Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeSuzuki Jimny dalo Evropě sbohem. Závěrečnou sérii prakticky nebylo možné zachytit
52 komentářů
3_diamanty
5
Predpokladam ze o chvilu da europe zbohom aj samotne cele suzuki... odchod jimnyho z eu je uz vopred taka predzvest... v podstate zaciatok konca suzuki v eu
Cistic Viktor
Příspěvek podléhá schvalování.
Tycoon
Ideologie často přináší paradoxní situace, která jdou proti základní logice. Nejekologičtější auto do terénu muselo kvůli Green Dealu skončit. Lesníci, lidé z horských oblastí a další typičtí uživatelé Jimnyho si budou muset nechat svá stará auta, nebo koupit něco většího a těžšího s vyšší spotřebou.
Nejen klasický Jimny, ale už i Jimny "Green Deal Edition" (ošižená verze N1 bez zadních sedaček) se jako ojetý prodává dráže než nový. Lze očekávat, že i většinu kusů z francouzské limitované edice skoupili překupníci, kteří na tom pak vydělají více než Suzuki.
Nejen klasický Jimny, ale už i Jimny "Green Deal Edition" (ošižená verze N1 bez zadních sedaček) se jako ojetý prodává dráže než nový. Lze očekávat, že i většinu kusů z francouzské limitované edice skoupili překupníci, kteří na tom pak vydělají více než Suzuki.
@Tycoon
Znova. Co je na sklenikovem efektu a dokazenem vlivu CO2 z fosilních paliv ideologie?
Jinak proc Jimny vlastne konci ? Daleko vetsi modely jedou dal.
A prepocet na vahu a Co2 zas takovy rozdil nedela.
Znova. Co je na sklenikovem efektu a dokazenem vlivu CO2 z fosilních paliv ideologie?
Jinak proc Jimny vlastne konci ? Daleko vetsi modely jedou dal.
A prepocet na vahu a Co2 zas takovy rozdil nedela.
@Hendly
1) ohledně vlivu CO2 byl dokázán i opak.
2) Jimny se dál v Japonsku prodává, takže není pravda, daleko větší modely jedou dál.
Takže konec Jimmy je způsoben nesmyslným Green Dealem - ideologie.
BTW. Obecně spalovací auta dojedou dál než elektrická.
1) ohledně vlivu CO2 byl dokázán i opak.
2) Jimny se dál v Japonsku prodává, takže není pravda, daleko větší modely jedou dál.
Takže konec Jimmy je způsoben nesmyslným Green Dealem - ideologie.
BTW. Obecně spalovací auta dojedou dál než elektrická.
@Pepa_007
Muzes dat odkaz na ten opak? Ohanite se tu fyzikou a najednou ta neplatí? Rád si to přečtu, jestli nějaká taková studie a realita existuje.
Muzes dat odkaz na ten opak? Ohanite se tu fyzikou a najednou ta neplatí? Rád si to přečtu, jestli nějaká taková studie a realita existuje.
@Mikesus
Je jich plno. Např.
Lindzen, Happer & van Wijngaarden,
Wei et al.,
Lindzen & Christy,
Richard Lindzen & Yong-Sang Choi.
Ale pozor, prý to platí Putin.
Je jich plno. Např.
Lindzen, Happer & van Wijngaarden,
Wei et al.,
Lindzen & Christy,
Richard Lindzen & Yong-Sang Choi.
Ale pozor, prý to platí Putin.
@Hendly Evidentně dělá - v této cenové kategorii se promítne výrazněji. Jinak jak myslíš, že prodej nebo neprodej Jimny v EU ovlivní klima?
@twistedTSD
Prodavaji se auta s daleko horsi bilanci CO2. Jimny se podle clanku prodava uplne snadno za 700 tis. byl by problem zvednout cenu?
Klima - jsou pravidla. Proc by mel mit Jimny vyjimku a ostatni ne?
Prodavaji se auta s daleko horsi bilanci CO2. Jimny se podle clanku prodava uplne snadno za 700 tis. byl by problem zvednout cenu?
