Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Stellantis stopl miliardovou investici do Maserati. Italové přitom bojují o přežití

34 komentářů

Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Sázka pouze na elektrická auta moc nevychází. Je to velká škoda že takhle uvažuji. Blízká budoucnost je stále ještě spalovací.
Arese
@Pepa_007 "Moc nevychází"?! Tak to jsi tedy řekl velmi diplomatickým jazykem. Je to učiněná ekonomická sebevražda! Proč proboha vyrábět výrobky, které drtivá většina mých zákazníků zásadně odmítá?!!!
kesumb
@Pepa_007
no hlavne ze ty spalovaci maserati se prodavaj jak housky na krame.... Nepotkavam na silnici nic jinyho!
Ty budes genius...
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@kesumb který? Oni něco spalovacího vyrábí?
kesumb
@Pepa_007
grecale treba?
ericn
@kesumb No těch elektrických Audin je taky jak šafránu 😄 Pravda, prodalo se jich o pár ks víc než Maserati - asi 17x Grecale, 2x Levante, 1x GC, 2x GT a 1x Quattroporte ...
kesumb
@ericn
myslis etron s 200 tis vyrobenejma kusama? Ty budes znalec!
ericn
@kesumb a kdepak jezdí ty znalče? V Čechách těžko 😋 Mrkni se na české prodeje… Tady se e-tronů moc neprodává… 105ks EV z 3951ks všech prodaných Audi 🤣 Tak 2.5%
kesumb
@ericn
tak v tom pripade je klika, ze je plny Nemecko, Francie a Ialie Maserati, to je hned videt teziste prodeju!
ericn
@kesumb No plné asi těžko, když v Evropě se prodá sotva 48tis ks Q4 e-tron (nejprodávanější Audi EV), není ani v TOP 50 modelů za 2024 🤣👍 Na to by musel 2x přidat… a tomu říkáš plný Německo a Francie? Koukáš na to moc optikou své garáže….
Avatar - del42sa
del42sa
no jo, sklízejí co sami zaseli, jestli nemají prachy, tak řeknou bývalému CEO Tavaresovi, ten má kasičku plnou 😉 dostal až moc dobře zaplaceno za to, že málem zlikvidoval do té doby prosperující automobilky ....
ericn
@del42sa Tavares naskakoval na zelenou vlnu a neklaplo to. Místo toho se měli šéfové automobilek domluvit a vytvořit silnou lobby proti Green dealu. Je to pomalu nejsilnější a skoro poslední průmysl v Evropě. Politici by rychle uhnuli z vytýčeného směru - šlo by o jejich teplá místa 😋 Podporu zaměstnanců evropských automobilek, což je přímo cca 2.6mil lidí a dalších cca 10mil v dodavatelských řetězcích, by určitě měli…
Arese
@ericn Přesně! 👍
matuS
@ericn 13mil ľudí z 450mil = 3%

Auto priemysel už zrejme nie je tahun EÚ ekonomiky. Je to škoda utopiť ho, to súhlasím.
Avatar - del42sa
del42sa
double .....
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Nebo Nebo
@Pepa_007 To vám teď elektrofrantíci dají😁
Ale oni jsou natolik "chytří", že najdou vymluvu typu: idnes je dezinformační web atd.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Pepa_007
Kdo chce vydělávat, musí vyrabet efektivně, aby prezil proti moderni konkurenci. A bez propouštění efektivity nedosahne nikdo. Kdyz nekdo zaspí, pak jsou dopady bolestivejsi.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@Mikesus ano a je to tak v pořádku. Kapitalismus. Pokud chtějí platit málo na emisních pokutach a prodávat více BEV s nízkou marží tak jinak než zvýšením efektivity toho nemusejí dosáhnout.
Volné podnikání v automobilovém průmyslu, kapitalismus..... .
Jen nějak převládá ten socialismus a regulace = emisní povolenky, emisní pokuty, zbytečné a nespolehlivé bezpečností prvky výbavy, atd......

Jestli není snazší vyrábět co EU chce a brát na to dotace, příspěvky, granty,..... 😉 👍🏻 A mít to takrikajic bez práce. Jen kdo to vše bude platit? Občan z daní? Dluh? Válka?
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Maserati je dnes uz defakto mrtve... pezotacky cirkus ho bez milosti dorazi a ani smutno mu za nim nebude... to budete koukat
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@3_diamanty škoda propustí asi 15% lidí kvůli BEV. 🙄
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Pepa_007
Spis kvuli potřebě zefektivnit výrobu a zbavit se nepotřebných lidí, aby zvládli přežít konkurenční boj. Ale pro dezolaty je snazší říct, že za to můžou EV.
Arese
@Mikesus Samozřejmě, že ano. Resp. jejich naprosto stupidní násilné nařizování od EU!!!
Avatar - speedfred
speedfred
@Mikesus
Pre dezoláta je každý dezolát.
Krum Páč
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@Mikesus no pomalu. Šéf automobilky Klaus Zellmer, který to řekl snad není dezolát?
kesumb
@Mikesus
presne tak, jenze tady by kazdej *** chtel oktavku nebo golfa za jeden prumernej plat a nejlip kdyby ten prumernej plat byl 2x tolik co v Nemecku. Ale uz nevidi, ze clovek co ty oktavky montuje chce taky plat. A pokud maj auta pokracovat v trendu zlevnovani a zdostupnovani tak je musej skladat stroje a ne lidi co chtej platy..
traveldrive
@speedfred
Tak už si sa tiež zaradil. Vitaj. 😁
traveldrive
@Mikesus
Tebe to fakt ešte nedocvaklo? Tak porozmýšľaj, aký dopad asi môžu mať investície do vývoja a výroby niečoho, čo sa dostatočne nepredáva a tým pádom na seba nezarába?
Nebo Nebo
Nepamatuji, kdy jsem naposledy viděl moderní Maserati... a navíc
elektrické jsem zatím v zivote neviděl, asi prodeje nebudou takové, jako Tovares očekával.
Arese
@Nebo Nebo Jen naprostý blb mohl očekávat, že o ně zákazníci Maserati budou mít zájem. Protože Maserati je značkou, jejíž neoddělitelnou součástí DNA je i úžasný zvuk jejího víceválcového motoru!
kesumb
@Arese
a proto se prodava jedna prelepeny stelvio za druhym. A na silnicich jezdi vic Levante nez GLE.
Tvl etronu jezdej nasobky nez Levante! Nikdo ty vicevalcovy plecky od maserati nechce a proto to dopada takhle. Kazdej kdo chce zvuk a jizdo vlastnosti si koupi Panameru nebo Cayenne a ne tendle zastaralej italskej kram na podvozku jeepu
traveldrive
@kesumb
Lenže to nebude len neschopnosťou Maserati, ale viac dobou, ktorá z rôznych dôvodov preferuje praktickejšie, často lacnejšie aj keď tuctovejšie autá. Možno sa zase vráti doba, keď bude mať historický image cenu, a potom s abudete hádať o to, prečo sa Maserati predáva a nové Porsche alebo Stelviá hnijú v skladoch...