Novinky
KANKUNEN
5
Oooo, krok kupředu. Snad nebude Travel protestovat , že je to moc. 7 litrů na papíře je 8,5 v praxi. CVT je opak EV, EV je tichá síla, CVT je hluk a pak něco.
Přejít do diskuze
@KANKUNEN
Ty si s tým jazdil, že vieš, aká je reálna spotreba? Za 7 vie jazdiť aj Crosstrek s dvojlitrom. A aby som nezabudol - nevieš, čo je CVT v Subaru. A ten tragéd pod tebou tiež nie.
Ty si s tým jazdil, že vieš, aká je reálna spotreba? Za 7 vie jazdiť aj Crosstrek s dvojlitrom. A aby som nezabudol - nevieš, čo je CVT v Subaru. A ten tragéd pod tebou tiež nie.
@jirik_kirij
tato velikost není obvyklá u mildhybridů ani omylem. Tam jsou naopak ještě menší. to se blíží běžným plnohodnotným hybridům. Který mild má takto velkou baterku?
Hyundai má u mhev 0,44kwh, Stellantis má 0,89kwh,
tato velikost není obvyklá u mildhybridů ani omylem. Tam jsou naopak ještě menší. to se blíží běžným plnohodnotným hybridům. Který mild má takto velkou baterku?
Hyundai má u mhev 0,44kwh, Stellantis má 0,89kwh,
Bychari budu nadalej bychkupovat aktualny uplne dostatocny a dostatocne uzrany pohon, vsetci ostatni jasaju, ze Subaru snad konecne bude konkurencieschopne svojim pohonom.
Well done ! (ale zatial len na papieri...)
Ocakavanie roka 2025...
Well done ! (ale zatial len na papieri...)
Ocakavanie roka 2025...
@lamal to ma teda nepotesilo. Teraz v zime nam na e-boxeri pribudlo asi 1,5cm oleja za 5000km na olejovej mierke.
@del42sa Nejspíš, ale pořád je to posun, mít 194k hybridních než mít jen 136k z atmo dvoulitru s CVT. Zoufalá doba přináší zoufalá řešení 🙈
Není tam mechanické CVT, ale tzv. eCVT - variabilní převodový poměr který zajišťuje planetová převodovka a el. motorgenerátor. Je to geniální řešení. Spalovaci motor tady často funguje jako generátor el. energie (podobně jako u diesel el. lokomotivy) ale zároveň ho lze použít pro přímý pohon v převodovém poměru 1 nebo libovolně měnit převodový poměr řízením otáček a směru otáčení generátormotoru. Jeho výkon se pak kombinuje s výkonem druhého elektromotoru, takze lze výkony sčítat. Za mě excelentní technické řešení. Případně lze shlédnout vysvětlení tady: https😐/youtu.be/QRMajgb8KiM?si=ZPILX6mYYANMJNBm
Ale je to detailní technické vysvětlení vyžadující soustředění....
Ale je to detailní technické vysvětlení vyžadující soustředění....
@_Teddy_ Třeba ten motor jede v nějakém efektivnějším režimu aby aspoň trochu kompenzoval ztráty v CVT
@Othello
Kvoli licencnym poplatkom sa im neoplati zobrat uplne vse od Toyoty a prestavba boxera, alebo planetovej prevodovky z radovych agregatov dynamic force by bola velice nakladna. Podobne by to dopadlo s prestavbou platformy Subaru na radove motory.
Kvoli licencnym poplatkom sa im neoplati zobrat uplne vse od Toyoty a prestavba boxera, alebo planetovej prevodovky z radovych agregatov dynamic force by bola velice nakladna. Podobne by to dopadlo s prestavbou platformy Subaru na radove motory.
@traveldrive z pohledu automotive výrobců i zákazníků je to zoufalá doba. Výrobci musí vyrábět to, co trh nechce (díky politice EK) a zákazníci si nemůžou za své peníze koupit, to co chtějí. Nelze si vybrat, protože není z čeho. To ti zoufalé nepřipadá? Mě ano 😋
@dethroned pokud to celé převzali s minimálnímy upravami od Toyoty tak ano, pokud by použili jen ten 2,5l motor a zbytek měli svůj, byl by tam pořád lineartronic , navíc v tom tebou linkovaném videu se mluví o Plugin-hybridní verzi, nicméně bylo by hloupé nepřevzít i eCVT převodovku, když to má už Toyota odladěné na co největší efektivitu.
