Elektromobilita
Přihlásit pro přidání komentáře
roger.cz
Vím, že majitele toho auta to asi trápit nebude (i když, náhoda je blbec a třeba na dovolené to může být taky sranda...), ale přesně tyhle věci jsou za mě něčím, co lidi od EV může dál odrazovat. Není nad to snadno natankovat a nic neřešit.
Dzinus
Hmm, konfigurator CLAčka se výrazně zjednodušil, vypadly některé volby, třeba lepší audio, potahy sedaček jsou jen černé, apod. Je možné, že Mercedes šetří peníze, aby mohl dodat DC-DC měnič?
Kolik mohli ušetřit tím, že ho tam nedali? Rozhodnutí omezit uživatele jen na 800V nabíječky je přeci na úrovni sabotáže. Tohle by měli urychleně napravit.
Kolik mohli ušetřit tím, že ho tam nedali? Rozhodnutí omezit uživatele jen na 800V nabíječky je přeci na úrovni sabotáže. Tohle by měli urychleně napravit.
@Dzinus Já tomu ani nechtěl uvěřit. Myslel jsem si, že jde o Hoax. Jestli je to pravda, tak tím to auto prakticky zabili. To si nemůže nikdo normální koupit.
@skejpa
Je to fail. Ale zase to neni uplne KO.
Hlavnim problemem je nemoznost nabijeni na Superchargerech Tesla.
Coz donedavna stejne nebylo s Mercedesem mozny.
A kdyz cestujes, vybiras tak jako tak to nejrychlejsi nabijeni, coz je 800V.
Je to fail. Ale zase to neni uplne KO.
Hlavnim problemem je nemoznost nabijeni na Superchargerech Tesla.
Coz donedavna stejne nebylo s Mercedesem mozny.
A kdyz cestujes, vybiras tak jako tak to nejrychlejsi nabijeni, coz je 800V.
@DonVito O SCH vubec nejde. Ja jsem treba SCH za dva roky nepouzil ani jednou a mohl jsem. Na dalky staci Ionity napriklad. Ale pak jsou prilezitosti, kdy pri cestach po republice je potreba navstivit stojany napr. ČEZu, ktere jsou často 400V a tam si clovek neskrtne. A ze jich bude kvanta. Pujde o vetsinu starsich 50kW u nakupaku, ABB Terra 180kW, starsi Alpitronici do 150kW,... To bude proste peklo pro majitele zjistovat, jestli nekde nabije nebo ne...
St.
To je hlavní chyba německých automobilek: chtějí, aby se zákazníci přizpůsobili jim, ne ony zákazníkovi.
@St. To je nesmysl, německé automobilky a speciálně D3 vynikají (když pomineme kusové záležitosti jako RR nebo Bentley) zdaleka nejširším výběrem a v porovnání s konkurencí je to asi jako porovnávat výběr na milánské Via Monte Napoleone s okrajovou ulicí ve Vladivostoku. U Mercedesu lze mít cokoliv od čtyřválce do dvanáctiválce, PHEV s dieselem i s benzínem, EV, libovolný typ karoserie, bambilion kombinací vnitřních výbav, libovolná světla až po top class, prostě téměř cokoliv. Na takovou nabídku se konkurence jen smutně kouká z velké dálky. Takže jestli se zákazník musí něčemu přizpůsobovat, tak u Merce je toho zdaleka nejméně. To, že občas udělají v nabídce botu kterou jim zákazníci dříve nebo později omlátí o hlavu (nedávno vrcholová C klasse jako hybrid se čtyřválcem, teď absence 400V dobíjení) na tom vůbec nic nemění.
Robert Hlavatý
Opět ukázka chybné strategie, vědouc, že CLA BEV prodeje nebudou stát za nic, narychlo schrastili od Číňanů nějakej ICE motor a budou ho tam dávat jako MHEV, aby vůbec něco prodali... sad story...
Arese
No to je ovšem "tragédie"! Já snad teď z toho nebudu ani spát a nebude mi chutnat jíst! Jak dál žít?! 😀😀😀
Xprcek
1) Absence virtuálního step-up měniče (400 V > 800 V) může znamenat reputační problém, pokud se nepodaří přesvědčit uživatele, že Ionity je všude.
