Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Škoda Superb dostane plug-in hybrid i s karoserií liftback. Na elektřinu ujede přes 120 km

93 komentářů

Nebo Nebo
Fajn, ujede 120km + nádrž.

Ale musí to opravdu někdo využívat a ne vozit zbytečně těžkou baterii a jezdit pouze na spal. motor.
ryccardo
@Nebo Nebo hele on ten narust hmotnosti nebude zase tak hroznej, aby si to u takhle tezkyho auta spozoroval?
Avatar - Mikesus
Mikesus
@ryccardo
Ale bude a je. Problém je, ze není možné srovnat u superbu, protoze nema hev variantu. Ale u jakéhokoliv jiného phev, který má hev variantu, je nárůst spotřeby s prázdnou baterkou zásadní. A je jedno jeslti to je rav4, chr, tucson. Proč pořád píšeš takové nesmysly dokola?
kyklop
@Mikesus passat B8 gte (rovnaký kus ako superb iv) - s prázdnou baterkou cez 5,5 na sto nešiel. Áno, hybrid od toyoty to dal za menej, ale zase nedal sa nabíjať. Vyskúšané na cca 3000km
ryccardo
@Mikesus Jakým způsobem vybiješ baterku tak aby byla prázdná? To elektronika v hybridu nikdy nedopustí. Zkoušel jsem to v Corolle a v normálním provozu se mi to nepodařilo, i když jsem jel chvíli jako čuně (rozuměj co bídný výkon auta dovolil). Konec konců ti to i Jirka Vejražka potvrdil, že se ani u něj žádný dramatický nárůst spotřeby nekoná. Navíc stačí párkrát zabrzdit nebo jet z kopce a baterka se ti dobije.
Mr.Murphy
@Nebo Nebo tak samozrejme nejcasteji koupi PHEV nekdo, kdo nechce nabijet. to da rozum.
Honza21
@Mr.Murphy
Bohužel ano. Protože auta v této cenové relaci kupují většinově firmy… Vykáží do svých ESG reportů snížení gramů CO2 na dopravu, manažerovi dají firemní kartu na benzín a ten nabíjení neřeší, protože proč by se s tím zdržoval nebo obtěžoval nebo nabíjel doma za své peníze, a tak ta auta jezdí jen na benzín…
Arese
Hybridy nebrat!
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
@Arese Aresi, nepiš jak jakýsi zahořklý žlučočlověk. Vše co je sofistikovanější než Sandero není přece špatně. Takový plug třeba odjede 90 %na elektriku za 60 haléřů
Modrý blesk
@KANKUNEN
a optimista aby jezdil za těch 60 haléřů bude nabíjet elektřinu kde?
Aldaa
U svého domu s FVE z baterie, do které ukládá přebytky, takže i přes noc.
Během 4let jsem u předchozí verze PHEV nezaznamenal úbytek kapacity.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Modrý blesk
Kdyz si vezmu, ze je spotřeba 15kwh, cenu mám 4.5kc, tak to je 67haleru. Proč by to nemohlo být?
kyklop
@Modrý blesk niektorý z nás napríklad doma
Avatar - Oscar_Romero
Oscar_Romero
@KANKUNEN Jenže je zde cena/životnost akumulátoru. Zatímco starší Superby bez drahých akumulátorů si z bazaru může dovolit téměř každý, tak tahle verze bude past na neználky, protože výměna aku se už většinou nevyplatí.

Když jsem tady napsal zatím nevyvrácený fakt, že lithiový akumulátor je po 8-10 letech v dost špatném stavu, tak jsem byl bez jakéhokoliv protiargumentu označen určitými psychotiky za trolla. Přitom se stačí trochu začíst do inzerátů bazarových elektromobilů a v hodně případech zjistíte, že i těch 8-10 let je v průměru spíše optimistický odhad.

Ano, uvažoval jsem o koupi bazarového elektromobilu a dost času jsem tímhle strávil - prolézáním nabídek (servisní historie) a fór majitelů. Taky si sami zkuste zahrát na majitele nějakého vozu s lithiovým akumulátorem a zažádejte značkový servis o odhad ceny výměny včetně práce - ušetříte tím spoustu peněz.
Hendly
@Oscar_Romero
8 let je tovarni zaruka na baterii.
Volně dostupné statistiky ukazuji, ze degradace baterii neni hlavni problem.

