Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Registrace elektromobilů v Česku v květnu 2025: Škoda Elroq novým králem

47 komentářů

Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Škoda Elroq se v květnu stala novým lídrem mezi elektromobily v Česku – a právem.

Velká gratulace Škodovce! Je radost vidět, že česká značka umí držet krok s dobou i vkusem řidičů 👍
šofér
@Horký Rom -přestaňte s tím lhaním!! Vidím to u nás, díky ESG se to MUSÍ kupovat do společnosti, aby se banky ne***y a dále fungovalo provozní úvěrování! Tak se jen rozhoduje, kdo dostane toho Černého Petra a nafasuje to! Je to normální nátlak na firmy, nic více. A Škoda dává největší fleetové slevy na ty vergly.
Kdyby záleželo na trhu, tak o to nikdo nezavadí, jasné, nikdo! Leda tak do rozvážkových firem, co jezdí kolem komína.
kesumb
@šofér
tvl to je zas blabol. Ale na panadola s registracema na prodejce nemas!
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
@kesumb
😀👍
Avatar - Mikesus
Mikesus
@kesumb
Jj. Všechno mají jen prodejci, jen nevím kam to pak skládají.
kesumb
@Mikesus
nikam, prodavaj to bazarnikum a ti to co tejden tocej dalsim a to dela sekundarni trh. ev nikdo nechce!
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@kesumb
Přesteń už opakovat ty tvoje lži, ok? Když nejsi schopný pochopit, co sjem napsal, tak si to přečti znovu, třeba 100x, 1000x než to pochopíš. Pak něco teprv piš.
kesumb
@rohYpnol
nojo ja zapomnel, takze v 😒br /> prosinci registrace automobilky aby splnila emise

v lednu na prodejce povinne

v unoru a breznu objednavky do zemi pokrovenejch dotacema

od brezna dal za to muzou banky svejma podminkama a vubec zdanit jako na slovaci!

🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️
GS
@kesumb - víš ty co, ubožáku, když o tom tématu s ESG a bankami nic nevíš, tak raději nepiš, ano?! Uděláš lépe!
kesumb
@GS
vis co, zaber, verim ze na to mas a vytahni si hlavu z ***e, je dost lidi a firem co si to kupujou kvuli sobe. A az zaberes a vytahnes, tak mozna i pochopis proc
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
@kesumb : pozor tady Fantomas! brzy ti praskne žilka, pošuku!
Avatar - Mikesus
Mikesus
@šofér
Kdyby záleželo na trhu a nebyl nijak pokriven zvyhodnovanim, nejsou ani diesely. Takze pokud zvyhodnivat jednu skupinu, proc by se nemělo zvyhodnovat druhou?
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@Mikesus Přesně tak. Jinak nemalé zvýhodňování toho emisně horšího (a to dokonce i pokud jde o CO2) je do nebe volající zhůvěřilost...
GS
@Barry Lyndon - další zelený aktivista, co ví o problému prdlajz, je vidět, že si zelení rozumí, proto Evropa dopadá, jak dopadá, díky vám , melounovým fanatikům!
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@GS Kritika nesmyslu (ano, vím, jaké má příčiny) není aktivizmus a už vůbec ne zelený... S logikou ala "podpora nafty, protože..." bychom se taky mohli "prodotovat" k dotacím kamen na vyjetý olej (to už tak dobře nezní, že?) apod...
GS
@Mikesus nevím o tom, hlupáku, že by firmám banky v rámci nějakého ESG či jiného předpisu k podkladům pro úvěrování tlačily dotazníky s otázkami jejich vozového parku, a používali to k bodovému hodnocení bonity klienta k poskytnutí úvěrů, šmudlo! Takže - aktivisty, co o tom vědí prd, nechávám za sebou!
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
@Mikesus : ale no tak panáčku, diesely byly vždycky a kvalifikovaly se postupným vývojem do všech skupin pohonů, náklaďáků, lodí, stavebních a zemědělských strojů, lokomotiv .... bylo jen otázkou času kdy se budou kvalifikovat do osobních vozů. Nikdo je nikdy netlačil. Tedy s výjimkou šílení kolem CO2, v čemž byly diesely dobré. A nyní když jsou EU a automobilkami vytlačovány, průměrné emise CO2 utěšeně stoupají, viz poslední články na internetu.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@šofér
Přesně tak, Pro banky je to skvělá příležitost, jak půjčovat více peněz a mít větší zisky. Nic víc. Je to jen lobby, nátlak a ideologie. Sakra špatná ideolgie, která bere a doslova ničí budoucnost mladým.
GS
@rohYpnol - ale jak vidno, zelený melounový fanatismus se hezky rozjíždí, to je pro společnost cesta do pekel! Zvenku zelení, vevnitř rudí komunisté, vše špatně!
Robert Hlavatý
1210 vozů, tržní podíl 6,2%, to jsou skvělé zprávy. Ty čísla jsou fascinující, těžko potlačují dojetí nad tak skvělými prodeji lokálně bezemisních automobilů (kde jen pro zajímavost, na jednu průměrnou baterii je potřeba vytěžit celkem zhruba 40T! rud k dalšímu zpracování pro získání potřebného množství všech prvků obsažený v baterii, ad Václav Smil: " Jak svět doopravdy funguje")...
BEV prodeje jedou, věřím, že se v následujících měsících dočkáme dalšího drastického zvýšení, za měsíc prosinec typuji nový rekord až kolem 1249 prodaných vozů a tržní prodeje budou určitě atakovat neuvěřitelných 6,5% podílu prodeje nových aut. Myslím, že tu skvělou zprávu dneska pořádně oslavím... A co Vy?
Prosím berte celé jako nadsázku, snad k malému pobavení...)
Avatar - Dzinus
Dzinus
@Robert Hlavatý

