Ekonomika
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeProdeje elektromobilů a plug-inů v roce 2024: Celosvětový růst, v Evropě pokles
60 komentářů
Arese
@Arese
Prej fyzikalni zakony.
🤣
Moje auto produkuje svym pohonem 0g primych emisi.
Jiste bys rad svedl rec na neprime emise. Pri zapocteni neprimych emisi je me auto asi na 80g/km.
Kolik jsou neprime emise tveho auta?
PS Nemyslim si, ze elektrina vznika v zasuvce. Tak jako benzin nevzniknul na benzince. 😀
Prej fyzikalni zakony.
🤣
Moje auto produkuje svym pohonem 0g primych emisi.
Jiste bys rad svedl rec na neprime emise. Pri zapocteni neprimych emisi je me auto asi na 80g/km.
Kolik jsou neprime emise tveho auta?
PS Nemyslim si, ze elektrina vznika v zasuvce. Tak jako benzin nevzniknul na benzince. 😀
@DonVito
Bravo. Kolik km ročně najedeš?
Bravo. Kolik km ročně najedeš?
@rohYpnol
A co s tím má společný najezd? Nebo chceš komunisticky nařizovat, jak jsi naučen z tveho zamilovaneho statniho zrizeni kolik kdo může a nemůže jezdit?
A co s tím má společný najezd? Nebo chceš komunisticky nařizovat, jak jsi naučen z tveho zamilovaneho statniho zrizeni kolik kdo může a nemůže jezdit?
@Mikesus
Tebe se neptám tak mazej k Blance pro denní dávku CO2, PMx a NOx, ať ti zlý diesel i dnes může uškodit na zdraví 🤣🤣🤣
Tebe se neptám tak mazej k Blance pro denní dávku CO2, PMx a NOx, ať ti zlý diesel i dnes může uškodit na zdraví 🤣🤣🤣
@rohYpnol
Hanbi sa, hlupák. Čím uvažuješ, zadkom, keď niekomu dokážeš napísať také svinstvo?
Hanbi sa, hlupák. Čím uvažuješ, zadkom, keď niekomu dokážeš napísať také svinstvo?
@Mikesus
Ten skodoliby blb se mi tu bude snazit predhazovat mnou vyprodukovane emise co2.
On nechape, ze s benzinovym autem bych jich vytvoril dvakrat tolik.
Tudiz jsem polovinu svych emisi usetril.
On tu bude zvanit o tom, ze planetu to nezachrani a podobny alibisticky kecy.
Ztrata casu s trollem, co ti preje rakovinu.
Hnus.
Ten skodoliby blb se mi tu bude snazit predhazovat mnou vyprodukovane emise co2.
On nechape, ze s benzinovym autem bych jich vytvoril dvakrat tolik.
Tudiz jsem polovinu svych emisi usetril.
On tu bude zvanit o tom, ze planetu to nezachrani a podobny alibisticky kecy.
Ztrata casu s trollem, co ti preje rakovinu.
Hnus.
@traveldrive
To není žádné svinstvo a ani mikešovi nic špatného nepřeju.
To je o tom, že mu žádný diesel neubližuje, nikoho nezabíjí, byť se to neustále snaží předhazovat.
To není žádné svinstvo a ani mikešovi nic špatného nepřeju.
To je o tom, že mu žádný diesel neubližuje, nikoho nezabíjí, byť se to neustále snaží předhazovat.
@rohYpnol
ale ten pekelnej smrad co to furt dela to je proste peklo. Studeny to smrdi odporne a je jedno jestli je to Kojota z lonska nebo aktualni superb. Kdyby lidi aspon meli soudnost a kupovali benziny...
ale ten pekelnej smrad co to furt dela to je proste peklo. Studeny to smrdi odporne a je jedno jestli je to Kojota z lonska nebo aktualni superb. Kdyby lidi aspon meli soudnost a kupovali benziny...
@kesumb
Pamatuji doby, kdy když byl rozjezd Karos z nádraží tak přes modrý dým nebylo vidět na vedlejší stanoviště.