Tebou uvadene spotreby jsou zajimave.
Uvedomujes si, ze stejnym stylem jizdy bys ujel elektromobilem hodnoty 700km+ na jedno nabití?
To by samozrejme znamenalo i daleko delsi zivotnost baterie a ekonomiku provozu.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
Samozřejmě že degradace problém je. Je to problém u BEV. U plugin to bude mnohem horší, protože menší baterie je vystavena vyššímu počtu cyklů. A navíc u menší baterie je pokles kapacity o to víc znát.
U 100 kWh bude 85% znamenat stále rozumnou využitelnost. U 20 kWh bude 85% problém.
Avatar - Oscar_Romero
Oscar_Romero
@Hendly Já znám tovární záruky. Ty ale nijak nevyvrací co jsem napsal. Jen dobrodruh si může koupit auto s 8 let starou lithiovkou. Si sám projdi historii aspoň 10 elektromobilů v bazarech - většinou nezatajují výměnu akumulátoru, protože když to uvedou, tak mají aspoň nějakou šanci takto starý elektromobil prodat. Když jsem to tehdy řešil, tak jsem neměl sebemenší problém najít elektromobil s vyměněným akumulátorem. To dle tebe tolik majitelů mělo takovou smůlu a všichni ostatní vesele jezdí s 10 let starým aku? To je dost nepravděpodobné a popírá to zkušenosti samotných majitelů.

Ohledně mého defenzivního stylu jízdy - ano uvědomuji si to, proto jsem o elektromobilu uvažoval. Bohužel žádný chemický akumulátor není jako spalovací motor/převodovka/prostě strojařina a jeho životnost více ovlivňuje i samotný čas.

Co tím myslím? Když si koupím lithiovku a budu ji jen 8 let udržovat za téměř konstantní teploty a v ideální úrovni nabití např. 60-80 % (nebo jakékoliv jiné vhodné úrovni či celkové péči), tak i tak bude tento akumulátor po tomto čase hodně riziková investice bez původních vlastností. Nemusím snad psát jak moc odlišné jsou podmínky pro aku v používaném elektromobilu.


Nakonec teď řeším stejný problém s Ni-MH akumulátory, které jsou ohledně času o něco odolnější než lithiovky (viz ojeté hybridní toyoty). Koupil jsem je a měly starší datum výroby - první změřené napětí celkem v pohodě (nejsou poškozené nízkým napětím ani omylem), ale mají jiné (horší) vlastnosti, i když nebyly vůbec používány.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Oscar_Romero

Je to přesně tak. BEV mj. znamená konečnou z pohledu veteránů. Diesel i po 50ti letech bude fungovat. Elektro po 50ti letech fungovat nebude i kdyby čert na koze jel...
Hendly
@Oscar_Romero
Co to je zas za pseudo odbornej klon jineho nicku?
8-10let to je elektomobilní pravěk. Je to čas před uvedením Tesla 3 což byl začátek EV v moderním pojetí.
Nejspíš se tedy bavíš o Leafu který neměl termomanagement baterie.
Aktuálně na ně koupíš repas baterie za 20tis plus...
Jinak třeba originální DPF stojí třeba pro Škoda 85tis... to jenom pro srovnání.
Hendly
@Rohypnol
hodně štěstí se zprovozněním dnešních dieslů za 50 let....
To tak je vždy, radikální názor, ale minimální reálná znalost...
ryccardo
@Oscar_Romero no on te taky tu baterku nikdo nenuti menit. Pokud to koupis jako 10 lety, tak se holt smiris treba s polovicnim dojezdem a nemusis to resit. I tak to bude stale pouzitelne reseni.
Avatar - Ham.
Ham.
@rohYpnol Degradace je daleko větší problém u BEV než u PHEV, I kdyby tomuhle Superbu klesla kapacita na 50%, tak to nikdo nemusí (a vzhledem k ceně 10 letého auta ani nebude) řešit, protože pořád bude jezdit jako hybrid a dojezd ze 100 km klesne na 50 km, což je pořád hodnota, které sotva dosahují jiná PHEV jako nová. Naopak když BEV s 60 kWh baterkou klesne kapacita na 50%, tak se s ním můžeš akorát přivázat provazem ke komínu a jezdit kolem něj.
Avatar - Oscar_Romero
Oscar_Romero
@Hendly "Co to je zas za pseudo odbornej klon jineho nicku?"
To už píšeš nejméně po druhé. Píšu sem pod jedním nickem a pokud nemáš důkaz o opaku, tak je to jen tvůj dojem bez důkazu. Klidně dám redakci svolení, aby to jakýmkoliv způsobem potvrdila.

