Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Škoda Elroq se v dubnu stala nejprodávanějším elektromobilem v Evropě

110 komentářů

Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Elroq od Škody se v dubnovém závodě elektromobilů vyšvihl na vrchol evropského pelotonu.
Tiše, bez zbytečné okázalosti, zato s jistotou a elegancí – jako by šlo o návrat ztraceného rytíře, který ví, kam patří: na špičku.

braVWo, Škodo – poklona hluboká až k blatníkům 👍
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@Horký Rom Vyhrát v závodě elektromobilů? Být jedničkou v prodeji elektroaut? Fantastický výsledek 👍Podobně fantastické jako když Filip Turek vyhrál závod, který jel sám, nebo když porazil toho malého kluka👍
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Horký Hrom
Je pravda, že konkurence zatím moc není, ale pomalu do závodu naskakují. Aspon nekdo to začal a je vidět, že závod se rozjíždí.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Horký Rom
U elroqu hodne pomohlo, ze to je EV s hezkým designem, je zase o něco levnější, cenově adekvátní C-SUV segmentu a v Evropě domácím. I ze statistik je videt, kdo uvadi nové modely a vylepšení, prodeje mu rostou.
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
@Mikesus
Souhlasim, že Škoda znovu dokázala, že když se česká preciznost spojí s citlivým vkusem a strategickým načasováním, výsledek nezůstane bez povšimnutí 👍
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@Horký Rom Aneb pracovníci Škodovkových závodů děkují duu Velkých kormidelníků Mao Ce-Trumpovi a Kim Ir-Muskovi a jejich politice Velkých skoků 😃
DonVito
@Barry Lyndon

😂 👍

Je to tak.
Me to netrapi, jestli se prodava Tesla nebo elektricka Skodovka?

Oboji je fajn.
🙂
Avatar - Mikesus
Mikesus
@DonVito
Každé ev, phev nebo hev co nahradí diesel jsou fajn.
Avatar - Michal Opluštil
Michal Opluštil
@Mikesus Přesně tak, já jsem velký zastánce EV, ale taky chápu, že plnohodnotné EV je pořád kolem milionu, tak to prostě není pro všechny. Ale když jsem viděl kolik stojí podobně vybavený Karoq s menším výkonem , tak ten Elroq pokud má člověk kde nabíjet doma či v práci dava prostě smysl. Nemluvě o mnohem nižších provozních nákladech.
PavelK_
@Horký Rom Ani GTI by to lépe nenapsal 👍🏼 Vítej eGTI!
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@PavelK_ Že je to on? 😃
gil54
@Barry Lyndon

Pochybuji. Přestože to byl "pacient", tak měl tolik soudnosti, hrdosti a přehledu, že by jistě neměl potřebu se schovávat za nějaké alternativní niky. Nehledě na rozdílné názorové pohledy a styl slohu je jen romská imitace "vzletného básníka" GTI, včetně jiného postoje a reakcí k odlišným názorům, rozporům, hádkám, napadání a urážkám.

GTI byl jen jeden a každý bystrý čtenář to jistě vidí stejně jako já.
PavelK_
@gil54 Kdo ví, kde je mu konec 🤔
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Horký Rom
Říká se tomu zcela bezvýznamené vítězství.
Jano- Korňa
gratulujem Skodofke.
- sa mi zda ze sa obavilo ze zem je gulata......teda ze elektromobily su pouzitelne v (okolo) meste, kde maju najviac benefitov a obmedzeny dojazd nevadi.
traveldrive
@Jano- Korňa Čo to pletieš? Dojazd je na 90% potrieb dostačujúci, koľko ľudí dáva bežne 300+ za deň - tí sa pochopiteľne ohliadnu po niečom inom. Obmedzovať môžu leda možnosti dobíjania.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@traveldrive přesně. I já bych třeba bral BEV velikosti golfu. Žádné cross ci SUV. Dojezd mi stačí 400-500km. Maximalku bych si představoval min 220. Hlavně ať to nemá 2 tuny.
Je něco takového??????
psel
@Pepa_007 Maximálku potřebuješ maximálně na cesty po Německu okolo 3 hodin ráno na těch pár kouscích dálnice, kde to ještě není omezení a váha ti vadí protože to taháš na zádech do prvního patra nebo co?
To jsou jen výmluvy...
Avatar - Mikesus
Mikesus
@psel
Presne. Jsou to jen výmluvy, naprosto nerelevantni parametr. Chapu obavy, kdyz je omezeno na 135, 150 apod, ze při předjíždění se neodhadne a najednou uprostred manévru zasáhne omezovač. Ale 220 je naprostý nesmysl. Prakticky tech 180 je naprosto ok.
PavelK_
@Pepa_007 můžu vědět, čím aktuálně jezdíš? A kolik kilometrů tou minimálně dvoustovkou najezdíš?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@psel