Dnes nic takového není. Dnešní emisní limity jsou úplně pohoda. To, že každý druhý auto má EGR a DPF off a průměrnej věk aut je 16 let, za to fakt diesel nemůže.
Pamatuji doby, kdy když byl rozjezd Karos z nádraží tak přes modrý dým nebylo vidět na vedlejší stanoviště.
Dnes nic takového není. Dnešní emisní limity jsou úplně pohoda. To, že každý druhý auto má EGR a DPF off a průměrnej věk aut je 16 let, za to fakt diesel nemůže.
@rohYpnol
vim presne o cem mluvis, hodinu sem delal s nakladacem (UNC se Zetorem) v interieru, nedalo se tam uz bejt, jako fakt nedalo.
vim presne o cem mluvis, hodinu sem delal s nakladacem (UNC se Zetorem) v interieru, nedalo se tam uz bejt, jako fakt nedalo.
rohYpnol
Potvrzení mých slov. O BEV není zájem, nikdo je nechce.
Prodeje BEV táhne Čína. Pro místní doníčky, hendlíčky, mikeše a další hujery je Čína a komunismus diktujici jedinou správnou ideologii samozřejmě vzorem a snem, jak by měla EU fungovat.
Pro inteligentní lidi je to však zlo, proti kterému je třeba se jasně vymezit. Diktát BEV = podpora Číny a likvidace evropské automotive.
Nechejme trh trhem. Dejme zákazníkovi svobodnou volbu. Zrušme dotace na BEV a zrušme sankce na ICE. Ať si elektromobilitu a náklady na ni nesou ti, co kupují BEV, a ne ať na ni přispívají ti ostatní...
Jestli je BEV tak skvělé, prosadí se samo. To je celé.
Prodeje BEV táhne Čína. Pro místní doníčky, hendlíčky, mikeše a další hujery je Čína a komunismus diktujici jedinou správnou ideologii samozřejmě vzorem a snem, jak by měla EU fungovat.
Pro inteligentní lidi je to však zlo, proti kterému je třeba se jasně vymezit. Diktát BEV = podpora Číny a likvidace evropské automotive.
Nechejme trh trhem. Dejme zákazníkovi svobodnou volbu. Zrušme dotace na BEV a zrušme sankce na ICE. Ať si elektromobilitu a náklady na ni nesou ti, co kupují BEV, a ne ať na ni přispívají ti ostatní...
Jestli je BEV tak skvělé, prosadí se samo. To je celé.
@rohYpnol
Prodeje rostou všude, jen v Evropě pokles o 3 procenta po ukončení dotaci. Což je logické. Kdo by koupil na začátku roku, rychle koupil na konci předminulého. Prodeje táhne celý svět, Evropa téměř neklesla. Zase jsi byl úplně mimo, jako u naprosté většiny tvých předpovědi.
USA v plusu, Čína v plusu, zbytek světa taky v plusu. Normálně tvé předpovědi by clovke měl využít a sázet přesný opak. Zatím to bude téměř jistota úspěchu.
Třeba takový enyaq. Opět měl více prodejů než superb, uz druhy rok. Měli by superb už konečně zrušit, není o nej zájem.
Prodeje rostou všude, jen v Evropě pokles o 3 procenta po ukončení dotaci. Což je logické. Kdo by koupil na začátku roku, rychle koupil na konci předminulého. Prodeje táhne celý svět, Evropa téměř neklesla. Zase jsi byl úplně mimo, jako u naprosté většiny tvých předpovědi.
USA v plusu, Čína v plusu, zbytek světa taky v plusu. Normálně tvé předpovědi by clovke měl využít a sázet přesný opak. Zatím to bude téměř jistota úspěchu.
Třeba takový enyaq. Opět měl více prodejů než superb, uz druhy rok. Měli by superb už konečně zrušit, není o nej zájem.