Ofiko a vliv času spíš menší. Rychlosti směšné a i akcelerací minimum.
https://www.autojournal.cz/…oru-a-4-baterie/

https://autosuchanek.cz/…-baterii-v-tesle
Provozovat staré aku není žádné terno. Zdaleka nejde jen o dojezd.
Hendly
@Oscar_Romero
Takže tu dva dny píšeš o tom jak je elektromobil spatný protože mu podle tebe odejdou rychle baterie.
Pak se ukáže, že píšeš o nějakých 10 let starých pokusech o EV které s dnešním stavem nemají noc společného a nakonec to podpoříš odkazem kde se píše o tom jak stará Tesla dala s baterií 300 tis s nabíjením jen na superchargeru...
Takhle vypadá většina negativních názorů na EV. Směs domněnek a hospodských řeči a informaci z dost pochybných webu.
Ne nahodou maji Motoriste a Turek vazby na dezinfo a rusko.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Ham.
Jasně, v tomto ohledu souhlas.
Jenže pak bude EV v podstatě hlavně přítěží.
Navic může být problém, protože nové PHEV startují často právě z trakční baterie skrze elektromotor a není tam startér. Takže bez EV se prostě nerozjedeš.
Avatar - Oscar_Romero
Oscar_Romero
@Hendly
To ty jsi začal mluvit o vzduchem chlazených lithiovkách Leafu, tak jsem ti dal odkaz na kapalinou chlazené Tesly. Nabíjení na superchargeru je kompenzováno tím, že to auto nejezdilo normálně, ale tak nějak hodně blízko ideálu - za stejných podmínek by 1,9 TDI zvládla 600k km bez generálky a žrala pod 4 litry na sto.

Na dnešních lithiovkách se nic podstatného nezměnilo ty experte. V receptuře se snaží vyhnout dražším materiálům a životnost se snaží udržet alespoň stejnou. Nebo proč si myslíš, že by někdo neudělal elektromobil s lithiovkou na kterou by dal delší záruku než 8-10 let a těch 70 % kapacity? Protože ji dosud nikdo nevyrobil!

On by ani nebyl problém omezit výkon dobíjení a dát záruku třeba 15 let, jenže ono to zdaleka není jen o dobíjecím výkonu.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly

Nelži. Termomanagement není ani dnes u všech BEV, např. Frontera že... Proto neustale opakuji, že to je naprostý šrot.
kesumb
@Oscar_Romero
ale romeo, kazdej vi ze na b8 phev stoji baterka do 50 tis kc moc, i s generalkou prevodovky to bude levnejsi nez mala oprava turb na slavnym bitdi...
Hendly
@Oscar_Romero

A je to tady..blablabla

ty tu celou dobu tvrdíš, že máš zmapované baterie u 10 let starých aut.
Jaké to tedy jsou?

1,9TD byl čmoudící traktor a zdaleka ne bez chyb. Varianta PD byla spíš problém. Celé to skončilo u neschopnosti začlenit do tohoto motoru DPF. Mnoho motorů mělo fatální problémy.

Ty chceš po EV záruku 10-15 let v době kdy spalovák má záruku max 8 (a za pěkný příplatek a podmíněný drahým servisem).
Avatar - Oscar_Romero
Oscar_Romero
@kesumb

To myslíš toho Pašíka, co má dojezd na aku asi 50 kilometrů? To je opravdu inteligentní argumentovat takovým akumulátorem...
Avatar - Oscar_Romero
Oscar_Romero
@Hendly
Seš tak neschopný, že si nemůžeš prolistovat ojeté elektromobily? Určitě tě na té nabídce něco zaujme. Nebo ještě lépe, kup si 8 let staré EV s původním aku a začni blogovat o černé díře na peníze.

O 1,9 TDI se vyjadřuješ na svojí úrovni - nekompetentně. Jestli neznáš nekouřící 1,9 TDI bez DPF, tak se nevyjadřuj k autům a přejdi na web o mobilech.
DonVito
@Oscar_Romero
Mam sedm let stare EV.
Cerna dira na penize je (snad krome Leafu, z ktereho bych mel trochu strach) sprosta lez.
SoH baterie mam pres 90% s tim, ze uz temer neklesa.
Nejvetsi pokles prvnich pet procent nastava behem prvnich let.
Pises tu neskutecny kraviny.
Zaruku milion km a deset let od Toyoty nezminujes...
Nebo Ssang Yong.
Prestan se tu ztrapnovat.
https://www.ssangyong.cz/torres-evx?…
na baterii
10 let respektive 1 000 000 km

