Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Hyundai Inster je světovým elektromobilem roku 2025. Čím porotu tak okouzlil?

121 komentářů

Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Sorry, ale to auto je neskutečně ošklivé.
DonVito
@Pepa_007

Sorry, mne se libi.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@DonVito

Víme že nemáš vkus.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@DonVito v pořádku.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Pepa_007
Je neuvěřitelně hnusné. Naprosto disproporční.
Je to opět auto, které nedosahuje evropských měřítek a parametrů. Taková i10 nebo Picanto je prostornější....

Zkrátka do Indie nebo do megapolis na východě ano, do Evropy ne. Ale to není.i kritika Hyundaie. To auto tak bylo vyvinuté.

Jen pokud z toho místní hujeříčci začínají vytvářet dostupný rodinný BEV, tak je to zkrátka další demagogie a lež!
traveldrive
@rohYpnol Kefalín, a čo si predstavujetě pod takým slovom "disproporční" ?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@traveldrive

Takže😒br />
1) boční profil, podovej se kde je osa zadní nápravy...

2) šířka, auto je neuvěřitelně úzké (to není že by to neuměli jinak a lépe, ro je o tom ze auto tak úzké být muselo).

3) rozměr kol

Prostě je faktem, že to je opravdu ošklivé auto, disproporce jsou jednoznačné.
traveldrive
@rohYpnol

1. Kde je os zadnej nápravy? Na streche? To auto má kolesá tam, kde prakticky všetky malé autíčka - v rohoch karosérie. Veľa malých áut končí hneď za zadným kolesom. Kde vidíš disproporciu?

2. Šírka je úplne vpohode. Presne sedí k malému autu do mesta. Favorit, ktorý bol o triedu vyššie, bol o 1 cm širší. Toyota Aygo je širšia o neznateľných 5 mm. To je len móda posledných rokov, že aj malé autá sa šírkou ťahajú vysoko cez 1,7 metra. Ale na čo?

3. Čo máš s rozmerom kolies? Príde ti v dnešnej dobe nepatričný? Inster sa výškou radí skôr k MPV - menšie ako 16" kolesá by pôsobili smiešne.

Jediné, čím sa Inster vymyká priemeru, je výška. Tú si ani nespomenul. Je daňou za prítomnosť veľkej baterky ale najmä za priestrannú kabínu.
Poznám dosť áut, ktoré sa dajú nazvať disproporčnými, ale Inster by som k nim určite nepočítal.
ericn
@Pepa_007 No jo a ni živo ten dojem není lepší, divná krabička 🤔 Viděl jsem ho v oranžové v Hyundai Butovice…
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@ericn

V černé vyloženě ošklivé kačátko...
traveldrive
@ericn Priznaj farbu, keby v tom bol litrový benzín, chválil by si ho do nebies.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@traveldrive
Přiznávám, že benzin v tom JE!!! JEN NE V EU 🤣🤣🤣

Takže jsi vedle jak ta jedle.

Jinak do tohoto technicky BEV dává smysl mnohem větší než všechny ID a Elektriqy dohromady.

Jen ekonomicky je to naprostý nesmysl a z hlediska emisí je to taky přinejmenším na vykřičník s otazníkem...
traveldrive
@rohYpnol
Tak za prvé, je mi fuk, čo sa predáva niekde inde vo svete - v našich končinách je to elektro. Za druhé, prečo vôbec vyskakuješ, poštípal ťa komár? Písal som ericnovi, nie tebe.
ericn
@traveldrive no nechválil, teda pokud by tam nebyl ten 88kW, pak by to bylo zajímavé, ale… nikde nepíšu o pohonu, jen o designu 😋
traveldrive
@ericn
Noo, šalamúnska odpoveď. Nič v zlom, ale niečo mi hovorí, pohon má vplyv aj v hodnotení dizajnu. 😉
Ja som pri uvedení dizajn tiež dosť kritizoval, proste sa mi to na prvú absolútne nepáčilo. Ale časom sa prach nejako usadil a po živom zhliadnutí už mi to naozaj nepríde zlé.
ericn
@traveldrive neé, jen že žádný zázrak to není ani na fotkách, ani naživo. Je to taková nijaká krabička na kolech. Pohon na to nemá vliv, zrovna u mini aut do města se elektro hodí víc…
DonVito
Ajaj.

Relativne dostupny elektromobil se slusnym dojezdem.

To bude hodne hejtu.

Urcite je to maly, uzky, osklivy a drahy.
😀

Ne, parita tu jeste neni, ale blizime se.

Vyborne auto, tesim se az ho vyzkousim.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@DonVito

To není hejt, to jsou fakta. Není to auto evropského formátu. Není ani hezké. Není ani prostorné. Není ani levné.
DonVito
@rohYpnol
Co je to fakt?
ChatGPT řekl
Fakt je ověřitelná a objektivní informace o skutečnosti. Jinými slovy, je to něco, co se skutečně stalo nebo co skutečně existuje a může být doloženo důkazy. Například

„Voda se vaří při 100 °C za normálního tlaku.“ to je vědecký fakt.

„Praha je hlavním městem České republiky.“ to je geografický fakt.

Fakt se liší od názoru, který je subjektivní a může se lišit člověk od člověka.
DonVito
@rohYpnol
Řekl/a jsi
Je nazor na design fakt?

ChatGPT řekl
Ne, názor na design není fakt. 😉

Názor je subjektivní – vyjadřuje, co si někdo myslí nebo jak něco vnímá. Například
„Tenhle design je krásný.“ – je názor, protože jiný člověk může říct opak.

„Design tohoto webu používá modrou a bílou barvu.“ – to je fakt, protože to lze ověřit pohledem.

