Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: ADAC: V ekologickém testu zabodovala Octavia

Pozice nejekologičtějšího vozu zůstala i po letošním ekologickém testu německého klubu ADAC japonské Toyotě Prius. V letošním roce však výrazně uspěla automobilka Škoda Auto, jejíž model Octavia Combi RS TDI v letošním ročníku zvítězil.
Zpět na článek
14. 6. 2007 10:37
neregistrovaný "SMRT"
14. 6. 2007 11:05
neregistrovaný "assasin-cz"
14. 6. 2007 11:17
neregistrovaný "assasin-cz"
15. 6. 2007 09:32
anonym
15. 6. 2007 09:35
anonym
14. 6. 2007 12:38
neregistrovaný "skl"
14. 6. 2007 13:45
neregistrovaný "skip"
14. 6. 2007 14:20
neregistrovaný "skl"
14. 6. 2007 20:45
neregistrovaný "MIKY"
14. 6. 2007 12:29
neregistrovaný "jjk"
14. 6. 2007 11:07
neregistrovaný "spokojený"
14. 6. 2007 11:40
neregistrovaný "milan"
14. 6. 2007 12:41
neregistrovaný "jadran"
14. 6. 2007 12:53
neregistrovaný "skl"
15. 6. 2007 08:12
neregistrovaný "jadran"
14. 6. 2007 12:33
neregistrovaný "jjk"
14. 6. 2007 14:45
neregistrovaný "yeti"
14. 6. 2007 18:30
anonym
14. 6. 2007 18:31
neregistrovaný "Ha,Ha..."
15. 6. 2007 08:39
neregistrovaný "Radek"
14. 6. 2007 12:42
neregistrovaný "Aspire"
14. 6. 2007 12:45
neregistrovaný "skl"
14. 6. 2007 13:49
neregistrovaný "skip"
14. 6. 2007 14:12
neregistrovaný "skl"
14. 6. 2007 16:11
neregistrovaný "skl"
14. 6. 2007 20:48
neregistrovaný "Commander"
14. 6. 2007 18:50
neregistrovaný "huascaran"
14. 6. 2007 21:59
neregistrovaný "Tomáš "Muad-dib" Ciffra"
15. 6. 2007 16:10
neregistrovaný "dbaly"
neregistrovaný "SMRT"
14. 6. 2007 10:37
System PD Octavia RS TDI
A co v pripade ze se filtr pevnych castic u Skody Octavia II RS TDI ucpe protoze system PD tak tak zvlada jeho regeneraci, kolik to potom stoji zakaznika??? Ekologicke a pritom nakladne, tento motor je nestesti !!!
Rozbalit vlákno
14
neregistrovaný "assasin-cz"
14. 6. 2007 11:05
Re: System PD Octavia RS TDI
filtr pevných částic je,nepletu li se,u Škodawagen a možná celé VW group za příplatek >:-[] akdo si to asi tak koupí,hehe...není nic lepšího než potkat na ulici trotla f tédéíčku,sluneční brýle,poloha za volantem ležmo,okýnka dole,hustá rappa nigga hudba naplno a mraky černýho dýmů od výfuku,jak si hraje na závodníka z NFS >:D jen včera jsem měl "tu čest" se dvěma
14. 6. 2007 11:14
Re: System PD Octavia RS TDI
Motor u RSa je vybaven filtrem standardne. Tim padem od vyfuku zadny cerny dym nejde ani pri silne akceleraci. Diky filtru splnuje vuz prisne emisni limity, ale prilis chytre vyreseno to proste neni.
neregistrovaný "assasin-cz"
14. 6. 2007 11:17
Re: System PD Octavia RS TDI
když jsem svému otci skládal pomocí konfigurátoru Octavii 1,9 TDI,za filtr pevných částic chtěli pro mě nepochopitelných 4500 kč nebo 5000 kč,a to mě teda zvedlo ze židle,a to mě dokáže zvednout jen potřeba jít na záchod:-)...Octavie RS to má zřejmě součástí výbavy,jako i více věcí co nejsou standartem,nebo základem
anonym
15. 6. 2007 09:32
Re: System PD Octavia RS TDI
Blbečku. Filtr pevných částic není ve výbavě , protože ho ty 1,9TDi/77kW a 2.0Tdi/103 KW nepotřebují k splnění normy EURO IV.