PS Proc nikdo nedava zaruku 15 let na spalovak???
W T F
Avatar - Ham.
Ham.
@rohYpnol
U Škodovky/VW Je to přesně naopak než si myslíš. Superb iV nenastartuješ jedině v případě, že odešel 12V Pb aku (to se ani nedostaneš do auta přes dálkové ovládání a nefungují ani palubní systémy). Naopak kdyby zcela umřel trakční aku, tak auto normálně nastartuješ, protože start se děje z 12V aku baterie a s autem odjedeš (samozřejmě pojede na 100% v režimu ICE) a bude ti to hlásit, že trakční baterka je KO a nelze používat hybridní ani EV mód, prostě z toho bude "normální" 1.5 TSI, která se od běžné 1.5 TSI liší pouze tím, že roli alternátoru i startéru hraje motorgenerátor v převodovce (který mj. hraje roli alternátoru a dobíjí 12V Pb aku a v případě startu si bere energii opět z 12V Pb aku).
Hendly
@Oscar_Romero
Přitom to je tak jednoduché.
Ty píšeš:"Když jsem tady napsal zatím nevyvrácený fakt, že lithiový akumulátor je po 8-10 letech v dost špatném stavu, tak jsem byl bez jakéhokoliv protiargumentu označen určitými psychotiky za trolla. "

Ten "fakt" dokážeš jak? O jaké jde auta?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@DonVito
Doníčků hujeříčku... záruka 15 let na baterii je adekvátní zhruba tomu, že u spalováku budeš mít garancí toho, že 60l nádrž pojme 60l i za 15 let. Resp. dokonce by stačilo garantovat jen 45l ... No.... a ono to ten spalovák tak nějak zvládne od příchodu plastové nádrže zcela automaticky úplně každý 🤣🤣🤣 a nikdo na to záruku ani nepotřebuje 🤣🤣🤣

Zatímco BEV to nezvládne, nikdo na to proto záruku nedá... 🤣🤣🤣 To je, co?
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Oscar_Romero Jojo, to tu nikdo nekřičí do světa, že ta pidibaterka zde v PHEV stojí pouhých 330.000,- Kč.
A samozřejmě, že za 8 let bude na kaši.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Oscar_Romero
A jaký je tvůj odkaz na vymyšlenou životnost 8 let?
To co ty pises je záruka, ne životnost.https://www.caranddriver.com/…ar-battery-life/https://www.motortrend.com/…la-battery-last/
Tak uvidíme, co si zase vycucas z prstu bez jediného odkazu. Chapu, ze ehledani je složitější než výmysly a sve domněnky pokládat za fakt.
kyklop
@Oscar_Romero píšeš tu o lotérii v podobe lítiofky. Ok, a čo taká lotéria v podobe cr dízlu, kde ti jednou ranou ľahko zahučí naraz čerpadlo a štyri vstrekovače za 5-6000€ a zároveň ak s tým niekto predtým kodrcal krátke jazdy, tak aj dpf bude pred smrťou :D . A teraz sa skúsme zahrať na majiteľa a osloviť servis, čo obnáša výmena týchto komponentov
ryccardo
@Arese za me to neni spatny reseni. Je to eko a cenove to neni tak strasny. Navic muzes furt natankovat benzin a neresit elektriku. Zaroven ti to dava moznost jezdit z velky casti na elektrinu. Jen to nikomu necpat a nechat na trhu at si vybere.
DonVito
@ryccardo
Kdybys PHEV nechal trhu a nemel limity co2, tak si ho tezko nekdo (vetsi cast zakazniku) vybere...

I kdyz ho podporujes, tak to neni zadna hitparada...
kyklop
@DonVito ja si ho vyberiem kľudne a oveľa skôr ako čisté elektro. PHEV je v mojom prípade univerzál, ktorý mne osobne rieši všetky požiadavky
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@DonVito

