Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
CO2 je člověku neškodný plyn. Největší svinstvo jsou saze a NOx což jsou jedy produkované hlavně diesely. Celé mi to přijde na hlavu postavené budeme sledovat produkci neškodého plynu, zatímco rakovinotvorné jedy budeme s radostí dýchat a plácat se po ramenou jak jsme zeleně ekologičtí.
o sklenikovem efektu jsi dosud neslysel?
Asi slyšel, podle toho co píše, protože má naprostou pravdu! A ty jsi slyšel, kolik dělá produkce CO2 z aut? Je to politika, politika a zase jenom politika. NOx jsou skutečně nebezpečnější, a největší fraškou je bioetanol - při fermentaci CO2 vzníká v obrovském množství a spotřeba energie (pára, elektrika) při destilaci (samozřejmě na základě fosilních paliv...) je taky docela síla. No ale co, politici (a nejen ti zelení - i když oni ekologičtí aktivisté jsou taky politici, aniž si to kdokoliv uvědomuje...) to řekli, "chytří" novináři to papouškují a tak to je pravda a nediskutuje se o tom. A je zajímavé, že v Evropě budeme na úkor běžných lídí úžasně ekologičtí a v Indii a především Číně si budu velké nadnárodní koncerny vydělávat prachy právě na úkor globálního životního prostředí. Pročpak pan Gore nejede hlásat svoji zelenou osvwtu do Číny? Nebo do Indie? Pročpak se onen klaun, o kterém se tady včera mluvilo, že chce zakázat v celé EU výrobu aut s rychlostí vyšší než 162 km/hod. nejede realizovat třeba do Jižní Ameriky, kde devastují přírodu mnohem rychleji, než v Evropě a Severní Americe dohromady?
O tom co je nebezpecnejsie sa mozme bavit az po tom, co si vycislime vsetky dosledky (skl.efekt, oteplovanie, zaplavy, ekonomicky/socialny dopad, vojny atd)
a mohl bys mi vysvětlit (což všichni taky zapomínají), že podle záznamů v kronikách i výzkumů došlo před několika sty lety k viditelnému ochlazení (tzv. malá doba ledová), které trvá až dosud. Co způsobilo to "globální" oteplování před tím? A záplavy? Ty dřív nebyly? A sopky? A tsunami? Opakuješ jenom přesně to, co jsem napsal výš - zkus si najít informace o přírodních katastrofách v minulosti, o výboji klimatu v horizontu tísícíletí a možná se budeš divit. Pravda, podstatně jednodušší je opakovat neustále se opakující fráze, které degradují už jenom na slova nebo jejich krátká spojení....
A zamyslel ses uz, komu ta CO2 hysterie prospiva? Je to stejna medialni kampan jako v pripade BSE, ptaci chripky apod. Nerikam, ze neni dobre snizovat emise a prosazovat nove technologie, ale vadi mi ten medialni vyplach mozku spojeny s CO2. Navic se ve spojistosti se snizovanim mluvi o vodiku jako o palivu budoucnosti, ale ze je vodni para (vznika pri spalovani vodiku) take sklenikovy plyn navic s vetsim zastoupenim v atmosfere, se taktne zamlcuje.
"CO2 je člověku neškodný plyn" >😁 >😁 >😁
nevim co je na tom k smichu. 😲
Je to minimalne nepresne. CO2 je nejedovaty, ale ne neskodny plyn. Nepodporuje dychani a jeho vysoka koncentrace muze vest k smrti udusenim. Je to dokonce velmi casto pouzivany zpusob eutanasie malych savcu. Omezovani jeho produkce smysl urcite ma, nekde se zacit musi a je dobre, ze se o tom mluvi. Nicmene faktem je i to, ze z hlediska vzniku rakoviny jsou nebezpecnejsi vyfukove plyny dieslovych motoru (proc se vlastne u nas smi prodavat diesly bez filtru, kdyz ta technologie je tak levna?). Nicmene karcinogenni jsou i vypary (vune) benzinu 😄
CO2 je odpadni produkt i pri nasem dychani, jasne, ze kdyz ho nevydychame, tak se udusime, ale to je tak vsechno, navic se pridava i do napoju, urcite ti tam jeed nedavaji
Krom toho,že se člověk vůže ve velké koncentraci CO2 udusit tak je to v celku neškodný plyn >😁 >😁 >😁
CO2 není toxický plyn!! to už bys tady dnes nebyl, protože i v čistém vzduchu je ho poměrně dost😊 Samozdrejmě když bude clovek dychat jen CO2,tak se udusi,ale neni to samotnym CO2,ale absenci O2.