Klima - jsou pravidla. Proc by mel mit Jimny vyjimku a ostatni ne?
@Hendly Měl bys napsat do Suzuki, že si to špatně spočítali a stačilo zvednout cenu. Já jako zákazník nicméně nehodlám své těžce vydřené peníze rvát do chřtánu eurodotační mašinérie a budu nadále bojovat za zrušení flotilových emisí i další diskriminační legislativy.
@Hendly
Pokuta EU za Jimnyho dle současných směrnic je cca 300 tisíc Kč s DPH pro verzi s manuálem a cca 350 tisíc Kč s DPH za verzi s automatem. Jeho motor má dle platné normy vysoké emise CO2 a je penalizován za malou hmotnost. Kdo však v terénu jezdí dle normy pro silniční provoz? A odkdy je lehčí auto horší pro životní prostředí?
Už jsme o tom mluvili a nedávno na to apelovali vedoucí představitelé Renaultu a Stellsntisu. Směrnice EU jsou zabijákem malých aut. Nejen, že EU penalizuje jejich malou hmotnost přes emise CO2, ale vyžaduje i výbavu jsko u velkých aut.
Pokuta EU za Jimnyho dle současných směrnic je cca 300 tisíc Kč s DPH pro verzi s manuálem a cca 350 tisíc Kč s DPH za verzi s automatem. Jeho motor má dle platné normy vysoké emise CO2 a je penalizován za malou hmotnost. Kdo však v terénu jezdí dle normy pro silniční provoz? A odkdy je lehčí auto horší pro životní prostředí?
Už jsme o tom mluvili a nedávno na to apelovali vedoucí představitelé Renaultu a Stellsntisu. Směrnice EU jsou zabijákem malých aut. Nejen, že EU penalizuje jejich malou hmotnost přes emise CO2, ale vyžaduje i výbavu jsko u velkých aut.
@Tycoon
350?
neprahnalnsi to?
Kolik ma Co2, kolik hmotnost?
350?
neprahnalnsi to?
Kolik ma Co2, kolik hmotnost?
@Hendly
Suzuki Jimny 1.5 75 kW 4x4 4AT. Emise CO2 (WLTP): 198 g/km. Provozní hmotnost 1185 kg.
Pro porovnání. Škoda Kodiaq RS 2.0 TSI 180 kW 4x4 DSG má emise CO2 (WLTP) podle výbavy 197 až 203 g/km. Asi každému je jasné, že v reálném světě bude Jimny úspornější. Ale na reálný svět se nehraje, pokuty se počítají z normovaných emisí.
Jimny je o cca 700 kg lehčí než Kodiaq, takže "penalizace za nízkou hmotnost oproti Kodiaqu" je cca 60 tisíc Kč s DPH.
Suzuki Jimny 1.5 75 kW 4x4 4AT. Emise CO2 (WLTP): 198 g/km. Provozní hmotnost 1185 kg.
Pro porovnání. Škoda Kodiaq RS 2.0 TSI 180 kW 4x4 DSG má emise CO2 (WLTP) podle výbavy 197 až 203 g/km. Asi každému je jasné, že v reálném světě bude Jimny úspornější. Ale na reálný svět se nehraje, pokuty se počítají z normovaných emisí.
Jimny je o cca 700 kg lehčí než Kodiaq, takže "penalizace za nízkou hmotnost oproti Kodiaqu" je cca 60 tisíc Kč s DPH.
@Tycoon a jsi si jist ze bude úspornější? Spíš to vypadá na tragickou efektivitu motoru od Suzuki. A pak je dobre, ze palti vyssi pokuty. S čím od začátku nesouhlasím, je koeficient váhy. To je prostě blbost a ma se to brát lineárně podle váhy kdyz uz, ne nějakou průměrnou vahou.
@Mikesus
Ano.
Statistika uživatelů sprimonitor.