Takže jsi pochopil, že zákazy, nařízení, omezení, dotace způsobí to, že zákazník si vybere to co by si jinak nevybral🤣🤣🤣🤣🤣 Trvalo ti to snad roky, ale gratuluji! Tohle jsi dal 🥳
ryccardo
@DonVito Proč myslíš, že by si ho nikdo nevybral? Cena není tak strašidelná a někomu může vyhovovat způsob použití jezdit po městě na baterku a zároveň mít možnost ujet dlouhé vzdálenosti na spalovák. Konec konců takový Jirka Vejražka to dobrovolně provozuje už roky a je s tím podle všeho spokojený. Takových lidí bude spousta. Hitparáda to není ani s EV. Množina zákazníků jak pro PHEV, tak pro BEV je holt omezená. To ale přeci ničemu nevadí.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@ryccardo Až na to, že ta pidibaterka zde v PHEV stojí pouhých 330.000,- Kč.
A samozřejmě, že za 8 let bude na kaši.
kyklop
@Mokrous nebol by som taký pesimista, za 8 rokov môže byť na šrot aj klasický cr dízel a jeho emisný systém. Na strane druhej, to väčšinou čaká druhého majiteľa, prvý je krytý zárukou
Avatar - Mokrous
Mokrous
@kyklop No tak určitě... A proto všude jezdí 15-20 let starý diesely a lidi si je drží... Protože asi nemají na opravy.
Samozřejmě, že se může občas něco pokazit, ale u normálně provozovaného auta s řádnou péčí není problém nájezd 300.000 km a více aniž by se porouchalo. Nejdražší tak bude DPF filtr v těch +/- 300 tisících. Skutečně neodejde všem komplet celý pohon naráz. A občas lze vstřikovače třeba vyčistit, nebo zrepasovat atd. Ale mnohem horší problém je časová degradace baterií. Můžeš mít ICE, co za 20 let najede jen 200 tisíc, nebo 250 tisíc a nic mu nebude, ale baterie nebude dávno funkční. Prostě zdegraduje i kdybys najel jen 10 kilometrů a zbytek času by auto stálo v garáži. A i u EV se může odporoučet motor, nebo třeba jen ložiska el.motoru, silová elektronika a další, nejen baterie. Prostě ty ceny za baterie jsou pořád šílený. Až to budou nabízet za půlku ceny, tak to snad bude dávat smysl. Ale to se asi nestane. To radši zdraží náhradní díly na ICE o dalších 200%, jak mají poslední roky v oblibě.
kyklop
@Mokrous to isté čo si napísal teraz o dízloch môžeš napísať aj o baterkáčoch. A teraz k tvojim 15-20 let starým dízlom, no tam už je väčšina v kategórii dýmovnica a áno, tam ešte tie komponenty zrepasuješ. Čím novší, tým asi väčší problém s repasáciou. Ale ten scenár s čerpadlom a vstrekovačmi mám na pár firemných autách (aj tých od vw group, ale aj iných) za sebou. Faktom je, že časom (novšie autá) sa tento scenár opakoval menej a menej. Zrovna ale posledný je touareg v oužasným 6 válcom v nafte, kde tesne za 200k km zobralo čerpadlo so sebou všetko (aj tých 6 vstrekovačov). Oprava sa priblížila 5 cifernej sume v €. A mimochodom, jazdilo to mimo mesto a tie km nabúchalo za menej ako 6 rokov
Avatar - Mokrous
Mokrous
@kyklop Jaj! Tak to je masakr. A na jakou naftu ten Touareg jezdil? Prémie s aditivy, nebo obyčejná? Ještě je otázka co s tím kdo dělal v servisu. Jestli tam nějaký howado při výměně palivového filtru nedostalo abrasivní bordel... Pokud to selhalo jen tak samo, tak to je strašný.
ryccardo
@Mokrous Definuj na kaši. Osobně si myslím, že bude stále použitelná. Jen bude mít nižší kapacitu. Tak s tím holt neujedeš tolik na EV pohon, ale stále tě nic nenutí ji měnit. Cena baterie jako náhradního dílu je fakt nesmysl. Nicméně znám takhle Priuse z roku 2005, který má už baterku fakt v háji, ale majitel s ním stále jezdí smířen s tím, že na baterku neujede nic, ale funguje to a trocha energie při potřebě prudké akcelerace tam vždycky je. Ten Superb ti po 10 letech bude fungovat stejně.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@Mokrous 330 000 Kč za baterku 20 kWh je asi jako 900 Kč za litr oleje. Prostě marže 600 % udělá své... Nicméně to nejsou udržitelné ceny...
Arese
@ryccardo Však ano, to tady říkám odjakživa - zákazníci hlavně musí mít možnost svobodného výběru!!!
P.S.: Proč tady ten dobíjecí hyrid z hlediska ekonomie oprav pořád porovnáváte jen s diesely? Správnou volbou jsou normální, extrémně úsporné čtyřválcová NEhybridní TSI! 🙂👍
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
@Arese Vim, ze jsem radikal, ale normalni hybrid mi fakt nevadi.

Mne staci, kdyz auto nepotrebuje kabel.

Nevadi mi, kdyz spotrebu benzinu optimalizuje pouzitim elektromotoru.