Zase komouš, který bude rozhodovat za Pepa_007 co potřebuje, resp. co smí potřebovat...?!?
Jano- Korňa
pokial ide iba o dojazd samotny, tak mas pravdu ze 90% ludi nepotrebuje (bezne) denne jazdit viac ako cca 250-300 km , LENZE toto je bezproblemove iba u tych co nabijaju doma ( v praci) a tych nieje zdaleka ani polovica . ( ja patrim medzi nich).
-pri predstave ze denne "mam zabit" 30-40 minut nabijanim po fajronte, radsej beriem ropaka ktory natankujem pod 10min.
-tych co najazdia denne "okolo komina" cca 100km a nabijat im staci 2krat do tyzdna, to az tak "neboli", lebo nabijanie sa da rozumne spojit s nakupom v neakom nakupnom centre, kde su bezne nabijacky.
PS: kazdy nech si kupi co mu do jeho zivota pasuje.....hlavne nech jazdi bezpecne voci sebe a ostatnym.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Jano- Korňa
Ty nechodíš nakupovat, ze nemuzes nabíjet během toho? Nabijecku u domova nebo práce nemas zadnou?
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
@Mikesus Ty chodis nakupovat tak pravidelne, ze bys za tu dobu nabil svoje auto? Ja treba ne. A moznost nabijet z domaci zasuvky, tak take nevim, jak bych s EV zil.

Na EV se tesim (bude to urcite moje pristi auto), ale nemusime cpat vsem, ze "moznosti tu jsou" - pro spoustu lidi proste (zatim?) rozumne nejsou.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@JirkaVejrazka
Chodím nakupovat jednou za 2-3 dny a v pohodě bych to nabil. Za tu hodinu nákupu máš cca 50kwh, to máš na cca 300km. Nikde jinde nabíječky nejsou než u obchodu? Je jich spoustu ale ano, kdyz nekdo ma mezi koníčky jen gaučing, pak nema opravdu jiné využití času než doma, v praci nebo v obchodě.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
@Mikesus Proc do toho pletes konicky? Ja jsem aktivni az dost, ale v obchode travim cca 5 minut denne.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@Mikesus Klasická dávka arogance od Mikesuse. Ne ke každému koníčku je potřeba auto a ne každý se může koníčkům věnovat pravidelně. Většina lidí ale někde bydlí, pracuje a nakupuje a dobíjecí infrastruktura musí být v těchto místech široce dostupná, pokud má být široce dostupná elektromobilita.
Jano- Korňa
@Mikesus
1- mam dom, nabijam e-Golfa cez noc.
2- na vacsi=dlhsi nakup chodim cca 2krat tyzdenne......rohliky, maslo, mlieko,.......kupim "na rohu" v obchode za 10min.za ten cas by som v Kauflande nazasiel od auta ani k tym rohlikom co su (naschval) na opacnom konci. 😄
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Jano- Korňa
Chodím taky 2-3x týdne do obchodu. Za tu hodinu nabiju cca 50kw na pomalejší nabijecce. E-golf je dost zastarale a dost podprumerne ev. Tam bez domaciho nabíjení je to dost limitující, to uznavam.
Jano- Korňa
@Mikesus
ako najnovsi ten eGolfik nieje , ale mne to staci. denne najazdim(do prace, obchodu, deti do skoly) cca 70-100km. neake tablet srandy mi nechybaju ( tablet mam doma za 200E 😄 ). jazdim za 12-14E/100km v lete. V zime pod 20E. vazi 1,6t. nabijam z 95% doma v noci( uplne staci aj 230v) ..... naco by mi bolo vacsie auto na jazdenie "okolokomina"???
vdaka tomu ze v nemecku uz eGolf nieje IN. tak som ho 5rocneho kupil za 14000E s tym ze nemal nabehane ani 70000km.
ziadne nove EVcko mi ekonomicky nedavalo zmysel, lebo stoji raz tolko. a ked chcem ist s rodinou na vylet (navstevu) tak nastartujem vacsiu TDI masinu a idem - z celkoveho rocneho najazdu to je mozno 20%. az dymovnica dojazdi, tak sa budem obzerat po niecom vacsom..... zatial vyhrava neaka mladojazdenka Skodofka s kablikom vo vybave.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@traveldrive souhlas. Naprostá většina ridicu jezdi mnohem mene denne.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@traveldrive Přesně tak, dneska už nejsou největší brzdy rozvoje ani ceny, ani dojezd, ale (ne)možnosti (a navíc i docela zhůvěřilé ceny) dobíjení. Přitom obrovská souhrnná kapacita baterií EV by se dala krásně využívat ke stabilizaci sítě, kdyby je bylo kam připojit. Ale to je (minimálně v Česku) hudba hoooodně vzdálené budoucnosti....

