Ekonomika
1210 vozů, tržní podíl 6,2%, to jsou skvělé zprávy. Ty čísla jsou fascinující, těžko potlačují dojetí nad tak skvělými prodeji lokálně bezemisních automobilů (kde jen pro zajímavost, na jednu průměrnou baterii je potřeba vytěžit celkem zhruba 40T! rud k dalšímu zpracování pro získání potřebného množství všech prvků obsažený v baterii, ad Václav Smil: " Jak svět doopravdy funguje")...
BEV prodeje jedou, věřím, že se v následujících měsících dočkáme dalšího drastického zvýšení, za měsíc prosinec typuji nový rekord až kolem 1249 prodaných vozů a tržní prodeje budou určitě atakovat neuvěřitelných 6,5% podílu prodeje nových aut. Myslím, že tu skvělou zprávu dneska pořádně oslavím... A co Vy?
Prosím berte celé jako nadsázku, snad k malému pobavení...)
BEV prodeje jedou, věřím, že se v následujících měsících dočkáme dalšího drastického zvýšení, za měsíc prosinec typuji nový rekord až kolem 1249 prodaných vozů a tržní prodeje budou určitě atakovat neuvěřitelných 6,5% podílu prodeje nových aut. Myslím, že tu skvělou zprávu dneska pořádně oslavím... A co Vy?
Prosím berte celé jako nadsázku, snad k malému pobavení...)
@Robert Hlavatý
😊 Jo, tyhle fantastické zprávy jsou úsměvné. Asi si večer naliju panáka, aby to v prosinci trhlo těch 6,5%. Ale ruku na srdce, nalil bych si ho tak jako tak.
Na druhou stranu, raději vytěžit hromadu Lithia s ještě větší hromadou hlušiny, pak to plnit energií, kterou si vyrobíme tady doma a jezdit na to příštích 10-15 let, než každodenně v autě pálit drahé produkty světových autokracií, které jimi financují své zájmy. A jejich zájmy rozhodně nejsou naše zájmy. Je to ideální? Určitě ne, ale lepší to je. Dokonce i v rámci ekologie.
😊 Jo, tyhle fantastické zprávy jsou úsměvné. Asi si večer naliju panáka, aby to v prosinci trhlo těch 6,5%. Ale ruku na srdce, nalil bych si ho tak jako tak.
Na druhou stranu, raději vytěžit hromadu Lithia s ještě větší hromadou hlušiny, pak to plnit energií, kterou si vyrobíme tady doma a jezdit na to příštích 10-15 let, než každodenně v autě pálit drahé produkty světových autokracií, které jimi financují své zájmy. A jejich zájmy rozhodně nejsou naše zájmy. Je to ideální? Určitě ne, ale lepší to je. Dokonce i v rámci ekologie.
@Robert Hlavatý
CR je obecně zaostalá, staci se podivat na západní Evropu, tam to je pres 20% a stále roste. No a zbytek světa taky roste.
CR je obecně zaostalá, staci se podivat na západní Evropu, tam to je pres 20% a stále roste. No a zbytek světa taky roste.
@Mikesus Ony i ty ojetiny rostou podobně, jako nová auta, takže je vidět, že to není náhodný jev nebo nějaký výkřik do tmy, ale obecně se trh v ČR mění.
@Mikesus -jasně, oni si ten socialismus musejí vyzkoušet ,aby došli k tomu, k čemu ČR před pětatřiceti lety, jen nechápu, proč to máme my zkoušet s nimi, už jednou jsme se spálili!
Tak Skoda pochopila, ze EV nemusi na cely svet kricat, ze je EV futuristickymi tvarmi, zaslepenou maskou a podobne. Je to priestranne, moderne a lacnejsie/zozadu stale rovnako odporne/ a okrem nabijania sa nepotrebuje uzivatel prisposobovat novemu ovladaniu a podobne. PS - osobne by som si ho aj tak nekupil, kedze jazdim 90% dialnice a tam ma stale zmysel diesel a sedan/liftback karoseria voci SUV. A navyse po ceste nemam zatial ani jednu nabijacku, zato 3 benzinky. Zamestnavatel ma zatial 3 stojany/6 aut na parkovisku, ale to je malo na pocet zamestnancov.
