Videa
Přihlásit pro přidání komentáře
rohYpnol
Souhlasím. Díky Fialovi je i nás už i střední vrstva chudá.
@rohYpnol
Mluv za se sebe!
A nesvadej svuj neuspech na Fialu.
A hlavne nemluv za stredni tridu, ktera si (alespon ojete EV, tak jako ojety spalovak..) EV muze dovolit.
Mluv za se sebe!
A nesvadej svuj neuspech na Fialu.
A hlavne nemluv za stredni tridu, ktera si (alespon ojete EV, tak jako ojety spalovak..) EV muze dovolit.
@DonVito
Vždyť to velké zdražení energií nastala za vlády Fialovi vlády, a co střední třída, tady již skončilo několik závodů včetně velké hutě Liberty, Tak ta neschopnost je zjevně úplně jinde než rohYpnola.. Příklad že to lze dělat lépe a hutě zadotovat penězi z EU a udržet v provozu ukázaly např. Italská nebo španělská vláda
Vždyť to velké zdražení energií nastala za vlády Fialovi vlády, a co střední třída, tady již skončilo několik závodů včetně velké hutě Liberty, Tak ta neschopnost je zjevně úplně jinde než rohYpnola.. Příklad že to lze dělat lépe a hutě zadotovat penězi z EU a udržet v provozu ukázaly např. Italská nebo španělská vláda
@Modrý blesk
Hmm, zajimave.
Takze krach Liberty dokazuje, ze rohypnol neni neschopny.
🤣
Ja se nehodlam zastavat teto vlady. Ale te predchozi uz vubec ne.
😀
Hmm, zajimave.
Takze krach Liberty dokazuje, ze rohypnol neni neschopny.
🤣
Ja se nehodlam zastavat teto vlady. Ale te predchozi uz vubec ne.
😀
@Modrý blesk
Dotovat Liberty by nemělo smysl. Gupta by dotační peníze převedl na svou rumunskou či jinou ocelárnu a zavřel by krám. Tak jak to udělal s bezplatně udělenýma emisníma povolenkama na rok 2024, na které kvůli nulové výrobě železa a oceli ztratil nárok, ale stihl je převést do Rumunska a už je nikdo nikdy neuvidí.
Dotovat Liberty by nemělo smysl. Gupta by dotační peníze převedl na svou rumunskou či jinou ocelárnu a zavřel by krám. Tak jak to udělal s bezplatně udělenýma emisníma povolenkama na rok 2024, na které kvůli nulové výrobě železa a oceli ztratil nárok, ale stihl je převést do Rumunska a už je nikdo nikdy neuvidí.
@Modrý blesk
nejvetsi zdrazeni nastalo za StBaka 25085
viz cenik z 18.11.2021:
https://www.cez.cz/…02111__cezdi.pdf
a soucasnej cenik:
https://www.cez.cz/…5112024_2025.pdf
.
StBacky cenik od 18.11.2021 v akci na rok:
D01d 7.410+0.598 = 8.008 kc/kWh
D25d VT 6.655+0.598 = 7.253 kc/kWh
D25d NT 4.739+0.598 = 5.337 kc/kWh
.
Fialkuv cenik od 1.1.2025 on-line na rok:
D01d 6.888+0.598 = 7.486 kc/kWh
D25d VT 6.354+0.598 = 6.952 kc/kWh
D25d NT 3.610+0.598 = 4.208 kc/kWh
.
StBakuv cenik byl jeste pred valkou, soucasnej Fialkuv skoro 3 roky po energeticke krizi zpusobene napadenim Ukrajiny rossiji
.
za StBackyho ceniku byla cena elektriky na ohrati bojleru o 27% vyssi nez za soucasnyho Fialkovyho, kdyz je dnes o 1.129kc/kWh levnejsi
kdyz k tomu prictes zvyseni duchodu o 1/3, tak ohrat bojler je ted za Fialky pro duchodce o 2/3 levnejsi nez bylo za StBaka
.
StBak 25085 byl premierem do 17.12.2021
.
tak nelzi
nejvetsi zdrazeni nastalo za StBaka 25085
viz cenik z 18.11.2021:
https://www.cez.cz/…02111__cezdi.pdf
a soucasnej cenik:
https://www.cez.cz/…5112024_2025.pdf
.
StBacky cenik od 18.11.2021 v akci na rok:
D01d 7.410+0.598 = 8.008 kc/kWh
D25d VT 6.655+0.598 = 7.253 kc/kWh
D25d NT 4.739+0.598 = 5.337 kc/kWh
.
Fialkuv cenik od 1.1.2025 on-line na rok:
D01d 6.888+0.598 = 7.486 kc/kWh
D25d VT 6.354+0.598 = 6.952 kc/kWh
D25d NT 3.610+0.598 = 4.208 kc/kWh
.
StBakuv cenik byl jeste pred valkou, soucasnej Fialkuv skoro 3 roky po energeticke krizi zpusobene napadenim Ukrajiny rossiji
.
za StBackyho ceniku byla cena elektriky na ohrati bojleru o 27% vyssi nez za soucasnyho Fialkovyho, kdyz je dnes o 1.129kc/kWh levnejsi
kdyz k tomu prictes zvyseni duchodu o 1/3, tak ohrat bojler je ted za Fialky pro duchodce o 2/3 levnejsi nez bylo za StBaka
.
StBak 25085 byl premierem do 17.12.2021
.
tak nelzi
@topten
ceník z listopadu 2021
🤣🤣🤣🤣🤣
No, tak ses nám tu opravdu v přímém přenosu usvedčil z vlastních lží 👍
Volby byly V ŘÍJNU!!!, tj. zdražení není věcí Babiše. Smolík.
A právě na tohle skokové zdražení měl Fiala reagovat!!! Krásně jsi prokázal, že Babiš s tím nemá NIC společného 👍 Akorát ses poněkud oběsil na vlastním laně 🤣🤣🤣
ceník z listopadu 2021
🤣🤣🤣🤣🤣
No, tak ses nám tu opravdu v přímém přenosu usvedčil z vlastních lží 👍
Volby byly V ŘÍJNU!!!, tj. zdražení není věcí Babiše. Smolík.
A právě na tohle skokové zdražení měl Fiala reagovat!!! Krásně jsi prokázal, že Babiš s tím nemá NIC společného 👍 Akorát ses poněkud oběsil na vlastním laně 🤣🤣🤣
@DonVito
Když si dle tvého vyjádření střední třída může dovolit ojeté auto, máme to brát jako pozitivní, nebo negativní informaci?
Když si dle tvého vyjádření střední třída může dovolit ojeté auto, máme to brát jako pozitivní, nebo negativní informaci?
@Tycoon
To je asi na vkusu kazdeho z nas.
Tak jako kazdy z nas je castecne zodpovedny za svuj osud.
A hazet svuj vlastni neuspech na vladu je vetsinou zcestne.
Resp. je komplikovane (a v realu nejednoznacne) i jen urceni, jaka vlada za co vlastne muze:
"Andrej Babiš hájil svůj podpis 🤫 pod Green Dealem ještě při kandidatuře na prezidenta ČR, avšak později vystupoval proti Green Dealu."
To je asi na vkusu kazdeho z nas.
Tak jako kazdy z nas je castecne zodpovedny za svuj osud.
A hazet svuj vlastni neuspech na vladu je vetsinou zcestne.
Resp. je komplikovane (a v realu nejednoznacne) i jen urceni, jaka vlada za co vlastne muze:
"Andrej Babiš hájil svůj podpis 🤫 pod Green Dealem ještě při kandidatuře na prezidenta ČR, avšak později vystupoval proti Green Dealu."
@DonVito
V roce 1965 si mohl Američan střední třídy dovolit koupit nový full-size sedan s osmiválcovým motorem.
Čech střední třídy si v roce 2025 může dovolit ojetou Scalu s tříválcem nebo elektrického Leafa.
Ano, měli jsme tu 40 let komunisty, kteří ničili zemi. Ale na ty se nemůžeme vymlouvat věčně. Za pár let to bude 40 let od revoluce, co máme vlády Klausů, Zemanů, Topolánků, Sobotků, Babišů, Fialů a spol.
V roce 1965 si mohl Američan střední třídy dovolit koupit nový full-size sedan s osmiválcovým motorem.
Čech střední třídy si v roce 2025 může dovolit ojetou Scalu s tříválcem nebo elektrického Leafa.
Ano, měli jsme tu 40 let komunisty, kteří ničili zemi. Ale na ty se nemůžeme vymlouvat věčně. Za pár let to bude 40 let od revoluce, co máme vlády Klausů, Zemanů, Topolánků, Sobotků, Babišů, Fialů a spol.
