Novinky
Ta kamera ze superbu je fakt tragická. To má opravdu takový obraz? To jsme si říkal, že do corolly dávají špatné, ale tohle to předčilo.
Tak problem skor je, ze taka vybava sa pridava v balickoch a ked clovek chce napriklad mrtvy ukol musi zaplatit za dalsie 3 ine asistenty.
@ptr078 Alebo naopak. Spomína aj prvky, ktoré v aute proste sú, či ich chceš alebo nie, a nie je to o tom, či si ich máš alebo nemáš objednať
@ptr078 súhlas. Chceš BMW 3 s trocha lepším výkonom - tak 330i aj M340i nemôžeš mať bez 😁rive. A ako rad by som to mal bez toho. A nemám. 😒. Nevraviac, že som chcel bezdrôtové nabíjanie mobilu za cca200€ - po úprave ceníku je to len v balíčku za cca 1500+ s keyless systémom a ďalšími dvoma zbytočnosťami - po ktorých som netúžili.
Takže vždy je to kompromis - ale súhlasím s článkom - nie každá výbava dnes je potrebná a užitočná. Ťažko sa však hľadá mix medzi potrebami a peňaženkou 😄
Takže vždy je to kompromis - ale súhlasím s článkom - nie každá výbava dnes je potrebná a užitočná. Ťažko sa však hľadá mix medzi potrebami a peňaženkou 😄
@Andrej Gregorovic Ideálně hned vzít více výbavy co se hodí(lepší světla,chlazení sedadel atd)a silnější motor než po pár letech měnit jen proto že vozidlo nevyhovuje.Třeba audio a odhlučnění se dá dodělat ale ostatní už nějak ne 😊
Autor pozna iba 2 systemy 4x4 - Haldex a Quattro ???
Elektromagneticke 2 stupnove multilamelove spojky nepotrebuju ziadne elektromotory, cerpadla atd. A funguju preemptivne, necakaju na preklz prednej napravy, elektronika pripaja zadok s kazdym stlacenim plynu, alebo otocenim volantu - napr. Suzuki AllGrip Select (Vitara, S-Cross). Nieco podobne vie aj Haldex V.
Elektromagneticke 2 stupnove multilamelove spojky nepotrebuju ziadne elektromotory, cerpadla atd. A funguju preemptivne, necakaju na preklz prednej napravy, elektronika pripaja zadok s kazdym stlacenim plynu, alebo otocenim volantu - napr. Suzuki AllGrip Select (Vitara, S-Cross). Nieco podobne vie aj Haldex V.
Ještě v článku schází matrix světlomety (jak se může vůbec tolerovat oslňování ostatních účastníků silničního provozu) a adaptivní tempomat.
@Johnn čo máš proti Matrix svetlám?
@idam.i princip fungování je stejný jak v článku uvedený lineassist a nebo digitální zrcátka ( digitálními zrcátky ale nikomu jinému neškodíš). Okem rozpoznáš už jen kužel světel od blížícího se auta, osvětlení poziční kamionů, osvětlení cyklistů…, proto matrixy nejsou dobře funkční na hodně klikatých silnicích se střídajícími se horizonty. Nebo přijíždíš po hlavní silnici, kde z vedlejší dává auto přednost a do boku mu pražíš dálkové. Oslněni kamionů na dálnicích. Neustálé střídání ostrého světla a stínu. Jsem už starší a oči si na tyto neustálé přechody hůře zvykají.Proč si připlácet za něco co nefunguje na 100%?Co je potencionálně nebezpečné. A to nemluvím o správné kalibraci.
Ostatně je zde skepticismus ohledně autonomního řízení, že systém nerozpozná na silnici všechny účastníky a i tady je to rozpoznávání důležité a nikomu to nevadí? Nebo jen obhajuji nesmysl, za který zaplatili a nedokáží přiznat chyby.
Ostatně je zde skepticismus ohledně autonomního řízení, že systém nerozpozná na silnici všechny účastníky a i tady je to rozpoznávání důležité a nikomu to nevadí? Nebo jen obhajuji nesmysl, za který zaplatili a nedokáží přiznat chyby.
