Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Elektrická Škoda Octavia dorazí ještě letos. S novou platformou, ale bez liftbacku?

48 komentářů

Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Liftback je pro EV to nejlepší snad.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@KANKUNEN Přesně tak, navíc když mají liftback i v kategorii suv, který teď po faceliftu kupodivu vypadá i dost dobře. Ty 2-3 setiny koeficientu Cd (Cx) jsou na dálnici už docela znát a každý combi fakt nepotřebuje...
multicar
@KANKUNEN Přesně to mě napadlo. Jenže to by pak vzniknul další Enyaq.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@multicar Jako s výškou se budou muset výrobci EV nějak poprat, ideálně řešením ala Taycan... Na druhou stranu je otázka, jestli o to vlastně nějak významné procento zákazníků stojí...
Avatar - Emel
Emel
@multicar enyaq je D crossover, Octavia by mohla být C liftback.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@Emel Kolega výše zřejmě naráží na to, že pokud je to liftback a má relativně vysokou baterii v podlaze a nemá se na zadních sedadlech sedět úplně na žabáka, tak ten liftback bude ve výsledku mít nějaký 155 cm... Enyaq coupe má 162 cm, takže jen 7 cm rozdíl...
Avatar - Stejsn
Stejsn
Myslím, že v tuzemsku je poptávka po Octaviích pořád velmi velká, ale nejsem si jistý, jestli po elektrických.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@Stejsn záleží na parametrech a ceně tipuji.
Zde se kupují jako služební. Octavia je takový ten sen průměrného Čecha.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
@Stejsn
Len kazda desiata octavia predana v nemecku v r 2024 skoncila v sukromnych rukach... este aj maly lacny space star tam predal viac aut sukromnikom ako octavia ... co z takeho auta potom mas ... takze kludne nech z nej spravia EV ... nakoniec tym "uskodia" ( alebo pomozu? ) stejne len firmam ... sukromnici uz davno totiz miesto octavky riesia ceedy i30tky corolly scaly pripadne SUVecka a pod... ten octaviacky sukromnicky sen skoncil s koncom O2.. uz O3 bola nastavena mimo zakaznikov a O4 v tom pokracuje...
Avatar - Emel
Emel
@3_diamanty auto není nastavené nijak, německý trh je (podobně jako český) deformovaný daňovými výhodami pro firmy, takže přes 2/3 aut je firemních. Kolik bylo loni soukromých Space Star... máš nějaký odkaz na statistiku?
ericn
@Stejsn Souhlas elektrickou Octavii nikdo chtít nebude a typicky už vůbec ne ti, co s nimi cestují 😋
Marek Nevtípil
Na tohle opravdu zákazníci čekají 😄
Avatar - Emel
Emel
@Marek Nevtípil bez legrace - ano, čekají. Když to napíšu hodně nahrubo - Tesla 3, ale v kombíku nebo liftbacku, od mainstreamové evropské značky, s trošku normálním interiérem... klidně technicky trošku jednodušší (slabší, méně sofistikovaný podvozek, méně výbavy) pokud to přinese finanční úsporu.
Sevca1
@Emel Kdo, firmy snad, soukromníci ne, ty už dávno nekupují nové Octavie 😁
Avatar - Emel
Emel
@Sevca1 to je úplně jedno kdo... beztak je to umělé dělení.
PowerHouse
Rychlé 800V nabíjení a kapacitní baterka bude stát milion.
Základní nabíjení 400V a malou baterku si koupí málokdo.

Bude cena od s pomalým nabíjením a baterkou kolem komína.
maca02
@PowerHouse To nebude mít 800V ani omylem, kde by to vzali? Nejblíž tomu je Audi, takže to musí projít ještě "schvalovacím procesem" u VW kde si to nasadí nejdřív u nich, a pak teprve to může dostat Škodovka. Bez šance na 800V momentálně.

Elroq je za 800, Octa bude za 900, ale OD, takže končit to bude někde tak na na 1350 - 1400 a to je moc pro soukromníky, to si radši všichni koupěj ojetýho spalováka. To je realita.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@maca02 V článku jasně píší, že to nakonec má být už na SSP a ta je 800 V.
Sevca1
@PowerHouse Jako Elroq s malou baterií co dá s bídou 200 km, což je dojezd městského Ev v rodinném autě 😁
JayDeeSq
@Sevca1 on dá s bídou 200? že jsem si nevšiml..
Avatar - Mikesus
Mikesus
Taková auta chybí, liftu škoda, ten by se taky uplatnil. Dnes v C segmentu nenajdeme skoro zadne BEV. A kde není konkurence ,není tlak na cenu. A pokud je konkurence, můžeme vidět jak ceny klesnou, viz Tesla za posledni 3 roky.
maca02
@Mikesus Obávám se, že to dostane stejný baterky a stejnou 400V technologii jako Elroq, tedy relativně zastaralé věci. Na tolik potřebný pokrok Škodovka "nemá zatím nárok", protože VW hierarchie. Navíc silnější motory, který by si to jistě zasloužilo, mají tendenci si nechávat pro SUV. Tady bohužel je nutno zkonstatovat, že to všechno proto, že Škodovka je součástí značně zkostnatělého koncernu.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@maca02 SSP 800 V...
Avatar - Mikesus
Mikesus
@maca02
No a pak budou tvrdit, že o to neni zájem. Nabidnou zastaralou techniku a spousta lidí to bude brát jako důkaz, že to lidi nechteji. Ale doufejme, že to tak nebude.
ericn
@Mikesus to zní pravděpodobně 😉
Avatar - Emel
Emel
@maca02 kdyby Škodovka nebyla součástí zkostnatělého koncernu, ale třeba Stellantisu, tak by měla co? 😄