Podle mého požaduje ten fitr pevných částic do základní výbavy leda neinfornovaný hlupák, protože ekologický přínos tohoto zařízení ketré je dočasným řečením je relativně malý, zato ten fitr může přinést majiteli takového auta akorát komplikace, kór těm, co furt s polostudeným motorem popojíždějí v kolonách po městě a nemůžou ject těch pár metrů tramvají. To platí obecně - nikoliv jen pro Škodu.
15. 6. 2007 13:46
Re: System PD Octavia RS TDI
jsem asi neinformovany hlupar, protoze si myslim, ze z hlediska znecisteni atmsfery v tebou zminovanych mestech jsou DEP (diesel exhaust particles) nejhorsi. V pristupne forme si neco strucneho muzes precist zde
[odkaz]
Nechapu ani tvoji poznamku o docasnem reseni.
anonym
15. 6. 2007 09:35
Re: System PD Octavia RS TDI
Octavie RS to má zřejmě součástí výbavy

Ale houby, Octavia RS TDi to má proto, protože filtr pevných částic mít musí aby splňovala EURO IV. Totéž Superb 2,0TDi/103kW. Nemá to nic společného s výbavou.
Že vy ráčíte být takový ten týpek - víc pruhů, víc Adidas ?
neregistrovaný "skl"
14. 6. 2007 12:38
Re: System PD Octavia RS TDI
Vie niekto ako je to s udrzbou filtrov? Ako casto sa menia?
neregistrovaný "skip"
14. 6. 2007 13:45
Re: System PD Octavia RS TDI
Mam za to, ze u vetsiny aut se jiz nemeni, maji zivotnost naplanovanou na cely cyklus. Po urcitem poctu ujetych km nebo stupni zaneseni, se automaticky procisti uvolnenim nejakeho katalyzatoru (nahromadene saze se spali pri vysoke teplote s minimem skodlivin).

Ale 100% jisty si nejsem.
14. 6. 2007 13:54
Re: System PD Octavia RS TDI
Vicemene je to spravne. Akorat, ze za ucelem procisteni je nutne jet nekolik minut nemennou rychlosti pri vyssich otackach. Ne vzdy je snadne toho dosahnout a necha-li se vuz stat napr. pres noc se zanesenym filtrem, hrozi jeho ucpani. Vuz pak prestane jet (nouzovy rezim). Filtr se nemeni.
neregistrovaný "skl"
14. 6. 2007 14:20
Re: System PD Octavia RS TDI
Aha, aspon, ze tak.
Takze to vyzera, ze ideal je mesto = hybrid, dialnica = diesel s filtrom, mesto+dialnica = dieslovy hybrid :-)
14. 6. 2007 15:05
Re: System PD Octavia RS TDI
>:D >:D
neregistrovaný "MIKY"
14. 6. 2007 20:45
Re: System PD Octavia RS TDI
To je můj případ. A víš jak je to báječné....
14. 6. 2007 11:08
Re: System PD Octavia RS TDI
Mam Skodu Octavii RS TDi jako sluzebni vuz. Se zanesenim filtru pevnych castic mivam problemy, obzvlast pri jizde po Praze. Nakonec to skoncilo jeho ucpanim, nouzovym rezimem jizdy a cestou do servisu. "Vycisteni" filtru stalo 3 000,- ale vuz je v zaruce a platila to automobilka.
BTW jednou jsem musel kvuli tomu aby se filtr procistil jet z Prahy do Brandysa a zpatky. Koncepce neni prilis zdarila, coz mi potvrdili i v servisu.
neregistrovaný "jjk"
14. 6. 2007 12:29
Re: System PD Octavia RS TDI
U PD ciek je treba filter vypalit rychlejsou jazdou na dialnici niekolko min. Cize ak to niekto pouziva len v meste moze sa ucpat.
neregistrovaný "spokojený"
14. 6. 2007 11:07
Ekoteroristická zvrácenost
CO2 je člověku neškodný plyn. Největší svinstvo jsou saze a NOx což jsou jedy produkované hlavně diesely. Celé mi to přijde na hlavu postavené budeme sledovat produkci neškodého plynu, zatímco rakovinotvorné jedy budeme s radostí dýchat a plácat se po ramenou jak jsme zeleně ekologičtí.