@Johnn
právě naopak, na těch klikatých silnicích fungují naprosto skvěle. Ano, poziční světla kamionů a cyklisti jsou pro matrixy obtížné, ale vždy je zodpovědnost na řidiči. Však není problém je vypnout, stejně jako klasická dálková. Matrixy jsou naopak přínosem, protože ubívá díky tomu tupců, kteří nechávají dálková puštěná a ony to vyřeší za ně.
právě naopak, na těch klikatých silnicích fungují naprosto skvěle. Ano, poziční světla kamionů a cyklisti jsou pro matrixy obtížné, ale vždy je zodpovědnost na řidiči. Však není problém je vypnout, stejně jako klasická dálková. Matrixy jsou naopak přínosem, protože ubívá díky tomu tupců, kteří nechávají dálková puštěná a ony to vyřeší za ně.
@Mikesus jak jsem psal výše, řídič nemá problém rozpoznat i blížící se auto podle kuželu světla, proto jsem za mlada rád jezdil v noci. Systémy vidí až světla a to od určité intenzity.
To že je to na řidiči, ano, ale to je i zmiňovaného laneasistu v článku (ten za mne funguje bezvadně), nebo parkovacích asistentů. A někomu může i ten haldex vyhovovat a je zmíněn jako zbytečný příplatek. To samé se týká i digitálních zrcátek. Mohli by jsme přidat i keyless pokud není už digitální klíč v mobilu, nebo hodinkách, tak absolutně zbytečný.
Prosím o zachování kontextu s článkem.
To že je to na řidiči, ano, ale to je i zmiňovaného laneasistu v článku (ten za mne funguje bezvadně), nebo parkovacích asistentů. A někomu může i ten haldex vyhovovat a je zmíněn jako zbytečný příplatek. To samé se týká i digitálních zrcátek. Mohli by jsme přidat i keyless pokud není už digitální klíč v mobilu, nebo hodinkách, tak absolutně zbytečný.
Prosím o zachování kontextu s článkem.
@Johnn
matrixy jsou naopak přínosem, oslňování je méně časté než bez nich. Je to vždy jen o řidiči a těch tupounů, co neztlumí dálková je méně. tady to ve většině případů za ně vyřeší samy.
Adaptivní tempomat to samé, nikdo tě ho nenutí používat, i když má jasný přínos k bezpečnosti
matrixy jsou naopak přínosem, oslňování je méně časté než bez nich. Je to vždy jen o řidiči a těch tupounů, co neztlumí dálková je méně. tady to ve většině případů za ně vyřeší samy.
Adaptivní tempomat to samé, nikdo tě ho nenutí používat, i když má jasný přínos k bezpečnosti
Trochu legrační mi přijde tvrzení že pohon všech kol se využije jen málo. Možná tak Haldex a podobná připojovátka, ale každé fulltime provedení se snad využívá trvale, ne ?
@Othello
Trvale se využívá trvalý pohon awd. A ten už dnes prakticky nikdo nemá. Protože úžasná EU a emise...
Jinak třeba současné základní qattro funguje celkem dobře a funguje prediktivně, tzn. ano, tohle awd samozřejmě využíváš průběžně nevědomky.
Jenže pak máš třeba awd lexusů a toyot (nemyslím offroad toyoty), a ty nefungují ani když je potřebuješ 🤣🤣🤣
Nicméně awd běžný člověk vesměs opravdu běžně nepotřebuje. To neznamená že by se kvalitní awd při jízdě nezapojilo, ale to, že přínos by byl mizivý. Třeba už jen proto že auto má takový výkon, který bez potíží přenese jen jedna náprava a awd by příliš vůbec nevyužilo...
Trvale se využívá trvalý pohon awd. A ten už dnes prakticky nikdo nemá. Protože úžasná EU a emise...
Jinak třeba současné základní qattro funguje celkem dobře a funguje prediktivně, tzn. ano, tohle awd samozřejmě využíváš průběžně nevědomky.
Jenže pak máš třeba awd lexusů a toyot (nemyslím offroad toyoty), a ty nefungují ani když je potřebuješ 🤣🤣🤣
Nicméně awd běžný člověk vesměs opravdu běžně nepotřebuje. To neznamená že by se kvalitní awd při jízdě nezapojilo, ale to, že přínos by byl mizivý. Třeba už jen proto že auto má takový výkon, který bez potíží přenese jen jedna náprava a awd by příliš vůbec nevyužilo...
