Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Čech se stal šéfem užitkové divize Renaultu. Cesta na vrchol zabrala přes 30 let

20 komentářů

Avatar - Dušan Trnka
Dušan Trnka
Príhodné meno ! Ak nesplní požadované ciele, tak " poletí " ...😀
Avatar - Marquis de  Sade
Marquis de Sade
@Dušan Trnka Fakt by mě zajímalo, co tě žene k tomu, vlézt na zahraniční web, vyzvracet tam nějakou nesmyslnou hovadinu, a pak se rozněžňovat nad tím, jak jsi vlastně strašně vtipnej. Možná je to nuda. Možná je to volání o pomoc. Každopádně je to tragédie.
Avatar - Dušan Trnka
Dušan Trnka
@Marquis de Sade Ja nie som na žiadnom webe, ale na aplikácii ! A nikam som " neliezol " stačilo si ju otvoriť sediac v kresle . Aký cudzí ? Tá aplikácia je v americkom systéme na Androide a ten nie je fakt český . Reagujem na bulvár, ktorý žije z reklamy a tvári sa, že je " odborný " . To považuješ za tragédiu ? Nájdi si niečo z citátov J.Wericha, určite sa tam spoznáš ...
Avatar - Stejsn
Stejsn
@Dušan Trnka Ahaha, to jsme se nasmáli! Ty jsi tak neskutečně vtipný, jak to děláš?
Avatar - Dušan Trnka
Dušan Trnka
@Stejsn Nemusím nič robiť ! Som jednoducho jedinečný ! 😀
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Dušan Trnka
Hahaha. Vtip dne. Tedy spíš trapnost.
Avatar - Dušan Trnka
Dušan Trnka
@Mikesus Humor je najlepšou ochranou pred hlúposťou ! Súhlasím s tebou, že ten článok bol trápnosťou ..
Lempl Klaun
@Dušan Trnka

Nová východní posila do sbírky trollů. Inteligence na příděl, ale sebevědomí plnej vagon. To bude zase jízda. 🤡
DonVito
@Dušan Trnka
Uspech Cecha ve francouzske firme je "trapnostou"??

Nechapu. Asi mame kazdy jiny druh "humoru". Proc mas proboha potrebu "humoru" pod takovymto clankem?? Zavist? To ze se nejedna o Slovaka? Nebo proc?
Btw. ja byl hrdy na Jozefa Kabane, predevsim ve Skodovce... Je to mozna nejuspesnejsi soucasny Cesko-Slovak v automotive.

Nejsem pro nejake narodni hejty.
Ale ty je zde predvadis. 👎
Ja jsem na SVEHO krajana v Renaultu pysny!

A nezkazis mne to ty ani nikdo jiny.

PS Kdybys me nahodou nechapal, (podle me) normalni reakci na tento clanek najdes nize od Karla Stolare.
Avantime
Veľký človek a to, ako musel zo dňa na deň zdrhnúť z Ruska, z toho behá mráz po chrbte. Strašná krajina. Roky niečo buduješ a za pár hodín je to fuč.
Pozrite si aj Švéda v Žigulíku.
traveldrive
@Avantime
Hm...?
adamzprahy
@Avantime jj za zvuku sirén a vojáků na ulicích kteří stříleli zahraniční manažery na potkání spálil poslední dokument a utíkal převlečený za babušku za hranice 😁 😁

