Novinky
@Othello asi to mají v plánu jako moznost systému. Proste u dvoukomorový se nevyužije. Ale mne zase přijde i EV redukce na dvoukolku smysluplnejsi softwarově než mechanicky. Ale možná chtějí používat jen jeden motor a mechanicky to pospojovat.
@DonVito
Teoreticky je možné dosáhnout stejně max rychlosti i s převodovkou o nižším počtu převodu. Ten vyšší počet převodu pak zajišťuje to aby výsledná charakteristika prevodoveho soustrojii více kopírovala tu ideální.
Tím se dosáhne mimojine snížení spotřeby vozu.
Teoreticky je možné dosáhnout stejně max rychlosti i s převodovkou o nižším počtu převodu. Ten vyšší počet převodu pak zajišťuje to aby výsledná charakteristika prevodoveho soustrojii více kopírovala tu ideální.
Tím se dosáhne mimojine snížení spotřeby vozu.
@Othello
Souhlas.
Navic se tremi stupni musis snad vzdy dosahnout vetsi Vmax (s obdobnym motorem), ne?
🙂
Jinak by bohate stacily dva...
Souhlas.
Navic se tremi stupni musis snad vzdy dosahnout vetsi Vmax (s obdobnym motorem), ne?
🙂
Jinak by bohate stacily dva...
Nepochopil jsem asi tu poznámku v úvodu "...Nejde ale o rychlost"
O rychlost snad jde u převodovek vždy
O rychlost snad jde u převodovek vždy
@DonVito Jeden stály prevod? Pre každého sa nájde to správne auto. Aj pre zohriateho brata. www.youtube.com/watch…
@DonVito
Byl bych velmi rád, kdyby se toto fórum mohlo obejít bez přítomnosti trollích farem, avšak zjevně se staly natolik integrální součástí jeho ekosystému, že si dnes bez nich CNC sotva lze představit. Jako by zdravý dialog ustoupil algoritmicky řízenému spektáklu.
P.S. I já mám jeden kvalt - a naprostá spokojenost 👍
Byl bych velmi rád, kdyby se toto fórum mohlo obejít bez přítomnosti trollích farem, avšak zjevně se staly natolik integrální součástí jeho ekosystému, že si dnes bez nich CNC sotva lze představit. Jako by zdravý dialog ustoupil algoritmicky řízenému spektáklu.
P.S. I já mám jeden kvalt - a naprostá spokojenost 👍
@DonVito
Tak se k tomu ještě vrátím cituješ jen první část mé věty a měníš tím její význam.
Správný význam byl že úloha momentu na kolech s rychlostí roste. Ne že je při rozjezdu zbytečný
Tak se k tomu ještě vrátím cituješ jen první část mé věty a měníš tím její význam.
Správný význam byl že úloha momentu na kolech s rychlostí roste. Ne že je při rozjezdu zbytečný
@Othello
Mozna jsem nepochopil, jak jsi to myslel.
Kazdopadne jsi napsal hloupost -
"No já se domnívám že moment na kolech není klíčový pro rozjezd z místa."
Doufam, zes ty pochopil, ze s tim nesouhlasim ja, vencelin ani AI.
I kdyz vsechno ostatni mas spravne.
🙂
Mas to dnes za dvojku.
Dobrou
Mozna jsem nepochopil, jak jsi to myslel.
Kazdopadne jsi napsal hloupost -
"No já se domnívám že moment na kolech není klíčový pro rozjezd z místa."
Doufam, zes ty pochopil, ze s tim nesouhlasim ja, vencelin ani AI.
I kdyz vsechno ostatni mas spravne.
🙂
Mas to dnes za dvojku.
Dobrou
@DonVito
Děkuji za školení, že výkon je součinem momentu a otáček jsem fakt nevěděl.
Ale asi jsi nepochopil co píšu, tak nic skončeme to.
Děkuji za školení, že výkon je součinem momentu a otáček jsem fakt nevěděl.
Ale asi jsi nepochopil co píšu, tak nic skončeme to.
@DonVito
Ano moment v terénu je snad ještě důležitější, jinak by se nedělali, redukční převodovky a redukce v kolech.
Jinak tou vozovkou jsem myslel obecně povrch po kterém se vozidlinpohybuje, nejen asfalt
Ano moment v terénu je snad ještě důležitější, jinak by se nedělali, redukční převodovky a redukce v kolech.
Jinak tou vozovkou jsem myslel obecně povrch po kterém se vozidlinpohybuje, nejen asfalt
@vencelín
👍
A i v terenu je rozhodujici moment.
