Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Car and Driver: Audi R8 dostane motor 4,2 V8 TDI

35 komentářů

chce to odviezť sa s TDI
chce to odviesť sa s TDI
hh oda na benzin od majitela fabie junior 1.2 >😒] >😒]
alebo nech uvedu do vyroby ten koncept GTcka s elektromotorom >😒]
Som toho isteho nazoru. To uz mozu vyrabat audi r8 LPG 😄
tým, že dajú do R8 diesel zabijú ducha tohto skvostu 😉 veď ktorí pako by si kupoval športové auto a chcel by ušetriť na benzíne??(pardón, na nafte 😢 )
At si do R8 audi dava co chce me je to jedno. Jen me bavi nektre prispevky zde. Panove srovnavat atmosfericky benzin s turbodieselem...mno newim, ale aspon myslet by to chtelo....srovnavat stejne veci...takze kdyz TD tak TB ne atmosferu
bomba, tak jako nad timhle budu uvažovat...teda jako až to vyrobí v kombiku to fsi moc žere, tak to jako ne, ale tdi má o DVA litry menší spotřebu...dám klec odečtu dph..a pak eště čip..ale než bude kombi, nechám si octavu 1,9tdi...jede stejně rychle vypadá podobně! go dizl go!
R10 ma 12 valec 5,5 biturbo. To pojde az do RS 8.
Diesel je samozrejme spravny krok. Zejmena pro nejblizsi budoucnost. Benzinove motory pro jejich spatnou ucinnost totiz brzy ceka osud parniho stroje. Diesely jsou nejlepsi motory soucasnosti a je proto jen samozrejme, ze se objevuji ve vsech samohybech, sportovni auta nevyjimaje.

A co dal? Budoucnost patri podle meho nazoru automobilu se dvema elektromotory - kazdym pro jednu napravu - a male spalovaci turbine, ktera pro ne bude vyrabet elektricky proud. A protoze ucinnost spalovaci turbiny je vyrazne vetsi, nez u jakohokoli pistoveho motoru, pujde spotreba hodne dolu - navic jeste diky vyuziti rekuperace. Sportaky jako tenhle budou mit 4 litrovou spotrebu - a navic budou moci spalovat skoro vsechno tekute a plynne, co trochu smysluplne hori...
:yes: :yes: :yes:
Avatar - 2,7 RS
2,7 RS
Přicházíš k autu... Koukneš na něj a cejtíš se skvěle, i když trochu rozechvěle - co na tom, že k němu takhle přicházíš snad už potisící... Nastartuješ motor... Auto krásně štěkne a otáčky trochu vyletí, aby se poté ustálily na uklidňujícím volnoběhu... Chvilku posloucháš ten zatím vlastně tichý zvuk, který ale i šepotem dává najevo, co se v něm skrývá... Spojka, zařadíš jedničku (cítíš v dlani, jak rychlost krásně zapadne), lehce přidáš plyn a pomalu vyjedeš z garáže... Dvojka, trojka, pianko, v klidu pluješ svou ulicí... Jedeš směrem ven z města... Občas pustíš motor na 4000, aby se postupně zahříval a získával chuť do otáček, cítíš, jak řazení získává s každou kapkou horkého oleje na lehkosti a přesnosti... Vyjel jsi z města, ale minul jsi dálniční nájezd - dneska známku na skle potřebovat nebudeš... Doprava před Tebou řídne a tak jsi to před chvílí na výjezdu ze zatáčky pustil na trojku od tří do šesti tisíc... Usmíváš se, ale zároveň jsi úplně koncentrovaný a pohlcený tím, co přijde v příštích minutách.... Dostáváš se na své oblíbené silnice... Jsou sice prázdné, ale i tak čekáš auto v každé zatáčce - chceš se dneska přece vrátit domů... Projíždíš poslední vesnicí ležící na příštích osmi kilometrech asfaltu... Cedule, konec vesnice... Jsi 20 metrů od příští zatáčky a jedeš 50... Podřazuješ na dvojku, motor skočí do otáček, proletíš zatáčkou a na výjezdu sešlapuješ plnej plyn... Auto zaklesné k silnici, proletí 6 tisícema a žene se k omezovači za osmi tisíci tak rychle, že sotva stačíš reagovat... Bože, a ten zvuk - máš pocit, že armáda hudebníků hraje jen a jen pro Tebe, přičemž ty je všechny diriguješ... Oči máš vytřeštěné, prásk, tři, čtyři, pět, blíží se mírná zatáčka, brzdy, podřazuješ do sedmi ticís zpět na čtyřku, trojku, pouštíš brzdu, projíždíš zatáčkou a pak následuje znovu to samé... Motor znovu a znovu chce ukázat, co dokáže - a ty mu v tom přece nebudeš bránit... Letíte společně skrze jednu zatáčku za druhou, v dokonalé