Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TSI 4x4 – Super prostornost i dynamika. Ale co zábava?

42 komentářů

Avatar - iudex
iudex
Vždy som mal tendenciu odsudzovať "športové SUV", pohoršoval som sa, ako chce niekto športovať s dvojtonovou skriňou a že akýkoľvek Golf kombi bude agilnejší, rýchlejší a úspornejší. Ale časom som si uvedomil, že takto na to bežný kupujúci nepozerá, on si nevyberá medzi nízkym autom a SUV a vedome si vyberie to horšie, menej dynamické. Proste žiadny výber sa častokrát nedeje, kupujúci alternatívu k SUV nepripúšťa. Chce SUV a hotovo. Z tohto pohľadu potom dáva Kodiaq RS a iné športové deriváty SUV zmysel. Proste chcem iba SUV, ale v rámci toho chcem aj nejakú dynamiku a výkon, príp. rovno to najlepšie, najvýkonnejšie, čo daný model ponúka. A z tohto pohľadu je fajnm že Kodiaq RS existuje. Pretože darmo by sa mi páčil povedzme nejaký SUV Renault, keď najviac, čo dostanem, je 1,2 R3. Z tohto pohľadu je plnotučný dvojliter v Kodiaqu so skoro 200 kW iný svet a bezkonkurenčné auto vo svojej triede (mimo súrodencov z VW ktoré majú tento motor).
Avatar - Emel
Emel
@iudex v principu souhlas... ale mám podobné pochybnosti jako tester - jestli náhodou není lepší spokojit se se slabším dvoulitrem s vědomím toho, že se při rychlých dálničních přesunech nebude v nádrži dělat takový vír 😄
(jak se znám, tak bych to vyzkoušel a vzal ten silnější)
PS: konkurent Kodiaqu je Tonale? To jako fakt?
Avatar - iudex
iudex
@Emel
Áno, osobne by som mal podobnú dilemu, či by nestačil slabší dvojliter, stále je nadpriemerne výkonný a v bežných rýchlostiach a otáčkach bude pocitovo podobný a silne by som zvažoval, či by mi tá vyššia cena za silnejšiu verziu stála za to. Ale ak by o peniaze primárne nešlo, nie je o čom, silnejší motor je vždy lepší. 😄
Infi
@Emel Škoda Kodiaq nikdy nebude športové auto, hocijaký slabší motor plní základnú funkciu tohto rodinného tuctoveho SUV.
Avatar - xxc
xxc
@iudex Ale ten 1,2 r3 ma v tom Renaulte udajne 300 koni, porovnatelnu dynamiku, ale maximalku len 175. Pri beznej jazde to asi menej vysaje nadrz, len potom je otazka, z coho ti rusi budu zit 😄
Rasto
@xxc ono ten hev renault je dynamikou na úrovni toho slabšieho 2.0TSI prvej generácie.
https😐/zeperfs.com/…el6459-11139.htm
V pružnosti ho celkom zjavne poráža a stráca iba v zrychleni 0-50 lebo začína iba s tým 50-60kw z elektromotorov. A v spotrebe ho tiež samozrejme tak o 1.5l poráža, takže ten renault sa celkom podaril, ak sa to nebude srať.
Avatar - xxc
xxc
@Rasto Ale zase za cenu kodiaqu rs je ten 300k rafale plugin hybrid. A tam ani rozdiel v hmotnosti nie je velky, u kodiaqa 1966 kg, rafale 2025 kg.
Rasto
@xxc jj to je pravda, snad aj lacnejšie. Ale zas koľko má Rafale na guli? Asi menej... A PHEV už predsa len treba aj nabíjať
Avatar - xxc
xxc
@Rasto rafale 1500 kg, kodiaq 2300 kg. Moze sa nabijat, ale teoreticky ani nemusi.
Rasto
@xxc tak ale to je tak trochu škoda potom 😁
Avatar - wakantanka
wakantanka
@iudex V zásade súhlas, len nerozumiem inému, najprv automobilka postaví SUV s vyššou stavbou a svetlou výškou a potom ho spustí k zemi... načo je toto dobré? Ešte pochopím vzduch.podvozok ale u klasiky?
Infi
@iudex Skoda Kodiaq s 2.0 TSI nazyvat RS je uplne zufale. RS je Audi 6 pozri si parametre a odvez sa v Audi RS 6 aby si pochopil vyznam skratky RS. Skoda je smiesne SUV, vzdy ked vidim Skodu Kodiaq RS idem sa zadrhnut od smiechu, fakt trapne!
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Co si pořídit za 1,5M ke štěstí a spokojenosti?