Suzuki Jimny 1.5 75 kW Automat (2019-): Průměrná spotřeba 8,6 l/100 km
Škoda Kodiaq 2.0 180 kW (2024-): Průměrná spotřeba 9,8 l/100 km.
Na skutečně terénní auto má Jimny poměrně nízkou spotřebu.
Ano.
Statistika uživatelů sprimonitor.
Suzuki Jimny 1.5 75 kW Automat (2019-): Průměrná spotřeba 8,6 l/100 km
Škoda Kodiaq 2.0 180 kW (2024-): Průměrná spotřeba 9,8 l/100 km.
Na skutečně terénní auto má Jimny poměrně nízkou spotřebu.
@Tycoon
Takze to nebude teda pokuta 350 tisíc jak si psal.
A neni prave to co si napsal o Jimny jasny dukaz toho, že limit na CO2 ma smysl?
Maly lehky Jimny ma horsi CO2 nez Kodiaq RS s vic jak dvojnasobnym vykonem?
Takze to nebude teda pokuta 350 tisíc jak si psal.
A neni prave to co si napsal o Jimny jasny dukaz toho, že limit na CO2 ma smysl?
Maly lehky Jimny ma horsi CO2 nez Kodiaq RS s vic jak dvojnasobnym vykonem?
@Hendly
Bude.
Pokud by Jimny 4AT byl průměrně těžké auto, tak by pokuta byla
(198-93,6)*95*(CZK/EUR)*DPH= 298 tisíc Kč.
K tomu je potřeba připočíst "penalizaci za nízkou hmotnost". Její výpočet je velmi složitý a závisí na tom, jaké auta prodávají konkurenti. U Jimnyho to pro letošní rok bude hrubým odhadem 40 tisíc Kč a každý další rok se to bude zvyšovat, jak průměrná hmotnost aut v EU neustále roste.
Čili jsme někde na 350 tisících Kč. To je pokuta EU za nejekologičtější auto do terénu. Staré rámové Vitary nebo Pajera ani nové UAZy nebo Nivy úspornější ani ekologičtější nejsou.
Bude.
Pokud by Jimny 4AT byl průměrně těžké auto, tak by pokuta byla
(198-93,6)*95*(CZK/EUR)*DPH= 298 tisíc Kč.
K tomu je potřeba připočíst "penalizaci za nízkou hmotnost". Její výpočet je velmi složitý a závisí na tom, jaké auta prodávají konkurenti. U Jimnyho to pro letošní rok bude hrubým odhadem 40 tisíc Kč a každý další rok se to bude zvyšovat, jak průměrná hmotnost aut v EU neustále roste.
Čili jsme někde na 350 tisících Kč. To je pokuta EU za nejekologičtější auto do terénu. Staré rámové Vitary nebo Pajera ani nové UAZy nebo Nivy úspornější ani ekologičtější nejsou.
@Tycoon
Pocitat DPH do pokuty je trochu zavadejici.
Ale hlavne si nereagoval na to hlavni.
Jimny ma horsi CO2 nez mnohem vetsi a výkonnější auto.
Tedy je plně logické, že takova auta maji platit pokuty.
Pocitat DPH do pokuty je trochu zavadejici.
Ale hlavne si nereagoval na to hlavni.
Jimny ma horsi CO2 nez mnohem vetsi a výkonnější auto.
Tedy je plně logické, že takova auta maji platit pokuty.
@Hendly
Zavádějící to není. Výrobce dá do ceny všechny náklady včetně pokut, k tomu přidá svou marži, k tomu přidá marži prodejce a je z toho prodejní cena bez DPH. A z ní se vypočte DPH. A ty si pak to auto koupíš. DPH se zaplatí i z té pokuty.
Není to nic mimořádného. DPH platíš i ze spotřební daně. Topolánkova vláda zavedla zdanila i povinné odvody sociálního a zdravotního pojištění.
1) Má je na papíře větší. Reálně nižší.
2) Jimny mívá většinou malé nájezdy, takže i při stejném reálném CO2/km vyprodukuje méně CO2.