😇
Arese
@Ja Prvni 123 Tak to mě vadí zcela zásadně, kvůli přítomnosti háklivé a drahé trakční baterie a v případě vyššího stupně hybridizace i kvůli nepřítomnosti manuální převodovky a nepřirozeného nástupu účinku brzd. A proto - hybridy zásadně nebrat!
Avatar - Oscar_Romero
Oscar_Romero
Všechny tyhle pokusy jsou trapná a pokrytecká křeč. Skutečná ekologie je někde jinde - v jednoduchosti a pragmatismu. Těžké, velké a drahé auto je ekologické jen na papíře. Když si vezmu 20 let staré VW Lupo 1,2 TDI, tak to mělo k ekologii mnohem blíže než tohle a to i přesto, že i s tímhle autem jsou spojeny některé nepochopitelně hloupé chyby manažerů. Např. příšerný automat a zbytečně velký důraz na nízkou hmotnost - kdyby to auto bylo o cca 60 kg těžší a zároveň o dost levnější, tak by se prodávalo mnohem lépe a spotřebu by to ovlivnilo minimálně.

Třeba já jsem s Fábií 1,9 TDI kdysi dokázal ujet asi 900 km za 2,95 l/100 km (spočítáno dle tankovaného množství - ne přes palubní PC) - bez dálnice, hlavně normální meziměsto a město. S tím lupem bych byl stejným stylem jízdy na spotřebě kolem 2 litrů? Tahle čísla spojená s 20 let starou technikou by dnes měla být překonána, místo toho mají auta nadváhu, protože směr vývoje určují nekompetentní úředníci bez technického vzdělání. V šikanózní EU tak chcípla třída malých aut a neekologická SUV naopak získávají podíl. Zjevná absurdita ve zjevném absurdistánu...
Avatar - hiphop
hiphop
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Oscar_Romero
Oscar_Romero
@hiphop Zjevný příspěvek bez protiargumentu.
DonVito
@Oscar_Romero

Za dva litry.
Tvl, legenda TDI oziva jako Zombie.
😂
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
@hiphop Fabia s dieselem za 3 zni mnohem pravdepodobneji, nez 7 let stary akumulator bez poklesu kapacity...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Oscar_Romero

No vidíš. A místní diskusní hujeři jako mikešové tě označí za dieselového masového vraha milionů lidí...
Avatar - Oscar_Romero
Oscar_Romero
@rohYpnol Tak 1,9 TDI určitě smrdí víc, než by se mně líbilo, to nebudu popírat. Je otázkou, nakolik to ovlivní zdraví - na to nikdo nedokáže odpovědět.

Další věcí je, že normální člověk bez problémů pochopí, že efekt drahé ekologie je malý, protože peníze jsou až na prvním místě - u normální většiny lidí.

Skauti co si buřty opékají nad ohníčkem jsou pro ně taky masoví vrazi.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Oscar_Romero

Je to pořád to stejné. Místo toho, aby se peníze směřovaly a technologie rozvijely směrem, který nás skutečně tíží, který nám pomůže a posune nás dál, tak se jen naplňuje IDEOLOGIE ZELENORUDÉ EU.

Znečištění ovzduší nemá příčiny primárně v dopravě, nota bene v dieselových pohonech.

Doprava obecně ale je antropogenní činnost. A činnost člověka zkrátka čisté přírodě nikdy nepomáhá. To je fakt, který žádná ideologie na světě nikdy nezmění.
DonVito
@Oscar_Romero
"Je otázkou, nakolik to ovlivní zdraví - na to nikdo nedokáže odpovědět."
Mylis se.
Odpoved na to existuje.
Diesel zplodiny jsou prokazatelne rakovinotvorny!
Jenze tebe to trapit nemusi. Ty svym TDIckem bez filtru zpusobujes rakovinu rodine jedouci autem za tebou...
👎
https://www.iarc.who.int/news-events/iarc-diesel-engine-exhaust-carcinogenic/
DIESEL ENGINE EXHAUST CARCINOGENIC

Shrnovacka?
Otravovat (doslova) lidi jedouci za tvym TDIckem je v poradku a ty jsi pašák. Narozdil od "pokryteckych" elektromobilistu, ktery jsou "pokrytecky", protoze nevypousti zadne emise ze sveho pohonu a navic zcela "pokrytecky" tankuji napriklad jadernou energii.
V ČR bylo v roce 2024 vyprodukovano 50% elektricke energie nizkoemisnimi zdroji!
Narozdil od TDI ktery nejen ze neni nizkoemisni ani z jednoho procenta, ale hlavne vypousti karcinogenni emise primo na silnicich a ve mestech!

