Ekonomika
@rohYpnol
Pokud tedy zcela pominu program pro civilní sektor, tak s tím vojenským by měla být Tatra úplně v pohodě, když historie nepamatuje jediný den na zeměkouli bez nějakého válečného konfliktu. 😀
No, ale čárku za příspěvek máš, tak ještě zbývá předhonit toho nejchytřejšího 😀
Pokud tedy zcela pominu program pro civilní sektor, tak s tím vojenským by měla být Tatra úplně v pohodě, když historie nepamatuje jediný den na zeměkouli bez nějakého válečného konfliktu. 😀
No, ale čárku za příspěvek máš, tak ještě zbývá předhonit toho nejchytřejšího 😀
@Dušan Trnka
odovzdat len tak neodovzda. ale nastastie v civil. sekrore je normalny konkurencny boj.
tatra nepredbehne velkych vyrobcov nakladiakov (tahace, sklopky, valniky...) ale jej modularne(skladackove) podozky su v niektorych aspektoch lepsie.....natacacia zadna naprava, nizsie tazisko, mozny bezramovy podvozok, nizsia celkova vyska, vdaka "rure" odolnost podvozku proti kruteniu.....
PS: ja tatrovakom fandim .
odovzdat len tak neodovzda. ale nastastie v civil. sekrore je normalny konkurencny boj.
tatra nepredbehne velkych vyrobcov nakladiakov (tahace, sklopky, valniky...) ale jej modularne(skladackove) podozky su v niektorych aspektoch lepsie.....natacacia zadna naprava, nizsie tazisko, mozny bezramovy podvozok, nizsia celkova vyska, vdaka "rure" odolnost podvozku proti kruteniu.....
PS: ja tatrovakom fandim .
@rohYpnol - ne, rohypnole, opět vedle. TATRA má civilní divizi a vojenskou- TDV, rozšiřovat se má v gruntu ta civilní, protože, sice vás to překvapí, ale TATRA e😜anduje na nové trhy včetně Austrálie a Nového Zélandu, Island , arabský poloostrov, a nyní i jižní Amerika. Její uplatnění je v terénu, speciální podvozky, individuální řešení....
@rohYpnol Premyslim, proc takoveho odbornika neoslovila Tatra, kdyz hledala generalniho reditele? Je legracni, jak bridil dava rady miliardarum.
@mariov8 Výroba Tatry je typicky malosériová. Má svoje zákazníky, kteří jen obtížně zakoupí vozidlo se stejnými či lepšími parametry jinde. Nikdy to bude vyrábět po desítkách tisíc. Takový Zetros bude mít stejnou produkci. Tatra aktuálně má problém s kapacitou výroby. Zakázky má, poptávka je a problémem je výroba. Ještě větším problémem jsou odborníci, protože dnes se vydělávají prachy nevýrobou = "tvůrci na sockách", onlyfans a jiné spice ***, bitcoin paraziti a různí žvanilové no a taky se v tomto oboru moc lidí nevzdělává a studují se kraviny vhodné pro to státi se žvanilem či jiným zbytečníkem. Nedostatkem lidí trpí nejen Czechoslovak Group, ale i např. Colt CZ Group, Omnipol,... Postavit halu a natlačit do ní prachy je jednodušší část, horší je sehnat odborníky. Takže já držím palce Tatře, aby měla továrnu kým naplnit.
@rohYpnol - jako že Strnadovci nevědí, co dělají? Co vím, tak to zkapacitnění je právě proto, že výroba se objevuje i tam ,kde nikdy předtím nebyla a o auta toho typu je tam zájem, ale nikdo jiný je nevyrábí nebo je vyrobit ani neumí.
Jsem tady jediný, co si pamatuje, že kdysi se v Tatře vyrábělo až 12 000 nákladních aut ročně? Pod 1200 aut za rok, byť speciálů s vyšší cenou, to snad dlouhodobě ani nemůže být rentabilní? No držím Valachům každopádně palce!
@mariov8 Kolik tam pracuje teď lidí a kolik tenkrát? Pracují na kolik směn? O víkendech? Svátky? Bylo do celkového počtu započítány i montážní celky pro zahraničí, osobní tatry?
@mariov8
Výrobní kapacity, tj haly, mohly být buď zbourany nebo nyní jsou využívány jinými firmámi.
A i kdyby tehdejší stroje zůstaly zachováníydo dnešních dní v plném rozsahu, tak budou velmi neefektivní a velmi nepřesné.
Výrobní kapacity, tj haly, mohly být buď zbourany nebo nyní jsou využívány jinými firmámi.
A i kdyby tehdejší stroje zůstaly zachováníydo dnešních dní v plném rozsahu, tak budou velmi neefektivní a velmi nepřesné.
@vencelín těžko říct. Je tam uvedeno v Kč, ale zase tam chybí poznámka o tom, že se skutečně jedná o přepočet. Takže těžko říct jestli je to záměr, nebo chyba uvádět to v Kč a ne v Kčs.
