Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Citroën uvedl novou C3 na český trh, projeli jsme elektrickou verzi

108 komentářů

Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Citroën ë-C3 ~ moooc líbí 👍
Frfla
@Horký Rom ...za ty prachy radeji 8 let konstrukcne starou, ale kusove novou, benzinovou Kia Ceed kombi s automatem v 2x lepsi vybave a 3x vetsim kufrem. O dojezdu, rychlosti a zrychleni nebudeme mluvit, bylo by to uz nefer. Mooooc libi ;-)
Arese
@Frfla Ta sedla! :)))
traveldrive
@Horký Rom
Sa z toho nepototo... Beztak na to nemáš, a keby si mal, tak nedáš, tak si tie blbé kecy nechaj.
Avatar - Jean Reno
Jean Reno
@Horký Rom

Souhlasím, je to velmi povedené elektro.
Arese
@Jean Reno Jo, jo. Ale v Česku naproto neprodejné! :))
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@Jean Reno Co je na něm povedeného?
Avatar - Jean Reno
Jean Reno
@twistedTSD

Ó, ty to nepochopíš.
Škoda mého času.
Frfla
jj, je to tak, nez projezdim 200k cenovy rozdil, tak ty auta uz budou totalne vyglajdany. Pokud budu nabijet na verejnych nabijeckach, coz u lidi na sidlisti hrozi, tak se vyrovnani nakladu ani nikdy nepotka. Auto se snad vyplati tem s rodinnym domem, fotovoltaikou na strese, vytapenou garazi a zijicich ve meste nebo na predmesti. Nechci se Vas dotknout, ale kdo z vas to ma? ;-)
DonVito
@Frfla
Oblibeny argument sidliste je tak nejak u (stale jeste) early adopters platny.

Holt lidi na sidlisti zvoli benzin, zaplati min na porizovaci cene a TCO budou mit mozna o neco vyssi za celou zivotnost auta.

Co se da delat, parita v teto tride jeste nenastala a par let asi jeste bohuzel nenastane.

To nic nemeni na jednoznacnem trendu, jeste nedavno sd za podobnou cenu prodaval e-up...
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
@DonVito Akorat, ze elektroteroristi jim ty benziny zakazali... a v tom je jedinej problem.

Tedy k dnesku chteji zakazat.
Ja Prvni a Posledni
@Ja Prvni 123
Tak tedy kdy?
Včera, dnes nebo zítra, lháři??
traveldrive
@Ja Prvni a Posledni
Tak sleduj udalosti a fakty a nebliakaj. Nič iného ako trolliť nevieš?
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
traveldrive
@DonVito
Elektrická Škoda Citigo stála 17.750,-€. A keďže idú ceny bateriek a celkovo BEV dolu, mohlo by byť za takú cenu dostupné aj elektroautíčko od Citroenu. ;-)
V tom prípade už by to dostávalo zmysel.
DonVito
@traveldrive

https://www.autorevue.cz/…nabidky-prekvapi
21. února 2022
e-Up
V závislosti na prodejci se ceny pohybují mezi 625.500 Kč až 682.600 Kč
traveldrive
@DonVito
Ja som nepísal o cenách eUP!-a v roku 22. Písal som o elektrickej Škode Citigo, ktorú zarezali v roku 2019. Stála konkrétne 17590,-€ a s nejakou malou výbavou naviac a nejakým vtedajším bonusom za ňu dal kamoš presne 17.750,-€. To je ako-tak primeraná cena za malé elektro do mesta. Cena cez 20 tisíc je neobhájiteľná.
Avatar - Lucky85
Lucky85
@traveldrive je to o triedu väčšie auto, väčšia baterka, bezpečnostný výbava musí byť väčšia co urobi rozdiel. Nie je to zazrak ale je to posun. Lebo ak majú elektro reprezentovať 2,5t nakladiaky tak je budúcnosť s elektro stratená 😉
traveldrive
@Lucky85
Rozdiel triedy u týchto mini , čo sa výrobných nákladov týka, veľa neznamená. Síce o čosi väčšia baterka, ale za posledných 5 rokov išli vraj ceny o kus dolu, bezpečnostná výbava je hlavne softvér, ktorý sa nevyvíja od nuly pre každé auto zvlášť. Pokrok alebo nie pokrok, cena je stále príliš vysoká, je to o krok bližšie k cieľu, ale cieľ je ešte aj tak ďaleko. Na elektro je proste príliš skoro, minimálne v našich zemepisných šírkach. Keď ľudia zistia, že na to majú, a že sa im to vyplatí, bude ten správny čas.
DonVito
@traveldrive
Vidis, po dlouhe dobe vcelku souhlas.