@DonVito
Opět lžeš, manipuluješ a předvádíš sprotou demagogii.
On ten greendeal taky měl nějaký obsah. A ten se nějak vyvíjel a změnil že... Pravda je, že Babiš žádný green deal nepodepsal a v konečné podobě ani nikdy nepodpořil!!!
Dojednal a podepsal Fiala. To jsou FAKTA. To je PRAVDA.
Ty jsi jen lhář.
Opět lžeš, manipuluješ a předvádíš sprotou demagogii.
On ten greendeal taky měl nějaký obsah. A ten se nějak vyvíjel a změnil že... Pravda je, že Babiš žádný green deal nepodepsal a v konečné podobě ani nikdy nepodpořil!!!
Dojednal a podepsal Fiala. To jsou FAKTA. To je PRAVDA.
Ty jsi jen lhář.
https://cnn.iprima.cz/…green-deal-54424
Babiš obhajuje, proč odsouhlasil Green Deal
Nezúčastnit se Green Dealu podle něj v podstatě znamená nebýt v Evropské unii. „To je tisíc miliard, které máme dostat hlavně na investice do vody, do lesů, do životního prostředí, do ekologizace průmyslu, což je pro nás výhodné. Uvažovat o vystoupení ze Zelené dohody není vůbec namístě a je potřeba, aby si to pánové nastudovali,“ zopakoval Babiš.
Opet by bylo fajn brzdit s "lharem"...
😉
Babiš obhajuje, proč odsouhlasil Green Deal
Nezúčastnit se Green Dealu podle něj v podstatě znamená nebýt v Evropské unii. „To je tisíc miliard, které máme dostat hlavně na investice do vody, do lesů, do životního prostředí, do ekologizace průmyslu, což je pro nás výhodné. Uvažovat o vystoupení ze Zelené dohody není vůbec namístě a je potřeba, aby si to pánové nastudovali,“ zopakoval Babiš.
Opet by bylo fajn brzdit s "lharem"...
😉
@DonVito
Takže jsi OPĚT NEPICHOPIL VŮBEC NIC... Hujer.
Mimochodem, Babiš je opět úplně jedno co tvrdil. Greendeal dojednal, podepsal Fiala!!! Babiš je opět jen výmluva, stejně jako u inflace...
Vůbec nejde o to co dělal Babiš. Jde o to co dělal a nebo naopak dělat měl a nedělal Fiala!!! Problém je už 4-tý rok Fiala, ne Babiš.
Takže jsi OPĚT NEPICHOPIL VŮBEC NIC... Hujer.
Mimochodem, Babiš je opět úplně jedno co tvrdil. Greendeal dojednal, podepsal Fiala!!! Babiš je opět jen výmluva, stejně jako u inflace...
Vůbec nejde o to co dělal Babiš. Jde o to co dělal a nebo naopak dělat měl a nedělal Fiala!!! Problém je už 4-tý rok Fiala, ne Babiš.
@rohYpnol
ja ti nevim, zaparkovat na horach uz je pomerne problem i tam kde jsem drive staval na parkovišti sam….
ja ti nevim, zaparkovat na horach uz je pomerne problem i tam kde jsem drive staval na parkovišti sam….
@Hendly
Ekonom Kovanda: Životní úroveň Čechů klesá. Navzdory vyprodaným zájezdům a plným supermarketům
https://dvojka.rozhlas.cz/…-a-plnym-9026985
Blbý co? Hujeříčku 🤣🤣🤣
Ekonom Kovanda: Životní úroveň Čechů klesá. Navzdory vyprodaným zájezdům a plným supermarketům
https://dvojka.rozhlas.cz/…-a-plnym-9026985
Blbý co? Hujeříčku 🤣🤣🤣
@rohYpnol
kovanda neni ekonom ale demagog a StBakuv patolizal
podobne jako ultralevicova svihlikova, ktera zase obdivovala hugo chaveze, kterej kdysi prosperujici venezuelu behem par roku rozvratil
kovanda neni ekonom ale demagog a StBakuv patolizal
podobne jako ultralevicova svihlikova, ktera zase obdivovala hugo chaveze, kterej kdysi prosperujici venezuelu behem par roku rozvratil
@rohYpnol Ekonom Kovanda umí jenom strašit. Co se kdy vyplnilo z jeho předpovědi ? Netřeba hledat, nic...
@hendly
Takže jistě se teď omluvíš za to co jsi nablil za nesmysly do diskuse na téma klimatu ty, protože nejsi klimatolog 😎
Takže jistě se teď omluvíš za to co jsi nablil za nesmysly do diskuse na téma klimatu ty, protože nejsi klimatolog 😎
@rohYpnol
ja klimatologii cituji a odvolavam se na jejich vystupy na tema globalni oteplovani.
Ty to ale bez dukazu vyvracis.
Co treba tohle? https://faktaoklimatu.cz/…dukazy-vlivu-co2
ja klimatologii cituji a odvolavam se na jejich vystupy na tema globalni oteplovani.
Ty to ale bez dukazu vyvracis.
Co treba tohle? https://faktaoklimatu.cz/…dukazy-vlivu-co2
@rohYpnol
Já cituji ekonoma. Smolík!!!
Ad CO2 stále jsi NIC nepochopil. Neustale se odvoláváš na studie, které říkají úplně něco jiného než že za problémy může spalovaci motor a diesel. Ale ty jsi jen hujer co nerozumi ničemu a není schopen vnímat souvislostí.
Já cituji ekonoma. Smolík!!!
Ad CO2 stále jsi NIC nepochopil. Neustale se odvoláváš na studie, které říkají úplně něco jiného než že za problémy může spalovaci motor a diesel. Ale ty jsi jen hujer co nerozumi ničemu a není schopen vnímat souvislostí.
@rohYpnol kdyz nemáš mozkovou kapacitu na to, aby jsi vzal všechny souvislosti a došlo ti, kde je problém, zda je vůbec nějaký problém a kdo za to může, tak se radši nevyjařuj. Pusobíš pak jak třízubí orteláci na petimužné demonstaci.
Fyjalo Octup
Fyjalo Octup
@kari.laz
Fiala selhal v celostátní energetické koncepci, Na tom panuje naprostá shoda. Energie levně vyrábíme, draze nakupujeme. V tom je celá pointa všeho. To je důvod inflace. To je důvod poklesu životní úrovně. A řešení tu bylo.
Fiala selhal v celostátní energetické koncepci, Na tom panuje naprostá shoda. Energie levně vyrábíme, draze nakupujeme. V tom je celá pointa všeho. To je důvod inflace. To je důvod poklesu životní úrovně. A řešení tu bylo.
@rohYpnol
za posledni rok co byl StBak 25085 premierem vystoupala cena zemniho plynu na burze z cca E16/MWh na E92/MWh, tedy skoro 6x a tohle hodil StBak Fialkoj na hrb do zacatku
https://www.kurzy.cz/…raf-vyvoje-ceny/?…
.
co proti tomu bures udelal, co udelat moh a co udelal a udelat moh Fialka ?
.
za posledni Fialkuv rok se cena plynu pohybuje mezi E30-E50, tedy na 1/3 az 1/2 ceny, jakou fialkouj predava bures
https://www.kurzy.cz/…raf-vyvoje-ceny/
za posledni rok co byl StBak 25085 premierem vystoupala cena zemniho plynu na burze z cca E16/MWh na E92/MWh, tedy skoro 6x a tohle hodil StBak Fialkoj na hrb do zacatku
https://www.kurzy.cz/…raf-vyvoje-ceny/?…
.
co proti tomu bures udelal, co udelat moh a co udelal a udelat moh Fialka ?
.
za posledni Fialkuv rok se cena plynu pohybuje mezi E30-E50, tedy na 1/3 az 1/2 ceny, jakou fialkouj predava bures
https://www.kurzy.cz/…raf-vyvoje-ceny/
@rohYpnol
elektrika kopiruje ceny plynu, ale to bys o tom musel neco vedet
https://www.kurzy.cz/…/1MWh-eur-3-roky?…
za posledni StBakuv rok vzrust z E50/MWh na E244/MWh
5x
co stim udelal?
nic
jen blby kecy
jako ty
elektrika kopiruje ceny plynu, ale to bys o tom musel neco vedet
https://www.kurzy.cz/…/1MWh-eur-3-roky?…
za posledni StBakuv rok vzrust z E50/MWh na E244/MWh
5x
co stim udelal?
nic
jen blby kecy
jako ty
@topten
To by jsi musel aspoň VZDÁLENĚ pochopit o čem se bavim ty hujere 🤣🤣🤣
Já se bavím o NÁKLADOVÉ ceně elektřiny!!!!!!!