@rohYpnol
Potvrzeni rohypnolovych slov (coz mluvi samo za sebe...):
Prodeje elektromobilů a plug-inů v roce 2024: Celosvětový růst
👍👍👍
Potvrzeni rohypnolovych slov (coz mluvi samo za sebe...):
Prodeje elektromobilů a plug-inů v roce 2024: Celosvětový růst
👍👍👍
@rohYpnol
Otázkou je, zda je tato statistika probudí, nebo budou dále blouznit o snech, jak Evropané do pár let dobrovolně přejdou na BEV.
Ono je otázkou i u té Číny, jakou tam mají prodeje BEV dynamiku. Je docela problém najít data, jelikož oni vydávají statistiku všech aut, které lze nabíjet (BEV, RREV a PHEV), dohromady. V každém 2/3 prodejů aut s možností/nutností nabíjení se prodá právě v Číně, to je opravdu pozoruhodné.
Otázkou je, zda je tato statistika probudí, nebo budou dále blouznit o snech, jak Evropané do pár let dobrovolně přejdou na BEV.
Ono je otázkou i u té Číny, jakou tam mají prodeje BEV dynamiku. Je docela problém najít data, jelikož oni vydávají statistiku všech aut, které lze nabíjet (BEV, RREV a PHEV), dohromady. V každém 2/3 prodejů aut s možností/nutností nabíjení se prodá právě v Číně, to je opravdu pozoruhodné.
@rohYpnol
prosadi
prosadi
@kesumb
Ale já s tím fakt nemám problém. Když si to zaplati zákazník BEV, a zákazník si BEV zvolí na základě své vlastní preference. A ne proto, že EU stanovila 95€ za 2g CO2. Ne proto, že EU zakázala ICE. Ne proto, že EU stanovila limity, které diesel fyzikálně nedokáže splnit...
Ale já s tím fakt nemám problém. Když si to zaplati zákazník BEV, a zákazník si BEV zvolí na základě své vlastní preference. A ne proto, že EU stanovila 95€ za 2g CO2. Ne proto, že EU zakázala ICE. Ne proto, že EU stanovila limity, které diesel fyzikálně nedokáže splnit...
@rohYpnol
ale dokaze, musis to nalejt do kogenerace, teplo si nechat v obejvaku a elektriku dat do auta. Akorat v aute to nema co delat. Chtel bych elektrickej bagr...
ale dokaze, musis to nalejt do kogenerace, teplo si nechat v obejvaku a elektriku dat do auta. Akorat v aute to nema co delat. Chtel bych elektrickej bagr...
rohYpnol
Podle místních hujerů je BEV lepší technologií, kterou všichni chtějí, nebo budou chtít. Cenová parita je údajně zde...
A já říkám - ok, tak proč ne? K čemu jsou dotace na BEV?!? K čemu jsou sankce na ICE?!? Tak je zrušme!!! Nechejme volný výběr zákazníkovi!!! Zrušme flotilové emise 2025!! Zrušme zákaz spalovacích motorů 2035. Není jediný důvod na tom trvat!!!
Jenže ouha, oni ti hujeři zjevně mají STRACH Z VLASTNÍCH LŽÍ!!! Oni mají strach, že stejně 9 z 10ti zvolí ICE místo BEV, protože prostě je ICE i 2025 lepší technologií než BEV.
Protože ICE neni žádnou párou,
žádnym koněm, žádnou Nokií... 🤣🤣🤣 Tak jednoduché to je.
A já říkám - ok, tak proč ne? K čemu jsou dotace na BEV?!? K čemu jsou sankce na ICE?!? Tak je zrušme!!! Nechejme volný výběr zákazníkovi!!! Zrušme flotilové emise 2025!! Zrušme zákaz spalovacích motorů 2035. Není jediný důvod na tom trvat!!!
Jenže ouha, oni ti hujeři zjevně mají STRACH Z VLASTNÍCH LŽÍ!!! Oni mají strach, že stejně 9 z 10ti zvolí ICE místo BEV, protože prostě je ICE i 2025 lepší technologií než BEV.
Protože ICE neni žádnou párou,
žádnym koněm, žádnou Nokií... 🤣🤣🤣 Tak jednoduché to je.