@rohYpnol Tak, čo viem, 😁rive od bmw je stále trvalý. A súhlas s autorom, že chcel iba povedať, že nie že ho nevyužiješ, ale nepotrebuješ. Čo je pravda. Ja som mal predtým minulú gen. zadokolku bmw - nové už nešlo inak ako 😁rive objednať a rozdiel vnímam. Sú aj pozitíva aj negatíva a mrzí ma, že mi zobrali možnosť voľby. Ja osobne "AWD" nepotrebujem a ani nechcem, i keď prínos vidím ale osobne po ňom netúžím. Teda aj keď nechcem využijem ho (mokro, lepší /=jednoduchší, istejší, nemusím hľadať plynom adhéziu/ odpich napr. z pravouhlej križovatky, a pod..) ale mňa bavilo, keď som to musel hľadať v plynom a mal som to v nohe. Rovnako prejzad zátačkou je iný ako s RWD (teda taký, keď si chcem jemne zadkom pošmýkať) a nie je také "hravé" to auto na prvú. Musím ho dotlačiť k tomu. Nevraviac, že pri rovnakom motore mám o 1l vyššiu spotrebu.
@Othello
přesně, haldex je fakt nesmysl. Spíš taková berlička. Ale to je dnes už skoro vše. Když není přední prokluz, ten haldex moc nepomáhá. To je v reálném provozu mnohem lepší zadní elektrickej pohon v toyotě nebo lexusu, ten nemusí čekat na nějaký prokluz a pomáhá při každém rozjezdu a v každé zatáče, ale zároveň se používá jen když je potřeba.
přesně, haldex je fakt nesmysl. Spíš taková berlička. Ale to je dnes už skoro vše. Když není přední prokluz, ten haldex moc nepomáhá. To je v reálném provozu mnohem lepší zadní elektrickej pohon v toyotě nebo lexusu, ten nemusí čekat na nějaký prokluz a pomáhá při každém rozjezdu a v každé zatáče, ale zároveň se používá jen když je potřeba.
@Mikesus no ale víš, že pohon čtyř kol v zatáčkách spíše škodí😊 protože způsobuje nedotáčivost...
detailní rozbor
www.autickar.cz/…-nebo-ctyrkolka/
detailní rozbor
www.autickar.cz/…-nebo-ctyrkolka/
Z mého pohledu jsou všechno opravdu zbytné kraviny, ale pohon všech čtyř využiju. Bydlím na horách, sněhu sice už poslední léta moc není, ale já jezdím se sepnutým permanentním pohonem celý rok. Ty tři nebo čtyři decky spotřebovaného paliva navíc mě nerozhodí, odměnou je svižný rozjezd bez podhrábnutí a rovnoměrnější opotřebení všech gum. Na sněhu je pohon všech k nezaplacení. Tam kde ostatní končí a v kleče, podle manuálu, zoufale nasazují řetězy, já normálně bez problémů jedu.
Panorama nebo střešní okno je skvělá věc, ale vyžaduje údržbu. Teda hlavně čistit odtokové kanálky. Pokud se nemýlím, tak Tesla má panoramu bez roletky a nějak to funguje. Asi to dohání tím, že se dá auto dopředu klimatizovat.
Sportovní pakety mi připadá jako způsob jak vytáhnout z lidí více peněz za nic. Zdá se jako kdyby základní verze dělali schválně ošklivější, aby si každý chtěl připlatit za tu hezčí variantu.
Parkovacího asistenta jsem nepoužil ani jednou. Na druhou stranu 360°kamery jsou dobrá věc. Samozřejmě bych se bez toho obešel, ale užitečný to je.
4x4 se stává čím dál oblíbenější i u těch co nejezdí na hory. Osobně jsem měl Passata 125kW FWD a už to bylo dost na hraně. Na suchu bez problému, ale jakmile bulo mokro, tak rozjezdy na křižovatkách docela problém. Prokluz, auto nepříjemně poskakovalo. Od té doby je můj názor, že od takového výkonu nahoru je lepší AWD.
Velká kola jsou problém. Cítím i rozdíl jednoho palce an pohodlí a hluku. Problém je taky, že se ALU kola začali používat, protože byly lehčí než ocelové disky. To ale dnes moc neplatí a jde hlavně o vzhled ( a že to už po roce nerezne).
Digitální zrcátka jsou opravdu zbytečnost a vynucené pouze kvůli aerodynamice. Výhoda to může být možná u kamionů, kde to může částečně potlačit slepý úhel.
Masážní sedačku používám v mém audi v podstatě denně. Nemám s tím žádný problém.
Adaptivní tlumiče budou problém hlavně u levnějších aut. Třeba jsem nepochopil jejich použití v takovém autě jako Sharan/Alhambra. A třeba u VW můžou být na výměnu již kolem 160tisíc km. U Audi potom vydrží mnohem více a přitom stojí podobné peníze.
Sportovní pakety mi připadá jako způsob jak vytáhnout z lidí více peněz za nic. Zdá se jako kdyby základní verze dělali schválně ošklivější, aby si každý chtěl připlatit za tu hezčí variantu.
