Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Renault Austral po faceliftu má české ceny: Hybrid nevychází o tolik dráž než klasika

46 komentářů

Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Škoda chybějícího manuálu. R4 super. Trihrnek méně. Top speed tragická. U zrychlení horší průměr. SUV pro důchodce?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já tím jezdil předfaceliftem, motor se zdá se neměnili, asi ani zbytek auta moc ne. To auto neni vůbec špatné a za 800 tisíc ve střední výbavě s Etech 200 je to za mne lepší volba, než kdejaká R3/4 oturbená malorážka. Austral moc hezky jezdí, komfortní, krásný interiér, slušné odhlučnění, Etech není žádný trhač asfaltu, ale funguje to celé o level lépe, než starší Etech s 1.6. Určitě bych tomu dal přednost před jakýkoliv čínským SUV, které vyjde na podobné peníze, a asi i před korejci či koncernem s 1.5TSI (lepší motor stejně nekoupíš v takové ceně). Dynamika je velmi dobrá a troufnu si říct, že to pojede o řád lépe, než nedávno testovaný Grandland s 1.2R3 a 100kw "hybridem". Velký otazník je jak to bude celé fungovat v delším časovém horizontu, je to nový pohon, Etech 1.6 má alespoň nepřímovstřik a ověřený starý motor, tady je nová jednotka, přímovstřiková a ještě ta jejich speciální převodovka... před necelým rokem jsme ho měli ve výběru, ale nakonec se vybral "klasický" HEV, protože je to jistota. Ale Austral pro mne zůstává asi nejatraktivnějším SUV C segmentu na trhu @Pepa_007
Avatar - iudex
iudex
@Ozzman
Jo, škoda toho benzínu v hybride, trojvalcové malé turbo s priamym vstrekom nie je zrovna ideál do hybridu, kde sa bude stále štartovať a vypínať, krátke cykly, riziko karbonizácie...
Na druhej strane za tú cenu je to fakt zaujímavá ponuka, 200 hybridných koní v dostatočne priestrannom kompaktnom SUV za cenu len o chlp vyššiu ako čistý benzín, ak dá Renault ešte nejakú zľavu, bude to veľmi lákavá ponuka.
Osobne by som ale rovnako ako Vaši išiel do osvedčenej klasiky Kugy, hladký nepriamovstrekový veľkoobjemový benzín je záruka trvácnosti, plus Kuga jazdí ako Ford. Ak by nevadilo turbo, tak zase skôr Kiu Sportage, predsalen je tam objem aspoň 1,6 a štyri valce, plus výkon naviac.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Kia u nás vycházela dráže, mimo nějaké základní skladovky, taky je výkonější, ale pro naše je to poslední auto a ta jednoduchost pohonu je důležitá, jsou s tím strašně spokojeni. Navíc přidám, že motor je tam od Mazdy a nejen, že je nepřímovstřikový, ale i poháněný řetězem 😊 @iudex
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Ozzman No, 800... I v ošklivý hadře bez výbavy to lízalo meloun a vybavený mi to vylezlo na 1.135.000,- To už zas takový terno není... S ohledem na ten divnopohon.
Avatar - iudex
iudex
@Mokrous
Len tak námatkovo pozerám Austral hybrid a v druhom stupni Techno za 790t mi chýba len pack winter za 20t, teda za 810t nič viac nepotrebujem. A z tejto cenníkovej ceny iste vedia dať niečo dolu, ak by to bolo povedzme 10-12% (čo by malo ísť), mám slušne vybavené hybridné SUV za niečo cez 700t. Za mňa dobré.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@iudex A kam se díváš? Označ si správně motor a výbavu. Techno je již od 919 tisíc bez výbavy.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Mokrous
Stačí se podívat do ceníku
cdn.group.renault.com/…f/d8f3fd70f1.pdf