Nikdo nikoho nenuti kupovat elektrickou C3 dnes.

Dulezity je jasny trend, kdy se C3 dostal pod cenu e-Up. A cena bude dal klesat s cenou baterek.
👍
Avatar - Mikesus
Mikesus
@traveldrive
A inflace nic? Ta se zanedbává?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@DonVito

Citigo iV bylo levnější než tenhle krám. VW je proti tomuhle prakticky prémií, takže i za cenu VW je eUp nesrovnatelně lepší volba.

Jo, mimochodem, to je to zlevňování BEV, že... 🤣🤣🤣
DonVito
rohypnole
21. února 2022
e-Up
V závislosti na prodejci se ceny pohybují mezi 625.500 Kč až 682.600 Kč
e-Up auto A-segmentu, baterie 32kWh, motor 61kW

23. ledna 2025
e-C3: B-segment, baterie 42kWh, motor 83kW 👍
589.000Kc 😎

Ctenari zdejsi diskuze nejsou tak pitomy abys jim nalhal, ze EV nezlevnuji...

DonVitova PRAVDA a laska opet ZVITEZILA nad rohYpnolovou lzi a nenavisti
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@DonVito

Zato ty jsi evidentně postižený lehkou mentální retardací. Opět jsi to potvrdil.
DonVito
rohYpnol

❤️
Avantime
@traveldrive Problém je, že reálne nevieme s akým podielom bol predaj elektrických NSF dotovaný priamo od Volkswagenu. Tie autá slúžili len na zbieranie zelených kreditov. Boli to takzvané compliance cars. Nemuselo ísť o priamy predaj zákazníkom, veľa z nich šlo do car sharingov, do služieb samospráv, na rozvozy a podobne.
Tá zákaznícka cena 17 750 eur teda nemusela korešpondovať s výrobnými nákladmi, len vo VW si zrátali, že sa im oplatí nejaký čas takto prerábať, ako keby mali platiť pokuty za emisie. Tam sa s našou veľmi krátkou érou dotovaných elektromobilov tie Citigo-e dali kúpiť za nejakých 11 000 eur. A aká to len bola náhoda, že akurát vtedy sa objavili na veľmi krátky čas v predaji na SK trhu, po pár mesiacoch sa však Škoda tvárila, že sú vypredané, pretože sa jej na tom nechcelo prerábať, potom už prišli Enyaq a ID.4.
Teraz sa s e-C3 deje niečo podobné. Vo Francúzsku je po nich veľký dopyt kvôli sociálnym dotáciám s ktorými sa dá kúpiť za 15 000 eur. Je to dôvod, prečo ani po roku u nás tie autá reálne nie sú u predajcov. Keď bude chcieť Stellantis predávať viac spaľovákov, potom začne tlačiť e-C3 aj na ďalších trhoch, zatiaľ moc nemá dôvod. A takýto divný svet si žijeme.
traveldrive
@Mikesus
Čo sem pletieš infláciu? Ja píšem, že tých cca 17-18 tisíc za malé elektro by bola plus-mínus adekvátna cena. Že elektrické Citigo stále pred piatimi rokmi práve toľko, bol len príklad. V tej dobe to samozrejme bolo drahé, ale vzhľadom na ceny iných EV cenovo vyčnievalo.
traveldrive
@Avantime
To všetko beriem, Citigo som bral len ako príklad. Dnes už doba pokročila, pomery sa zmenili a skutočne pri deklarovaných cenách komponentov mi príde elektrická C3 voči benzínovej razantne predražená. To je celé. Možno sa mýlim, no keď benzín dokážu predávať pod 15 tisíc, nejde mi do hlavy, kde utopia celých 7500,-€ + ušetrenú sumu za motor s prevodovkou. Neverím, že elektromotor s baterkou a riadiacou jednotkou je o taký majland drahší, zbytok auta bude nájladovo asi to isté.
Avatar - pallas
pallas
Avatar - kruskar
kruskar
@traveldrive To se prodávalo, ale s přiznanou ztrátou 200k kč. Škodovka to tehdy dělala kvůli tomu, aby jí vyšly celkové emise. To, co ti uvedl Don Vito níže je jeho reálná cena. Kdyby se e-Citigo prodávalo dodnes, stálo by stejně.
Hendly
@pallas
“.. Můj zdroj pracující pro Škodu mě informoval…..”

jako tohle fakt beres vazne?
traveldrive
@pallas @kruskar
OK, ale o tomto sa vôbec nebavím. Čo bolo pred piatimi rokmi, neplatí dnes.
Ale obidva príklady znamenajú (eCitigo aj eC3), že to stále nie sú autá pre každého. Do cenovej parity elektra s benzínom ešte pretečie veľa vody.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Hmm, ale tak to neni problem Stellantisu, ale obecne elektrovozitek, ne?

