Elektromobilita
A kolik to stojí?
To v článku není.
Dlále v článku není jak vykonný je ten spalovací motor a jak je objemná ta nádrž.
Pokud je ten spalovací motor slabý, tak tu elekřinu musí doplňovat od startu neustále.
To v článku není.
Dlále v článku není jak vykonný je ten spalovací motor a jak je objemná ta nádrž.
Pokud je ten spalovací motor slabý, tak tu elekřinu musí doplňovat od startu neustále.
Nechci rejpat, ale
"Navíc odpadá často zdlouhavé, drahé a nepraktické dobíjení z veřejné sítě. "
Vzdyt se kazdy chodí vycurat, najist a dat si kafe. Jenom dezolat jede stovky kilometru na jeden zatah.
Tak jak to teda je, je to otravny a zdlouhavy mebo ne?
"Navíc odpadá často zdlouhavé, drahé a nepraktické dobíjení z veřejné sítě. "
Vzdyt se kazdy chodí vycurat, najist a dat si kafe. Jenom dezolat jede stovky kilometru na jeden zatah.
Tak jak to teda je, je to otravny a zdlouhavy mebo ne?
@Zetti
Také nechci rejpat, ale ještě k tomu ty tak donekonečna omílané výhody - jednoduchost, jediná pohyblivá součástka rotor, lokální bezemisnost jsou tímto konceptem jaksi v **, slušně v čudu.
Ne, že bych nějak extra fandil elektroautům a už vůbec ne slepě za všech okolností, ale uznávám jejich klady i jejich postupný vývoj, díky kterému je už lze normálně užívat a za určitých okolností i výhodně.
Ve světle stále rychlejších nabíjecích procesů fakt nechápu instalování spalovacího motoru a generátoru se vším tím potřebným příslušenstvím navíc jen pro pár ušetřených minut.
To už mi čisté EV dává větší smysl než tohle.
Také nechci rejpat, ale ještě k tomu ty tak donekonečna omílané výhody - jednoduchost, jediná pohyblivá součástka rotor, lokální bezemisnost jsou tímto konceptem jaksi v **, slušně v čudu.
Ne, že bych nějak extra fandil elektroautům a už vůbec ne slepě za všech okolností, ale uznávám jejich klady i jejich postupný vývoj, díky kterému je už lze normálně užívat a za určitých okolností i výhodně.
Ve světle stále rychlejších nabíjecích procesů fakt nechápu instalování spalovacího motoru a generátoru se vším tím potřebným příslušenstvím navíc jen pro pár ušetřených minut.
To už mi čisté EV dává větší smysl než tohle.
@gil54 Přesně tak. Navíc dle praxe řidiče co s tím jezdí : Slabý motor dobíjí slabou baterii cca 80% provozu. Stále vrčí ve stejných otáčkách, což je otravné a navíc při zrychlení je stále stejný zvuk což je takové nelogické.
@gil54 ja tu trpelivost az na vyjimky nemam. Hlavne v zime a v noci. Veskere podpory misto dotaci na auta mely podle mne smerovat prave k nabijeckam, kdyz uz se to ma dotovat. Je jich porad malo a výkonných mizive mnozstvi. Takze z minut muzou byt hodiny a to nemluvim o nemoznosti planovat denni ukoly. Všechen cas planuji nabijecky, jejich funkce a obsazenost
@Zetti
Rozumím. Já mám také své důvody, proč stále jezdím s ICE a ani nemám potřebu je hájit, navíc veřejně a při každé příležitosti.
Ani nechci svojí volbu někomu nutit, točit imrvére nějaká videa jak jedu do práce, jak jedu v dešti, do Humpolce, do Ostravy, do Chorvatska nebo do Itálie s rakví na střeše zadkem dopředu a jak strkám tankovací pistoli do hrdla nádrže. A jako obživu si raději vyberu jinou činnost. Ani nebudu po ostatních variantách pohonů plivat a vysvětlovat, jaké řešení je jediné správné.
Je to každého volba a klidně se může stát, že i já si někdy EV pořídím. No, pravděpodobně, vzhledem k mému věku, asi až v příštím životě nebo po vynálezu a komerční dostupnosti elixíru mládí. 😀
Rozumím. Já mám také své důvody, proč stále jezdím s ICE a ani nemám potřebu je hájit, navíc veřejně a při každé příležitosti.
Ani nechci svojí volbu někomu nutit, točit imrvére nějaká videa jak jedu do práce, jak jedu v dešti, do Humpolce, do Ostravy, do Chorvatska nebo do Itálie s rakví na střeše zadkem dopředu a jak strkám tankovací pistoli do hrdla nádrže. A jako obživu si raději vyberu jinou činnost. Ani nebudu po ostatních variantách pohonů plivat a vysvětlovat, jaké řešení je jediné správné.
Je to každého volba a klidně se může stát, že i já si někdy EV pořídím. No, pravděpodobně, vzhledem k mému věku, asi až v příštím životě nebo po vynálezu a komerční dostupnosti elixíru mládí. 😀
@Zetti
Vy jste ale rypal 😊.
