Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
jersey.se
Nene! Vždyť elektrošuci pořád tvrdí, jak poptávka po ev stoupá, jak je každý chce! To jako lžou? 🤔🤭😂
vecernicek2
Alfa Romeo a zpoždění jsou v podstatě synonyma.
@vecernicek2 Ještě porucha
@KANKUNEN To je zajímavé . Za posledních 10 let jsem měl alfy tři a ani jedna se neporouchala. Od Mita což je rok cca 2008 jsou alfy naprosto v pohodě.
@Ota4 Ale jim to dela radost, takhle vykrikovat.
Nikdy Alfu ani neridili, tim mene aby ji vlastnili.
Ale urcite maji kamarada, co rikal, ze se mu kazila.
Nikdy Alfu ani neridili, tim mene aby ji vlastnili.
Ale urcite maji kamarada, co rikal, ze se mu kazila.
KANKUNEN
Auta by měla značně zdražit, aby si žebrota volající po dobách minulých uvědomila, že nemají svým smraďochem znečišťovat města.
@KANKUNEN tys teď vylezl někde z pod kamene ? Vždyť to po čem tu voláš se už děje, EV jsou navíc zvýhoďována dotacemi a výsledek ? mizerný podíl EV na celkovém trhu a klesající prodeje automobilek. Bravo ...
@del42sa Tak elektromobily jsou doposud vy vyšších cenových patrech, to je podstatný důvod, i když dnes po nich netoužím.
@del42sa jakymi dotacemi? Ty už davno skončily. Navic i nafta je zvyhodnovana miliardami každý rok a nekricis to tu u kazdeho testu dieselu. Navic teď naprosta vetsina ev je ve vyšších segmentech, ne v tech nejprodávanějších, takže logicky nemuze mít takový podíl.
@KANKUNEN Pokud znemožníme "žebrotě" kupovat spalováky (a na nákup EV většina populace nemá, to říká statistika), tak se automobilky položí, protože při tom malém množství vyráběných aut neudrží výrobu, ekonomicky se to nevyplatí. Máte opravdu "inteligentní" nápady, zkuste někdy používat rozum.
@Petr Kozohorský Budou se vyrábět autobusy.
@KANKUNEN Ano, to opravdu bude náhrada za osobní auta. Jak už jsem psal, zkuste někdy používat mozek.
@Petr Kozohorský
Muzou jít pracovat jinam, pokud se bude peopoustet. Je docela nedostatek pracovních sil. Jen by se ty lidi museli chtít něco učit.
Muzou jít pracovat jinam, pokud se bude peopoustet. Je docela nedostatek pracovních sil. Jen by se ty lidi museli chtít něco učit.
praptak
To, že někdo něco vymyslel před dávnou dobou, nic neznamená, pokud se to následně nevyvíjí. Zjednodušeně vidění světa je, pokud si myslíme, že si věci nemohou projít vývinem, který je dnes nemyslitelný.
Petr Pinkas
Alfa Romeo je již více jak 10 let ve stavu klinické smrti, a najednou za to může elektromobilita. To je logika.
Mikesus
Co třeba sázka na kvalitu a spolehlivost? Nebylo by to lepší? Je jedno co se nabízí, ale kdyz spolehlivost chybí, uspech moc neprijde
@Mikesus Proč tady lžeš pořád o nespolehlivosti alfy?
@Ota4
Lež?
diminishedvalueofgeorgia.com/…ble-brands-2024/
www.visualcapitalist.com/…-brands-in-2025/
A x dalších statistik ukazuje, ze je spolehlivosti podprůměrná.
Lež?
diminishedvalueofgeorgia.com/…ble-brands-2024/
www.visualcapitalist.com/…-brands-in-2025/
A x dalších statistik ukazuje, ze je spolehlivosti podprůměrná.
@Mikesus Otevři si dnes jakýkoliv článek nebo časopis který se věnuje bazarovým vozům a zjistíš že od Mita což je rok 2008 jsou alfy úplně v pohodě. Mechanicky dokonce nadprůměrně. Italské vozy máme v rodině přes dvacet let. Nikdy jsme neměli problém. . . .
@Ota4
V pohodě? Je super že je progress. Ja tedy tohle raději nechám jiným stačilo mi jet okolo.
cnn.iprima.cz/…y-plameny-431198
V pohodě? Je super že je progress. Ja tedy tohle raději nechám jiným stačilo mi jet okolo.
cnn.iprima.cz/…y-plameny-431198
Pepa_007
Aha. Myslím že to bylo jasné už dlouho, že BEV chce více času.
Man Ký
Podle aktuálních odhadů vystačí globální zásoby ropy a zemního plynu zhruba 50 let, uranu 100 let a uhlí 150 let.
Tedy, přeloženo do češtiny, jestli nejsi dmnt, začni něco dělat. Žvanění o volném trhu nepomůže.
Tedy, přeloženo do češtiny, jestli nejsi dmnt, začni něco dělat. Žvanění o volném trhu nepomůže.