Příklad nesmyslu: Např. už i na pražských sídlištích začali budovat AC nabíječky na lampách a není jich úplně málo. Ale mají jednu drobnou vadu, nedá se u nich nabíjet, protože se k nim nedá zajet. Nejsou tam vyhrazená místa, takže tam parkují normálně ICE. Ve výsledku jsou to naprosto vyhozené peníze a návratnost takové investice musí být v nekonečnu....

😊
traveldrive
@Barry Lyndon Tie ceny sú ešte diskutabilné. Nie každý model BEV dosahuje cenovú paritu, resp. ich je zatiaľ úplné minimum a naviac v cenách okolo 20-25 tis. ešte slušné elektroauto ani nie je. Ja napríklad mením vždy dve autá po skončení leasingu, a pretože zarábame s polovičkou tak nejako priemerne (a hypotéka k tomu), tak si nedovolím autá s cenovkami od 30 tisíc hore. Inak nie že by som BEV nezvážil. Momentálne denne najazdím 150-180 km, takže by to vyhovovalo. Dovolenka raz za rok cca 1800-2000 km, ale už som pohodlnejší a ak sa dá, volím radšej lietadlo.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@Barry Lyndon Rodinné EV, u kterého by šlo mluvit o nelimitujícím dojezdu, začíná okolo milionu, což je v ČR stále mimo realitu většiny národa. Takže ne, cena a dojezd jsou zásadní faktor.

Že si spočítáte z průměrného denního nájezdu, že skoro každému stačí Citigo iV, je hezké, ale absolvovat jednou za měsíc 500 km cestu nebo jednou za půl roku 1000 km do Alp nepřestane být s levným EV voser jen proto, že každodenní dojíždění do práce zvládá s rezervou.
kesumb
jako palec nahoru, todle se jim fakt povedlo
Avatar - Mikesus
Mikesus
@kesumb
Souhlas. Elroq je designově fajn, enyaqu to taky pomohlo.
psel
@kesumb no já na tom hlavně vidím to, že je to ve vývoji a přípravě výroby nestálo téměř nic, protože je to "jen" další varianta Eny, takový Enyaq hatchback. Takže to mohli odlišit trochu i cenově.
Uvidíme jakou pozici a ceny to bude mít po update techniky na MEB+.
Takže doopravdy povedený tah.
Jano- Korňa
@psel - dovolim si tipnut (mozem sa mylit), ze zaujem o "maleho Enyho" je dany viac faktormi😒br /> - cena uz nieje moc vzdialena od spalovakov - v spojeni s nakladmi na "palivo" to dava ekonomicky zmysel.....(sice aj vdaka predrazeniu spalovakov za posledne roky)
- dost ludi vie ze s velkym autom sa po meste horsie funguje.
- "maly Eny" je uplne dotatocny (okrem balenia na tyzdnovu dovolenku) na bezny zivot.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Jano- Korňa
Cenove od spalovaku neni ani enyqa. Problém je v tom, ze všichni od začátku se hrnuli do velkých a drahych segmentů, aby si mastili kapsy a pak v těch nejžádanějších nebyla konkurence, ktera by tlačila ceny dolů. To se mění a prodeje letí nahoru
Jano- Korňa
@Mikesus
ano, aj ty mas "kusok pravdy". 😄
PavelK_
Ani GTI by to lépe nenapsal 👍🏼 Vítej eGTI!
traveldrive
@PavelK_ Ešte chýba technický majstršyk a cenový jemnocit. 😉
gil54
@traveldrive

...a apoštol... 😄
traveldrive
@gil54 Jo. A tuším som sa uklikol, malo to byť "majstrštyk". Čeština dá niekedy zabrať... 😁 😁 😁
Frfla
Gratulace Škodárně. Když to někdo chce, tak ať to má. Byli by hloupí se vzdát i tohoto trhu. Na lidské hlouposti se dá vždycky nejvíce vydělat.
Avatar - Ham.
Ham.
@Frfla Nejvíc vydělají na velkém množství ICE modelů, které mohou prodat díky prodaným EV.
Frfla
@Ham. jj presne, uzitecnych idi.tu je stale malo
Michal Chmelař
@Frfla
Ty rychleji píšeš než myslíš, že? 😄
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Frfla
Presne. Nejvíce se vydělá na lidske hlouposti. Proto nejvíce vydělávají na zakaznicich spalovaku, ze?
DonVito
@Mikesus