No nic, opět jsi potvrdil tvoji mentální retrdaci.
To by jsi musel aspoň VZDÁLENĚ pochopit o čem se bavim ty hujere 🤣🤣🤣
Já se bavím o NÁKLADOVÉ ceně elektřiny!!!!!!!
No nic, opět jsi potvrdil tvoji mentální retrdaci.
@rohYpnol Mluv za sebe, ty hnido. Já se mám úplně báječně. Najdi si práci a přestaň vinit ze svojí hlouposti a lenosti vládu.
PowerHouse
Za dotace.
Až fotovoltaika doslouží, dostane na novou opět dotace.
Já spotřebuji doma 1 MWh, takže zaplatím méně než kolik oni dostanou na dotace.
Až fotovoltaika doslouží, dostane na novou opět dotace.
Já spotřebuji doma 1 MWh, takže zaplatím méně než kolik oni dostanou na dotace.
Arese
@Arese
Je fajn, že Donald Tusk je už taky proti Green Dealu. Jako bývalý předesda Evropské rady je to poměrně silná politická figura.
Je fajn, že Donald Tusk je už taky proti Green Dealu. Jako bývalý předesda Evropské rady je to poměrně silná politická figura.
Ja Prvni 123
Ty vole no to je masaž...
Klukovi to preju.
Nekdo si zase hraje s tim, ze ma akvarijni rybicky.
Klukovi to preju.
Nekdo si zase hraje s tim, ze ma akvarijni rybicky.
šofér
Takže se zadotovanou fotovoltaikou, zadotovanou nabíječkou a zadotovaným elektromobilem to je vlastně láce, že ho, hošíku?!
@šofér Scholz v davose povedal, ze kto je proti zavedeniu ev poskodzuje europu a chce celoplosne dotacie na ev 🤦 ursula samozrejme podrzala gd, je to ta najlepsia vec aka existuje a zakaz ice v 2035 bude stoj co stoj 🤣
@ptr078
Lepšie by bolo v roku 2025 zakázať Leyenovú a jej kliku.
Lepšie by bolo v roku 2025 zakázať Leyenovú a jej kliku.
Zetti
Každý, kdo umí trochu počítat, dojde v komplexu do výsledku, že se fotovoltaika ekonomicky nevyplatí. Investice, mrtvé peníze, údržba, pojištění, životnost komponentů plus rizika instalace a nakonec likvidace. Fotovoltaika je jen politicke zadani a čerpá peníze lidí nejen přímo, ale i nepřímo zvyšováním nákladů na distribuci.
Ja jsem pro setreni penez i prirody, ale FVE to fakt neni. Ja mam na strese teplovodni system trubic heat pipe, nejstarší přes 20 let. Přes 20 let za poloviční peníze než FVE a prakticky bez údržby to hřeje vodu do podlahy, do bazenu nebo bojleru TUV. Auto to nenabije, ale nabije ho elektrika ušetřená za ohřev vody a topení. Data o výkonu systému mám verejne dostupne na netu
Ja jsem pro setreni penez i prirody, ale FVE to fakt neni. Ja mam na strese teplovodni system trubic heat pipe, nejstarší přes 20 let. Přes 20 let za poloviční peníze než FVE a prakticky bez údržby to hřeje vodu do podlahy, do bazenu nebo bojleru TUV. Auto to nenabije, ale nabije ho elektrika ušetřená za ohřev vody a topení. Data o výkonu systému mám verejne dostupne na netu
@Zetti Konecne normalny nazor. Rekonstruoval som jeden dom, chcel som na to hodit fve, ale ako ratam, tak ratam su to vyhodene peniaze. Nehovoriac o tom, ze 100 % ponuky je momentalne cinsky srot a poplatky sa zvysuju kazdy rok o 10ky percent
@ptr078 je to tak. Ja FVE mám, v ČR, s dotáciou, s baterkou... Nesťažujem sa, nie som nespokojný, ale ekonomicky sa nevyplatí. Nehovoriac o tom, že ak sa pokazí časom striedač, alebo iná blbosť, tak je to čistá strata. Plus je to zásah do konštrukcie strechy, čo tiež časom niečo môže priniesť.
Ekonomiku by "zlepšil" elektromobil. Ale tým, že potrebujem jedno auto na diaľky, a je to jediné auto, ktoré máme, tak jednoznačne ekológia + ekonomika = druhé auto do rodiny nekupovať.
Ekonomiku by "zlepšil" elektromobil. Ale tým, že potrebujem jedno auto na diaľky, a je to jediné auto, ktoré máme, tak jednoznačne ekológia + ekonomika = druhé auto do rodiny nekupovať.
@Lubo 👍🏻Presne tak mi to vychadza. Je ine, ked mas novostavbu a bez fve neskolaudujes, tam uz s navysenym nakladom ratas a cele to postavis na nejakej kombinacii panel cerpadlo + elektromobil, co je dodatocna investicia
@Zetti
ohrejvat vodu v bojleru primo z FV panelu jen s jednoduchym menicem MPPT nezapojenym do site je dnes levnejsi, jednodussi a efektivnejsi nez teplovodnim systemem
a funguje i pod mrakem
ohrejvat vodu v bojleru primo z FV panelu jen s jednoduchym menicem MPPT nezapojenym do site je dnes levnejsi, jednodussi a efektivnejsi nez teplovodnim systemem
a funguje i pod mrakem
@topten neni. Ale kdyz tomu sám věříš, tak ti to brat nebudu.
@Zetti
namatkove solarni kolektor 2.3m2 na strechu s vykonem 1.8kW na teplou vodu cca 15tis
https://www.eshopregulus.cz/…-KPS11-d3209.htm
teplovodni cerpadlo cca 1500kc
obycejnej termostat na spinani 500kc
.
standardni FV panel 0.45kWp 2200kc, tedy 1.8kWp 4 panely = 9tis
https://www.tipa.eu/cz/solarni-panel-450w-rsm108-10-450bndg-cerny-ram-risen/d-291421/?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=1%20%7C%20PLA%20%7C%20Energie%20%7C%202%20%7C%20ROAS&utm_id=12405264648&gad_source=1&gclid=CjwKCAiAkc28BhB0EiwAM001Tb3YC_xRZqQzk_KQcYwVtOD7UC5CkW70Of-MdFDrFZG-Kvnvp1NpphoCVDAQAvD_BwE
+ 3tis mmpt = cca 12tis
.
natahnout drat od panelu skrs mmpt do boleru je mnohem jednodussi nez tahat trubky od solaru skrs cerpadlo a do bojleru s vymenikem, takze i noveja drazsi bojler
namatkove solarni kolektor 2.3m2 na strechu s vykonem 1.8kW na teplou vodu cca 15tis
https://www.eshopregulus.cz/…-KPS11-d3209.htm
teplovodni cerpadlo cca 1500kc
obycejnej termostat na spinani 500kc
.
standardni FV panel 0.45kWp 2200kc, tedy 1.8kWp 4 panely = 9tis
https://www.tipa.eu/cz/solarni-panel-450w-rsm108-10-450bndg-cerny-ram-risen/d-291421/?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=1%20%7C%20PLA%20%7C%20Energie%20%7C%202%20%7C%20ROAS&utm_id=12405264648&gad_source=1&gclid=CjwKCAiAkc28BhB0EiwAM001Tb3YC_xRZqQzk_KQcYwVtOD7UC5CkW70Of-MdFDrFZG-Kvnvp1NpphoCVDAQAvD_BwE
+ 3tis mmpt = cca 12tis
.
natahnout drat od panelu skrs mmpt do boleru je mnohem jednodussi nez tahat trubky od solaru skrs cerpadlo a do bojleru s vymenikem, takze i noveja drazsi bojler
Tvoje čísla připomínají maximalni dojezd elektroauta. Vsichni vi, ze fve panely mají maximalni vykon pri optimálním nasviceni. V tomhle obdobi nedaji temer nic, kdežto trubice pracují s jednotkami stupnu konstantne vetsinu dne. S ostatnimi zdroji funguji v hybridním systemu nenarocnem na technologie. Jak jsem rekl, neje hreji vodu, ale topi do podlahoveho topení, v lete hreji bazen 35 kubiku. To tvoje prditko by neohralo vodu o kterou by v noci zchladl.
