Takový pohřební průvod za dieselovou dodávkou, to není vskutku žádný med... (vlastní zkušenost) 😁
topten
1
@Barry Lyndon
presne tak
na druhou stranu, diky jedum a rakovine z dyzlu, ktera jde prima do plic lidi ve smutecnim pruvodu, ma posadka pohrebaku praci zajistenou
Nebo Nebo
5
@topten Jedy diesel dávno nevypouští, jedy vypouští ty uhelné elektrárny, které jsou nezbytné pro výrobu elektřiny, z níž se pak nabíjí ty moderni, slavné a dotované elektromobily.
Barry Lyndon
3
@Nebo Nebo Tyhle moudra si dieseldezoláti přeposílají v řetězových emailech a nebo kde se to bere? 😊
topten
0
@Nebo Nebo
tak zajed do garaze, nech nastartovanej motor, zavri vrata a vyber si nejaky pohodlny misto k odpocinku.
k vecnymu odpocinku
Mikesus
4
@Nebo Nebo
Jo a ty jedy padaji z toho vysokého komínu jak hrušky? A na jednotku yrobené energie jich je kolik? Kdyz máš takový prehled, ze jsou takové jedy z uhelek, ze nám to tu jistě napíšeš? Já ti pak hodím realna data z dieselů na oplátku. Uz se těším jak si počtu o jedu z komína vysokého desítky metru a jak rozptylovw podmínky způsobí, že ty jedy nám padaji s oblohou na hlavu. Zato z toho dieselu ty jedy se vypari a neexistujou co? Natoz ze by tedy zůstávaly u země v dobrých rozptylovych podmínkách a v tech špatných se vypařily.
Mikesus
4
@Barry Lyndon
Ty studie říkajíci, ze dieselové emise snižují schopnost myslet asi fakt budou realne. Tohle by normalni clovek ani nevymyslel.
vencelín
1
@Nebo Nebo
No, věci se mají následovně. Je pravdou že škodlivé částice v emisích vozidel jsou výrazně nižší než bývávaly. Na druhé straně je objektivní pravdou že lépe se dělají opatření na čištění spalin u velkých zdrojů, respektive tam se vložené prostředky "rychleji" vrátí.
Ekologicky problém bzucaku je spíše v podobě o poznani větší potřeby nerostneho bohatství v porovnání s vozem se spalovacím motorem a vyšší ekologická náročnost výroby. Tipl bych si že když Budem brát jen emise vozidel v provozu, bude bzucak a spalovací motor na tom podobně, jen s tím rozdílem že bzucak má výfuk třebas v Tusimicich.
topten
1
@vencelín
to je blbost venceline
emisni koeficient u nas je 0.37t CO2/1MWh
tedy nadprumernych 20kWh u EV na 100km znamena 7.4kg CO2
benzinak s podprumernou spotrebou 6 litru na 100km vyprodukuje pres 14kg CO2 kazdych 100km
kdyz k tomu pripoctes 1.6kWh elektriky, kterou potrebujes na vyrobu kazdyho litru benzinu, musis pri nasem emisnim koeficientu 0.37 pripocitat dalsich 6*1.6*0.37 = 3.5kg CO2
takze se dostavas pres 17.5kg CO2 u bensinu na 100km
oproti EV skoro 2.5 nasobek
cast EV je po cast roku nabijena z FVE, takze s benzinakem ses na trojnasobku
Mokrous
0
@topten Už roky tu čekám na nezávislou studii, která srovná a reálně změří reálné skutečné benzínové a dieselové motory a ukáže přesné hodnoty těch jedů. Zatím tu pořád jen slyším plivání na diesely a jejich majitele bez ohledu na jejich způsob provozování jejich vozu.
A když mluvíme o karcinogenních jedech, tak nemluvíme o smradlavých NOx. Ty smrdí a ve větší koncentraci dráždí, ale nejsou přímými karcinogeny. Vedle toho dobroty jako benzen, který se přidává do benzínu a benzo(a)pyren ze spalování už jsou jiná liga. Ale nikdy v životě mi nikdo takové měření nepředložil. Rád bych ho jednou v životě viděl, abych si mohl rozšířit obzory a spatřit tu propast mezi neškodnými benzínovými motory a vražednými diesely. Nemáš nějakou v šuplíku?