Rozbalit vlákno
22
neregistrovaný "milan"
14. 6. 2007 11:40
Re: Ekoteroristická zvrácenost
o sklenikovem efektu jsi dosud neslysel?
neregistrovaný "jadran"
14. 6. 2007 12:41
Re: Ekoteroristická zvrácenost
Asi slyšel, podle toho co píše, protože má naprostou pravdu! A ty jsi slyšel, kolik dělá produkce CO2 z aut? Je to politika, politika a zase jenom politika. NOx jsou skutečně nebezpečnější, a největší fraškou je bioetanol - při fermentaci CO2 vzníká v obrovském množství a spotřeba energie (pára, elektrika) při destilaci (samozřejmě na základě fosilních paliv...) je taky docela síla. No ale co, politici (a nejen ti zelení - i když oni ekologičtí aktivisté jsou taky politici, aniž si to kdokoliv uvědomuje...) to řekli, "chytří" novináři to papouškují a tak to je pravda a nediskutuje se o tom. A je zajímavé, že v Evropě budeme na úkor běžných lídí úžasně ekologičtí a v Indii a především Číně si budu velké nadnárodní koncerny vydělávat prachy právě na úkor globálního životního prostředí. Pročpak pan Gore nejede hlásat svoji zelenou osvwtu do Číny? Nebo do Indie? Pročpak se onen klaun, o kterém se tady včera mluvilo, že chce zakázat v celé EU výrobu aut s rychlostí vyšší než 162 km/hod. nejede realizovat třeba do Jižní Ameriky, kde devastují přírodu mnohem rychleji, než v Evropě a Severní Americe dohromady?
neregistrovaný "skl"
14. 6. 2007 12:53
Re: Ekoteroristická zvrácenost
O tom co je nebezpecnejsie sa mozme bavit az po tom, co si vycislime vsetky dosledky (skl.efekt, oteplovanie, zaplavy, ekonomicky/socialny dopad, vojny atd)
neregistrovaný "jadran"
15. 6. 2007 08:12
Re: Ekoteroristická zvrácenost
a mohl bys mi vysvětlit (což všichni taky zapomínají), že podle záznamů v kronikách i výzkumů došlo před několika sty lety k viditelnému ochlazení (tzv. malá doba ledová), které trvá až dosud. Co způsobilo to "globální" oteplování před tím? A záplavy? Ty dřív nebyly? A sopky? A tsunami? Opakuješ jenom přesně to, co jsem napsal výš - zkus si najít informace o přírodních katastrofách v minulosti, o výboji klimatu v horizontu tísícíletí a možná se budeš divit. Pravda, podstatně jednodušší je opakovat neustále se opakující fráze, které degradují už jenom na slova nebo jejich krátká spojení....
14. 6. 2007 12:54
Re: Ekoteroristická zvrácenost
A zamyslel ses uz, komu ta CO2 hysterie prospiva? Je to stejna medialni kampan jako v pripade BSE, ptaci chripky apod. Nerikam, ze neni dobre snizovat emise a prosazovat nove technologie, ale vadi mi ten medialni vyplach mozku spojeny s CO2. Navic se ve spojistosti se snizovanim mluvi o vodiku jako o palivu budoucnosti, ale ze je vodni para (vznika pri spalovani vodiku) take sklenikovy plyn navic s vetsim zastoupenim v atmosfere, se taktne zamlcuje.
neregistrovaný "jjk"
14. 6. 2007 12:33
Re: Ekoteroristická zvrácenost
"CO2 je člověku neškodný plyn" >:D >:D >:D
neregistrovaný "yeti"
14. 6. 2007 14:45
Re: Ekoteroristická zvrácenost
nevim co je na tom k smichu. :-O
anonym
14. 6. 2007 18:30
Re: Ekoteroristická zvrácenost
>:-[] >:-[] celá škodovka je k smíchu ! ! >:D >:D
neregistrovaný "Ha,Ha..."
