Profi
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeScania testuje spalovací prodlužovač dojezdu. Chce tím přesvědčit politiky
21 komentářů
WinDiesel
3
To znamená rezignaci na elektro, nemohlo to dopadnout jinak. Pokud je tam spalovací prodlužovač, už to prostě není elektro ale hybrid.
WinDiesel
Ha ha ha, elektro s dieselem, umřu smíchy.
@WinDiesel
Dieselektricke lokomotivy jsou dávno. Davno se více, ze diesel na pohon není vhodný a raději z něho vyráběli elektrinu.
Dieselektricke lokomotivy jsou dávno. Davno se více, ze diesel na pohon není vhodný a raději z něho vyráběli elektrinu.
@Mikesus Diesel je na pohon vhodný, ale určitě ne v lokomotivě, která něco váží... tam jde o točivý moment, který elektromotor má relativně lepší nez diesel...
A navíc kdo by chtěl mega prevodovku v lokomotivě? V tomto případě dává největší smysl ta elektrika, v autech je to úlet.
A navíc kdo by chtěl mega prevodovku v lokomotivě? V tomto případě dává největší smysl ta elektrika, v autech je to úlet.
@Mikesus Závidím ti tvoj jednoduchý jednoznačný svet. Teším sa, že si v ňom šťastný.
@Mikesus A víš že proč se dělají diesel elektrické lokomotivy? Ne, kvůli účinnosti to není. Hydraulický přenos výkonu je účinnější.
vencelín
Nu a není lepší se na ten prodlužovací vykašlat a nechat tam jen spalovací motor?
@vencelín Tak to taky bude... zalepí politikům hubu, že to má nízké emise a šoféři budou nadále jezdit pouze na hybridní režim, takže spalovací motor.
@Nebo Nebo
A ve voze se bude zbytečně vozit elektromotor s generátorem. To je uspora emisí v praxi.
Kdyby evropští politici zaměřili na negativní motivaci firmám, aby nestěhovali výrobu na druhý konec světa, tak by se toto zboží nemuselo vozit sem a emise by se ušetřili v reálu.
Podobně nadměrná doprava po evropě. Například do Čech se doveze plastový granulát, tady se vyrobý polotovar flašky, který se transportuje k finalizaci do Holandska a pak zpět k naplnění nápojem v ČR.
A ve voze se bude zbytečně vozit elektromotor s generátorem. To je uspora emisí v praxi.
Kdyby evropští politici zaměřili na negativní motivaci firmám, aby nestěhovali výrobu na druhý konec světa, tak by se toto zboží nemuselo vozit sem a emise by se ušetřili v reálu.
Podobně nadměrná doprava po evropě. Například do Čech se doveze plastový granulát, tady se vyrobý polotovar flašky, který se transportuje k finalizaci do Holandska a pak zpět k naplnění nápojem v ČR.
Pepa_007
Vzdálená budoucnost je elektrifikována. Až se doladí BEV tak aby sloužila uživatelům a ne uživatelé sloužili jí. Az bude na každé lampě dobíjecí port. Atd.... .
Možná za 10, 20, 30 let. Možná.
Možná za 10, 20, 30 let. Možná.
Freddka
No a az vyndaji tu elektriku, kolecko pak bude kompletne uzavrene 😀🤷♂️
Arese
Ha ha. Aneb - proč se normálně a logicky drbat na pravém uchu pravou rukou, když to lze i levou rukou protaženou nepřirozeně za hlavou? 😄😄😄👎
jersey.se
Hahahaha, vymysleli jsme úplně novou věc! Spalovací motor pro elektromobily! Ušetří čas na nabíjení a prodlouží dojezd. A výhledově, to se podržte, vyhodíme z elektroauta baterie a elektromotor a ono bude mít větší nosnost! Považte! Plně spalovací elektromobil bez elektromotoru.
topten
hybridni nakladak ma mnohem vetsi smysl nez hybridni osobak
z duvodu, ze pomer vykonu pri jizde do kopce vs po rovine je mnohem vetsi, nez u osobaku
kamion si musi drzet mnohem vetsi vykonovou rezervu nez osobak aby vyjel kopec, coz vede k neefektivite a slozitosti
.
priklad nekolika znamejch kopcu - prevyseni, vzdalenost, energie na prevyseni, vykon navic na prekonani prevyseni pri 80km/h a spotreba nafty navic na prevyseni u 40t kamionu a optimisticky ucinnosti naftaku 40%
.
mohelnicak
300m, 8km, 33kWh, 330kW, 8litru
.