Teď jste slapnul do vosiho hnízda. Cikán s Mikesem už si má Vas brousí klavesnice
Vy jste ale rypal 😊.
Teď jste slapnul do vosiho hnízda. Cikán s Mikesem už si má Vas brousí klavesnice
@Zetti Nevím, proč bych při každém tankování měl pít kávu a jíst. Vlastnictví mého spalováku mne k ničemu takovému nenutí. Už byste s těmi dětinskými frázemi měli přestat.
@Petr Kozohorský potrefená husa se ozvala?
Co je dětinské na konstatování, že rozumný řidič dělá po pár hodinách jízdy pauzy na občerstvení?
Realita je totiž taková, že když člověk nejede v časovém presu sám na služební cestě, tak si ty pauzy udělá i s traktorem, který má dojezd 1000km. Ale potom schází důvod ten vysoký dojezd adorovat, když ho vlastně člověk reálně nepotřebuje🤷♂️
A tak aby se našlo co těm elektrikám vytknout, tváří se lidi jak mají ocelový močák, nejedí, nepijí a zvládnou ujet 1000km v kuse, bez zastávky🙄
Co je dětinské na konstatování, že rozumný řidič dělá po pár hodinách jízdy pauzy na občerstvení?
Realita je totiž taková, že když člověk nejede v časovém presu sám na služební cestě, tak si ty pauzy udělá i s traktorem, který má dojezd 1000km. Ale potom schází důvod ten vysoký dojezd adorovat, když ho vlastně člověk reálně nepotřebuje🤷♂️
A tak aby se našlo co těm elektrikám vytknout, tváří se lidi jak mají ocelový močák, nejedí, nepijí a zvládnou ujet 1000km v kuse, bez zastávky🙄
A teď už jen z toho hybridu vyhodit neeko baterie a máme krásný diesel elektrický pohon.... Jaká to nová doba🙂
Slabší spalovací motor předoucí si v optimálním spektru otáček, dobíjející menší trakční baterii, nemusí být tak hloupý nápad, jak se na první pohled mohlo zdát.
@Xprcek
Obávám se, že slabší spalovací motor "nepřede" v žádných otáčkách, ani v těch optimálních. 😀
Obávám se, že slabší spalovací motor "nepřede" v žádných otáčkách, ani v těch optimálních. 😀
@Xprcek A jak presne to funguje, kdyz je baterie "na nule"? Ten slaby motor v optimalnim spektru otacek staci na provoz auta ve vsech jizdnich rezimech?
Rad bych to pochopil. Momentalne nevidm zadnou vyhodu proti dobre udelanemu PHEV.
Rad bych to pochopil. Momentalne nevidm zadnou vyhodu proti dobre udelanemu PHEV.
@JirkaVejrazka je tam velká výhoda v tom, že pohon kol zajišťuje elektrický motor a ne spalovací a to je poněkud lepší svezení. Spousta lidí si jen kvůli tomu ty elektriky kupuje.
A tady máte řešení pro ty, co se bojí být závislí jen na baterce a zároveň by se chtěli vozit elektricky.
Mimochodem pokud máte pochybnosti, tak doporučuji zkusit si např. Hondu Civic, která tento systém také používá, jen to není PHEV, ale klasické HEV s baterkou o kapacitě pouhé 1,1kWh.
I tak je s tím násobně lepší svezení než s těmi hybridy od Toyoty.
Já jsem sice obecně proti hybridům, protože z mého pohledu mají všechny nevýhody spalováku a k tomu ještě nevýhody elektriky. Ale pokud už bych nějaký hybrid vzal na milost, tak jedině tenhle typ, kde pohon kol zajišťuje elektromotor a spalovák jen vyrábí energii.
Jinak pokud má v autě být spalovák, tak zastávám názor, ať je to čistý spalovák.
A tady máte řešení pro ty, co se bojí být závislí jen na baterce a zároveň by se chtěli vozit elektricky.
Mimochodem pokud máte pochybnosti, tak doporučuji zkusit si např. Hondu Civic, která tento systém také používá, jen to není PHEV, ale klasické HEV s baterkou o kapacitě pouhé 1,1kWh.
I tak je s tím násobně lepší svezení než s těmi hybridy od Toyoty.
Já jsem sice obecně proti hybridům, protože z mého pohledu mají všechny nevýhody spalováku a k tomu ještě nevýhody elektriky. Ale pokud už bych nějaký hybrid vzal na milost, tak jedině tenhle typ, kde pohon kol zajišťuje elektromotor a spalovák jen vyrábí energii.
Jinak pokud má v autě být spalovák, tak zastávám názor, ať je to čistý spalovák.
To ovšem nejsou tak úplně elektromobily a když bude pomocný motor v provozu, emise CO2 budou pekelně vysoké.
Mild hybridy jsou určitě šikovnější, když už.
