Novinky
Zpět na článek
Stellantis stopl miliardovou investici do Maserati. Italové přitom bojují o přežití
34 komentářů
del42sa
10
no jo, sklízejí co sami zaseli, jestli nemají prachy, tak řeknou bývalému CEO Tavaresovi, ten má kasičku plnou 😉 dostal až moc dobře zaplaceno za to, že málem zlikvidoval do té doby prosperující automobilky ....
Přejít do diskuze
Pepa_007
Sázka pouze na elektrická auta moc nevychází. Je to velká škoda že takhle uvažuji. Blízká budoucnost je stále ještě spalovací.
Pepa_007
@Mikesus ano a je to tak v pořádku. Kapitalismus. Pokud chtějí platit málo na emisních pokutach a prodávat více BEV s nízkou marží tak jinak než zvýšením efektivity toho nemusejí dosáhnout.
Volné podnikání v automobilovém průmyslu, kapitalismus..... .
Jen nějak převládá ten socialismus a regulace = emisní povolenky, emisní pokuty, zbytečné a nespolehlivé bezpečností prvky výbavy, atd......
Jestli není snazší vyrábět co EU chce a brát na to dotace, příspěvky, granty,..... 😉 👍🏻 A mít to takrikajic bez práce. Jen kdo to vše bude platit? Občan z daní? Dluh? Válka?
Volné podnikání v automobilovém průmyslu, kapitalismus..... .
Jen nějak převládá ten socialismus a regulace = emisní povolenky, emisní pokuty, zbytečné a nespolehlivé bezpečností prvky výbavy, atd......
Jestli není snazší vyrábět co EU chce a brát na to dotace, příspěvky, granty,..... 😉 👍🏻 A mít to takrikajic bez práce. Jen kdo to vše bude platit? Občan z daní? Dluh? Válka?
3_diamanty
Maserati je dnes uz defakto mrtve... pezotacky cirkus ho bez milosti dorazi a ani smutno mu za nim nebude... to budete koukat
ericn
@del42sa Tavares naskakoval na zelenou vlnu a neklaplo to. Místo toho se měli šéfové automobilek domluvit a vytvořit silnou lobby proti Green dealu. Je to pomalu nejsilnější a skoro poslední průmysl v Evropě. Politici by rychle uhnuli z vytýčeného směru - šlo by o jejich teplá místa 😋 Podporu zaměstnanců evropských automobilek, což je přímo cca 2.6mil lidí a dalších cca 10mil v dodavatelských řetězcích, by určitě měli…
Arese
@Pepa_007 "Moc nevychází"?! Tak to jsi tedy řekl velmi diplomatickým jazykem. Je to učiněná ekonomická sebevražda! Proč proboha vyrábět výrobky, které drtivá většina mých zákazníků zásadně odmítá?!!!
Mikesus
@Pepa_007
Spis kvuli potřebě zefektivnit výrobu a zbavit se nepotřebných lidí, aby zvládli přežít konkurenční boj. Ale pro dezolaty je snazší říct, že za to můžou EV.
Spis kvuli potřebě zefektivnit výrobu a zbavit se nepotřebných lidí, aby zvládli přežít konkurenční boj. Ale pro dezolaty je snazší říct, že za to můžou EV.
Nebo Nebo
@Pepa_007 To vám teď elektrofrantíci dají😁
Ale oni jsou natolik "chytří", že najdou vymluvu typu: idnes je dezinformační web atd.
Ale oni jsou natolik "chytří", že najdou vymluvu typu: idnes je dezinformační web atd.
Pepa_007
@Mikesus no pomalu. Šéf automobilky Klaus Zellmer, který to řekl snad není dezolát?
Arese
@Nebo Nebo Jen naprostý blb mohl očekávat, že o ně zákazníci Maserati budou mít zájem. Protože Maserati je značkou, jejíž neoddělitelnou součástí DNA je i úžasný zvuk jejího víceválcového motoru!
Arese
@Mikesus Samozřejmě, že ano. Resp. jejich naprosto stupidní násilné nařizování od EU!!!
Mikesus
@Pepa_007
Kdo chce vydělávat, musí vyrabet efektivně, aby prezil proti moderni konkurenci. A bez propouštění efektivity nedosahne nikdo. Kdyz nekdo zaspí, pak jsou dopady bolestivejsi.
Kdo chce vydělávat, musí vyrabet efektivně, aby prezil proti moderni konkurenci. A bez propouštění efektivity nedosahne nikdo. Kdyz nekdo zaspí, pak jsou dopady bolestivejsi.
