Novinky
@Tycoon
Třeba ta, která nebude nicit zdravi populace, případně čím více bude, tím bude více zpoplatněna.
Třeba ta, která nebude nicit zdravi populace, případně čím více bude, tím bude více zpoplatněna.
@topten
Kdo bude určovat, které technologie jsou či nejsou perspektivní? Úřednická komise nebo politický výbor? NDR takto určila, že perspektivní je bakelitová karoserie a dvoutaktní motor a pak do vývoje ničeho jiného neinvestovali.
Kdo bude určovat, které technologie jsou či nejsou perspektivní? Úřednická komise nebo politický výbor? NDR takto určila, že perspektivní je bakelitová karoserie a dvoutaktní motor a pak do vývoje ničeho jiného neinvestovali.
@Mikesus
Zase trepeš tie isté koniny? Kedy konečne dostaneš rozum a dopne ti, že žiadne spoplatnenie ani pokuty nič neriešia, len bezodné vrecká zelených pomätencov?
Zase trepeš tie isté koniny? Kedy konečne dostaneš rozum a dopne ti, že žiadne spoplatnenie ani pokuty nič neriešia, len bezodné vrecká zelených pomätencov?
@Pepa_007
Nejlepší nastavit pokuty podle znečišťování prostředí a poškozování zdraví populace. Za každý gram/množství nad limit stanoveny WHO jako bezpečný pro jedovate latky ( NOx, BAP, PM10, PM2.5, atd ). U jednotlivého motoru a modelu stejně bez ohledu na váhu a je to spraveslive pro všechny, nebo jako teď nesmyslné podle váhy a co2, které není zdraví škodlivé.
Nejlepší nastavit pokuty podle znečišťování prostředí a poškozování zdraví populace. Za každý gram/množství nad limit stanoveny WHO jako bezpečný pro jedovate latky ( NOx, BAP, PM10, PM2.5, atd ). U jednotlivého motoru a modelu stejně bez ohledu na váhu a je to spraveslive pro všechny, nebo jako teď nesmyslné podle váhy a co2, které není zdraví škodlivé.
Docela by mě zajímalo, jaký by byl podíl LPG aut, kdyby se tomu kromě Dacie seriózně věnovaly i další značky.
Dlr původních plánů EU na reformu zdanění paliv by dnes kromě CNG bylo mrtvé i LPG. Avšak evropské státy reformu zablokovaly a Dacie z toho dnes těží.
Dlr původních plánů EU na reformu zdanění paliv by dnes kromě CNG bylo mrtvé i LPG. Avšak evropské státy reformu zablokovaly a Dacie z toho dnes těží.
@Barry Lyndon
CNG zdrazil jen v EU kvuli rusakum, jinde dlouhodobe stoji +- stejne
ted je v EU kolem E40 / 1MWh, v 2024 se pohyboval mezi E30 - E50.
ocekava se, ze az amici zvysi tezbu CNG a zacnou ve vetsim vyvazet, klesne cena v EU na min jak polovinu
.
jen pripominam, ze kdyz babis predaval Fialkoj premierske kreslo tesne pred vanoci 2021, byla cena plynu kolem E100, to bylo jeste predtim, nez rusaci napadli Ukrajinu.
behem letnich prazdnin 2022 se cena plynu prehoupla pres E300/MWh.
pote po zprovozneni terminalu LNG nasledoval pad - rok od premierovani Fialky navrat na E100, letni prazdniny 2023 E60, vanoce 2023 - 2 roky vlady Fialky E40
takze jestli spadne cena pod nynejsi pulku, mela by byt v EU pod E20/MWh, niz uz asi nepujde
od putlera to byl genialni tah. pred valkou dodaval do EU 150mld m3 plynu, ted petinu az ctvrtinu. i to je moc
CNG zdrazil jen v EU kvuli rusakum, jinde dlouhodobe stoji +- stejne
ted je v EU kolem E40 / 1MWh, v 2024 se pohyboval mezi E30 - E50.
ocekava se, ze az amici zvysi tezbu CNG a zacnou ve vetsim vyvazet, klesne cena v EU na min jak polovinu
.
jen pripominam, ze kdyz babis predaval Fialkoj premierske kreslo tesne pred vanoci 2021, byla cena plynu kolem E100, to bylo jeste predtim, nez rusaci napadli Ukrajinu.
behem letnich prazdnin 2022 se cena plynu prehoupla pres E300/MWh.
pote po zprovozneni terminalu LNG nasledoval pad - rok od premierovani Fialky navrat na E100, letni prazdniny 2023 E60, vanoce 2023 - 2 roky vlady Fialky E40
takze jestli spadne cena pod nynejsi pulku, mela by byt v EU pod E20/MWh, niz uz asi nepujde
od putlera to byl genialni tah. pred valkou dodaval do EU 150mld m3 plynu, ted petinu az ctvrtinu. i to je moc
@lyon667
Ona i ta poloviční cena známky u cng je blbost a mělo by se platit plnou cenu.
