Bezpečnost
Mikesus
8
@Josef Zítka a proto jezdi v protisměru. Na červenou, po přechodech apod. Protoze znají pravidla a chovají se podle toho.
Přejít do diskuze
@Mokrous pro pitomce každý pitomec říkala Stiflerova máma.
a moje zkušenost říká, že když někdo o všech kolem říká, že jsou pitomci, na pivo bych s ním nešel. beztak to říká i o mně.
a moje zkušenost říká, že když někdo o všech kolem říká, že jsou pitomci, na pivo bych s ním nešel. beztak to říká i o mně.
@Pepa_007
zkus jet nekdy na kole.
Ta neohleduplnost ridicu aut je obrovska.
Ale prece nejde o to se hadat kdo je vetsi xxx, ale umet podat oba pohledy a pochopit se.
zkus jet nekdy na kole.
Ta neohleduplnost ridicu aut je obrovska.
Ale prece nejde o to se hadat kdo je vetsi xxx, ale umet podat oba pohledy a pochopit se.
@Pepa_007 v řadě případů máte pravdu, ale je tady i dost světlých výjimek. Ale to není primárně předmětem tohoto článku.
@Man Ký
Aspoň tihle intligenti jsou postupně filtrováni ze společnosti. Staci malej tukanec a aktivace airbagu. Takových mi líto není.
Aspoň tihle intligenti jsou postupně filtrováni ze společnosti. Staci malej tukanec a aktivace airbagu. Takových mi líto není.
@Mikesus mám na kole najeto, za 30 let kolem 180 tisíc km a myslím že obě skupiny si nemají co vyčítat.
Spousta řidičů se chová jak hovada a spousta cyklistů jako sebevraždu. Ale nikdy jsem si nevšiml, že by cyklista vychovával řidiče, obráceně často.
Spousta řidičů se chová jak hovada a spousta cyklistů jako sebevraždu. Ale nikdy jsem si nevšiml, že by cyklista vychovával řidiče, obráceně často.
@Martin Blech no, zatím asi nejsou. Ale asi chápete, že je rozdíl mít blikačku za 50 korun a jednou diodou a pořádné světlo, díky kterému budete opravdu vidět třeba i proti slunci. Vím, jde to hodně do peněz, ale jde o vlastní bezpečnost.
@traveldrive asi by se měl zamyslet nad sebou, kdyz se mu něco takoveho děje, obzvlast častěji. Kdyz je ohleduplny k ostatním, oni jsou i na něj.
@Pepa_007
To mam skoro vždy takový pocit, když jezdi na červenou nebo z vedlejší to tam pošlou před auto.
To mam skoro vždy takový pocit, když jezdi na červenou nebo z vedlejší to tam pošlou před auto.
@traveldrive
Presne tak. V momentě, kdy vidim, ze ma snahu co nejvíce dodržovat své povinnoati, nemám problém za ním jet i několik minut, kdyz proste nejde bezpecne předjet. Kdyz naopak si jede uprostřed pruhu, tak mu kašlu na nějaký bezpečný odstup, má byt u krajnice a metr a půl od krajnice mám. Nemůžu očekávat, že nedodržuje svoje povinnosti
Presne tak. V momentě, kdy vidim, ze ma snahu co nejvíce dodržovat své povinnoati, nemám problém za ním jet i několik minut, kdyz proste nejde bezpecne předjet. Kdyz naopak si jede uprostřed pruhu, tak mu kašlu na nějaký bezpečný odstup, má byt u krajnice a metr a půl od krajnice mám. Nemůžu očekávat, že nedodržuje svoje povinnosti
@Josef Zítka
Tak to já jsem viděl cyklisty jak vychovávají řidiče. Poměrně běžně. To neni fskt argument. Staci aby cyklista dodrzoval své povinnosti a ridici, až na pár mentalu, je budou respektovat uplne v pohodě. Problém je, že cyklista obecne, zase až na pár výjimek, své povinnosti nedodržuje. Jízda u krajnice je pro ne neznamou, jízda na červenou běžná věc, to samé po chodníku, stěžují si na ohrozovani od aut, ale sami ohrožují chodce na chodnících. Chteji od aut odstup 1.5m, ale pak se sami proletariátu mezi auty, ze už mi 2x nejakej takovej trouba trefil pravé zrcátko v koloně. At začnou u sebe a pak budou respektování ostatními. Pokud pojede u krajnice, metr a půl mu nechám, kdyz nejede, pojedu metr a půl od krajnice a jeho problém, že je metr od ní.