Zavádějící to není. Výrobce dá do ceny všechny náklady včetně pokut, k tomu přidá svou marži, k tomu přidá marži prodejce a je z toho prodejní cena bez DPH. A z ní se vypočte DPH. A ty si pak to auto koupíš. DPH se zaplatí i z té pokuty.
Není to nic mimořádného. DPH platíš i ze spotřební daně. Topolánkova vláda zavedla zdanila i povinné odvody sociálního a zdravotního pojištění.
1) Má je na papíře větší. Reálně nižší.
2) Jimny mívá většinou malé nájezdy, takže i při stejném reálném CO2/km vyprodukuje méně CO2.
@Tycoon
Oper se snažíš vyhnout tomu zasadnimu.
Malinkate Jimny ma jorsi CO2 nez obludné SUV s vic jak dvojnasobnym vykonem.
Oper se snažíš vyhnout tomu zasadnimu.
Malinkate Jimny ma jorsi CO2 nez obludné SUV s vic jak dvojnasobnym vykonem.
@Hendly
Má. Ale jen na papíře.
Ty se snažíš vyhnout tomu zásadnímu. Že když jezdí po lese Jimny, je to pro naši planetu určitě ekologičtější než staré rámové Vitary, Lady Nivy nebo UAZy. Kodiaq by měl nižší spotřebu jen proto, že by do lesa vjel, ale už by z něj nevyjel.
Má. Ale jen na papíře.
Ty se snažíš vyhnout tomu zásadnímu. Že když jezdí po lese Jimny, je to pro naši planetu určitě ekologičtější než staré rámové Vitary, Lady Nivy nebo UAZy. Kodiaq by měl nižší spotřebu jen proto, že by do lesa vjel, ale už by z něj nevyjel.
@Tycoon
Ne.
Jimny neni zadny lesni special. Je to normalni auto.
Ma mit vyjimku?
Ne.
Jimny neni zadny lesni special. Je to normalni auto.
Ma mit vyjimku?
@Hendly
Dělat výjimku z nesmyslu mi nedává smysl. Zrušil bych ten nesmysl.
Dělat výjimku z nesmyslu mi nedává smysl. Zrušil bych ten nesmysl.
@Tycoon
Takze zase na zacatku. X krát jsem tu s tebou probiral dopady spalování fosilních paliv.
Jsou realne a vedecky dokazane a nejde jen o klima, ale i bezpečnost atd.
A ty po X te zacnes znova.
Jimny ma mizernej motor. Nic vic v tom neni.
Takze zase na zacatku. X krát jsem tu s tebou probiral dopady spalování fosilních paliv.
Jsou realne a vedecky dokazane a nejde jen o klima, ale i bezpečnost atd.
A ty po X te zacnes znova.
Jimny ma mizernej motor. Nic vic v tom neni.
@Hendly
Jimmny má vhodně zvolený motor vzhledem k charakteru auta. Verze s manuální převodovkou je o litr úspornější, ale automat s měničem je do těžkého terénu asi lepší.
Já jsem nikde nepsal, že Jimny musí spalovat fosilní paliva. Jeho jednoduchý motor lze naopak snadno "naučit" spalovat alternativní nefosilní paliva.
Jimmny má vhodně zvolený motor vzhledem k charakteru auta. Verze s manuální převodovkou je o litr úspornější, ale automat s měničem je do těžkého terénu asi lepší.
Já jsem nikde nepsal, že Jimny musí spalovat fosilní paliva. Jeho jednoduchý motor lze naopak snadno "naučit" spalovat alternativní nefosilní paliva.
@Tycoon
Tak nefosil neprosadis bez restrikce fosilu.
Zas nekonecna troll debata. Ne nadarmo je tvuj nick tady ve zvlastnim rezimu.
Tak nefosil neprosadis bez restrikce fosilu.
Zas nekonecna troll debata. Ne nadarmo je tvuj nick tady ve zvlastnim rezimu.