Plyn obecne je taková okrajovka. Hlavně v době podzemních garáži téměř nepoužitelné.
Ona i ta poloviční cena známky u cng je blbost a mělo by se platit plnou cenu.
Plyn obecne je taková okrajovka. Hlavně v době podzemních garáži téměř nepoužitelné.
@Mikesus zrovna u článku o LPG je nesmysl se ohánět emisemi. LPG má emise škodlivin naprosto minimální, což zajisté víte jestli jste si někdy něco ohříval na propan -butanovem ohřívači, dá se používat v bytech a domech
@Barry Lyndon
Když se dostatečně zkapacitní plynovody, aby Evropa nemusela dovážet zkapalněný zemní plyn, tak se ceny normalizují. Do té doby bude zemní plyn v Evropě dražší než ropa a ropné produkty.
Když se dostatečně zkapacitní plynovody, aby Evropa nemusela dovážet zkapalněný zemní plyn, tak se ceny normalizují. Do té doby bude zemní plyn v Evropě dražší než ropa a ropné produkty.
@Arese
Stačí když půjdeš ty a nemusíš cist o moderní technice. Můžeš zajít na web pro důchodce a tam si postěžovat, ze uz nejsou výrobky jako před 50 lety.
Stačí když půjdeš ty a nemusíš cist o moderní technice. Můžeš zajít na web pro důchodce a tam si postěžovat, ze uz nejsou výrobky jako před 50 lety.
@traveldrive
Pokud nenicis ostatním zdraví, pak nemusíš platit pokuty. Je to tvé vlastni rozhodnutí. Buď chceš být bezohledně a ubližovat všem ve svém okolí, budeš ale platit kompenzace. Nebo budeš ohleduplný, nebudeš svému okolí nicit zdravi a nemusíš platit kompenzace. Kdyz nějaká továrna vypouští jedy, taky plati pokuty a kompenzace. Pokud je chceš vypouštět ty, tak taky plať.
Pokud nenicis ostatním zdraví, pak nemusíš platit pokuty. Je to tvé vlastni rozhodnutí. Buď chceš být bezohledně a ubližovat všem ve svém okolí, budeš ale platit kompenzace. Nebo budeš ohleduplný, nebudeš svému okolí nicit zdravi a nemusíš platit kompenzace. Kdyz nějaká továrna vypouští jedy, taky plati pokuty a kompenzace. Pokud je chceš vypouštět ty, tak taky plať.
@ryccardo
Zákazy můžou mizet tam, kde je stavebně-technické řešení odvětrávání plynu. To se často nedělá, protoze je to nákladné, tak levnější je dát zakazovou značku. Jako alternativa to je určitě dobré, hlavně pro majitele a jeho peněženku. Emise jsou taky na zlomku oproti dieselu, takže to je další přínos. Ale pokud prostě budou garáže, kde je zákaz, a je jich hodně, je tento pohon dost nepoužitelný. K čemu mi je, že můžu parkovat u sousedů, kdyz nezaparkuju v kanceláři, doma, u zákazníků, nebo i jen v obchodním centru.
Zákazy můžou mizet tam, kde je stavebně-technické řešení odvětrávání plynu. To se často nedělá, protoze je to nákladné, tak levnější je dát zakazovou značku. Jako alternativa to je určitě dobré, hlavně pro majitele a jeho peněženku. Emise jsou taky na zlomku oproti dieselu, takže to je další přínos. Ale pokud prostě budou garáže, kde je zákaz, a je jich hodně, je tento pohon dost nepoužitelný. K čemu mi je, že můžu parkovat u sousedů, kdyz nezaparkuju v kanceláři, doma, u zákazníků, nebo i jen v obchodním centru.
@Barry Lyndon
jeste k ty energii
vyhrevnost ropy je cca 40MJ/kg = cca 11kWh/kg
barel v prumeru vazi 110-130kg = cca 1.3MWh za barel
1 barel cca $80 = +/- E60/MWh
tedy uz ted je zemni plyn levnejsi nez ropa
.
jj. za burese po krachu bohemia energy byla elektrika drazsi nez dnes 😒br />https😐/www.cez.cz/…02111__cezdi.pdf
jeste k ty energii
vyhrevnost ropy je cca 40MJ/kg = cca 11kWh/kg
barel v prumeru vazi 110-130kg = cca 1.3MWh za barel
1 barel cca $80 = +/- E60/MWh
tedy uz ted je zemni plyn levnejsi nez ropa
.
jj. za burese po krachu bohemia energy byla elektrika drazsi nez dnes 😒br />https😐/www.cez.cz/…02111__cezdi.pdf
@traveldrive Tak jasně, že investice je vyšší, ale dříve to bylo i daleko dražší na provoz...