@Zetti
kdyz ti na trubky dopada slunce pod uhlem (po vetsinu dne), tak ti na ne dopada slunecni zareni s mensi intezitou = maji mensi tepelny vykon (uplne stejne jako u FVE)
.
v lednu ti da FVE cca 6x-7x min nez v cervnu (za cerven da nejvic) - 10kWp ti da cca 200kWh v lednu, v unoru ale uz cca 2x min (600kWh) a v breznu 70% (skoro 1MWh) cervnovyho maxima
kolik natocis v lednu na trubkach ?
opravdu ti trubky fungujou i pri zatazeny obloze, FVE funguji ??
pro trubky neplatej fyzikalni zakony ???
.
navic kolik stojej solarni (vakuovy) trubice v porovnani s FV panelem ????
tipuju, ze jsou drazsi radove
kdyz ti na trubky dopada slunce pod uhlem (po vetsinu dne), tak ti na ne dopada slunecni zareni s mensi intezitou = maji mensi tepelny vykon (uplne stejne jako u FVE)
.
v lednu ti da FVE cca 6x-7x min nez v cervnu (za cerven da nejvic) - 10kWp ti da cca 200kWh v lednu, v unoru ale uz cca 2x min (600kWh) a v breznu 70% (skoro 1MWh) cervnovyho maxima
kolik natocis v lednu na trubkach ?
opravdu ti trubky fungujou i pri zatazeny obloze, FVE funguji ??
pro trubky neplatej fyzikalni zakony ???
.
navic kolik stojej solarni (vakuovy) trubice v porovnani s FV panelem ????
tipuju, ze jsou drazsi radove
@topten
ty panely uz jdou sehnat i levneji.
Osobne me prekvapuje, ze nekdo o kolektoru jeste uvazuje.
Zetti
Kolik to pred 20 lety stalo?
ty panely uz jdou sehnat i levneji.
Osobne me prekvapuje, ze nekdo o kolektoru jeste uvazuje.
Zetti
Kolik to pred 20 lety stalo?
Trubka je kulatá a sběrač je uprostřed takže ten příjem pokud svítí slunce je po celý den úplně stejný. U nás se to měří teplotou takže to není nějak úplně evidovatelný já jenom vidím jak se ta teplota pohybuje když to hřeje. Ale vím že loňská sezóna při běžných spotřebě 21 MWH plynu potřebovala jenom 13 takže úspora je u mě u systému který jenom pro topení 8 MWH ročně plus mínus
@Zetti
kdyz ti slunce dopada pod uhlem 45stupnu, tak ti dopada jen cca 70% plochy paprsku nez kdyz to mas kolmo, tedy 70% "kolmyho" vykonu.
jakou mas plochu kolektoru?
kdyz ti slunce dopada pod uhlem 45stupnu, tak ti dopada jen cca 70% plochy paprsku nez kdyz to mas kolmo, tedy 70% "kolmyho" vykonu.
jakou mas plochu kolektoru?
gil54
@Horký Rom
..."je však diskutér DonVito solidní a erudovaná osobnost, která díky své profesní odbornosti a lásce k elektromobilům přesně ví, o čem píše a mluví."
Zejména když napíše, že...
... cituji: "Vytopeni auta tepelnym cerpadlem nevezme ani jedno procento!"
Stejně jako druhý génius a zřejmě profesor fyziky, který zase vymyslel, že...
...cituji: "Nevýjde nakonec energeticky lépe spálit naftu v generátoru a nabít EV než tu naftu spálit přímov autě?"
..."je však diskutér DonVito solidní a erudovaná osobnost, která díky své profesní odbornosti a lásce k elektromobilům přesně ví, o čem píše a mluví."
Zejména když napíše, že...
... cituji: "Vytopeni auta tepelnym cerpadlem nevezme ani jedno procento!"
Stejně jako druhý génius a zřejmě profesor fyziky, který zase vymyslel, že...
...cituji: "Nevýjde nakonec energeticky lépe spálit naftu v generátoru a nabít EV než tu naftu spálit přímov autě?"
@gil54
zalezi jestli jedes ve meste prumernou rychlosti 20km/h nebo na dalnici 130km/h, a jestli v -20 nebo kolem nuly, coz je prumerna teplota zimnich mesicu u nas
ale k samotnymu vytopeni toho behem 5 minut moc nespotrebujes
kdyz budes mit prikon TC 2kW, tak ti da 5kW tepelny vykon, a za 5 minut ti sezere necely 0.2kWh, coz u maly 50kWh baterky je 0.4%
.
spalit naftu v chrochtravym generatoru, vyrobit elektriku a nabit EV kazdopadne efektivnejsi je, nez palit naftu primo v aute
zalezi jestli jedes ve meste prumernou rychlosti 20km/h nebo na dalnici 130km/h, a jestli v -20 nebo kolem nuly, coz je prumerna teplota zimnich mesicu u nas
ale k samotnymu vytopeni toho behem 5 minut moc nespotrebujes
kdyz budes mit prikon TC 2kW, tak ti da 5kW tepelny vykon, a za 5 minut ti sezere necely 0.2kWh, coz u maly 50kWh baterky je 0.4%
.
spalit naftu v chrochtravym generatoru, vyrobit elektriku a nabit EV kazdopadne efektivnejsi je, nez palit naftu primo v aute
@topten
Jistě, žádné tepelné čerpadlo totiž nepotřebuje k vlastnímu chodu kompresor a ten nepotřebuje pohon. A je fuk jakou rychlostí jede nebo kolik je venku stupňů. To ovlivní jen konečný efekt, nikoli však spotřebu zařízení.
Jistě, každá přeměna jednoho druhu energie na druhý navíc je totiž vždy beze ztrát a každá přeprava energie navíc je beze ztrát také, stejně, jako je beze ztrát ukládání energie do akumulátoru a čerpání energie z něj.
Další profesor, ... každopádně...
Jistě, žádné tepelné čerpadlo totiž nepotřebuje k vlastnímu chodu kompresor a ten nepotřebuje pohon. A je fuk jakou rychlostí jede nebo kolik je venku stupňů. To ovlivní jen konečný efekt, nikoli však spotřebu zařízení.
Jistě, každá přeměna jednoho druhu energie na druhý navíc je totiž vždy beze ztrát a každá přeprava energie navíc je beze ztrát také, stejně, jako je beze ztrát ukládání energie do akumulátoru a čerpání energie z něj.
Další profesor, ... každopádně...
@gil54
to jsou ty 0.2kWh behem 5 minut na chod kompresoru
.
ucinnost dyzlu 40%, generatoru 90%, takze z 1 litru nafty natocis 3.6kWh, z 5 litru nafty 18kW h= prumerna spotreba tesly 3 bez ohledu na pohon a vykon motoru, tipuju 1/3 ve 4 kolce a prumernej vykon minimalne 200kW
https://www.spritmonitor.de/…582-Model_3.html?…
.
spotreba dvoukolovy chrochtavy O4 (od 2020) 110kW https://www.spritmonitor.de/…399-Octavia.html?…
tedy vic nez mnohem vykonnejsi tesly dobijeny z chrochtavyho generatoru
.
a teplem z chrochtavyho generatoru muze vytapet domecek, sklenik nebo bazen kdyz zrovna nesviti slunicko a nenabijis z FVE
.
neni zas
taky tady sem pro tebe jako don
to jsou ty 0.2kWh behem 5 minut na chod kompresoru
.
ucinnost dyzlu 40%, generatoru 90%, takze z 1 litru nafty natocis 3.6kWh, z 5 litru nafty 18kW h= prumerna spotreba tesly 3 bez ohledu na pohon a vykon motoru, tipuju 1/3 ve 4 kolce a prumernej vykon minimalne 200kW
https://www.spritmonitor.de/…582-Model_3.html?…
.
spotreba dvoukolovy chrochtavy O4 (od 2020) 110kW https://www.spritmonitor.de/…399-Octavia.html?…
tedy vic nez mnohem vykonnejsi tesly dobijeny z chrochtavyho generatoru
.
a teplem z chrochtavyho generatoru muze vytapet domecek, sklenik nebo bazen kdyz zrovna nesviti slunicko a nenabijis z FVE
.
neni zas
taky tady sem pro tebe jako don
@gil54
Uz jsi nekdy v zime pouzil k vytopeni auta TČ?
Ja i topten ano.
Mas predstavu o spotrebe TČ v aute?
Ne?
Jak dlouha doba je potreba k vytopeni a rozmrazeni skel?
Ne?
Tak proc se vyjadrujes??
Resp. jestli ano, uved sve hodnoty!
Radeji mrkni na prispevek nize a priste uz tu nebudes psat obecne plky o ztratach. 😉
Myslis si vazne, ze jsi jediny z nas, kdo chape jak funguje TČ??
😀
Uz jsi nekdy v zime pouzil k vytopeni auta TČ?
Ja i topten ano.
