Ekonomika
Jsem tady jediný, co si pamatuje, že kdysi se v Tatře vyrábělo až 12 000 nákladních aut ročně? Pod 1200 aut za rok, byť speciálů s vyšší cenou, to snad dlouhodobě ani nemůže být rentabilní? No držím Valachům každopádně palce!
@mariov8 nejsi. Ještě v roce 1989 to bylo 15326, o rok později 14620 kusů.
@PavelK_
A Soveti měly v porovnání třebas s australany či emiráty stejnou platební morálku?
Ono chrlut kvanta vozidel a nic za ně nedostat je mnohem horší než vyrobit jich relativně málo ale vše dostat řádně zaplaceno.
A Soveti měly v porovnání třebas s australany či emiráty stejnou platební morálku?
Ono chrlut kvanta vozidel a nic za ně nedostat je mnohem horší než vyrobit jich relativně málo ale vše dostat řádně zaplaceno.
@vencelín dodali několik aut Jugošům a oni zpět poslali skleníky
@vencelín Já jsem žádný názor nevyjadřoval, jen jsem opsal data z knížky pro doplnění. Ještě poslední rok před zhroucením trhu, tedy v roce 1991, se píše o zisku 1,6 miliardy korun. Jak toho bylo dosaženo a kde se ta suma vzala, to netuším.
@PavelK_
Tech 1,6 miluardy je v tehdejších korunách?
Pokud ano, je to naprosto astronomický zisk. I v dnešní době je to relativně soudní vysledek
Tech 1,6 miluardy je v tehdejších korunách?
Pokud ano, je to naprosto astronomický zisk. I v dnešní době je to relativně soudní vysledek
@mariov8 Výroba Tatry je typicky malosériová. Má svoje zákazníky, kteří jen obtížně zakoupí vozidlo se stejnými či lepšími parametry jinde. Nikdy to bude vyrábět po desítkách tisíc. Takový Zetros bude mít stejnou produkci. Tatra aktuálně má problém s kapacitou výroby. Zakázky má, poptávka je a problémem je výroba. Ještě větším problémem jsou odborníci, protože dnes se vydělávají prachy nevýrobou = "tvůrci na sockách", onlyfans a jiné spice ***, bitcoin paraziti a různí žvanilové no a taky se v tomto oboru moc lidí nevzdělává a studují se kraviny vhodné pro to státi se žvanilem či jiným zbytečníkem. Nedostatkem lidí trpí nejen Czechoslovak Group, ale i např. Colt CZ Group, Omnipol,... Postavit halu a natlačit do ní prachy je jednodušší část, horší je sehnat odborníky. Takže já držím palce Tatře, aby měla továrnu kým naplnit.
@Renoo No jo, ale kde předtím ty tisíce aut dělali, když teď mají problém se stovkama... to ty haly zbourali? A to, že dnes sehnat někoho s technickým vzdělaním a šikovnýma rukama je oříšek, je obrovský problém. Neboj, já po takovýchhle firmách jezdím, brečí všichni stejně. Speciální pedagožku nebo absolventa filozofie obvykle nemůžeš postavit před CNC stroj.
@mariov8 protože plánované hospodářství bez takřka konkurence a hladový trh
@lordlord To bez diskuze, ale kde se vypařili ty výrobní kapacity. 😄
@mariov8
Výrobní kapacity, tj haly, mohly být buď zbourany nebo nyní jsou využívány jinými firmámi.
A i kdyby tehdejší stroje zůstaly zachováníydo dnešních dní v plném rozsahu, tak budou velmi neefektivní a velmi nepřesné.
Výrobní kapacity, tj haly, mohly být buď zbourany nebo nyní jsou využívány jinými firmámi.
A i kdyby tehdejší stroje zůstaly zachováníydo dnešních dní v plném rozsahu, tak budou velmi neefektivní a velmi nepřesné.
EU má být přece zelená, tzn. cílem EK je zničit evropský průmysl, ne?
Navíc současná poptávka jde jen na vrub zbrojení. Takže Tatra naskočí na zbrojní vlnu. Za rok dva válka na Ukrajině skončí, poptávka po vojenské technice půjde opet dolů. A co pak? Tatra bude mit zainvestované obří výrobní kapacity, které neufinancuje a půjde to do kytek...
to je klasicka panadodezolatni nota, eu se rozpada, zivotni uroven jde dolu, valka za tejden konci stejne jako stredni trida a zachrani nas jedine ofce tdi na russkou ropu..
K tematu, tatra modernizaci potrebuje. Navic si jeji koncepce vylozene rika o integraci elektromotoru do prostoru diferaku a zmenseni roury!