Primární je cena. Pokud by nabídli techniku a cenu Elroqu v kabátu eOctavie... podobně jako je Karoq auto s technikou a cenou Octavie... tak by to pořád bylo zajímavý.

800V je pěkná věc, ale... pokud bude auto se 400V o 50-100t levnější, tak myslím že spousta kupců klidně 800V oželí.
JayDeeSq
@Emel 800V není o nic dražší..
Avatar - Jaros 00071
Jaros 00071
Cena bude kde? Kolem milionu a výše? Kdo to koupí? Firmy už teď mají problém s Eniaqy, hodně lidí je jako služebáky nechce 😂
Jano- Korňa
@Jaros 00071 - ak si zoberies taku zakladnu 1.5TSIckovu ovcu kolko stoji a das do nej elektromotor (zasadnejsie lacnejsi ako TSIcko s EURO7 fidladtkami) a zakladnu cca50kWh baterku, tak ta cena nemusi byt neaka zavratna-hovorim o neakej TOUR vezi na jazdenie (a nie na ohurovanie susedov 😄 )
PS: osobne si myslim ze VW si s zvlast radou ID strelil trocha do vlastneho kolena........vela modelov, vela penazi vo vyvoji (a nachystani vyroby) a ziadny predajny uspech na trhu s tymi IDckami neurobil.....nie vsetci su zalubeny do plastu a ocapkanych tabletov so 100kou funkcii.
Sevca1
@Jano- Korňa Ty chceš Ev Octavii co bude mít dojezd 200 km, s tou pidi baterkou. Sorry ale u městského poskakovadla ok ale to Octavie není
Jano- Korňa
v lete by to dalo 300km (V 80-100m/h) , ano mne by to stacilo, nakolko rodinu(deti skolu) mam v tomto radiuse. 80percent celkovych km urobim s dennym najazdom do 100km. nabijam doma za 15centov/kWh. rocne usetrim oproti nafte cca 1000E.......tak preco nie 😄
ericn
@Jano- Korňa nevíš o čem mluvíš, nestačilo. Mám teď sedmou služební octavii, aktuálně 1.5G-Tec, kde je reálný dojezd 400-450kmn na CNG a 150km na benzin, čili 550-600km celkově do úplného vyšťávení. Ano, jezdí to za málo, kolem 4kg na 100km, je to levnější než benzin (cca 1,4-1,6/km). Ano, natankuješ za 5min těch 18kg, ale ten dojezd je sakra malý… Včera jsem jel cca 420km a musel jsem stavět kvůli dotankování, což u TDi s dojezdem 1000km řešit nemusíš a druhý den, tedy dnes, bych těch dalších 300km dal taky… Tj Octavia s dojezdem 300km by byla za ty peníze naprosto k naštvání 👎
mimomisu
@Sevca1 200 tak nejhůře v pořádný zimě s nejmenší baterkou, zas klid, jo? 😊
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@Jano- Korňa To je u Octavie úplná hovadina. Typická služební ovce se kupuje na to, aby jezdila, a to hodně a svižně včetně dálnic. Argumenty elektrofanoušků, kterým vyhovuje každých 150 km pauza na oběd, tady neobstojí.
Sevca1
@Jano- Korňa Jo v létě, za optimálních podmínek i dálničních?v zimě? 150?. Jde o princip rodinné auto s dojezdem městského vozu. Představa že pojedu si zalyžovat a za 150 km budu nabíjet je tristní 😁 . Jo kdyby to dalo dálničních 300 km i v zimě vůbec nemám výhrady ale dát tak velký peníze za tak mizerný dojezd u mně ne
Jano- Korňa
@Sevca1 - kazdy ma ine zivotne priority.....mne by to stacilo.
- ked niekto bezne cestuje cez 200-300 km , tak EVecko s 50kWh baterkou mu je naprd- to beriem , tak nech si kupi nieco ine......drahe EVcko s 75-90kWh baterkou, alebo TDIcko 😄 . Ja nikomu nic nenutim, len pisem ze existuju ludia co by im EV kombi ofca vyhovovala (asi nas nieje vela, ale sme )....... takze len chvalim napad Skodofky dat ludom na vyber, aky pohon premiestnovadla sa im paci a vyhovuje.
