Fakt by mě zajímalo, jakou novou techniku testují automobilky nejdříve v závodním prostředí, než se dostane do sériové výroby. DPF ? Ad blue ? Dvacetipalcové displeje ? Tempomat nebo udržování v pruzích ? Masážní sedadla ? Tříválcové motory ? Bezklíčový přístup ?
A k tomu krouťáku, 15 tisíc Nm je samozřejmě hausnumero, ale stejně tak bývá hausnumerem i součet momentů více motorů metodou hrušky s ořechama, zmíněné v článku jako "souhrnný točivý moment"
@DonVito
pokud se standardně uvádí moment na hřídeli motoru, momenty na kolech jsou zavádějící neporovnatelný údaj dobrý snad jen jako zajímavost.
Na druhé straně je celkem zbytečným údajem i ten moment na hřídeli elektromotoru, který na rozdíl od spalováku neprozradí o charakteristice skoro nic. Naznačí trochu snad jen otáčky
@DonVito
celkově ubývá zveřejňovaných parametrů. U spalováků byly často dostupné i grafy výkonu, u EV je jich minimum a nedozvíme se ani v jakých rychlostech je k dispozici maximum výkonu nebo maximum momentu, když i otáčkoměr je už zbytečný přístroj
Nicméně moment u Ev je taky zbytečný údaj, rozhoduje výkon ale na tohle téma jsme už diskutovali
A k tomu krouťáku, 15 tisíc Nm je samozřejmě hausnumero, ale stejně tak bývá hausnumerem i součet momentů více motorů metodou hrušky s ořechama, zmíněné v článku jako "souhrnný točivý moment"
Naopak, sectes-li momenty na kolech o "hausnumero" se uplne nejedna.
Na druhou stranu je treba brat v potaz velikost kol.
😀
Trimotorova technika EV je zajimava. 👍
pokud se standardně uvádí moment na hřídeli motoru, momenty na kolech jsou zavádějící neporovnatelný údaj dobrý snad jen jako zajímavost.
Na druhé straně je celkem zbytečným údajem i ten moment na hřídeli elektromotoru, který na rozdíl od spalováku neprozradí o charakteristice skoro nic. Naznačí trochu snad jen otáčky
Kazdopadne by to chtelo s momentem uvadet zprevodovani.
Obvykle je vic nez 1:10.
Maximlni otacky byvaji dnes uz okolo 20.000rpm.
celkově ubývá zveřejňovaných parametrů. U spalováků byly často dostupné i grafy výkonu, u EV je jich minimum a nedozvíme se ani v jakých rychlostech je k dispozici maximum výkonu nebo maximum momentu, když i otáčkoměr je už zbytečný přístroj
Nicméně moment u Ev je taky zbytečný údaj, rozhoduje výkon ale na tohle téma jsme už diskutovali