... Volant s nápisem hnus, nápisy místo loga spatně...
Jediné pozitivum - je to EV, takže pokazili model, který nikdo nechce.
@rohYpnol Mě se to teda líbí víc a co se týče volantu tak nápis je určitě diskutabilní, ale to že je tříramenný všude je velké pozitivum. Doufám jen, že to není jen na fotkách.
A pak teda zítra ty ceny, až pak se to dá srovnat....
Nikdo že to nekupuje bych neřekl, třeba v tom Německu, bez dotací 25000 ks prodaných za 2024. Víc se tam od škodovky prodává jen Fabia, Karoq a Octavia. Takový Kodiaq = -2600 ks na Enyaq a Superb -9000 ks.
A pak teda zítra ty ceny, až pak se to dá srovnat....
Nikdo že to nekupuje bych neřekl, třeba v tom Německu, bez dotací 25000 ks prodaných za 2024. Víc se tam od škodovky prodává jen Fabia, Karoq a Octavia. Takový Kodiaq = -2600 ks na Enyaq a Superb -9000 ks.
Mokrous
Bravo Škoda! Takže tu máme stejnou techniku, stejný hnusný madla dveří, stejný slabý bubnový brzdy, stejnou příšernou váhu, stejnou malou drahou a těžkou baterii plnou kobaltu a v zimě na dálnici obvyklých 200 km mezi nabíječkami. Ani zadní opěradla nedali 40:20:40.
Ale já ani nic jinýho nečekal a bylo mi od začátku jasný, že se jen prohodí čumák za ten novej z Elroqu a nazdar.
Čína už se těší, Čína pozdravuje. Zeekr 001, Zeekr 7X atd...
Ale já ani nic jinýho nečekal a bylo mi od začátku jasný, že se jen prohodí čumák za ten novej z Elroqu a nazdar.
Čína už se těší, Čína pozdravuje. Zeekr 001, Zeekr 7X atd...
@Mokrous Čína má vlhké sny zatím, třeba v Německu BYD ani ne 2000 aut za rok (Jen Eny dal v Německu > 25000 aut v 2024). Jediné čeho se prodalo dost z Číny je MG4 (12000), ale měli tam akci kup si jedno auto a druhé ti leasneme (operák) zadarmo tak to očividně v létě zabralo, v prosinci jich přihlásili 66 (a enyaku 2282). Takže asi tak.
@Mokrous
cina ma hromady krasnejch datasheetu, NIO 150kwh kecu ale realita je ponekud jina. Nakonec to stoji o 10-20% min jak eu coz vyvazi ztrata hodnoty v prvnim roce a tim to konci...
cina ma hromady krasnejch datasheetu, NIO 150kwh kecu ale realita je ponekud jina. Nakonec to stoji o 10-20% min jak eu coz vyvazi ztrata hodnoty v prvnim roce a tim to konci...
@kesumb Ty seš taky datasheet. Viděl jsi někdy ten Zeekr 001 po faceliftu? Za 46 tisíc USD v top verzi?
Auto se 100kWh baterií buď NMC, nebo LiFePo dle chuti každého soudruha. Auto na stavitelným dvoukomorovým vzduchu, čtyřkolka co má 790 koní, automatický dveře, obří kufr, stmívací střechu s mnoha režimy, uvnitř všechno komplet větraná masážní Nappa, nebo Alcantara (máš 6 různých interiérů), soundsystem od Yamahy, matrixy a nekonečný výčet všeho možnýho. Ty auta jezdí. A už i před FL, co se prodává v Nizozemí, Norsku, Švédsku, Německu atd. majitelé staví vysoko nad předchozí Tesly, co měli. A FL je samozřejmě mnohem jinde a dál. Jejich FL není změna rypáku jako u Enyaqa.
Za pár let nás smích nad čínskejma autama přejde.
A v čem je 150kWh u Nia kec? Ta baterka existuje a lidi s ní jezdí. Jen se neprodává v EU a pokud vím, tak ji Nio jen pronajímá.
Auto se 100kWh baterií buď NMC, nebo LiFePo dle chuti každého soudruha. Auto na stavitelným dvoukomorovým vzduchu, čtyřkolka co má 790 koní, automatický dveře, obří kufr, stmívací střechu s mnoha režimy, uvnitř všechno komplet větraná masážní Nappa, nebo Alcantara (máš 6 různých interiérů), soundsystem od Yamahy, matrixy a nekonečný výčet všeho možnýho. Ty auta jezdí. A už i před FL, co se prodává v Nizozemí, Norsku, Švédsku, Německu atd. majitelé staví vysoko nad předchozí Tesly, co měli. A FL je samozřejmě mnohem jinde a dál. Jejich FL není změna rypáku jako u Enyaqa.
Za pár let nás smích nad čínskejma autama přejde.
A v čem je 150kWh u Nia kec? Ta baterka existuje a lidi s ní jezdí. Jen se neprodává v EU a pokud vím, tak ji Nio jen pronajímá.
@Mokrous
Zeekr? Další ingot s permanetními magnety ztrácejícími svoji energii. Hezký zevnějšek to nezachrání. Znalosti fyziky jsou zjevně na úbytě.