souhře vstříc... vstříc další vesnici, pořád dokola - dva, tři, čtyři, pět, čtyři, tři, zase čtyři... A pak se celá ta mezivesnická jízda opakuje ještě mnohokrát, až v jednu chvíli cítíš, že je čas si odpočinout... Auto, zvláště bzrdy, si zaslouží odpočinek a tak v klidu mírníš tempo... Ostatně ručička u dna palivoměru je dobrým signálem k uklidnění... Blížíš se k pumpě, zastavuješ u stojanu a citiš se skvěle... Vlastně jako před jízdou , jen jsi teď už o něco klidnější... Bereš ze stojanu hadici a dáváš autu, co si zaslouží - na oktanech přece nebudš šetřít... Platíš, dáváš si kafe a těšíš se na klidnou cestu domů... Sakra, a nebo že bys ho přece jen ještě párkrát do osmi tisíc pustil?!? 😉 😄
Audi ukazuje, že nafta si svoji cestu prorazi. Dokaze se vyrovnat benzinovym bratrickum a brzy je i porazi. Co z toho, zte nebude tocit 9 tisic, ale pojede jak pila. Zákazníky si nepochybně najde. :yes:
No u audi celkem očekávaný krok, vzhledem k jejich nasazení dieslu v závodech Le Mans. Akorát že tam nevyhrávají díky rychlosti ale díky spotřebě, mín zastávek - lepší čas. Ale i to se počítá. Osobně se mi disel příčí i v osobáku, natož v tomhle. Mám auto co když na to šlapu bere i přes 30l N98 na 100km , ale za ten zážitek to stojí. I když lonský výlet k moři musel být plánovaný hlavně podle benzinek >😒] Když jsem vytočíl v tunelu V8 k 7000 tak jsem měl výraz jak Průša na hrázy >😁 Neměnil bych, i kdyby byl disel rychlejší. O čemž pochybuji.
clovece,mluvis mi z duse,supersport by nemel znit jak traktor Vency Vocaska z Horni Dolni ...fajn,R10 vyhrala v Le Mans,ale ja si klidne priplatim a rad si poslechnu poradnou otackovou symfonii ...ne jak diesel,kterej se v 1000 otackach rozduni,v 1500 te kopne turbo a +- ve 4000 koncime,panstvo ...tam,kde konci diesel,teprve zacina prava benzinova zabava a kazdej,kdo nekdy ridil auto s motorem vytocenym na 8000,mi to potvrdi ...mimochodem,ja se taky smeju vsem RS fabiim s cernym flekem na zadnim narazniku a drsnym zavodnikem za volantem 😊) tam to uz vazne hranici s dusevnim zdravim
Podle meho nazoru je to spravny krok dopredu...Kdyz audi dokaze vyhrat zavod le mans s r10 v12 tdi tak me pride velice rozumne dat diesel i do r8 at ukaze lidem ze Supersport jede i s deiselem... >😒] bravo audi :yes:
Duri17
Podla mna skvely tah, zijeme proste v dieselovej dobe, podla mna diesely maju buducnost, fyzika hovori jasne, diesel ma lepsiu ucinnost. A k tomu ako zakaznik mam lepsi pocit, ked si mozem vybrat a auto vyskladat podla svojich poziadaviek. A kto diesely nema rad, tak si kupi benzin.
Tohle je ten motor z R10 nebo v R10 je dvanáctiválec???
počítáte s vyšší hmotností? sumasumárum to stejně rozhodne boj na okruhu....ALE!!! každej fanda sportáků chce pořádně vytočit motor a na to mi ten diesel nějak nesedí...já bych bral benzín.Ale ne ten od Audi,ale nějakej jinej,kterej se dá vytočit víc,víc víc víc víc >😒]
Avatar - skejpa
skejpa
to je opravdu hruza... diesel ve sportaku... kam to ten svet speje... uz vidim jak prijizdi ferrari a misto nadherneho, uším lahodim zvuku, bude chrochtat jak dvacet let starej traktor...
MichalH
že Audi vyrobilo snad první pořádné sportovní auto, ale tyto myšlenky budiž rozptýleny, protože tímto se u mne toto krásné vozítko propadlo až na dno někde mezi výtvory typu Hyundai S-Coupe. Jo, Audi asi ví, kdo si kupuje jejich výtvory a tito lidé teď nejspíš onanují nad plakátem 4,2TDI, ovšem já myslím, že ti ostatní, ti srdcem sportovci, ne ti co při driftování zatáčkou přepínají mezi ukazatelem aktuální a průměrné spotřeby, se musí znechuceně obracet... Jo, jestli někdo kupuje sport nebo téměř supersport a hledí na spotřebu a počítá jestli za ten měsíc projezdí o 3000 na naftě(benzinu) víc nebo míň, si kupuje prostě auto na které nemá! A neříkejte mi, že si to kupuje kvůli zátahu apod. To jsou žvásty "pilotů" Fabie RS...