@Hendly Jediný troll jsi tady ty, když plácáš hovadiny o tom, že malý dostupný teréňáček je hrozba pro klima. Flotilové emise jsou sra*ka, nikdy nedávaly smysl a doufám, že budou zrušeny,
@twistedTSD
Jsou pravidla platna pro vsechny.
Chces vyjimku? Pak ale zitra nenadavej jak je vsude plno predpisu atd. Protoze presne takto vznikaji.
Stacilo dat do Jimny jiny motor.
Hinak urcity model flotilovych emisi ma USA, Japonsko, Cuna, Australie a mozna dalsi.
Jsou pravidla platna pro vsechny.
Chces vyjimku? Pak ale zitra nenadavej jak je vsude plno predpisu atd. Protoze presne takto vznikaji.
Stacilo dat do Jimny jiny motor.
Hinak urcity model flotilovych emisi ma USA, Japonsko, Cuna, Australie a mozna dalsi.
@Tycoon
Mne by spis zajímalo jaky byl skutečný důvod. Prekupnici ho prodali za milion jak nic. Také se tu prodávají auta s horsimi emisemi a neni problém. Takze to nemůže být ani z duvodu emisi ani ceny. Tohle je snad jasné každému, kdo nevěří marketingovým tlachům o tom, jak chtějí ale nemuzou. Kdyz může někdo s vyššími emisemi, kdyz může i za vyšší ceny, tak to nebude ani jedním, ani druhým.
Mne by spis zajímalo jaky byl skutečný důvod. Prekupnici ho prodali za milion jak nic. Také se tu prodávají auta s horsimi emisemi a neni problém. Takze to nemůže být ani z duvodu emisi ani ceny. Tohle je snad jasné každému, kdo nevěří marketingovým tlachům o tom, jak chtějí ale nemuzou. Kdyz může někdo s vyššími emisemi, kdyz může i za vyšší ceny, tak to nebude ani jedním, ani druhým.
@Mikesus
Ostatní většinou mohou auta s vysokými papírovými emisemi CO2 kompenzovat elektromobilem. Suzuki ne.
Ostatní většinou mohou auta s vysokými papírovými emisemi CO2 kompenzovat elektromobilem. Suzuki ne.
Pepa_007
Otevřeli si hospodu a začali jim tam chodit lidi....
Vyrobili dobré auto, lidi ho masivně kupovali ale výrobu ukončili.
Socialismus v pravé tváři. 😨😡😡
Vyrobili dobré auto, lidi ho masivně kupovali ale výrobu ukončili.
Socialismus v pravé tváři. 😨😡😡
Ondřej Hošek
Příspěvek podléhá schvalování.
Man Ký
Mhm koupí si Duster a dostanou podobně dobré auto. Srbští policajti a celníci s tím honí migranty na hranicích s Bulharskem a auto projede prakticky všechno. Asi to chce trochu snahy, kterou Dacia vyvinula. Duster je o něco těžší, ale taky je o dost větší.
@Man Ký Duster je jiná kategorie. Průchodnost terénem je u Jimnyho mnohem lepší. Ano, na SUV je Duster velmi schopný, ale na Jimnyho nemá.
@Leos_Siegel shlédnul jsem srovnávací testy, off-road testy, všude je to stejné, Duster projede prakticky cokoliv co Jimny, a extrémy, které svede Jimny nikdo normálně nepotká. Na cestě je Duster dramaticky lepší, mnohem praktičtější auto, za menší peníze, což vysvětluje kvanta prodaných kusů, které jezdí na cestách.
