Testy
Co si pořídit za 1,5M ke štěstí a spokojenosti?
Kodiaq RS je celkem jasnou volbou. Nebudu lhát, předchozí generace po FL za mě byla o řád vytříbenější. Současná generace Kodiaqu bohužel mírně překynula a mírně přetéká na všechny strany. Ale to jsme stále v rovině srovnání s předchůdcem. V rámci dnešní konkurence Kodiaq je trefou. Jestli Tiguan, nebo Kodiaq, je pak jen osobní preferencí.
Všechny ty Stellantisy, Renaulty, kde je víc motorů a převodovek než míst k sezení, a zároveň stejně ve výsledku nenabízí nic zajímavého, ve srovnání s VAG jen blednou závistí.
V rámci dnešního trhu pokrouceného zelenorudou ideologií EU, za tohle vděčíme MEB. Díky vydařenému Enyaqu a Elroqu může Škoda nabízet i tyhle skvělé auta. V rámci nastavených pravidel to ti kluci z MB opravdu tak špatně nedělají.
Kodiaq RS je celkem jasnou volbou. Nebudu lhát, předchozí generace po FL za mě byla o řád vytříbenější. Současná generace Kodiaqu bohužel mírně překynula a mírně přetéká na všechny strany. Ale to jsme stále v rovině srovnání s předchůdcem. V rámci dnešní konkurence Kodiaq je trefou. Jestli Tiguan, nebo Kodiaq, je pak jen osobní preferencí.
Všechny ty Stellantisy, Renaulty, kde je víc motorů a převodovek než míst k sezení, a zároveň stejně ve výsledku nenabízí nic zajímavého, ve srovnání s VAG jen blednou závistí.
V rámci dnešního trhu pokrouceného zelenorudou ideologií EU, za tohle vděčíme MEB. Díky vydařenému Enyaqu a Elroqu může Škoda nabízet i tyhle skvělé auta. V rámci nastavených pravidel to ti kluci z MB opravdu tak špatně nedělají.
@rohYpnol
Mercedes GLB 35 AMG. 7 míst má, (výrazně) silnější a charakternější motor taky, a o tom, že vás vezme do lepší společnosti, netřeba diskutovat. Za mě jednoznačná odpověd na otázku, co si koupit, chci-li SUV malou zrůdičku za 1,5 mega se slušným motorem. Možná nemusíme ani chodit k 35 AMG, proti téhle RS verzi bude vklidu stačit GLB 250 4matic a možná vyjde nakonec levněji než Škoda.
Mercedes GLB 35 AMG. 7 míst má, (výrazně) silnější a charakternější motor taky, a o tom, že vás vezme do lepší společnosti, netřeba diskutovat. Za mě jednoznačná odpověd na otázku, co si koupit, chci-li SUV malou zrůdičku za 1,5 mega se slušným motorem. Možná nemusíme ani chodit k 35 AMG, proti téhle RS verzi bude vklidu stačit GLB 250 4matic a možná vyjde nakonec levněji než Škoda.
@rohYpnol Tohle auto je naprostej nesmysl. Ošklivé, žere a drahé jako blázen. To ten Enyaq za tyhle peníze bude řádově lepší volba. Ikdyž je to jen na staré 400V platformě - ale lidem to očividně zase tak moc nevadí.
Niekde som zachytil, že motor EA888 prišiel o nepriame vstrekovane. Vie to niekto potvrdiť?
Samozrejme, je to už dobrých 5 rokov.
Mám krátky Tiguan 2,0TSI 4x4 DSG, 190 k r.v. 3/2020 priame a nepriame vstrekovanie. Od leta 2020 restyling Tigiho motor prišiel o nepriame vstrekovanie.
Druhý Tiguan Allspace 2,0TSI 4x4 DSG, 190 k r.v. 2023 už má len priame vstrekovanie. Motor má ešte záslepky po vstrekovačoch.
Nová generácia už len s priamym vstrekovaním. A ani si nedali námahu a tie záslepky tam ostali i u tretej generácie Tigih👋Tayrona.
I keď je Allspace ťaží cca o 100 kíl je ten motor len s priamym vstrekovaním subjektívne živší. A ak máš na mysli karbonizáciu, zatiaľ žiadne problémy. Tankujem 100-oktán s aditívami, tak klopkám na čelo....
Mám krátky Tiguan 2,0TSI 4x4 DSG, 190 k r.v. 3/2020 priame a nepriame vstrekovanie. Od leta 2020 restyling Tigiho motor prišiel o nepriame vstrekovanie.
Druhý Tiguan Allspace 2,0TSI 4x4 DSG, 190 k r.v. 2023 už má len priame vstrekovanie. Motor má ešte záslepky po vstrekovačoch.
Nová generácia už len s priamym vstrekovaním. A ani si nedali námahu a tie záslepky tam ostali i u tretej generácie Tigih👋Tayrona.
I keď je Allspace ťaží cca o 100 kíl je ten motor len s priamym vstrekovaním subjektívne živší. A ak máš na mysli karbonizáciu, zatiaľ žiadne problémy. Tankujem 100-oktán s aditívami, tak klopkám na čelo....