-tiez chapem ze EVcko v meste bez vlastnej garaze so zasuvkou je veeeeelmi optimisticky napad, do ktoreho by som ja (zatial) nesiel......ale ked je niekto nadsenec do EVciek (alebo do bruselom vytvorenej bubliny griindeal=zachranime zemegulu) a bude pravidelne chodit nabijat po veceroch svojho tatosa 40min. tak nech to robi (mne by sa nechelo).
-dalsia vec preco sa mi napad s EVofcou paci je, ze sa nizsim autom riesi aj cena prevadzky(spotreba), ktora v pripade ze nabijas na verejnych nab. nieje zanedbatelna ( nieco okolo zivenia naftaku).
-vobec sme v takej technicky schizofrenickej dobe:
vyrabaju sa drahe, vysoke, tazke 2t+ SUV EV-cka ktore na bezny kazdodenny zivot netreba (+ v tejto prevazdke su neefektivne) a aj tak sa na TDIcka nechytaju pri jazdeni daleko.
a male mestske(univerzalne) EVcka s normalnejsou vahou=spotrebou sa zacinaju vyrabat az teraz. ....vacsi zmysel by mi to davalo naopak......chapem urcite ekonomicke dovody automobiliek(cena vyvoja-marze), ale smejem sa nad nerozumnostou(neEKOlogickostou) niektorych papalasov v Bruseli.
Sevca1
@Jano- Korňa jj rozumím a oceňuji rozumný přístup k tomu
kesumb
presne na todle arese a panadol cekaj! Arese se konecne docka kary bez kvedlacky a panadol bude jezdit zadarmiko z psi boudy!
Arese
Jak že se to zpívá v té slovenské písničce: ..."ďakujem, neprosím!" 😀👎
Man Ký
@Arese ano, toto lze aplikovat bez výjimky na tvoje blbé kydy😊))
Arese
@Man Ký Tak je nečti, rozumbrado! 😀
Man Ký
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Arese
@Arese Pro Man Kýho: Když dojdou argumenty, u diskusního ubožáka nastupují sprosté nadávky. Klasika. 🙂
Man Ký
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Jano- Korňa
podla mna celkom spravny tah. aj ked to nebude neaky predajny trhak, tak svojich zakaznikov si E-ofca najde....... kto chce
"normalne kombicko" s "normalnymi budikmi", rozmysla aj nad E-spotrebou (musi nabijat na verejnych nabijackach....kolko ho bude stat 1km) , nejazdi daleko.... tak preco nie. 😄
-ak by tomu dali zadny nahon, tak by to bolo fajn. ak bude moznost aj zvyseneho scota 4x4 tak to bude tiez +....ale tam bude cena asi mimo zaujmu bezneho stredoeuropana.
- ked to zoberiem aj "pocitovo" , tak mi je sympatickejsia automobilka ktora mi nic nenuti (viem ze ich z bruselu tlacia) , ale necha ma nech si vyberiem a poskladam auto podla mojich preferencii.
PS: 1,6t vaziaci E-golf(skratena oktavka) je schopny v lete jazdit za 12-14kWh/100km (nepocitam dialnice), co je hlboko pod 17-19kWh, ktore beru cez 2t vaziace velke SUVecka........tak preco nie E-ofcu. 😄
Robert Hlavatý
Kuci ve Škodě, ale především v VW Group ještě nepochopili, že vlak ze stanice už odjel, zrychluje a pěšky ho nedohoní. Dle mého nejsnadnější možnost je prostě jen přeznačkovat čínské BEV a prodávat/vyrábět je tady v EU. Stejně jak to dělá Lada/Moskvič v Rusku... Chtěj pořád Číňany dohánět, ale to je zcela nereálné... Samozřejmě jen názor...
Avatar - Mokrous
Mokrous
Miluju tyhle bulvární nadpisy!
"Elektrická Škoda Octavia dorazí ještě letos."
A pak se dočteš, že. 😒br />
EDIT - No, chtěl jsem napsat dvojtečku, ale ta je zdá se na autocézet tabu, takže smajlík a br a lomítko a znaménko větší než...
"Novinka se má na trh dostat koncem dekády."
Takže zase howno.
Sevca1
@Mimomisu:: 😁jo při výjezdu z baraku nabito na 100 procent a opatrně na dálnici. Pak přijde nabíjení standartní do 80 procent a při 15 procentech hledat nabíječku. Kde máš prosím těch 200 km. Jo teorie je krásná věda, praxe tě naučí