@rohYpnol
je to lepsi technologie, ma jenom dva nedostatky:
1) musis to mit kde nabijet
2) nesmis bejt zvalcovanej vocas co si libuje v chrochtani pod kapotou a cekani na vsecko
1. problem se nad polovinu prodeju bude resit extra blbe
2. postupne vymizi
je to lepsi technologie, ma jenom dva nedostatky:
1) musis to mit kde nabijet
2) nesmis bejt zvalcovanej vocas co si libuje v chrochtani pod kapotou a cekani na vsecko
1. problem se nad polovinu prodeju bude resit extra blbe
2. postupne vymizi
@kesumb
Opět jsi prokázal, že jsi zahleděný jen do sebe.
Ne, nedostatky má stále zásadní. A tím zcela zásadním je baterie. O tom to celé je.
A právě kvůli baterií pro mnoho využití a z mnoha hledisek 2025 lepší technologií BEV prostě není. To je fakt a ty s tím nic nenaděláš.
Opět jsi prokázal, že jsi zahleděný jen do sebe.
Ne, nedostatky má stále zásadní. A tím zcela zásadním je baterie. O tom to celé je.
A právě kvůli baterií pro mnoho využití a z mnoha hledisek 2025 lepší technologií BEV prostě není. To je fakt a ty s tím nic nenaděláš.
@kesumb
Opět jsi prokázal, že jsi zahleděný jen do sebe.
Ne, nedostatky má stále zásadní. A tím zcela zásadním je baterie. O tom to celé je.
A právě kvůli baterií pro mnoho využití a z mnoha hledisek 2025 lepší technologií BEV prostě není. To je fakt a ty s tím nic nenaděláš.
Opět jsi prokázal, že jsi zahleděný jen do sebe.
Ne, nedostatky má stále zásadní. A tím zcela zásadním je baterie. O tom to celé je.
A právě kvůli baterií pro mnoho využití a z mnoha hledisek 2025 lepší technologií BEV prostě není. To je fakt a ty s tím nic nenaděláš.
@rohYpnol
nojo tak to neda 1000km s dvouplatem z Barcelony, ale 300km v mrazu na dalnici jo, nabijes a das jeste 200. Dalsi zastavka uz je voser, ale Dolomity to da v pohode. X5 phev mam 4 roky, 160tkm, hlubokej cyklus donedavna kazdej den (uz s ni skoro nejezdim krom tahani vleku, elektrika je lepsi) a pokles baterie je nemeritelnej (tedy do 5% a to nejsem schopen s jistotou merit). Etron ma za 4 roky z teoretickejch 86 (nemeril sem to u novyho) dneska 82,5. Nasel sem nedavno v dilne vrtacku z 2012 a normalne vrtala, neni to tak horky jak to vypada. Nicmene to je porad NMC, ted se cpe lifepo a do se ma sanci dozit dnesnich jednickovejch fabii a ofci
nojo tak to neda 1000km s dvouplatem z Barcelony, ale 300km v mrazu na dalnici jo, nabijes a das jeste 200. Dalsi zastavka uz je voser, ale Dolomity to da v pohode. X5 phev mam 4 roky, 160tkm, hlubokej cyklus donedavna kazdej den (uz s ni skoro nejezdim krom tahani vleku, elektrika je lepsi) a pokles baterie je nemeritelnej (tedy do 5% a to nejsem schopen s jistotou merit). Etron ma za 4 roky z teoretickejch 86 (nemeril sem to u novyho) dneska 82,5. Nasel sem nedavno v dilne vrtacku z 2012 a normalne vrtala, neni to tak horky jak to vypada. Nicmene to je porad NMC, ted se cpe lifepo a do se ma sanci dozit dnesnich jednickovejch fabii a ofci
@rohYpnol
ovsem bez debat lifepo oktavka za 550 s 100kwh na trhu neni, fabie uz vubec ne. Ja vsadil v eu 40% ev v 2030 a uz tomu sam neverim
ovsem bez debat lifepo oktavka za 550 s 100kwh na trhu neni, fabie uz vubec ne. Ja vsadil v eu 40% ev v 2030 a uz tomu sam neverim
Ja Prvni 123
Ten clanek zacina dobre, ale pak se to pokazi.