Kdyz se chces napr. rozjet do prodkeho kopce.
Moment na kolech je rozhodujici VZDY!
PS Specielne pro Othello - pro vysoky moment pri vyssich otackach je potreba umerne vyssi vykon - moment vynasobit otackami... Vime.
👍
A i v terenu je rozhodujici moment.
Kdyz se chces napr. rozjet do prodkeho kopce.
Moment na kolech je rozhodujici VZDY!
PS Specielne pro Othello - pro vysoky moment pri vyssich otackach je potreba umerne vyssi vykon - moment vynasobit otackami... Vime.
@Othello
Řekl bych že pro rozjezd a veelikostczrychleni je rozhodující jak velky moment jsme schopni přenést na vozovku.
Řekl bych že pro rozjezd a veelikostczrychleni je rozhodující jak velky moment jsme schopni přenést na vozovku.
@DonVito
Nepochopil jsi co říkám. Pro rozjezd (tedy akceleraci z nuly) nepotřebuješ na kolech větší moment než při stejném zrychlování během jízdy. Pokud máš větší moment, budeš jen zrychlovat intenzivněji ale nic klíčového na tom není. Ostatně běžný elektromobil dokáže mit konstantní moment od nuly až do cca třetiny rychlosti a přesto se rozjede. Nepotřebuje pro rozjezd z nuly moment ještě nějak extra navyšovat.
Ale pro udržení stálého zrychlení i ve větší rychlosti potřebuješ moment navyšovat protože rostou odpory. Bez navýšení momentu bude zrychlení klesat
Nepochopil jsi co říkám. Pro rozjezd (tedy akceleraci z nuly) nepotřebuješ na kolech větší moment než při stejném zrychlování během jízdy. Pokud máš větší moment, budeš jen zrychlovat intenzivněji ale nic klíčového na tom není. Ostatně běžný elektromobil dokáže mit konstantní moment od nuly až do cca třetiny rychlosti a přesto se rozjede. Nepotřebuje pro rozjezd z nuly moment ještě nějak extra navyšovat.
Ale pro udržení stálého zrychlení i ve větší rychlosti potřebuješ moment navyšovat protože rostou odpory. Bez navýšení momentu bude zrychlení klesat
@Othello
Domnivas se spatne.
Sorry.
Moment z nuly je klicovy.
Stejne pro tahani jako v terenu.
Presne proto existuje redukce!
Abys mel obrovsky moment (ne vykon...) na kolech.
😉
Zahod uz tu svou fobii z tociveho momentu...
Při rozjezdu jízdního kola (nebo auta, motorky apod.) z nuly** je klíčový především **točivý moment (moment síly), nikoliv výkon.
### Vysvětlení
* Točivý moment (moment síly)** určuje, **jakou silou dokáže pohonný systém otáčet koly – tedy jakou má „sílu“ na rozjezd.
* Výkon je funkcí momentu a otáček
Ale když stojíš (rychlost = 0), tak i když máš vysoký výkon, bez momentu se nepohneš.
---
### Příklad
* Elektromotor má od nulových otáček plný moment, proto se EV rozjíždí hladce a svižně.
* Spalovací motor potřebuje otáčky – má malý moment při nízkých otáčkách – proto má spojku a převodovku, aby moment zvýšil.
* Kolo (lidská síla) – když se rozjíždíš, dáváš větší sílu (moment) na pedály a často máš zařazený lehký převod, aby se moment násobil.
---
### Shrnutí
👉 Pro rozjezd z místa je klíčový moment.
Výkon je důležitý až při jízdě ve vyšší rychlosti.
Chceš-li efektivní rozjezdy, dívej se na😒br />
* Točivý moment motoru (u e-biku, motorky, auta)
* Převodový poměr (u kola – čím lehčí převod, tím víc momentu na kolech)
Domnivas se spatne.
Sorry.
Moment z nuly je klicovy.
Stejne pro tahani jako v terenu.
Presne proto existuje redukce!
Abys mel obrovsky moment (ne vykon...) na kolech.
😉
Zahod uz tu svou fobii z tociveho momentu...
Při rozjezdu jízdního kola (nebo auta, motorky apod.) z nuly** je klíčový především **točivý moment (moment síly), nikoliv výkon.
### Vysvětlení
* Točivý moment (moment síly)** určuje, **jakou silou dokáže pohonný systém otáčet koly – tedy jakou má „sílu“ na rozjezd.
* Výkon je funkcí momentu a otáček
Ale když stojíš (rychlost = 0), tak i když máš vysoký výkon, bez momentu se nepohneš.