Tak to já jsem viděl cyklisty jak vychovávají řidiče. Poměrně běžně. To neni fskt argument. Staci aby cyklista dodrzoval své povinnosti a ridici, až na pár mentalu, je budou respektovat uplne v pohodě. Problém je, že cyklista obecne, zase až na pár výjimek, své povinnosti nedodržuje. Jízda u krajnice je pro ne neznamou, jízda na červenou běžná věc, to samé po chodníku, stěžují si na ohrozovani od aut, ale sami ohrožují chodce na chodnících. Chteji od aut odstup 1.5m, ale pak se sami proletariátu mezi auty, ze už mi 2x nejakej takovej trouba trefil pravé zrcátko v koloně. At začnou u sebe a pak budou respektování ostatními. Pokud pojede u krajnice, metr a půl mu nechám, kdyz nejede, pojedu metr a půl od krajnice a jeho problém, že je metr od ní.
Cyklisté porušují předpisy skoro všude. Jízda na červenou, po chodníku, alkohol, atd..... .
Autoškolu na ně. Řidičák. Body a pokuty. A Policie aby se na ně zaměřila.
Autoškolu na ně. Řidičák. Body a pokuty. A Policie aby se na ně zaměřila.
@Mokrous
Nevychovanost se opět projevila. Dekujeme ti za neustálé ukazovani tvého nevychovani.
Nevychovanost se opět projevila. Dekujeme ti za neustálé ukazovani tvého nevychovani.
@Hendly
Ohleduplnost ma ode mne cyklista tehdy, když on sám je ohleduplný k ostatním. Staci, ze nejede u krajnice, nedává přednost, protoze je tam přeci místo kdyz odbočuje doprava, a jako bonus červená nebo přechod, to uz mluví za vše.
Ohleduplnost ma ode mne cyklista tehdy, když on sám je ohleduplný k ostatním. Staci, ze nejede u krajnice, nedává přednost, protoze je tam přeci místo kdyz odbočuje doprava, a jako bonus červená nebo přechod, to uz mluví za vše.
V dnešní době a provozu by už by mě ani nenapadlo jet na kole po frekventované silnici světla nesvětla. Naopak se snažím jen nějak opatrně prokličkovat bočními uličkami a klidně přes chodníky a trávníky, ale tak, abych nikde nezavazel a nikoho neohrozil ani neomezil, co nejdál od civilizace. Teprve na polních a lesních cestách se uvolním a projedu se. Lituju lidi, co musí jezdit na kole v běžném provozu.
@Pepa_007 A také jízda po přechodu pro chodce, kde si ti blbci myslí, že mají přednost.
@Pepa_007 myslím si, že většina cyklistů jsou i řidiči aut, takže autoškolu mají za sebou. Ve vlastním zájmu vzdu blikám i za dne už léta a 2 roky už i ve předu. Bez helmy ani kilometr.
@Rosta Jež
Ano je to o ohleduplnosti. Mas byt u prave krajnice, kdyz je rozbita, tak ta silnice neni pro kolo vhodná. Kdyz objíždí díru tak zajiste dáváš znamení o změně směru, jako u auta kdyz objíždí překážku. Nebo nedavas? A zaroven se presvedvis, ze při objizdeni překážky již nejsi predjizden někým, a předjíždění je zahájeno znamením o změně směru jízdy, kdybys náhodou nevěděl. Takze kdyz budou cyklisti respektovat své povinnosti, ostatní je budou tez respektovat ( na par výjimek v obou skupinách).
Za mne nejlepsi řešení je zavést nejaky řidičák na kolo, pokud s tím chceš do provozu a povinné ručení. Pokud budeš jen na stezkách, pak neco takoveho netřeba.
Ano je to o ohleduplnosti. Mas byt u prave krajnice, kdyz je rozbita, tak ta silnice neni pro kolo vhodná. Kdyz objíždí díru tak zajiste dáváš znamení o změně směru, jako u auta kdyz objíždí překážku. Nebo nedavas? A zaroven se presvedvis, ze při objizdeni překážky již nejsi predjizden někým, a předjíždění je zahájeno znamením o změně směru jízdy, kdybys náhodou nevěděl. Takze kdyz budou cyklisti respektovat své povinnosti, ostatní je budou tez respektovat ( na par výjimek v obou skupinách).
