Elektromobilita
"Jednou z nich je známý výrobce elektroniky Huawei, který uvede vlastní stojan s výkonem 1,5 MW a maximálním proudem až 2.400 A. Podle firmy dokáže nabíjet až 20 kWh každou minutu, samozřejmě pouze teoreticky, protože zatím neexistuje auto něčeho takového schopné. Nejdále je dnes BYD s 1.000 V a 1.000 A platformou, jeho auto by se na stojanu Huawei nabíjelo výkonem 1 MW."
Čínští soudruzi za přispění autora článku už umí překonávat fyzikální zákony. Nabíječka Huawei umí dodat až 20 kWh za minutu, tedy až 1,2 MW, přesto má jejich nabíječka avizovaný výkon 1,5 MW. BYD se nenechá zahanbit, jelikož dokáže na nabíječce Huawei nabíjet napětím 1000 V, přestože nabíječka má napětí maximálně 625 V (1,5 MW děleno 2400 A).
Čínští soudruzi za přispění autora článku už umí překonávat fyzikální zákony. Nabíječka Huawei umí dodat až 20 kWh za minutu, tedy až 1,2 MW, přesto má jejich nabíječka avizovaný výkon 1,5 MW. BYD se nenechá zahanbit, jelikož dokáže na nabíječce Huawei nabíjet napětím 1000 V, přestože nabíječka má napětí maximálně 625 V (1,5 MW děleno 2400 A).
@Tycoon Nenapadlo tě, že se třeba napětí na stojanu může dynamicky měnit?
@MarekAbsolon
Ano, může. Ale nikde není uvedeno, jaké maximální napětí Huawei umí, nejtypičtější je 800 V, může být samozřejmě i více. A jelikož Huawei uvádí všude "až" a výkonové parametry mu nesedí (1,5 MW vs. 20 kWh za minutu), tak se klidně může stát, že maximální výkon nabíječky není při maximálním napětí.
Ano, může. Ale nikde není uvedeno, jaké maximální napětí Huawei umí, nejtypičtější je 800 V, může být samozřejmě i více. A jelikož Huawei uvádí všude "až" a výkonové parametry mu nesedí (1,5 MW vs. 20 kWh za minutu), tak se klidně může stát, že maximální výkon nabíječky není při maximálním napětí.
@Tycoon
Obvykle neni problem pri maximalnim napeti.
Obvyklym limitujicim faktorem je proud, tudiz limitaci vykonu bych ocekaval spis pri minimalnim napeti.
2.400A je sileny.
😀
Obvykle neni problem pri maximalnim napeti.
Obvyklym limitujicim faktorem je proud, tudiz limitaci vykonu bych ocekaval spis pri minimalnim napeti.
2.400A je sileny.
😀
Proč se z toho dělají takové fantasy, jak kdyby nebylo v průmyslu spousta zařízení přes megawattu. Spíše by mě zajímalo, jak řešit kamiony. Baterky nejsou náklad.
@KANKUNEN
Baterky musi dojet vzdalenost mezi pauzama ridice.
Vetsi chalenge bude vybudovat infrastrukturu.
Kdyz v dnesni dobe je problem i jen parkovaci misto u dalnice...
Vse zmeni autonomni rizeni.
Az nebude potreba ridic, nebude tak kriticky cas nabijeni.
To si myslim ostatne i osobnich autech.
2.400A je podle meho nazoru drahy nesmysl, ktery (temer) nikdo nepotrebuje (kdyz se oprostim od toho, ze je to pro dnesni baterky v osobnich autech absolutne nerealne)..
Prirovnal bych to k autu co ma 1.000k. Je to hezky, ale dovolit si to muze malokdo. 🙂
Baterky musi dojet vzdalenost mezi pauzama ridice.
Vetsi chalenge bude vybudovat infrastrukturu.
Kdyz v dnesni dobe je problem i jen parkovaci misto u dalnice...
Vse zmeni autonomni rizeni.
Az nebude potreba ridic, nebude tak kriticky cas nabijeni.
To si myslim ostatne i osobnich autech.
2.400A je podle meho nazoru drahy nesmysl, ktery (temer) nikdo nepotrebuje (kdyz se oprostim od toho, ze je to pro dnesni baterky v osobnich autech absolutne nerealne)..
Prirovnal bych to k autu co ma 1.000k. Je to hezky, ale dovolit si to muze malokdo. 🙂
Na co budovat "gigawatové" a vůbec všechny nabíječky, když to už v Londýně dávno vyřešili i s bagrama.
Jsem v kině, na houbách, v práci, v bazénu, na lyžích - kdekoliv, mám odstavenou káru tady a tady, souřadnice GPS a budu zde od - do hodin.
Dobíjecí vílo, prosím, přileť a nabij, děkuji. 😀
Jsem v kině, na houbách, v práci, v bazénu, na lyžích - kdekoliv, mám odstavenou káru tady a tady, souřadnice GPS a budu zde od - do hodin.
Dobíjecí vílo, prosím, přileť a nabij, děkuji. 😀
Temelín má 2172 MW. Tzn obslouží 2100 těchto nabijecich míst. Pokud nebudeme uvažovat sdílení a nižší nabíjecí výkony.
Strašná představa. Co budeme dělat az v 2026 odstavi 40% výroby elektřiny v uhelných el.
Strašná představa. Co budeme dělat az v 2026 odstavi 40% výroby elektřiny v uhelných el.
@Pepa_007 No taky se dozvíš, že tam budou baterky, takže ten stojan bude tak drahý a energie tam nabíjená bude stát tolik, že tam stejně nikdo nebude nabíjet. Klasická čína.
Milence, společný podnik Traton Group, Volvo Group (vlastník Čína) a Daimler Truck (částečný vlastník Čína). Letos v únoru dostala Milence grant od Evropské unie ve výši 111 milionů eur na stavbu stanic na 70 místech napříč deseti zeměmi EU.
To nevymyslíš....EU dává čínským firmám v boji proti čínským firmám grant 111 milionů eur....to v Bruselu už úplně zcvokli?
To nevymyslíš....EU dává čínským firmám v boji proti čínským firmám grant 111 milionů eur....to v Bruselu už úplně zcvokli?
Edit: taky by jim slušel nový standard místo starého 996 a kdyby přišel nový standard jednání s Taiwanem. A nezapomeňme na Ujgury.