👍😂
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@Mikesus Třeba na tobě?
Avatar - Petr Pinkas
Petr Pinkas
@Frfla Termín ukončení spalovacích aut v roce 2035 je zbytečný. Už v roce 2030 je stejně nebude nikdo kupovat. No, možná pár "turků".
Jano- Korňa
1- uvidime za 10rokov 😄
2- az v CR odstavite uholne elektrarne, tak bude problem s elektrikou a jej cenou.....takze to nemusi byt taka jednoznacnacna tutovka ako pises.
3- technicky je zatial bez veeeelkych investcii neralne nabit vsetky auta ak by boli EVcka.
3- nikto pri terajsich bateriach neponukol adekvatnu nahradu za dodavky co jazdia vela a ani za kamiony, stavebne nakladiaky ani stroje.
-dajme tomu ta ID7cka uz za pasata je pouzitelna.....aj ked pre niekoho s obmedzeniami.
4-nemam nic proti EVckam (jedno mam doma), ale treba ostat "nohami na zemi" a nezblbnut sa podla Bruselskych griindiil vlhkych snov.
5- nechcem rozfukavat diskusne vasne, tak odkazujem na bod 1
DonVito
@Jano- Korňa

Zadne vasne.
Bylo by fajn hovorit o jednotlivych bodech a neplest pojmy s dojmy...

K bodu 3 (k tomu prvnimu, omylem jsou tam dva body 3, pis pozorneji).
www.e15.cz/…el-z-cez-1396258

"I kdyby si všichni nabíjeli přes noc elektromobily, síť to ustojí, říká ředitel z ČEZ"

Takze doporucuji POJMY od odborniku namisto sireni vlastnich dojmu.
😉
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
@DonVito Ja nevim, proc snad vsichni predpokladaji, ze EV auta budou vzdy nabijet celou kapacitu baterie a to kazdou noc. Velka spousta lidi bude nabijet jednou za tyden, nebo naopak casto, ale malo.

Dneska take nikdo neduma nad tim, co by se stalo, kdyby kazde auto se spalovacim motorem v osm vecer vyrazilo na benzinku a chtelo tankovat plnou ...
Jano- Korňa
ajeeeje. dva body za sebou som oznacil 3. moja chyba. sorry
- nasa debata dosla k situacii: jeden o voze a druhy o koze 😄 nevadi stava sa .
-ja som nepisal nic o tom ci elektrifikacna siet (draty od elektrarni po elektromer u teba) vydrzi nabijanie aut v noci.
- ja som pisal o tom ,ze technicky po odstaveni uhol. elektrarni budete mat v CR nedostatok elektriky ( v lete ked bude svietit slnko to problem asi nebude) ......co bude mat za nasledok nutnost nakupovat (obzvlast v zime) elektriku "vonku" a kedze ani vo vedlajsich statoch elektriky nebude navyse......bude to mat za nasledok zvysenie ceny silovej elektriky......a dostavame sa k podstate veci.....ked elektrika este zdrazie, tak EVecka nebudu financne zaujimave z pohladu prevadzky.
-uz teraz je jazdenie na LPGcko lacnejsie ako EVecko nabijane z DC rychlonabijaciek.
DonVito
@Jano- Korňa

Heled, napsal jsi toto
3- technicky je zatial bez veeeelkych investcii neralne nabit vsetky auta ak by boli EVcka.
Fakt sorry, nevedel jsem, ze prvni bod cislo 3 souvisi s bodem cislo 2.
🙂

Tak jako tak, je zajimavy, ze CEZ problem nevidi a ty ano.
Kdy si myslis, ze zhruba bude pres 90% aut v Cesku elektrickych??
V roce 2050??