Porad doufam, ze Grande Pandu nicim nepokazi.
Tohle se mi uvnitr moc nelibi.

I kdyz porad lepsi nez Peugeot.

🧐
traveldrive
@Ja Prvni 123
Popravde aj ja som nad fotkami krútil nosom. Ale pretože na jeseň motyka vystrelila, a v Nitre spravili jesenný autosalón 2024, mal som možnosť okukať si tento malý zázrak zvonka aj zvnútra a musel som konštatovať, že ten interiér vypadá v reáli nadmieru dobre. Napriek zlému dojmu z fotiek som nakoniec skonštatoval, že interiér aj palubka sú fajn.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
@traveldrive Jasne, napred to musim videt.
A vyzkouset.

Popravde ted jsem videl 600 v bile s cernymi detaily, a taky to nevypadalo spatne, tak strasne "cukroussky".
Uvidime.
To se podle fotek rozhodne vybrat neda.
Arese
Proč sakra jako první testují EV verzi, kterou si v ČR koupí tak 5 lidí za rok?! :((((
Wolfalack
@Arese Přesně tak.
traveldrive
@Arese
Hádaj, môžeš 3x. Podľa toho ako to dnes chodí, keď už bude greendeal celosvetovo zrušený, v našich krajinách bude ešte 3 roky platiť, a potom bude referendum, či si ho ponecháme, alebo ho zrušíme tiež.
DonVito
@traveldrive
Myslel jsem, ze GD je jen v EU...

Sazka na elektromobily treba Cine nebo Tesle vychazi. Necekam zmenu globalni smeru.
I pres docasnou otocku v USA.
Ktera btw. oslabi tradicni americke vyrobce vuci globalni konkurenci i vuci Tesle.
Ale to Trump nemuze chapat.
🙂
traveldrive
@DonVito
Emisie sa riešia viac-menej celosvetovo, takže samozrejme pomenovaním "greendeal" som to myslel tak všeobecne.
Otočku tiež neočakávam,ale zvolnenie tempa a zmenšenie tlaku na výrobcov áno, a je to potrebné, pretože všetko sa aj tak prenáša až dolu na koncového zákazníka, ktorý si to všetko odnesie.
Avatar - Lucky85
Lucky85
@Arese na SK už benzinovu verziu otestovali hádam všetky redakcie tak mesia, dva dozadu. Je to momentálne najdostupnejsi použiteľný ev na trhu. Prepracovanú čínsku daciu vhodnú tak pre donášku jedla nerátam. Logika kúpiť toto auto naozaj nie je ale kto chce malé ev je to 👍. Je smutné, že ako prvý dodáva takéto auto tapajuci Stellantis a ze zatiaľ okrem dacie ktorá preznackovala činu žiadna európska automobilka nedokázala nič dodať. Nevie ako si tie automobilky predstavujú prechod k ev 😁 Bohužiaľ EU je v tomto stratená, ak sa chcela robiť nejaká takáto politika tak tu už dávno malo byt schválené aby sa museli všetky autá ponúkať ako hybridy a ten prechod mohol byť oveľa plynulejsi. V triede malých áut a v triede golf dáva logiku pre ľudí žijúcich na sídliskách hybrid a la toyota, ktorý by ale mal byť cenou nižšie
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
Konec výmluv. Rodinný elektromobil si od dnešního dne může pořídit každý. Parita už je skoro zde přesně jak bylo předpovídáno. Sympatická cena, moderní bateriová technologie, unikátní dizajn, nízké provozní náklady to při nákupu ocení každý. a u srdce ho bude hřát, že udělal něco pro budoucí generace. Future is electric👍👍👍
ericn
@Horký Hrom ë-C3 rozhodně není rodinné auto, to musíš minimálně o kategorii výše 😋 A dostat tuhle nákupní tašku za 600tis Kč s miniaturní baterkou 44kWh a vmax 132kmh, je výsměch 👎

