Elektromobilita
@gil54 Přesně tak. Navíc dle praxe řidiče co s tím jezdí : Slabý motor dobíjí slabou baterii cca 80% provozu. Stále vrčí ve stejných otáčkách, což je otravné a navíc při zrychlení je stále stejný zvuk což je takové nelogické.
A teď už jen z toho hybridu vyhodit neeko baterie a máme krásný diesel elektrický pohon.... Jaká to nová doba🙂
A kolik to stojí?
To v článku není.
Dlále v článku není jak vykonný je ten spalovací motor a jak je objemná ta nádrž.
Pokud je ten spalovací motor slabý, tak tu elekřinu musí doplňovat od startu neustále.
To v článku není.
Dlále v článku není jak vykonný je ten spalovací motor a jak je objemná ta nádrž.
Pokud je ten spalovací motor slabý, tak tu elekřinu musí doplňovat od startu neustále.
Elektromobil s prodlužovačem dojezdu - konečně auto, které potřebuje benzin, aby mohlo být ekologické.
Spalovací motor jsme poslali do důchodu, ale on si našel novou práci - generuje elektřinu pro elektromobil. Geniální! Zásuvka? Nuda. Dnešní hrdina zastaví na benzínce, natankuje a vyráží na stovky „elektrických“ kilometrů. S klidem v duši a výfukem v kufru.
Čína to miluje, Evropa zatím předstírá, že neví, co se děje. A mezitím přichází nová éra mobility: složitější, těžší, dražší - ale zato s delším dojezdem a kratším svědomím.
Je to budoucnost. Tedy alespoň do té doby, než někdo vymyslí vodíkový koloběžkovlak se solárními padáky 👍
Spalovací motor jsme poslali do důchodu, ale on si našel novou práci - generuje elektřinu pro elektromobil. Geniální! Zásuvka? Nuda. Dnešní hrdina zastaví na benzínce, natankuje a vyráží na stovky „elektrických“ kilometrů. S klidem v duši a výfukem v kufru.
Čína to miluje, Evropa zatím předstírá, že neví, co se děje. A mezitím přichází nová éra mobility: složitější, těžší, dražší - ale zato s delším dojezdem a kratším svědomím.
Je to budoucnost. Tedy alespoň do té doby, než někdo vymyslí vodíkový koloběžkovlak se solárními padáky 👍
@Xprcek
Obávám se, že slabší spalovací motor "nepřede" v žádných otáčkách, ani v těch optimálních. 😀
Obávám se, že slabší spalovací motor "nepřede" v žádných otáčkách, ani v těch optimálních. 😀
Nechci rejpat, ale
"Navíc odpadá často zdlouhavé, drahé a nepraktické dobíjení z veřejné sítě. "
Vzdyt se kazdy chodí vycurat, najist a dat si kafe. Jenom dezolat jede stovky kilometru na jeden zatah.
Tak jak to teda je, je to otravny a zdlouhavy mebo ne?
"Navíc odpadá často zdlouhavé, drahé a nepraktické dobíjení z veřejné sítě. "
Vzdyt se kazdy chodí vycurat, najist a dat si kafe. Jenom dezolat jede stovky kilometru na jeden zatah.
Tak jak to teda je, je to otravny a zdlouhavy mebo ne?
@Zetti
Rozumím. Já mám také své důvody, proč stále jezdím s ICE a ani nemám potřebu je hájit, navíc veřejně a při každé příležitosti.
Ani nechci svojí volbu někomu nutit, točit imrvére nějaká videa jak jedu do práce, jak jedu v dešti, do Humpolce, do Ostravy, do Chorvatska nebo do Itálie s rakví na střeše zadkem dopředu a jak strkám tankovací pistoli do hrdla nádrže. A jako obživu si raději vyberu jinou činnost. Ani nebudu po ostatních variantách pohonů plivat a vysvětlovat, jaké řešení je jediné správné.
