Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobilita

Zpět na článek

Přichází nový standard? Číňani se předhání s megawattovými dobíječkami

25 komentářů

psel
To že se Číňani předhánějí ve slibování je přece běžné, novým standardem by bylo kdyby sliby dodrželi. Zatím jim nejde nabíjení pod minus deset stupňů tak i tohle nějaký ten háček mít bude 😄.
Edit: taky by jim slušel nový standard místo starého 996 a kdyby přišel nový standard jednání s Taiwanem. A nezapomeňme na Ujgury.
MarekAbsolon
@psel Jenom jestli si místní placený redakční multitroll nespletl Číňany s americkým fašistou.
psel
@MarekAbsolon ?
Krum Páč
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tycoon
"Jednou z nich je známý výrobce elektroniky Huawei, který uvede vlastní stojan s výkonem 1,5 MW a maximálním proudem až 2.400 A. Podle firmy dokáže nabíjet až 20 kWh každou minutu, samozřejmě pouze teoreticky, protože zatím neexistuje auto něčeho takového schopné. Nejdále je dnes BYD s 1.000 V a 1.000 A platformou, jeho auto by se na stojanu Huawei nabíjelo výkonem 1 MW."

Čínští soudruzi za přispění autora článku už umí překonávat fyzikální zákony. Nabíječka Huawei umí dodat až 20 kWh za minutu, tedy až 1,2 MW, přesto má jejich nabíječka avizovaný výkon 1,5 MW. BYD se nenechá zahanbit, jelikož dokáže na nabíječce Huawei nabíjet napětím 1000 V, přestože nabíječka má napětí maximálně 625 V (1,5 MW děleno 2400 A).
MarekAbsolon
@Tycoon Nenapadlo tě, že se třeba napětí na stojanu může dynamicky měnit?
Tycoon
@MarekAbsolon

Ano, může. Ale nikde není uvedeno, jaké maximální napětí Huawei umí, nejtypičtější je 800 V, může být samozřejmě i více. A jelikož Huawei uvádí všude "až" a výkonové parametry mu nesedí (1,5 MW vs. 20 kWh za minutu), tak se klidně může stát, že maximální výkon nabíječky není při maximálním napětí.
DonVito
@Tycoon

Obvykle neni problem pri maximalnim napeti.

Obvyklym limitujicim faktorem je proud, tudiz limitaci vykonu bych ocekaval spis pri minimalnim napeti.

2.400A je sileny.
😀
Tycoon
@Tycoon

Obvykle, kde je to limitováno fyzikálními zákony, tak samozřejmě ano. Tady je limitem zřejmě marketing nebo úkol zadaný stranou a vládou.

Těch 1,2 MW nebo 1,5 MW, kterou má nabíječka Huawei dávat, je příkon středně velké továrny. Už to je samo o sobě šílené.
DonVito
@Tycoon
625V max?
To je dost malo...
Odkud to mas?

Edit: Uz to chapu. Vydelil jsi 1,5MW 2400A? Takto ale neziskas maximalni napeti...
Tycoon
@DonVito

Sorry, bude to asi více, viz vlákno MarekAbsolon.
DonVito
@Tycoon
👍

Tyhle nabijecky byvaji zpravidla do 1kV.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Proč se z toho dělají takové fantasy, jak kdyby nebylo v průmyslu spousta zařízení přes megawattu. Spíše by mě zajímalo, jak řešit kamiony. Baterky nejsou náklad.
DonVito
@KANKUNEN

Baterky musi dojet vzdalenost mezi pauzama ridice.

Vetsi chalenge bude vybudovat infrastrukturu.
Kdyz v dnesni dobe je problem i jen parkovaci misto u dalnice...

Vse zmeni autonomni rizeni.
Az nebude potreba ridic, nebude tak kriticky cas nabijeni.

To si myslim ostatne i osobnich autech.
2.400A je podle meho nazoru drahy nesmysl, ktery (temer) nikdo nepotrebuje (kdyz se oprostim od toho, ze je to pro dnesni baterky v osobnich autech absolutne nerealne)..

Prirovnal bych to k autu co ma 1.000k. Je to hezky, ale dovolit si to muze malokdo. 🙂
Michal Ježek
Ani ne 2? Není to málo, Antone Pavloviči?
gil54
Na co budovat "gigawatové" a vůbec všechny nabíječky, když to už v Londýně dávno vyřešili i s bagrama.

Jsem v kině, na houbách, v práci, v bazénu, na lyžích - kdekoliv, mám odstavenou káru tady a tady, souřadnice GPS a budu zde od - do hodin.

Dobíjecí vílo, prosím, přileť a nabij, děkuji. 😀
DonVito
@gil54
😀

Ja to vidim jinak.
Auto se zajede autonomne nabit (bagr ne...).
😉
gil54
@DonVito

...ale to by odpadlo efektivní nabíjení baterka - baterka, nebyli by zaměstnaní ti darmožrouti za volantem dodávek a neprodaly by se ty dodávky - víly i s těma baterkama vevnitř.

A to je špatně. 😀
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Temelín má 2172 MW. Tzn obslouží 2100 těchto nabijecich míst. Pokud nebudeme uvažovat sdílení a nižší nabíjecí výkony.
Strašná představa. Co budeme dělat az v 2026 odstavi 40% výroby elektřiny v uhelných el.
psel
@Pepa_007 No taky se dozvíš, že tam budou baterky, takže ten stojan bude tak drahý a energie tam nabíjená bude stát tolik, že tam stejně nikdo nebude nabíjet. Klasická čína.
Hendly
@psel
Nabijecka napojena na VN s vyrovnavaci baterii bude na vystavbu IMHO rozhodne levnejsi nez benzinka se zakopanou nadrzi.
psel
@Hendly tak vidíš, srovnání s benzínkou mě nenapadlo...
Hendly
@Pepa_007
Podle me v roce 2026 zmrznes a benzin bude minimalne za 100Kc litr.
Avatar - pradeda777
pradeda777
Milence, společný podnik Traton Group, Volvo Group (vlastník Čína) a Daimler Truck (částečný vlastník Čína). Letos v únoru dostala Milence grant od Evropské unie ve výši 111 milionů eur na stavbu stanic na 70 místech napříč deseti zeměmi EU.
To nevymyslíš....EU dává čínským firmám v boji proti čínským firmám grant 111 milionů eur....to v Bruselu už úplně zcvokli?
Avatar - pradeda777
pradeda777
Dobíjecí výkon je jedna věc, ale co to udělá s životností baterie je věc další....😫