Mas predstavu o spotrebe TČ v aute?
Ne?
Jak dlouha doba je potreba k vytopeni a rozmrazeni skel?
Ne?
Tak proc se vyjadrujes??
Resp. jestli ano, uved sve hodnoty!
Radeji mrkni na prispevek nize a priste uz tu nebudes psat obecne plky o ztratach. 😉
Myslis si vazne, ze jsi jediny z nas, kdo chape jak funguje TČ??
😀
@gil54
a samozrejme, ze je rozdil, jestli jedes 20 nebo 130
pri 130 vybijes baterku za 3 hodiny = topis 3 hodiny
pri 20 vybijes baterku za 20 hodin = topis 20 hodin = mnohem vetsi podil spotreby energie na topeni
a samozrejme, ze je rozdil, jestli jedes 20 nebo 130
pri 130 vybijes baterku za 3 hodiny = topis 3 hodiny
pri 20 vybijes baterku za 20 hodin = topis 20 hodin = mnohem vetsi podil spotreby energie na topeni
@Topten
diky za vypocet. Byl jsem línej se s tím rozepisovat.
Kazdopadne cekam nejakou reakci a pripadnou opravu vypoctu od Gila..
diky za vypocet. Byl jsem línej se s tím rozepisovat.
Kazdopadne cekam nejakou reakci a pripadnou opravu vypoctu od Gila..
@topten
Účinnost dieselgenerátoru je nižší. Ty počítáš s 0,4*0,9 = 0,36.
Výrobci uvádějí většinou kolem 0,3. Konkrétně jsem se díval na Dehray modely RDE12EA a RDE3500E.
Ono to ve výsledku bude šulnul a rozhodovat budou fixní náklady jednotlivých řešení.
Účinnost dieselgenerátoru je nižší. Ty počítáš s 0,4*0,9 = 0,36.
Výrobci uvádějí většinou kolem 0,3. Konkrétně jsem se díval na Dehray modely RDE12EA a RDE3500E.
Ono to ve výsledku bude šulnul a rozhodovat budou fixní náklady jednotlivých řešení.
@gil54
Vis, ja sve auto s TČ v zime vytapim, narozdil od tebe!
A vim jak to funguje, narozdil od tebe. 😉
Staci cas do 5 minut.
TČ bere asi 3kW, to je 250Wh za 5min.
To je asi PŮL procenta 🤫 me baterky!
Nemas zac.
Nevahej se priste zase zeptat na zkusenosti s provozem EV.
Jsem tu pro tebe.
❤️
PS Jestlize chces neco z toho co jsem napsal zpochybnovat, tak pokud mozno konkretne a slusne.
😉 Rad si prectu tvuj vypocet, kolik energie se spotrebuje na vytopeni auta. A jiste to budes mit overene v praxi tak jako ja.
👍
Vis, ja sve auto s TČ v zime vytapim, narozdil od tebe!
A vim jak to funguje, narozdil od tebe. 😉
Staci cas do 5 minut.
TČ bere asi 3kW, to je 250Wh za 5min.
To je asi PŮL procenta 🤫 me baterky!
Nemas zac.
Nevahej se priste zase zeptat na zkusenosti s provozem EV.
Jsem tu pro tebe.
❤️
PS Jestlize chces neco z toho co jsem napsal zpochybnovat, tak pokud mozno konkretne a slusne.
😉 Rad si prectu tvuj vypocet, kolik energie se spotrebuje na vytopeni auta. A jiste to budes mit overene v praxi tak jako ja.
👍
@DonVito
Pokud ti stačí topit v autě jen 5 minut, potom nemám námitky.
Je to dostatečně slušné? Byl jsem někdy vůči tobě neslušný? Nazval jsem zde někdy někoho lhářem? Máš pocit, že mě potřebuješ nabádat ke slušnosti?
Tebe se nepotřebuji ptát na nic a to že jsi tu pro mě mi nepřinese vůbec nic. A ani srdíčkem si mě nezískáš. Já jsem heterosexuál.
Pokud ti stačí topit v autě jen 5 minut, potom nemám námitky.
Je to dostatečně slušné? Byl jsem někdy vůči tobě neslušný? Nazval jsem zde někdy někoho lhářem? Máš pocit, že mě potřebuješ nabádat ke slušnosti?
Tebe se nepotřebuji ptát na nic a to že jsi tu pro mě mi nepřinese vůbec nic. A ani srdíčkem si mě nezískáš. Já jsem heterosexuál.
@gil54
5 minut obvykle staci, casto i min.
Nepotrebuju mit v aute 23°C kdyz nastupuju.
Nejdulezitejsi je pro me, ze nemusim skrabat, ani bocni (zase casova uspora oproti vetsine spalovaku, tak jako domaci nabijeni).
A je rozdil, ze je vevnitr treba 10°C misto -5°C. A hlavne kdyz nastoupim, uz na me fouka teply vzduch.
Lidi furt slychaji, jak je EV v zime spatny.
Ale pro daily (cesty kratsi nez dojezd na nabiti) je EV v zime mnohem privetivejsim autem k pouziti nez vetsina fosilu.
Nabadam ke slusnosti preventivne kazdeho odpurce EV. Spravne jsi zminil jednoho, ktery vsechny bez dukazu casto krive obvinuje ze lzi...
Tvoje slusna reakce te slechti.
👍
Priste se do me snad ani nebudes zbytecne navazet a radejk se zeptas.
5 minut obvykle staci, casto i min.
Nepotrebuju mit v aute 23°C kdyz nastupuju.
Nejdulezitejsi je pro me, ze nemusim skrabat, ani bocni (zase casova uspora oproti vetsine spalovaku, tak jako domaci nabijeni).
A je rozdil, ze je vevnitr treba 10°C misto -5°C. A hlavne kdyz nastoupim, uz na me fouka teply vzduch.
Lidi furt slychaji, jak je EV v zime spatny.
Ale pro daily (cesty kratsi nez dojezd na nabiti) je EV v zime mnohem privetivejsim autem k pouziti nez vetsina fosilu.
Nabadam ke slusnosti preventivne kazdeho odpurce EV. Spravne jsi zminil jednoho, ktery vsechny bez dukazu casto krive obvinuje ze lzi...
Tvoje slusna reakce te slechti.
👍
Priste se do me snad ani nebudes zbytecne navazet a radejk se zeptas.
@Tycoon
No realita je jen zpatecni jizda. A navic casto min nez 5 minut.
V garazi si doma nepredtapim. 🙂
A dal, kdyz je nad nulou, tak to taky vetsinou nedelam.
No realita je jen zpatecni jizda. A navic casto min nez 5 minut.
V garazi si doma nepredtapim. 🙂
A dal, kdyz je nad nulou, tak to taky vetsinou nedelam.
@DonVito
"TČ bere asi 3kW, to je 250Wh za 5min.
To je asi PŮL procenta 🤫 me baterky!"
Ty erudovaný odborníku, tvá úvaha je podobná tomu, jako když někdo řekne, že i přes zdražení benzínu má nízké provozní náklady, protože tankuje pořád jen za pětistovku.
Pokud TČ bere 3 kW po dobu 5 minut, tak sice sežere jen 250 Wh za 5 minut, jenže zbytek auta (zejména elektromotor) ti za těch 5 minut sežere odhadem 600 Wh (průměrná rychlost 50 km/h, spotřeba 14-15 kWh/100 km). Pokud bys takové 5 minutové jezdil zimě pravidelně, vezme si topení 30 % tvé baterky.
V praxi to bude méně, nepředpokládám, že by TČ běželo celých 5 minut na jmenovitý výkon, natož při delších jízdách. Ale rozhodně to nebude těch tvých 0,5 %.
"TČ bere asi 3kW, to je 250Wh za 5min.
To je asi PŮL procenta 🤫 me baterky!"
Ty erudovaný odborníku, tvá úvaha je podobná tomu, jako když někdo řekne, že i přes zdražení benzínu má nízké provozní náklady, protože tankuje pořád jen za pětistovku.
Pokud TČ bere 3 kW po dobu 5 minut, tak sice sežere jen 250 Wh za 5 minut, jenže zbytek auta (zejména elektromotor) ti za těch 5 minut sežere odhadem 600 Wh (průměrná rychlost 50 km/h, spotřeba 14-15 kWh/100 km). Pokud bys takové 5 minutové jezdil zimě pravidelně, vezme si topení 30 % tvé baterky.
V praxi to bude méně, nepředpokládám, že by TČ běželo celých 5 minut na jmenovitý výkon, natož při delších jízdách. Ale rozhodně to nebude těch tvých 0,5 %.