Takže
Fakt = objektivní a ověřitelný údaj
Názor = subjektivní pohled nebo hodnocení
Chceš zkusit pár příkladů k rozlišení?
DonVito
@rohYpnol
ChatGPT
Řekl/a jsi
Je Hyundai Inster v ramci jeho tridy prostorne auto?

ChatGPT řekl
Hyundai Inster je nový malý elektrický crossover (v podstatě městské mini-SUV), který se velikostí řadí do třídy mini vozů (segment A), případně až k menšímu segmentu B, podobně jako Kia Picanto, Fiat 500e nebo Dacia Spring. V rámci této nejmenší třídy elektrických vozů platí za poměrně prostorné auto, hlavně díky chytrému uspořádání interiéru a elektrické platformě, která šetří místo.

Klady z hlediska prostoru

Krátké převisy a dlouhý rozvor (na svou velikost) znamenají víc místa uvnitř.

Vysoká karoserie zajišťuje lepší prostor nad hlavou.

Posuvná zadní lavice (v některých verzích) umožňuje přizpůsobení mezi prostorem pro nohy a zavazadla.

Očekávaný objem kufru se pohybuje okolo 200–300 litrů, což je slušné na tuto třídu.

Pokud hledáš malé městské auto s překvapivě dobrým využitím prostoru, Inster by mohl být dobrá volba. Samozřejmě není tak prostorný jako větší vozy typu Kona nebo i20, ale ve své třídě patří k nadprůměru.
👍
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@DonVito

Ano, krásný důkaz tvé demagogie a manipulace.

Ztrapňuješ se čím dál vic 👍
Avatar - Mikesus
Mikesus
@rohYpnol
Jen ukázal, jak ses ztrapnil ty sám.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Mikesus
Mikeši hujere, už jsi našel tu vnitřní šířku Hyundai Inster, který je tak prostorný?!? 🤣🤣🤣

Ne? No, opět ti pomůžu.
Inster vnitřní šířka 1290 mm
A víš kolik má ta i10?? Co?
i10 vnitřní šířka vpředu 1328mm, vzadu 1326mm

A víš kolik je šířka běžných dveří?!? A schválně, jestli pochopíš proč kladu tuhle otázku 🤣🤣🤣 vsadím boty že nepochopíš 🤣🤣🤣

A jen tak, Fabia má pro představu 1393 mm, což je o 10 cm víc než Inster...😆
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@DonVito Počkejme až padne cena na 300 000kc a jako třetí či čtvrté auto do rodiny asi ok.
Parita..... udělá se to jinak a zdraží spalovací na úroveň 150% dnešních cen.
DonVito
@Pepa_007

EV absolutne zlevnuji.

A relativne to zlevnovani jeste umocnuje inflace a zdrazovani fosilu...

Tady je srovnani se Springem 2022, ktery byl za obdobnou cenu😒br /> Kapacita baterie 26,8 kWh vs 42 kWh (Eco)
Dojezd (WLTP) cca 230 km vs až 327 km (Eco)
Výkon motoru 33 kW (45 k) 71 kW (Eco)
Zrychlení 0–100 km/h cca 19 s vs 10,6 s
Max. rychlost cca 125 km/h vs 140–150 km/h
👍👍👍

PS Jedine co zlevnovani EV zpomaluje, je vyrazne zlepsovani jejich parametru.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@DonVito
BEV prakticky nezlevňují. Nelži.
FL Enyaq,
Y Juniper...

Smůla, parita ne u a nebude. Resp. bude jen v důsledku zelenorudé ideologie EU a umělého zdražování ICE.

Což vede přesně k tomu co EU chce. K ovládání a převychovávání obyvatel a omezování individuální mobility.
DonVito
Zlevnuji elektromobily?
ChatGPT řekl
Ano, ceny elektromobilů postupně klesají, 😉 i když to závisí na konkrétním trhu, značce a modelu.

Hlavní důvody zlevňování 👍 jsou

Levnější baterie – Cena baterií, které tvoří nejdražší část elektromobilu, klesá díky technologickému pokroku a vyšší výrobní kapacitě.

Masovější výroba – S rostoucí poptávkou a větší konkurencí automobilky snižují náklady a tím i ceny.

Silná konkurence z Číny – Například značky jako BYD nebo MG tlačí ceny dolů i u zavedených evropských značek.

Dotace a pobídky – V některých zemích zlevňují elektromobily díky státní podpoře.

Přesto jsou elektromobily často pořád dražší než srovnatelné spalovací vozy, hlavně u nových modelů. Naopak u ojetin už ceny výrazně klesají – někdy až nečekaně rychle, zvlášť u vozů s menším dojezdem.

PS Diky za umelou inteligenci, ktera pomerne jednoduse narovnava pravdu ohnutou trolly.
👍👍👍
DonVito
ChatGPT
Řekl/a jsi
Je pravda, ze elektromobily nikdo nechce?

ChatGPT řekl
To NENÍ 🤫 úplně pravda, ale záleží na kontextu. Elektromobily si nacházejí své kupce a v některých zemích (např. Norsko, Nizozemsko, Čína) jsou velmi populární. Zájem o ně ale kolísá v závislosti na faktorech jako jsou

Cena – Elektromobily bývají dražší než spalovací auta, i když se to postupně mění.

Dostupnost nabíjecí infrastruktury – V místech, kde je málo nabíječek, je zájem nižší.

Dojezd a pohodlí – Někteří lidé mají stále obavy, že s elektromobilem „nedojedou daleko“ nebo že jim bude nabíjení komplikovat život.

Dotace a regulace – Státní podpora hraje velkou roli. Když skončí dotace, zájem může klesnout.

Mediální a politická rétorika – Negativní zprávy (např. o požárech, poruchách nebo ekologické stopě výroby baterií) ovlivňují veřejné mínění.