Austral etech 200 techno za 790.340
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Mikesus Chtěl jsi mi to natřít a ukázat se, jakej seš kabrňák a dopadlo to jako vždycky. Seš opět za blba. Přijít se starým akčním ceníkem na starý model (tudíž max. skladovky bez možnosti konfigurace), který byl právě nahrazen novým FL modelem je teda majstrštyk. Rovnou můžeš vyndat S-Auto rubrika bazar. No a my normální se podíváme do aktuálního konfigurátoru a vidíme realitu.
Avatar - Ozzman
Ozzman
V tomto článku je ceník a je tam za Techno ETECH 200 cena 811 tisíc... nekontroloval jsem ale renaul.cz, takže to maj špatně ? Že se vubec divim 😁 Nám to tenkrát nabízeli za cenu do cca 850 i s metalízou v této výbavě, ale ceníkova byla určitě k milionu @Mokrous
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Ozzman Jistě, že tady mají všechno špatně jako vždy, jsou to normální mamrdi. Pro data chodím vždy jinam. Ideálně ke zdroji, ale ani tam to není vždy 100% a komedie typu: "Zavolejte si na zastoupení a tam vám to řeknou" (řekne dealer) a na zastoupení řeknou: "Zajděte si k dealerovi" kterej ví howno... A smyčka je uzavřena.
dodo24
@Mikesus Etech200 v najvyssej vybave je na Slovensku v prepočte za 887,657czk.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@iudex
Nejsem si jist, že z akční ceny ještě sundaji tolik. Možná 10-20tis, ale 100 dolů nedají určitě.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak to nevím, co si konfiguroval, nám nabídli lehce nad 800 střední výbavu a to soukromé osobě s DPH. Možná bych i dohledal tu nabídku. Proháněli to přes fleetové slevy dealera, nevím jak to mají zařízené @Mokrous
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Ozzman Už sem to tu psal. Nebavím se o tom co bylo u dealera a jestli nabízel starý model a komu a kdy. Řeč je o aktuálním konfigurátoru aktuálního modelu na webu kosočtverce. A tam snad sakra umí kliknout i šimpanz, tak o čem tu je pořád dokola řeč?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Šimpanz to umí, ale když redaktor napíše článek o faceliftu a přidá do něj ceník předfaceliftu, tak je to dosti matoucí, nemyslíš ? Nebo jak to je ? Šimpanz šel Na oficiální web a tam je ceník dle Renaultu NOVY AUSTRAL (jiny tam neni) a v té verzi Techno je tam na něj ted akce na z 919 na 790 tisíc... takže jak to je ? V kofigurátoru je pak ta cena před slevou 919 tisíc... asi nemaj v konfigurátoru slevu, takže nevim kde tady redaktor přišel na 810.. 😊 @Mokrous
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Ozzman Ono se stačí podívat na přední masku a skutečně i šimpanz bez umění číst písmena si všimne, že je to jinak... 😅
Avatar - Ozzman
Ozzman
No, tak se tam podívej teď, našel sem ceník, jakožto správný šimpanz jsem se podíval a v ceníku má fotku facelift s jinou přední maskou, než předface a je tam opravdu cena 811 tisíc za verzi Techno s ETECH 200 v akci z původních 919 tisíc 😊 Přísahám, že ráno když jsem ti psal ten komentář tam byl jiný ceník https😐/www.renault.cz/hybridni-vozy/renault-austral.html@Mokrous
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Ozzman No, tak už předělali stránku a šoupli kamsi dolů nenápadně novou akci. Asi se snaží vyprodat skladovky, tak to tam dali jen aby se neřeklo. Takže jim tam už visí ceníky 2. Jeden na starej za 790 a druhej před pár hodinama dodělanej na novinku za 811. V tom případě OK, teď je ta cena už zajímavější, ALE! Co si budem povídat. Na akční cenu už světobornou slevu nedostaneš, takže to zase není taková výhra, jak to vypadá na papíře.
Každopádně teď musím zařadit zpátečku a už mlčym. Teď už se dá hezky naskládat topka za 800 bez daně a to už nevypadá tak hrozně...
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já se tě nesnažím konfrotovat 😁 , bavime se o autech a zkušenostech v přátelském duchu, že je bordel na ACZ se nedivim, ale že to upravuje postupně i automobilka, no stane se. Teď to vypadá zajímavě cenově. Porad tam je za mne jedno ale a to je trvanlivost pohonu a to mam Renault rad 😊 @Mokrous
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Ozzman Souhlas.
DavKa
Blbý dotaz. Proč je tak důležité zrychlení? Rychlejší smrt? Nebo co tak nutí řidiče šlapat na plyn, trhat asfalt? Je to opravdu ta nejdůležitější vlastnost automobilů?
Rosta Jež
@DavKa ne nejdůležitější, ale důležitá. Je velmi příjemné, když jde auto hezky za plynem a při předjíždění to pomůže zkrátit celý manévr.
Arese
@DavKa Jedná z velmi důležitých, zejména v dnešním hustém provozu. Co tam máš dál? 🙂
DavKa
@Arese aha takže hustý provoz překonám odpichem a posunu se o jedno auto vpřed. Super argument. Bomba. Co tam máš dál.😀
Avatar - Mikesus
Mikesus
@DavKa
Co třeba napojení se z vedlejší, predjeti nebo napojení se na dalnici? To je sakra bezpečnější. Kdyz tobě nevadi ohrožovat sebe a sve pasazery, ze se nedokazes rozjet, aspoň nebudeš ohrožovat ostatní.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ten ETECH 200 rozhodně nemá problém se rozjet a napojit na dálnici, bavíme se pořád o autě se systémovým výkonem 200 koní a velikostí C segmentu
Avatar - del42sa
del42sa
škoda, že nedostal novou 1,8l Hybrid jako Captur a Symbioz a místo toho to pořád používá tu tříválcovou mr*dku
admin badge
Ondřej Šámal
@del42sa Ta osmnáctistovka je určena pouze pro menší a levnější modely. Každopádně souhlasím, že čtyřválec by byl lepší, ideálně v podobě 1.3 TCe + trakční elektromotor.
Avatar - del42sa
del42sa
@Ondřej Šámal nebo alespoň 1,3 TCe, souhlas

