Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

V Česku je další čínská automobilka. Xpeng má jeden showroom a chce desetinu trhu

29 komentářů

Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Oni se snaží sami sebe požrat. Všimněte si co se děje v mobilech, Čína je tak drahá, že si koupím raději jabko, gugel nebo Samsung.
traveldrive
Hahaha... Zasmial som sa od srdca. 😁 😁 😁 To sú iní machri. 10%... 😁 😁 😁
ptr078
@traveldrive Aby sa cesky zakaznik z tolkych super vyhodnych moznosti nezblaznil.
traveldrive
@ericn Nevie, čo melie.
traveldrive
@Avantime Asi tak. Aj keď mám kúpu auta v dlhodobejšom výhľade, čínskeho ex perimentu sa nezúčastním; zaujíma ma čiste z hypotetického hľadiska. Pár čínskych áut som v poslednej dobe vide zblízka, prešiel som si interiér aj exteriér, a musím povedať, že hoci je to o niečo lepšie ako v minulosti, stále je to celkovo bieda. Rozhodne ich cenová úroveň je podstatne vyššia ako by sa patrilo.
Neuromancer2
Tak schválně, chlapci, kolik tipujete, že se jich příští rok prodá za ceny od 1 150 000 do 1 850 000? Já to vidím tak okolo 50 ks max, když nebudu počítat dealerské registrace.
Avantime
@traveldrive Podobné je to aj s MG na Slovensku a ďalšími Číňanmi.
Scenár je nasledovný:
Díler má nejaké zabehnuté značky v ponuke a chce pribrať ďalšie. Lenže sú príliš drahé alebo nie je ani záujem od výrobcov rozširovať v týchto časoch predajnú sieť, skôr naopak. Do toho stagnácie predajov, upadajúce predajne a servisy...
No a potom sú tu čínske značky, ktoré tu nemajú žiadnu reputáciu ani predajno-servisnú sieť, a tak zrazu obe strany vidia vhodnú príležitosť si pomôcť. Aby díleri vytiahli z čínskych značiek čo najviac, sú ochotní nasľubovať aj nemožné, napríklad ako týchto 10 percent pri 😜engu. 😊 Potom veci nejdú ako sa dohodli a začnú problémy s dodávaním áut, vyplácaním dílerov, škrty v rozpočtoch. Veľmi som zvedavý, kto sa tu uchytí a kto po pár rokoch zahučí.
Avatar - xxc
xxc
@argejev Praveze to stoji o dost menej, a europa ani velmi konkurenciu nema.
šofér
@Avantime - jo tak to tady funguje. Aspoň to tak vidím u MG. Je ale fakt, že jsou na silnicích vidět. A na salónech jim stojí desítky dalších, nových aut v různých barvách a konfiguracích. Nechápu, jak to autosalóny financují. Jelikož jsou v tom financování namočeny banky, tak kdo platí ty úroky ?
Samuel Zámožný
S těma cenama se trochu po**ali... V jiném článku bylo, že g6 performance bude za 1,5mil.. stejné auto je v DE pod 50tis. Eur

Jedině, že budou dávat velké dealerské slevy.
Lempl Klaun
@ericn Už jsi to napsal na začátku vlákna: www.auto.cz/diskuse/97426/1#… 🤡
ericn
@rohYpnol a jak to víš? Už sis jedno koupil? Asi ne, že…
šofér
@rohYpnol - bohužel, navíc se vsadím, že budou při prodeji opakovat zákazníkovi, že "dokonce VW nás koupil a vyrábí s námi".. je to otázka času, já bych je v žádném případě nepodceňoval. Vzpomeňme si na Teslu, a to se v prvopočátcích ty jejich kousky rozpadaly na silnici...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Celkem reálné do budoucna.
Xpeng je hodně dobrý. Kvalitní Čína.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Další neúspěšný uchazeč 😄 Obsazeno, pánové, Korejci a vašimi čínskými soudruhy, už se budete jen rvát o kost.
Avatar - xxc
xxc
@argejev Preco by nemali cinske jazdit? Mozno ked napadnu taiwan a uvalia na nas sankcie a my na nich 😄 Ale 😜eng ma nejaky povinny servis myslim kazdych 30 000 km, tak ma to trosku odradza. Po skusenostiach s VW uz nechcem chodit do servisu a nic si od nich nekupim a zase tak vela europskej konkurencie nie je.
Rene Adamcik
@Jon Bon Novy
Hej, hej. Vsetci cinania nemozu ist naraz ma dovolenku do Vatikanu. Ani keby moc chceli 😂
Jon Bon Novy
Ked si kazda z niekolkych stoviek cinskych znaciek otvori showroom a servis v kazdom krajskom a v mnohych okresnych mestach, vojdu sa sem?
Zrovname so zemou Tatry aj Beskydy, aby sa sem vobec pomestili?
Jon Bon Novy
@argejev
Uplny suhlas.
A navyse by som este rad vedel, ze za aku cenu sa clovek tej cinskej pokazenej hracky po 2-3 rokoch zbavi.
To este len bude strata penazi .....
argejev
Čiňan na svojom trhu predáva asi toľko nových aut ako europan na tom svojom v prepočte na obyvateľov. Čínan ma ale problém, pretože je tam z pohladu trhu horšia distribúcia bohatstva a ti bohatí proste už toľko nových aut nekupia. Tak ako praskla - a konsolidaciu priniesla - realitná bublina v čine, tak praskne aj táto. Auto je zvacsa druha najdrahšia vec, ktorú človek financuje po nehnutelnosti...nákup čínskeho auta so značkou, ktorá môže za 2 roky zaniknúť považujem za prejav naivity. A ak si niekto kúpi čínske auto, ktoré navyše stojí porovnateľné peniaze ako produkt made in europe tak to považujem za prejav hlúposti...
PJ164
Na tohle stejně jako na jiné EV mnoho lidí mít nebude peněžní zdroje. Čím více se to blíží dobrímu spalováku, je to těžší a dražší. Ne tady žádná zelená ideologie neprorazí. Je mi líto těch, co na to skočili jako myši na špek.
šofér
@WinDiesel -no, já nevím, ale matematika je neúprosná- každé auto, které tady Číňan prodá znamená jedno neprodané evropské. Pokud to zkoušejí a kupují zákazníci v tako bohatém státě, jako je Norsko, tak u nás se také někdo najde.
psel
@traveldrive to je u nej ale standard.
psel
@šofér musíš to vidět z druhé strany, čínský stát za to vyplatil podporu, a u dealera to parkování mají zadara.
A nejvíc tam nezplesniví …
vecernicek2
Já bych toho chtěl..
traveldrive
@šofér Nie v prípade, ak sú možnosti iba čínske auto alebo žiadne...
argejev
@xxc tak naivita😉
vola sa "total cost of ownership"...TCO. mam auto od novosti. nove stalo 16 000. za 11 rokov ma jeho prevadzka stala 42000€ na cca 160 000 km. cena auta je za ten cas nieco menej ako1/3... vacsina je palivo, pistenie...je extremne naivne si mysliet, ze za 10 rokov tie cinske auta este budu jazdit. a za 4-5 rokov budu neservisovatelne. EV su 60% baterka, 20% software...zbytok je zelezo ktore ti opravi lubovolny servis. kto ale odservisuje tych 80%?
ericn
Xpeng a 10% trhu… Dream on, guys 🤣👌
PJ164
Na té fotce ten člověk Xpeng nepotřebuje, neb se vznáší. Asi neviditelný viman.