@rohYpnol
Existují určité charakteristiky voličů SPD (Svoboda a přímá demokracie) i motoristů, které lze shrnout na základě dostupných sociologických výzkumů, volebních analýz a dat o životním stylu. Tyto charakteristiky samozřejmě neplatí absolutně pro každého jednotlivce, ale ukazují určité trendy.
---
Charakteristika voličů SPD (v Česku)
Podle průzkumů (např. CVVM, STEM, PAQ Research, Median) se voliči SPD často vyznačují těmito rysy😒br />
Sociodemograficky
Nižší vzdělání😒br /> Nadprůměrný podíl lidí se základním nebo učilištním vzděláním.
Nižší příjmové skupiny.
Obyvatelé menších měst a venkova.
Vyšší podíl mužů.
Vyšší věk (ale SPD má i část mladších protestních voličů).
Hodnotově
Silně protiimigrační a euroskeptické postoje.
Nespokojenost se stavem společnosti a politikou.
Podpora autoritativních řešení, přímé demokracie a „tvrdého pořádku“.
Důraz na národní identitu a suverenitu.
---
Charakteristika motoristů (obecně)😒br />
„Motorista“ je široká skupina, ale určité rysy lze vyvodit v rámci dopravního chování a postojů😒br />
Typický motorista
Závislý na autě kvůli dojíždění – často žije mimo centra měst.
Vnímá auto jako praktický nástroj, někdy i jako symbol svobody či statusu.
Obává se omezování automobilismu – nízkoemisní zóny, zákazy spalovacích motorů, zpoplatnění.
Častěji kritizuje ekologická opatření, která se dotýkají automobilů.
Sociálně
V Česku častěji muži než ženy (vlastnictví i zájem o auta).
Vyšší podíl v regionech s horší MHD (např. venkov, menší města).
---
Prolínání voličů SPD a motoristů😒br />
SPD často oslovuje právě tu skupinu motoristů, kteří
mají pocit, že stát nebo EU omezuje jejich svobodu (např. skrze ekologická pravidla) 😉
jsou proti zákazu spalovacích motorů,
mají nedůvěru k „zelené politice“ a elektromobilitě,
jsou kritičtí k městskému elitářství a ekologickým akttivistům.
SPD často těží z rétoriky „obrany normálních lidí“, kam zahrnuje i řidiče a živnostníky.
Existují určité charakteristiky voličů SPD (Svoboda a přímá demokracie) i motoristů, které lze shrnout na základě dostupných sociologických výzkumů, volebních analýz a dat o životním stylu. Tyto charakteristiky samozřejmě neplatí absolutně pro každého jednotlivce, ale ukazují určité trendy.
---
Charakteristika voličů SPD (v Česku)
Podle průzkumů (např. CVVM, STEM, PAQ Research, Median) se voliči SPD často vyznačují těmito rysy😒br />
Sociodemograficky
Nižší vzdělání😒br /> Nadprůměrný podíl lidí se základním nebo učilištním vzděláním.
Nižší příjmové skupiny.
Obyvatelé menších měst a venkova.
Vyšší podíl mužů.
Vyšší věk (ale SPD má i část mladších protestních voličů).
Hodnotově
Silně protiimigrační a euroskeptické postoje.
Nespokojenost se stavem společnosti a politikou.
Podpora autoritativních řešení, přímé demokracie a „tvrdého pořádku“.
Důraz na národní identitu a suverenitu.
---
Charakteristika motoristů (obecně)😒br />
„Motorista“ je široká skupina, ale určité rysy lze vyvodit v rámci dopravního chování a postojů😒br />
Typický motorista
Závislý na autě kvůli dojíždění – často žije mimo centra měst.
Vnímá auto jako praktický nástroj, někdy i jako symbol svobody či statusu.
Obává se omezování automobilismu – nízkoemisní zóny, zákazy spalovacích motorů, zpoplatnění.
Častěji kritizuje ekologická opatření, která se dotýkají automobilů.
Sociálně
V Česku častěji muži než ženy (vlastnictví i zájem o auta).
Vyšší podíl v regionech s horší MHD (např. venkov, menší města).
---
Prolínání voličů SPD a motoristů😒br />
SPD často oslovuje právě tu skupinu motoristů, kteří
mají pocit, že stát nebo EU omezuje jejich svobodu (např. skrze ekologická pravidla) 😉
jsou proti zákazu spalovacích motorů,
mají nedůvěru k „zelené politice“ a elektromobilitě,
jsou kritičtí k městskému elitářství a ekologickým akttivistům.
SPD často těží z rétoriky „obrany normálních lidí“, kam zahrnuje i řidiče a živnostníky.
@PavelK_
Tech 1,6 miluardy je v tehdejších korunách?
Pokud ano, je to naprosto astronomický zisk. I v dnešní době je to relativně soudní vysledek
Tech 1,6 miluardy je v tehdejších korunách?
Pokud ano, je to naprosto astronomický zisk. I v dnešní době je to relativně soudní vysledek
@vencelín Já jsem žádný názor nevyjadřoval, jen jsem opsal data z knížky pro doplnění. Ještě poslední rok před zhroucením trhu, tedy v roce 1991, se píše o zisku 1,6 miliardy korun. Jak toho bylo dosaženo a kde se ta suma vzala, to netuším.