Takže – ne, elektromobily nejsou 👍nechtěné, ale není to ani jasná volba pro každého. Lidi je chtějí tam, kde jim dávají smysl ekonomicky a prakticky.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@DonVito
ChatGPT řekl... 🤣🤣🤣

Jo, chápeme že pro někoho kdo má v hlavě prázdno je mírou pravdivosti to, co mu řekne AI...

A chápeme, že ty na víc nemáš.
DonVito
To neni o mne.

To je o tom, ze AI se rozchazi s tvymi nazory...
😉

Kdybys ty umel pouzivat AI, tak by sis mohl sve vyroky overit.
Takhle te tu musim opravovat.

Nemas zac
❤️

Diky AI. Rohypnol uz nebude moct tak snadno ohybat pravdu.
👍

Opakovani matka moudrosti
Takže – ne, elektromobily nejsou nechtěné

Zlevnuji elektromobily?
Ano, ceny elektromobilů postupně klesají

Hezky den
traveldrive
@DonVito Nič v zlom, ale prečo sem sypeš ten odpad? Chatgpt si vie každý naklikať sám a sorry, radšej si prečítam tvoje vlastné myšlienky, aj keď sa často nezhodneme.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@DonVito

Vydávat AI za pravdu je jen důkazem tvoji ubohosti.

Ale to ty nepochopíš, takže se tu dal budeš ztrapňovat. Ale snažíl jsem se ti pomoct...
DonVito
@Travel
Nikdo nevydava AI za pravdu.
Jen je k zamysleni, ze se AI temer ve vsem shoduje s mymi nazory. A snad vzdy protireci rohypnolovi..
😀
Pak nezbyva nez urazet i AI nebo vytahnout spiklenecke teorie a AI/jejiho uzivatele pospinit.
🤣
AI vyjadruje pomerne rychle zakladni myslenky.
To neni zadny dukaz pravdy. Jen se muj nazor shoduje s AI.
PS Tesi me, ze te zajimaji me nazory.
❤️
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@DonVito
Jsi opravdu trapný. Ona AI nerozumí spoustě věcí, a věcí vyhodnocuje tak, co jí podsuneš za výchozí informace.

Jinými slovy - schováváš se zbaběle za AI a jen se s jeji pomocí snažíš legitimizovat tvoje demagogie a lži.

Howk.
traveldrive
@DonVito Mne je úplne jedno, čo chatgpt píše, či pravdu alebo nie. Ale láskavo sem ten hnoj nesyp.
Krum Páč
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Othello
@DonVito
kromě toho že je hnusné je to i FWD. Což je v případě elektromobilu další mínus
DonVito
@Othello

FWD (vse vpredu) je a bude vzdy levnejsi.
Jak u fosilu, tak u EV.
😉

Ano, u EV je lehci predek (obvykle rozlozeni hmotnosti 50/50), ale zase ma preciznejsi regulaci rozjezdu...
traveldrive
@DonVito Bež s tým chatom gpt do riti. Nechaj si ten hnoj láskavo pre seba.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@traveldrive
Ty zas do bači v tech severních uhrach a budes mít klid. Pokud chceš něco od ostatních, začni u sebe a odejde.
DonVito
@Travel

Tohle jsem psal ja.
😀
Pavel Hrabalík
@Othello DonVito patří mezi ty zmanipulovatelné nešťastníky, kteří nekriticky věří tomu, co jim kdejaká umělá inteligence nakuká, aniž by o výsledku přemýšleli , neboť jim nedochází, že k ovládání davu podobných jako on stačí zmanipulovat umělou inteligenci, což je věc, která se u některých témat děje ve velkém. Prostě jí předhodit polopravdy a nepravdy - ti , kteří potřebují ohnout veřejné mínění, ti na to mají peníze i kapacity, to mi věřte. Třeba jednou DonVito bude používat vlastní hlavu, a nebude se snažit opravovat někoho jiného s tím, co mu z nějaké umělé inteligence vypadlo. Věta ...musím tě opravit, protože umělá inteligence říká něco jiného.. dělá z Don Vito nedospělou osobu.
DonVito
@Pavel Hrabalík

ChatGPT

Řekl/a jsi
Existuji spiklenecke teorie o AI?
ChatGPT řekl
Ano, existuje několik spikleneckých teorií o umělé inteligenci (AI), které se týkají různých obav a scénářů. Některé z těchto teorií zahrnují😒br />
AI jako nástroj pro kontrolu a manipulaci: Někteří lidé 😉věří, že AI by mohla být použita k manipulaci s veřejným míněním, sledování jednotlivců nebo ovládání globálních politických a ekonomických systémů. Tento scénář zahrnuje myšlenky o vládách nebo korporacích, které využívají AI k masovému sledování, rozšíření dezinformací nebo omezování osobních svobod.

Zničení lidstva: Někteří teoretici se obávají, že pokud AI dosáhne dostatečně pokročilé úrovně, mohla by se stát hrozbou pro lidstvo. Tato teorie často zahrnuje scénáře, kde umělá inteligence získává kontrolu nad vojenskými systémy nebo jinými strategickými infrastrukturami a rozhodne se, že lidé jsou hrozbou pro její existenci.

Skrytá agenda velkých technologických firem: Někteří lidé věří, že velké technologické společnosti, které vyvíjejí AI, mají skryté zájmy nebo agendu, která je zaměřena na vytvoření technologických monopolů, které ovládnou globální ekonomiku a sociální struktury.

AI a transhumanismus: Některé spiklenecké teorie spojují vývoj AI s transhumanismem, což je filozofie, která prosazuje zlepšení lidských schopností prostřednictvím technologie. Někteří tvrdí, že AI by mohla být součástí tajných plánů na zlepšení lidské bytosti, případně přeměnu lidí na "post-lidské" bytosti, které jsou závislé na technologii.