A ty znas energitickou situaci v Cesku dnes a v roce 2050? Mohl bych se od tebe ucit. V tom pripade se rozepis, pokud mozno uved i zdroje, rad si to taktez prostuduju.
Jano- Korňa
@DonVito
npr. pozri na YT prumyslova zona Pavla Janecka. je tam toho viac, tak kukni tie o elektrike . dalej na kanali datarun taktiez rozhovory co tam ma zavesene (ten isty) Pavel Janecek. a teda niektorych hosti ma napopieratelne "od fachu". ( ja osobne politikom moc neverim ....obzvlast od cias covidu.... kecaju len aby ostali pri koryte a mali pokoj s prozápadnymi mediami.)
PS: ja sa nepotrebujem dotahovat. v podstate by bolo pre nas vsetkych lepsie kebyze sa mylim. 😄 bru noc
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Tak tohle je ta technická zaostalost MEB, o které tady hujeříčci neustále mluví? 😁
Každopádně gratulace Škodě ke zcela bezvýznamnému vítězství. Podstatné je, že se jí daří mezi spalováky! Ovšem vzhledem k zelenorudým khmérům v EK a šílené ideologii EU právě úspěch BEV od Škody znamená, že můžou dál nabízet skvělé spalováky, které lidé chtějí!!! Díky Elroqu máme 2,0 TDI a 2,0 TSI.
Ano, Škoda zkrátka měla nejlepší průpravu 50-ti let, jak se chovat v socialismu. Teď se jí tato trpká zkušenost bohužel, BOHUŽEL, opět hodí!
rohYpnol měl opět pravdu!
traveldrive
@rohYpnol
A ty čo to melieš, prosím ťa? Že má Škoda úspech, je super, a je vcelku irelevantné, s akým modelom.
Že má úspech elektromobil, je super, ukazuje to prinajmenšom dobré riešenia za prijateľnú cenu, a to je vzhľadom na zväčša predražené autá s elektrickým pohonom potešujúca správa.
Nechápem, z čoho si stále v otáčkach? Že by sa už u Teba vyvinula nejaká paranoia?
Avatar - Mikesus
Mikesus
@traveldrive
U něj už dávno, bohužel.
www.med.ubc.ca/news/traffic-pollution-impairs-brain-function/

Asi ten jeho diesel ma na něj vetsi vliv než jsme si dokázali predstavit.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Je vidět, že rohypnol byl zase úplně vedle. Prý ev nikdo nechce, ale proto se jich za měsíc prodalo přes 100tis, coz je o dost vic nez nula. Bez dotací. Lidi prostě chteji lepší auta, jen si na ně musejí nejprve vydělat.
DonVito
@Mikesus
Je to tak. BEV je proste na trasy do 200 - 300km lepsim autem.
Obzvlast kdyz muzes vyjizdet kazde rano z domova s "plnou", kterou natankujes i bez solaru za pakatel.

A tech par procent delsich cest?
Vazne je delsi pauza na skodu?
Casto na skodu neni, clovek cestuje kulturneji a misto chleba s rizkem si dopreje plnohodnotny obed v restauraci u nabijecky...

PS Kdo dnes jezdi casto delsi trasy nez 300km, necht jezdi dalsich deset let dieselem, nenacipovanym pokud mozno minimalne s EU6.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
@DonVito Souhlas, spousta ridicu by mohla prejit na EV a bylo by to pro ne lepsi. A zbytek at si klidne zustane ve spalovacich, kdyz jezdi casto delsi trasy, pripadne zvazi nejakou formu hybridu.

Mne spis mrzi to mentalni nastaveni nekterych, kteri jsou schopni nechat nastartovany diesel pred skolkou, vyfukem otoceny primo do dveri (doslova metr a pul od vchodu). Pripadne hodit spalovak na ctyri blinkry kdekoli s bezicim motorem a jit si neco vyridit. To uz je dnes trochu zbytecne, myslim. Zvlast v tehle rocni dobe to nemuze byt ani kvuli topeni, ani bezici klimatizaci. To uz je jen nejaky problem s ridicem.
DonVito
@JirkaVejrazka
Hlavni problem je zakaz spalovaku za deset let.
Nelze se na nej divat dnesnim stavem techniky a nabidky EV.

A kdyz se bavime o levnych ojetinach, tak je rec o stavu za dvacet! let. Ne o dnesni nabidce.
Kdyz porovnavame jednickovou oktavku v kombiku dnes. Ano v roce 2045 budou pravdepodobne i levne elektricke kombiky, napr. dvacetilety VW id.7.
Nebo treba toto😒br />fdrive.cz/…rvni-dojmy-14595
Toyota bZ4X Touring. Z velkého SUV ještě větší kombík
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@DonVito Dvacetileté id.7 s baterií po smrti bude pro takovou chudou rodinu ze Sudet fakt kup roku, lol.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@JirkaVejrazka
A hlavně kdzy se podivas, je to prakticky vzdy jen diesel, co stojí nastartovanej. Ať už u skolky, školy, nebo obchodu. Bezohledně otravuje vzduch vsem okolo. A jak říkáš, je to už o inteligenci řidiče, než o potřebě kvůli klime. I když ani ta klima neni duvod.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@DonVito
Tak určitě. Nacpat se hranolkama s kečupem a bigmekem a pak to zalít kolou je proti řízku s chlebem vrcholem zdravé výživy co??? Pro hujery určitě! A kávička nesmí chybět, nejmíň 4 kávy denně!!!
DonVito
@rohYpnol
Ja psal toto
"si dopreje plnohodnotny obed v restauraci"