Za mne nejlepsi řešení je zavést nejaky řidičák na kolo, pokud s tím chceš do provozu a povinné ručení. Pokud budeš jen na stezkách, pak neco takoveho netřeba.
@secho
Typicky cyklista. Ještě ti mohl najet z krajnice před rozjete auto, aby ti ukázal, jaky je odvážný frajer.
Typicky cyklista. Ještě ti mohl najet z krajnice před rozjete auto, aby ti ukázal, jaky je odvážný frajer.
@Pepa_007
Tka elekteokolobezka je skupina sama pro sebe. Ja potkal loni v provozu na barrandovakym moste, jeli jsme tam vsichni 70 a predjizdel nás typek na elektrokolobezce. Tohle jsou sebevrazi.
Tka elekteokolobezka je skupina sama pro sebe. Ja potkal loni v provozu na barrandovakym moste, jeli jsme tam vsichni 70 a predjizdel nás typek na elektrokolobezce. Tohle jsou sebevrazi.
@Pepa_007
Já to mam presne vypozorovane od sebe. Kdyz jim co nejvíce uvolnim, neni problém s ohleduplnosti. Počkají na lepší místo, obejdou pomaleji a ve vetsi vzdalenosti, kdzy neuhnu, třeba jen kvuli horší krajnici, nemůžu čekat od nich ohleduplnost a taky se neděje. Proto raději s detmi jezdim mimo silnice.
Já to mam presne vypozorovane od sebe. Kdyz jim co nejvíce uvolnim, neni problém s ohleduplnosti. Počkají na lepší místo, obejdou pomaleji a ve vetsi vzdalenosti, kdzy neuhnu, třeba jen kvuli horší krajnici, nemůžu čekat od nich ohleduplnost a taky se neděje. Proto raději s detmi jezdim mimo silnice.
@Pepa_007
Já na kole jezdim raději mimo provoz. S dětmi nechci překážet a přeci jen 5 kol se předjíždí blbě, natoz kdyz u dětí clovke nikdy neví co provedou. Takze cyklostezky, polní cesty. A neni s tím problém, stezky nebo cyklopruhy jsou snad vsude.
Já na kole jezdim raději mimo provoz. S dětmi nechci překážet a přeci jen 5 kol se předjíždí blbě, natoz kdyz u dětí clovke nikdy neví co provedou. Takze cyklostezky, polní cesty. A neni s tím problém, stezky nebo cyklopruhy jsou snad vsude.
@Man Ký
Nevidím důvod se nepasat i na 100 metrů a na rychlost 30. Čas to nezabere žádný. Jednou rukou startuju, druhou se poutam
Nevidím důvod se nepasat i na 100 metrů a na rychlost 30. Čas to nezabere žádný. Jednou rukou startuju, druhou se poutam
@secho Asi tak. Cyklista v tmavom oblečení v prítmí aleje stromov a zrazu ho máš pri prednom blatníku!!! A potom sa tento faß ešte rozčuľuje!!!
Úplně by stačilo nejet jako hovado: když vjedu z otevřené prosluněné krajiny do lesa, tak přece jedu jenom tak rychle, aby se oči stačily přizpůsobit a abych dostatečně viděl na cestu před sebou a stihl včas zareagovat. I když tam nebude cyklista, může tam být lesní zvěř, byť ne s trestně-právními důsledky ale "jenom" rozbitým autem. Jezdím po stejné cestě v 99% autem a v 1% jako cyklista a ke kolům stačí být dostatečně ohleduplný a to je celé. Na silničce sice někdy borci nejezdí úplně u kraje kvůli defektům, ale mtb mají zase širší řidítka, tak to vyjde nastejno. A ti, co musí cyklisty "školit" míjením na centimetry, by se měli jít dobrovolně léčit, protože tam může být blikačka jaká chce a je to všechno marné. Pak stačí, když musí cyklista objet příliš hkuboký kanál nebo díru a neštěstí je na světě.
@Josef Zítka omlouvam se. Ale nevypadá to tak, že mají řidičáky. Zatím jsem neviděl cyklistu co jel po silnici a neporušil žádné pravidlo. Jsou to samé červené, chodníky, přechody, protisměr,...... . A je jim to úplně jedno.
@Man Ký Obdivuji tvoji bezmeznou důvěru v šimpanze ve značkových hadrech a s mobilem v ruce. Protože nic jiného bohužel lidská rasa není až na pár výjimek.