Jj, Škodovce to přeji. Sice EV mají na trhu s vozy nízký podíl, ale ať se daří. Zaměstnává český lidi a hlavně český následný dodavatele dílů.Moje další auto bude pokud možno ice a určitě ne Škodovka, tak snad časem zlevní a bude opět pro lidi, no uvidíme.
Klasický scénář.
Až se nasytí fleety, půjdou prodeje Elroqů dolů. A s tím i prodeje a podíl BEV.
Až se nasytí fleety, půjdou prodeje Elroqů dolů. A s tím i prodeje a podíl BEV.
@rohYpnol A kdy si myslíš, že to přibližně nastane? Prodeje Elroqů určitě časem klesnou, už jen kvůli stárnutí modelu, ale řekl bych, že minimálně letos to ještě nehrozí. Příští rok se k tomu přidají i další konkurenční modely, otázkou však je, do jaké míry to ovlivní situaci.
@TuDu
Normálně bych řekl půl rok. Ale ten bude před koncem roku, takže možná ještě budou klasické objednávky před koncem roku pro firmy co budou potřebovat utratit peníze.
Normálně bych řekl půl rok. Ale ten bude před koncem roku, takže možná ještě budou klasické objednávky před koncem roku pro firmy co budou potřebovat utratit peníze.
@rohYpnol Dobrá úvaha. Myslím si, že pokud tempo v zahraničí vydrží jako za poslední měsíc nebo dva, udrží se i v ČR po většinu příštího roku. Spíš bych čekal zásah ze strany VW, který si bude chtít prosadit ID modely (otázkou je, zda se očekával takový úspěch). Uvidíme na konci roku. 😉
@rohYpnol -tak rychle to nebude, ČEZ nyní vypisuje VŘ na dodávky tisíce elektroaut, stejně i další energetické společnosti, příkazem to dostávaly i samosprávy a státní správa dokonce i hasiči a Horská služba -respektive HZS jako celek.. Auta, co nenajedou ročně více, než 18 tisíc km, musí být plně elektrická! To jen aby Zelené paly typu kesumb , mikesus a Horký Rom věděli , po jaké linii se ESG spolu s bankami ta elektromobilita tlačí.
Tesla potichu mizí z prodejů u nás i v celé Evropě (Tesla už vypadla z první desítky nejlepších prodejů BEV v EU), facelift modelu Y nezabral a ostatní modely nefungují vůbec.
@Ham.
Prodeje mi úplně nepřijdou, že padají. Nicméně je fakt, že rostou hlavně dovozy.
154 nových / 230 dovoz - za 5/2025
253 nových / 53 dovoz - za 5/2024
857 nových / 1001 dovoz - 1-5/2025
760 nových / 247 dovoz - 1-5/2024
Prodeje mi úplně nepřijdou, že padají. Nicméně je fakt, že rostou hlavně dovozy.
154 nových / 230 dovoz - za 5/2025
253 nových / 53 dovoz - za 5/2024
857 nových / 1001 dovoz - 1-5/2025
760 nových / 247 dovoz - 1-5/2024
@TuDu Trh EV v Evropě roste, Tesla padá, což znamená, že rychle ztrácí tržní podíl. Reuters předevčírem ....
Tesla sales in Germany fell by more than a third in May, the German road traffic agency KBA said on Wednesday, even though sales of fully-electric cars rose 44.9%.
KBA said Tesla sold 1,210 cars in Germany in May, down 36.2% from a year earlier. Sales from Chinese rival BYD (002594.SZ), opens new tab increased ninefold to 1,857 units in May.
In the United Kingdom, Europe's biggest EV market, Tesla's sales fell more than 45% in May while industry-wide sales jumped 28%....
Tesla sales in Germany fell by more than a third in May, the German road traffic agency KBA said on Wednesday, even though sales of fully-electric cars rose 44.9%.
KBA said Tesla sold 1,210 cars in Germany in May, down 36.2% from a year earlier. Sales from Chinese rival BYD (002594.SZ), opens new tab increased ninefold to 1,857 units in May.