To co si pod tim PREDSTAVUJES ty, je tvoje vec.
👎

Opet jen podsouvas a manipulujes.
👎👎
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@DonVito
Ty na cestě obědváš 4x denně?!?
To by u tebe ledacos vysvětlovalo 🤣🤣🤣

Já teda obědvám jen jednou a rozhodně ne na nějaké benzince nebo motorestu na cestě. Teda krom jedne vyjimky. Jo u báby a D1 se člověk naji fakt skvěle 🤣🤣🤣
Avatar - Mikesus
Mikesus
@DonVito
Tak rohypnol zase den najede asi 1200km.
Když musí 4x obedvat, tzn. 4x nabíjet. Takze vlastně dokonce 1500km ujede za den, protože vyjížděl s plnou. To je opravdový chudák, ze musi tolik tvrdnout v aute. Nedivím se, ze je na tom mentálně tak špatně.
traveldrive
@DonVito Príliš zovšeobecňuješ. BEV môže byť lepším autom na trasy do 300 km, ale rozhodne nie pre každého. Ak môžeš mať nabíjačku doma, alebo môžeš nabíjať v práci, chodíš pravidelne na nákupy a dobiješ, je to OK. AK tieto možnosti nemáš, je spaľovák skrátka lepší, a kto chce má na to, kúpi si nejaký hybrid. Ale BEV rozhodne nie je riešením na všetko.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@traveldrive
Ano s tím souhlasím. Kdo nemá možnost vůbec nikde nabijet, coz nerozporuju, ze nejsou místa kde neznají nabijecku, nebo přijíždí dlouhé vzdálenosti, ten může mít hybrid uplne v pohode.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@DonVito
Takže říkáš, že pro minimálně 50% obyvatel ČR je lepším autem ICE. No ne, konečně jsi pochopil a já můžu napsat souhlas 👍.
DonVito
@rohYpnol

Ne, to mi jen opet ty manipulativne podsouvas.

Pro lidi s moznosti nabijet at uz doma nebo v praci je to jednoznacne ve prospech EV uz dnes.

Lidi bez moznosti jineho nez verejneho nabijeni si klidne muzou pockat na vybudovani AC infrastruktury u jejich bydliste / prace / nebo tam kam pravidelne jezdi.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@DonVito
Jako bys od nej necekal, ze nebude opet lhát. ono totiž i bez domaciho nabíjení můžeš nabijet. To sis mohl sám vyzkouset.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@DonVito

Aha, lidi mají možnost čekat?!? Na co??? Až naprší a uschne?!?

Emisní limity ale platí už dnes, takže na co mají lidi možnost čekat?!? Co??? Lháři!
Robert Hlavatý
Tak hlavně je potřeba si dát měsíční prodeje BEV do poměru s měsíčními prodeji aut ostatních pohonů v Evropě (tedy něco lehce přes 1 milion vozů). Potom, člověk vidí, že BEV prodeje jsou skutečně marginální a pravděpodobně to tak zůstane ještě pár desetiletí...
DonVito
@Robert Hlavatý

Par desetileti?

Priste napis rovnou navzdy.
😀

cnevpost.com/…s-apr-2025-caam/

China sells 1,226,000 NEVs in Apr, up 44% year-on-year, CAAM data show

Drive do Evropy prichazely novinky (automat, klimatizace atp.) predevsim z USA. Dnes se sem budou dostavat sd zpozdenim trendy z Ciny.
Chte nechte.
Bez ohledu na ideologii!
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@DonVito

Až na to že BEV není NEV. Až na to že NEV v EU tak nějak stále... není... ty trende jeden...

Současná EU je socialistická ekonomika, tj. prodeje už dnes bohužel, BOHUŽEL více než zákazník určuje IDEOLOGIE. A ta ideologie je zhoubná a vede k likvidaci evropského průmyslu. A to povede k rozpadu EU.
DonVito
@rohYpnol
To ze NEV neni BEV vime oba.
Jen ty si myslis, ze jsi chytrejsi nez ostatni, vyvoleny co vi vic...