Proc rust, EV efektivne vyuzije 10, max 15% lidi?
Nevadi mi, ze se auta na baterky vyrabi.
Pruser je zakaz vyroby tech spalovacich. Bez adekvatni nahrady.
Proc rust, EV efektivne vyuzije 10, max 15% lidi?
Nevadi mi, ze se auta na baterky vyrabi.
Pruser je zakaz vyroby tech spalovacich. Bez adekvatni nahrady.
@Ja Prvni 123 Doufejme, že evropské elektrofašouny se podaří co nejdříve eliminovat!
@Arese
nepodari, lesti si co mas v garazi, lepsi to pro tebe nebude
nepodari, lesti si co mas v garazi, lepsi to pro tebe nebude
@kesumb
Aby ses šeredně nepletl. Zapomináš na 1 podstatný faktor, a tím je cena elektřiny.
Jeden Fiala v čele EU stačí na to, aby celou EV mobilitu poslal do hrobu dřív než se stačíš probrat z tvého zeleného snu.
Aby ses šeredně nepletl. Zapomináš na 1 podstatný faktor, a tím je cena elektřiny.
Jeden Fiala v čele EU stačí na to, aby celou EV mobilitu poslal do hrobu dřív než se stačíš probrat z tvého zeleného snu.
@rohypnol
roky tvrdim, ze jeste v 2035 pujde bez problemu koupit spalovak. Jeden minibenzin hybrid, total uskrceny r4 dizl a mozna nekde v rohu jeden vetsi naftak. Prvni co pujde dohaje jsou v8 M powa amg SUV protoze to smysl nedava zadnej. A hned za tim aresuv manual benzin v suv
roky tvrdim, ze jeste v 2035 pujde bez problemu koupit spalovak. Jeden minibenzin hybrid, total uskrceny r4 dizl a mozna nekde v rohu jeden vetsi naftak. Prvni co pujde dohaje jsou v8 M powa amg SUV protoze to smysl nedava zadnej. A hned za tim aresuv manual benzin v suv
@kesumb
To asi není o tom, že 2035 by nešel koupit žádný spalovák. Je to o tom výběru, který není už dnes... A 2035 to bude ber nebo neber, výběr nula.
Stále věřím, že EU otočí. nebude to dobrovolně, bude to mít nevratné škody v evropském průmyslu. Ale realita nás doběhne.
To asi není o tom, že 2035 by nešel koupit žádný spalovák. Je to o tom výběru, který není už dnes... A 2035 to bude ber nebo neber, výběr nula.
Stále věřím, že EU otočí. nebude to dobrovolně, bude to mít nevratné škody v evropském průmyslu. Ale realita nás doběhne.
@Ja Prvni 123
Adekvatni nahrada kdy?
2035?
Mas predstavu o EV v roce 2035?
Adekvatni nahrada kdy?
2035?
Mas predstavu o EV v roce 2035?
@Ja Prvni 123 Adekvatni nahrada tady bude driv, nez v roce 2035.
V roce 2018 jsem jel elektroautem do Ostravy a byl to voser… trvalo to 8 hodin, tedy dvojnasobek pohodove cesty s ICE.
Loni jsem jel s elektroautem s pripojenym karavanem do Francie a misto 18 hodin trvala cesta 21 hodin. Delsi, ale slo to…
Dovolim si tvrdit, ze za dalsich 6 let (tedy v roce 2030) uz budou existovat adekvatni nahrady pro vetsinu dnesnich aut…
V roce 2018 jsem jel elektroautem do Ostravy a byl to voser… trvalo to 8 hodin, tedy dvojnasobek pohodove cesty s ICE.
Loni jsem jel s elektroautem s pripojenym karavanem do Francie a misto 18 hodin trvala cesta 21 hodin. Delsi, ale slo to…
Dovolim si tvrdit, ze za dalsich 6 let (tedy v roce 2030) uz budou existovat adekvatni nahrady pro vetsinu dnesnich aut…
Ja Prvni 123
No, baterkari, a mate po legraci.