@Renoo No jo, ale kde předtím ty tisíce aut dělali, když teď mají problém se stovkama... to ty haly zbourali? A to, že dnes sehnat někoho s technickým vzdělaním a šikovnýma rukama je oříšek, je obrovský problém. Neboj, já po takovýchhle firmách jezdím, brečí všichni stejně. Speciální pedagožku nebo absolventa filozofie obvykle nemůžeš postavit před CNC stroj.
@PavelK_
A Soveti měly v porovnání třebas s australany či emiráty stejnou platební morálku?
Ono chrlut kvanta vozidel a nic za ně nedostat je mnohem horší než vyrobit jich relativně málo ale vše dostat řádně zaplaceno.
A Soveti měly v porovnání třebas s australany či emiráty stejnou platební morálku?
Ono chrlut kvanta vozidel a nic za ně nedostat je mnohem horší než vyrobit jich relativně málo ale vše dostat řádně zaplaceno.
@rohYpnol
Tatra neprodukuje vozidla jen pro armády, ale dělá vozy i pro HZS, tezare, stavebniky, lesniky.
Tatra neprodukuje vozidla jen pro armády, ale dělá vozy i pro HZS, tezare, stavebniky, lesniky.
@rohYpnol mají mnohem širší záběr speciálů ale i trh. doávají tam, kde před léty Tatry ani neznali- např. Austrálie, Vietnam, SAE, Saudská Arábie si dokonce odvezla kompletační linku, budou si je skládat sami z kopřivnických dílů. Je toho fakt hodně, co dělají a pro koho.
@šofér
Právě proto mi nesedí takovéto zkapacitňování výroby. Navíc v zemi, kde výroba nemá budoucnost, pokud se nezmění pravidla v EU a nezmění přístup české vlády.
Právě proto mi nesedí takovéto zkapacitňování výroby. Navíc v zemi, kde výroba nemá budoucnost, pokud se nezmění pravidla v EU a nezmění přístup české vlády.
@KANKUNEN
Zhodnoť kroky EU a současnou politiku EU a naší hvězdné pěchot v čele s nutelínem. Je aspoň jedna věc pozitivní?
Zhodnoť kroky EU a současnou politiku EU a naší hvězdné pěchot v čele s nutelínem. Je aspoň jedna věc pozitivní?
@šofér
To že má dvě divize neznamená nic v tom smyslu co uvádím. Zákadní prvky (a mnoho prvků obecně) jsou stejné jak u civilu tak u armády.
To že má dvě divize neznamená nic v tom smyslu co uvádím. Zákadní prvky (a mnoho prvků obecně) jsou stejné jak u civilu tak u armády.
@Dušan Trnka - kdyby jste znal strategii TATRy tak by jste věděl, že TATRA nechce a nebude nikdy vyrábět velkosériově, ten segment trhu ji nezajímá a naví je obsazen. Ona vyrábí a chce vyrábět auta dle požadavku zákazníka a samozřejmě plnopohonových sklápěček do terénu. Proto je úspěšná, stačí se podívat na youtube kanál, jaké speciály dokáže- i 10tinápravové s natáčecími nápravami, to neumí nikdo jiný natož aby bylo možné na to nainstalovat nástavbu. Nabízí kromě svých motorů a převodovek i individuální zástavbu dle přání zákazníka-Cummins, Deutz a další . To jim umožňuje podvozek s centrální nosnou rourou, tím směrem jdou.
@KANKUNEN Pýtaj sa na pravdivosť ! Koment je vyjadrenie osobného názoru a ten nie je pozitívny, negatívny, dobrý, alebo zlý . Je tvoj, môj, jeho, ich ! A ty si nedal žiaden koment, ale kritiku a on predsa nie je témou článku, tou je Tatra ...
A chce ty auta někdo?!?
EU má být přece zelená, tzn. cílem EK je zničit evropský průmysl, ne?
Navíc současná poptávka jde jen na vrub zbrojení. Takže Tatra naskočí na zbrojní vlnu. Za rok dva válka na Ukrajině skončí, poptávka po vojenské technice půjde opet dolů. A co pak? Tatra bude mit zainvestované obří výrobní kapacity, které neufinancuje a půjde to do kytek...
EU má být přece zelená, tzn. cílem EK je zničit evropský průmysl, ne?
Navíc současná poptávka jde jen na vrub zbrojení. Takže Tatra naskočí na zbrojní vlnu. Za rok dva válka na Ukrajině skončí, poptávka po vojenské technice půjde opet dolů. A co pak? Tatra bude mit zainvestované obří výrobní kapacity, které neufinancuje a půjde to do kytek...
to je klasicka panadodezolatni nota, eu se rozpada, zivotni uroven jde dolu, valka za tejden konci stejne jako stredni trida a zachrani nas jedine ofce tdi na russkou ropu..
K tematu, tatra modernizaci potrebuje. Navic si jeji koncepce vylozene rika o integraci elektromotoru do prostoru diferaku a zmenseni roury!