Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeProdeje elektromobilů táhnou nejen dotace pro firmy. Ve velkém je kupuje i veřejný sektor
29 komentářů
Mikesus
Však je to v pořádku, že veřejné služby mají být pro veřejnost a tam je elektrifikace důležitá a přínosná. Kdyz uz státní zaměstnanec má být placen z daní, tak ať taky něco pro tu veřejnost dělá.
@Mikesus
Přesně. Normální člověk když má na Dacii, tak si koupí Dacii.
Stát nemá ani na Dacii, ale koupí si EV za 1M+... Proč by to nedělal, když na to získává dotace že. Co na tom že dotace zaplatí stát, a na to aby je zaplatil, si opět musí půjčit... Ale jasně, vždyť to jsou prachy EU že... a to jsou peníze, které vytáhl kouzelník Pokuston z klobouku, takže ty můžeme proje*at že...
Přesně. Normální člověk když má na Dacii, tak si koupí Dacii.
Stát nemá ani na Dacii, ale koupí si EV za 1M+... Proč by to nedělal, když na to získává dotace že. Co na tom že dotace zaplatí stát, a na to aby je zaplatil, si opět musí půjčit... Ale jasně, vždyť to jsou prachy EU že... a to jsou peníze, které vytáhl kouzelník Pokuston z klobouku, takže ty můžeme proje*at že...
Tycoon
Prodeje elektromobilů táhnout nejen dotace pro firmy ... ale ve velkém i dotace pro veřejný sektor.
Jako daňový poplatník jsem rád, že ministr Stanjura má díky přebytkovému hospodaření státu dostatek peněz na dotování aut firmám i veřejnému sektoru. Zajisté se k tomu přidává i fakt, že potřeby důchodového či školského systému nebo investic SŽDC a Ředitelství silnic a dálnic jsou díky výbornému hospodaření a promyšlenému řízení plně uspokojeny.
Jako daňový poplatník jsem rád, že ministr Stanjura má díky přebytkovému hospodaření státu dostatek peněz na dotování aut firmám i veřejnému sektoru. Zajisté se k tomu přidává i fakt, že potřeby důchodového či školského systému nebo investic SŽDC a Ředitelství silnic a dálnic jsou díky výbornému hospodaření a promyšlenému řízení plně uspokojeny.
@Tycoon dotace jsou z prodeje emisnich povokenek. S tim nema Stanjura moc co delat.
@Josef-Kratochvil
To je jedno z čeho jsou. Emisní povolenky jsou jen jiný název pro daně. To, kam peníze jdou, určuje ve výsledku vláda, i když je omezena Směrnicí EU. Kdyby se za ty peníze postavila jaderná elektrárna, bylo by to prospěšné a snížilo by to emise efektivněji.
To je jedno z čeho jsou. Emisní povolenky jsou jen jiný název pro daně. To, kam peníze jdou, určuje ve výsledku vláda, i když je omezena Směrnicí EU. Kdyby se za ty peníze postavila jaderná elektrárna, bylo by to prospěšné a snížilo by to emise efektivněji.
@Tycoon No ale je to menší zlo, když z totálního zla "emisní povolenky" výběr jde na takové projekty, kde se to upotřebí (třeba jim k tomu dodali i solární nabíjení těm institucím), naž aby se to propapínkalo v poslanecké sněmovně na různé nesmysly, co si prolobují poslanci a ministři.
@Lord Owl
Čo to pletieš za hlúposti? Je to proste zlodejina. Tvoje peniaze na účel, ktorý si si nevybral, ktorý neschvaľuješ a na názor sa ťa nikto nepýtal. Menšie zlo... Ospravedlňovanie neschopnosti alebo špinavosti.
Čo to pletieš za hlúposti? Je to proste zlodejina. Tvoje peniaze na účel, ktorý si si nevybral, ktorý neschvaľuješ a na názor sa ťa nikto nepýtal. Menšie zlo... Ospravedlňovanie neschopnosti alebo špinavosti.
@Tycoon přesně jak píše Josef Kratochvil - nechápeš Tycoone, že dotace jsou z jiný kapsy? Bohužel z jiný kapsy toho samýho ošuntělýho saka jehož majiteli se nedostává financí :-D
Marian Budoš
Kdyby nemuseli tak by nekupovali ale bohužel musí jak Veřejně sektor tak i velké nadnárodní firmy..
@Marian Budoš Přesně tak. Veřejný sektor musí a velký korporace taky, aby plnili na papíře své sustainable plans :-D
Modrý blesk
Kdyby nebylo politické rozhodnutí dát veřejné peníze, které následně chybí ve společnosti jinde, tak veřejný sektor nekoupí ani elektrickou rikšu... Navíc zase je zde politické rozhodnutí, že státní instituce musí začít nakupovat určité procento elektroaut. Zkrátka dnešní demokratičtí politici v demokratické EU vědí, že elektroauta jsou jediný správný směr v mobilitě, stejné, jako komunisté věděli, že jejich světový názor je jediný správný...
rohYpnol
Ano, článek to popsal jak je. Pořád to stejné. Dotace. Diktatura EU, nařízení pořizovat EV, propagandistické lži o ekologii a zelenosti v oficiálních vyjádřeních...
Ja Prvni 123
Hmm. Nic proti.
Rozvoz obedu nebo leku po meste je jedna z mala situaci, kdy elektrika dava smysl.
V male dodavce.
Rozvoz obedu nebo leku po meste je jedna z mala situaci, kdy elektrika dava smysl.
V male dodavce.
@Ja Prvni 123
Jestli mě na poslední cestě poveze nějaká elektro je*bka, tak přísahám že vylezu a nakopu funebráka do jeho zelenýho zadku.
Jestli mě na poslední cestě poveze nějaká elektro je*bka, tak přísahám že vylezu a nakopu funebráka do jeho zelenýho zadku.
Ja Prvni a Posledni
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
laco tralala
Ľahko sa nakupuje keď neplatíte zo svojho.
Haryw
veřejný sektor elektrovozy nakupovat musí. Je na to zákon. Z paměti procenta nebudou přesně a jsou přibližně takto: kategorie M1+N1 min 29,7%, N2+N3 min 9,7%, autobusy min 40%. Tyto procenta se musí plnit
v součtu za období 2022-2025. od příštího roku do roku 2030 jsou procenta určeny vyšší - ne však o mnoho.
Zákon nám v rámci sebevzdělávání jistě najde autor článku. Včetně přesné specifikace.
v součtu za období 2022-2025. od příštího roku do roku 2030 jsou procenta určeny vyšší - ne však o mnoho.
Zákon nám v rámci sebevzdělávání jistě najde autor článku. Včetně přesné specifikace.
Nejblizsi velke mesto ma elektrickou sanitku (osobak pro lekare ZZS, ne velkou pro pacienty) a nemuzou si ji vynachvalit.
A máme také EV autobusy pro městskou dopravu. Ale ty podle mě nejsou moc dobré. Baterie po 5 letech na odpis a nákup nových na náklady města. Holt SOR.
To je ten nákup vo veľkom?