In the United Kingdom, Europe's biggest EV market, Tesla's sales fell more than 45% in May while industry-wide sales jumped 28%....
A pro mene movite lidi budou casem EV ojetiny.
E-golf za 300tis kc mi prijde jako dobra cena, pokud je akumulator v pouzitelnem stavu.
E-golf za 300tis kc mi prijde jako dobra cena, pokud je akumulator v pouzitelnem stavu.
Kdybych si mohl seskládat EV z nabídky Škody, chtěl bych
1. Liftback ala Enyaq Coupe (nejlepší Cx a i dobře vypadá)
2. Klasickou plechovou střechu (jsem světloplachý 😃)
3. Nelakované plasty všude jako má Elroq (nejsem leštěnka a tohle je praktické opatření)
4. Když už Elroq, tak ať má odvětrávané sedačky jako Enyaq (je to Enyaq hatchback, tak nevím, proč tam nejdou)
Kompromis je teda ten základní Enyaq, ale šlo by to za mě i líp. 😊
1. Liftback ala Enyaq Coupe (nejlepší Cx a i dobře vypadá)
2. Klasickou plechovou střechu (jsem světloplachý 😃)
3. Nelakované plasty všude jako má Elroq (nejsem leštěnka a tohle je praktické opatření)
4. Když už Elroq, tak ať má odvětrávané sedačky jako Enyaq (je to Enyaq hatchback, tak nevím, proč tam nejdou)
Kompromis je teda ten základní Enyaq, ale šlo by to za mě i líp. 😊
@Barry Lyndon plechová střecha je něco čeho se bohužel nedočkáme. Přestože mám rád černou kobku tak se s tím žít dá, ale černou alcantaru holt ani za příplatek nekoupíš. A souhlasím že by to bylo super.
Odvětrávání sedaček se dá přežít s těmi děrovanými v RS, není to ono samozřejmě ale přes velká představení to v Eny RS po FL proste není. Za mě fail .
Odvětrávání sedaček se dá přežít s těmi děrovanými v RS, není to ono samozřejmě ale přes velká představení to v Eny RS po FL proste není. Za mě fail .
Ano, králem nacpaným do všech 300 dealerství Škoda 😄
To potom čísla naskakují a Auto.cz může psát oslavné elektrické články 😄
To potom čísla naskakují a Auto.cz může psát oslavné elektrické články 😄
Velká gratulace Škodovce! Je radost vidět, že česká značka umí držet krok s dobou i vkusem řidičů 👍
Kdyby záleželo na trhu, tak o to nikdo nezavadí, jasné, nikdo! Leda tak do rozvážkových firem, co jezdí kolem komína.
tvl to je zas blabol. Ale na panadola s registracema na prodejce nemas!
😀👍
Jj. Všechno mají jen prodejci, jen nevím kam to pak skládají.
nikam, prodavaj to bazarnikum a ti to co tejden tocej dalsim a to dela sekundarni trh. ev nikdo nechce!
Přesteń už opakovat ty tvoje lži, ok? Když nejsi schopný pochopit, co sjem napsal, tak si to přečti znovu, třeba 100x, 1000x než to pochopíš. Pak něco teprv piš.
nojo ja zapomnel, takze v 😒br /> prosinci registrace automobilky aby splnila emise
v lednu na prodejce povinne
v unoru a breznu objednavky do zemi pokrovenejch dotacema
od brezna dal za to muzou banky svejma podminkama a vubec zdanit jako na slovaci!
🤦♂️🤦♂️🤦♂️
vis co, zaber, verim ze na to mas a vytahni si hlavu z ***e, je dost lidi a firem co si to kupujou kvuli sobe. A az zaberes a vytahnes, tak mozna i pochopis proc
Kdyby záleželo na trhu a nebyl nijak pokriven zvyhodnovanim, nejsou ani diesely. Takze pokud zvyhodnivat jednu skupinu, proc by se nemělo zvyhodnovat druhou?
Přesně tak, Pro banky je to skvělá příležitost, jak půjčovat více peněz a mít větší zisky. Nic víc. Je to jen lobby, nátlak a ideologie. Sakra špatná ideolgie, která bere a doslova ničí budoucnost mladým.