Kolik je pro tebe dost? Prosim procenta, at se pobavime. Muzes to potom srovnat s treba s "dost" vysokyma danema u nas 😄
A kde jsi prisel na to, ze se nespeduje produkce CO,HC,NOx a pevných částic? Maximální mnozstvi techto emisi urcuje norma EURO(1-5). Prave ze CO2 se dlouho nesledovalo, to je trend posledni doby.
Ciastocne suhlas. Sklennikovy efekt atd. je vazna vec a treba s tym nieco robit - je ale povrchne hodnotit vsetko iba podla CO2 emisii. Za prve CO2 nie je jediny sklennikovy plyn, za druhe ak sa bude tlacit iba na CO2 tak mozme skoncit s horsim priamym dopadom na prostredie - v mestach budeme dalej ( pripadne este viac) dychat karcinogenne sracky a v elektrarnach niekde v lese budeme strasne setrit na CO2.
Hlavne ale emise CO2 z automobilove osobni dopravy se v EU podileji na celkove produkci ca 15%. Takze ta neuveritelne nakladna opatreni a buzeracni vyhlasky, ktere se pro automobily a ridice chystaji, stejne nebudou mit v podstate zadny prakticky efekt.
Jasne, ze vacsina tlaku ma ist na priemysel, tazku dopravu atd. Ale to neznamena, ze tych 15% sa treba uplne vykaslat.
Okrem toho ja nevidim ziadnu skutocnu buzeraciu. Iba sa o tom stale keca.... ale aku ma vyhodu napr. ten kto si v CR/SR mastne priplati za FAP filter? Napr. v UK je aspon road tax odvodena od CO2 emisii a pri nizkych emisiach su aj dalsie vyhody (aj ked rozdiely su male, takze to ma aj tak kazdy na haku), ale je to aspon volaco.
Okrem toho ja nevidim ziadnu skutocnu buzeraciu. Iba sa o tom stale keca.... ale aku ma vyhodu napr. ten kto si v CR/SR mastne priplati za FAP filter? Napr. v UK je aspon road tax odvodena od CO2 emisii a pri nizkych emisiach su aj dalsie vyhody (aj ked rozdiely su male, takze to ma aj tak kazdy na haku), ale je to aspon volaco.
No v Britanii je v tomto smeru take hodne veci postavenych na hlavu. Napr. Lexus GS450h, ac ma vyssi emise (i CO2) nez bezne auto nizsi stredni, o naftaku ani nemluve, je osvobozen od poplatku za vjezd do centra Londyna. V UK totiz verejnost pripisuje hybridum az nadprirozene schopnosti.
Vice se mi libi nemecky model, kdy platis dan, podle toho jestli jezdis naftou nebo benzinem, jaky mas objem a jakou plnis normu, ikdyz i toto je spatne, protoze jde o dan plosnou a nezohlednuje najezd (proc by mel nekdo s 8l amerikou, kterou vyjede 2x do mesice, platit vic nez pendler v Passatu). Dan za CO2 je uz obsazena v dani za benzin/naftu - cim vetsi spotreba, tim vetsi emise.
Vice se mi libi nemecky model, kdy platis dan, podle toho jestli jezdis naftou nebo benzinem, jaky mas objem a jakou plnis normu, ikdyz i toto je spatne, protoze jde o dan plosnou a nezohlednuje najezd (proc by mel nekdo s 8l amerikou, kterou vyjede 2x do mesice, platit vic nez pendler v Passatu). Dan za CO2 je uz obsazena v dani za benzin/naftu - cim vetsi spotreba, tim vetsi emise.
V UK sa je rocna road tax (radovo Ł150-300) odvodena iba od CO2 emisii. Takze ten Lexus ju bude mat vyssiu ako nejaky maly Renault. To, ze pre hybridy neplati Londynska congestion charge je iba taky vymysel primatora, ktory napr. najnovsie chce estet zvysit poplatok pre auta s velkymi emisiami (vzdy sa ale spominaju SUVcka a 4kolky, ako keby sa to tykalo iba nich) az na Ł20 za den. Okrem toho napr. niektore londynske stvrte uz predavaju dlhodobe parkovacie miesta s brutalne rozdielnymi cenami podla emisii auta.