D1 od krizovatky D2 smerem na phu k 9 krizum
300m, 28km, 33kWh, 95kW, 8litru
.
brener od innsbrucku
900m, 37km, 100kWh, 216kW, 22 litru
.
brener od bolzana
1200m, 81km, 133kWh, 131kW, 33 litru
.
kolik kamionu treba tim brenerem projede, kolik zbytecne propalenejch litru nafty to je a jak moc se to rakusakum nelibi ...
.
aby 40t kamion vyjel mohelnicak a nebyl brzdou provozu, musi mit motor o 330kW vyssi vykon nez po rovine, pritom 50kWh baterka mu s rezervou staci na vypomoc na vyjeti, aniz by spalovak musel zvysit vykon
na brener z italsky strany potrebujes baterku 150kWh a vykon pomocnyho elmotoru 130kW
s kopce dolu rekuperujes
dobijis i po rovine kdy motor nepotrebuje takovej vykon, takze pracuje mnohem efektivneji, nez kdyz z 500k motoru "zdimes" pouhejch 50koni
.
klasickej 500 konovej 6ti valcovej 12 litr poda podobnej vykon jako 200 konovej 4 valcovej petilitr + 300konovej elektromotor a 50-100-200kWh... baterka podle toho kde jezdis
a misto slozityho 12kvaltu staci mnohem jednodussi 6 kvalt
a usetris spoustu nafty
a oleje v motoru
a jako bonus zachranis spoustu kyticek, zabicek, ptacku, min lidi dostane rakovinu a astma
a rakusaci mozna nebudou kamionum tolik zakazovat prejezd breneru
z duvodu, ze pomer vykonu pri jizde do kopce vs po rovine je mnohem vetsi, nez u osobaku
kamion si musi drzet mnohem vetsi vykonovou rezervu nez osobak aby vyjel kopec, coz vede k neefektivite a slozitosti
.
priklad nekolika znamejch kopcu - prevyseni, vzdalenost, energie na prevyseni, vykon navic na prekonani prevyseni pri 80km/h a spotreba nafty navic na prevyseni u 40t kamionu a optimisticky ucinnosti naftaku 40%
.
mohelnicak
300m, 8km, 33kWh, 330kW, 8litru
.
D1 od krizovatky D2 smerem na phu k 9 krizum
300m, 28km, 33kWh, 95kW, 8litru
.
brener od innsbrucku
900m, 37km, 100kWh, 216kW, 22 litru
.
brener od bolzana
1200m, 81km, 133kWh, 131kW, 33 litru
.
kolik kamionu treba tim brenerem projede, kolik zbytecne propalenejch litru nafty to je a jak moc se to rakusakum nelibi ...
.
aby 40t kamion vyjel mohelnicak a nebyl brzdou provozu, musi mit motor o 330kW vyssi vykon nez po rovine, pritom 50kWh baterka mu s rezervou staci na vypomoc na vyjeti, aniz by spalovak musel zvysit vykon
na brener z italsky strany potrebujes baterku 150kWh a vykon pomocnyho elmotoru 130kW
s kopce dolu rekuperujes
dobijis i po rovine kdy motor nepotrebuje takovej vykon, takze pracuje mnohem efektivneji, nez kdyz z 500k motoru "zdimes" pouhejch 50koni
.
klasickej 500 konovej 6ti valcovej 12 litr poda podobnej vykon jako 200 konovej 4 valcovej petilitr + 300konovej elektromotor a 50-100-200kWh... baterka podle toho kde jezdis
a misto slozityho 12kvaltu staci mnohem jednodussi 6 kvalt
a usetris spoustu nafty
a oleje v motoru
a jako bonus zachranis spoustu kyticek, zabicek, ptacku, min lidi dostane rakovinu a astma
a rakusaci mozna nebudou kamionum tolik zakazovat prejezd breneru