😊 Jo, tyhle fantastické zprávy jsou úsměvné. Asi si večer naliju panáka, aby to v prosinci trhlo těch 6,5%. Ale ruku na srdce, nalil bych si ho tak jako tak.

Na druhou stranu, raději vytěžit hromadu Lithia s ještě větší hromadou hlušiny, pak to plnit energií, kterou si vyrobíme tady doma a jezdit na to příštích 10-15 let, než každodenně v autě pálit drahé produkty světových autokracií, které jimi financují své zájmy. A jejich zájmy rozhodně nejsou naše zájmy. Je to ideální? Určitě ne, ale lepší to je. Dokonce i v rámci ekologie.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Dzinus ...protože pitomečci pořád čekají tohle je dokonale špatné a tohle dokonale dobré a nic mezi tím...
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Robert Hlavatý
CR je obecně zaostalá, staci se podivat na západní Evropu, tam to je pres 20% a stále roste. No a zbytek světa taky roste.
TuDu
@Mikesus Ony i ty ojetiny rostou podobně, jako nová auta, takže je vidět, že to není náhodný jev nebo nějaký výkřik do tmy, ale obecně se trh v ČR mění.
GS
@Mikesus -jasně, oni si ten socialismus musejí vyzkoušet ,aby došli k tomu, k čemu ČR před pětatřiceti lety, jen nechápu, proč to máme my zkoušet s nimi, už jednou jsme se spálili!
psel
@GS házíš tu slova jako socialismus bez toho abys měl ponětí o čem to vlastně mluvíš.
Nejdřív si to načti a pak ti bude hanba z toho, co jsi napsal.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
@Mikesus : když už lžeš tak prosím sofistikovaněji. V západní Evropě je to pořád jen 15% a roste to jen proti minulému průserovému roku. O 20% si mohou nechat jen zdát.
No a pokud bude hořet stále více lodí s elektromobily na palubě, už to sem Číňani asi ani nedovezou 😄
Avatar - sargis
sargis
Tak Skoda pochopila, ze EV nemusi na cely svet kricat, ze je EV futuristickymi tvarmi, zaslepenou maskou a podobne. Je to priestranne, moderne a lacnejsie/zozadu stale rovnako odporne/ a okrem nabijania sa nepotrebuje uzivatel prisposobovat novemu ovladaniu a podobne. PS - osobne by som si ho aj tak nekupil, kedze jazdim 90% dialnice a tam ma stale zmysel diesel a sedan/liftback karoseria voci SUV. A navyse po ceste nemam zatial ani jednu nabijacku, zato 3 benzinky. Zamestnavatel ma zatial 3 stojany/6 aut na parkovisku, ale to je malo na pocet zamestnancov.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@sargis
Jo, designově je elroq docela povedenej.
ericn
@Mikesus Až na ten prázdný ksicht, zepředu a v té pistáciově zelené je to docela děs, lacinost z toho přímo čiší... a ještě navíc bez loga...
Frfla
Jj, Škodovce to přeji. Sice EV mají na trhu s vozy nízký podíl, ale ať se daří. Zaměstnává český lidi a hlavně český následný dodavatele dílů.Moje další auto bude pokud možno ice a určitě ne Škodovka, tak snad časem zlevní a bude opět pro lidi, no uvidíme.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Frfla prave aby zamestnala tolik českých lidi, musí stát tolik. Kdyz by optimalizovali a propousteli, mohli by zlevnit, ale to by byl zase křik, ze propouští. Pro soukromniky skodovka nebyla vůči konkurenci nikdy levná.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Klasický scénář.