Mne se aktualni podil BEV v Cine najit nepodarilo.
Klidne se pochlub, jestli se ti to podari.
Jaky je aktualni podil BEV na prodejich v Cine?
Jestlize bys odpovedel (v procentech), napsal bys dnes prvni prinosnou vec...
😀
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@DonVito

Tak proč tady demagogicky uvádíš ta čísla???
DonVito
@rohYpnol

Neprekvapils, misto abys cisla dodal hovoris o to, ze jsou cidla damegogicka.
😀franetic.com/…s-52-march-2025/?…

Market Share Breakdown
In March, plugin vehicles not only crossed the 50% market share milestone, but also set the following distribution😒br />
Battery Electric Vehicles (BEVs): 34%
👍

Elektromobily v Cine nikdo nechce. 😀
Tretina je nikdo...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@DonVito

Máš 100% pravdu. 1/3 Číňanů chce EV, protože žijí ve svobodné zemi, kde mají právo vlastní volby. Viď... 🤣🤣🤣🤣🤣
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
@Robert Hlavatý Neumis si asi zatim predstavit, co s trhem v Evrope brzy udela nastup EV z Ciny.
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
@JirkaVejrazka
👍
Avatar - del42sa
del42sa
@JirkaVejrazka a může za to zelená politika EU, nikoliv Čína ....
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
@del42sa Jo? Jak zelena politika EU zpusobila, ze Cina zacala masivne podporovat vyvoj a prodej EV aut?
Avatar - del42sa
del42sa
@JirkaVejrazka jednoduše, je mnohem jednodušší postavit takříkajíc na zelené louce elektromobil, než opravdu dobré spalovací auto. Ve vývoji spalovacích aut měla Evropa obrovský náskok, o který se dobrovolně připravila vlastní debilní politikou, kdy jsme patenty a technologie na výrobu ICE prodali Číňanům, pod vidinou "zeleňoučké" Evropy. Ono není zas tak těžké přejít od výroby mixérů a vysavačů k výrobě EV, obzvláště když spoustu patentů a technologií zkrátka ukradneš nebo okopíruješ , stačí když to zabalíš do hezkého obalu, přidáš pár naleštěných displejů a kýčovitých interiérů a ejhle, Čína je najednou "leader" ve výrobě EV a evropští politici spolknou návnadu i s navijákem a ti v Bruselu zblbnou ještě víc a ještě více tlačí do té doby fungující automobilový průmysl do nucené elektrifikace a nikdo z nich nevidí, že tím ten průmysl úplně ničí a Číňané se tomu smějou, protože ti sem klidně budou dodávat auta se spalovacím motorem respektive s jakýmkoliv pohonem, který budou moct u nás prodat, protože na rozdíl od nás se alespoň v tomto ohledu chovají jako správný kapitalista (no není to ironie v komunistické Číně ? )
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
@del42sa Jojo, takze se chovame malo kapitalisticky. A kdyz se koncem 70. let Vokswagen rozhodl zachovat se kapitalisticky a ve velkem se nastehoval do Ciny (a pomohl tak rozjet jejich automotive), tak to byla chyba EU a jeji zelene politiky.

Hlasim, ze rozumim!
Avatar - del42sa
del42sa
@JirkaVejrazka ano tady v Evropě se chováme se jako totalitní režim, zatímco komunistická Čína se v tomto ohledu chová jako správný kapitalista
A co se Činy a EV rozmachu týče, když neumíš vyrobit a vyvinout dobré spalovací auto a konkurovat západu, tak uděláš co ? Okopíruješ to co můžeš z konstrukce spalovacího auta a dáš do toho elektromotor a baterky....
Jediné co má Čína opravdu vlastní je vývoj baterií a i ten ze začátku od někoho ukradli nebo okopírovali.
Hendly
@Robert Hlavatý
je ale taky potreba zohlednit, že jde o vozy v prumerne cene vetsi nez u spalovaku.
Avatar - Petr Pinkas
Petr Pinkas
@Robert Hlavatý Čerpací stanice mají větší zisk z prodeje občerstvení atd. než z prodeje benzínu. Některé si to už uvědomily a začínají rušit část stojanů a montovat nabíječky. Teď ještě dát FVE a je vymalováno. Navíc klient, který nabíjí 20 minut si vždycky něco koupí narozdíl od toho co natankuje za 3 minuty a jede dál. Svět se vrátí o 100 roků a benzín se bude kupovat v lékárnách.
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
@Petr Pinkas
😀👍
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Petr Pinkas
Jistě. Ta FVE u benzinky zvládne v létě možná uživit i varnou konvici pro čekající zákazníky... jen pořád nevím jaký vztah to má k nabíjení BEV 🤣🤣🤣
Tycoon
@Petr Pinkas

Po Bulharsku máme největší počet čerpacích stanic na počet obyvatel. Takže rušení benzínek, kde natankuje pár aut denně, a nebo kde je většina stojanů nevyužitých, mi přijde logické.