@topten
OK. Tož su z Moravy. Z DonVitova popisu to vypadalo, že jezdí ty 5 km trasy. Pokud by jezdil 100 km trasy, tak nejde auto jen vytopit. Na svou velikost má poměrně velké tepelné ztráty. Po vytopení se musí topit.
OK. Tož su z Moravy. Z DonVitova popisu to vypadalo, že jezdí ty 5 km trasy. Pokud by jezdil 100 km trasy, tak nejde auto jen vytopit. Na svou velikost má poměrně velké tepelné ztráty. Po vytopení se musí topit.
@Tycoon To vicemene odpovida, muj Prius s tepelnym cerpadlem ukazuje, kolik energie slo do A/C a topeni. V zimnich mesicich pri kratkych trasach se to hybe mezi 20% (bezne) az 30% (obcas).
Podstatne ale je, ze Don Vito mel na mysli vytopeni auta pred jizdou. A take to, ze moje auto ma hodne malou baterku, takze 1% baterky u mne znamena dost neco jineho :)
Podstatne ale je, ze Don Vito mel na mysli vytopeni auta pred jizdou. A take to, ze moje auto ma hodne malou baterku, takze 1% baterky u mne znamena dost neco jineho :)
@Tycoon
Ja se bavil o vytapeni pres aplikaci nez nastoupis do auta.
Topeni je v tu chvili prakticky jediny spotrebic.
Chapes?
Co vas majitele fosilu proboha vede neustale k tomu, poucovat elektromobilisty o provozu elektromobilu?
PS Mozna jsem to nenapsal dost jasne. Nedorozumeni je tu bezne.
🙂
Ja se bavil o vytapeni pres aplikaci nez nastoupis do auta.
Topeni je v tu chvili prakticky jediny spotrebic.
Chapes?
Co vas majitele fosilu proboha vede neustale k tomu, poucovat elektromobilisty o provozu elektromobilu?
PS Mozna jsem to nenapsal dost jasne. Nedorozumeni je tu bezne.
🙂
@DonVito
Ano, to je jasné. Fixní hodnota pro každé jednotlivé vytopení auta před jízdou. Ty máš možnost nabíjet doma každý den, takže to půl procenta baterie (respektive jedno procento, protože to samé pravděpodbně uděláš při zpáteční jízdě) je naprosto zanedbatelné.
Ano, to je jasné. Fixní hodnota pro každé jednotlivé vytopení auta před jízdou. Ty máš možnost nabíjet doma každý den, takže to půl procenta baterie (respektive jedno procento, protože to samé pravděpodbně uděláš při zpáteční jízdě) je naprosto zanedbatelné.
@DonVito
Jo, já zapomněl že pak už pri jízdě auto topit nemusí 🤣🤣🤣
Spotřeba ICE léto/zima prakticky stejná.
Spotřeba BEV v zimě.... 🤣🤣🤣 Proto všichni zimě dojezd reálně... 🤣🤣🤣
No nic, nebudu tě trápit FAKTY, mohl by jsi zezelenat ještě víc 🤣🤣🤣
Jo, já zapomněl že pak už pri jízdě auto topit nemusí 🤣🤣🤣
Spotřeba ICE léto/zima prakticky stejná.
Spotřeba BEV v zimě.... 🤣🤣🤣 Proto všichni zimě dojezd reálně... 🤣🤣🤣
No nic, nebudu tě trápit FAKTY, mohl by jsi zezelenat ještě víc 🤣🤣🤣
@gil54
DonVito je osobnost nejen solidní a erudovaná, ale zejména široce uznávaná a respektovaná napříč odbornou veřejností i běžnými diskutéry. Brilantní komentáře, exaktní analýzy, podložená fakta, nestranný pohled a vytříbený smysl pro technický detail jsou jen některé ze signifikantních atributů, kterými můžeme glorifikovat tuto autoritativní osobnost 👍👍👍👍👍👍👍👍
DonVito je osobnost nejen solidní a erudovaná, ale zejména široce uznávaná a respektovaná napříč odbornou veřejností i běžnými diskutéry. Brilantní komentáře, exaktní analýzy, podložená fakta, nestranný pohled a vytříbený smysl pro technický detail jsou jen některé ze signifikantních atributů, kterými můžeme glorifikovat tuto autoritativní osobnost 👍👍👍👍👍👍👍👍
@gil54 Když někdo z elektromobilistů napíše, že ranní vytopení auta před odjezdem jej nestálo ani jedno procento, jistě tím nechce říci, že to nestálo žádnou energii. Má na mysli, že spotřebovaná energie byla pod jednu setinu využitelné kapacity akumulátoru (z mé zkušenosti to EV s velkou baterkou bývá tak právě to jedno až dvě procenta, ale hádat se nechci).
No a s tou účinností cyklu diesel-generátor-akumulátor-elektromotor to vůči čistě dieselovému autu vychází obvykle velmi těsně - žádná věc, která by se s jedovatým plivancem dala odsoudit od stolu. Problém je, že většina EV si ve střídavém proudu umí vzít jen 11 kW, některé 22. Účinné naftové generátory jsou vždy ty větší (obecně účinnosti dieselového motoru prospívá jeho velikost, jelikož pak spalovací prostory mají lepší poměr objemu - v němž je konána práce - vůči povrchu, kterým se ztrácí teplo), takže by to chtělo nabíjet více EV najednou. Motor generátoru pak většinou pracuje na tzv. sweet pointu, tedy v bodě své charakteristiky, kdy je účinnost největší. Naopak motor osobního dieselového automobilu bývá kvůli požadavku uživatele na dynamiku při běžné jízdě výkonově naddimenzovaný a pracuje pak pod pásmem optimální účinnosti. Léta u dieselů s kvalitativní regulací (tedy bez škrticí klapky) platilo, že jejich účinnost zdaleka s klesajícím zatížením neklesá tak moc, jako třeba u zážehových motorů. Dnes to není zcela pravda: Kvůli omezení přebytku vzduchu a vyššímu faktoru EGR (oboje z důvodu NOx) musí být škrceny i diesely - často dokonce klapkou ve výfuku. Z toho důvodu nebude nabíjení EV z diesel-generátoru podstatně méně účinné, v některých situacích (nízká průměrná rychlost auta) může být i účinnější.
No a s tou účinností cyklu diesel-generátor-akumulátor-elektromotor to vůči čistě dieselovému autu vychází obvykle velmi těsně - žádná věc, která by se s jedovatým plivancem dala odsoudit od stolu. Problém je, že většina EV si ve střídavém proudu umí vzít jen 11 kW, některé 22. Účinné naftové generátory jsou vždy ty větší (obecně účinnosti dieselového motoru prospívá jeho velikost, jelikož pak spalovací prostory mají lepší poměr objemu - v němž je konána práce - vůči povrchu, kterým se ztrácí teplo), takže by to chtělo nabíjet více EV najednou. Motor generátoru pak většinou pracuje na tzv. sweet pointu, tedy v bodě své charakteristiky, kdy je účinnost největší. Naopak motor osobního dieselového automobilu bývá kvůli požadavku uživatele na dynamiku při běžné jízdě výkonově naddimenzovaný a pracuje pak pod pásmem optimální účinnosti. Léta u dieselů s kvalitativní regulací (tedy bez škrticí klapky) platilo, že jejich účinnost zdaleka s klesajícím zatížením neklesá tak moc, jako třeba u zážehových motorů. Dnes to není zcela pravda: Kvůli omezení přebytku vzduchu a vyššímu faktoru EGR (oboje z důvodu NOx) musí být škrceny i diesely - často dokonce klapkou ve výfuku. Z toho důvodu nebude nabíjení EV z diesel-generátoru podstatně méně účinné, v některých situacích (nízká průměrná rychlost auta) může být i účinnější.
gil54
@DonVito
Tebe se ptát nebudu na nic, nejsem odpůrce EV, vím, jak funguje tepelné čerpadlo a tvoje prevence a nabádání ke slušnosti mě nezajímá, stejně jako mě nezajímá, když napíšeš, že mě šlechtí slušná reakce. Naopak ty nevíš nic o tom, jaké mám zkušenosti, vzdělání, čím jezdím, čím v čem topím, kdy, na kolik stupňů a jak dlouho a přesto o tom píšeš a moralizuješ.
A jestli napíšu nesouhlasný názor na něčí příspěvek je čistě moje věc i kdyby byl třeba chybný. Rozhodně nečekej, že se tě budu někdy ptát, jestli na tebe smím reagovat nebo ne. Budu si psát co chci a klidně i zbytečně a ty s tím neuděláš, naštěstí, vůbec nic.