Je to každého volba a klidně se může stát, že i já si někdy EV pořídím. No, pravděpodobně, vzhledem k mému věku, asi až v příštím životě nebo po vynálezu a komerční dostupnosti elixíru mládí. 😀
Rozumím. Já mám také své důvody, proč stále jezdím s ICE a ani nemám potřebu je hájit, navíc veřejně a při každé příležitosti.
Ani nechci svojí volbu někomu nutit, točit imrvére nějaká videa jak jedu do práce, jak jedu v dešti, do Humpolce, do Ostravy, do Chorvatska nebo do Itálie s rakví na střeše zadkem dopředu a jak strkám tankovací pistoli do hrdla nádrže. A jako obživu si raději vyberu jinou činnost. Ani nebudu po ostatních variantách pohonů plivat a vysvětlovat, jaké řešení je jediné správné.
Je to každého volba a klidně se může stát, že i já si někdy EV pořídím. No, pravděpodobně, vzhledem k mému věku, asi až v příštím životě nebo po vynálezu a komerční dostupnosti elixíru mládí. 😀
@Horký Rom : Rome, ty máš nějaký záchvat pravdomluvnosti? jak to že se s částí tvého komentu dá souhlasit?
Máš nějakou slabou chvilku? 😄
Máš nějakou slabou chvilku? 😄
To ovšem nejsou tak úplně elektromobily a když bude pomocný motor v provozu, emise CO2 budou pekelně vysoké.
Mild hybridy jsou určitě šikovnější, když už.
Mimochodem, Mazda označuje svůj vůz s prodlužovačem dojezdu jako PHEV 😄 😄 😄
Mild hybridy jsou určitě šikovnější, když už.
Mimochodem, Mazda označuje svůj vůz s prodlužovačem dojezdu jako PHEV 😄 😄 😄
@gil54 ja tu trpelivost az na vyjimky nemam. Hlavne v zime a v noci. Veskere podpory misto dotaci na auta mely podle mne smerovat prave k nabijeckam, kdyz uz se to ma dotovat. Je jich porad malo a výkonných mizive mnozstvi. Takze z minut muzou byt hodiny a to nemluvim o nemoznosti planovat denni ukoly. Všechen cas planuji nabijecky, jejich funkce a obsazenost
@Zetti
Také nechci rejpat, ale ještě k tomu ty tak donekonečna omílané výhody - jednoduchost, jediná pohyblivá součástka rotor, lokální bezemisnost jsou tímto konceptem jaksi v **, slušně v čudu.
Ne, že bych nějak extra fandil elektroautům a už vůbec ne slepě za všech okolností, ale uznávám jejich klady i jejich postupný vývoj, díky kterému je už lze normálně užívat a za určitých okolností i výhodně.
Ve světle stále rychlejších nabíjecích procesů fakt nechápu instalování spalovacího motoru a generátoru se vším tím potřebným příslušenstvím navíc jen pro pár ušetřených minut.
To už mi čisté EV dává větší smysl než tohle.
Také nechci rejpat, ale ještě k tomu ty tak donekonečna omílané výhody - jednoduchost, jediná pohyblivá součástka rotor, lokální bezemisnost jsou tímto konceptem jaksi v **, slušně v čudu.
Ne, že bych nějak extra fandil elektroautům a už vůbec ne slepě za všech okolností, ale uznávám jejich klady i jejich postupný vývoj, díky kterému je už lze normálně užívat a za určitých okolností i výhodně.
Ve světle stále rychlejších nabíjecích procesů fakt nechápu instalování spalovacího motoru a generátoru se vším tím potřebným příslušenstvím navíc jen pro pár ušetřených minut.
To už mi čisté EV dává větší smysl než tohle.
Nikoli,muItipeťánku, tentokrát ses, obávám se, mýlil.
To ty ses chytil do pasti vlastní domýšlivosti a neobratného důvtipu.
Napiš, prosím, ještě něco o své „virtuální“ Mazdě -
rádi se společně pousmějeme nad dalším skvostem tvé fantazie 👍