2) M-B u dosavadních vozů nedokázal vytáhnout maximální nabíjecí rychlosti ani z 400 V. Např. EQB má 100 kW vs. Tesla 250 kW.
3) Nabíjecí křivka nebude plochá 0 > 320 kW > 0. Jednak k vůli ochranným obvodům BMS, jednak k vůli rezervovaným výkonům ze strany distribuční soustavy. Zatímco to druhé se bude časem zlepšovat a lze i částečně obejít (lokální boost úložiště), to první moc ne. Ale třeba inženýři překvapí.
2) M-B u dosavadních vozů nedokázal vytáhnout maximální nabíjecí rychlosti ani z 400 V. Např. EQB má 100 kW vs. Tesla 250 kW.
3) Nabíjecí křivka nebude plochá 0 > 320 kW > 0. Jednak k vůli ochranným obvodům BMS, jednak k vůli rezervovaným výkonům ze strany distribuční soustavy. Zatímco to druhé se bude časem zlepšovat a lze i částečně obejít (lokální boost úložiště), to první moc ne. Ale třeba inženýři překvapí.
eLzyx
nechci vypadat jako nějaký Tesla ufňukánek, ale tak si tak říkám, jestli se Mercedes nesnaží odradit lidi od toho, aby nabíjeli v síti Tesla. Což se děje. Ta je často levnější jak Ionity. Ale bohužel převážně jen 400V.
Proč by tak dělal? Tesla je pořád silná konkurence. Trošku jí uškodit se vždycky hodí.
A Mercedes je i v uskupení provozujícím síť Ionity. Tak si třeba řekli, že tímto zvýší využívání svých nabíječek, což povede k rychlejšímu ROI, snížení cen nabíjení, což akceleruje jejich využívání ...
Mohou to využít marketingově.
Proč by tak dělal? Tesla je pořád silná konkurence. Trošku jí uškodit se vždycky hodí.
A Mercedes je i v uskupení provozujícím síť Ionity. Tak si třeba řekli, že tímto zvýší využívání svých nabíječek, což povede k rychlejšímu ROI, snížení cen nabíjení, což akceleruje jejich využívání ...
Mohou to využít marketingově.
@eLzyx No pokud to tak je, tak jsou neuvěřitelně naivní. Spíš to dopadne tak, že se to auto nebude prodávat. Naopak by mělo být co nejvíce user friendly a mělo by se dát nabit kdekoliv 😋
skejpa
Bez DC-DC je to auto nepoužitelné. Můžou si říkat co chtějí ale 400V nabíječek je většina. Takže když máte EV, které se na většině nabíječek nebude dát dobít, tak je to EV nah..no. A tak nadějně to auto vypadalo 😞
maca02
Neříká se tomu overengineered? 😁
Nějakej blbec tam vypil příliš kávy a vymyslel naprostou hovadinu a odsoudil tím svým způsobem zajímavý auto na smetiště dějin. No nic no, MB měl šanci 😄
Na tomhle je vidět, kam to odvětví celý spěje: automobilky nepřemejšlej o ničem jiným, než jak jen ušetřit, ale neuměj to. To podstatný je totiž jinde než samotná výbava aut a nebo materiály v interiéru.
Nějakej blbec tam vypil příliš kávy a vymyslel naprostou hovadinu a odsoudil tím svým způsobem zajímavý auto na smetiště dějin. No nic no, MB měl šanci 😄
Na tomhle je vidět, kam to odvětví celý spěje: automobilky nepřemejšlej o ničem jiným, než jak jen ušetřit, ale neuměj to. To podstatný je totiž jinde než samotná výbava aut a nebo materiály v interiéru.
Souhlas, ten chybějící dc-dc měnič je šetření na špatném místě. Přijde mi to jako neochota nabídnout komplexní celek a prostě musi tam dat nejakej paskvil za každou cenu.
Ale jinak je dobre, ze přecházejí na 800V a snaží se držet krok z konkurencí