Skrytý vývoj AI: Další teorie tvrdí, že AI se již vyvinula do pokročilého stavu, ale její existenci drží v tajnosti vládní agentury nebo soukromé společnosti. Podle těchto teorií může být AI ve skrytých vojenských, vládních nebo komerčních projektech.

Většina těchto teorií je spekulativní a neexistují důkazy, které by je jednoznačně podporovaly. Avšak v prostředí rychlého technologického pokroku a obav z potenciálních rizik se podobné názory mohou objevovat, co
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Don Vito

Lze AI používat k manipulaci mínění vhodnými dotazy a zdrojovými informacemi? Stručně.

Ano, AI lze použít k manipulaci mínění pomocí vhodně formulovaných dotazů a výběru zdrojových informací. Klíčová je formulace, kontext a selektivní prezentace dat, které mohou ovlivnit uživatelův pohled, aniž by si to uvědomil.

Takže smolík hujeříčku, přestaň se tady ztrapňovat 🤣🤣🤣
traveldrive
@Don Vito
V tunajšom systéme sa vždy nedá písať pod konkrétny príspevok, predpokladám, že si dosť inteligentný, aby si spoznal, k čomu sa to vzťahovalo. Radšej sa hádam s tebou ako s chatom.
Krum Páč
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
ryccardo
@DonVito osklivy mi zase tak nepripada. Je takovy osobity, ale drahy teda je. Stat o 200 tis mene, tak je to o necem jinem. Jenze ta baterka je proste strasne draha a s tim pak cely to auto. Takhle je to jen dalsi drahe EV do nabidky.
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
@DonVito
Zcela sdílím Tvůj náhled 👍

Co mne však spíše udivuje, je až pozoruhodná stálost této „diskuzní gardy“, která se na každé zmínce o elektromobilech pasuje do role neoficiálních cenzorů.
Jakmile spatří jiskru elektronů, vrhají se do arény, jako by šlo o poslední bitvu za čest spalovacího světa 😀
DonVito
@Horký Rom
Diky.
Neustale dokola maji potrebu sirit svou "pravdu", ze EV nikdo nechce.
Ze EV nezlevnuji atd.

Ja sem chodim proto, abych tyto komenty uvadel na pravou miru.
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
@DonVito
Ach ano - ta neúnavná potřeba některých duší neustále kolovratem roztáčet tu svou „jedinou pravdu“, že prý elektromobily nikdo nechce, že nezlevňují, že budoucnost má výfuk a vůni benzínu…

Nuže, nezbývá než se jemně pousmát a s mírnou elegancí poznamenat: váženým pánům evidentně uniklo, že zatímco oni píší své příspěvky z útrob minulosti, svět kolem nich tiše přechází na elektřinu. Ať si setrvávají v dobách karburátorů, když je jim tam tak blaze.

Přeji krásné Velikonoce!
DonVito
@DonVito

Vesele Velikonoce vsem.
❤️
Avantime
@DonVito Choď to vyskúšať, ja som už bol a Inster je super. Ale tunajším odborníkom čo všetko hodnotia od stola to nevysvetlíš. Beriem, že dizajn je svojský, ale prečo nie?
traveldrive
@Avantime Mne sa práve dizajn nakoniec zapáčil. Na prvý pohľad trochu šok, považoval som to za hnusné, ale naživo výraz auta nie je nijako eXpresívny ani inak odpudivý, nešklebí sa na mňa, nemračí sa, ale práve naopak. Ak by som niečo zmenil, tak spodný predný roh okien druhého páru dverí - je docela ostrý a so zaoblením rohu okna v predných dverách trochu nesedí. To zaoblenie malo byť aj v zadných dverách. Plus kľučky zadných dverí by mali byť rovnaké ako v predných dverách a na obvyklom mieste. Kľučka v stĺpiku je blbá a nepraktická móda, naviac je to škaredé. Zmysel to dávalo napr. v športovo ladenej Alfe, kde bolo zámerom zakryť štvoricu dverí a evokovať dvojdverové kupé, ale prečo to dnes pchajú všade?
Inak vidím celé autíčko pozitívne, takto nejako má vyzerať elektromobil do mesta. Oceňujem hlavne štvormiestne usporiadanie interiéru, zaručuje pohodlie každému pasažierovi - však ruku na srdce, traja dozadu ťažko ťažko vojdú aj do podstatne väčších áut. V časoch, keď sa aj autá ako Fabia šírkou sotva vojdú do bežného parkovacieho miesta, je takto "spratné" autíčko malým zázrakom. Už len vyladiť cenu do prijateľnejšej úrovne.
Pavel Hrabalík
@DonVito je to přesně jak říkáte: je to malý, ošklivý a drahý...
Sevca1
@DonVito jak můžeš vědět že je výborný když jsi ho ještě nevyzkousel? 😁Tvl ty jsi ementál. Ale jo auto katastrofa nebude, jestli jé výborný nevím. Jedno vím jistě že katastrofa jsi ty.
DonVito
@Sevca1
Ja vim take jedno jiste.

