Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

ADAC: V ekologickém testu zabodovala Octavia

Dan Vořechovský
Diskuze (42)
Pozice nejekologičtějšího vozu zůstala i po letošním ekologickém testu německého klubu ADAC japonské Toyotě Prius. V letošním roce však výrazně uspěla automobilka Škoda Auto, jejíž model Octavia Combi RS TDI v letošním ročníku zvítězil.

Německý autoklub ADAC oznámil minulý týden výsledky ekologického testu EcoTest 2007, který u 93 automobilů zkoumal vypouštění škodlivin do ovzduší. Žádný automobil opět na hranici maximálních pěti hvězd nedosáhl a nezměnilo se ani pořadí na prvním místě, které nadále drží Toyota Prius. V aktuálním testu získalo čtyři hvězdy 13 automobilů mezi nimiž je deset automobilů se vznětovým agregátem, dva automobily se zážehovým motorem a jeden automobil s pohonem na stlačený zemní plyn (CNG) a případně i na benzin, kterým je Opel Zafira CNG. Vůbec nejlépe si v aktuálním testu vedla Škoda Octavia Combi RS TDI vybavená filtrem pevných částic, která získala 81 bodů a za první Toyotou tak zaostala o „pouhých“ 8 bodů. Tento model Octavia Combi tak zaujímá celkové čtvrté místo před další Octavií, tentokráte ve verzi 1,6 FSI Ambiente. Celkové druhé místo nadále drží Volvo V70 2,4 Bi-Fuel CNG, třetí je Honda Civic 1,3 Dsi Hybrid.

Ekologický test ADACu se nezaměřuje pouze na v poslední době tolik sledovaný údaj o emisích CO2. Hodnocení automobilů v testu ADACu vychází ze součtu dvou dílčích známek: známky za emise škodlivin (oxid uhelnatý, uhlovodíky, oxidy dusíku, pevné částice) a známky za emise CO2. Zatímco první známka nezohledňuje to, do jakého segmentu auta patří, a na všechny automobily jsou tak uplatňována stejná kritéria, v případě emisí CO2 se známka odvíjí také od segmentu, do kterého automobil patří. Ekologický test EcoTest provádí ADAC každoročně od roku 2003.

Další vozy, které v novém testu získaly 4 hvězdy:

  • Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9 JTDM 16V Distinctive (filtr pevných částic)
  • Audi A6 2.0 TDI (filtr pevných částic)
  • BMW 318d (filtr pevných částic)
  • Lexus IS 220d Luxury (filtr pevných částic)
  • Mercedes S 320 CDI 7G-Tronic (filtr pevných částic)
  • Mercedes E 220 CDI Elegance Automatik (filtr pevných částic)
  • Peugeot 307 Break HDi FAP 90 Tendance
  • Saab 9-5 SportCombi 1.9 TiD Vector (filtr pevných částic)
  • Renault Laguna Grandtour 2.0 dCi FAP Initiale

Dan Vořechovský
Diskuze (42)
15. 6. 2007 13:46
Re: System PD Octavia RS TDI
jsem asi neinformovany hlupar, protoze si myslim, ze z hlediska znecisteni atmsfery v tebou zminovanych mestech jsou DEP (diesel exhaust particles) nejhorsi. V pristupne forme si neco strucneho muzes precist zde
[odkaz]
Nechapu ani tvoji poznamku o docasnem reseni.
15. 6. 2007 06:18
Re: Ekoteroristická zvrácenost
Kolik je pro tebe dost? Prosim procenta, at se pobavime. Muzes to potom srovnat s treba s "dost" vysokyma danema u nas :-)
15. 6. 2007 06:16
Re: Ekoteroristická zvrácenost
Je to minimalne nepresne. CO2 je nejedovaty, ale ne neskodny plyn. Nepodporuje dychani a jeho vysoka koncentrace muze vest k smrti udusenim. Je to dokonce velmi casto pouzivany zpusob eutanasie malych savcu. Omezovani jeho produkce smysl urcite ma, nekde se zacit musi a je dobre, ze se o tom mluvi. Nicmene faktem je i to, ze z hlediska vzniku rakoviny jsou nebezpecnejsi vyfukove plyny dieslovych motoru (proc se vlastne u nas smi prodavat diesly bez filtru, kdyz ta technologie je tak levna?). Nicmene karcinogenni jsou i vypary (vune) benzinu :-)
14. 6. 2007 22:31
Re: CO2 alias oxid uhelnatý
Chtelo by to trochu zopaknout chemii druheho stupne ;-) .
CO2 = oxid uhlicity,
CO = oxid uhelnaty.
A ty pripony na konci prispevku mas taky spatne. A navic neznamenaji, jake cislo se pise za ockem, ikdyz to spolu souvisi.
14. 6. 2007 16:29
Re: Ekoteroristická zvrácenost
V tomhle kontextu by me pak zajimalo, kolik z te silnicni dane nebo poplatku za vjezd/parkovani jde na reseni eko-dopadu a kolik slouzi jen na pokryvani der ve statnich/obecnich rozpoctech? Tipnul bych, ze tam nebude velky rozdil ;-).