Hyundai Accent zůstává na první pohled ve stínu novějších modelů své značky, přesto si ale drží zájem zákazníků. Důvodem je především výborný poměr cena/výbava.
V tomhle se pohybujeme už v oblasti zbožných přání a spekulací. Cena Accentu je výprodejová. Jak Hyundai nastaví v ČR/SR ceny malých modelů po jeho ukončení, se uvidí a záleží na řadě faktorů, které při pohledu zvenčí těžko vyhodnotíme. Preferování verzí kombi/sedan/hatch je regionální, možná dokonce lokální věc. Pro výrobce je to ryze pragmatická kalkulace, jestli té které verze prodá globálně tolik, aby mu to zaplatilo vývoj a výrobu. To je nám myslím oběma jasné. Těžko s tím taky srovnávat situaci Citroenu jako víceméně regionálního výrobce, kterého asi nálady kupců v Evropě zasahují mnohem bolestivěji, to neumím posoudit, Citroenem se moc nezabývám. - Jestli tvůj modelový kupec bude myslet, že Venga je pro něj cenově příliš náročná, stojí pro Hyundai otázka tak, jestli to znamená 10, 100, 1000... ztracených kupců a zda je pro danou lokalitu (třeba ČR) ochoten udělat nějakou extra holou výbavu a nabídnout extra nízkou cenu. Osobně ale pochybuju, že to má faktický ekonomický přínos, spíš to jen psychologicky naláká "šetrné" kupce, aby je pak prodejce mohl zpracovat, aby koupili vyšší výbavu ("těch pár korun rozdílu už vás nezabije - a získáte o hodně víc"). Zdar :-)
Soused ho má. Všechno funguje, akorát on je takovej kutil a furt něco vozí, takže by radši liftback... A ještě by se tomu dalo vytknout, že to vypadá "nudně jako Toyota"...
Ale jinak v pohodě kára. Akorát o té ceně mu radši říkat nebudu - kupoval to asi dva roky zpátky :-)
Uvidíme. Každopádne rozdiel v cene medzi Vengou a Accentom je pri zhruba rovnakých výbavách na úrovni 3-4 tisíc €, čo si každý, čo nechce alebo nemôže investovať viac peňazí dobre rozmyslí. Auto ako i20 je fajn, ale bez väčieho kufra Hyundai/Kia stratí časť zákazníkov, Venga tú dieru nezakryje rovnako ako napríklad u Citroena cítia absenciu kombi doteraz, napriek trom modelom stredného MPV (Xsara Picasso, C4 Picasso a Grand C4 Picasso).
Klaudie, já myslím, že Hyundai i Kia to chtějí řešit MPV, taková Venga jako náhrada za kombi velikosti Fabie bez problémů obstojí. Já samozřejmě nejsem nadšený ze ztráty délky nákladového prostoru, který to s sebou nese, ale nic s tím nenaděláme, ani ten vrátný z Nošovic nám nepomůže. ;-)
:yes:
za tie peniaze na bezne jazdenie a napr. mladu rodinku je to idealna volba - thalia , aveo, fabia s htp a podobne napodobeniny nesiahaju accentu ani po rafik na disku
Tak ja som kúpil skladovku za výhodnejšiu cenu, ako je uvádzaná cena s dieslom, ale tie ceny zo začiatku minulého roka sa už nevrátia. S autom som spokojný, čo som očakával to splnil až na motor. Od motora som čakal podstatne menej. Pri tomto aute by som povedal, že podvozok nestíha na dynamiku motora. Karoséria je praktická v pohode do auta nahádžem aj dlhé predmety. Jazdím s ním ale do práce a späť. Má slušnú spotrebu a 5 ročnú záruku, takže pre mňa to bola ideálna voľba. Veľa muziky za málo peňazí. Poruchy zatiaľ žiadne, ale auto je len na začiatku životnosti.
Accent, rodný bratr zde pod jiným článkem propíraného Ria, udělal v ČR podstatně lepší kariéru než Rio, a to díky své dlouholeté přítomnosti na zdejším trhu. Poslední generace na základě dělby značek je tu jenom ve verzi sedan, my kteří máme rádi liftbacky, ale budeme stejně raději vzpomínat na předchozí generaci z konce 90. let. Accent se po světě pořád dobře prodává - kolem 8000 měsíčně v Číně, 4-5 tis. v USA, kolem 2 tis. v Kanadě, proto ho Hyundai samozřejmě utilizuje do poslední minuty. Předpokládám, že Hyundai se pokusí v dalších letech o kombinovanou náhradu hatchem i20 a novým mini MPV na stejné platformě (sesterský model Vengy), ale nevylučoval bych přecejen malý sedan pro regiony, kde je nadále preferují. Stejně jako u Ria se sluší Accentu poděkovat, ovšem na rozdíl od Ria myslím neznamená v historii Hyundaie průlomový model po roce 2000. Za sebe přiznám, že design exteriéru této generace je pro mě od začátku jeden velký otazník.
Šikovné, bezproblémové, v našich končinách snáď aj trochu nedocenené auto. Určite lepšia voľba ako Chevrolet Aveo, a povýšil by som ho aj nad Thaliu, najmä úplnosťou výbav a silnými motormi, hoci kufor má o dosť menší. No a dizajn, voči Thalii je pekné snáď každé auto...