Za ty peníze máš VW Golf 1.5TSI People a je to jiný svět, auto se kterým můžeš projet Evropu 😋
gil54
@ericn

...klid, jen jsi nepochopil ironii...😀 teda doufám...
ericn
@gil54 o tom dost u tohoto nicku pochybuji...
DonVito
chytremu napovez, hloupeho kopni

eric ❤️
ericn
@DonVito no jo, trvá něž něco pochopíš. Jsem rád, za tvou sebereflexi 👍
DonVito
ericu, takze jsi tu ironii stale nepochopil.
🤣
smutne, ani gil ti nepomohl, kdyz ti vysvetloval, zes to nepochopil.
😉
jak jsem psal, hloupeho kopni...
sorry

PS Uplne nejhorsi jsou tak specielni hnupy, ze ani zpetne nepoznaji svuj omyl a jeste kolem sebe kopou. 👎
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@ericn Na toho multiretarda nemá cenu reagovat.
ericn
@twistedTSD No musel jsem... Je úplně mimo realitu...
Avatar - hiphop
hiphop
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avantime
@ericn Tak sú ľudia čo si e-C3 môžu dovoliť do rodiny ako druhé auto a vtedy 44 kWh batéria úplne v pohode stačí. Chápem, že na to nemáš, nič sa nedeje. A každý to má inak nastavené. Mne by sa ani s Golfom nechcelo trepať naprieč Európou.
ericn
@Avantime já mám auta 3 a nestěžuji si. Všechny jsou výrazně lepší než tahle skládačka z low-endových dílů Stellantisu :-) Ale díky za starost...

Jako chápu, že to je auto max do města, ale každý rozumný člověk si vezme benzin a bude na tom lépe :-)

Poměr výkon/cena je u e-C3 směšný...
DonVito
@ericu
Jsou vsechna 3 tvoje auta v automatu?
Umi vsechna vyhřát interier predem?

Zadne z nich nenatankujes doma, musis jezdit na benzinku.
Zadne z nich nema klidnejsi chod motoru.
Zadne z nich nejezdi za tri litry benzinu - min nez tri litry benzinu cenove zhruba odpovidaji nabijeni doma v nizkem tarifu na 100km...

A mohl bych pokracovat hooodne dlouho, v cem vsem je e-C3 lepsi nez (vsechny nebo alespon nektery) tvoje smradlavy spalovaky jiste neschopny plnit EU7 narozdil od e-C3.
ericn
@DonVito Copak, pokračuješ v prudění?

Opravdu budeme srovnávat nákupní kabelku s kombíkem nížší střední třídy a středním MPV? Jako vážně? Prozraď mi, jak dostanu 5ti členou rodinu do e-C3 s jejich bagáží a případně kočárkem, dám si na střechu box a na jedno nabití dám Šumavu/Krkonoše/Orlické hory a zpět?

Vážně ten prcek ujede 800km+ na jedno nabití? I po dálnici? Vážně na cestách budu dobíjet za cenu nízkého tarifu? Dost cestuji, tak to je super... Tvl nebo to budu mít úplně zadarmo, jako si mi tvrdil tu blbost o Tesle?

No točíme se v kruhu a začínám mít pocit, že nejsi úplně v pořádku... V hlavě :-)
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@DonVito

Žádné z nich nenatankuješ doma.... ano. A víš proč ty hujere?!?

PROTOŽE TO NIKDO NEPOTŘEBUJE!!! 🤣🤣🤣🤣🤣

PROTOŽE BENZINKA JE NA KAŽDÝM KONCI MĚSTA, A KAŽDÝ NATANKUKE KDYKOLIV DO DVOU MINUT A MŮŽE JEZDIT VYŠŠÍ STOVKY AŽ 1000 KM 🤣🤣🤣
DonVito
ericu, chces dnes uz druhe diskuzni KO??
😀
Vubec jsi nepochopil muj (ostatne ani ironicky prispevek Horkeho Hroma, ty fakt nejsi nejostrejsi tuzka, zkus si to precist jeste jednou...) prispevek.

Tak s vysvetlivkou pro ty natvrdlejsi. 🙂
Napsal jsi:
já mám auta 3 a nestěžuji si. Všechny jsou výrazně lepší než tahle skládačka z low-endových dílů Stellantisu

A ja se ti pokusil (marne) vysvetlit, ze tahle "low end skladacka" je z mnoha aspektu lepsi, nez tvy nejvic nejlepsi spalovaky.