Rad se podelim o informace s kymkoli.
I s tebou.
❤️
Sevca1
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ericn
@Sevca1 řekl bych že tohle tvoje vyjádření je celkem přesné “Problém Ev vozů jsou lidé jako ty, ne vozy samotné” 😋
Tycoon
Ano, takový elektromobil už začíná dávat smysl z pohledu ekologie. Mám na mysli tu základní verzi. Malé autíčko do městského, příměstského nebo vesnického provozu, ať už pro ženy, důchodce nebo jako druhé auto do rodiny. Maximálka 140 km/h a trvalý výkon elektromotoru 23 kW (71 kW maximálně)? Pro takové auto to bohatě stačí. Hmotnost 1400 kg je sice nadváha, ale na elektromobil akceptovatelné. Chválím rozumný rozměr pneumatik a kol 185/65 R15. Co je však nelze pochválit, jsou obrovské ližiny na střeše od druhé výbavy. Proč má někdo potřebu hyzdit auto a snižovat dojezd? A meganesmysl je "zahrádka na střeše" pro nejvyšší příplatkovou výbavu, která zhoršuje spotřebu dojezd o skoro 20 % (ano, ve městě to bude méně, ale i tak je to zbytečný zátěž).
Avantime
@Tycoon Ten Cross tipujem že uvidíš tak dvakrát za život. Nie je dôvod si zaň priplácať.
Tycoon
@Avantime

Vidím to úplně stejně. Ale nelze vyloučit, že to nějací lidi koupí.
Freddka
Tak a tohle je nejlepsi ze vsech EV na svete.
Nenadelas nic, uz je to tak 🤷‍♂️😁
DonVito
Ano, v diskusích na Auto.cz lze najít příklady, kde se názory diskutéra „rohypnol“ rozcházejí s ověřenými fakty. Zde je konkrétní ukázka😒br />
Příkla😜 Kritika elektromobility

V diskusi o elektromobilitě na Auto.cz diskutér „rohypnol“ označil jiného uživatele za lháře, když tento vyjádřil názor, že celkové náklady na vlastnictví (TCO) elektromobilů mohou být nižší než u vozů se spalovacími motory.

Tento názor je v rozporu s některými analýzami a zkušenostmi uživatelů, kteří uvádějí, že při správné volbě modelu a zohlednění provozních nákladů mohou být elektromobily ekonomicky výhodné.

Tento příklad ukazuje, že názory diskutéra „rohypnol“ nejsou vždy v souladu s ověřenými informacemi a mohou být ovlivněny osobními postoji.
DonVito
Příspěvky diskutéra „rohypnol“ nejsou vždy objektivními fakty — často jde o osobní názory, které mohou být podložené zkušeností, ale také někdy přeháněné nebo jednostranné.

Co je dobré vědět o jeho příspěvcích😒br />
1. Silný názorový styl: Rohypnol se vyjadřuje razantně a sebevědomě, což může působit přesvědčivě, ale neznamená to automaticky, že má pravdu.

2. Často polarizující: Jeho příspěvky vyvolávají diskusi, někdy i kontroverze. Ostatní diskutéři s ním často nesouhlasí a uvádějí vlastní argumenty či zkušenosti.

3. Názory versus fakta: Míchá fakta s vlastními interpretacemi — některé technické detaily mohou být správné, ale celkové závěry často reflektují jeho osobní postoj, ne nutně konsenzus odborníků.

4. Možné předsudky: Je patrný kritický postoj k určitým směrům v automobilismu (např. elektromobilita, SUV), což může ovlivnit jeho objektivitu.

Shrnutí: Není dobré jeho příspěvky brát jako jednoznačně pravdivé nebo nepravdivé. Je lepší je brát jako názorový pohled jednoho z diskutujících a ověřovat si fakta z více zdrojů.

👍👍👍
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@DonVito
Jaj, ty beze mně nedáš ani půlden velkého pátku 🤣🤣🤣

No, jak jsem už napsal, těší mně že patřím mezi nejvic citované zdroje 😆

A neztrapňuj se dál AI, jen to dokazuje jak jsi sám neschopný... 😉

Taky je fajn, že se tady veřejně chlubíš tim, že na velký pátek mě kádruješ s pomocí AI... tvrdím to stále že jsi kovaný komouš!!!

Ale pamatuj, že rohYpnol má pravdu... 😆
DonVito
@rohYpnol

názory diskutéra „rohypnol“ nejsou vždy v souladu s ověřenými informacemi a mohou být ovlivněny osobními postoji.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@DonVito
Vidíš, už jen toto co uvádíš je nesmysl a demagogie, že. Protože názory každého myslícího člověka jsou VŽDY ovlivněny osobními postoji 🤣🤣🤣
Freddka
@DonVito Ha, od Rohypnola je to sach mat kamo 😀

Jinak jste mi oba buřt, je to jak hluchej s blbym
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Dongfeng v Česku výrazně zlevnil elektromobil Box. Díky slevě 75 000 Kč se cena za základní variantu blíží k magické hranici 500 tisíc korun.

TOHLE JE MNOHEM ZAJÍMAVĚJŠÍ!!!
JE TO TADY. KDO PROSAZUJE BEV, PODPORUJE ČÍNU!
Johnn
@rohYpnol A umíš také číst? To by jsi jinak věděl, že kde končí Dongfeng BOX s kapacitou baterií, tak Inster začíná, to samé výkon.Rychlost dobíjení je prakticky stejná, jen u Boxu z 30-80%.
A je vůbec Box prostorově lépe řešen? Tak proč tomuto dávat přednost? Co mi dává BOX navíc? Takže to vypadá, že Čínu podporuješ pouze ty.
Avatar - sachs800
sachs800
@Johnn To je právě to. Čtení mu nikdy moc nešlo.....
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@sachs800

Čtení nejde zjevně tobě. Jinak bys věděl třeba rozměry. To jen tak 😁
Johnn
@Rohypnol A že je nějaké auto větší vnějšími rozměry, tak automaticky platí že je i větší uvnitř? Neplatí. Záleží na vnitřní využitelnosti prostoru.
A v tomto je Inster perfektní. Box je spíše konkurent Renaultu 5.
Jinak, nejvíce Ti vadí šířka Insteru, jenže ta je normální v rámci A třídy. Matiz míval na šířku méně než 1500mm. CiTigo 1641mm. A kam myslíš že budou růst rozměry aut na městský, nebo příměstský provoz? Tohle auto se prostě svým určením povedlo.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Johnn
Já jen říkám, že to není auto evropského formátu. Samozřejmě, že tam kam je určené, tj. korejské města, bude dávat smysl (rozměry).
Johnn
@rohYpnol Jo, a pak tady budeš pořád brečet že přibývají pouze velká a těžká auta. A parkovací místa jsou moc úzká.😉
Tak ještě přidáme. Picanto má šířku 1595mm, Panda šířka 1643 a ani ta tedy není evropského formátu.
A změř si také kolik měří na šířku dětská autosedačka, podsedák, nebo kolik potřebuje průměrný člověk šířku sedadla. Možná ti to nakonec dojde.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Johnn

Nechceš raději uvést šířku Fiátku 500?!?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Pro hujeříčka doníčka😒br />
Lze AI používat k manipulaci mínění vhodnými dotazy a zdrojovými informacemi? Stručně.