Co sa tyka dane za CO2 v palive - o tom sa mozme bavit... otazka je totiz, kolko zo spotrebnych dani ide na riesenie eko-dopadov produkcie CO2. Ak nic, tak to nie je CO2 dan, ale iba zdieranie v prospech statnej pokladnice. Inak ale suhlas, ze zdanovanie v palive je najspravodlivejsie.
Co sa tyka dane za CO2 v palive - o tom sa mozme bavit... otazka je totiz, kolko zo spotrebnych dani ide na riesenie eko-dopadov produkcie CO2. Ak nic, tak to nie je CO2 dan, ale iba zdieranie v prospech statnej pokladnice. Inak ale suhlas, ze zdanovanie v palive je najspravodlivejsie.
V tomhle kontextu by me pak zajimalo, kolik z te silnicni dane nebo poplatku za vjezd/parkovani jde na reseni eko-dopadu a kolik slouzi jen na pokryvani der ve statnich/obecnich rozpoctech? Tipnul bych, ze tam nebude velky rozdil 😉.
Tipnul bych si, že když si jednou už nebudeme schopni ekonomicky zdůvodnit svojí vlastní existenci, vymřeme... >😁 :-!
Vsetci nas presvedcuju, aka je nafta ekologicka, ake ma male emisie CO2. Mozno ze to vobec nie je tak. Meranie emisii CO2 totiz zrejme nezahrna tu situaciu, ked sa precistuje filter pevnych castic. Vtedy sa vysokou teplotou vypaluju pevne castice sadzi (co je zrejme uhlik) a produkt ktory vznika, nemoze byt podla mna nic ine ako CO2...
Takze to mnozstvo CO2, co dizel usetri pri beznej premavke, vyprodukuje neskor pri cisteni filtra.
.
To je len cisto moja uvaha, nie ze sa do mna teraz pustite, aky som nevzdelanec 😉 Rad sa necham poucit.
Takze to mnozstvo CO2, co dizel usetri pri beznej premavke, vyprodukuje neskor pri cisteni filtra.
.
To je len cisto moja uvaha, nie ze sa do mna teraz pustite, aky som nevzdelanec 😉 Rad sa necham poucit.
jen taková reypavá, proč autor uvádí dvakrát oxid uhelnatý (jednou jako "škodlivina"(škodlivina v uvzovkách, neboť tyto škodliviny produkují úponě všechny živé organismy na planetě a v porovnání s produkcí CO2 automobily je obrovská)) a podruhé jako samostatnou skupinu známkování jako C02? (-ný(1), -natý? (2), -ičitý (3)...)
Chtelo by to trochu zopaknout chemii druheho stupne 😉 .
CO2 = oxid uhlicity,
CO = oxid uhelnaty.
A ty pripony na konci prispevku mas taky spatne. A navic neznamenaji, jake cislo se pise za ockem, ikdyz to spolu souvisi.
CO2 = oxid uhlicity,
CO = oxid uhelnaty.
A ty pripony na konci prispevku mas taky spatne. A navic neznamenaji, jake cislo se pise za ockem, ikdyz to spolu souvisi.
Podle mého požaduje ten fitr pevných částic do základní výbavy leda neinfornovaný hlupák, protože ekologický přínos tohoto zařízení ketré je dočasným řečením je relativně malý, zato ten fitr může přinést majiteli takového auta akorát komplikace, kór těm, co furt s polostudeným motorem popojíždějí v kolonách po městě a nemůžou ject těch pár metrů tramvají. To platí obecně - nikoliv jen pro Škodu.
[odkaz]
Nechapu ani tvoji poznamku o docasnem reseni.
Ale houby, Octavia RS TDi to má proto, protože filtr pevných částic mít musí aby splňovala EURO IV. Totéž Superb 2,0TDi/103kW. Nemá to nic společného s výbavou.
Že vy ráčíte být takový ten týpek - víc pruhů, víc Adidas ?
Ale 100% jisty si nejsem.
Takze to vyzera, ze ideal je mesto = hybrid, dialnica = diesel s filtrom, mesto+dialnica = dieslovy hybrid 😄
BTW jednou jsem musel kvuli tomu aby se filtr procistil jet z Prahy do Brandysa a zpatky. Koncepce neni prilis zdarila, coz mi potvrdili i v servisu.