Pochopils to napodruhy?
❤️
ericn
@DonVito No tak KO máš jen ve své hlavně. Zas si bereš jen půl informace. Přečti si to chlapče. Za půlku, čili za 300tis, by to mohlo dávat smysl… jak nahoře někdo psal, chytrému napověz….

Ale to bych po tobě chtěl moc 😋
Avantime
@ericn Čiže podľa teba si len hlúpy človek kúpi elektrickú C3? Nie je to dosť detinský a obmedzený názor? Prečo by si nemohol každý kupovať čo chce? Za mňa je malé elektro ideálne do mesta a je mi jedno, či ma máš za hlupáka.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Avantime
Jasně. Můžeme jet třeba z Prahy do Brna přes Wroclaw že... ale asi to nebude svědčit nic o inteligenci toho, kdo tudy pojede...
ericn
@Avantime No ne, chápeš to špatně, v podstatě mám názor podobný, že EV patří do města a někomu to může udělat dobrou službu. Např. městské služby, taxiky nebo dovoz jídla (viz.Rohlík), za mě ideální kombinace :-)

Ohledně toho druhého auta do města to může fungovat taky, ale ne za 600tis kč za takto podrůměrnou techniku. Na dojíždění do práce 20km tak a 20km zpět, ale tak za poloviční cenu...

Ale jak píšeš, každý ať si utratí peníze za co chce...
DonVito
eric
aha, takze auto s dojezdem pres 200km na dojizdeni 20km.

Ja bych cekal, ze muze v klidu dojizdet do 60km... Coz je dojizdeni tak 90%? lidi v ČR do prace.

Nebo ne? 😉
ericn
@DonVito Čti to celé doníku a pak ti to dojde...
DonVito
ericu, nektere veci nedochazeji tobe.

Ani po upozorneni.

Takze se zkus zacit vic snazit. 😀
traveldrive
@Horký Hrom
Nebolí to?
Arese
@Horký Hrom ***!
Avatar - hiphop
hiphop
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Arese
@hiphop Zatím tady bliješ jenom ty! 😄
Avatar - hiphop
hiphop
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Horký Hrom

Přesně. Každá rodina si může pořídit model auta. DeAgostini je tu pro všechny 🤣🤣🤣
Arese
@Horký Hrom Jakých "výmluv"? 😁 Dej si mokrý hadr na čelo, elektropošuku! 😀
Nebo Nebo
Fajn, tak to jste projeli tu verzi, o kterou moc nikdo stát nebude, fajn... co jiného čekat od ACZ
Avantime
Mal som na víkend požičanú benzínovú verziu s manuálom, ale veľmi milé prekvapenie. Sedí sa v tom ako v SUV, presné radenie, nič podstatné sa neovláda cez displej (ten tam v základe ani nie je) a hlavne aj verzie s cenou od majú 100-koňové turbo. Naladenie podvozka tiež fajn, hoci žiaden zázračný komfort to nie je. Toto bude predajný hit a nemusíte tu filozofovať či elektrická verzia bude mať úspech. Už pol roka všetky kusy smerujú zo Slovenska do Francúzska a bude sa tak diať v každej krajine, ktorá poskytne nejaké výhody elektromobilom, či už pri nákupe alebo pri ich využívaní.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Avantime
Bohužel je to ošizená konzumní plečka. Šrot na 5 let, pak vyhodit... Bohužel.
O EV se nemá smysl vůbec bavit. Jde o naprostý krám, proti kterému je i Citigo iV technologickým králem...
Avantime
@rohYpnol V čom konkrétne je Citigo iV o toľko lepšie? Akože môžeš mať pravdu ale nemusíš. To ukáže až čas. Ja v tom moc rozdiel nevidím, konzumné plečky sú to obe. :)
Avatar - pallas
pallas
@traveldrive keby to bolo také terno, tak prečo by ukončovali produkciu.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Avantime
Tak se někdy podívej na ty auta jak jsou udělané zespodu. Nové Stellantis je nahoře huj dole fuj. Ochrana antikoroz nula nic, suché dutiny, minimální nástřik, minimální vytmelení, odhalené kabely...
traveldrive
@pallas
Prečo bola ukončená produkcia GM EV1, a dokonca všetky autá (okrem pár kusov) zošrotované?
Avatar - pallas
pallas
@rohYpnol lenže škodovka na každom Citigo iV prerábala viac než 200.000 Kč. Boli by blbí, keby ho naďalej vyrábali.
Hendly
@pallas
proc veris každé hlouposti z netu?
traveldrive
@pallas
Tomu sa dá ťažko veriť. Tú správu pustili von zámerne, aby bol nejaký prijateľný dôvod na ukončenie produkcie.
Avatar - pallas
pallas
v Nemecku sa písalo o 4-5.000 eur strate na jednom VW e-Up.
https://www.elektroauto-news.net/news/vw-massive-verluste-e-up-e-golf-meb-plattform-schafft-abhilfe
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@pallas