@Jan Zmrzlinar
Ma reakce byla obecná na to, jak urcit co je perspektivní. Emise LPG jsem nijak nezmínil a pokud je LPG s emisemi v pořádku a ve srovnání s jinými nižší, patří mezi ty perspektivní. U LPG je ovšem jiný problém, a to podzemní garáže. To dělá z tohoto pohonu téměř nepoužitelný prostředek. Neměl bych kde parkovat, ani doma, ani v kanclu, ani u zákazníků.
Ma reakce byla obecná na to, jak urcit co je perspektivní. Emise LPG jsem nijak nezmínil a pokud je LPG s emisemi v pořádku a ve srovnání s jinými nižší, patří mezi ty perspektivní. U LPG je ovšem jiný problém, a to podzemní garáže. To dělá z tohoto pohonu téměř nepoužitelný prostředek. Neměl bych kde parkovat, ani doma, ani v kanclu, ani u zákazníků.
@Jan Zmrzlinar - Nelze až tak srovnávat spojité hoření na vařiči s nespojitým hořením v motoru. Nespojité hoření má z principu emise řádově horší... Jinými slovy běžet místo vařiče v bytě motor, všichni se tam udusí. ;-D
Jen takové zamyšlení: Je dlouhodobě udržitelné, aby zemní plyn o tolik zdražil a ropa (a produkty z ní včetně LPG) nezdražily? Přece se to musí časem nějak komparativně vyrovnávat, ne? Mimochodem vyjde dneska dráž/levněji topení zemním plynem a nebo z nádrže na propan?
jen dalsi vyhozeny penize a cas vyvojaru, techniku, obchodniku, manazirku ... misto toho, aby se venovali necemu smysluplnejsimu
ja bych uplne orezal to, co v behem 5+ roku neni perspektivni, tedy v osobacich zejmena dyzly
emisni limity snizit na uroven USA, japonska a chiny - tedy u NOx pokles na 1/3 proti tomu co maj v EU povoleny dyzly
u benzinovych HEV prekroceni uhlikovych limitu zapocitavat jen polovinou
a penize a usili smerovat prioritne do EV a autonomniho rizeni
ja bych uplne orezal to, co v behem 5+ roku neni perspektivni, tedy v osobacich zejmena dyzly
emisni limity snizit na uroven USA, japonska a chiny - tedy u NOx pokles na 1/3 proti tomu co maj v EU povoleny dyzly
u benzinovych HEV prekroceni uhlikovych limitu zapocitavat jen polovinou
a penize a usili smerovat prioritne do EV a autonomniho rizeni
V minulosti ponúkali LPG aj iné značky ale tie predaje boli nízke. A keď si pozriete aké motory sa s tým ponúkajú, tak to je len pre dôchodcov... (a to teda nie som žiadny pretekár). A ťažba plynu je asi rovnako ekologická ako ropa (ale áno, pri spaľovaní je to o inom).
@Mikesus No tak jestli máš takový mizerný parkování, že potřebuješ jezdit všude do garáže, tak chápu, že to pro tebe není ideální řešení. Mě stojí auto pořád někde venku a v nákupáku kam jezdím a kde jsou podzemní garáže je asi 30 míst pro CNG a LPG a bývá tam volno, takže tam paradoxně stávám i se svým benzínem. Co tak vím ze svých cest po Evropě se většinou nikde zákazy CNG/LPG moc neřeší. Asi není úplně běžný, že ti z takovýho auta utíká plyn, takže problém je TEORETICKY jen u nás a jen administrativní. Ovšem nevím co se stane, když s takovým autem do garáží zajedeš a na zákaz se vykašleš. Jestli to někdo kontroluje, případně jaká sankce ti teoreticky hrozí. Ono takové CNG nebo LPG auto nemusí být na první pohled vůbec rozeznatelné.
@Mikesus
Ty to máš fakt v tej hlave pomotané, kámo.
Zabezpeč, aby EV ľudia chceli - a nebudeš musieť nikoho do ničoho nútiť pokutami. Si presvedčený o svojej pravde a chceš do nej nútiť ostatných represiami. Pritom si neuvedomuješ, aké zvrátené tvoje myslenie je. Zlatí komunisti.
Čokoľvek od WHO si nechaj. Neslúži ľuďom a nestará sa o naše zdravie. Viď covid.
Ty to máš fakt v tej hlave pomotané, kámo.