Kodiaq RS je celkem jasnou volbou. Nebudu lhát, předchozí generace po FL za mě byla o řád vytříbenější. Současná generace Kodiaqu bohužel mírně překynula a mírně přetéká na všechny strany. Ale to jsme stále v rovině srovnání s předchůdcem. V rámci dnešní konkurence Kodiaq je trefou. Jestli Tiguan, nebo Kodiaq, je pak jen osobní preferencí.

Všechny ty Stellantisy, Renaulty, kde je víc motorů a převodovek než míst k sezení, a zároveň stejně ve výsledku nenabízí nic zajímavého, ve srovnání s VAG jen blednou závistí.

V rámci dnešního trhu pokrouceného zelenorudou ideologií EU, za tohle vděčíme MEB. Díky vydařenému Enyaqu a Elroqu může Škoda nabízet i tyhle skvělé auta. V rámci nastavených pravidel to ti kluci z MB opravdu tak špatně nedělají.
TiaS1
@rohYpnol
Mercedes GLB 35 AMG. 7 míst má, (výrazně) silnější a charakternější motor taky, a o tom, že vás vezme do lepší společnosti, netřeba diskutovat. Za mě jednoznačná odpověd na otázku, co si koupit, chci-li SUV malou zrůdičku za 1,5 mega se slušným motorem. Možná nemusíme ani chodit k 35 AMG, proti téhle RS verzi bude vklidu stačit GLB 250 4matic a možná vyjde nakonec levněji než Škoda.
Avatar - skejpa
skejpa
@rohYpnol Tohle auto je naprostej nesmysl. Ošklivé, žere a drahé jako blázen. To ten Enyaq za tyhle peníze bude řádově lepší volba. Ikdyž je to jen na staré 400V platformě - ale lidem to očividně zase tak moc nevadí.
brano bleha
presne tak.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Mne na tom autě nejvíc zklamala prostornost a kvalita interiéru a to hlavně i v kontextu minulé generace... @skejpa
Niemand
Niekde som zachytil, že motor EA888 prišiel o nepriame vstrekovane. Vie to niekto potvrdiť?
stopel
@Niemand ano
Avatar - abacus
abacus
Samozrejme, je to už dobrých 5 rokov.
Mám krátky Tiguan 2,0TSI 4x4 DSG, 190 k r.v. 3/2020 priame a nepriame vstrekovanie. Od leta 2020 restyling Tigiho motor prišiel o nepriame vstrekovanie.
Druhý Tiguan Allspace 2,0TSI 4x4 DSG, 190 k r.v. 2023 už má len priame vstrekovanie. Motor má ešte záslepky po vstrekovačoch.

Nová generácia už len s priamym vstrekovaním. A ani si nedali námahu a tie záslepky tam ostali i u tretej generácie Tigih👋Tayrona.

I keď je Allspace ťaží cca o 100 kíl je ten motor len s priamym vstrekovaním subjektívne živší. A ak máš na mysli karbonizáciu, zatiaľ žiadne problémy. Tankujem 100-oktán s aditívami, tak klopkám na čelo....
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Niemand

Bohužel je to tak.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Najednou ty HEV s nepřímým vstřikem či kombinací, začínaj dávat smysl co ? 😁 @rohYpnol
Mr.Murphy
Srovnání s PHEV Tonale beru jako takový pěkný vtip na víkend 😉