Za normálních podmínek bys měl pravdu. Bohužel ne v EU.
Pokud potřebuješ snížit flotilové emise CO2, tak může být skutečně lepší vyrábět se ztrátou, třeba 1000 aut, než nevyrobit ani jedno a ještě zaplatit 300.000.000 pokuty...
Koneckonců, tomu odpovídá i výroba eUp!, který střídavě mizí a zase se objevuje v nabídce.
Avatar - Emel
Emel
@Avantime jako tohle 1:1 srovnání s rozdílem 200t ukazuje, že ekonomická návratnost tam pořád není. Musel bys ušetřit 2Kč/km, aby ses dostal na návratnost při 100tkm... jenže s tímhle autem nebude lehký najezdit nějakou větší porci kilometrů.
traveldrive
@Emel
Však práve o tom to je. Za 15 tisíc by to ľudia kupovali ako teplé rožky. S cenou od 22.500 € to nedáva zmysel.
Avatar - pallas
pallas
@traveldrive

Výroba GM EV1, prelomového elektrického vozidla General Motors, bola prerušená predovšetkým z dôvodu kombinácie ekonomických, trhových a regulačných faktorov. Tu sú hlavné dôvody:
1. Obmedzený dopyt

Pripravenosť trhu: Koncom 90. rokov bol dopyt spotrebiteľov po elektrických vozidlách (EV) nízky. Ceny benzínu boli relatívne nízke a neexistovali rozšírené obavy z klimatických zmien alebo spoliehanie sa na fosílne palivá.
Úzkosť z dojazdu: EV1 mal obmedzený dojazd asi 70 – 100 míľ s olovenými batériami (a okolo 140 míľ s neskoršími nikel-metal hydridovými batériami), čo bolo pre mnohých spotrebiteľov v porovnaní s autami poháňanými benzínom nedostatočné.
Výzvy v oblasti infraštruktúry: Infraštruktúra nabíjania bola v tom čase minimálna, vďaka čomu boli elektromobily menej praktické na každodenné používanie.

2. Vysoké výrobné náklady

Vývoj a výroba EV1 bola drahá a správy naznačujú, že GM vynaložilo na program viac, než by sa mu reálne mohlo vrátiť predajom. Výroba každého auta údajne stála viac ako 80 000 dolárov, hoci zákazníkom boli prenajaté za oveľa menej.
Špecializovaná technológia (aerodynamický dizajn, unikátne komponenty) spôsobila, že vozidlo bolo v porovnaní s bežnými automobilmi nákladné.

3. Regulačný tlak a spätný chod

Mandát kalifornských vozidiel s nulovými emisiami (ZEV): EV1 bol z veľkej časti vyvinutý v reakcii na kalifornský mandát ZEV, ktorý vyžadoval od výrobcov automobilov vyrábať určité percento vozidiel s nulovými emisiami. Keď automobilky a ropné spoločnosti lobovali proti mandátu, začiatkom roku 2000 bol oslabený. To znížilo regulačný stimul pre GM pokračovať v programe.
Avatar - pallas
pallas
@traveldrive
dokoncenie:

4. Interná prioritizácia
GM sa koncom 90. rokov a začiatkom 21. storočia viac zameral na ziskové segmenty, ako sú nákladné autá a SUV. Tieto vozidlá mali vyššie ziskové marže a čelili menšiemu počtu problémov vo výrobe.
Niektorí kritici tvrdia, že spoločnosť GM považovala EV1 skôr za špecifický projekt než za životaschopný dlhodobý produkt a váhala, či narušiť svoj tradičný obchodný model založený na spaľovacích motoroch.

5. Model lízingu a rozhodnutia o ukončení životnosti
GM si EV1 len prenajal, nikdy ho nepredával priamo. Po vypršaní lízingu ich spoločnosť odmietla predlžovať alebo predať vozidlá nájomcom.
GM uviedol obavy z dlhodobej údržby a zodpovednosti za prerušenie programu a vrátenie všetkých vozidiel. Väčšina áut bola rozdrvená alebo darovaná múzeám, hoci boli znefunkčnené.

