Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Ostrá Toyota GR Corolla se bude vyrábět v Británii. Dočkáme se jí i v Česku?

17 komentářů

Avatar - hugino
hugino
To fakt nikto nekomentuje najsilnejšiu Corollu všetkých čias ? Za mňa to bude super konkurencia pre Golf R ale myslím si že už to bude nová Corolla ktorá má prísť tento rok .
traveldrive
@hugino Pri takýchto špecialitkách sú trhy ako ten náš nezaujímavé, a ak sa na nás dostane, tak až medzi poslednými.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@hugino
protože to lidi nezajímá. Bychaři budou křičet u EV, že nemají spalovák, ale když nějaký takový se objeví, ani o něj nezavadí. Čistě pokrytecké chování.
Je to tu vidět dlouhodobě. Obrovské stížnosti v diskuzích na EV, ale když je cokoliv k výkonnějšímu spalováku, diskuze prázdné.
traveldrive
@Mikesus Ty si dnes zas mimo...
adamzprahy
@Mikesus Zajímá, ale...Corolla GR je víceméně překapotovaný Yaris GR, respektive obráceně 😊 Moc nevěřím že se tady bude prodávat, leda by zrušili Yaris GR a tímhle to nahradili. Ale je tu otázka flotilových emisí, Toyota nejede moc BEV takže rezerva tam nebude. Takže já třeba k tomuhle nemám co říct, za mě jde o auto pro jiné trhy. A já rozhodně nejsem bychař 😉

I když kdysi se mluvilo o nějaké hybridní verzi a ta se do větší karoserie možná vejde lépe, tak možná s tím to možné bude, netušim.

Každopádně tyhle coby kdyby závislá na emisních pravidlech mě opravdu neberou, takže víc k tomu nemám co dodat.
Avatar - hugino
hugino
@Mikesus Veď to som prekvapený že nikto nereaguje na Corollu GR pretože Yaris GR bol chválený v každom teste takže ostrý HH od Toyoty nude určite dôstojná konkurencia napr. Type R alebo Golf R a určite si svojich majiteľov nájde . Som fakt zvedavý na novú Corollu lebo napr . RAV 4 sa podľa mňa podarila aspoň podľa fotiek .
Arese
Obávám se, že debilní limity EU na flotilové emise nejedovatého CO2 to Toyotě znemožňují.
Avatar - Ham.
Ham.
@Arese Proč by znemožňovaly? Golfy GTI, GTI CS a R se prodávají jako o závod v celé Evropě i u nás.
PetrYS
Příspěvek podléhá schvalování.
adamzprahy
@Ham. VW dokáže prodávat ID modely (EV) a vytvořit rezervu v průměru kam se ty deriváty Golfu vejdou, Toyota skoro nic takového nemá a zrovna následujících 5 let bude přituhovat, takže perspektivu to za stávající techniky v EU nemá.

Ale jak píšu níže GR Yaris je technicky stejné auto, i kdyby emisní pravidla zůstala na dnešní úrovni tak chápu že je to problém navíc a cílovka je úplně stejná s GR Yarisem, tak proč to ředit a komplikovat si to...tím chci říct, emise v tom nějaký podíl viny mít budou. Ale jsou tu i další věci typu homologovat tuhle verzi pro víc rozdílných trhů atd.
Niemand
@adamzprahy
Skús si pohľadať dáta. Toyota má za rok 2024 rezervu 9 gramov a to v EU zastrešuje aj Subaru a Suzuki. VW o 2 gramy prekročil. Od roku 2025 to bude veselšie a neviem či VW o toľko zvýšil predaje svojich EV, aby mu to zrazu vychádzalo.
adamzprahy
@Niemand ok na tahle data jsem nekoukal. Ale právě jak píšeš, od 2025 je to přísnější a Toyota stále neprodává masivně BEV ani moc PHEV, to VW třeba na ty PHEV teď vsází celkem dost. Takže otázkou jak to bude a taky jak dlouho bude Golf R v nabídce (neomzeně pro každého) nebo jak se mu bude měnit ceník právě podle emisních limitů, ono u Yarise to původně taky byla jen vypočítaná limitovaná kvóta, nakonec to uvolnili. Každopádně v kontextu uvádění nového modelu, tam bych nečekal nic podobného spalovacího od nikoho, protože to nemá řešení v horizontu klasického modelového cyklu cca 5 let pokud má být cena v nějaké smysluplné úrovni.
PetrYS
Příspěvek podléhá schvalování.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Můžeme doufat, že rozvíří vody HH. Pokud by to bylo něco na způsob ostrého Yarise, tak by to bylo skvělé.
adamzprahy
@kari.laz Corolla GR je Yaris GR jen v trochu jiném balení kvůli homologaci. Na US trhu Yaris není a byla by složitá homologace, tak to udělali takto. Do budoucna možná pokud se do toho bude dávat nějaký hybrid, tak asi trochu větší kastle umožní lépe zástavbu, tak možná. Jinak nemá smysl mít na trhu obě verze, respektive v době kdy prodeje takového auta mohou způsobit automobilce problémy (flotilové emise).
Tycoon
@adamzprahy

To mi přijde divné. Toyota jako jedna z mála automobilek neměla problém s plněním CO2, takže Corollu GR klidně mohli prodávat. Spíše jde o obchodní rozhodnutí mít pro daný trh jen jeden z modelů.
Niemand
@Tycoon
Presne v roku 2024 plnila Toyota fleetove emisie s rezervou. Som zvedavý aký budú mať rok 2025, mali by obrať 10% to sa im možno podari vďaka širšej ponuke PHEV modelov. Ale určite to nedajú s rezervou ako do roku 2024.