Srovnání s PHEV Tonale beru jako takový pěkný vtip na víkend 😉
Jiná velikost, třída, jiný typ motorizace.... naprosto o něčem jiném....
Jiná velikost, třída, jiný typ motorizace.... naprosto o něčem jiném....
@Mr.Murphy taková veselá myšlenka 😊 přitom zrovna benzínové Stelvio je tomu Kodiaqu poměrně blízkým konkurentem. Podobné vnější rozměry, R4 benzin bez hybridizace, podobná cena,... samozřejmě vím, že Stelvio je prémiová platforma a naopak Kodiaq je prostornější + modernější infotainment, ale umím si představit že bych vybíral mezi nimi
Kodiaq je svojim sposobom dokonale suv .... najblizsie ma za mna k sorentu ... v tychto vodach to nakoniec nie je ani tak ani o vykonoch ako skor o pohodli priestornosti a celkovom rodinnom vyuziti ... vysoky vykon ... v tomto pripade v podobe verzie RS je uz potom len akousi ceresnickou na torte ( RS verzia ma minimalne predaje ) ... skoda ze voci ostro rezanemu predchodcovi novy kodiaq posobi az obezne ako nakysnuty bochnik... ale ok... je to SUV ... nakoniec aj novy superb voci predchodcovi hodne tvarovo pribral... z aut sa stavaju coraz vscsie a obeznejsie masiny a my si akurat na to musime len zvyknut... to je tak asi vsetko co mozeme robit. Ale spat ku kodiaqu... vidim ho uz castejsie ako povedzme nejaku ibizu ... audi A3 ci noveho passata a to uz nebude nahoda... ludia chcu suvecka a skoda to robi sikovne a efektivne
Ta hmotnost začíná být dost šílená. A tak jak se nám ceny spalováků dotahuji na ceny elektroaut, tak se tak záhadně děje i s jejich hmotností. Asi se platí za kilogramy.
@PavelK_
Pamatam ked za 1,5 mega bol touareg... dnes za 1,5 mega je kodiaq... a o dalsich 10 rokov bude za 1,5 mega touto taktikou nejaky karoq ... zlate casy cenivi ferovych aut su zda sa fuc
Pamatam ked sx4 v 4kolke bola v akcii za 10 litrov.... dnes aj najlacnejsi spacestar stoju 14 litrov ... pokrok nezastavime
Pamatam ked za 1,5 mega bol touareg... dnes za 1,5 mega je kodiaq... a o dalsich 10 rokov bude za 1,5 mega touto taktikou nejaky karoq ... zlate casy cenivi ferovych aut su zda sa fuc
Pamatam ked sx4 v 4kolke bola v akcii za 10 litrov.... dnes aj najlacnejsi spacestar stoju 14 litrov ... pokrok nezastavime
@3_diamanty tak já si pamatuji, jak se na konci výroby druhé generace na saloně v koutě krčil Touareg Nomad za 990 000,- vč.
3.0 TDI 150 kW, halogeny, bez měchů na obyčejných pružinách. Ale byl to Touareg. Dnes na to dosáhne celkem snadno T-Roc.
Ale to jsem trošku odbočil od tématu 😀
3.0 TDI 150 kW, halogeny, bez měchů na obyčejných pružinách. Ale byl to Touareg. Dnes na to dosáhne celkem snadno T-Roc.
Ale to jsem trošku odbočil od tématu 😀
@3_diamanty Touareg je teď v akční verzi Limited také za 1,5 mega, ale je to na dnešní poměry a tuto cenovou kategorii dost oholené auto...
Pane Dusile, jak jste prosím přišel na informaci, že jde o motor EA888evo5? Jedná se o evo4, technicky velmi blízký tomu 180 kW. Nová generace motoru dorazí až později s EU7.
"V pětimístné konfiguraci činí jeho objem 845 litrů, v porovnání s 910 litry ve verzi bez třetí řady." - tuhle vetu bych asi potreboval nejak vysvetlit 😉
Dojezd pod 500km ve spalováku je ok. Ale v EV je to špatný 😁 A ne neříkejte mě, že to za 10 minut natankujete a můžete jet, nabíjení už trvá taky 12 minut, když si koupíte správné EV.
(jak se znám, tak bych to vyzkoušel a vzal ten silnější)
PS: konkurent Kodiaqu je Tonale? To jako fakt?
Áno, osobne by som mal podobnú dilemu, či by nestačil slabší dvojliter, stále je nadpriemerne výkonný a v bežných rýchlostiach a otáčkach bude pocitovo podobný a silne by som zvažoval, či by mi tá vyššia cena za silnejšiu verziu stála za to. Ale ak by o peniaze primárne nešlo, nie je o čom, silnejší motor je vždy lepší. 😄
https😐/zeperfs.com/…el6459-11139.htm
V pružnosti ho celkom zjavne poráža a stráca iba v zrychleni 0-50 lebo začína iba s tým 50-60kw z elektromotorov. A v spotrebe ho tiež samozrejme tak o 1.5l poráža, takže ten renault sa celkom podaril, ak sa to nebude srať.