6. Konšpiračné teórie a "Kto zabil elektromobil?"
Dokument Who Killed the Electric Car? tvrdil, že ropné spoločnosti, automobilky a ďalšie zainteresované strany pracovali na potlačení vývoja elektromobilov, aby ochránili svoje záujmy. Aj keď GM takéto tvrdenia popieral, pretrváva názor, že pri zániku EV1 zohrali úlohu korporátne a politické záujmy.

Pri spätnom pohľade je EV1 považovaný za priekopníka moderných EV, ktorý ovplyvňuje vývoj vozidiel ako Chevrolet Volt, Bolt a ďalších EV na dnešnom trhu.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Tak co, doníčci, hendlíčci, mikešové, hujeříčci... kde je ta cenová parita?!? 🤣🤣🤣
390 X 590.... Rozdíl 200 tisíc je navýšení ceny y o 51% 🤣🤣🤣

Blbý, co?!?
DonVito
@rohYpnol
Tady:
https://www.auto.cz/…nou-verzi-153318
Elektřina za cenu nafty: ID. Buzz v Česku zlevnil
👍👍👍👍

Cenova parita je zatim ve vyssich tridach.
V nizsich se zpozdi.
Kolikrat ti to budu muset jeste zopakovat?
🤣
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@DonVito
No, musel by jsi být aspoň průměrně inteligentní aby jsi pochopil že Buzz není s Multivanem z mnoha důvodů vůbec srovnatelný, protože mu nesahá ami po kotniky... Takže smolík lháři 🤣🤣🤣
DonVito
@rohYpnol
Elektřina za cenu nafty: ID. Buzz
❤️

Cenova parita je zatim ve vyssich tridach.
V nizsich se zpozdi.

PRAVDA VITEZI
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@DonVito
Opět jsi nepochopil vůbec nic.

Vůbec nejde o to, že Buzz je co není za cenu Multivanu v naftě. O tom to vůbec není ty hujere.

Je to o tom, že Buzz nelze z pohledu nabízených hidnot s Multivanem vůbec srovnávat!!! To, je co??? TOHLE JE TA PRAVDA, které se tak snažíš dovolat 🤣🤣🤣
Arese
@DonVito Už tady ty své trapné elektrobludy neopakuj, nikdo tady o ně nestojí! 😄
Avantime
@rohYpnol Výrobca si sám dnes určuje či to vôbec chce a za koľko predávať. Je samozrejme dosť rozdiel, či to u nás kúpiš za 23 500 eur alebo vo Francúzsku za 15 000 eur.
Tam majú ten sociálny bonus a keď preukážeš, že ročne tvoj príjem nepresiahne 15 400 eur, tak máš nárok na príspevky, nejak tri tam sú a vieš si ich uplatniť všetky, teda 4000 eur + 3000 eur + 1500 eur, teda 8500 eur. A to už mnohých láka a je úplne jedno, že s tým neprejdeš naprieč Európu, však ericn? A áno, je to opäť deformácia trhu a prirodzeného dopytu po nových elektromobiloch.
Avatar - Emel
Emel
@Avantime jaká je pointa? Lze dosáhnout cenové parity pomocí regulace a dotace? Ano, lze. Je tady parita bez ní? Ne, není.
Avantime
@Emel Moja pointa bola, že v tomto prípade nie je problém v samotnej cene elektromobilu (nevidím dôvod aby stálo elektro ako spaľovák) ale problém je v systéme a v nevyváženej distribúcii na trhu. Prečo si v krajine, kde sa to auto vyrába ho nemôže niekto kúpiť ani vyše roka po premiére a ešte k tomu za reálnu trhovú cenu? Nech idú do čerta. Ja verím, že by si to aj tak kupcov našlo. Peugeot e-208 stál 32-tisíc eur, toto je za 23-tisíc. Netreba byť nedočkavý, prirodzený rozvoj elektromobility potrebuje čas.
Avatar - Emel
Emel
@Avantime jo, klidně může EV stát o něco víc... něco se ti vrátí na palivu, něco třeba na servisu, něco si holt připlatíš za ticho na palubě. Ale 200t asi ne.
Hendly
@rohYpnol
Parita prijde i do teto kategorie, klid.
Problem je, ze na to koukas jak male dite.
Tohle je v soucasnosti nejlevnejsi EV (Spring je trochu neco jineho).
Proc by mel jit Citroen s cenou dolu, kdyz uz tak je aktuálně nejlevnejsi?
PS: zkus vnímat tu rychlost vyvoje bez emoci. Prakticky vsechna EV (snad krome Leaf) jsou prvni generace. Pokus na kterem se vsichni uci. Podivej se na VW kde vedeni mluvi o tom, ze vedi jak je to technicky spatne a drahe, ale ze se to nejdriv musi zaplatit prodeji.
traveldrive
@Hendly
Na tvoju otázku je jednoduchá odpoveď - mal by ísť s cenou dolu, aby predával. Snaha obchodníkov predávať s čo najvyššou maržou mi príde niekedy až úsmevná. Taký príklad z môjho okolia:
Na vjazde do Bratislavy boli v jednom dvore stavebniny. Unimo-bunka s kasou, dve vysokozdvižky a dvor plný stavebného materiálu. Ceny podobné ako všade inde, alebo skôr o chlp vyššie. Po roku skončili s odôvodnením, že je trh asi presýtený, a preto sa nepredáva a nevyplatí sa to. Potom to vzal maďarský obchodník, ktorý tam je doteraz. Znížil ceny, predáva s menšou maržou, je lacnejší tak o 5-10% voči ostatným. Výsledok? Kamióny s tovarom sa tam pomaly nestíhajú točiť.