14. 6. 2007 18:31
Re: Ekoteroristická zvrácenost
>:-[] >:-[] celá škodovka je k smíchu ! ! >:D >:D >:-[] >:-[]
15. 6. 2007 06:16
Re: Ekoteroristická zvrácenost
Je to minimalne nepresne. CO2 je nejedovaty, ale ne neskodny plyn. Nepodporuje dychani a jeho vysoka koncentrace muze vest k smrti udusenim. Je to dokonce velmi casto pouzivany zpusob eutanasie malych savcu. Omezovani jeho produkce smysl urcite ma, nekde se zacit musi a je dobre, ze se o tom mluvi. Nicmene faktem je i to, ze z hlediska vzniku rakoviny jsou nebezpecnejsi vyfukove plyny dieslovych motoru (proc se vlastne u nas smi prodavat diesly bez filtru, kdyz ta technologie je tak levna?). Nicmene karcinogenni jsou i vypary (vune) benzinu :-)
neregistrovaný "Radek"
15. 6. 2007 08:39
Re: Ekoteroristická zvrácenost
CO2 je odpadni produkt i pri nasem dychani, jasne, ze kdyz ho nevydychame, tak se udusime, ale to je tak vsechno, navic se pridava i do napoju, urcite ti tam jeed nedavaji
neregistrovaný "Aspire"
14. 6. 2007 12:42
Re: Ekoteroristická zvrácenost
Krom toho,že se člověk vůže ve velké koncentraci CO2 udusit tak je to v celku neškodný plyn >:D >:D >:D
14. 6. 2007 12:47
Re: Ekoteroristická zvrácenost
CO2 není toxický plyn!! to už bys tady dnes nebyl, protože i v čistém vzduchu je ho poměrně dost:) Samozdrejmě když bude clovek dychat jen CO2,tak se udusi,ale neni to samotnym CO2,ale absenci O2.
15. 6. 2007 06:18
Re: Ekoteroristická zvrácenost
Kolik je pro tebe dost? Prosim procenta, at se pobavime. Muzes to potom srovnat s treba s "dost" vysokyma danema u nas :-)
14. 6. 2007 12:44
Re: Ekoteroristická zvrácenost
A kde jsi prisel na to, ze se nespeduje produkce CO,HC,NOx a pevných částic? Maximální mnozstvi techto emisi urcuje norma EURO(1-5). Prave ze CO2 se dlouho nesledovalo, to je trend posledni doby.
neregistrovaný "skl"
14. 6. 2007 12:45
Re: Ekoteroristická zvrácenost
Ciastocne suhlas. Sklennikovy efekt atd. je vazna vec a treba s tym nieco robit - je ale povrchne hodnotit vsetko iba podla CO2 emisii. Za prve CO2 nie je jediny sklennikovy plyn, za druhe ak sa bude tlacit iba na CO2 tak mozme skoncit s horsim priamym dopadom na prostredie - v mestach budeme dalej ( pripadne este viac) dychat karcinogenne sracky a v elektrarnach niekde v lese budeme strasne setrit na CO2.
neregistrovaný "skip"
14. 6. 2007 13:49
Re: Ekoteroristická zvrácenost
Hlavne ale emise CO2 z automobilove osobni dopravy se v EU podileji na celkove produkci ca 15%. Takze ta neuveritelne nakladna opatreni a buzeracni vyhlasky, ktere se pro automobily a ridice chystaji, stejne nebudou mit v podstate zadny prakticky efekt.
neregistrovaný "skl"
14. 6. 2007 14:12
Re: Ekoteroristická zvrácenost
Jasne, ze vacsina tlaku ma ist na priemysel, tazku dopravu atd. Ale to neznamena, ze tych 15% sa treba uplne vykaslat.
Okrem toho ja nevidim ziadnu skutocnu buzeraciu. Iba sa o tom stale keca.... ale aku ma vyhodu napr. ten kto si v CR/SR mastne priplati za FAP filter? Napr. v UK je aspon road tax odvodena od CO2 emisii a pri nizkych emisiach su aj dalsie vyhody (aj ked rozdiely su male, takze to ma aj tak kazdy na haku), ale je to aspon volaco.
14. 6. 2007 14:41
Re: Ekoteroristická zvrácenost
No v Britanii je v tomto smeru take hodne veci postavenych na hlavu. Napr. Lexus GS450h, ac ma vyssi emise (i CO2) nez bezne auto nizsi stredni, o naftaku ani nemluve, je osvobozen od poplatku za vjezd do centra Londyna. V UK totiz verejnost pripisuje hybridum az nadprirozene schopnosti.