Parkovacího asistenta jsem nepoužil ani jednou. Na druhou stranu 360°kamery jsou dobrá věc. Samozřejmě bych se bez toho obešel, ale užitečný to je.
4x4 se stává čím dál oblíbenější i u těch co nejezdí na hory. Osobně jsem měl Passata 125kW FWD a už to bylo dost na hraně. Na suchu bez problému, ale jakmile bulo mokro, tak rozjezdy na křižovatkách docela problém. Prokluz, auto nepříjemně poskakovalo. Od té doby je můj názor, že od takového výkonu nahoru je lepší AWD.
Velká kola jsou problém. Cítím i rozdíl jednoho palce an pohodlí a hluku. Problém je taky, že se ALU kola začali používat, protože byly lehčí než ocelové disky. To ale dnes moc neplatí a jde hlavně o vzhled ( a že to už po roce nerezne).
Digitální zrcátka jsou opravdu zbytečnost a vynucené pouze kvůli aerodynamice. Výhoda to může být možná u kamionů, kde to může částečně potlačit slepý úhel.
Masážní sedačku používám v mém audi v podstatě denně. Nemám s tím žádný problém.
Adaptivní tlumiče budou problém hlavně u levnějších aut. Třeba jsem nepochopil jejich použití v takovém autě jako Sharan/Alhambra. A třeba u VW můžou být na výměnu již kolem 160tisíc km. U Audi potom vydrží mnohem více a přitom stojí podobné peníze.
Ambientní osvětlení interiéru mám a nijak rušivé to není. Přidává to samozřejmě na atraktivitě interiéru. Samozřejmě nic více to nepřináší.
Audisystémy dle mého dělají velký rozdíl. U Passata Dynaudio znělo opravdu dobře. Navíc vrcholná verze přidá i tlumení a odhlučnění "rezonančních ploch". Samozřejmě je možné, že za ty samé peníze Vám firma, která se tím zabývá udělá mnohem lepší audiosoustavu dodatečně. Málokdo to ale bude nechávat dělat na úplně novém autě.
Audisystémy dle mého dělají velký rozdíl. U Passata Dynaudio znělo opravdu dobře. Navíc vrcholná verze přidá i tlumení a odhlučnění "rezonančních ploch". Samozřejmě je možné, že za ty samé peníze Vám firma, která se tím zabývá udělá mnohem lepší audiosoustavu dodatečně. Málokdo to ale bude nechávat dělat na úplně novém autě.
ani ne. táhne maximálně když ji necháš otevřenou 😁
3CM izolace? Kde by se to tam vzalo? Většinou tam je pouze tapec. A 3cm by se tam myslím ani nevešli. max 1cm mezi výztuhy střechy a spíše to bude kolem 0,5cm
jsi si jist, že pod tapecirungem máš nějakou extra vrstvu tepelné izolace? Jak moc to izoluje je poznat asi v zimě, kdy si člověk topí uvnitř. Nemám přesně změřeno, ale na panoramě ten sníh netaje ani po nějakých 2 hodinách jízdy. Samozřejmě mám na mysli tenkou vrstvu, která nelze smést, ne nějakou čepici. Na kovových střechách mi vždy roztaje po 2 hodinách v autě. Ale nemám srovnáno u dvou stejných aut. Za mně tepelně bych bez měření řekl, že naopak to sklo to izoluje lépe. Ale je to subjektivní a empirické hodnocení.
Len teoreticky. Medzi tapacírom a strechou je vzduch. A ten je veľmi dobrý izolant sám o sebe.
Avšak neviem kvantifikovať rozdiel medzi pano strechou a štandardnou.
Vzduch zas tak dobry izolant není, to spíše vakuum. To uz můžeme rovnou říct, že celý i teriér je izolované, protože tam máme hromadu vzduchu. A cim větší interier tim lepe izolovaný.
tepelně bych bez měření řekl, že naopak to sklo to izoluje lépe
Dalsi perla z tvé odborne laboratore.
Myslis jako autocorect telefonu? Jo, na takové věci chudaci bez argumentů se chytají. Bez brečet někam, ze mas malej duchod, než budeš zase vypadat za hlupaka
Jestli sis vsimnul, já ti nenadavam, i kdyz trousis hlouposti. Asi jsme kazdy na jine společenské urovni, proste to ve zvyku nemam a menit je nebudu. Argumentu ti dam kolik budes chtit. Sklo patří charakterem mezi tepelne mosty a ne izolanty. Proto se do dvojskel a trojskel cpe argon, v lepším případě drazsi krypton. Vzduch mezi izolanty patri, i kdyz pokud absentuje ve smyslu vakua, tak je to izolant jeste lepší.
www.stavebnictvi3000.cz/…olant-nebo-vodic
Nikoliv, pano střecha má přestup tepla naprimo. Kdežto plná střecha zhoršuje přestup tepla vzduchem mezi tapecem a plechovou střechou.