PS Kdyz jedu za starym coudicim TDIckem, je mi tak nejak jedno, kolik emisi vznika v zemedelstvi, ty jelito rohypnole.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@DonVito To už je tak trapně ohraná písnička s těmi rakovinotvornými emisemi dieselu. Jako by snad z přímovstřikových benzínů žádné karcinogeny nelétaly, že? Žádný benzen, benzo(a)pyren, žádné částice nespálených sazí a dalších aromátů, že? Ani z komínů to nelítá, že? Za všechno můžou jen diesely...
kyklop
@Oscar_Romero nič v zlom, ale ak by to bolo za 2,95 tak to bola ťažká ekojazda a ostaných si na ceste akurát nasieral. Hybrid by to dal tesne k 2 a elektromobil by to dal za 12kWh (ekvivalent 1,2l / 100) na 100km. Asi toľko k reálnym 2,95
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@kyklop BMW i3 tohle dává i údajně i pod 10 kWh/100...
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@Oscar_Romero Fabia 1.9 TDI (nebo Lupo 1.2 TDI nebo cokoliv TDI) ve městě není eko, to je zločin proti lidskosti a mělo by se to soudit stejnou trestní sazbou jako genocida :-D.
Větší blbost než Lupo TDI už byl jenom Smart CDI... Naštěstí už jsou pryč tyto časy, kdy všem přeskočilo z CO2 bez ohledu na následky... ...
Avatar - Jenik3
Jenik3
Je otázkou jaká je cílová skupina pro sup IV.
Dokážu si realisticky představit, že to je vyšší manezment firem, které mají auta kde zaparkovat a nabíjet (přes den). Ti, kteří auto využívají mohou pravděpodobně dobijet i přes noc doma, protože zpravidla nebydlí v paneláku 70 let starém bez garáže.
Na ježdění do prace každý den je elektro ok. Na delší trasy je tam spalovak.
Na můj vkus je cena vysoká, ale ten kdo si vydělá, nechť si pořídí IV.
kyklop
@Jenik3 iv nie je pre každého, na strane dosť ľudí má kde nabíjať (doma v dome, nie v paneláku)
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Kvituji možnost volby. Kdo má pocit, že tohle je pro něj to pravé ořechové, má možnost.
Ale je skvělé, když Škoda má vedle sebe benzín, diesel a plugin. Klidně bych uvítal v Superbu i čisté BEV...
Jasně by pak byla vidět preference zákazníků. Stejně totiž většina sáhne po naftě 🤣🤣🤣

Plugin hybrid je ale důsledkem jediného - je to výsledek nekonkurenceschopnosti BEV pohonu v roce 2025. Nedává totiž absolutně žádný smysl, přináší neduhy BEV do spalováku a zároveň neduhy spalováku do BEV. Ekonomická životnost bude velmi krátká, protože opravotelnost bude složitá.

Kdyby BEV byla v roce 2025 konkurenceschopnou technologií, tak o plugin hybrid nikdo ani neopře deštník...
Avatar - hiphop
hiphop
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@hiphop
Nemusíš nám vysvětlovat hodnotu tvých příspěvků. Ta mluví sama za sebe!!!
Avatar - hiphop
hiphop
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@hiphop
Ty jsi tady ještě žádnou myšlenku v diskusi nikdy nenapsal 🤣🤣🤣
Ale shitroom je pro tebe opravdu výstižné, to musím uznat 👍
panenka skákavá
Příspěvek podléhá schvalování.
Avatar - hiphop
hiphop
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@hiphop
Viz 11:27
Smůla, konec.
Avatar - hiphop
hiphop
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Arese
@hiphop Pokračuj, strašně mě baví, když se místní elektrohujerové po palbě neprůstřelných argumentů proti elektrozkratům zmůžou jen na takovéto zlostné trapné prskání! 😃👍
Avatar - Radek Holodňák
Radek Holodňák
Kupte si rovnou elektromobil a máte to.
Jan Krejčí
Pro všechny, co řeší životnost baterek, mám služebního Passata GTE 211 tis km najeto, 5/2017, absolutně žadné závady, jen asi 3 měsíce nehrál jeden reproduktor, ale probral se, první věc, čekají mě zadní tlumiče, brzdy původní. Baterie se pořád nabíjí na 40km, pořád nepozoruji degradaci. Dělám přibižně 2 cykly denně. V práci nabíjím za 3,5Kč/ kWh, doma za 4,5Kč (tarif na elektromobily).
Průměrná spotřeba dojíždění 35km do práce a sem tam něco dál, v zimě kolem 3L, v létě 2L, k tomu 8 kWh na 100km. Někdy se mi podaří celý týden jezdit a nenastarovat spalovák. I s vybitou baterkou auto jede úsporně, není těžší než TDi 4x4 a umí účinně rekuperovat a chcípat motor.
Bezproblémový provoz přičítám synergií spalováku a elektra, ty nejhorší cukačky obstará spalovák. Baterie s aktivním chlazením jsou bezproblémové a s malou degradací. Elektrika umožňuje šetřit brzdy více, než hybrid Toyoty, auto rekuperuje razantně a i z delšího kopce.
Btw, podívejte se na mobile.de kolik toho ty hybridní Passaty a Volva nalítali, dost jako služebáky, u TDi jsou naopak časté závažné selhání (sestřin Golf 2.0 tdi, 2015 urvaná kladka, potkaný motor, u dodávek nás zlobí scr...)
Mr.Murphy
Mam Supa III jako PHEV i jako diesel. PHEV ma pres 100tkm, naprosto spolehlivy, degradaci baterie nevidim a to ta baterka fakt 50tkm najela. Naproti tomu TDI zere od novoty olej (ted ma 25tkm), ztraci se voda z chladiciho okruhu. Rvu si vlasy ze jsem to koupil.
Preji peknou, teoretickou diskusi.... ja vidim co mam doma a mam jasno.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Mr.Murphy
140 kW...
Mr.Murphy
@rohYpnol 147kW... vyroba na zacatku 2024....
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Mr.Murphy
No jasné, 140 a 147 beru rovnocenně...
Tak to je stará známá věc, že tahle varianta může brát olej... Zřejmě jsi nesledoval Vaculíkova videa 😅
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Mr.Murphy Hele to tě lituju a fakt mě se.re přístup VW/Škoda, že se k tomu neumí postavit. Já jsem tento týden šel kvůli tobě zkontrolovat olej a zase je nad polovinou rysky. A to jsem prase a mám na něm 19.700km. Myslel jsem, že už 21tis., ale spletl jsem se.
Černej je jak bota, ale nemizí vůbec. Ani chladící kapalina. Prostě nic.
Ale pozor!!! Poprvé chladící kapalina klesne všem. To se ale jen odvzdušnil systém. Stačí pár deci destilky a čau. Pokud mizí dál, tak už to je průser.