Nebo Nebo
Nepamatuji, kdy jsem naposledy viděl moderní Maserati... a navíc
elektrické jsem zatím v zivote neviděl, asi prodeje nebudou takové, jako Tovares očekával.
elektrické jsem zatím v zivote neviděl, asi prodeje nebudou takové, jako Tovares očekával.
traveldrive
@kesumb
Lenže to nebude len neschopnosťou Maserati, ale viac dobou, ktorá z rôznych dôvodov preferuje praktickejšie, často lacnejšie aj keď tuctovejšie autá. Možno sa zase vráti doba, keď bude mať historický image cenu, a potom s abudete hádať o to, prečo sa Maserati predáva a nové Porsche alebo Stelviá hnijú v skladoch...
Lenže to nebude len neschopnosťou Maserati, ale viac dobou, ktorá z rôznych dôvodov preferuje praktickejšie, často lacnejšie aj keď tuctovejšie autá. Možno sa zase vráti doba, keď bude mať historický image cenu, a potom s abudete hádať o to, prečo sa Maserati predáva a nové Porsche alebo Stelviá hnijú v skladoch...
traveldrive
@Mikesus
Tebe to fakt ešte nedocvaklo? Tak porozmýšľaj, aký dopad asi môžu mať investície do vývoja a výroby niečoho, čo sa dostatočne nepredáva a tým pádom na seba nezarába?
Tebe to fakt ešte nedocvaklo? Tak porozmýšľaj, aký dopad asi môžu mať investície do vývoja a výroby niečoho, čo sa dostatočne nepredáva a tým pádom na seba nezarába?
kesumb
@Pepa_007
no hlavne ze ty spalovaci maserati se prodavaj jak housky na krame.... Nepotkavam na silnici nic jinyho!
Ty budes genius...
no hlavne ze ty spalovaci maserati se prodavaj jak housky na krame.... Nepotkavam na silnici nic jinyho!
Ty budes genius...
ericn
@kesumb No plné asi těžko, když v Evropě se prodá sotva 48tis ks Q4 e-tron (nejprodávanější Audi EV), není ani v TOP 50 modelů za 2024 🤣👍 Na to by musel 2x přidat… a tomu říkáš plný Německo a Francie? Koukáš na to moc optikou své garáže….
ericn
@kesumb a kdepak jezdí ty znalče? V Čechách těžko 😋 Mrkni se na české prodeje… Tady se e-tronů moc neprodává… 105ks EV z 3951ks všech prodaných Audi 🤣 Tak 2.5%
ericn
@kesumb No těch elektrických Audin je taky jak šafránu 😄 Pravda, prodalo se jich o pár ks víc než Maserati - asi 17x Grecale, 2x Levante, 1x GC, 2x GT a 1x Quattroporte ...
kesumb
@Mikesus
presne tak, jenze tady by kazdej *** chtel oktavku nebo golfa za jeden prumernej plat a nejlip kdyby ten prumernej plat byl 2x tolik co v Nemecku. Ale uz nevidi, ze clovek co ty oktavky montuje chce taky plat. A pokud maj auta pokracovat v trendu zlevnovani a zdostupnovani tak je musej skladat stroje a ne lidi co chtej platy..
presne tak, jenze tady by kazdej *** chtel oktavku nebo golfa za jeden prumernej plat a nejlip kdyby ten prumernej plat byl 2x tolik co v Nemecku. Ale uz nevidi, ze clovek co ty oktavky montuje chce taky plat. A pokud maj auta pokracovat v trendu zlevnovani a zdostupnovani tak je musej skladat stroje a ne lidi co chtej platy..
ptr078
@Pepa_007 Miketrus tu denne hadze slova bez toho, aby realne chapal aspon vzdialene ich vyznam. Az jedneho dna narazi prazdnou hlavou o lopatu
kesumb
@ericn
tak v tom pripade je klika, ze je plny Nemecko, Francie a Ialie Maserati, to je hned videt teziste prodeju!
tak v tom pripade je klika, ze je plny Nemecko, Francie a Ialie Maserati, to je hned videt teziste prodeju!
matuS
@ericn 13mil ľudí z 450mil = 3%
Auto priemysel už zrejme nie je tahun EÚ ekonomiky. Je to škoda utopiť ho, to súhlasím.
Auto priemysel už zrejme nie je tahun EÚ ekonomiky. Je to škoda utopiť ho, to súhlasím.
kesumb
@Arese
a proto se prodava jedna prelepeny stelvio za druhym. A na silnicich jezdi vic Levante nez GLE.
Tvl etronu jezdej nasobky nez Levante! Nikdo ty vicevalcovy plecky od maserati nechce a proto to dopada takhle. Kazdej kdo chce zvuk a jizdo vlastnosti si koupi Panameru nebo Cayenne a ne tendle zastaralej italskej kram na podvozku jeepu
a proto se prodava jedna prelepeny stelvio za druhym. A na silnicich jezdi vic Levante nez GLE.
Tvl etronu jezdej nasobky nez Levante! Nikdo ty vicevalcovy plecky od maserati nechce a proto to dopada takhle. Kazdej kdo chce zvuk a jizdo vlastnosti si koupi Panameru nebo Cayenne a ne tendle zastaralej italskej kram na podvozku jeepu