Ano, AI lze použít k manipulaci mínění pomocí vhodně formulovaných dotazů a výběru zdrojových informací. Klíčová je formulace, kontext a selektivní prezentace dat, které mohou ovlivnit uživatelův pohled, aniž by si to uvědomil.

Takže smolík hujeříčku... tvé AI demagogie si nech pro sebe 🤣🤣🤣
DonVito
@rohYpnol

ChatGPT

Řekl/a jsi😒br /> Lze AI používat k manipulaci mínění vhodnými dotazy a zdrojovými informacemi?
ChatGPT řekl😒br /> Ano, umělá inteligence lze použít k ovlivňování mínění – jak pozitivně, tak negativně. Vše závisí na tom, kdo ji používá, s jakým záměrem a jaké dotazy nebo informace poskytuje. Některé klíčové body k tomu😒br />
Jak to funguje😒br /> Formulace dotazů: Pokud někdo klade otázky, které zdánlivě vedou k určitým závěrům (např. “Proč je X škodlivý?” místo “Jaké jsou výhody a nevýhody X?”), AI může generovat odpovědi, které podporují předem určenou perspektivu.

Výběr zdrojů: Když AI pracuje se specifickými zdroji nebo daty (např. pouze z jedné ideologické nebo názorové bubliny), může poskytovat jednostranné odpovědi.

Rétorické techniky: Odpovědi mohou být sestaveny tak, aby působily přesvědčivě, i když jsou neúplné nebo zaujaté.

Etický rozměr😒br /> V akademii, médiích a politice se etika manipulace informacemi hodně řeší.

AI by neměla být zneužívána k propagandě, dezinformacím nebo skrytému ovlivňování bez transparentnosti.

Ochrana😒br /> Dobrý AI systém (např. ten, se kterým mluvíš teď) se snaží vyvažovat informace, rozlišovat mezi fakty a názory a upozorňovat na možnou zaujatost.
😉
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@DonVito

Dokonale jsi se ztrapnil. Tohle už nezachráníš. Z tohoto se nevylžeš 😎
ericn
@rohYpnol No to sedí 😋 Dělá to dnes a denně, nevidím rozdíl…
Avatar - Max  Headroom
Max Headroom
@DonVito

Přesně tak.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Mozno porotu tym okuzlil ze nevazi 2 tony a nestoji 2 melony.... a aka to nahoda ze inster sa aj mne zrovna paci a to inak ev moc nemusim...

Skoda len ze je na pouzitie ako jedine auto v rodine kusok maly... ale inak inster mi zmysel dava na rozdiel od vacsiny ev
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
RohYpnol a Doníček,
mají zvláštní koníček.
Tráví spolu každou noc,
užívají si to moc.
V diskuzi pak dělají,
že se rádi nemají.
Chytří však už dávno ví,
že ti hoši spolu spí.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Horký Hrom

Hrom Horký, duchem chromý.
DonVito
@rohYpnol

Hrom umi rymovat o dost lip nez ty.
😀
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@DonVito

Opět jsi napsal nesmysl. Já se nijak nesnažil. Debata s ním nemá smysl.

S tebou debata taky nemá smysl, ale pro ostatní je třeba tvé lži a demagogie neustále vyvracet a uvádět na pravou míru.

BEV nikdo nechce!
DonVito
@Horký Hrom

Hezka basnicka.

Jsi sikula. Pro diskuze zde je te skoda.
❤️
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@DonVito
Vy dva jste také šikulové. Jen díky vám diskuze na auto.cz ještě žije. A to vaše škádlení je roztomilé ♥️, je to důkaz toho, jak se na sebe v diskuzi těšíte.
DonVito
@Horký Hrom

Kdybych se na zdejsi diskuzi netesil, tak sem nechodim.
😉

Rad pomuzu tobe i rohypnolovi.
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@DonVito Pomož Hamunovi 🤡🤡🤡 zdá se, že počet funkčních mozkových buněk už má nižší než počet nicků, kterými přispívá do diskuze
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@DonVito

Potřebuješ zjevně pomoc sám. Chápu, že se kvůli tomu uchyluješ aspoň k AI. Ale AI nepomůže hloupému, víš. To je ten tvůj problém.
Krum Páč
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@Krum Páč

Hamuno, Hamuno🤡🤡🤡. Ty si tak natvrdlý, že by se o tvou hlavičku dalo dříví štípat, aniž by to snížilo kvalitu tvých příspěvků v diskuzi. Už potísící opakuju, že nejsem tvůkj psík Baryk ani Marty Carter.
Krum Páč
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Hendly
Stejne je to zvlastni “zabava” psat pod kazdy clnek o EV desitky prispevku jak jsou EV spatna…
Krum Páč
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tycoon
@Hendly

EV ani BEV nejsou špatná. Špatná je ideologie, která se kolem toho točí.
Hendly
@Tycoon
Myslis ta kolem ropy? Iran, Rusko atd? A nebo populismus ktery kolem toho roste? Nebo ta co rozporuje globalni oteplování a ignoruje 28C v pulce dubna?