Jiná velikost, třída, jiný typ motorizace.... naprosto o něčem jiném....
stormrider
@Mr.Murphy taková veselá myšlenka 😊 přitom zrovna benzínové Stelvio je tomu Kodiaqu poměrně blízkým konkurentem. Podobné vnější rozměry, R4 benzin bez hybridizace, podobná cena,... samozřejmě vím, že Stelvio je prémiová platforma a naopak Kodiaq je prostornější + modernější infotainment, ale umím si představit že bych vybíral mezi nimi
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Kodiaq je svojim sposobom dokonale suv .... najblizsie ma za mna k sorentu ... v tychto vodach to nakoniec nie je ani tak ani o vykonoch ako skor o pohodli priestornosti a celkovom rodinnom vyuziti ... vysoky vykon ... v tomto pripade v podobe verzie RS je uz potom len akousi ceresnickou na torte ( RS verzia ma minimalne predaje ) ... skoda ze voci ostro rezanemu predchodcovi novy kodiaq posobi az obezne ako nakysnuty bochnik... ale ok... je to SUV ... nakoniec aj novy superb voci predchodcovi hodne tvarovo pribral... z aut sa stavaju coraz vscsie a obeznejsie masiny a my si akurat na to musime len zvyknut... to je tak asi vsetko co mozeme robit. Ale spat ku kodiaqu... vidim ho uz castejsie ako povedzme nejaku ibizu ... audi A3 ci noveho passata a to uz nebude nahoda... ludia chcu suvecka a skoda to robi sikovne a efektivne
Avatar - wakantanka
wakantanka
@3_diamanty Prvá generácia mala síce črty ostatných škodoviek, ale bola osobitá, nezameniteľná. Tento druhý počin ma nijak neoslovuje a pripadá mi "len ako" zdvihnutý Superb kombi.
PavelK_
Ta hmotnost začíná být dost šílená. A tak jak se nám ceny spalováků dotahuji na ceny elektroaut, tak se tak záhadně děje i s jejich hmotností. Asi se platí za kilogramy.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
@PavelK_

Pamatam ked za 1,5 mega bol touareg... dnes za 1,5 mega je kodiaq... a o dalsich 10 rokov bude za 1,5 mega touto taktikou nejaky karoq ... zlate casy cenivi ferovych aut su zda sa fuc

Pamatam ked sx4 v 4kolke bola v akcii za 10 litrov.... dnes aj najlacnejsi spacestar stoju 14 litrov ... pokrok nezastavime
PavelK_
@3_diamanty tak já si pamatuji, jak se na konci výroby druhé generace na saloně v koutě krčil Touareg Nomad za 990 000,- vč.
3.0 TDI 150 kW, halogeny, bez měchů na obyčejných pružinách. Ale byl to Touareg. Dnes na to dosáhne celkem snadno T-Roc.
Ale to jsem trošku odbočil od tématu 😀
stormrider
@3_diamanty Touareg je teď v akční verzi Limited také za 1,5 mega, ale je to na dnešní poměry a tuto cenovou kategorii dost oholené auto...
Avatar - Mikesus
Mikesus
@3_diamanty
A někteří budou pamatovat ještě, že třeba š105 stála cca 60tis.
stormrider
Pane Dusile, jak jste prosím přišel na informaci, že jde o motor EA888evo5? Jedná se o evo4, technicky velmi blízký tomu 180 kW. Nová generace motoru dorazí až později s EU7.
PavelK_
@stormrider kromě AI jsem takovou informaci o Evo V nikde nenašel.
Avatar - Ham.
Ham.
@stormrider Ano, je to 4 gen. kód motoru DNPB. 5 gen. už dorazila, ovšem jenom do Číny nebo USA, kde se dává do Teramontu/Atlasu.
Avatar - Jenik3
Jenik3
Toto auto se pořizuje za účelem "být vidět". Nic víc za tím nevidím.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
"V pětimístné konfiguraci činí jeho objem 845 litrů, v porovnání s 910 litry ve verzi bez třetí řady." - tuhle vetu bych asi potreboval nejak vysvetlit 😉
matuS
@JirkaVejrazka keď máš 7 miestne auto a posledne dve sedadlá sú zložené = kufor 845 litrov
5 miestne auto - tzn úplne bez 6. a 7.sedadla = kufor 910 litrov
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
@matuS Precti si tu puvodni vetu jeste jednou 😉
Avatar - skejpa
skejpa
Dojezd pod 500km ve spalováku je ok. Ale v EV je to špatný 😁 A ne neříkejte mě, že to za 10 minut natankujete a můžete jet, nabíjení už trvá taky 12 minut, když si koupíte správné EV.
ACE.
@skejpa 12 mínut u jakého stojanu a na kolik procent?
Avatar - skejpa
skejpa
@ACE. Jakykoliv 400kW stojan a klasicky 10-80%. Zeekr. Umi i 10minut ale stojan musi byt 600kW. V Bratislave takovy maj. U nas myslim zatim neni.
ACE.
Základní dvoulitr má hrůznej podvozek v zatáčkách.