cuisine
tohle je dobrej motor, pokud jej skutečně daj do r8 myslím že si své zákazníky najde.. ale docela bych se spíš svez s motorem 6,4td co má ford v americe .. to by mohlo býti žůžo labůžo
Bud se mi to zdá a nebo fakt chtěj dát do supersportu naftový motor ... kam to jako došlo už mě celkem vadí že kolem vás projede mercedes S klasse a slyšíte jak nepříjemně klepe ... všichni říkaj moderní naftáky v pohodě nic neslyšíte nevidíte ale stačí jen aby projela okolo nová Octavia a jde vidět a když šlápne na plyn čoudí se z toho jak z kamionu ... to je k ničemu nafta by měla zůstat u užitkových vozů tam kde je její zátah odspodu potřeba přece jen když mám supersport tak ho rád vytočím ne ?! ... kam se ten svět řídí ... 😁
... je jednine co mne napadlo, kdyz jsel cetl drive pridane prispevky. Co je to za blbost diesel do sportaku??? 8-s To uz opravdu neexistujou ortodoxni fanousci vysokootackovych benzinovych motoru??? To by ste odporucili i do F1 zavest diesely??? Sportak musi mit zvuk, ne HLUK !!! Sportaka musis chtit tocit nad 5000 otacek a ne pracovat s tocivym momentem v rozsahu 2000 az 2500 otacek... !!! Uz nam chybi jen nekdo, kdo navrhne 911 Turbo-Diesel. Kdo ma na R8 nebude resit, ze mu to spolkne treba 15-18 na sto, kdyz to osoli... Snad Audi pochopi, ze schyzofrenie sportaku a dieslu je nemoc a ne dobry napad 8-s
Jednoznacný súhlas. Auto tejto kategórie je nielen o meratelných údajoch, ale i o pocitoch. A naviac kazdé mechanické porovnanie parametrov (moment a i.) zlyháva v neuvedomení si potreby prisposobenia Tebou spomínaných súcastí (stály prevod, prevodové pomery, spojka, hmotnost a pod.)
Ak sa do R8 dá diesel s takými parametrami, urcite to pojde... a pojde to dobre. ALE: je to to, co chce clovek kupujúci si imidzové sportové auto za niekolko miliónov??? Tam si clovek kupuje popri jazdných vlastnostiach a dynomických výkonoch aj image, a ten dotvára okrem technických a meratelných údajov aj nieco iné, a to sú POCITY: tie sú jednak vizuálne, jednak i sluchové, t.j. ako to auto i znie, ked ho nastartujem (pred barakom, frajerkou, kolegami alebo len tak pre seba...)A pri dieseli tento významný imidzotvorný faktor absentuje... Bude teda dízlové AUDI R8 zlé auto? Urcite nie, len mu stále bude cosi chýbat...
benzín dosahuje max. výkon pri 7800 ot.-1 a diesel pri 3750 čo znamená že diesel musí mať o 108% dlhší prevod čo v konečnom dôsledku spôsobí o 15% menšiu silu pri zatláčaní do sedadla. 😉
Tieto výpočty sú proste smiešne a degradujú akékoľvek médium, ktoré sa nimi zaoberá. Keď ešte uvážime vyššiu hmotnosť diesla, jeho zvuk, nepohodlnosť ovládania takto dlhých prevodov a spojky čo prenáša takýto točivý moment, tak diesel nie je až taká dobrá voľba. Určite nie pre auto ktorým prvoradým cieľom je poskytnúť radosť z jazdy.
vratidlo007
Hehe a nemluvis o turbomotoru obecne?😉 Nebylo by spis lepsi 4.2 TFSI nebo rovnou biturbo?😉 Osobne se priklanim k nazoru, ze sportovni auta maji mit poradnej vykon a zkvuk. Diesel je dobra volba pro bezne pouzivane auto (os, dodavku). Sportovni (opravdu sportovni, ne Skoda X RS) auto at klidne zere jako tank, ale hlavne at jede!😄
což bude ve výsledku ještě zajímavější :-!
Dieslove maju urcite svoje velke vyhody ako uvadzany krutiaci moment a nemam nic proti tomu aby boli v sportovych autach len tan zvuk by mi asi chybal. V tom je benzin benzinom.
Avatar - MeSiL
MeSiL
Já bych přidal do ankety možnost: "dobrý krok, kterého se automob. svět děsil". Jasně, že dieslový motor má nespočet výhod, ale co vás upoutá na (např.) Ferrari, když zavřete oči? Ten zvuk, mnohdy nepopsatelný vzuk. Takový automobilový orgasmus. Také by mě zajímalo srovnání na okruhu...uvidimě 😐
Dieslovy motory sou nejlepsi protoze jejich zatah je nepopsatelnej je to krasnej pocit kdyz pridate a citite jak vas sedacka pozira😁
Dobré auto a s dieslom bez konkurencie tak prečo nie??
Avatar - mustafa
mustafa
Pochybuju, že v tomhle autě bude naladěnej na seriovej výkon 240kW
uz drive jsem slysel spekulace o tomto motoru, me osobne by velice zajimalo postavit tyto dva vozy na trat a kteremu se tak asi bude darit lip?? :-!