---
### Příklad
* Elektromotor má od nulových otáček plný moment, proto se EV rozjíždí hladce a svižně.
* Spalovací motor potřebuje otáčky – má malý moment při nízkých otáčkách – proto má spojku a převodovku, aby moment zvýšil.
* Kolo (lidská síla) – když se rozjíždíš, dáváš větší sílu (moment) na pedály a často máš zařazený lehký převod, aby se moment násobil.
---
### Shrnutí
👉 Pro rozjezd z místa je klíčový moment.
Výkon je důležitý až při jízdě ve vyšší rychlosti.
Chceš-li efektivní rozjezdy, dívej se na😒br />
* Točivý moment motoru (u e-biku, motorky, auta)
* Převodový poměr (u kola – čím lehčí převod, tím víc momentu na kolech)
@DonVito
No já se domnívám že moment na kolech není klíčový pro rozjezd z místa, ale naopak až ve větší rychlosti. Protože s rychlostí rostou další odpory.
V malé rychlosti snad jen vyjímečně kvůli manévrování nebo obtížnému průjezdu, v nějakých speciálních případech. Ale to je zase spíše na 4x4
No já se domnívám že moment na kolech není klíčový pro rozjezd z místa, ale naopak až ve větší rychlosti. Protože s rychlostí rostou další odpory.
V malé rychlosti snad jen vyjímečně kvůli manévrování nebo obtížnému průjezdu, v nějakých speciálních případech. Ale to je zase spíše na 4x4
@Mikesus
To pochybuju.
4x4 s jednim motorem u EV smysl, myslim, nedava...
Dva motory ti umoznuji spoustu zajimavych kombinaci.
Naopak bych cekal, ze trikvalt bude (predevsim?) pro auta se zadni hnanou napravou pouze.
Protoze druhym motorem toho jde hodne dohonit.
😀
Ale mozna se pletu.
To pochybuju.
4x4 s jednim motorem u EV smysl, myslim, nedava...
Dva motory ti umoznuji spoustu zajimavych kombinaci.
Naopak bych cekal, ze trikvalt bude (predevsim?) pro auta se zadni hnanou napravou pouze.
Protoze druhym motorem toho jde hodne dohonit.
😀
Ale mozna se pletu.
@Othello
Ano, dnes to tak je.
A prave diky vicestupnove prevodovce to tak byt nemusi.
Dnes se na tahani pouzivaji 4x4 EV.
Ale myslim, ze predevsim kvuli dostatecnemu (tebou neoblibenemu) kroutaku (na kolech). Ktery je pro rozjezd z mista klicovy (ne vykon...)!
😉
A ktery prave diky prevodovce dostanes.
Kdyz pouzijes 3. stupnovou prevodovku, 4x4 na tahani nepotrebujes (99,9% pripadu - kdyz netahas na snehu atp.).
To je muj nazor.
Samozrejme lidem 4x4 na tahani neberu.
At napisou nazory...
Ja nic netaham.
🙂
Ano, dnes to tak je.
A prave diky vicestupnove prevodovce to tak byt nemusi.
Dnes se na tahani pouzivaji 4x4 EV.
Ale myslim, ze predevsim kvuli dostatecnemu (tebou neoblibenemu) kroutaku (na kolech). Ktery je pro rozjezd z mista klicovy (ne vykon...)!
😉
A ktery prave diky prevodovce dostanes.
Kdyz pouzijes 3. stupnovou prevodovku, 4x4 na tahani nepotrebujes (99,9% pripadu - kdyz netahas na snehu atp.).
To je muj nazor.
Samozrejme lidem 4x4 na tahani neberu.
At napisou nazory...
Ja nic netaham.
🙂
Bylo by vhodnější, kdyby Stellntis nejdříve upnul své úsilí na vývoj solidních motoru. Pokud ty budou k dispozici, půjdou proodeje vozidel hoře, což Stelanttisu přinese více prachu na takovéto prevodovkove srandičky.
@Mikesus softwarově to může být problém kvůli přetěžování elektromotorů při nízkých otáčkách
....Plánovaná převodovka má být použitelná na přední nebo zadní nápravě, nebo na obou zároveň....
Nevedu si představit jiné využití než ve 4x4. K čemu by měla být dobrá redukce u dvoukolky ?
Nevedu si představit jiné využití než ve 4x4. K čemu by měla být dobrá redukce u dvoukolky ?
Pro jisty druh aplikaci to muze mit vyhody - off-road, tahani tezkych privesu, efektivita na dalnici.
Ale obecne - v jednoduchosti je krasa. A ja mam nejradeji jeden staly prevod.