Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobilita

Zpět na článek

Elektromobily s prodlužovači dojezdu jako jasná budoucnost? Rostou nejvíce na světě

9 komentářů

Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Elektromobil s prodlužovačem dojezdu - konečně auto, které potřebuje benzin, aby mohlo být ekologické.

Spalovací motor jsme poslali do důchodu, ale on si našel novou práci - generuje elektřinu pro elektromobil. Geniální! Zásuvka? Nuda. Dnešní hrdina zastaví na benzínce, natankuje a vyráží na stovky „elektrických“ kilometrů. S klidem v duši a výfukem v kufru.

Čína to miluje, Evropa zatím předstírá, že neví, co se děje. A mezitím přichází nová éra mobility: složitější, těžší, dražší - ale zato s delším dojezdem a kratším svědomím.

Je to budoucnost. Tedy alespoň do té doby, než někdo vymyslí vodíkový koloběžkovlak se solárními padáky 👍
PowerHouse
A kolik to stojí?
To v článku není.

Dlále v článku není jak vykonný je ten spalovací motor a jak je objemná ta nádrž.
Pokud je ten spalovací motor slabý, tak tu elekřinu musí doplňovat od startu neustále.
Avatar - Zetti
Zetti
Nechci rejpat, ale
"Navíc odpadá často zdlouhavé, drahé a nepraktické dobíjení z veřejné sítě. "
Vzdyt se kazdy chodí vycurat, najist a dat si kafe. Jenom dezolat jede stovky kilometru na jeden zatah.

Tak jak to teda je, je to otravny a zdlouhavy mebo ne?
gil54
@Zetti

Také nechci rejpat, ale ještě k tomu ty tak donekonečna omílané výhody - jednoduchost, jediná pohyblivá součástka rotor, lokální bezemisnost jsou tímto konceptem jaksi v **, slušně v čudu.

Ne, že bych nějak extra fandil elektroautům a už vůbec ne slepě za všech okolností, ale uznávám jejich klady i jejich postupný vývoj, díky kterému je už lze normálně užívat a za určitých okolností i výhodně.

Ve světle stále rychlejších nabíjecích procesů fakt nechápu instalování spalovacího motoru a generátoru se vším tím potřebným příslušenstvím navíc jen pro pár ušetřených minut.

To už mi čisté EV dává větší smysl než tohle.
Avatar - Petr Pinkas
Petr Pinkas
@gil54 Přesně tak. Navíc dle praxe řidiče co s tím jezdí : Slabý motor dobíjí slabou baterii cca 80% provozu. Stále vrčí ve stejných otáčkách, což je otravné a navíc při zrychlení je stále stejný zvuk což je takové nelogické.
Avatar - Zetti
Zetti
@gil54 ja tu trpelivost az na vyjimky nemam. Hlavne v zime a v noci. Veskere podpory misto dotaci na auta mely podle mne smerovat prave k nabijeckam, kdyz uz se to ma dotovat. Je jich porad malo a výkonných mizive mnozstvi. Takze z minut muzou byt hodiny a to nemluvim o nemoznosti planovat denni ukoly. Všechen cas planuji nabijecky, jejich funkce a obsazenost
Avatar - Milano Enrico
Milano Enrico
A teď už jen z toho hybridu vyhodit neeko baterie a máme krásný diesel elektrický pohon.... Jaká to nová doba🙂
Xprcek
Slabší spalovací motor předoucí si v optimálním spektru otáček, dobíjející menší trakční baterii, nemusí být tak hloupý nápad, jak se na první pohled mohlo zdát.
gil54
@Xprcek

Obávám se, že slabší spalovací motor "nepřede" v žádných otáčkách, ani v těch optimálních. 😀