@Man Ký
No parada. Kedze teda mame najvacsie zasoby uhlia asi vsetci prejdeme nakoniec na parne stroje.
Koniec polemikam ci benzin alebo EV. Uhlie budeme pod kapotu hadzat ....
No parada. Kedze teda mame najvacsie zasoby uhlia asi vsetci prejdeme nakoniec na parne stroje.
Koniec polemikam ci benzin alebo EV. Uhlie budeme pod kapotu hadzat ....
@Jon Bon Novy já myslím, že se vám jako národu křivdí. občas se najde i opravdový myslitel😊 jen tak dál😊
a rohypnolku ty se nesnaž. víš, že máme domluveno, že až dokončíš alespoň základní školní docházku, budeš brát vážně. do té doby fakt nemůžu😊
a rohypnolku ty se nesnaž. víš, že máme domluveno, že až dokončíš alespoň základní školní docházku, budeš brát vážně. do té doby fakt nemůžu😊
@Man Ký
Dakujem velmi pekne za odpoved.
To fakt sa este stale najdu ludia, co nevedia nic ine, len urazat druhych?
Dakujem velmi pekne za odpoved.
To fakt sa este stale najdu ludia, co nevedia nic ine, len urazat druhych?
@Man Ký
Podle aktuálních odhadů, které nezahrnují nová ložiska,viď... Ale to je opět třeba zamlčet!!! Ale ok, klidně si srovnejme...
Měď: Současná produkce je kolem 25 milionů tun ročně, ale do roku 2030 by mohla být potřeba až 50 milionů tun ročně. Nedostatek mědi by mohl nastat již kolem roku 2040 .
Lithium: Při současné spotřebě by zásoby mohly vydržet přibližně 25 let, ale s rostoucí poptávkou v oblasti baterií může dojít k dřívějšímu vyčerpání.
Indium a gallium: Tyto kovy, důležité pro elektroniku, mají odhadovanou dobu do vyčerpání zásob 19 let pro indium.
No, zásoby kovů jsou mnohe menší!!! Blbý co? Hujere!!!
Podle aktuálních odhadů, které nezahrnují nová ložiska,viď... Ale to je opět třeba zamlčet!!! Ale ok, klidně si srovnejme...
Měď: Současná produkce je kolem 25 milionů tun ročně, ale do roku 2030 by mohla být potřeba až 50 milionů tun ročně. Nedostatek mědi by mohl nastat již kolem roku 2040 .
Lithium: Při současné spotřebě by zásoby mohly vydržet přibližně 25 let, ale s rostoucí poptávkou v oblasti baterií může dojít k dřívějšímu vyčerpání.
Indium a gallium: Tyto kovy, důležité pro elektroniku, mají odhadovanou dobu do vyčerpání zásob 19 let pro indium.
No, zásoby kovů jsou mnohe menší!!! Blbý co? Hujere!!!
@rohYpnol
Bud zamerne lze, nebo nemá prehled.
Indium
Roční produkce cca 1000tun, odhadované zasoby cca 50tis tun. Do toho je to recyklovatelny prvek. Takze bez recyklace máme cca 50 let.
Lithium
Celkově indentifikovane zdroje jsou cca 116M tun. Rocni spotřeba je cca 400tis tun. Opet recyklovatelny prvek.
Bez recyklace mame zásobu na cca 290let, ale spotřeba se zvýší, takže to bude třeba 200 let.
Gallium
Odhadovane zasoby cca 95tis tun, roční spotřeba cca 1000tun, tedy cca 95 let. Opet lze recyklovat.
Měď
Zasoby cca 1mld tun, spotřeba cca 28M tun. Bez recyklace to je cca 35 let. Ovšem tento kov lze opět velice snadno recyklovat.
Ropa😒br /> Roční zasoby cca 2000mld barelů, rocni spotreba cca 40mld barelů. Máme na cca 50 let, nelze recyklovat, vic nezískáme.
Uhlí
Zasoby uhli jsou cca 1bln tun. Spotřeba cca 9mld tun, zásoba na cca 111 let. Opet nelze recyklovat
Uran
Zasoby cca 8M tun, spotřeba cca 60tis tun, zasoby na cca 130 let.
Bud zamerne lze, nebo nemá prehled.
Indium
Roční produkce cca 1000tun, odhadované zasoby cca 50tis tun. Do toho je to recyklovatelny prvek. Takze bez recyklace máme cca 50 let.
Lithium
Celkově indentifikovane zdroje jsou cca 116M tun. Rocni spotřeba je cca 400tis tun. Opet recyklovatelny prvek.
Bez recyklace mame zásobu na cca 290let, ale spotřeba se zvýší, takže to bude třeba 200 let.
Gallium
Odhadovane zasoby cca 95tis tun, roční spotřeba cca 1000tun, tedy cca 95 let. Opet lze recyklovat.