Zhodnoť kroky EU a současnou politiku EU a naší hvězdné pěchot v čele s nutelínem. Je aspoň jedna věc pozitivní?
odovzdat len tak neodovzda. ale nastastie v civil. sekrore je normalny konkurencny boj.
tatra nepredbehne velkych vyrobcov nakladiakov (tahace, sklopky, valniky...) ale jej modularne(skladackove) podozky su v niektorych aspektoch lepsie.....natacacia zadna naprava, nizsie tazisko, mozny bezramovy podvozok, nizsia celkova vyska, vdaka "rure" odolnost podvozku proti kruteniu.....
PS: ja tatrovakom fandim .
Právě proto mi nesedí takovéto zkapacitňování výroby. Navíc v zemi, kde výroba nemá budoucnost, pokud se nezmění pravidla v EU a nezmění přístup české vlády.
To že má dvě divize neznamená nic v tom smyslu co uvádím. Zákadní prvky (a mnoho prvků obecně) jsou stejné jak u civilu tak u armády.
Pokud tedy zcela pominu program pro civilní sektor, tak s tím vojenským by měla být Tatra úplně v pohodě, když historie nepamatuje jediný den na zeměkouli bez nějakého válečného konfliktu. 😀
No, ale čárku za příspěvek máš, tak ještě zbývá předhonit toho nejchytřejšího 😀
Tatra neprodukuje vozidla jen pro armády, ale dělá vozy i pro HZS, tezare, stavebniky, lesniky.
Existují určité charakteristiky voličů SPD (Svoboda a přímá demokracie) i motoristů, které lze shrnout na základě dostupných sociologických výzkumů, volebních analýz a dat o životním stylu. Tyto charakteristiky samozřejmě neplatí absolutně pro každého jednotlivce, ale ukazují určité trendy.
---
Charakteristika voličů SPD (v Česku)
Podle průzkumů (např. CVVM, STEM, PAQ Research, Median) se voliči SPD často vyznačují těmito rysy😒br />
Sociodemograficky
Nižší vzdělání😒br /> Nadprůměrný podíl lidí se základním nebo učilištním vzděláním.
Nižší příjmové skupiny.
Obyvatelé menších měst a venkova.
Vyšší podíl mužů.
Vyšší věk (ale SPD má i část mladších protestních voličů).
Hodnotově
Silně protiimigrační a euroskeptické postoje.
Nespokojenost se stavem společnosti a politikou.
Podpora autoritativních řešení, přímé demokracie a „tvrdého pořádku“.
Důraz na národní identitu a suverenitu.
---
Charakteristika motoristů (obecně)😒br />
„Motorista“ je široká skupina, ale určité rysy lze vyvodit v rámci dopravního chování a postojů😒br />
Typický motorista
Závislý na autě kvůli dojíždění – často žije mimo centra měst.
Vnímá auto jako praktický nástroj, někdy i jako symbol svobody či statusu.
Obává se omezování automobilismu – nízkoemisní zóny, zákazy spalovacích motorů, zpoplatnění.
Častěji kritizuje ekologická opatření, která se dotýkají automobilů.
Sociálně
V Česku častěji muži než ženy (vlastnictví i zájem o auta).
Vyšší podíl v regionech s horší MHD (např. venkov, menší města).
---
Prolínání voličů SPD a motoristů😒br />
SPD často oslovuje právě tu skupinu motoristů, kteří
mají pocit, že stát nebo EU omezuje jejich svobodu (např. skrze ekologická pravidla) 😉
jsou proti zákazu spalovacích motorů,
mají nedůvěru k „zelené politice“ a elektromobilitě,
jsou kritičtí k městskému elitářství a ekologickým akttivistům.
SPD často těží z rétoriky „obrany normálních lidí“, kam zahrnuje i řidiče a živnostníky.
Ty se jednou z tý umělý inteligence zblázníš.
Jestli se to už nestalo... 😀
Starší lidé bývají vystrašení zvláště z technologických vymožeností, kterých stále přibývá a stávají se běžnou součástí našich životů. Vyhýbat se jim znamená zůstat v komfortní zóně, kde si udržují pocit, že mají věci stále ještě jakž takž pod kontrolou. Zároveň se to ale často snoubí s nepříjemným pocitem, že jim ujíždí vlak a všechno zajímavé jim proplouvá mezi prsty.
Ja jen nemam neofobii.
😀
www.idnes.cz/…_jpz-ostatni_abr
Zvládneš bez AI alespoň malou a velkou potřebu? Nebo i tam potřebuješ pomoc?