Až se nasytí fleety, půjdou prodeje Elroqů dolů. A s tím i prodeje a podíl BEV.
TuDu
@rohYpnol A kdy si myslíš, že to přibližně nastane? Prodeje Elroqů určitě časem klesnou, už jen kvůli stárnutí modelu, ale řekl bych, že minimálně letos to ještě nehrozí. Příští rok se k tomu přidají i další konkurenční modely, otázkou však je, do jaké míry to ovlivní situaci.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@TuDu

Normálně bych řekl půl rok. Ale ten bude před koncem roku, takže možná ještě budou klasické objednávky před koncem roku pro firmy co budou potřebovat utratit peníze.
TuDu
@rohYpnol Dobrá úvaha. Myslím si, že pokud tempo v zahraničí vydrží jako za poslední měsíc nebo dva, udrží se i v ČR po většinu příštího roku. Spíš bych čekal zásah ze strany VW, který si bude chtít prosadit ID modely (otázkou je, zda se očekával takový úspěch). Uvidíme na konci roku. 😉
GS
@rohYpnol -tak rychle to nebude, ČEZ nyní vypisuje VŘ na dodávky tisíce elektroaut, stejně i další energetické společnosti, příkazem to dostávaly i samosprávy a státní správa dokonce i hasiči a Horská služba -respektive HZS jako celek.. Auta, co nenajedou ročně více, než 18 tisíc km, musí být plně elektrická! To jen aby Zelené paly typu kesumb , mikesus a Horký Rom věděli , po jaké linii se ESG spolu s bankami ta elektromobilita tlačí.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@GS

Vím. Je hrozné jal EU ničí a prožírá budoucnost mladým před očima...
psel
@GS jako fakt? Když najedeš málo dostaneš BEV je super nápad. Nabíječku máš v práci, servis netřeba a za 15let až to ta baterka nebude dávat dostaneš další. Úspora jak prase, zvláště pokud budeš mít solar na střeše.
Avatar - Ham.
Ham.
Tesla potichu mizí z prodejů u nás i v celé Evropě (Tesla už vypadla z první desítky nejlepších prodejů BEV v EU), facelift modelu Y nezabral a ostatní modely nefungují vůbec.
TuDu
@Ham.
Prodeje mi úplně nepřijdou, že padají. Nicméně je fakt, že rostou hlavně dovozy.

154 nových / 230 dovoz - za 5/2025
253 nových / 53 dovoz - za 5/2024

857 nových / 1001 dovoz - 1-5/2025
760 nových / 247 dovoz - 1-5/2024
Avatar - Ham.
Ham.
@TuDu Trh EV v Evropě roste, Tesla padá, což znamená, že rychle ztrácí tržní podíl. Reuters předevčírem ....
Tesla sales in Germany fell by more than a third in May, the German road traffic agency KBA said on Wednesday, even though sales of fully-electric cars rose 44.9%.
KBA said Tesla sold 1,210 cars in Germany in May, down 36.2% from a year earlier. Sales from Chinese rival BYD (002594.SZ), opens new tab increased ninefold to 1,857 units in May.
In the United Kingdom, Europe's biggest EV market, Tesla's sales fell more than 45% in May while industry-wide sales jumped 28%....
TuDu
@Ham.
Jo souhlas. Já o ČR, ty o Evropě. 👍🏻
Avatar - Jenik3
Jenik3
A pro mene movite lidi budou casem EV ojetiny.
E-golf za 300tis kc mi prijde jako dobra cena, pokud je akumulator v pouzitelnem stavu.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Kdybych si mohl seskládat EV z nabídky Škody, chtěl bych

1. Liftback ala Enyaq Coupe (nejlepší Cx a i dobře vypadá)
2. Klasickou plechovou střechu (jsem světloplachý 😃)
3. Nelakované plasty všude jako má Elroq (nejsem leštěnka a tohle je praktické opatření)
4. Když už Elroq, tak ať má odvětrávané sedačky jako Enyaq (je to Enyaq hatchback, tak nevím, proč tam nejdou)

Kompromis je teda ten základní Enyaq, ale šlo by to za mě i líp. 😊
psel
@Barry Lyndon plechová střecha je něco čeho se bohužel nedočkáme. Přestože mám rád černou kobku tak se s tím žít dá, ale černou alcantaru holt ani za příplatek nekoupíš. A souhlasím že by to bylo super.
Odvětrávání sedaček se dá přežít s těmi děrovanými v RS, není to ono samozřejmě ale přes velká představení to v Eny RS po FL proste není. Za mě fail .
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Ano, králem nacpaným do všech 300 dealerství Škoda 😄
To potom čísla naskakují a Auto.cz může psát oslavné elektrické články 😄