Měď
Zasoby cca 1mld tun, spotřeba cca 28M tun. Bez recyklace to je cca 35 let. Ovšem tento kov lze opět velice snadno recyklovat.
Ropa😒br /> Roční zasoby cca 2000mld barelů, rocni spotreba cca 40mld barelů. Máme na cca 50 let, nelze recyklovat, vic nezískáme.
Uhlí
Zasoby uhli jsou cca 1bln tun. Spotřeba cca 9mld tun, zásoba na cca 111 let. Opet nelze recyklovat
Uran
Zasoby cca 8M tun, spotřeba cca 60tis tun, zasoby na cca 130 let.
@Mikesus no hlavně, sodíkový elektrolyt a další alternativy, snaha je samozřejmě se obejít co nejvíce bez vzácných kovů
rohYpnol
sázka na elektromobilitu nevyšla
ooops, rohYpnol měl opět pravdu!!!
Ano, tohle je ta věta, tkerou budeme slýcha čím dál častěji!!!
sázka na elektromobilitu nevyšla...
sázka na elektromobilitu nevyšla...
sázka na elektromobilitu nevyšla...
Zvykejme si. A následovat bude konec automotive v EU. Nebo rozpad EU. Nebo se EU probere 15 minut po dvanácté a za obrovských ekonomických škod bude hasit požár.
ooops, rohYpnol měl opět pravdu!!!
Ano, tohle je ta věta, tkerou budeme slýcha čím dál častěji!!!
sázka na elektromobilitu nevyšla...
sázka na elektromobilitu nevyšla...
sázka na elektromobilitu nevyšla...
Zvykejme si. A následovat bude konec automotive v EU. Nebo rozpad EU. Nebo se EU probere 15 minut po dvanácté a za obrovských ekonomických škod bude hasit požár.
@rohYpnol Časem se dle mého prosadí, neříkám že že budou jenom Ev. Vše bude jenom o ceně aa možnostech nabíjení pro lidi co nemůžou nabíjet doma. A samozřejmě k jakým účelům auto používáš. Já koupil téměř před 3 léty benzínové, kdyby za stejnou cenu bylo Ev stejné velikosti a se solidní baterií vyrobené v EU tak bych šel do Ev , mě by smysl dávalo a myslím že více lidem. Zatím jsou prostě solidní Ev drahé
twistedTSD
Arese
Opravdu ne? Alfisti nechtějí elektrozkratové modely své milované značky, jejíž jedinečné image spočívá na skvělých spalovacích motorech? No to je ale óóbrovské "překvapení", to nikdo nečekal!!! 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
@Arese
a proto Alfa umira pro nedostatek prodeju…
Problem Alfy rozhodně není elektromobil.
Giulia je skvělý auto. Bohužel zakaznici to nekupují.
a proto Alfa umira pro nedostatek prodeju…
Problem Alfy rozhodně není elektromobil.
Giulia je skvělý auto. Bohužel zakaznici to nekupují.
@Hendly
Italové jsou mistři v tom, jak "zabít" skvělé auto. Punto, Bravo, Tipo, Gulia ...
Italové jsou mistři v tom, jak "zabít" skvělé auto. Punto, Bravo, Tipo, Gulia ...
@Tycoon
?
Giulia je super auto i s nabidkou V6.
Naprosto super auto pro nadsence.
A realita? Tipuju ze i tech Enyaq se proda vice.
?
Giulia je super auto i s nabidkou V6.
Naprosto super auto pro nadsence.
A realita? Tipuju ze i tech Enyaq se proda vice.
@Hendly
Už od začátku odsouzené k nezdaru. Chybělo kombi, které je v dané třídě v Evropě nezbytnost (u předchůdce 159 byl kombík Sportwagon velmi úspěšný). Chyběly "základní motorizace" za příznivou cenu (ty byly zase velmi úspěšné u 156), ze začátku chyběly dokonce i střední motorizace (k dispozici byl jen vrcholný V6 a diesely). Kdo chtěl manuální převodovku "pro nadšence", dostal pod kapotu diesel. A když se to neprodávalo podle představ, tak přistoupili k italskému řešení, kdy místo doplnění nabídky o to, co chybí, ji začali proškrtávat.
Už od začátku odsouzené k nezdaru. Chybělo kombi, které je v dané třídě v Evropě nezbytnost (u předchůdce 159 byl kombík Sportwagon velmi úspěšný). Chyběly "základní motorizace" za příznivou cenu (ty byly zase velmi úspěšné u 156), ze začátku chyběly dokonce i střední motorizace (k dispozici byl jen vrcholný V6 a diesely). Kdo chtěl manuální převodovku "pro nadšence", dostal pod kapotu diesel. A když se to neprodávalo podle představ, tak přistoupili k italskému řešení, kdy místo doplnění nabídky o to, co chybí, ji začali proškrtávat.