@Hendly Neohľaduplnosť vodičov je práve taká ako neohľaduplnosť cyklistov. Záleží od každého jednotlivca.
Ak cyklista svieti, je to fajn. Blbé je, ak nemá predné svetlo sklopené k zemi, alebo má dokonca čelovku a v protismere ťa zblízka oslepí horšie ako auto s diaľkovými. A tá ohľaduplnosť - mne alebo tebe nerobí problém za cyklistami pribrzdiť a predísť ich až za zákrutou, za túto samozrejmosť som už od cyklistov videl aj zdvihnuté palce, ale nájde sa aj retardi, ktorí ich vpohode obídu natesno, alebo budú za tebou vyblikávať a trúbiť.
Ak cyklista svieti, je to fajn. Blbé je, ak nemá predné svetlo sklopené k zemi, alebo má dokonca čelovku a v protismere ťa zblízka oslepí horšie ako auto s diaľkovými. A tá ohľaduplnosť - mne alebo tebe nerobí problém za cyklistami pribrzdiť a predísť ich až za zákrutou, za túto samozrejmosť som už od cyklistov videl aj zdvihnuté palce, ale nájde sa aj retardi, ktorí ich vpohode obídu natesno, alebo budú za tebou vyblikávať a trúbiť.
@Othello Nedokážu hodnotit mentalitu těchto městských cyklistů. Pitomců se však najde vždycky všude libovolně velké množství a to v jakémkoli oboru lidské činnosti.
@Mokrous
Oni ale často chtějí jet přímo v tom provozu. Je spousta míst kde vedle hlavního tahu vede prázdná souběžná cesta ale cyklisti se dobrovolně motají mezi autama. Občas i s děckama. Zřejmě milujou výfuky a adrenalin
Oni ale často chtějí jet přímo v tom provozu. Je spousta míst kde vedle hlavního tahu vede prázdná souběžná cesta ale cyklisti se dobrovolně motají mezi autama. Občas i s děckama. Zřejmě milujou výfuky a adrenalin
@Honza Mička Já to chápu, jen mě to "homologované" pobavilo. Sám vozím výkoné světlo a blikačku, která má i zákonný rozměr na rozdíl třeba od Garmin Varia.
@Mikesus, ne, to není typický cyklista. To je typický bezmozek. I takoví se buhužel najdou, ať už mezi cyklisty, tak mezi motoristy.
@Mikesus
ve vyhlášce je nařízeno objíždět cyklistu ve vzdálenosti 1,5m. Když se potřebuje náhodou vyhnout nečekané překážce na cestě, i 1m bohatě stačí k tomu, aby řidič auta cyklistu bijak neohrozil. Pokud se vyhýbám víc než 50cm (a to v drtivé většině ani to ne) pak ano, dávám znamení rukou o změně směru. Ale někteří mě objíždí opravdu na pár cm a na kole jaksi nejde jet neustále bez jakékoliv výchylky ve směru jízdy - nemá to 4 kola, ani takovou setrvačnost stroje jako motorka. I na těch pár jízd, co za léto do práce na kole absolvuju už uvažuju o pořízení kamery, protože když mě někdo zmrzačí, bude se mu vina těžko dokazovat.
ve vyhlášce je nařízeno objíždět cyklistu ve vzdálenosti 1,5m. Když se potřebuje náhodou vyhnout nečekané překážce na cestě, i 1m bohatě stačí k tomu, aby řidič auta cyklistu bijak neohrozil. Pokud se vyhýbám víc než 50cm (a to v drtivé většině ani to ne) pak ano, dávám znamení rukou o změně směru. Ale někteří mě objíždí opravdu na pár cm a na kole jaksi nejde jet neustále bez jakékoliv výchylky ve směru jízdy - nemá to 4 kola, ani takovou setrvačnost stroje jako motorka. I na těch pár jízd, co za léto do práce na kole absolvuju už uvažuju o pořízení kamery, protože když mě někdo zmrzačí, bude se mu vina těžko dokazovat.
