Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Mazda končí se svým prvním elektromobilem. Vypadal skvěle, ale daleko nedojel

25 komentářů

Avatar - lamal
lamal
Drahé chyby, skoda no.
ryccardo
Ciste EV je blbost, ale doplnit to prodluzovacem dojezdu typu wankel je jeste vetsi blbost
Avantime
@ryccardo Hej, úplne to pokašlali. Vznikol z toho elektromobil, ktorý žere veľa oleja.
ryccardo
@Avantime a neoplývá spolehlivostí. Nechápu proč tam nedali normální jednoduchý pístový motor. No taky s tím díru do světa moc neudělali.
DonVito
@ryccardo
Souhlas, EV je blbost.
Pro ty co maji strach z nabijeni to tak je.

Ty co strach z nabijeni / dojezdu nemaji muzou jezdit mechanicky vyrazne jednodussim autem - BEV bez lokalnich emisi z pohonu.
👍
Priste prosim uved, ze EV je blbost pro tebe, ju?
😉

PS Take jsem zpocatku trochu strach z nabijeni a dojezdu mel. Ale sel jsem do toho a nelituju...
traveldrive
@DonVito Strach z nabíjania? To je nejaká novodobá fóbia, alebo si si to vymyslel?
P.S.Gratulujem.
DonVito
@traveldrive
Strach z nabijeni ma ve zdejsi diskuzi vetsina diskuteru.

V realu neni problem treba cestou do Italie 3x nabijet.
Zastavky si normalni clovek udela tak jako tak.

Jen pro lidi bez zkusenosti je to tema.
Ja jsem ho jen pojmenoval.
😉

Podle me je strach z nabijeni pro lidi co doposud nejezdili na elektrinu zcela prirozeny, ale v nasich evropskych podminkach uplne zbytecny.
traveldrive
@DonVito Ale to pozoruješ snáď len ty. Ja vnímam iba ak nechuť k nabíjaniu každú chvíľu a nútene tak tráviť čas niekde, kde ho možno tráviť nechcú.
ryccardo
@DonVito Ano pokud má běžný rodinný auto dojezd s bídou 200 km, tak je to blbost. Nejde o strach z nabíjení, ale o brutální nepraktičnost.
DonVito
@ryccardo
O jakym aute mluvis??

Rodinne auto, treba TMY?
ryccardo
@DonVito Diskutuješ pod článkem o Mazdě, takže jsem měl na mysli tuto Mazdu. TMY je na tom pravda o něco líp a reálně těch 300-400 dá, takže tam je to s trochou sebezapření použitelné.
traveldrive
@ryccardo Lenže pre väčšinu ľudí je TMY len nereálnym snom a BEV hlbšie pod 30 tisíc sú len jazdenky, aj to nie ktovie aké...
Arese
Tak pá, pá a už sa nevracaj! 🙂
Avantime
Mal som tú česť a nie je to zlé auto. Dizajn super a určite praktickejšie ako Honda e. Dojazd na mestské jazdenie ok a je to kompaktné. Mazde to už síce môže byť fuk, ale ako jazdenka za 15-tisíc eur mi to príde fajn. Prvé kusy majú baterku ešte 3-4 roky v záruke, otázne, aká je rýchla degradácia. Na takých 6 rokov to ešte môže stačiť.
DonVito
@Avantime

Honda e mela nesmyslnou cenu.
Mazda malou baterku.

Na jezdeni po meste a okoli Mazda urcite bohate staci.
Avatar - Max  Headroom
Max Headroom
@DonVito

Tak ta Honda e je skvělé, a bohužel, má také brutální spotřebu na svou velikost a velikost trakční baterie.

Momentálně stále zvažuji model DS3 Crossback E-Tense, který je mým velkým favoritem, byť už méně uvažuji o jeho „sourozenci“ Opelu Mokka-e. Ano, samozřejmě, vše je to Stellantis.
Model Tesla 3 je pro nás (jsme bezdětný pár), už příliš rozměrný vůz a v cenové relaci, za kterou lze pořídit tříletý vůz koncernu Stellantis s nájezdem kolem 20–30 tisíc kilometrů, má Tesla v nabídce obvykle vozy s nájezdem přes 150 tisíc km.

Proti Hyundai/Kia nic zásadního nemám, ale srdce mi při pohledu na jejich designy zkrátka nezaplesá.
Zcela naopak, velkou slabost mám pro Renault Zoe, zejména kvůli skvělému AC nabíjení 22 kW a famóznímu a nadčasovému designu exteriéru a interiéru. Bohužel však má také citelný nedostatek, DC nabíjení max. 50 kW, což je dnes limitující. Mégane E-Tech je zase už v úplně jiné cenové lize.

A pak je tu samozřejmě koncern VW se svými ID.3/ID.4. Měl jsem však tu čest vlastnit několik nových vozů této značky, a opakující se problémy s řídicími jednotkami a softwarem mě zcela odradily. Jen pro ilustraci: v autorizovaném servisu mi sdělili, že řídicí jednotka odpovědná za mou nefunkční vestavnou navigaci by stála okolo 80 tisíc Kč, a to bez práce.

Závěrem bych Vám rád upřímně poděkoval za Vaše věcné, mimořádně trefné, přínosné a vtipem prodchnuté příspěvky na tomto fóru. Sleduji je s potěšením už delší dobu.

S úctou a přáním klidného pondělního večera,
Max
Jon Bon Novy
@Max Headroom
Auto iba pre dvoch? Nie moc velke rozmerovo, ale velke v interieri? Vysia karoseria, lepsie nastupovanie?
Okolo 20.000 km? Dobra cena? Rok vyroby 2021 az 2022?
Vyskusal som niekolko EV, ale jedine schopne, splnajuce vsetky tieto poziadavky ja Kia Soul.
Nedavno boli v Nemecku 3 rocne take na predaj za cca. 14-15 tisic eur. Boli ich tam desiatky, ak nie stovky, take kriklavo zelene, zrejme nejaka firma nakupila velke mnozstvo rovnakych reklamnych a po leasingu predavala.
Odhliadnuc od tej strasnej farby, neda sa momentalne lepsie EV za tu cenu kupit.
ACE.
Naštěstí do toho nedali zbytečně moc, jako některá konkurence.
DonVito
@ACE.

Konkretne?
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Podobna volovina ako ta uzasna honda e ... ktora predala za cely minuly rok v eu tusim az 6 aut a v tichosti odisla na smetisko dejin... tak ticho ako len elektromobily vedia... zabzucala a uz jej nebolo...
Avatar - Mokrous
Mokrous
@3_diamanty 😅
Arese
@3_diamanty 😄😄😄👍
Jon Bon Novy
@3_diamanty
👍😂
dodo24
@3_diamanty veď je uplne jedno, či ide o EV alebo ICE. Ak sa jedná o nepodarený produkt navyše za vysokú cenu, tak si kupcov nenájde. Dokladuje to aj rast predajov EV nie len v Európe, ale na celom svete.
Nebo Nebo
Škoda, jedno z mála EV, co vypadá pěkně, jen ta technika nic noc... Mohla to Mazda ponechat a dát do toho vypůjčenou techniku od Toyoty, včetně hybridů