Ekonomika
@rohYpnol
Pokud tedy zcela pominu program pro civilní sektor, tak s tím vojenským by měla být Tatra úplně v pohodě, když historie nepamatuje jediný den na zeměkouli bez nějakého válečného konfliktu. 😀
No, ale čárku za příspěvek máš, tak ještě zbývá předhonit toho nejchytřejšího 😀
Pokud tedy zcela pominu program pro civilní sektor, tak s tím vojenským by měla být Tatra úplně v pohodě, když historie nepamatuje jediný den na zeměkouli bez nějakého válečného konfliktu. 😀
No, ale čárku za příspěvek máš, tak ještě zbývá předhonit toho nejchytřejšího 😀
@Dušan Trnka
odovzdat len tak neodovzda. ale nastastie v civil. sekrore je normalny konkurencny boj.
tatra nepredbehne velkych vyrobcov nakladiakov (tahace, sklopky, valniky...) ale jej modularne(skladackove) podozky su v niektorych aspektoch lepsie.....natacacia zadna naprava, nizsie tazisko, mozny bezramovy podvozok, nizsia celkova vyska, vdaka "rure" odolnost podvozku proti kruteniu.....
PS: ja tatrovakom fandim .
odovzdat len tak neodovzda. ale nastastie v civil. sekrore je normalny konkurencny boj.
tatra nepredbehne velkych vyrobcov nakladiakov (tahace, sklopky, valniky...) ale jej modularne(skladackove) podozky su v niektorych aspektoch lepsie.....natacacia zadna naprava, nizsie tazisko, mozny bezramovy podvozok, nizsia celkova vyska, vdaka "rure" odolnost podvozku proti kruteniu.....
PS: ja tatrovakom fandim .
@rohYpnol - ne, rohypnole, opět vedle. TATRA má civilní divizi a vojenskou- TDV, rozšiřovat se má v gruntu ta civilní, protože, sice vás to překvapí, ale TATRA e😜anduje na nové trhy včetně Austrálie a Nového Zélandu, Island , arabský poloostrov, a nyní i jižní Amerika. Její uplatnění je v terénu, speciální podvozky, individuální řešení....
@rohYpnol - jako že Strnadovci nevědí, co dělají? Co vím, tak to zkapacitnění je právě proto, že výroba se objevuje i tam ,kde nikdy předtím nebyla a o auta toho typu je tam zájem, ale nikdo jiný je nevyrábí nebo je vyrobit ani neumí.
Jsem tady jediný, co si pamatuje, že kdysi se v Tatře vyrábělo až 12 000 nákladních aut ročně? Pod 1200 aut za rok, byť speciálů s vyšší cenou, to snad dlouhodobě ani nemůže být rentabilní? No držím Valachům každopádně palce!
@rohYpnol Premyslim, proc takoveho odbornika neoslovila Tatra, kdyz hledala generalniho reditele? Je legracni, jak bridil dava rady miliardarum.
@rohYpnol mají mnohem širší záběr speciálů ale i trh. doávají tam, kde před léty Tatry ani neznali- např. Austrálie, Vietnam, SAE, Saudská Arábie si dokonce odvezla kompletační linku, budou si je skládat sami z kopřivnických dílů. Je toho fakt hodně, co dělají a pro koho.
@šofér
Právě proto mi nesedí takovéto zkapacitňování výroby. Navíc v zemi, kde výroba nemá budoucnost, pokud se nezmění pravidla v EU a nezmění přístup české vlády.
Právě proto mi nesedí takovéto zkapacitňování výroby. Navíc v zemi, kde výroba nemá budoucnost, pokud se nezmění pravidla v EU a nezmění přístup české vlády.
@KANKUNEN
Zhodnoť kroky EU a současnou politiku EU a naší hvězdné pěchot v čele s nutelínem. Je aspoň jedna věc pozitivní?
Zhodnoť kroky EU a současnou politiku EU a naší hvězdné pěchot v čele s nutelínem. Je aspoň jedna věc pozitivní?
@šofér
To že má dvě divize neznamená nic v tom smyslu co uvádím. Zákadní prvky (a mnoho prvků obecně) jsou stejné jak u civilu tak u armády.
To že má dvě divize neznamená nic v tom smyslu co uvádím. Zákadní prvky (a mnoho prvků obecně) jsou stejné jak u civilu tak u armády.
@Dušan Trnka - kdyby jste znal strategii TATRy tak by jste věděl, že TATRA nechce a nebude nikdy vyrábět velkosériově, ten segment trhu ji nezajímá a naví je obsazen. Ona vyrábí a chce vyrábět auta dle požadavku zákazníka a samozřejmě plnopohonových sklápěček do terénu. Proto je úspěšná, stačí se podívat na youtube kanál, jaké speciály dokáže- i 10tinápravové s natáčecími nápravami, to neumí nikdo jiný natož aby bylo možné na to nainstalovat nástavbu. Nabízí kromě svých motorů a převodovek i individuální zástavbu dle přání zákazníka-Cummins, Deutz a další . To jim umožňuje podvozek s centrální nosnou rourou, tím směrem jdou.
@KANKUNEN Pýtaj sa na pravdivosť ! Koment je vyjadrenie osobného názoru a ten nie je pozitívny, negatívny, dobrý, alebo zlý . Je tvoj, môj, jeho, ich ! A ty si nedal žiaden koment, ale kritiku a on predsa nie je témou článku, tou je Tatra ...
A chce ty auta někdo?!?
EU má být přece zelená, tzn. cílem EK je zničit evropský průmysl, ne?
Navíc současná poptávka jde jen na vrub zbrojení. Takže Tatra naskočí na zbrojní vlnu. Za rok dva válka na Ukrajině skončí, poptávka po vojenské technice půjde opet dolů. A co pak? Tatra bude mit zainvestované obří výrobní kapacity, které neufinancuje a půjde to do kytek...
EU má být přece zelená, tzn. cílem EK je zničit evropský průmysl, ne?
Navíc současná poptávka jde jen na vrub zbrojení. Takže Tatra naskočí na zbrojní vlnu. Za rok dva válka na Ukrajině skončí, poptávka po vojenské technice půjde opet dolů. A co pak? Tatra bude mit zainvestované obří výrobní kapacity, které neufinancuje a půjde to do kytek...
to je klasicka panadodezolatni nota, eu se rozpada, zivotni uroven jde dolu, valka za tejden konci stejne jako stredni trida a zachrani nas jedine ofce tdi na russkou ropu..
K tematu, tatra modernizaci potrebuje. Navic si jeji koncepce vylozene rika o integraci elektromotoru do prostoru diferaku a zmenseni roury!