Myslím, že aj ľuďom z Citroenu by francúzskeho boomu eC3 malo byť jasné, o čo ide. S dotáciami im budú elektrickú C3 ľudia trhať z rúk. Za cenníkovú cenu im to bude hniť v skladoch. Logickým výsledkom je, že ak nebudú schopní vyrábať tie autá s nákladmi, aby sa im to aj pri predajnej cene 15.000€ (alebo podobnej)vyplatilo, nemá zmysel tie autá vyrábať.
Avantime
@Hendly Tak zas Citroen už pred 13 rokmi ponúkal elektrické C-Zero... Etablovanie elektromobilov môže trvať v pohode aj 30 rokov, problémom je, že EÚ sa tvári, že to zvládneme za polovičný čas.
Avatar - Adrian77
Adrian77
Benzinovou C3 jsem zkoušel před Vanocemi a zklamala mě hlavně přístrojovka, kde nelze spodní látkou potažená políčka použít ani na podélné položení mobilu a je tam jen na pohled. Prodejce nabídl lépe vybavenou predvaděčku za 400 000 Kč. Upřímně, pokud bych šel do benzínu, tak raději stejně pětidveřové a pětimístné Hyundai i10 za cca 300 000 Kč. A cena elektromobilu mě zatím utvrzuje v rozhodnutí ponechat si spolehlivý 18 let starý Citroën C1 s 260 000 najetými kilometry. Snad jen kdyby byl Spring pětimístný, což bohužel není.
Avatar - pallas
pallas
@Adrian77 ale no tak.. Hyundai i10 je pidiauto, nákupná kabelka, a určite nie 5-miestne,. Papier znesie všetko, ale kto si asi tak sadne mezi tie stredové zámky bezpečnostných pásov, ktoré sú 30 cm od seba? A kam si zložia zadní cestujúci nohy?
Avantime
@Adrian77 Veď si kúp čo chceš, ale netrieskaj tu takéto nezmysly, že porovnávaš o triedu menšie auto so zdochnutou atmosférou s crossoverom B segmentu s turbom. S tou i10 sa podľa mňa jazdí strašne, mal som novú požičanú na dovolenke a nedávnu manuálnu benzínovú C3 na víkend. Za mňa výrazne lepšie auto.
Avatar - pallas
pallas
„Elektrická mobilita je budoucnost a každý, kdo tvrdí opak, nedělá nic jiného, než že poškozuje náš průmysl,“ prohlásil na ekonomickém fóru v Davosu německý premiér Olaf Scholz. Své krajance v čele Evropské komise Urusule von der Leyenové doporučil zavedení celoevropských dotací na jejich nákup.

Zdroj: https://www.idnes.cz/…518_automoto_fdv
Avatar - pallas
pallas
chyby v tabulke technických údajov:
spalovaci motor Citroen C3 je 1.2 R3, nie R4
objem kufra je 310, nie 210 litrov
Avatar - del42sa
del42sa
@pallas kufr je 310 litrů dle VDA 210
Avatar - pallas
pallas
@del42sa A Fabia podla VDA 380 litrov? Skoro dvojnásobok? Tomu neverím.
Avatar - del42sa
del42sa
@pallas 380 versus 310 je dvojnásobek ? odkdy ? to je cca o dvacetinu více ....