Jasně, on ten rozdíl bude v praxi vcelku malý. Mrzí tapecem a, plechem střechy je třeba jen 2 cm
Ja mam v MB S klasse bocni skla dvojita s malou mezerou. Je to promyslene, funkcni, mezera je jeste mensi. Dulezite je ze tam je
Princip izolace vzduchovou mezerou
Vzduch je sám o sobě dobrý tepelný izolant, pokud nemůže proudit. Pokud je vzduchová mezera úzká (do cca 2 cm), omezuje se v ní proudění vzduchu a přenos tepla probíhá hlavně vedením a sáláním.
U širších mezer (>2 cm) začíná v mezeře proudit vzduch (konvekce), což výrazně snižuje její tepelněizolační účinek. Proto je v praxi často výhodnější vzduchovou mezeru rozdělit na více menších komor, nebo ji zcela vyplnit izolačním materiálem.
Sálavé proudy? Snad pohyb vzduchu přenese teplo (pokud umožníš konvekci).
Sálavemu teplu vzduchovou mezerou nezabráníš až dalším izolačním materiálem.
Nepleť vše dohromady.
Ale třeba ve volné atmosféře, nebo ve vytápěné místnosti vzduch teplo předává prouděním, což se udává od těch cca 2cm vzdálených ploch.
Sálání je něco jiného. Stropní topidla sálají teplo v hale dolů třeba 10m a vzduch to neodizoluje (Rozpálený plech také sálá).
Nesmysly, že to tak není uvádíš ty, o střeše jsem nic nepsal, tak mi to nevkláde.
O sálávé proudy je tvůj výmysl.
Zpočátku jsem řešil pouze vduchovou mezeru ( má být co nejmenší) jako izolant. Díky Tobě jsem to musel víe rozepsat. a rozlišit i sálavé teplo.
Konec, nedá se to číst.
plech samotný rozhodně není lepší izolant než sklo. Ani samotná látka není zrovna dobrý izolant, ale v kombinaci se dá vlastnost zlepšit. A sklo ve střeše je určitě vrstvenné, není to jen sklo.
ano, roletka určitě zlepšuje, hlavně zamezuje většímu proudění vzduchu.
To že sníh netaje při jízdě i tím že je ochlazování vzduchem při jízdě.
Co se týká teplotního izolovaný, tak mírně lepší bude plná střecha s tapecirungem. Mazi tapecem a střechou samozřejmě není žádná zvláštní izolace, ale je tam vzduch což zhoršuje přestup tepla. U panoramatické střechy tato vzduchová "izolace" neni a přestup tepla je primo
od kdy je v panoramě jednoduché sklo?
Hele, když jsem četl moudra níže v diskusi, tak asi takhle.
1) ne každá panorama je jednosklo. Zjevně mnoho z nich jsou vrstvené, maji tam např. elektricky vodivé vrstvy pro zatemnění...
2) záleží vždy na kvalitě/jakosti auta. Lowcost třeba mezi plechem a tepecem bude mít kulové. Normální auto tam ale izolace má, ale zase ne vždy. Třeba pokud má auto šíbr, tak už tam izolace často příliš není atp.
3) A teď to podstatné. Nejde ani zdaleka jen o to co a jak izoluje. Ale i o to co a jak funguje pocitově. A tapec je vždy pocitově "teplý", protože prostě chlad/teplo nevede. Zatímco sklo samo o sobě vůbec neizoluje. Takže i když by třeba panorama byla vrstvené a já nevím co, tak pokud to není vyloženě izolační dvojsklo (minimálně), tak prostě ten chlad pocitově bude vyzařovat a skleněná střecha prostě je v zimě nepříjemná. Právě jde hodně o ten pocit a sálání tepla/zimy. Proto je tak důležitá roletka. Ona sama nijak neizoluje. Ale skvěle zabrání sálání.
Kdo vymyslel že panorama nepotřebuje roletku, tak je vemeno. Proto bych si nikdy nevzal Enyaq Coupe, Teslu atp. ... Reap. proto i tak přišel aftermarket s šílenými skládacími roletkami...