@Naprosto přesná analýza - bohužel. Fakt to v posledních letech vypadá, že Fiat i Alfa dělají maximum, aby odradili zákazníky. 😢
P.S. Pokud by nabídli zadokolkovou čtyřválcovou benzínovou Giulii s manuálem, už ji mám dávno doma.
P.S. Pokud by nabídli zadokolkovou čtyřválcovou benzínovou Giulii s manuálem, už ji mám dávno doma.
@Arese Tycoon
Asi nejlepší příspěvky za poslední rok.
Krásně to ukazuje to pokrytectví. Celé roky každý den tu kritizujete kde co, že si nemůžete koupit pořádný spalovák.
Když je tu Alfa se super autem (za techniku je to fakt špička) tak to zas není dost dobrý protože chcete kombí... Super auto pro jízdu a a chcete kombík...
Že nedávají 4 válec s manuálem je jejich rozhodnutí a nemá to nic společného s legislativou. Davají tam krásnou V6...
Krásný auto, krásná koncepce, super motor, V6,příznivá cena, Alfa Romeo...a prodeje .....
Ne, vy nemátě rádi auta.
Asi nejlepší příspěvky za poslední rok.
Krásně to ukazuje to pokrytectví. Celé roky každý den tu kritizujete kde co, že si nemůžete koupit pořádný spalovák.
Když je tu Alfa se super autem (za techniku je to fakt špička) tak to zas není dost dobrý protože chcete kombí... Super auto pro jízdu a a chcete kombík...
Že nedávají 4 válec s manuálem je jejich rozhodnutí a nemá to nic společného s legislativou. Davají tam krásnou V6...
Krásný auto, krásná koncepce, super motor, V6,příznivá cena, Alfa Romeo...a prodeje .....
Ne, vy nemátě rádi auta.
@Hendly
Nejsem Alfista ani Fiatista, takže to pouze komentuju jako nezávislý pozorovatel.
A pořád nechápu, proč si Alfa dá tolik práce s vývojem nového auta na nově vyvinuté platformě a pak se ho nesnaží co nejvíce prodávat. Nejde jen o Gulii. Tímto totiž zabili celou Alfu. Odteď to v horším případě budou v horším případě přeznačkovanè crossovery Peugeotu, v lepším přeznačkovanè Dodge.
Nejsem Alfista ani Fiatista, takže to pouze komentuju jako nezávislý pozorovatel.
A pořád nechápu, proč si Alfa dá tolik práce s vývojem nového auta na nově vyvinuté platformě a pak se ho nesnaží co nejvíce prodávat. Nejde jen o Gulii. Tímto totiž zabili celou Alfu. Odteď to v horším případě budou v horším případě přeznačkovanè crossovery Peugeotu, v lepším přeznačkovanè Dodge.
@Tycoon
Tqkze to musi byt kombik a nesmi bytbAlfa a jaka je dalsi podmínka?
Delaji se uzasna auta, ale umiraji pro nedostatek kupcu.
Ty a Arese to jasne ukazují. Roky zde melete jak chcete poradny auta, alw pak si je stejne nekoupis.
Ale nadavate na EU..
Alfa nabídla kombinaci na ktere nejvíc vydělává. Kdyz se a i ta nezaplatí tak samo nebude investovat do dalsich ktere maji jeste mensi dosah.
Tqkze to musi byt kombik a nesmi bytbAlfa a jaka je dalsi podmínka?
Delaji se uzasna auta, ale umiraji pro nedostatek kupcu.
Ty a Arese to jasne ukazují. Roky zde melete jak chcete poradny auta, alw pak si je stejne nekoupis.
Ale nadavate na EU..
Alfa nabídla kombinaci na ktere nejvíc vydělává. Kdyz se a i ta nezaplatí tak samo nebude investovat do dalsich ktere maji jeste mensi dosah.
Ja Prvni 123
Alfe nevysla sazka na elektromobilitu?!
Sokujici, kdo to mohl cekat...
Sokujici, kdo to mohl cekat...
@Ja Prvni 123
Ano, šlo by je za to kritizovat. Na druhou stranu to narozdíl od ostatních automobilek Alfa zjistila poměrně brzo.
V říjnu začali vyrábět svůj první elektrický model a už v lednu, tedy po 3 měsících, oznámili, že končí s plánem stát se elektro-automobilkou.
Ano, šlo by je za to kritizovat. Na druhou stranu to narozdíl od ostatních automobilek Alfa zjistila poměrně brzo.
V říjnu začali vyrábět svůj první elektrický model a už v lednu, tedy po 3 měsících, oznámili, že končí s plánem stát se elektro-automobilkou.
@Tycoon Jenže ty miliardy, zbytečně vyhozené z okna, už jim nikdo nevrátí. A teď jim budou chybět na vývoj zákazníky žádaných spalovacích modelů!
@Arese
Spalovací model mají a stejně sis ho nekoupil.
Spalovací model mají a stejně sis ho nekoupil.