je paradox, že do "levných" modelů dají pořádný motor a do lepšího mainstreamu a do svého vlajkového modelu tříválce.....
Avatar - Ham.
Ham.
@del42sa No 1.2 se v takto velkém autě zastávat nechci, ale zdechlá atmosféra s ještě nižším výkonem a podměrečným krouťákem byť s větším objemem je větší utrpení než ten tříválec.
Avatar - del42sa
del42sa
@Ham. no touhle optikou má Ford Kuga HEV taky chcíplou atmosféru co má jen 112kW /200Nm, ale to auto jezdí fakt dobře, jde jen o to jak se celý ten systém naladí.

u Rencka má ten třívalec sám o sobě 96kw/ 205 Nm
a nová 1,8l atmo má 80kW, krouťák neznámý ale tipnul bych to něco mezi 160Nm - 180Nm.

Jako nejlepší by se momentálně jevila ta 1,3 Tce, alespoň co se výkonu týče.
Avatar - Ham.
Ham.
@del42sa Jedna věc jsou špičkové hodnoty výkonu a toč. momentu (obojí má ten tříhrnek daleko lepší), ale druhá a daleko podstatnější věc je průběh toho výkonu, foukaný tříhrnek má maximum výkonu i toč. momentu v daleko širším rozsahu otáček (a daleko dříve) než ta atmosféra, takže ve výsledku je dynamika foukaného motoru znatelně lepší. Ano 1,3 by byla ještě lepší, o tom žádná. No a Kuga HEV jede hezky, ale dynamika je (díky chcíplé atmosféře) nic moc, Vmax 196 a 0-100 za 9,5 (verze 4x4) jsou na 190 koní docela bídné parametry, přeplňovaný benzín nebo i diesel s takovým výkonem upalují lépe.
Avatar - del42sa
del42sa
@Ham. však je to stavěné na nízkou spotřebu, takže za mě o.k. Kdo chce sportovní verzi asi šáhne po jiném autu a jiné motorizaci
Avatar - Ham.
Ham.
@del42sa No pokud ti stačí vlažná dynamika tak OK, ale pak se vracíme obloukem na začátek, ten tříváleček v Australu je dynamičtější než ta Kuga s 2,5 litrovou atmosférou, takže v čem ti vadí a proč bys jej nahrazoval zdechlou 1.8 (která je přímovstřik stejně jako ten tříváleček, takže nějaké teorie o karbonování neplatí)?
Avatar - del42sa
del42sa
@Ham. v čem ? mě nejde primárně o co nejvyšší dynamiku, ale o spolehlivost, atmosférický motor, bez turba má mnohem vyšší předpoklady, že vydrží fungovat dlouho bez poruchy a bez drahého servisu, Všechny tyhle nafoukané tříválce mají sice více výkonu a lepší kouťák, ale vydrží daleko méně a riziko, že se tam něco podělá je mnohem vyšší nehledě na mnohem horší kulturu chodu a zvukový projev.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jo, Kuga jezdí líp, reálně podobně jako 2.0 TDI v takovém typu auta a omezovač je na 203 tacho (zkoušeno samozřemě na autobahnu 😁) , Australem jsem na dálnici nejel, takže neumím soudit jak to jede v takovém režimu @del42sa
GS
@del42sa Motoru bych se nebál,. pokud umějí dodávat motory do F1, tak budou umět motory, které nemusejí snášet žádný extrém, zkušeností mají dost.
Frfla
Auto doslova na logo Renaultu. Drahé, nudné a nepraktické. Motory a výkony začátku 90sátek. Hybridy a elektro si strčte do logo Renaultu. Chce to pořádný ICE.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
@Frfla Elektronika do auta nepatří, tam patří karburátor.
Avatar - iudex
iudex
@Frfla
Subjektívne názor Ti neberiem, ale drahé? Ukáž mi porovnateľné kompaktné SUV, ktoré sú nejak výrazne lacnejšie.
GS
@Frfla drahé, SUV v C segmentu za 800 tyček v hybridu? Kdo nabízí co lepšího? A po FL už není nudné, Austral prokoukl. Ale nejlíbivější mi přijde Symbioz, ten je ale o třídu a i výbavu níže.
Avatar - Ozzman
Ozzman
No, asi Ford i když po estetické stránce je Austral trochu zajímavější@GS
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Frfla
Zrovna drahe mi nepřijde. Kolik by podle tebe mělo stát. Nebo jaké auto, prosím konkrétně, dle tebe není drahe?
Karel Štolař
Sakra, to je hezký auto!
Avatar - kari.laz
kari.laz
Proc, kdyz uz to má 1,3 Tce to zabijou CVT.