V USA se stal prezidentem jinak psychopat, ale pres noc zrusil vsechny ekologicky prikazy a podpory.
Takze s vyjimkou mozna Kalifornie prodeje ev v USA pujdou tam, kam v Evrope.
Takze jedinej, kdo EV pojede dal zustane Cina, kde to naridil UV, a postavili na tom cele jedno odvetvi prumyslu, vcetne infrastruktury.
Krome toho, ze maji uplne jinou kulturu cestovani: auta jezdi vetsinou nakratko a delsi cesty po Cine realizuji rychlovlaky.
Ano, temi rychlovlaky, co taky chceme tupe prevzit, i kdyz to v 10 milionove CR vubec nedava smysl.
Nemluvim o "koridoru", to je jina pisnicka. Z Hamburku do Turecka uz se rychlovlak vyplati...
V USA se stal prezidentem jinak psychopat, ale pres noc zrusil vsechny ekologicky prikazy a podpory.
Takze s vyjimkou mozna Kalifornie prodeje ev v USA pujdou tam, kam v Evrope.
Takze jedinej, kdo EV pojede dal zustane Cina, kde to naridil UV, a postavili na tom cele jedno odvetvi prumyslu, vcetne infrastruktury.
Krome toho, ze maji uplne jinou kulturu cestovani: auta jezdi vetsinou nakratko a delsi cesty po Cine realizuji rychlovlaky.
Ano, temi rychlovlaky, co taky chceme tupe prevzit, i kdyz to v 10 milionove CR vubec nedava smysl.
Nemluvim o "koridoru", to je jina pisnicka. Z Hamburku do Turecka uz se rychlovlak vyplati...
Celkem bych zkusil vymyslet oddělení výrobců ICE a výrobců BEV stejné značky. Výrobce ICE by sice musel kupovat emisní odpustky od výrobce BEV. Ale pokud by to kupoval od výrobce BEV stejné značky (tj. reálně sám od sebe), možná by to vyšlo výhodněji než započtení BEV a ICE do flotilových emisí jednoho výrobce ... 🤔
To je samozřejmě jasné. Otázkou je JAK. Ale neřekl bych, že je to dle koncernů, ale dle výrobců. Takže nějak to vyjde pro VW, nějak pro Škodu (možná se pletu, ale řekl bych že takto, hledat to nebudu).
Tomu se říká střelba do vlastní nohy. A někteří tomu i tleskají.
Ano, tohle je blbost a nemělo by se s tim obchodovat.
Proč mění pravidla jen kvůli tomu, že VW potřebuje kupovat?
No, lenže práve preto to existuje. Snáď si nemyslíš, že emisné limity zaviedli kvôli ekológii ako tvrdia...
Těch blbostí je tam více. Ale tahle je opravdu do očí bijící.
Proc mam pocit, že se to navozuje atmosfera jako by tohle bylo neco nového a prekvapiveho?
O tom, ze se bude limit posunovat se vi min 5 let.
Znacky mely cas se pripravit.
Proc misto malych BEV vyviji celou dobu nafouknuta SUV?
To je důsledek evropské legislativy s hmotnostním koeficientem při výpočtu pokut za CO2. Čím těžší flotila, tím dá EU vyšší limit na CO2. Vede to automobilky k tomu, aby produkovaly těžká SUV na úkor malých a lehkých autíček. Probíralo se to tady už x-krát, tak nedělej překvapeného.
Tato tva teorie trochu nefunguje. Pisu mala BEV.
Těch faktorů je samozřejmě více, například cena. Ale ten hmotnostní koeficient hraje také svou roli.
Podívej se do USA. Už zhruba 50 let mají rozměrový koeficient pro flotilový průměr spotřeby CAFE. A americké automobilky preferují výrobu rozměrově velkých trucků.
Účastníci trhu se prostě vždy přizpůsobí legislativě. Konec konců to samé máš s diesely v osobních autech. Byly tady proto, že Francie a Belgie měly dlouhodobě výrazné daňové zvýhodnění nafty oproti benzínu.
Noa proc si nepřečtes co píšu než reagujes?