Vice se mi libi nemecky model, kdy platis dan, podle toho jestli jezdis naftou nebo benzinem, jaky mas objem a jakou plnis normu, ikdyz i toto je spatne, protoze jde o dan plosnou a nezohlednuje najezd (proc by mel nekdo s 8l amerikou, kterou vyjede 2x do mesice, platit vic nez pendler v Passatu). Dan za CO2 je uz obsazena v dani za benzin/naftu - cim vetsi spotreba, tim vetsi emise.
neregistrovaný "skl"
14. 6. 2007 16:11
Re: Ekoteroristická zvrácenost
V UK sa je rocna road tax (radovo Ł150-300) odvodena iba od CO2 emisii. Takze ten Lexus ju bude mat vyssiu ako nejaky maly Renault. To, ze pre hybridy neplati Londynska congestion charge je iba taky vymysel primatora, ktory napr. najnovsie chce estet zvysit poplatok pre auta s velkymi emisiami (vzdy sa ale spominaju SUVcka a 4kolky, ako keby sa to tykalo iba nich) az na Ł20 za den. Okrem toho napr. niektore londynske stvrte uz predavaju dlhodobe parkovacie miesta s brutalne rozdielnymi cenami podla emisii auta.
Co sa tyka dane za CO2 v palive - o tom sa mozme bavit... otazka je totiz, kolko zo spotrebnych dani ide na riesenie eko-dopadov produkcie CO2. Ak nic, tak to nie je CO2 dan, ale iba zdieranie v prospech statnej pokladnice. Inak ale suhlas, ze zdanovanie v palive je najspravodlivejsie.
14. 6. 2007 16:29
Re: Ekoteroristická zvrácenost
V tomhle kontextu by me pak zajimalo, kolik z te silnicni dane nebo poplatku za vjezd/parkovani jde na reseni eko-dopadu a kolik slouzi jen na pokryvani der ve statnich/obecnich rozpoctech? Tipnul bych, ze tam nebude velky rozdil ;-).
neregistrovaný "Commander"
14. 6. 2007 20:48
Re: Ekoteroristická zvrácenost
Tipnul bych si, že když si jednou už nebudeme schopni ekonomicky zdůvodnit svojí vlastní existenci, vymřeme... >:D :-!
neregistrovaný "huascaran"
14. 6. 2007 18:50
ekologicka nafta ?
Vsetci nas presvedcuju, aka je nafta ekologicka, ake ma male emisie CO2. Mozno ze to vobec nie je tak. Meranie emisii CO2 totiz zrejme nezahrna tu situaciu, ked sa precistuje filter pevnych castic. Vtedy sa vysokou teplotou vypaluju pevne castice sadzi (co je zrejme uhlik) a produkt ktory vznika, nemoze byt podla mna nic ine ako CO2...
Takze to mnozstvo CO2, co dizel usetri pri beznej premavke, vyprodukuje neskor pri cisteni filtra.
.
To je len cisto moja uvaha, nie ze sa do mna teraz pustite, aky som nevzdelanec ;-) Rad sa necham poucit.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Tomáš "Muad-dib" Ciffra"
14. 6. 2007 21:59
CO2 alias oxid uhelnatý
jen taková reypavá, proč autor uvádí dvakrát oxid uhelnatý (jednou jako "škodlivina"(škodlivina v uvzovkách, neboť tyto škodliviny produkují úponě všechny živé organismy na planetě a v porovnání s produkcí CO2 automobily je obrovská)) a podruhé jako samostatnou skupinu známkování jako C02? (-ný(1), -natý? (2), -ičitý (3)...)
Rozbalit vlákno
1
14. 6. 2007 22:31
Re: CO2 alias oxid uhelnatý
Chtelo by to trochu zopaknout chemii druheho stupne ;-) .
CO2 = oxid uhlicity,
CO = oxid uhelnaty.
A ty pripony na konci prispevku mas taky spatne. A navic neznamenaji, jake cislo se pise za ockem, ikdyz to spolu souvisi.
neregistrovaný "dbaly"
15. 6. 2007 16:10
Zdražení
Tak po tomto článku nám škodověnka cenově opět o nějaký ten litránek podraží.
Rozbalit vlákno
0