Profi
Zpět na článek
Scania testuje spalovací prodlužovač dojezdu. Chce tím přesvědčit politiky
21 komentářů
vencelín
Nu a není lepší se na ten prodlužovací vykašlat a nechat tam jen spalovací motor?
vencelín
@Nebo Nebo
A ve voze se bude zbytečně vozit elektromotor s generátorem. To je uspora emisí v praxi.
Kdyby evropští politici zaměřili na negativní motivaci firmám, aby nestěhovali výrobu na druhý konec světa, tak by se toto zboží nemuselo vozit sem a emise by se ušetřili v reálu.
Podobně nadměrná doprava po evropě. Například do Čech se doveze plastový granulát, tady se vyrobý polotovar flašky, který se transportuje k finalizaci do Holandska a pak zpět k naplnění nápojem v ČR.
A ve voze se bude zbytečně vozit elektromotor s generátorem. To je uspora emisí v praxi.
Kdyby evropští politici zaměřili na negativní motivaci firmám, aby nestěhovali výrobu na druhý konec světa, tak by se toto zboží nemuselo vozit sem a emise by se ušetřili v reálu.
Podobně nadměrná doprava po evropě. Například do Čech se doveze plastový granulát, tady se vyrobý polotovar flašky, který se transportuje k finalizaci do Holandska a pak zpět k naplnění nápojem v ČR.
WinDiesel
To znamená rezignaci na elektro, nemohlo to dopadnout jinak. Pokud je tam spalovací prodlužovač, už to prostě není elektro ale hybrid.
topten
hybridni nakladak ma mnohem vetsi smysl nez hybridni osobak
z duvodu, ze pomer vykonu pri jizde do kopce vs po rovine je mnohem vetsi, nez u osobaku
kamion si musi drzet mnohem vetsi vykonovou rezervu nez osobak aby vyjel kopec, coz vede k neefektivite a slozitosti
.
priklad nekolika znamejch kopcu - prevyseni, vzdalenost, energie na prevyseni, vykon navic na prekonani prevyseni pri 80km/h a spotreba nafty navic na prevyseni u 40t kamionu a optimisticky ucinnosti naftaku 40%
.
mohelnicak
300m, 8km, 33kWh, 330kW, 8litru
.
D1 od krizovatky D2 smerem na phu k 9 krizum
300m, 28km, 33kWh, 95kW, 8litru
.
brener od innsbrucku
900m, 37km, 100kWh, 216kW, 22 litru
.
brener od bolzana
1200m, 81km, 133kWh, 131kW, 33 litru
.
kolik kamionu treba tim brenerem projede, kolik zbytecne propalenejch litru nafty to je a jak moc se to rakusakum nelibi ...
.
aby 40t kamion vyjel mohelnicak a nebyl brzdou provozu, musi mit motor o 330kW vyssi vykon nez po rovine, pritom 50kWh baterka mu s rezervou staci na vypomoc na vyjeti, aniz by spalovak musel zvysit vykon
na brener z italsky strany potrebujes baterku 150kWh a vykon pomocnyho elmotoru 130kW
s kopce dolu rekuperujes
dobijis i po rovine kdy motor nepotrebuje takovej vykon, takze pracuje mnohem efektivneji, nez kdyz z 500k motoru "zdimes" pouhejch 50koni
.
klasickej 500 konovej 6ti valcovej 12 litr poda podobnej vykon jako 200 konovej 4 valcovej petilitr + 300konovej elektromotor a 50-100-200kWh... baterka podle toho kde jezdis
a misto slozityho 12kvaltu staci mnohem jednodussi 6 kvalt
a usetris spoustu nafty
a oleje v motoru
a jako bonus zachranis spoustu kyticek, zabicek, ptacku, min lidi dostane rakovinu a astma
a rakusaci mozna nebudou kamionum tolik zakazovat prejezd breneru
z duvodu, ze pomer vykonu pri jizde do kopce vs po rovine je mnohem vetsi, nez u osobaku
kamion si musi drzet mnohem vetsi vykonovou rezervu nez osobak aby vyjel kopec, coz vede k neefektivite a slozitosti
.
priklad nekolika znamejch kopcu - prevyseni, vzdalenost, energie na prevyseni, vykon navic na prekonani prevyseni pri 80km/h a spotreba nafty navic na prevyseni u 40t kamionu a optimisticky ucinnosti naftaku 40%
.
mohelnicak
300m, 8km, 33kWh, 330kW, 8litru
.