@Mikesus Meleš nesmysly, jako cyklista, motorkář i automobilista musím konstatovat, že auta porušují pravidla mnohem více, než cyklisté. Ano, cyklisté jedou i po chodníku nebo po přechodu, ale v 99.99% případů tím nikoho neohrožují. A světe div se, třeba na západě, o kterém tady všichni sní, se jezdí po chodníku skoro všude a naprosto legálně, a chodci i cyklisté tam spolu koexistují naprosto normálně, jen Češi jsou takový z m r d i, který národ přijímá každou pitomost, ještě si přisadí a pak to stejně sami nedodržují a ani nekontrolují. Třeba Berlín, Mnichov, Drážďany, Vídeň všude cyklostezky po chodníku, po přechodu se normální jezdí, dokonce spousta vedlejších ulic jsou Fahrradstrasse, kde má cyklista přednost. Mezi městy kolem silnic 1. a 2. třídy je v 99% cyklostezka, protože pochopili, že není dobré, když se mezi sebou motají cyklisté a auta s vysokou rychlostí. U nás k vidění jen výjimečně, u nás se staví cyklostezky jen rekreační, někde v lese a za stamilióny, aby tam mohli jezdit i lesáci, v Německu jsou v lese vesměs jen štěrkové a pískové cesty, ale v perfektním stavu, u nás je to tankodrom. A auta tam objíždí cyklistu obloukem a podle mne tam na to žádný předpis nepotřebují. Kdežto u nás? Cyklista se ignoruje, jezdí se pár cm od něj, nedává se mu přednost, předjíždí se v protisměru přes zpomalovací pás, kde to auto jede nakonec pomaleji než cyklista a pak ho ohrožuje, když proti jede auto. Při dojíždění ke koloně musí 90% řidičů toho cyklistu předjet a hodit mu tam myšku a zablokovat ho, aby nemohl jet dál. Ale cyklista tam čekat nebude, dokonce je v předpisech, že řidič musí umožnit cyklistovi podjetí, ale řidiči je naschvál blokují. To samé kruháč - kolik řidičů bliká? Tak 25%? A k jízdě v proti směru - onehdy jsem jezdil do Karlína a na kole kolem Palmovky , tam jsou dvě možnosti - buď po Sokolovský mezi auty, ale tam auto cyklistu nepředjede, nebo vedlejší, kde parkují auta, ale moc jich tam nejezdí, ale v protisměru. Co je lepší?
@Mikesus musíš se ptát? ovšemže😊
samozřejmě, že jsou cyklisti, pro které kolo není zábava /jen zábava/, ale třeba prostředek k přesunu do práce. Třeba v Německu a Holandsku si takových dokonce víc váží a berou na ně daleko větší ohledy.
samozřejmě, že jsou cyklisti, pro které kolo není zábava /jen zábava/, ale třeba prostředek k přesunu do práce. Třeba v Německu a Holandsku si takových dokonce víc váží a berou na ně daleko větší ohledy.
Takhle: jezdím do práce na koloběžce (neelektrické), mám to asi 10 kiláků. Z toho asi čtvrtina je po silnici, zbytek cyklostezky, cesty bez provozu a tak. Vzadu a vpředu mám odrazky, na helmě červenou blikačku. A dneska si půjdu koupit tu přední bílou blikačku, protože pan Bednář má v článku pravdu.
@Pepa_007 Řidiči porušují předpisy skoro všude. Jízda na červenou, po chodníku, alkohol, atd..... .
@Petr Kozohorský dost často mne srazil. A jeste lepší jsou elektro koloběžky. Ted jsem videl týpka co bez helmy po chodnik👋cyklostezce frcel tak 50km/h. A to jeli dva. Dva na jedny.
A já bych zase rád navrhl řidičům aut, aby svítili aspoň za snížené viditelnosti, dodržovali aspoň 80 cm odstup od cyklistů, a používali blinkr když jej použít mají a nepoužívali jej, když jej použít nemají - myslím tím zejména výjezd z kruháče a opouštění hlavní po rovně pokračující vedlejší.
P. S. : jezdím denně autem i na kole.
P. S. : jezdím denně autem i na kole.
@Pepa_007
Tak třeba já😒br /> - Protisměr nikdy.
- Červená nikdy (přičemž téměř denně to vidím u řidičů aut).
- Přechod nikdy.