Pavel Kočí
3
@Barry Lyndon Tak za 1203 spalující víc oleje, jak benzínu, to taky nebývalá žádná hitparáda 🤮😁
topten
2
@Pavel Kočí
vsak se taky lidi za komousu dozivali o 10 roku min a v mnohem horsim stavu
Barry Lyndon
0
@Pavel Kočí Ne, ale nebylo to horší, spíš naopak. Nebo si vezměte takový zahradní traktůrek, to je motor na úrovní tak 60-70tých let. Karburátor, žádný katalyzátor... ale i tak je to snesitelnější než diesel z roku 2010.
Stejsn
4
Přesně aplikace, kde elektromobil dává perfektní smysl.
Arese
1
@Stejsn Ano, s tím lze určitě souhlasit. Jedna z mála provozních vyjímek, kde je zkratomobil skutečně lepší volbou, než spalovák.
beibej
0
@Arese No nevim. Zkuste s tím přivézt utonulěho od jadranu.
vencelín
1
@beibej
Utonuly od jádranu se veze letecky spolu s normálním cargem, řekl bych.
topten
0
@beibej
tvl, kolik takovejch asi je?
jednotky rocne proti 100tis??
Arese
2
@beibej No tak na dálkovou cestu přes půl Evropy se EV pohřebák samozřejmě nehodí, zvláště když musí mít i chlazení nebožtíka. Já měl na mysli jeho použití do čela pohřebního průvodu.
presne tak
na druhou stranu, diky jedum a rakovine z dyzlu, ktera jde prima do plic lidi ve smutecnim pruvodu, ma posadka pohrebaku praci zajistenou
tak zajed do garaze, nech nastartovanej motor, zavri vrata a vyber si nejaky pohodlny misto k odpocinku.
k vecnymu odpocinku
Jo a ty jedy padaji z toho vysokého komínu jak hrušky? A na jednotku yrobené energie jich je kolik? Kdyz máš takový prehled, ze jsou takové jedy z uhelek, ze nám to tu jistě napíšeš? Já ti pak hodím realna data z dieselů na oplátku. Uz se těším jak si počtu o jedu z komína vysokého desítky metru a jak rozptylovw podmínky způsobí, že ty jedy nám padaji s oblohou na hlavu. Zato z toho dieselu ty jedy se vypari a neexistujou co? Natoz ze by tedy zůstávaly u země v dobrých rozptylovych podmínkách a v tech špatných se vypařily.
Ty studie říkajíci, ze dieselové emise snižují schopnost myslet asi fakt budou realne. Tohle by normalni clovek ani nevymyslel.
No, věci se mají následovně. Je pravdou že škodlivé částice v emisích vozidel jsou výrazně nižší než bývávaly. Na druhé straně je objektivní pravdou že lépe se dělají opatření na čištění spalin u velkých zdrojů, respektive tam se vložené prostředky "rychleji" vrátí.
Ekologicky problém bzucaku je spíše v podobě o poznani větší potřeby nerostneho bohatství v porovnání s vozem se spalovacím motorem a vyšší ekologická náročnost výroby. Tipl bych si že když Budem brát jen emise vozidel v provozu, bude bzucak a spalovací motor na tom podobně, jen s tím rozdílem že bzucak má výfuk třebas v Tusimicich.
to je blbost venceline
emisni koeficient u nas je 0.37t CO2/1MWh
tedy nadprumernych 20kWh u EV na 100km znamena 7.4kg CO2
benzinak s podprumernou spotrebou 6 litru na 100km vyprodukuje pres 14kg CO2 kazdych 100km
kdyz k tomu pripoctes 1.6kWh elektriky, kterou potrebujes na vyrobu kazdyho litru benzinu, musis pri nasem emisnim koeficientu 0.37 pripocitat dalsich 6*1.6*0.37 = 3.5kg CO2
takze se dostavas pres 17.5kg CO2 u bensinu na 100km
oproti EV skoro 2.5 nasobek
cast EV je po cast roku nabijena z FVE, takze s benzinakem ses na trojnasobku
A když mluvíme o karcinogenních jedech, tak nemluvíme o smradlavých NOx. Ty smrdí a ve větší koncentraci dráždí, ale nejsou přímými karcinogeny. Vedle toho dobroty jako benzen, který se přidává do benzínu a benzo(a)pyren ze spalování už jsou jiná liga. Ale nikdy v životě mi nikdo takové měření nepředložil. Rád bych ho jednou v životě viděl, abych si mohl rozšířit obzory a spatřit tu propast mezi neškodnými benzínovými motory a vražednými diesely. Nemáš nějakou v šuplíku?
vsak se taky lidi za komousu dozivali o 10 roku min a v mnohem horsim stavu