@Arese
Je to ještě horší. Oni už pravděpodobně nic nikdy vyvíjet nebudou.Všechno bude vývoj Peugeotu, v lepším případě Dodge.
Je to ještě horší. Oni už pravděpodobně nic nikdy vyvíjet nebudou.Všechno bude vývoj Peugeotu, v lepším případě Dodge.
Sevca1
@Mikesus: kolik km ujede standartní EV po dálnici standartní rychlostí že doporučujes nenabíjet na rychlých nabíječkách abys udělal bezpečnostní přestávku?? 😁😁 Když tam bez tak stravis minimálně půl hodiny?Dále Erlog s pídí baterií doporucujes jako paritu ke standardním autům jako Karog a jiné a ty nejezdí po dálnici ?Takže jsem měl pravdu že s tou pidi baterií je to auto do města? Jsi si naběhl na vidle. Jo fanatik a rozkuřovač Don Vita Mikesek . Jsi prostě d.e.b.i..l. A prosím tě piš odpovědi přes den ne v noci když přijdeš z odpolední. Děkuji
Taky to nechápu. Od rudozelených politiků a některých diskutérů několik let v kuse slýcháváme, že spalovací auta jsou slepá cesta a za pár let všichni budou kupovat jen ta elektrická, a že kdo s tím nesouhlasí, je ruský agent. Vypadá to, že ruští agenti už ovládli Alfu Romeo, Fiat, Porsche, Mercedes, Škodu, Renault, VW, BMW a další.
I když nejspíše nejste fanouškem elektrické trakce, nemůžete nevidět jaký pokrok za posledních 10 let udělala. Takový posun ve spalovacím světě už neuvidíme, protože se tato technologie vyčerpala, nebo dosáhla svého vrcholu, jak je libo. Naproti tomu elektrický pohon má ještě všechno před sebou a vývoj je bouřlivý. Určitě se nám na tom vývoji nebude vše zamlouvat, ale budoucnost automotive je elektrická.
Pokud ignoruješ rozdíly, které nabízela bev pred 10 roky a teď, jaká byla nabíjecí sit a je ted, pak opravdu nemá smysl cokoliv dal dal. Jen se smát nad hlouposti. Snížila se cena, zrychlil nabíjení, zlepšila stabilita baterek, zvýšila ucinnost celého systému atd.
Příteli rozumu a logického myšlení, nebudu Vás soudit na základě krátkého příspěvku tak, jako Vy mne. Milujte a nesnášejte koho nebo co je Vám libo.
Některé nápady prostě předběhnou svou dobu a prosadí se až technologie dožene prvotní nápad. V oblasti osobní a nákladní přepravy se zdá, že ten čas nastal a elektrifikace prostě proběhne. Už probíhá. Její tempo je pro Vás možná příliš rychlé a na sílu, pro nadšence zase příliš pomalé. Na výsledku to ale nic nemění.
Za 10 let nebude žádný nový automobil se spalovacím motorem konkurenceschopný. I kdyby byla jeho prodejní cena nižší, provozní náklady EV nedožene nikdy a tou dobou bude dost možná pomalu čelit i stoupající neochotě lidí si nechat kouřit pod nos. Prostě proto, že velká část lidí už bude vědět, že to jde lépe a strach ze změny nakonec vymizí.
Jako pritel zdravého rozumu a hned napise, ze něco nesnáší, čisté subjektivni. Takze zdravý rozum to asi moc nebude, když dava na subjektivni věci a ne objektivní.
Já ty znalosti z elektra nabil na univerzitě Karlově a CVUT a myslím si přesný opak. Jestli to jsou tvrde nebo měkké univerzity to jsem nezkoumal.
Jsem fanouškem přirozeného využívání technologií v závislosti na konkrétních podmínkách. Elektrická trakce, spalovací pohon, hybridní technologie, vše má svůj smysl a využití.
Nejsem fanouškem toho, když někdo (člověk, politický orgán) chce rozhodovat, jaká technologie se kde bude používat za 10 nebo 50 let.
Tomu rozumím. Na druhou stranu určitě víte, že EU si nekomplikuje život s vymýšlením Green Dealu, jeho pracného a problematického přijímání kvůli tomu, že se v Bruselu nudí a nemají do čeho píchnout.
Důvodem zavádění je přeci minimalizovat důsledky klimatické změny, od roku 22 i v kombinaci s energetickou nezávislostí na agresivním Rusku. Nebýt těchto důvodů, dál bychom se handrkovali jen o kvótách na tresky, křivosti banánů a dotace pro zemědělce. Období této klidné zaprděné nudy je ale pryč. Dějiny se zase rozběhli vpřed a my musíme obstát. A holt každý dělá co umí.
Presne tak, každý dělá co umí, a ti co neumí křičí, ze to chteji stejne jako bylo v minulosti, ze nechtějí nic měnit, i když okolností nás k tomu nutí, jinak v dlouhodobém hledisku budeme na tom špatně.