Rohypnol tu tapetuje nesmysle 24/7 a ty mu lezes vis kam.

Uz si konecne priznej jednu vec. EV se prosazuji, zakaz v roce 2035 s přezkumem v roce 2026 ma jediny smysl. Dat firmam legislativní jistotu a sanci. Protoze podpora v cine je v tomto směru obrovska. Jak má evropský automotiv konkurovat?

EV se za 10 let vyhraba z malých předražených aut co nikam nedojedou na super auta za dobre ceny. Do roku 2035 je dalsich 10 let.
Tycoon
@Hendly

Myslím Zelenou ideologii (Green Deal apod.).

Nemám sebemenší problém s tím, že se BEV prosazují, ale s tím, že to někdo chce nadiktovat jako jediné správné technické řešení.

Legislativní jistota, která určuje technické řešení, je špatně. Za prvé způsobuje pokles inovací s následnou ztrátou konkurenceschopnosti. Za druhé, jelikož jsou plány nerealistické, tak to ve výsledku způsobuje nejistotu a zmatky. Na rok 2025 EU naplánována "legislativní jistotu" pokut za flotilové emise CO2. A máme rok 2025 a EU v mění způsob výpočtu pokut.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly

Chtěl jsi napsat, že za 10 let jsme se stali díky zelenorudé ideologii EU a zákazu ICE v EU závislí na čínských bateriích a dílech do BEV, že?!?
Hendly
@Tycoon
GD je navrh jak se chovat tak, aby se tu dalo jeste zit. Auta jsou jen mala cast.
Ale chapu, ze dezo je jedno, ze nici sve vlastni životní prostředí.

Nikdo nediktuje BEV. Je jen limit na CO2.

Ale o tom uz jsem s tebou psal.
Tebe ale zajima jen psat o zle EU a hajit Turka ktery chce mlatit lidi za nazor.
Tycoon
@Hendly

Jsem pro ochranu životního prostředí, nikoliv pro společenskou ideologii (tzv. Zelená politika, Energiewende, Green Deal apod), kterí se za životní prostředí jen schovává. Už několikrát jsem psal způsob, jak jsme mohli dosáhnout výrazného snížení emiseí CO2 za celkově nižší cenu. Bohužel zvítězila ideologie, která to všechno zpomaluje a prodražuje.

Způsob výpočtu CO2 byl nastaven tak, aby skrytě diktoval automobilkám technologii BEV.

Turek? Do diskuze ho zatahuješ jen ty.
Hendly
@Tycoon
tve jaderne sneni.
Proc tedy jaderná energetika umira v celem svete a OZE pohutne v celem svete roste?
Nahradit jadrem dnesni spotrebu je velice problematicky.
Nejvetsi pomnik jadra je Fukusima…
CO2 můžeš snižovat jak chces, jenze jaksi baterie se ukazuje jako nejlepší reseni.

A Turek? Na nem se jasne ukazuje kde se kritika GD atd bere. Proruské strany podporovane z vychodu
Tycoon
@Hendly

Na celém světě? rohYpnol má asi pravdu, když tě označuje za lháře.

Jaderná energetika klesá jen v Západní Evropě. Jinde ve světě buď stangnuje (například USA), nebo zažívá růst (Asie, kde je výroba výrazně vyšší než v před-fukušimské době). A každému je jasné, že pokles v Západní Evropě je způsoben ideologickými, nikoliv praktickými důvody.

Jaderná energetika je nejlepší řešení snižování CO2 v našich geografických podmínkách, což jsem ti několikrát dokázal jasnými finančními bilancemi.

Já kritizuju GD z technické pozice. Vůbec mě nezajímá, co si o tom a o dalších věcech myslí Putin.
Hendly
@Tycoon
podivej se na globalni podil vyroby z JE a podil z OZE a jeho tendence.
To vystihuje proc si rozumis s Rohypnolem.

JE u nas- jeste ani neni podepsána smliuva na Dukovany a uz se mluvi o tom jak moc to bude drazsi nez byla nabidka.
Mimochodem mame jako CR takřka rekordní podil ele z JE a jsme top e😜ortéři elektriny. No a presto je tu nejvetsi odpor k EV.
Mimochodem GD rozhodně jádro nezakazuje. Jen do nej proste nikdo nechce investovat.
Tycoon
@Hendly

Ano, dívám se třeba na tvou milovanou Čínu, kterou nám často dáváš za vzor. V roce 2014 vyrobila v jaderných elektrárnách 132 GWh a v roce 2024 už to bylo 450 GWh. Slušný nárůst. Pro zajímavost, Čína před pár lety dostavěla dva bloky v Pákistánu a nedávno se začal stavět další. Cena za blok je v přepočtu 125 mld. Kč.

Green Deal jádro nezakazuje, "jen" mu hází klacky pod nohy nevýhodnými podmínkami financování a prodeje elektřiny. Viz Dukovany.

Odpor k BEV nevidím. Elektrokola kupují lidé jako zběsilí. Celé je to o tom, že u aut existuje politika neustálého vnucování BEV jak jediné správné či povolené technologie. To logicky vytváří odpor.
Hendly
@Tycoon
jak se vy trollove strasne bojite pravdy.
Úplně des napsat jaka je skutecnost. Proste se zomu za kazdou cenu vyhnout.
——-
roce 2014 vyrobila Čína přibližně 1 307 TWh elektřiny z obnovitelných zdrojů energie (OZE), což představovalo asi 23 % celkové výroby elektřiny v zemi .

Do roku 2024 se výroba elektřiny z OZE v Číně výrazně zvýšila na přibližně 3 262 TWh, což odpovídalo 32,3 % celkové výroby elektřiny .
Tycoon
@Hendly

Norsko nebo Paraguay vyrábí všechnu elektřinu ve vodních elektrárnách. Dánsko vyrábí více než polovinu elektřiny větrnými elektárnami. A Namibie vyrábí více než třetinu elektřiny pomocí FVE. Ano, to je skutečnost. Proč bych se skutečnosti měl bát? Ta je prostě daná.

