Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

BMW Panoramic iDrive oficiálně: Zvláštní volant i široký head-up displej jsou tu

24 komentářů

Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Tak hlavně, aby ty displaye byly alespoň OLED a nesvítily v noci člověku do ksichtu. Audi už OLED má, BMW asi ještě ne (v aktuálních modelech).

Jinak se mi to uspořádání líbí a dává mi větší smysl, než display nalepený blízko pod volantem. Styl "volant na koulích" (jakože sedačka výše, volant níže) je mi blízký, takže s tímto uspořádáním nemám problém. :-)
Avatar - Seeloewe
Seeloewe
@Barry Lyndon Display bude v autě jen jeden, ten centrální. Celá ta zobrazovací plocha ve spodní části čelního skla není display, ale údaje se tam promítají, tak jako u HUD.
ericn
To je zase hnus, bez jediného tlačítka... Tím odradí většinu starších a hlavně solventních klientů. S tímhle se ani nerozjedou. Btw přesně to řeším aktuálně s tchánem (70+), Jezdí už pár let s 218d AT a jelikož mu vyhovuje (vyšší posez a dobré nastupování), chtěl nový AT a pak viděl vnitřek a řekl ani omylem... Po několika přechozích modelech BMW (3 a 5er), pak nejspíš přijde nějaký crossover od Lexusu, tam ještě tlačítka a rozumně velké displeje jsou :-)
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@ericn JJ. Řešil jsem něco podobného v neprémiovém segmentu a vyřešil Toyotou (za docela "prémiovou" cenu, protože PHEV). Interiér sice jako z roku 2005 (a infotainment spíš tak 1985 :-D), ale alespoň na všechno buď tlačítko a nebo točítko.

Oni zřejmě předpokládají, že ten, kdo na to blbě vidí, bude si s tím povídat. :-D
ericn
@Barry Lyndon jj Corolla Cross je alternativa. Na hlasové ovládání jim senioři z vysoka kašlou 😋
traveldrive
@ericn
Prístrojový panel pod čelným sklom je fakt dobrý. Podľa mňa super riešenie, ešte o kus lepšie ako prístroje v strede od Renaultu a niekoľkých ďalších.
Ale tlačítka by si zišli, dotykáč na všetko je uletená a nebezpečná móda.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@traveldrive Přesně, alespoň pár tlačítek a točítek na základní věci, jako to má třeba Superb/Kodiaq.
ptr078
@Barry Lyndon Nebolo tu kopec clankov o tom, ako vyrobcovia vedia, ze zakaznici chcu tlacitka a tocitka a ze v dalsich generaciach sa to napravi? Vyzera to tak , ze ostalo pri reciach
traveldrive
@Barry Lyndon Klíma a rádio by mali byť na "tlačítkach a točítkach" úplne bez debaty a to asi ani zmienené škodovky nemajú.
ericn
@traveldrive K čemu je dobrý? Stačí ty dva budíky před sebou a pár kontrolek + 8-10" displej vedle na navigaci a zadní kameru (když je třeba)... Víc na ježdění netřeba :-)
traveldrive
@ericn
Nerob zo seba dinosaura. Mal som Renault Scenic, a prístroje v strede palubky boli skvelé, len mohli byť ešte ďalej, až úplne pri čelnom skle. Tak máš všetko stále na očiach, bez toho, aby si pohľad musel zvlášť odpútavať od cesty pred sebou.
Ak máš prístroje pod volantom, buď pozeráš na cestu, alebo na prístroje, oboje naraz nejde. Strácaš pri tom čas, desatiny, možno aj celé sekundy, čo sa v dnešnej stále sa zrýchľujúcej a hektickejšej premávke môže niekedy vypomstiť.
Toto riešenie od BMW je fantastické z rovnakého dôvodu ako to od Renaultu, všetko vidíš bez toho, aby si musel úplne odpútať pohľad od vozovky. Pokiaľ zvládnu nastavovanie intenzity tak, že to nebude zbytočne unavovať oči, je to za mňa pecka a na rozdiel od dotykáčov aj príspevok k bezpečnosti na cestách.
Lubo
@ericn nech si to otestuje jedno aj druhé. Môže si v Lexuse požičiať auto na týždeň zdarma.
Po X5 som veľmi veľmi chcel Lexus. Najazdil som 1600 km na RX a rok predtým na NX. To večné pípanie som nedával, u NX navyše zvuk CVT pri zrýchľovaní. U RX to bola verzia 500h bez CVT. Infotainment bez iDrive kolieska tiež odveci.

Treba otestovať, možno on bude spokojný.

Ja som ostal u BMW. Za mňa je nový systém úplne v pohode a ďalší ľudia, ktorých poznám rovnako. A to nie sme žiadni high tech nadšenci - pôvodný systém by mi úplne stačil.
ericn
@Lubo a kolik ti je? Přijde čas a věk, kdy se nebudeš chtít učit nové věci, jen je budeš chtít prostě používat. Tak jak je znáš a inovace ti budou u pr… Hele já to chápu. Problém s displeji nemám, jen se mi to nelíbí. Dnešní auta se blíží k elektronické spotřebce, tj ztrácejí svou jedinečnost a jednoznačnost a to jak z venčí, tak zevnitř… 🤢👎
Lubo
@ericn už mám väčšinu pracovnej kariéry za sebou.
Skúšal si to, alebo tchán nové BMW a nový Lexus?

Mne sa tiež tie novinky nepáčili a povedal som si, že jednoznačne nové BMW nie. Tak som intenzívne testoval konkurenciu a rozhodol som sa znova pre BMW. Vzhľad je trocha iný, ale inak BMW, hneď všetko v pohode. Dokonca sa mi cez profil aj nastavilo auto ako som mal predtým.

Oveľa lepšie ako v Lexuse a iných. A navyše nič mi nepípa a neotravuje ma.

Treba otestovať a spraviť si vlastný názor.
ericn
@Lubo teprve vyrazíme, ale vyzkoušíme, nicméně ten interiér 2er AT zavrhl hned... Začínáme Toyotou a Lexusem a uvidí se...
kesumb
BMW to zacina prehanet...
traveldrive
@kesumb
Prečo myslíš? Doba ide dopredu a konečne prišli s niečím užitočným aj pekným v jednom balení.
ericn
@traveldrive s něčím užitečným? Tím myslíš interiér bez tlačítek a lovení každé funkce na displeji? Tak to ani omylem… a pěkné to není vůbec…
Man Ký
@ericn volant jak z PS
traveldrive
@ericn
Hodnotím hlavne displej pod spodnou hranou čelného skla, Aj volant vyzerá dosť slušne, holt okrúhly volant je dnes už asi prežitkom. Na dotykáč máme rovnaký názor.
Dokonalé nie je nikdy nič.
Jirka B.
A bude konecne k dispozici hlasove ovládání v češtině?? Pro neznale - BMW neumi v zadnem vozidle v roce 2025 hlasove ovladani v češtině.. Ostuda!!
traveldrive
@Jirka B.
Fakt? V tom prípade súhlas, napr. vytáčať telefón hlasom, a rozmýšľať nad anglickou výslovnosťou slovenských mien, aby to tá blbá AI dokázala identifikovať, nie je nič intuitíve ani príjemné.
GeekStar
Čím dál víc se blíží Tesle. Jednou tam dojdou :)

Každopádně je to lepší, než ten ultrawide nesmysl, co tam dávají teď.
Mokacio
@GeekStar Zrovna Tesla není úplně dobrej příklad funkční ergonomie.