Vždy je lepsi se na chvíli uskromnit, než potom porad ryt drzkou v zemi a jíst hlínu, protoze jsem nechtěl na chvilku snížit své pohodlí.
A proc byvh měl ryt drzkou v zemi? Raději budu doma kazdou noc nabíjet než být za hlupáka, co tvrdi nesmysly a něco o iq200.
Já nekritizuju snahu chránit naši planetu, ale to, že někdo (Evropská komise, europarlament) chce nařizovat, jaké technologie se smí a nesmí používat při pohonu aut.
Mají politici rozhodovat o tom, zda letadla budou mít vrtulový, nebo proudový pohon?
Mají politici rozhodovat o tom, zda rakety do vesmíru budou mít tuhé, nebo kapalné palivo?
Politici mají dohlížet nad dodržováním základních práv, dělat podle toho legislativu a tu pak nechávat vymáhat. A mezi základní práva je právo na zdraví. A to je vic nez právo na vlastnictví něčeho, co to zdravi vsem okolo poskozuje. Takze delaji jen to, co měli davno, jen se báli, aby nepřišli o koryta.
To pořád nechapes, ze to co řekli, že má byt v roce 2035 je jen placnuti do prazdna, aby donutili automobilky k vývoji a podle vyvoje se pak rozhodli?
Díky tomuto jedinému prohlášení, čeho by chteli docílit přišel obrovský vývoj ev i v Evropě a udržel se jakž takž krok se světovou konkurenci.
Věřím, že většina z těch europoslanců i členů Evropské komise, kteří pro zákaz v roce 2035 hlasovali nebo to prosazovali, tak to opravdu mysleli vážně.
BTW Nezapomeň, že tam jsou ještě radikálnější skupiny, které by individuální dopravu chtěly omezit kompletně, včetně elektroaut.
Sypal peníze? Jako tech par drobných v proovnani s tim, co vyhodil z okna za diesel a pokuty za něj? Do dieselu natrvalo takovou hromadu a pak stejně musí podvádět.
uz asi po 10 a predpokladam opet bez odpovedi.
Kdo rozhoduje o tom jaka ma byt technologie?
Jedine co se reguluje je negativni externalita.
Nařízení Evropského parlamentu a Rady 2023/851 v aktuálním znění.
Nařízení (směrnice) přesně vyjmenovává technologie, které chce zavádět, a záměrně vynechává konkurenční technologie, například syntetická paliva nebo pokročilá biopaliva.
"Mezi vozidla s nulovými emisemi (CO2) v současné době patří bateriová elektrická vozidla, vozidla poháněná palivovými články a další vozidla na vodíkový pohon"
To ale nic nerika o tom, ze nemuze byt pouzita jina technologie. Uhlikove neutralni synteticknpaliva jdou dohodnuta.
Nejsou.
Uvedené nařízení (směrnice) 2023/851 v aktuálním znění řadí mezi uhlíkově neutrální pouze to, co jsem citoval. Nehledě na to, jestli byl vodík vyroben ze zemního plynu nebo elektřina v uhelné elektrárně, směrnice je označuje za uhlíkově neutrální. Syntetické palivo, i kdyby bylo svaté, je směrnicí v platném znění řazeno mezi hříšníky.
Je to dohodnuto a jednani stale pokracuji.
“ potenciálního přínosu inovativních technologií a udržitelných alternativních paliv, včetně syntetických paliv, k dosažení klimaticky neutrální mobility;”
a pro spalovak snad pocita emise z vyroby a tezby paliv?
problem je syntetické palivo vyrobit aby to dalo ekonomicky smysl
Souhlas že spalovací motory se už z hlediska funkce nemají skoro kam posouvat (už jsou jen umělé tlačeny zhlediska ekologie)
Ale EV? Kam se posunuli? Větší dojez je zpusoben větší baterii = větší nádrž, spotteba? +- podobná (jako u spalovaků) pokrok ano, ale zase tak velká slava to není.
Automobilovy prumysl stal naokraji propasti... a udelal rozhodny krok vpred!
Odhodlane.
Nevydelavaji jen ti, kteří investovali do špatné technogie a museli vyhodit peníze z okna. Nic víc. Špatná manažerská rozhodnuti, a tech bankrotu ještě bude ve stylu Nokie nebo kodaku.
a uz to zas jede. Troll party v plnem proudu.
Misto aby banda trollu přemýšlela o tom, jak je mozne, ze jejich predpovedi o krachu prodeju po konci dotaci byl nesmysl jedou dalsi agendu presne podle zadani
Pritom nejen globalni statistiky ukazuji rust prodeju EV.
Kroky Alfy jen ukazuji, ze v oblasti EV nedokáží konkurovat a vraci se k tomu poslednímu co dokazi vyrobit. Spalovak.
Ustupují tedy z casti trhu ktera jedina roste a hledaji zachranu v casti ktera klesa.
Spirala smrti.