D1 od krizovatky D2 smerem na phu k 9 krizum
300m, 28km, 33kWh, 95kW, 8litru
.
brener od innsbrucku
900m, 37km, 100kWh, 216kW, 22 litru
.
brener od bolzana
1200m, 81km, 133kWh, 131kW, 33 litru
.
kolik kamionu treba tim brenerem projede, kolik zbytecne propalenejch litru nafty to je a jak moc se to rakusakum nelibi ...
.
aby 40t kamion vyjel mohelnicak a nebyl brzdou provozu, musi mit motor o 330kW vyssi vykon nez po rovine, pritom 50kWh baterka mu s rezervou staci na vypomoc na vyjeti, aniz by spalovak musel zvysit vykon
na brener z italsky strany potrebujes baterku 150kWh a vykon pomocnyho elmotoru 130kW
s kopce dolu rekuperujes
dobijis i po rovine kdy motor nepotrebuje takovej vykon, takze pracuje mnohem efektivneji, nez kdyz z 500k motoru "zdimes" pouhejch 50koni
.
klasickej 500 konovej 6ti valcovej 12 litr poda podobnej vykon jako 200 konovej 4 valcovej petilitr + 300konovej elektromotor a 50-100-200kWh... baterka podle toho kde jezdis
a misto slozityho 12kvaltu staci mnohem jednodussi 6 kvalt
a usetris spoustu nafty
a oleje v motoru
a jako bonus zachranis spoustu kyticek, zabicek, ptacku, min lidi dostane rakovinu a astma
a rakusaci mozna nebudou kamionum tolik zakazovat prejezd breneru
traveldrive
@Mikesus Závidím ti tvoj jednoduchý jednoznačný svet. Teším sa, že si v ňom šťastný.
Nebo Nebo
@vencelín Tak to taky bude... zalepí politikům hubu, že to má nízké emise a šoféři budou nadále jezdit pouze na hybridní režim, takže spalovací motor.
Pepa_007
Vzdálená budoucnost je elektrifikována. Až se doladí BEV tak aby sloužila uživatelům a ne uživatelé sloužili jí. Az bude na každé lampě dobíjecí port. Atd.... .
Možná za 10, 20, 30 let. Možná.
Možná za 10, 20, 30 let. Možná.
jersey.se
Hahahaha, vymysleli jsme úplně novou věc! Spalovací motor pro elektromobily! Ušetří čas na nabíjení a prodlouží dojezd. A výhledově, to se podržte, vyhodíme z elektroauta baterie a elektromotor a ono bude mít větší nosnost! Považte! Plně spalovací elektromobil bez elektromotoru.
vencelín
@Pepa_007
Chtěl jste napsat vzdálená minulost byla elektrifikovane, že.
Bzucaci tu byly už před stoletím a skončily jako dinosauři. A tato módní vlna bzucaku dopadne stejne
Chtěl jste napsat vzdálená minulost byla elektrifikovane, že.
Bzucaci tu byly už před stoletím a skončily jako dinosauři. A tato módní vlna bzucaku dopadne stejne
Arese
Ha ha. Aneb - proč se normálně a logicky drbat na pravém uchu pravou rukou, když to lze i levou rukou protaženou nepřirozeně za hlavou? 😄😄😄👎
Nebo Nebo
@Mikesus Diesel je na pohon vhodný, ale určitě ne v lokomotivě, která něco váží... tam jde o točivý moment, který elektromotor má relativně lepší nez diesel...
A navíc kdo by chtěl mega prevodovku v lokomotivě? V tomto případě dává největší smysl ta elektrika, v autech je to úlet.
A navíc kdo by chtěl mega prevodovku v lokomotivě? V tomto případě dává největší smysl ta elektrika, v autech je to úlet.
jersey.se
@Mikesus A víš že proč se dělají diesel elektrické lokomotivy? Ne, kvůli účinnosti to není. Hydraulický přenos výkonu je účinnější.
traveldrive
@ptr078 Alebo ju nechajú tam, len zrušia pneumatiky a strčia pod to koľajnice. 😉
Dieselektricke lokomotivy jsou dávno. Davno se více, ze diesel na pohon není vhodný a raději z něho vyráběli elektrinu.