"This is not truly an all-new hybrid system, and that's just fine by me. Instead what Subaru did was take the PHEV transmission from the 2023 Crosstrek, swap in new Toyota motors (likely from the Highlander hybrid), and then marry the system to their latest AWD system and a new 2.5L boxer engine running on the Atkinson cycle. The combo is good for 194 horsepower and an estimated 199 lb-ft of torque. Thanks to the retention of a mechanical AWD system, rather than the e-AWD setup in most Toyota hybrids, the Crosstrek should be just as surefooted as a regular model, except with more shove and better fuel economy"
https😐/www.youtube.com/watch?…
"This is not truly an all-new hybrid system, and that's just fine by me. Instead what Subaru did was take the PHEV transmission from the 2023 Crosstrek, swap in new Toyota motors (likely from the Highlander hybrid), and then marry the system to their latest AWD system and a new 2.5L boxer engine running on the Atkinson cycle. The combo is good for 194 horsepower and an estimated 199 lb-ft of torque. Thanks to the retention of a mechanical AWD system, rather than the e-AWD setup in most Toyota hybrids, the Crosstrek should be just as surefooted as a regular model, except with more shove and better fuel economy"
https😐/www.youtube.com/watch?…
@Arese Momentalne je to to najlepsie, co moze byt. Ziadna spojka, dvojspojka, hydromenic, ale diferencialny planetovy prevod s 2 elektromotormi, minimum ozubenych koliesok, minimalne vnutorne straty oproti planetovej prevodovke s menicom alebo klasickej dvojspojke, dokonca aj oproti normalnej manualnej prevodovke. Ziadne radiace vidlicky, ziadne serva na posun synchrospojok, ziadna bateria citlivych solenoidov. Je v tom iba jedna velka paka zapadajuca do ozubeneho kolesa, ktora sluzi ako parkovacia brzda. Nizsie je video, kde je tento system pohonu vysvetleny do detailu.
Když už to vyvíjeli s Toyotou nechápu proč do toho nacpali obyčejné CVT a mechanický pohon zadku.
@McLoo
Kratke trasy ? Subaru si je snad vedome problemu priamovstrekovych motorov... jedine, ze by sa rado ucilo na vlastnych chybach 😄
Kratke trasy ? Subaru si je snad vedome problemu priamovstrekovych motorov... jedine, ze by sa rado ucilo na vlastnych chybach 😄
@_Teddy_
Nerozlisujes pohonne jednotky pre full hybrid a mild hybrid, Subaru aj Toyota ma nizsi vykon pretoze, pracuje v Atkinsonovom cykle, Mazda nepracuje v tomto rezime a nie je full hybrid.
Boxer v sucastnosti nie je najefektivnejsie usporiadanie valcov (napr nemoze integrovat vyfukov zvody do hlavy a asi nema ani oddelene okruhy chladenia pre hlavy valcov), radove motory su na tom lepsie, preto ma myslim Toyota vyssi vykon nez Subaru, ktore musi pocitat s vacsimi stratami.
Nerozlisujes pohonne jednotky pre full hybrid a mild hybrid, Subaru aj Toyota ma nizsi vykon pretoze, pracuje v Atkinsonovom cykle, Mazda nepracuje v tomto rezime a nie je full hybrid.
Boxer v sucastnosti nie je najefektivnejsie usporiadanie valcov (napr nemoze integrovat vyfukov zvody do hlavy a asi nema ani oddelene okruhy chladenia pre hlavy valcov), radove motory su na tom lepsie, preto ma myslim Toyota vyssi vykon nez Subaru, ktore musi pocitat s vacsimi stratami.
Ked tam bude ta vec z videa, potom super. To video je stare uz 2 roky, takze o horucu novinku sa nejedna.
@lamal Nebavím se o tom, co představilo Subaru. Píšu, že tato velikost je obvyklá u mild hyblidů.
@Othello ano nejspíš je podladěný na větší efektivitu a co nejnižší emise a nově pracuje v Atkinsonově cyklu
Proč má ten subarácký boxer tak zoufale malý měrný výkon? A k tomu CVT a 2 elektromotory? Nijak lákavě to nezní ...🙁👎
@Pepa_007 Hloupý multitroll klade otázky, na které nelze odpovědět a sám si na ně odpovídá.
Je to dostačující, co myslíte?
Je to dostačující, co myslíte?
118kW/209Nm je z 2.5 litrovej atmosfery stale malo, a pre auto tejto velkosti na hrane pouzitelnosti. Ta mala bateria to fakt nezachrani. Pritom Toyota ma z takeho motora 130kW/221Nm v RAV4 (Mazda dokonca 143kW/258Nm napr. v CX5)...