Tak alfa by měla především zapracovat na spolehlivosti. Kdyz ještě k tomu nabízí spis průměrnou techniku, nenuze se divit, že musí dany trh opustit.
Alfu Romeo, Fiat, Porsche, Mercedes, Škoda, Renault, VW, BMW a další ... těm musíš říkat, že jejich nová strategie nabídnout zákazníkům možnost volby mezi BEV a spalovákem, je spirála smrti.
jak to dopadne nikdo nevi.
Aktualni stav je, ze globalni prodeje EV rostou a berou z prodeju spalovaku.
Zaroven se ukazuje, ze vyrobci ktere vyjmenováváš, minimalne v oblasti baterky a SW, nejsou v oboru spicka a ztraci pozice.
Podivej se na jejich situaci v Cine..
Redukovat vývoj automotive trhu v Číně na baterky a SW je hovadina. Kdo chtěl před 15 lety v Číně trochu normálně fungující auto, musel jít k západním značkám. Ty časy jsou pryč. V Japonsku zahraniční značky dlouhodobě paběrkují. Znamená to, že japonský automotive drtivě ujel zbytku světa?
BTW kdo kromě Tesly představuje na západních trzích tu elektrickou špičku, kterou zákazníci kupují místo elektrických Alf, VW, Renaultů a Fiatů?
jde o trendy. Rust EV zrychluje.
Jde o to zda nejde o stejnou situaci jak s Nokia. Data to naznačují
asi koukame na jina data.
Prodejw EV globálně rostou.
Zapadni znacky konci v Cine. Indie a Cina, nejvetsi trhy jdou smer elektro. Instalace FVE rostou e😜onenciálně. Stejne tak bateriová uložiště.
mne to rozhodne nedozira.
Co me vadi je ta neustale a soustavne sireni. esmyslu. eprave o elektromobilech a EU.
Alfa ma aktualne snad nejzajímavější auto z bezne nabidky. Bohuzel zakazniku pomalo.
Alfa ztrácela klientelu už hodně dlouhou dobu. Pochroumanou image nelze jen tak mávnutím proutku napravit
Propad prodejů Tesly způsobil především musk a jeho politické angažmá.
prulom baterii už nastal, jen se to ještě nedostalo do sériových vozu.
Aktuálně je rychlost vývoje nejvetsi problém elektromobilů. Nez uvedes novy model tak uz je vlastně zastaralý, ale ty z neho musis zaplatit jeho vyvoj a jeste vyvoj noveho modelu.
Nie je to tak davno, iba 35 rokov, co sme zili v rezime, ked skutocne mal kazdy rovnaky nabytok, TV aj chladnicku. Mikrovlnku vsak nie (jej existenciu pred nami sudruhovia uspesne tajili).
Napriek tomu sa vsak neda povedat, ze sme pred prichodom EV mali uniformitu a kazdy mal rovnake auto so spalovacim motorom....... Je to to iste ako tvrdit ze kazdy ma to iste auto, ak je pohanane elektrikou.
Je to buducnost, ktorej sa nevyhneme. Jazda elektromobilom je skutocne uzasna. Dnes zatial len do mesta, ale v buducnosti sa urcite dojazd podari zvysit.
Ale ..... Dnes napriklad zacina Rallye Tatry. Skutocne si zatial neviem predstavit, ci by som za par rokov utekal na rychlostnu skusku pozerat na nejake elektricky bzuciace WRC.....
Ved pisem, ze elektromobily su fajn, ich soferovanie je paradne a jednoduche.
Ale ma limity a nastavaju momenty, kedy su spalovacie motory vyhodnejsie.
Budu musiet este dlhsiu dobu existovat obidva typy pohonov popri sebe, aby si ludia mohli vybrat.
A rychlonabijacky su zatial podla mna uplna blbost.
Kazdy mame doma existujuce el. zasuvky, z ktorych sa da nabijat (bohuzial momentalne nevhodne pre sidliska). Pre rodinne domy a na dedinach v pohode.
Doma si nabijem pomaly za 16 centov kWh cez den (10 centov v noci). Rychlonabijacky likvidujuce trakcne baterie ponukaju 1 kWh za 49-59 centov, min. 4 krat viac. Preco by som mal nabijat 4 x drahsie? To je ako kupovat benzin nie za 1,5 eura ale za 6 eur! Kto si to vyberie dobrovolne?
Preto sa technologie baterii este do buducna musia zlepsit pre dlhsi dojazd a rovnako aj spotreba elektromotorov.
aneb jak kdyz koukas pohledem spalovaku na elektromobil dostanes uplene nesmyslny vysledek.
V teto uvaze absolutně zanedbavas to, že naprosta vetsina nabijeni bude mimo rychlonabijeci stanice.
Prvni- uvadene kWh z fosilu mas spatne zamerne?
Druhy. Naprosta vetsina dobijeni probiha pomalu. Auto vic jak 90% casu nekde stoji.
Pomalu lze nabijet i na sidlisti. Vybudovat nabijeci bod neni technicky zadny problem.