Nebo teda pro pomalejší dramatiky, Rusko rozpoutalo válku a firmy ze západu s tim nechtěli nic mít plus to bylo kvůli západním sankcím složitější, tak ze všeho vycouvali a prodali to místním, probíhalo to víceméně jako standardní akvizice. Jak vidno, trauma z toho asi nemá a dokonce povýšil takže mrzet ho to zas tak nemusí 😊 Oklepal se a šel dál a tak to má být 👍
Avantime
@adamzprahy "Standardní akvizice" je, že sa z teba zo dňa na deň stane nepriateľ štátu a kolaborant, takže ti hrozí väzenie? Alebo že Renault predá Rusku podiel v AvtoVAZe a modernú továreň v Moskve za 1 rubeľ a ešte od teba krajina chce 1,3 miliardy dolárov za ušlý zisk?
traveldrive
@Avantime Tak toto, prosím, aj mne vysvetli: "že sa z teba zo dňa na deň stane nepriateľ štátu a kolaborant, takže ti hrozí väzenie". O dianí okolo osoby pana Ptáčka, prípadne ďalších zamestnancov Renaultu v Rusku nič som nepočul ani nečítal.
Avantime
@traveldrive Prebiehal tam pomerne rýchly a divoký proces zoštátňovania západných spoločností. Tamojšie vedenia podnikov čelili vykonštruovaným obvineniam z bezdôvodného zastavenia výroby s trestným stíhaním a basou. Od krajiny, ktorá mohla byť rada, že už nevyrába storočné žiguláky a od krajiny, ktorá sama zapríčinila zničenie dodávateľských reťazcov potrebných pre výrobu áut.
adamzprahy
@Avantime Renault se do té pozice dostal zcela sám a odpovědní manažeři museli znát rizika a vědět do čeho jdou. Po uvalení prvních sankcí 2015 Renault navyšoval podíl a využíval propadu rublu a ruských firem. V době kdy se západ měl z Ruska stahovat, tak tam přilévali peníze a uzavírali dohody na státní úrovni. Proběhli státní pobídky a různé přísliby zaměstnanosti, investic atd. Nemohli prostě ze dne na den zavřít továrny. To je úplně stejné jak kdyby Hyundai Nošovice po roce provozu prohlásil že nesouhlasí s politikou ČR a uzavře provoz, byl by taky stíhán, resp. manažeři, za nedodržení smluv o všem možném včetně daňových úlev, žaloby odborů apod.

Víc byl Renault donucen odejít z Ruska západem než ruským režimem, ten naopak potřeboval západní firmy udržet - teda aby ale zároveň nekritizovali režim atd. Za dané situace nebylo komu prodávat + tam mají opci to koupit zpět za 1 rubl za 6 let. To jim teda asi bude nepřekvapivě k ničemu když je tam doložka nutnosti dorovnat proběhlé investice.

"akvizicí" jsem myslel ten proces odchodu firmy z Ruska. Nikdo jim nedržel pistoli u hlavy. Že jim ruské úřady házeli klacky pod nohy jak mohli je za dané situace jasné. Prostě jak píšu, Renault si to zapříčinil sám, stejně jako investoři do Nord Streamu, to byl úplně stejný alibismus a ignorace rizik.
traveldrive
@Avantime No, tak zrovna tento pohľad by som nebral ako smerodajný. Tamojšie podniky skutočne bezdôvodne zastavili výrobu a porušili tým všetky dohody a zmluvy. Západné firmy ten krok spravili náhle a jednostranne. Príčiny, pokiaľ nešlo o technické problémy, dodávky dielov a iné súvisiace veci, sú z pohľadu automobilky irelevantné a z tohto pohľadu Rusko nárok na náhradu škôd určite má. A keďže k zastaveniu výroby a de facto opusteniu spoločného podniku došlo z politických dôvodov, netreba sa čudovať, že ruské vedenie reagovalo ako reagovalo. Týmto určite neschvaľujem ruskú inváziu na Ukrajinu, ale myslím si, že krok Renaultu a mnohých ďalších bol nerozmyslený a unáhlený. Pán Ptáček mal smolu, ale nemyslím si, že by to jeho kariéru nejakým spôsobom poškodilo, šikovný človek sa nestratí. Akurát tú frustráciu zo zbytočného úsilia by asi nikto zažívať nechcel. Ale nebolo to jeho rozhodnutie a tiež si nemyslím, že za to môže iba Rusko, a že je to taký strašný štát. Ak budeš dráždiť hada, musíš počítať s tým, že pohryzie.
adamzprahy
@traveldrive přesně tak
Karel Štolař
Zajímavé, dělal i šéfa závodu v Turecku, to je poměrně vysoký post v dnes důležité fabrice. Vůbec jsem netušil že někdo takový z naší země pracuje zrovna v Renaultu. Každopádně gratulace a ať se daří.
Avatar - kruskar
kruskar
Tak jestli je opravdu zodpovědný za výši prodejů, tak by měl frantíkům vysvětlit, že nafta je užitkáčům vlastní a jedině s ní mají ty nejlepší užitné vlastnosti. Elektro dodávky mají také své místo na trhu, ale ovládnou ho tak nejdříve za 20 let, pokud se na jejich vývoji bude důsledně pracovat a jestli do té doby eurokomise definitivně a nevratně nerozvrátí energetiku Evropy.