Zeekr? Další ingot s permanetními magnety ztrácejícími svoji energii. Hezký zevnějšek to nezachrání. Znalosti fyziky jsou zjevně na úbytě.
@PJ164 Tak zrovna vnější design není to, co by mne na 001 fascinovalo. Je tak nějak OK. Mě zajímá, co za ty peníze dostaneš celkově a je toho hodně. A myslím, že jejich technici fyziku znají dobře a vědí co a proč dělají. A TBC snad nemají. A vyměnit motory za jiný typ můžou kdykoli, oni na to mají technologie i kapitál. A ani se tu nebudu dohadovat o tom, co mají za motory, protože mě to vůbec nezajímá. Nejsem ani fanda EV. Jezdím naftou. Jen se občas dívám, co bych si pořídil, kdybych byl nucen na EV přejít.
A určitě bych radši jezdil v 001, než v ID7. A ušetřený půlmilion utratil za vyšší spotřebu o 30 halířů na 1km.
Se 100kWh baterkou bych stejně ujel dál, tak o co jde.
A jak už jsem psal - Tohle není konec, to je jen začátek. Rejžožrouti jedou takovým tempem, že se to jen těžko chápe.
A určitě bych radši jezdil v 001, než v ID7. A ušetřený půlmilion utratil za vyšší spotřebu o 30 halířů na 1km.
Se 100kWh baterkou bych stejně ujel dál, tak o co jde.
A jak už jsem psal - Tohle není konec, to je jen začátek. Rejžožrouti jedou takovým tempem, že se to jen těžko chápe.
@Mokrous
no kdyt rikam, datasheet... Az to bude koupitelny u nas a hlavne k vyzkouseni. Do ty doby jim neverim ani ze to existuje. 150kwh nio pokud vim netestoval ani Bjorn a kam s tim dojeli cinsky atd me taky nezajima. Opet, az to bude stat na kolech s cenou v korunach pojdme se o tom bavit. Vazne nehodlam obdivovat cinskej kram podle recenzi z webu...
no kdyt rikam, datasheet... Az to bude koupitelny u nas a hlavne k vyzkouseni. Do ty doby jim neverim ani ze to existuje. 150kwh nio pokud vim netestoval ani Bjorn a kam s tim dojeli cinsky atd me taky nezajima. Opet, az to bude stat na kolech s cenou v korunach pojdme se o tom bavit. Vazne nehodlam obdivovat cinskej kram podle recenzi z webu...
@kesumb Tak si to zajeď koupit ke kámošům do Kyjeva.
V Edison Auto ti to rádi prodají, když nepočkáš až Švédi s Číňanama facelift zhomologujou pro EU. Ono to jde koupit skoro všude, jen ne v EU. Nehodlám studovat zda jde o záměr Zeekr Technology Europe/Geely doprodávat první generaci, nebo o peníze, nebo o homologační, či softwarové trable kvůli EU pravidlům. Já si vystačím s dunícím vibrujícím dehtem a škubajícím DSG. Ale 001 se mi dost líbí a až přijde doba nuceného přechodu na EV, tak se budu koukat na něco takovýho. Třeba postaví v EU fabriku na další generaci a bude to mazec. V číně už dávají původním majitelům doživotní záruku na baterii a v případě poklesu pod 75% ji mění, respektive to slibují udělat, když se to stane.
V Edison Auto ti to rádi prodají, když nepočkáš až Švédi s Číňanama facelift zhomologujou pro EU. Ono to jde koupit skoro všude, jen ne v EU. Nehodlám studovat zda jde o záměr Zeekr Technology Europe/Geely doprodávat první generaci, nebo o peníze, nebo o homologační, či softwarové trable kvůli EU pravidlům. Já si vystačím s dunícím vibrujícím dehtem a škubajícím DSG. Ale 001 se mi dost líbí a až přijde doba nuceného přechodu na EV, tak se budu koukat na něco takovýho. Třeba postaví v EU fabriku na další generaci a bude to mazec. V číně už dávají původním majitelům doživotní záruku na baterii a v případě poklesu pod 75% ji mění, respektive to slibují udělat, když se to stane.
radolaco
Paradna ocakavana zmena. Ovela krajsie ako novy Kodiaq. Aj posad za volantom super, palubovka pekne nizko ako v MPV. Keby tu este bola moznost noveho 1.5 pluginu so 100 km dojazdom, tak za mna je to naj volba na trhu pre rodinu. Inak teda kvoli tomu motoru by som isiel teraz do Tayronu.
PJ164
Dvaačtvrt tunový ingot nebrat. Kdy již výrobce pochopí, že vysoká hmotnost je zlodějem trvanlivosti a nebezpečným faktorem na kluzké vozovce? To opravdu nejde alespoň o půl tuny na hmotnosti ubrat? Kolik zbytečností je v tom? Jdou akumulátory vymněňovat po modulech? Navíc, kde vzít levné lithium, když je RF údajný agresor, s nímž se nemá obchodovat, a přitom to skoro všichni potají dělejí?
Souhlasim.
Snad dojede az do Beskyd...