Rychlonabijeni vyuzijes jen na delších cestách a jedna se o malou cast nabijeni. U takovych nabijecek bude velice pravdepodobne vyuzito vyrovnavacich baterii.
Celkove- koukat na elektromobil pohledem spalovaku je nesmysl.
ucinnost 40% max. Rozhodne ne v běžném provozu.
Vybudovani pripojek. Jak je to dlouho co se budovala síť optického internetu do kazdeho vetsiho domu?
Ne, natáhnout “par” kabelu fakt technicky neni problem.
Takze z cele slohove prace jak to nejde je zas jen nepochopení co se deje.
Stale se bavime o tom, ze polovina lidi je v RD. Ale je spousta bytu v malych domech kde je pripojka opravdu min problem.
Vysvětlovat hendlíčkovi hujeříčkovi, že to není "jen natáhnout pár kabelů" zjevně nemá smysl. Ty vůbec ani vzdáleně netušíš, co znamená něco vybudovat.
Je to zcela neralizovatelné. Jen utopocké představy.
nevim jestli kdyz se zavadel vodovod, kanalizace a nebo celkem nedavno interne bylo taky tolik lidi co psalo, ze je to utopicka predstava…
Je mi jasné že nechápeš, co je to veřejné parkovací místo.
Presne. A nechapou to i vsichni co uz ty nabijecky delaji a provozuji…
"Celkove- koukat na elektromobil pohledem spalovaku je nesmysl."
Opět jsi náhodně napsal pravdu, aniž bys vůbec pochopil co jsi napsal!
Ano, na elektormobilitu je nutné se dívat tak, že člověk je otrokem a sluhou auta a majitel se přizpůsobuje se autu.
Inteligentní člověk ovšem chce, aby se auto přizpůsobovalo jemu.
nedeje se to u nas, nebo ve svete?
To ze nebude zdržovat říkají lidi, kteri jsou též ze skupiny, kteri se boji nabíjení. Nabíjet se ma idealne v době, kdy se auto nepouziva. Rychlonabijecka je pro nabíjení na cestě někam pro ty, kteří odmitaji dělat bezpečnostní přestávky a ohrožují všechny okolo.
Jací nepřátele? Vsak každý si může zajet nabit na rychlonabijecku, od toho se budují. Jen někdo nechápe k čemu slouží a jak se má používat. To bu ale asi stejná sorta lidi, která jezdi dieselem do mesta, taky je naprosto nevhodný, ale delaji to pořád a pak se divi, ze mají technické potíže a různé upravují emisni systémy a uplaci na stk.
V benzinu rozhodně není 4kwh využitelné. To by byla ucinnost 40% a to dnes mají jen lepsi hybridy, jinak ucinnost je spíše 25-30%. Kdyz vezmeme benzínové suv c segmentu, bude v benzinu jezdit za cca 6litru. To je 54kwh, to by pri 40% znamenalo cca 21,5kwh, elektrické jezdi s účinností 90% za cca 15kwh, tedy zde je videt jaka energie je cca potřeba. Tedy ta ucinnost toho benzinoveho motoru je o dost nizsi. Aby to bylo aspoň na tech 15kwh, ucinnost odpovídá necelych 30%, coz je odpovídající ucinnost spalovacích motoru. Hybrid to zlepšuje, tam v benzinu bude jezdit cca za 4-5, tedy celkově 36-45kwh, a máš tam tedy cca 33-40%.
To jen k te účinnosti.
A teď k nabíjení. Benzin musí tankovat všichni na benzince, nabíjet na veřejné nabijecce musí třeba cca 50% lidi. Navíc narozdil od te benzinky, lidé mohou nabíjet přes noc, během pracovní doby atd. Většinu času auto stojí, proto se v tu dobu může nabíjet, i pomaleji.
Stejný druh pohonu a nábytek nebo televize je zásadní rozdíl. Motor není kabát. Je spoustu karoserii, barev, tvarů. To je pak adekvátní srovnání s tím co píšeš. Ze zase takovej nesmysl přinesou lidi kritizujici eu. Pak se jim nemáme smat a označovat za hlupáky. Nábytek je jako karoserie, mikrovlnka to samé, nebo ti vadí, že v mikrovlnce jsou pořád ty samé mikrovlny a chtěl bys tam jiné? Nebo třeba televizi bys chtěl kulatou a ne hranatou? Nebo ti vadi, ze jsou dnes jen LED televize a chtěl bys elektronkovou?
Takže užitné vlastnosti nemají se vzhledem ve srovnání se stejným nábytkem, stejnou televizi a dalsimi na pohled stejnými věcmi nic společného. Tedy to srovnání byl úplný nesmysl jak jsem psal. A já zase preferuji, kdyz soused nevykuřuje všechny okolo, nenici jim zdravi, jen protože si neumí organizovat čas, je línej, nebo se boji nových věcí, kterým nerozumi.