Na druhou stranu si nedovedu představit, že by stojany rušilo Tank Ono. Máme tady jednu nedaleko a fronty tam jsou celý den.
DonVito
@Tycoon
Ale nene.
Majitele spalovaku jedou x km aby si vystali ftontu a natankovali levneji...
Zatimco majitel EV s domaci zasuvkou ma nizsi naklady naklady na palivo a staci jen aby parkrat tydne vecer doma pripojil auto k nabijecce a rano ho odpojil.
👍

Pro výpočet ceny za kilometr při nabíjení elektromobilu s tarifem D27d od ČEZ a spotřebou 15 kWh/100 km potřebujeme znát
1 kWh elektřiny v tarifu Elektromobilita D27d – ten má dvě sazby

Vysoký tarif (VT) – obvykle cca 5–7 Kč/kWh
Nízký tarif (NT) – obvykle cca 2–4 Kč/kWh (dostupný 8 hodin denně, obvykle v noci)
Příklad výpočtu při spotřebě 15 kWh / 100 km (čili 0,15 kWh/km)
Při nabíjení v nízkém tarifu (např. 3 Kč/kWh)

Cena za km
0,15 kWh/km × 3 Kč = 0,45 Kč/km
Při nabíjení ve vysokém tarifu (např. 6 Kč/kWh)
Cena za km
0,15 kWh/km × 6 Kč = 0,90 Kč/km

Shrnutí
Majitel EV jezdí za
cca 0,45 Kč/km při nabíjení v nízkém tarifu (NT)
cca 0,90 Kč/km při nabíjení ve vysokém tarifu (VT)

Pro jednoduchost muzes pocitat EV klidne 1Kč/km.
Coz odpovida nakladove spotrebe asi 3l/100km.
👍👍👍
Avatar - Mikesus
Mikesus
@DonVito
A jeste nemusi jezdit zbytečně trasy desitky km, aby někde natankoval levneji. To ti ještě neřeknou, ze vlastne natankovat jedou desítky km tam a zpět, protože je to levnější, takže vlastne jeste projedou zbytečně další phm.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@DonVito

Jen ti AI tak nějak "zapomněla" napsat, že pro vic než 50% obyvatel je to zcela nereálné, protože bydlí v bytech nebo ne.aji možnost parkovat u rodinného domu. Že, ty hujere. Ale ty tohle víš a jen lžeš...
Tycoon
Gratulace Škodovce.

Avšak z pohledu celkového trhu bychom si měli uvědomit, že na jedné straně ...
Dotace ve Francii, dotace ve Španělsku, dotace v Belgii (Flandry), dotace v Itálii (Lombardie), přerozdělovací mechanismus EU za CO2 pokuty, ESG politika velkých korporací na nákup BEV, národní politiky nákupu BEV státními správami, úlevy z poplatků, dálničních známek a parkovného a další a další.

Zatímco na druhé straně ...
Podíl BEV dosáhl 18 %, tedy takové výše, která umožní automobilkám vyhnout se placení pokut za CO2.
johny555
Upřímně, tak trochu jsem to čekal. Tesla dočasně spadla kvůli Muskovi a přechodu na nové Y. VW je mezi EV nemastný neslaný a Elroq nabízí za ještě rozumnou cenu techniku docela slušného Enyaqu. Oproti Koně a EV3 je to o chlup dospělejší a větší auto.
Tesla však nekončí a až hysterie kolem Muska opadne, tak reálně se vrátí na trůn.
Avatar - Dušan Trnka
Dušan Trnka
Podobne to bolo aj za " totáča " ! Škodovka predala jeden rok vo Švajcu dve autá a nasledujúci už štyri . To bolo zvýšenie o 100 % . Kam sa hrabali ostatné automobilky ...😀
psel
@Dušan Trnka nějak nechápu srovnání s aktuální dobou, jako že ty tisíce vozů co tam ŠA dodává jsou málo nebo co?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@psel

Jak tohle můžeš nechápat... vlastně i ty můžeš... 🤣

Z malých čísel se vždy dělá skvělý růst, to chtěl říct.
PowerHouse
Elroq brzy zlevní o 100 000. Letos bude od 699 000.

Důvo😜 I letos dále průdce klesají ceny baterek, e-pohonu.
Ta cena 799 000 ten pokles cen baterek, ... ještě nezahrnuje.
psel
@PowerHouse tak určitě, až dostane příští nebo přespříští rok LFP baterky tak k tomu určitě dojde.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@PowerHouse

Určitě. Za jednu dobu ledovou jej budou rozdávat už i zadarmo 🤣🤣🤣
OldřichK
@rohYpnol
Vidím to podobně. Ale napřed nás ještě systém pořádně podojí aby našetřil na ta "skvělá čísla".
Avatar - Mikesus
Mikesus
@PowerHouse
To je nějaká insider informace?
OldřichK
8 tisíc kusů v celé Evropě? To jsou opravdu prodejní "rekordy".Kolik na tom projektu škodovka prodělává ? ? ?