Zabezpeč, aby EV ľudia chceli - a nebudeš musieť nikoho do ničoho nútiť pokutami. Si presvedčený o svojej pravde a chceš do nej nútiť ostatných represiami. Pritom si neuvedomuješ, aké zvrátené tvoje myslenie je. Zlatí komunisti.
Čokoľvek od WHO si nechaj. Neslúži ľuďom a nestará sa o naše zdravie. Viď covid.
@topten
A čo tak peniaze investovať do skutočnej ochrany prírody namiesto tých nezmyslov, čo si napísal?
A čo tak peniaze investovať do skutočnej ochrany prírody namiesto tých nezmyslov, čo si napísal?
@Mikesus
Ty si iný tragéd. Tipujem, že napriek všetkej snahe umrieš dôsledkom nadýchania sa plynov z výfuku susedovho Passata TDI...
Ty si iný tragéd. Tipujem, že napriek všetkej snahe umrieš dôsledkom nadýchania sa plynov z výfuku susedovho Passata TDI...
@topten
Tak to jsou zajímavá čísla, které budou babisovi chcimiri a dezolé za každou cenu rozporovat.
Tak to jsou zajímavá čísla, které budou babisovi chcimiri a dezolé za každou cenu rozporovat.
@ryccardo
Oni nemají poradce a treba VW neloboval za daný návrh, co? Jen se obrátil proti němu, protoze čekal nějaké úlevy.
Oni nemají poradce a treba VW neloboval za daný návrh, co? Jen se obrátil proti němu, protoze čekal nějaké úlevy.
@traveldrive
A jak donutit lidi přemýšlet nez přes peněženku, kdyz vzdelaní bylo u některých vyhozenym časem?
Věda je jasná, ukazuje, ze emise jsou problém pro prostředí i zdraví populace, většina je bezohledná a kdyz se jich to netýká viditelně, nic neresi a ještě naopak přidávají zbytecne další emise, jen třeba pro svůj komfort. Automobilky, hlavně ty evropské to taky neresi a klidně vyvrazdi celé populace, jen aby měly zisk. Viz dieselgate a žádné poučení.
Tak navrhni, kdyz pokuty za emise nejsou řešení, co je řešení. Nechat vymrit celou populaci lit čím dal vic peněz do zdravotnictví?
Zatím píšeš, že nejsou cesty, ale řešení nenabízís
A jak donutit lidi přemýšlet nez přes peněženku, kdyz vzdelaní bylo u některých vyhozenym časem?
Věda je jasná, ukazuje, ze emise jsou problém pro prostředí i zdraví populace, většina je bezohledná a kdyz se jich to netýká viditelně, nic neresi a ještě naopak přidávají zbytecne další emise, jen třeba pro svůj komfort. Automobilky, hlavně ty evropské to taky neresi a klidně vyvrazdi celé populace, jen aby měly zisk. Viz dieselgate a žádné poučení.
Tak navrhni, kdyz pokuty za emise nejsou řešení, co je řešení. Nechat vymrit celou populaci lit čím dal vic peněz do zdravotnictví?
Zatím píšeš, že nejsou cesty, ale řešení nenabízís
@topten Díky za ty čísla. Měl jsem dojem, že plyn je pořád strášně drahej a ono už to není tak hrozný a i CNG už není úplný nesmysl...
@Mikesus ja teda nevim kde krom Ceska je problem s CNG nebo LPG s parkovanim. Navic uz tech zakazu plynovych aut v podzemnich garazich dost ubylo. Za me je LPG supr ekologicka varianta pohonu a je dobre ze do toho Dacia takhle slape a jeji auta na LPG jezdi.
@topten Díky za shrnutí. Tohle je dobrý připomínat, protože DezoChcimíři obvykle spojují zdražení energií s válkou, ale ono to začalo z popudu Rusáků jako příprava na válku (viz. pád BohemiaEnergy ještě za Bureše)
@Barry Lyndon
Propán by mal vychádzať lepšie, má vyššiu výhrevnosť a myslím že aj cenovoje je to lepšie. Nevýhodou je, že ti nestačí trubka a ventil, ale potrebuješ mať tlakovú nádrž a tak 2x za rok si objednať cisternu s plynom.
Propán by mal vychádzať lepšie, má vyššiu výhrevnosť a myslím že aj cenovoje je to lepšie. Nevýhodou je, že ti nestačí trubka a ventil, ale potrebuješ mať tlakovú nádrž a tak 2x za rok si objednať cisternu s plynom.
@Tycoon Ono je to hloupé i z pohledu dalších předpisů, např. dálniční známky má CNG za polovic, ovšem LPG za plnou cenu.
zas lepsi prestavenej primovstrikovej benzin na lpg, coz zvladne kazdej druhej garaznik, nez panadolovy nafty...