Tebe se ptát nebudu na nic, nejsem odpůrce EV, vím, jak funguje tepelné čerpadlo a tvoje prevence a nabádání ke slušnosti mě nezajímá, stejně jako mě nezajímá, když napíšeš, že mě šlechtí slušná reakce. Naopak ty nevíš nic o tom, jaké mám zkušenosti, vzdělání, čím jezdím, čím v čem topím, kdy, na kolik stupňů a jak dlouho a přesto o tom píšeš a moralizuješ.
A jestli napíšu nesouhlasný názor na něčí příspěvek je čistě moje věc i kdyby byl třeba chybný. Rozhodně nečekej, že se tě budu někdy ptát, jestli na tebe smím reagovat nebo ne. Budu si psát co chci a klidně i zbytečně a ty s tím neuděláš, naštěstí, vůbec nic.
gil54
@Hendly
Čekáš na reakci, ok...
Vezmu naftu a naleju jí do auta, kde jí ve spalovacím motoru s nějakou účinností přeměním na mechanickou energii.
Tu samou naftu naleju do dieselagregátu s tou samou účinností, kde jí přeměním na tu samou mechanickou energii, tu opět v generátoru přeměním na elektrickou energii, tu někam dopravím, někam jí uložím, odtud jí vyzvednu a v elektromotoru opět přeměním na mechanickou energii a celý tento proces vyjde energeticky lépe.
Zázrak.
Možná ještě lépe by vyšla energetická bilance celého procesu, kdyby se do něj zařadil ještě jeden další krok. Tu elektrickou energii z dieselagregátu použít na výrobu vodíku a ten potom teprve v palivovém článku k výrobě nové elektrické energie do těch baterií ...
Čekáš na reakci, ok...
Vezmu naftu a naleju jí do auta, kde jí ve spalovacím motoru s nějakou účinností přeměním na mechanickou energii.
Tu samou naftu naleju do dieselagregátu s tou samou účinností, kde jí přeměním na tu samou mechanickou energii, tu opět v generátoru přeměním na elektrickou energii, tu někam dopravím, někam jí uložím, odtud jí vyzvednu a v elektromotoru opět přeměním na mechanickou energii a celý tento proces vyjde energeticky lépe.
Zázrak.
Možná ještě lépe by vyšla energetická bilance celého procesu, kdyby se do něj zařadil ještě jeden další krok. Tu elektrickou energii z dieselagregátu použít na výrobu vodíku a ten potom teprve v palivovém článku k výrobě nové elektrické energie do těch baterií ...
@gil54
zapominas na to, ze v dieselgeneratoru jede motor i generator za optimalnich podminkem, kdezto v realnym provozu v aute ani nahodou.
treba kdyz stojis a mas zapnutej motor, tak mas jalovou spotrebu cca 1 litr za hodinu, kdyz je motor studenej, tak taky nejede v optimu, kdyz jedes v pomalu jedouci kolone, tak taky ne.
k optimu ses schopnej se priblizit nejspis jen na dalnici pri urcity rychlosti a zatezi
zapominas na to, ze v dieselgeneratoru jede motor i generator za optimalnich podminkem, kdezto v realnym provozu v aute ani nahodou.
treba kdyz stojis a mas zapnutej motor, tak mas jalovou spotrebu cca 1 litr za hodinu, kdyz je motor studenej, tak taky nejede v optimu, kdyz jedes v pomalu jedouci kolone, tak taky ne.
k optimu ses schopnej se priblizit nejspis jen na dalnici pri urcity rychlosti a zatezi
@gil54
Chces porovnavat ucinnost agregatu který bezi v idealnich otackach a v idealnim zatizenim na ktere je presne konstruovan s motorem v aute s konstrukci a pouzivanim pro co nejsirsi spektrum pouzitelnych otacek a zatizeni?
Edit: koukam, ze Topten uz reagoval.
Jen pro doplneni, pro kazdy motor (i elektromotor) existuji grafy ktere ukazuji pri jakych otackach a zatizeni ma motor ucinnost. U beznych spalovacich motoru v aute je jen male misto kde se toto protne a motor bezi ve svem optimu.
Vetsinou je to ve středních otackac, ale při maximální zatezi.
Stabilni motory jako napriklad v agregatu bezi presne v tom optimu celou dobu.
Pro nektere motory lze dohledat na netu.
Chces porovnavat ucinnost agregatu který bezi v idealnich otackach a v idealnim zatizenim na ktere je presne konstruovan s motorem v aute s konstrukci a pouzivanim pro co nejsirsi spektrum pouzitelnych otacek a zatizeni?
Edit: koukam, ze Topten uz reagoval.
Jen pro doplneni, pro kazdy motor (i elektromotor) existuji grafy ktere ukazuji pri jakych otackach a zatizeni ma motor ucinnost. U beznych spalovacich motoru v aute je jen male misto kde se toto protne a motor bezi ve svem optimu.
Vetsinou je to ve středních otackac, ale při maximální zatezi.
Stabilni motory jako napriklad v agregatu bezi presne v tom optimu celou dobu.
Pro nektere motory lze dohledat na netu.
@Hendly
Zbývá jen postupně odečíst :
- ztrátu z účinnosti generátorů 70-90%, z těchto, dejme tomu velmi optimistických 90% dále
- ztrátu z účinnosti elektromotoru také 90%
po těchto dvou postupných odečtech je třeba dále odečíst ještě
- ztrátu z účinnosti ukládání elektrické energie do elektrochemických článků 75-95%
Ani nebudu řešit ztráty v odporech různých vedení v celém procesu, jsou, ale mohou být různé a v bilanci ne až tak rozhodující.
Když říkáte A - ideální zatížení dieselmotoru v generátoru (nebudu řešit jeho - zpravidla horší - účinnost proti vozidlovým motorům) proti režimu ve vozidle za běžné jízdy, je třeba také říct B - součet všech ztrát v konverzích a přenosech při variantě dieselagregát - generátor, akumulátor, elektromotor.
Nikdo mi neplatí za to, abych to detailně počítal a tak pyšný, abych si dokazoval svoji pravdu, také nejsem. Každý ať si udělá obrázek o výhodnosti sám.
Pomíjím a nechci marně řešit co stojí agregát stejně jako pomíjím, co stojí ropný vrt v Severním moři a rafinérie. Stejně tak se nehodlám vyjadřovat v tomto vlákně k lichým argumentacím, že auto stojí na semaforech a pálí zbytečně naftu nebo že jiné sebou vozí celý život 500 kg navíc, které vytěžili malí černoušci, zrovna jako nehodlám rozebírat toptenův výpočet, který je za pomoci spritmonitoru na úrovni interpretace zákonu setrvačnosti, že těleso setrvává v klidu nebo v rovnoměrném přímočarém pohybu. Bez toho pokud ...
Zbývá jen postupně odečíst :
- ztrátu z účinnosti generátorů 70-90%, z těchto, dejme tomu velmi optimistických 90% dále
- ztrátu z účinnosti elektromotoru také 90%
po těchto dvou postupných odečtech je třeba dále odečíst ještě
- ztrátu z účinnosti ukládání elektrické energie do elektrochemických článků 75-95%
Ani nebudu řešit ztráty v odporech různých vedení v celém procesu, jsou, ale mohou být různé a v bilanci ne až tak rozhodující.
Když říkáte A - ideální zatížení dieselmotoru v generátoru (nebudu řešit jeho - zpravidla horší - účinnost proti vozidlovým motorům) proti režimu ve vozidle za běžné jízdy, je třeba také říct B - součet všech ztrát v konverzích a přenosech při variantě dieselagregát - generátor, akumulátor, elektromotor.
Nikdo mi neplatí za to, abych to detailně počítal a tak pyšný, abych si dokazoval svoji pravdu, také nejsem. Každý ať si udělá obrázek o výhodnosti sám.
Pomíjím a nechci marně řešit co stojí agregát stejně jako pomíjím, co stojí ropný vrt v Severním moři a rafinérie. Stejně tak se nehodlám vyjadřovat v tomto vlákně k lichým argumentacím, že auto stojí na semaforech a pálí zbytečně naftu nebo že jiné sebou vozí celý život 500 kg navíc, které vytěžili malí černoušci, zrovna jako nehodlám rozebírat toptenův výpočet, který je za pomoci spritmonitoru na úrovni interpretace zákonu setrvačnosti, že těleso setrvává v klidu nebo v rovnoměrném přímočarém pohybu. Bez toho pokud ...
@gil54
opravdu si myslis, ze jsem na tohle nemyslel, kdyz jsem psal ten provokativní dotaz?
Smysl je ukazat jak moc neefektivní je vyuzivat pro pohon auta spalovací motor.