- Chodník jen zcela výjimečně, krátce a velmi opatrně, a pokud se na něm pohybují víc než dva lidé, tak sesednu a kolo vedu. Jsou situace, kdy na něj prostě vjedu tam kde to znám, a vím, že tam skoro nikdo nechodí - například jedno místo, kde kdybych jel po silnici, na které bývá skoro vždy velmi hustý provoz, tak jednak budu zdržovat řidiče aut, a jednak se po pár stech metrech dostanu při odbočování doleva do poměrně nebezpečné situace, jelikož mnozí řidiči aut tam vůbec netuší, kdo má přednost, ani že jejich auto má blinkry (o odstupu ani nemluvě). Proto před tím místem odbočím na jakousi slepou příjezdovou cestu, a za ní jedu asi 20 m po chodníku, než se zase dostanu na silnici. Na tom chodníku jsem za asi 2 roky, co tam tak jezdím, potkal 2x jednoho chodce.
Tak třeba já😒br /> - Protisměr nikdy.
- Červená nikdy (přičemž téměř denně to vidím u řidičů aut).
- Přechod nikdy.
- Chodník jen zcela výjimečně, krátce a velmi opatrně, a pokud se na něm pohybují víc než dva lidé, tak sesednu a kolo vedu. Jsou situace, kdy na něj prostě vjedu tam kde to znám, a vím, že tam skoro nikdo nechodí - například jedno místo, kde kdybych jel po silnici, na které bývá skoro vždy velmi hustý provoz, tak jednak budu zdržovat řidiče aut, a jednak se po pár stech metrech dostanu při odbočování doleva do poměrně nebezpečné situace, jelikož mnozí řidiči aut tam vůbec netuší, kdo má přednost, ani že jejich auto má blinkry (o odstupu ani nemluvě). Proto před tím místem odbočím na jakousi slepou příjezdovou cestu, a za ní jedu asi 20 m po chodníku, než se zase dostanu na silnici. Na tom chodníku jsem za asi 2 roky, co tam tak jezdím, potkal 2x jednoho chodce.
@jam2015 Povinné sú tuším odrazové sklíčka, vpredu biele, vzadu červené a kto ich má? Koľkokrát ani v predajniach na nových bicykloch nie sú, alebo také vachrlaté, že to odletí pri prvej jazde. Kedysi dávali žlté či oranžové odrazky do kolies, cvakali sa na špice. Tie boli vidieť parádne, lebo boli stále v pohybe.
@Pepa_007 Často se cyklista neslyšně přiřítí zezadu, samozřejmě po chodníku, jak jinak, až člověk na poslední chvíli uskakuje. Není výjimkou, že kolo za 50 tisíc, ale na zvonek to individuum už nemá.
Když jsem jednomu cyklistovi v prosinci před sedmou ráno na jedné křižovatce říkal, zda by nemohl mít světlo vepředu, že mezi auty není vidět...odpověď byla, že je světlo ( to nebylo, z lampy to opravdu nestačí), a zda nechci do rypáku. Plus měl ještě sluchátka. Říkal jsem mu to z okýnka, když jsem jel. Hodinu předtím na té křižovatce srazilo auto cyklistu. I to s sním nehlo...když jsem mu říkal ještě tuto informaci.
@Hendly jezdím na kole běžně. Respektuji auta, jsou větší, těžší (zvlášť BEV) a rychlejší. Nepřetlačuji se s nimi. Mám přeci jen kolo. 😉
@Radek Holodňák ...ááá redakční multi𝛑ča si zase dala lajnu a tvoří hodnoty. Tak do toho, zbytečný parazite.
auto mě chybou řidiče srazilo dvakrát, žiju, zaplaťpánbůh, a svitim, vpředu, vzadu, investici do osvětlení považuji za rozumnou , vyjíždím zapnu, přijedu vypnu, kde jedu neřeším, na druhou stranu nejsem žádný cyklista-"vzorňák", přilbu nevozím a předpisy (pokud ostatní neohrozím a neomezím) porušují pravidelně, cyklistice zdar! jo a když jedu autem, tak kolaře objíždím (často výrazně nad 1,5 m)
@Mikesus děkuju za přednášku, já mu jenom napsal, že to není zase tak složité. na kole jezdím bez helmy, když pojedu sto metrů a znovu budu vystupovat, nebudu se pásat, když bude rychlost 30 km/h.
@Stejsn Ale samozřejmě, že není problém zastrčit do upínáku koncovku ze starého bezpečnostního pásu. Takže kdo chce, ten se nepoutá. A navíc, kdo má kardiostimulátor a má na to potvrzení od lékaře, tak se poutat nemusí a řeší to tímto způsobem, aby mu to nepípalo. Je vidět, že máte málo zkušeností.