Za 3 měsíce mám termín výměny, tak už to asi dojezdím. Stejně víc stojím, než jezdím.
PHEV bych bral se 2 podmínkami. Za prvé by musela elektřina pohánět zadní nápravu, kvůli trakci v zimě a za druhé by nesměla baterka stát "pouhých" 330 tisíc Kč jako náhradní díl. To fakt ne.
Až bude stát baterka půlku a vyřeší trakci, s radostí bych to vyměnil.
Mr.Murphy
@Mokrous jj vsak to spolu resime na skoda-home.... uvidim jak to pujde dal. Baterka na PHEV Supa 330??? dyt ma 12kwh :-))) to je vtip ne???

Jinak ja kdyz kupova PHEV tak byl levnejsi nez silnejsi TDI.... ted to s cenou trosku prestrelili, ale uz to tak nesleduju
kyklop
@Mr.Murphy moc to podľa mňa neprestrelili, phev je cenou v strede medzi dízlami ;)
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Mr.Murphy Jo to seš ty s tou emulzí na víčku? 🤓 Tak to jsem nevěděl. Nejhorší je ten dobytek ve značce, kterej ti řekne, že to je OK. Zdravíme Vaculíka a jeho "Skočte si do značky!"
330 tisíc Kč platí pro novou generaci, kde je baterka 25,7kWh brutto.
Jinak na Supa jsem nekoukal, ale u Passatu je PHEV nejdražší, ale pak je uvnitř konfigurátoru vtipná položka: "Volkswagen e-dotace" 100 tis. Kč. Takže nakonec to vyjde podobně jako slabší TDI, nebo 2.0TSI. Podle výbavy...
kyklop
Cenový jemnocit :D:D
Pozerám cenník škody na SK a cenu PHEV nastavili z môjho pohľadu veľmi zaujímavo, je pekne posadená v strede medzi slabší a silnejší dízel. Práve v tomto momente asi prestáva dávať zmysel nafta za predpokladu že to auto mám kde nabíjať a že neotáčam každý tretí deň cestu BA - Praha. Základný selection má asi všetko čo bežne potrebujem, k tomu továrenské ťažné a travel asist po vzore minulej generácie, nejaká drobná zľava a sme na 35000 bez DPH. Za mňa je cena za použiteľné auto na každý deň dobrá ( vzhľadom k súčasným cenám podobných automobilov).
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Tak vzhledem k tomu, jak mizerne se EV prodavaji, tak tohle je uplne genialni veta:

Nová generace plug-in hybridů má šanci vyrovnat se prodejích elektromobilům.

🤣
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Ja Prvni 123
No, vlastně nevíme z kterého intervalu... 😁