To je jako s malířem, co musí umřít, aby o jeho díla začal být nevídaný zájem😊
To je jako s malířem, co musí umřít, aby o jeho díla začal být nevídaný zájem😊
Arese
Naprosto klasická ukázka totální i.di.o.cie současné fanaticko-zelené ideologie vládnoucí v EU. Rozum jde naprosto stranou, tržní principy jsou hrubě pošlapány (o auto mají Evropani obrovský zájem, přesto je jim upíráno), zatímco levičácký imbecilní diktát a kreténské pokuty za nízkou hmotnost tohoto skvělého terénního diblíka trumfují. Hnus, hnus, hnus!!!
tomas4568
Ano, souhlasím s mnohymi, to je hezka hracka. Ale zbezny pohled do statistik dovozu ukazuje realny pocet prodanych kusu v dobe, kdy jeste v CR bylo Jimny k dispozici
2020 - 64 ks
2019 - 65 ks
2018 - 76 ks
Tedy naprosto okrajovy model, jehoz prodej nedava ekonomicky smysl. Ve stejnych letech se Dusteru prodalo cca 15x vice.
2020 - 64 ks
2019 - 65 ks
2018 - 76 ks
Tedy naprosto okrajovy model, jehoz prodej nedava ekonomicky smysl. Ve stejnych letech se Dusteru prodalo cca 15x vice.
@tomas4568
Wau…
pritom podle diskuze chce kazdy aspon dva..
Takze nejde o zadne spiknutí, ale prosté nezajem zakazniku.
Wau…
pritom podle diskuze chce kazdy aspon dva..
Takze nejde o zadne spiknutí, ale prosté nezajem zakazniku.
@Hendly Lháři odporný, jediným problémem byly nízké kvóty výrobce, nestíhá vyrábět!
@tomas4568
Je všeobecně známo, že na Jimnyho byly pro ČR i další evropské země omezené prodejní kvóty. Kvóty na novou generaci se vyprodaly v podstatě hned při představení ceníku. Mírně i více ojeté kusy se pak prodávaly dráze než nové. Tak jako to bylo za socialismu.
Je všeobecně známo, že na Jimnyho byly pro ČR i další evropské země omezené prodejní kvóty. Kvóty na novou generaci se vyprodaly v podstatě hned při představení ceníku. Mírně i více ojeté kusy se pak prodávaly dráze než nové. Tak jako to bylo za socialismu.
@Tycoon
Tak krome toho, že i dnes lze Jimny koupit tak to nebude zasadni problem.
Ale ukazuje se, že pro Suzuki nebyl CR trh zajimavy nikdy.
Ale to trollům nebrani rozjet znamou hru na nenavist.
Tak krome toho, že i dnes lze Jimny koupit tak to nebude zasadni problem.
Ale ukazuje se, že pro Suzuki nebyl CR trh zajimavy nikdy.
Ale to trollům nebrani rozjet znamou hru na nenavist.
@Hendly
Proč by měl být zajímavý trh, kde za prodej svého produktu zákazníkům můžeš dostat velmi tučnou pokutu?
Nejde o žádnou hru. To všechno je skutečné. Tady je jedno z tiskových prohlášení Suzuki.
„Alokace pro český trh na letošní rok již byly vyčerpány. Je nám líto, ale vzhledem k velkému zájmu zákazníků, výrazně převyšujícímu dostupné množství vozidel, nejsme schopni všechny zájemce o vůz uspokojit. Nemá tak smysl jednotlivé prodejce Suzuki kontaktovat za účelem nákupu vozu,“
Proč by měl být zajímavý trh, kde za prodej svého produktu zákazníkům můžeš dostat velmi tučnou pokutu?
Nejde o žádnou hru. To všechno je skutečné. Tady je jedno z tiskových prohlášení Suzuki.
„Alokace pro český trh na letošní rok již byly vyčerpány. Je nám líto, ale vzhledem k velkému zájmu zákazníků, výrazně převyšujícímu dostupné množství vozidel, nejsme schopni všechny zájemce o vůz uspokojit. Nemá tak smysl jednotlivé prodejce Suzuki kontaktovat za účelem nákupu vozu,“
@Tycoon
Akorat ze treba uz dnes si muzes novy Jimny v CR koupit a neudelas to.
Ze je vyssi cena? To je prece ciste trh. Trh ktery tu neustale chces.
Akorat ze treba uz dnes si muzes novy Jimny v CR koupit a neudelas to.
Ze je vyssi cena? To je prece ciste trh. Trh ktery tu neustale chces.