“ S kogenerací může celková účinnost systému stoupnout na 60–80 %.”
opravdu si myslis, ze jsem na tohle nemyslel, kdyz jsem psal ten provokativní dotaz?
Smysl je ukazat jak moc neefektivní je vyuzivat pro pohon auta spalovací motor.
“ S kogenerací může celková účinnost systému stoupnout na 60–80 %.”
Man Ký
nenávidím podcasty. nenávidím podcasty. nenádivím podcasty.
celý IG, FB a další jsou plné lidí, co si myslí, že mají co říct. nesdílím jejich nadšení:)
celý IG, FB a další jsou plné lidí, co si myslí, že mají co říct. nesdílím jejich nadšení:)
gil54
@Hendly
Super. Tak najednou to všechno víš, vlastně jsi to všechno věděl dávno před tím, dokonce i před tím, než jsi přitakával toptenovi k jeho zcela mimóznímu výpočtu a psal jsi:
"diky za vypocet. Byl jsem línej se s tím rozepisovat.
Kazdopadne cekam nejakou reakci a pripadnou opravu vypoctu od Gila.."
Jen jsi provokoval...
Tak promiň, ano jsi chytrý a byl jsi i před tím. 😀Za kašpara jsem tady dnes já. 😀
Super. Tak najednou to všechno víš, vlastně jsi to všechno věděl dávno před tím, dokonce i před tím, než jsi přitakával toptenovi k jeho zcela mimóznímu výpočtu a psal jsi:
"diky za vypocet. Byl jsem línej se s tím rozepisovat.
Kazdopadne cekam nejakou reakci a pripadnou opravu vypoctu od Gila.."
Jen jsi provokoval...
Tak promiň, ano jsi chytrý a byl jsi i před tím. 😀Za kašpara jsem tady dnes já. 😀
@gil54
Sorry, ale mam to chápat tak, ze po tom co si uvedl body ktere pred tim uvedl Topten si ted myslis ze jako neco zmenilo?
Samozrejme, že kdyz jsem psal prvni prispevek jsem pocital se vsema ztratama v retezci a spravne si tip, ze i pri nabijeni EV z dieselgeneratoru je celkova energeticka bilance min stejna jako u spalovaku. Vyuziti tepla to jen vyrazne zlepsuje.
Proc pres nenavist k EV zahazujete zakladni technicke znalosti?
Sorry, ale mam to chápat tak, ze po tom co si uvedl body ktere pred tim uvedl Topten si ted myslis ze jako neco zmenilo?
Samozrejme, že kdyz jsem psal prvni prispevek jsem pocital se vsema ztratama v retezci a spravne si tip, ze i pri nabijeni EV z dieselgeneratoru je celkova energeticka bilance min stejna jako u spalovaku. Vyuziti tepla to jen vyrazne zlepsuje.
Proc pres nenavist k EV zahazujete zakladni technicke znalosti?
@Hendly
Chápej to tak, jak to jen zvládneš.
(První větě tvého příspěvku nerozumím, k druhé větě se raději nebudu vyjadřovat, každý ví jak to bylo a může si to lehce dohledat.) Nějak nemůžu najít, jak topten píše o ztrátách v elektromotoru, při ukládání energie do baterií nebo při přenosu, píše jen o účinnosti generátoru.
Co pořád máš s tou nenávistí k EV ? Mně se pohon elektromotorem líbí.
Žádné znalosti nezahazuji a miluji taková jalová prohlášení.
Dnes odcházím, ale opět zítra ti budu odpovídat klidně do nekonečna.
Chápej to tak, jak to jen zvládneš.
(První větě tvého příspěvku nerozumím, k druhé větě se raději nebudu vyjadřovat, každý ví jak to bylo a může si to lehce dohledat.) Nějak nemůžu najít, jak topten píše o ztrátách v elektromotoru, při ukládání energie do baterií nebo při přenosu, píše jen o účinnosti generátoru.
Co pořád máš s tou nenávistí k EV ? Mně se pohon elektromotorem líbí.
Žádné znalosti nezahazuji a miluji taková jalová prohlášení.
Dnes odcházím, ale opět zítra ti budu odpovídat klidně do nekonečna.
@gil54
Asi jen kratka poznamka, protoze ty se chces hadat, ne diskutovat.
Proc bych do jednoducheho odhadu pocitat ztraty v EV kdyz znam jeho celkovou spotrebu?
Mam elektrickou energii co dostanu z generatoru do nabijeci zasuvky (pocitam s tim ze stojim vedle a na tech vodicich bude ztrata minimalni) vse od zasuvky je uz soucasti spotreby EV.
Ano, normovana spotreba EV je zapocitavana vcetne ztrat pri nabijeni.
Beres v uvahu taky to, ze auto treba nekdy zpomaluje?…
Asi jen kratka poznamka, protoze ty se chces hadat, ne diskutovat.
Proc bych do jednoducheho odhadu pocitat ztraty v EV kdyz znam jeho celkovou spotrebu?
Mam elektrickou energii co dostanu z generatoru do nabijeci zasuvky (pocitam s tim ze stojim vedle a na tech vodicich bude ztrata minimalni) vse od zasuvky je uz soucasti spotreby EV.
Ano, normovana spotreba EV je zapocitavana vcetne ztrat pri nabijeni.
Beres v uvahu taky to, ze auto treba nekdy zpomaluje?…
@Hendly
Souhlas. Pokud někdo prezentuje spotřebu podle údajů z wallboxu či dobíjecích stanic, je to přesný a správný způsob určení spotřeby. Tak jako spotřeba u spalováku podle dotankování.
Souhlas. Pokud někdo prezentuje spotřebu podle údajů z wallboxu či dobíjecích stanic, je to přesný a správný způsob určení spotřeby. Tak jako spotřeba u spalováku podle dotankování.
TCO uz vychazi u EV casto lepe nez u ICE. V pripade vyhodneho nakupu ojeteho EV obzvlast.
Víme že jsi lhář. Takže vklidu.
Urazej si svoji starou.
Zprofanoval jsi slovo lez. 👎
Hulvate
PRAVDA VITEZI
Naštěstí tě nikdo už nebere vážně 🤣🤣🤣
Musím uznat, že tvoje příspěvky jsou skutečně fascinující ukázkou nedostatku hloubky a myšlenkové konzistence.
Na rozdíl od tebe je však diskutér DonVito solidní a erudovaná osobnost, která díky své profesní odbornosti a lásce k elektromobilům přesně ví, o čem píše a mluví. To, co on prezentuje, má smysl a váhu, což se, bohužel, o tvých výplodech říci nedá.
Možná by stálo za to se inspirovat a místo hejtu a multitrollení zkusit přispět něčím skutečně hodnotným a prospěšným komunitě ACZ.
Peace 👍
Ale pravda ti neda pokoj, tak jako tva zdejsi diskuzni historie.
Tebe staci umlatit tvoji vlastni pravdou:
rohYpnol
17. června 2015 • 18:14
Tesla není automobilová budoucnost, Tesla je jediná automobilová budoucnost, Tesla je hrobem konvenčních modelů, Tesla je vrahem celého zkostnatělého automobilového průmyslu. Tesla je nová filozofie automobilismu. Tohle vše, díky Elonu Muskovi.
Tesla Model S je natolik výjimečný, že ostatní automobily vedle něj přestávají dávat smysl. Můžete si koupit klidně Panameru, ale bude to dávat asi podobný smysl, jako když budete ve 21. století stavět gotickou katedrálu.
S Teslou si kupujete nejen automobil, ale získáváte navíc minimální až nulové náklady na provoz, zanedbatelné náklady na servis, neustálou péči výrobce o infotainment automobilu, neomezený přístup na internet kdekoliv, kdykoliv a všude (kde je 3G).
Tesla Model S mění celý automobilový průmysl. Ano, je to tak. Po Fordu model T to není žádný tradiční výrobce s tradicí, ale neznámá značka vzniklá z prachu a popela mrtvých továren GM.
Tesla Model S je zkrátka třetím automobilem, který si zaslouží místo v učebnicích dějepisu, je to model, který přepisuje dějiny automobilového průmyslu. Svět automobilismu se navždy začne rozlišovat na období "před Teslou" a "po Tesle". Soumrak Dubaje se blíží sedmimílovými kroky :-! :-!
❤️❤️❤️
Tohle jsem ti dávno vysvětlil. Jistě můžeš zkopírovat i toto !!! Jistě můžeš zkopírovat i celou diskusi... Ale to ty samozřejmě neuděláš, protože se ti to nehodí!!! Jsi looser. Smolík hujere.