Mimochodem, Mazda označuje svůj vůz s prodlužovačem dojezdu jako PHEV 😄 😄 😄
Mild hybridy jsou určitě šikovnější, když už.
Mimochodem, Mazda označuje svůj vůz s prodlužovačem dojezdu jako PHEV 😄 😄 😄
@WinDiesel nesmysl, tohle má už z principu nejnižší emise a nejlepší svezení ze všech typů hybridů.
Spalovák jede v nejefektivnějším možném spalovacím cyklu a kola pohání elektromotor, tedy svezení jako v čistém EV a emise o kus nižší, než nejlepší auta, kde ten spalovák musí poháňet kola.
Sice jsem zastánce toho, že buď čistý spalovák nebo čisté elektro, ale pokud už bych nějaký hybrid byl ochotný vzít na milost, tak tenhle.
Spalovák jede v nejefektivnějším možném spalovacím cyklu a kola pohání elektromotor, tedy svezení jako v čistém EV a emise o kus nižší, než nejlepší auta, kde ten spalovák musí poháňet kola.
Sice jsem zastánce toho, že buď čistý spalovák nebo čisté elektro, ale pokud už bych nějaký hybrid byl ochotný vzít na milost, tak tenhle.
Výhoda Ev je v tom, že odpadá starost o spalovací motor (údržba). Pro tento kro zpět mám málo pochopení.
//www.autojournal.cz/…ila-automobilky/
studená sprcha pro automobilky, tedy ne všechny, některé to pochopiliy už dávno
studená sprcha pro automobilky, tedy ne všechny, některé to pochopiliy už dávno
@del42sa autojournal.cz bere nekdo vazne?
@JirkaVejrazka nemusí brát vážně Autojournal, stačí když budou brát vážně závěry toho analytika Bank od Amerika
//www.cnbc.com/…y-investors.html
//www.cbtnews.com/…ty-through-2029/
//www.cnbc.com/…y-investors.html
//www.cbtnews.com/…ty-through-2029/
@del42sa Jenomze zatimco original varuje pred riziky pro americke automobilky a jejich investory, tak autozurnal to preklada jako krach EV - uplne jiny vyklad.
@JirkaVejrazka To z toho tiež čiastočne vyplýva. Pokiaľ sa EV nebudú predávať, nebudú sa ani vyrábať a vzhľadom na doterajšie investície automobiliek to bude istá forma krachu. Ak bude Brusel stále trvať na greendeale, dopadne to ešte horšie. Pre nás všetkých.
@traveldrive Z vety, ze cinske automobilky kvuli presyceni lokalniho trhu e😜anduji na trhy na ostatnich kontinentech nejak nedokazu odvodit, ze by se EV prestaly prodavat.
@JirkaVejrazka
Taky nejak nerozumim odporcum EV.
Jestlize EVcka predstavujou slepou cestu, tak se nemaji ceho obavat... Rozhodne ne Ciny.
Wait.
Jenze co kdyz se pletou.
🙂
Taky nejak nerozumim odporcum EV.
Jestlize EVcka predstavujou slepou cestu, tak se nemaji ceho obavat... Rozhodne ne Ciny.
Wait.
Jenze co kdyz se pletou.
🙂
@JirkaVejrazka Lenže čínske EV sa veľmi nepredávajú. Predávajú sa, a tiež nijak slávne, čínske spaľováky. Kvalita otázna, servis otázny, životnosť značky diskutabilná. To nie sú zrovna atribúty úspešného obchodu a najmä nie úspešného obchodu s EV. Ak je čínsky trh presýtený, neznamená to, že obratom predajú všetky objemy inde vo svete. Už teraz majú plné sklady a pomaly nebudú vedieť, čo s nepredanými autami. Netýka sa to iba áut. Čína sa tlačí kam sa dá už desaťročia, ale nie v každej oblasti sa im darí, hlavne nie tam, kde je nutná kvalita, jak v tovare, tak v službách.
Spalovací motor jsme poslali do důchodu, ale on si našel novou práci - generuje elektřinu pro elektromobil. Geniální! Zásuvka? Nuda. Dnešní hrdina zastaví na benzínce, natankuje a vyráží na stovky „elektrických“ kilometrů. S klidem v duši a výfukem v kufru.
Čína to miluje, Evropa zatím předstírá, že neví, co se děje. A mezitím přichází nová éra mobility: složitější, těžší, dražší - ale zato s delším dojezdem a kratším svědomím.
Je to budoucnost. Tedy alespoň do té doby, než někdo vymyslí vodíkový koloběžkovlak se solárními padáky 👍
Máš nějakou slabou chvilku? 😄
Nikoli,muItipeťánku, tentokrát ses, obávám se, mýlil.
To ty ses chytil do pasti vlastní domýšlivosti a neobratného důvtipu.
Napiš, prosím, ještě něco o své „virtuální“ Mazdě -
rádi se společně pousmějeme nad dalším skvostem tvé fantazie 👍