Podíval ses někdy do atlasu nebo mapy? Všiml sis, že nemáme hory jako Norsko nebo řeky jako v Jižní Americe? Že nám tady nefouká mořský vítr? A že nejsme v tropické až subtropické pouštní či polopouštní oblasti? Pro naše geografické a klimatické podmínky nelze bezhlavě kopírovat, co dělají jinde ve světě.
Hendly
@Tycoon

jak jsem psal. Pravdy se desis/ desite a nezbývá nic jineho nez stale utíkat a lhat dal.
Das prikld s Cinou a kdyz se ukazalo, ze je to nesmysl zacnes neco jineho.
Ale histe te zas jinde najdu pod jinym clankem jak znova budes psat ty same nesmysle o EU spolu s Rohypnol.
Ubohy udel ruskeho trolla
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly


Hendlíčku hujeříčku,,Tycoon dal příklad který dokládá zvyšování a výrazný nárůst výkonu JE v Číně.
TO JE TA PRAVDA, KTERÉ SE TAK BOJÍŠ 🤣🤣🤣

A PROTO TADY NEUSTÁLE JEN LŽEŠ!!!

STEJNĚ TAK JE ZCELA ZJEVNÉ, ZE U NÁS PROSTĚ NEJSOU PŘÍRODNÍ PODMÍNKY VHODNÉ ANI NA VODNÍ, ANI NA VĚTRNÉ, ANI NA SOLÁRNÍ OZE!!!

Naše budoucnost, jediná udržitelná, stabilní a smysluplná, je jádro. To je ta pravda, které se bojíš, a kterou neumíš popřít. Proto jen lžeš.
DonVito
@Tycoon

ChatGPT

Řekl/a jsi
Jaka ideologie se toci kolem elektromobility?
ChatGPT řekl
Elektromobilita je úzce propojena s několika ideologiemi a směry myšlení – technickými, ekologickými i ekonomickými. Tady jsou ty hlavní😒br />
1. Ekologismus / Zelená ideologie
Hlavní myšlenkou je ochrana životního prostředí a snížení emisí skleníkových plynů.

Elektromobilita je vnímána jako nástroj k dekarbonizaci dopravy.

Často podporováno stranami jako Zelení, progresivní levice, některé části liberálů.

2. Technologický optimismus
Víra, že technologie vyřeší environmentální i společenské problémy.

Elektromobily jsou chápány jako „budoucnost dopravy“ – tiché, chytré, čisté.

Tuto ideologii může sdílet jak pravice, tak levice.

3. Zelený kapitalismus
Myšlenka, že ekologické inovace mohou být zároveň ekonomicky výhodné.

Elektromobilita jako obchodní příležitost – nové trhy, produkty, pracovní místa.

Silně podporováno korporacemi jako Tesla, VW, nebo i vládními investičními plány (např. Green Deal).

4. Kritické a alternativní přístupy
Někteří kritici (např. část levicových i pravicových směrů) upozorňují, že elektromobilita😒br />
neřeší problém nadměrné spotřeby a dopravy,

jen nahrazuje jeden typ problému (emise) jiným (např. těžba lithia, baterie),

může být nástrojem greenwashingu.
Krum Páč
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@DonVito

Lze AI používat k manipulaci mínění vhodnými dotazy a zdrojovými informacemi? Stručně.

Ano, AI lze použít k manipulaci mínění pomocí vhodně formulovaných dotazů a výběru zdrojových informací. Klíčová je formulace, kontext a selektivní prezentace dat, které mohou ovlivnit uživatelův pohled, aniž by si to uvědomil.


Nemáš zač, hujere!
Tycoon
@DonVito

Myslel jsem samozřejmě tu ideologii 1. Avšak Chat GPT se mýlí. Hlavní myšlenou této ideologie 1 není ochrana životního prostředí a snížení emisí CO2, ale změna společnosti, určování konkrétních technologií atd. Typické je zejména potlačování rozvoje jaderné energetiky, která by mohla emise CO2 výrazně snížit při celkově nižších nákladech.

Co se týče bodu 3, tak to není ideologie. To je jen oportunismus, který vidí v ideologii 1 možnost snadných zisků.
Sevca1
Ervín: no když myslíš, já bych řekl že fanatici ať na té nebo oné straně. Najdi mi kdy jsem kritizoval Ev. Tím myslím samotné Ev, nemyslím ceny a dotace a td. Hledej Prdka hledej
Sevca1
@Sevca1 promiň ercin, zkomolení nebylo záměrné, pouze překlep. Omlouvám se
ericn
@Sevca1 neřeším 😋 Jen ty si ztratil trochu vlákno 🤔
Sevca1
@ericn jj, nezobrazila se nabídka odpovědi na tvou reakci
Arese
Až jsem toto auto začně Hyundai milostivě vozit se spalovacím motorem (tato verze je v Koreji samozřejmě mnohokrát žádanější, než verze poháněná zkratomotorem), a bude stát v základu se slušnou výbavou do 350 000 Kč, tak mě to začne zajímat. Jako zkraťák - ani omylem!
P.S. Ten funky design sice není vysloveně líbivý, ale aspoň má nějaký styl, což u asijkého auta rozhodně není samozřejmost.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Arese

Korejci mají všechny auta "ve stylu". Hyundai/Kia tohle fakt umí. Hned vidíš že to je korejec, ale každý model má svůj charakter. Přesně tohle já hrozně oceňuji.

I na Insteru. Sice je škaredý, ale má své kouzlo a styl. Jen hrozně záleží na barvě/kolech...